View Full Version : Почистване на дебитомер
Здравеите имам Алфа 146 Твин Спарк 1,4 1997,искам да си почистя дебитомера,казаха ми че ставало сус спреи за почистване на налепи,моля даите мнения.колата като е студена предърпва(като е студена)като загрее се пооправя.като е студена и като е понастъпя започва да пука
Колегите от форума препоръчват да се почисти с WD-40 - можеш да го намериш по бензиностанциите. Казват също така, че трябва да бъдеш доста внимателен, защото имало някава тънка жичка която можело да се скъса. Някои колеги процедират като откачат тръбата от въздушния филтър и на запален мотор пръскат със спрея вътре в тръбата. Пожелавам ти успех и дано се оправи.
trustworthy
23-05-2007, 13:58
Има една актуална тема във форума - един колега продава дебитомери за по 150 лв парчето. Най-добре си земи един, ако са съшите
Чистил съм дебитомера преди година със БЕНЗИН. Оставете го тука ВД40-то щото после седи мазно и полепват прашинки върху открити повърхности третирани с него!!!!!
Вземате А92 и с една спринцовка се олива хубаво. Чака се да изсъхва половин час и монтирайки се молите да не се е получил ефектен обрат :lol: :lol:
Благодаря за мненията,ще пробвам маи с бензин.ще ви кая резултата
Crusader
23-05-2007, 15:43
Мен ако питате - не пипайте дебитомера :!:
Мен ако питате - не пипайте дебитомера :!:
Бе доста хора все туй му говорят ма колегата му е мерак да си доразвали колата :D
Чистил съм дебитомера преди година със БЕНЗИН. Оставете го тука ВД40-то щото после седи мазно и полепват прашинки върху открити повърхности третирани с него!!!!!
Вземате А92 и с една спринцовка се олива хубаво. Чака се да изсъхва половин час и монтирайки се молите да не се е получил ефектен обрат :lol: :lol:
положителен ефект и да има е временен.
1. Ако има обратен ефект фръгаш.
2. Ако има "положителен" ефект реално дебиломера почва да дава показания в другата крайност - което помага да не насича колата и да си качва обороти, НО колата си е у сервизен режим - нема мощност как си трее и ХАРЧИ бинзин. Е не е като да го откачиш - щото тогава ХАРЧИ зверски - 20/100.
............моля даите мнения.колата като е студена предърпва(като е студена)като загрее се пооправя.като е студена и като е понастъпя започва да пука
Пусни търсачката има десетки мегабайти инфо по въпроса със забиването на муцуна ......:big_whoops:
Стара тема ама заглавието е точно, каквото трябва. Обиколих 100 места в търсене специално на спрей за чистене на дебитомери, но не можах да намеря. В крайна сметка купих този спрей защото ми го препоръчаха от един сервиз и казаха, че те използвали него за почистване на дебитомери.
http://didi94.bg/cyclo/components/com_virtuemart/shop_image/product/_________________4c7e145666d2d.jpg
Спрей за почистване на карбуратора
• Мощен разтворител, който отстранява лак, смоли, нагари, сажди и други мръсотии от карбуратора, автоматични и ръчни смукачи, PCV клапи и свръзки.
• Безопасен за кислородните сензори.
• Почиства дроселовата клапа на инжектора.
• Възстановява мощността на двигателя.
*** С гъвкава удължителна тръбичка за прецизно напръскване на определени места.
*** Професионална сила
*** Бързо и лесно отстранява лепкави отлагания
Само докато се върна вкъщи обаче взе да ме гложди дали да рискувам да пръскам с него. Някаква странна марка, пръснах малко - мирише на ацетон и не усещам остатъчни неща след изпаряване върху пръстите ми. Пише, че е безвреден за кислородните сензори. Някой ползвал ли е такъв? Да пръскам ли с него?
