PDA

View Full Version : Обикновена газова или газов инжекцион на Алфа 164 - 93г.



Above&Beyond
29-05-2007, 06:34
Здравейте колеги!!!Алфата е с новия мотор без делката.Все повече се замислям за газова защото с тоя бензин не се издържа вече.По 10лв. на ден и то само за 20-30км. до работата ми писна да давам!Да не ви казвам колко давам за едно излизане да се повозя ей така за кефа от колата!Попрочетох това онова и разбрах че с газовия инжекцион колата си вървяла и харчела колкото на бензин.Този критерии най-много ме интересува!Четох че и с обикновената газова пак можело да върви колкото на бензин ама не ми се вярва много!Кажете при тая Алфа обикновената газова добре ли работи и какви пари е?Четох че ГИ е към 1000-1200лв.,което не е малко,но ако наистина разхода и вървежа си остават същите бих си взел такава.

Crusader
29-05-2007, 07:52
Ми и двете могат да се монтират, логиката казва да избереш ГИ! При обикновена АГУ, ще имаш една загуба от около 10-15% мощност /при разход около 10-15% повече в литри/, ламбда контрола пооправя малко нещата /от към разход/.
Бе дори при тия неудобства пак си е ефтинко де, с тия 10 кинта ще минаваш поне 70-90 км. което си е 2-3 пъти повече.
Ако сложиш ГИ, разхода ще е приблизително колкото на бензин, а и вървежа /почти/ и тия 1000-1200 се избиват за 10-15 000 км. освен това снижаваш възможността от детонации почти до нула, към цялата работа ще трябва да добавиш 2-4 литра бензин щото ГИ преминава на газ към 40 градуса /според настройката/....и има и още много и...ма всеки сам си решава!
Мен ако питаш слагай конвенционална АГУ, със симулатор за дюзи и ламбда, както и ламбда контрол, подходящи защити /кихащи клапи и др./ цената ще е около 550-600 и почти няма да имаш ядове, освен това след около 7-8000 км. ще си избил инвестицията :!:
Ако имаш още въпроси - питай, ще помагаме с колегите колкото можем :!:

Yon
29-05-2007, 10:47
Влади, а тази конвенционалната с какъв вид превключване се гласи по температура или по обороти?

Crusader
29-05-2007, 11:23
Ми има го и в двата варианта, но аз предпочитам на обороти. Аз съм с конвенционална АГУ и превключвател на 3000, сутрин карам около километър на бенз...бе колкото да държа дюзите в кондиция /и да отлепи стрелката на Т/, а през деня паля и форсирам почти веднага...така на 10 л. газ отива и окло литър бенз - тва за лятото, зимата карам повече на бензин, понякога карам почти само на бензин.

Yon
29-05-2007, 11:44
Добре де правила ли ти е детонации досега? Мисля да сложа обикновено газово .... 1000 лв за инжекцион не се връзва с пробега , който правя за година а и тази кола още година две ще я търкалям :)

П.с.
Чувал съм да слагат кихалки по колектора??? Има ли такова изпълнение?

JORDI
29-05-2007, 11:51
Значи всичко което е написано тук е така ! Въпреки това ще добавя, че при конвенционалната през зимата се създават повече неприятни проблеми поради факта , че можеш сам да определиш кога да превключиш на газ ръчно или с авт.ключ и ако не ти е загрял добре изпарителя ще трябва принудително да потдържаш високи обороти а това е много пагубно за студен мотор! Докато ГИ е разумна система от по-ново поколение и това неудобство е избегнато, като е въведено софтуерно регулиране на температурните параметри на запалване при летен и зимен режим и това зависи само от компа!
А разхода на газ е с 1-1/5л повече от бензина но разхода на пари е около 2 пъти по-малко :!:

Above&Beyond
29-05-2007, 12:14
Мерси за изчерпателните отговори!А с този ГИ как можеш да си караш само на бензин без да минаваш на газ?При 15% по-малко вървене и по-висок разход си мисля че в дългосрочен план ГИ си е доста по-добър варянт.А какво мислите за ГИ втора ръка?

JORDI
29-05-2007, 12:48
Мерси за изчерпателните отговори!А с този ГИ как можеш да си караш само на бензин без да минаваш на газ?При 15% по-малко вървене и по-висок разход си мисля че в дългосрочен план ГИ си е доста по-добър варянт.А какво мислите за ГИ втора ръка?
Ами и при ГИ си има превключвател със свето индикация и при желание може когато поискаш да си превкл.на бензин,дори има и звуков зумер,който да ти напомни че налягането на газта в бутилката е паднало и трябва да заредиш,затова е добре да се оборудваш с бутилка мин.40л! А за втора ръка , според мен трябва да е доста по евтина и да си каже мнението специалист,пък и отпада гаранцията...индивидуална преценка! Успех! :wink:

Yon
29-05-2007, 14:58
Четох някъде конвенционална е 450 лв доплащаш за ламбда контрол 400 лв = 800 лв с монтаж :shock: Добре де какъв е смисъла тогава като 900 лв е ГИ ? или нещо са се объркали газаджиите ли?

Abarth
29-05-2007, 15:09
Четох някъде конвенционална е 450 лв доплащаш за ламбда контрол 400 лв = 800 лв с монтаж :shock: Добре де какъв е смисъла тогава като 900 лв е ГИ ? или нещо са се объркали газаджиите ли?
Ламбда контрола не е 400лв,а е 150 ;)

toto99
29-05-2007, 15:31
Здравейте, имам Алфа 146 1.6 от месец, твърдо сам за Газ, но още се лутам, с пласмасови колектори сам.... Някой да е монтирал конвекционална уредба, майсторите не дават гаранции, страх ги е... Виждал съм монтирани клапи, но на други коли...

JORDI
29-05-2007, 15:40
Щом си с ПМ колектори задължително ГИ! Не ризкувай, че последствията са доста скъпи!!! :roll:

stenli
29-05-2007, 18:52
Ламбда контрола не спасява от детонации даже при неправилно функционирано може да предизвика такива. Имах демонтиран Ламбда контрол ама замина на колегата на Пунтото.

qnis3
03-06-2007, 23:38
Колега зависи от майстора дали ламбда контрола ще предизвика детонаций. Има едно правило че когато слагаш ламбда контрол диаметъра на дифузьора трябва да е с 2мм по малък тогава вероятноста да се появят детонаций е доста намалялиа. Ламбда контрола не само намалява разхода както беше казал един колега по нагоре а и увеличава динамиката на колата. Това се дължи на факта че ламбда контрола подържа сместа винаги нормална при всички обороти на двигателя. А за ламбда контрол от по 400лв има но са само върхови модели и не си заслужава да ги слагате.