View Full Version : Обикновена газова или газов инжекцион на Алфа 164 - 93г.
Above&Beyond
29-05-2007, 06:34
Здравейте колеги!!!Алфата е с новия мотор без делката.Все повече се замислям за газова защото с тоя бензин не се издържа вече.По 10лв. на ден и то само за 20-30км. до работата ми писна да давам!Да не ви казвам колко давам за едно излизане да се повозя ей така за кефа от колата!Попрочетох това онова и разбрах че с газовия инжекцион колата си вървяла и харчела колкото на бензин.Този критерии най-много ме интересува!Четох че и с обикновената газова пак можело да върви колкото на бензин ама не ми се вярва много!Кажете при тая Алфа обикновената газова добре ли работи и какви пари е?Четох че ГИ е към 1000-1200лв.,което не е малко,но ако наистина разхода и вървежа си остават същите бих си взел такава.
Crusader
29-05-2007, 07:52
Ми и двете могат да се монтират, логиката казва да избереш ГИ! При обикновена АГУ, ще имаш една загуба от около 10-15% мощност /при разход около 10-15% повече в литри/, ламбда контрола пооправя малко нещата /от към разход/.
Бе дори при тия неудобства пак си е ефтинко де, с тия 10 кинта ще минаваш поне 70-90 км. което си е 2-3 пъти повече.
Ако сложиш ГИ, разхода ще е приблизително колкото на бензин, а и вървежа /почти/ и тия 1000-1200 се избиват за 10-15 000 км. освен това снижаваш възможността от детонации почти до нула, към цялата работа ще трябва да добавиш 2-4 литра бензин щото ГИ преминава на газ към 40 градуса /според настройката/....и има и още много и...ма всеки сам си решава!
Мен ако питаш слагай конвенционална АГУ, със симулатор за дюзи и ламбда, както и ламбда контрол, подходящи защити /кихащи клапи и др./ цената ще е около 550-600 и почти няма да имаш ядове, освен това след около 7-8000 км. ще си избил инвестицията :!:
Ако имаш още въпроси - питай, ще помагаме с колегите колкото можем :!:
Влади, а тази конвенционалната с какъв вид превключване се гласи по температура или по обороти?
Crusader
29-05-2007, 11:23
Ми има го и в двата варианта, но аз предпочитам на обороти. Аз съм с конвенционална АГУ и превключвател на 3000, сутрин карам около километър на бенз...бе колкото да държа дюзите в кондиция /и да отлепи стрелката на Т/, а през деня паля и форсирам почти веднага...така на 10 л. газ отива и окло литър бенз - тва за лятото, зимата карам повече на бензин, понякога карам почти само на бензин.
Добре де правила ли ти е детонации досега? Мисля да сложа обикновено газово .... 1000 лв за инжекцион не се връзва с пробега , който правя за година а и тази кола още година две ще я търкалям :)
П.с.
Чувал съм да слагат кихалки по колектора??? Има ли такова изпълнение?
Значи всичко което е написано тук е така ! Въпреки това ще добавя, че при конвенционалната през зимата се създават повече неприятни проблеми поради факта , че можеш сам да определиш кога да превключиш на газ ръчно или с авт.ключ и ако не ти е загрял добре изпарителя ще трябва принудително да потдържаш високи обороти а това е много пагубно за студен мотор! Докато ГИ е разумна система от по-ново поколение и това неудобство е избегнато, като е въведено софтуерно регулиране на температурните параметри на запалване при летен и зимен режим и това зависи само от компа!
А разхода на газ е с 1-1/5л повече от бензина но разхода на пари е около 2 пъти по-малко :!:
Above&Beyond
29-05-2007, 12:14
Мерси за изчерпателните отговори!А с този ГИ как можеш да си караш само на бензин без да минаваш на газ?При 15% по-малко вървене и по-висок разход си мисля че в дългосрочен план ГИ си е доста по-добър варянт.А какво мислите за ГИ втора ръка?
Мерси за изчерпателните отговори!А с този ГИ как можеш да си караш само на бензин без да минаваш на газ?При 15% по-малко вървене и по-висок разход си мисля че в дългосрочен план ГИ си е доста по-добър варянт.А какво мислите за ГИ втора ръка?
Ами и при ГИ си има превключвател със свето индикация и при желание може когато поискаш да си превкл.на бензин,дори има и звуков зумер,който да ти напомни че налягането на газта в бутилката е паднало и трябва да заредиш,затова е добре да се оборудваш с бутилка мин.40л! А за втора ръка , според мен трябва да е доста по евтина и да си каже мнението специалист,пък и отпада гаранцията...индивидуална преценка! Успех! :wink:
Четох някъде конвенционална е 450 лв доплащаш за ламбда контрол 400 лв = 800 лв с монтаж :shock: Добре де какъв е смисъла тогава като 900 лв е ГИ ? или нещо са се объркали газаджиите ли?
Четох някъде конвенционална е 450 лв доплащаш за ламбда контрол 400 лв = 800 лв с монтаж :shock: Добре де какъв е смисъла тогава като 900 лв е ГИ ? или нещо са се объркали газаджиите ли?
Ламбда контрола не е 400лв,а е 150 ;)
Здравейте, имам Алфа 146 1.6 от месец, твърдо сам за Газ, но още се лутам, с пласмасови колектори сам.... Някой да е монтирал конвекционална уредба, майсторите не дават гаранции, страх ги е... Виждал съм монтирани клапи, но на други коли...
Щом си с ПМ колектори задължително ГИ! Не ризкувай, че последствията са доста скъпи!!! :roll:
Ламбда контрола не спасява от детонации даже при неправилно функционирано може да предизвика такива. Имах демонтиран Ламбда контрол ама замина на колегата на Пунтото.
Колега зависи от майстора дали ламбда контрола ще предизвика детонаций. Има едно правило че когато слагаш ламбда контрол диаметъра на дифузьора трябва да е с 2мм по малък тогава вероятноста да се появят детонаций е доста намалялиа. Ламбда контрола не само намалява разхода както беше казал един колега по нагоре а и увеличава динамиката на колата. Това се дължи на факта че ламбда контрола подържа сместа винаги нормална при всички обороти на двигателя. А за ламбда контрол от по 400лв има но са само върхови модели и не си заслужава да ги слагате.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.