п.п. каква е тая уйовина до дебитомера - от страната към филтъра? Датчик пак някакъв може би?
endeavour
07-10-2012, 07:40
Щом пише, че е мощен разтворител, логично е да е някакъв кетон и аз не бих го използувал извън прякото му предназначение. Но понеже при всяко чистене на дебитомера има риск след това да тичаш за нов, всичко зависи от това до колко си на зор. Аз съм със "златния" дебитомер 0 280 217 111 и като му видях цената го промих с чист етилов спирт 96 % от аптеката и всичко заспа ... вече около 30 000 км. Иначе мнения ще чуеш всякакви.
А въпросната джаджа преди дебитомера е датчик за температурата на въздуха.
ivailo rachev
07-10-2012, 09:09
Аз наскоро си чистих дебитомера със спрей за карбуратори просто профилактично и нищо не му стана,скоро закачах колата на компютър и дебитомера си работи перфектно(същия златен 217 111).Иначе тая джаджа е както каза колегата,датчик за температура на входящия въздух.
Колегата е прав с разни контактни спрейове не става, омазнява се и после още по- голям проблем. Аз съм чистил моят преди 20-30к км първоначално с такъв спрей от който се омазни и се скапа работата на мотора. После го минах с Ацетон и всичко си дойде на мястото :)
Ацетон ,чист спирт 'висок градус' или Бензин
* Вадиш маф-сензора от тръбата с 2-те болчета, има жичка но разбира се ще внимаваш ... все пак не си с ръцете в ...
Краен случай един дебитомер в ebay.co.uk е около 80 лв.
И какво толкова ще се получи, няма логика да изгори или нещо след като се монтира изсъхнал. Какво толкова се притеснявате от процедурата. Просто се внимава да не пипате по платката и сензорите.
Чистил съм дебитомера преди година със БЕНЗИН. Оставете го тука ВД40-то щото после седи мазно и полепват прашинки върху открити повърхности третирани с него!!!!!
Вземате А92 и с една спринцовка се олива хубаво. Чака се да изсъхва половин час и монтирайки се молите да не се е получил ефектен обрат :lol: :lol:
Този спрей, който е в мен не е контактен. Съдържа Ацетон, Толуен, Хептан, Карбон диоксид.
Как да разбера моя дебитомер от кой модел е?
Ако взема чист, медицински спирт ще мога с него да промия безопасно?
nikolai_145_qv
07-10-2012, 12:14
Моят преди време също го чистих с карбураторен спрей
и никакъв проблем нямах.
Пак от златните.....(....111-ки)
Този спрей, който е в мен не е контактен. Съдържа Ацетон, Толуен, Хептан, Карбон диоксид.
Как да разбера моя дебитомер от кой модел е?
Ако взема чист, медицински спирт ще мога с него да промия безопасно?
Ще можеш ! но ще си купиш и една спринцовка + игла :crazy: За да може поне под малко налаягане да пръскаш в/у сензора :Yeeeehaaa: Със спирта грешки не стават :naughty:
Ще можеш ! но ще си купиш и една спринцовка + игла :crazy: За да може поне под малко налаягане да пръскаш в/у сензора :Yeeeehaaa: Със спирта грешки не стават :naughty:
Чудесно. Така ще направя тогава.
А дебитомера как да разбера от кой модел е. Някъде по него ли пише?
И още нещо - какъв е този датчик точно до дебитомера?
Васил Петров
07-10-2012, 13:26
Със 111 си. Ако те е страх да пръскаш с тоя спрей нали ти казах чист спирт.
ivailo rachev
07-10-2012, 15:01
Жоре и твоя дебитомер е от златните 111,на него пише един номер,кой започва с нула,след това интервал и има три реда по 3 цифри това е модела.Датчика до дебитомера е датччик,който отчита температурата на входящия въздух.
Ясно. Мерси на всички :drunk:
Majed_146
09-10-2012, 10:11
Въпросче? защо му викате Златен? :):innocent:
Щото последно преди година беше над 500 лв. сега не знам колко е ама сигурно пак си е цифра :)
Majed_146
09-10-2012, 12:27
:) ясно:) е да златен е мамицата му :)
Като извадя дебитомера, трябва ли да го отварям или е достатъчно да го напръскам така, както е, по пластината и т.н. Обилно го облях със спринцовка и игла със чист спирт.
Друго също ми е интересно - как никой не е пригодил евтин дебитомер да работи вместо тея златните? Някой пробвал ли е? Какви са разликите?
Нищо не отваряй, само пръсни обилно температурния датчик, сензора и подсуши (при изгасен двигател разбира се). Не е нужно да откачаш акулулатор или самия МАФ
http://www.youtube.com/watch?v=YRCxB4hJwEE
http://www.youtube.com/watch?v=_TO7ZC5N-aA&feature=related
Извадих МАФ-а и го почистих, другият сензор - не, но мога и това да направя другия уикенд. Дали ще има нужда?
Мерси за помощта.
Majed_146
22-10-2012, 11:25
Нищо не отваряй, само пръсни обилно температурния датчик, сензора и подсуши (при изгасен двигател разбира се). Не е нужно да откачаш акулулатор или самия МАФ
http://www.youtube.com/watch?v=YRCxB4hJwEE
http://www.youtube.com/watch?v=_TO7ZC5N-aA&feature=related
На този MAF няма температурен датчик, този е ***111 ако не се лъжа. Почиства се само бялата плочка
Поздрави
Като извадя дебитомера, трябва ли да го отварям или е достатъчно да го напръскам така, както е, по пластината и т.н. Обилно го облях със спринцовка и игла със чист спирт.
Друго също ми е интересно - как никой не е пригодил евтин дебитомер да работи вместо тея златните? Някой пробвал ли е? Какви са разликите?
Защото евтините дебитомери карат по 1-2 г. макс,а старите с така наречения хот филм карат по 10 г. и нагоре................:spiteful::spiteful::spitefu l::spiteful:
На този MAF няма температурен датчик, този е ***111 ако не се лъжа. Почиства се само бялата плочка
Поздрави
И аз забелязах, но предположих, че е от другата страна. Извинявам се - и в manuala-a нещо мамят. :)
Нищо не пречи да го пръсне и него, ако е на достъпно място. При мен навремето всичко беше в сажди и турбо нямаше... на 2500 оборота си карах чист дизел. Няма да споделям в кой сервиз ми казаха, че деботомер не се чисти.
http://s8.postimage.org/grbq1to4x/untitled1111.jpg (http://postimage.org/image/grbq1to4x/)
D-I-V-A-K-A
22-10-2012, 18:42
И аз забелязах, но предположих, че е от другата страна. Извинявам се - и в manuala-a нещо мамят. :)
Нищо не пречи да го пръсне и него, ако е на достъпно място. При мен навремето всичко беше в сажди и турбо нямаше... на 2500 оборота си карах чист дизел. Няма да споделям в кой сервиз ми казаха, че деботомер не се чисти.
http://s8.postimage.org/grbq1to4x/untitled1111.jpg (http://postimage.org/image/grbq1to4x/)
Нито те, нито ти си в грешка, просто става въпрос за 2 различни MAF-а, ти говориш за новият, а по-горе се говори за старият :)
Днес си почистих дебитомера чисто профилактично с медицински спирт и да ви кажа има разлика във вървенето и оборотите.Преди почистването като я запалех оборотите стигаха до 2000 и след 2 3 сек. падаха на 1500 и след тва на 900, а сега паля дори и студена оборотите ми отиват на 1300 и 400 и след няколко секунди си застават на мястото!
Също така реших да почистя дросела, но нещо не можах да го сваля и реших колкото мога без да го свалям обаче забелязх, че вътре имаше малко масло...да ли може това масло да е от това че при смяната налях малко повече от колкото трябва??
killuminati
02-11-2012, 16:28
Не е от това , че си налял повече. Аз преди време чистих клапата обстойно и има резултат, но трябва да го свалиш и да го излъскаш до блясък!
а от какво е някой има ли идея? и нещо др. първото каране беше добре след почистването на дебитомера след това след като запаля и оборотите играят от 1500-2000 и като покарам малко или дам малко повече гас се оправя да не съм го прецакал тоя дебитомер :x
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.