View Full Version : други пружини за Аlfetta gtv
pe6kata212
26-08-2007, 22:48
Колеги някой може ли да ми каже от какво мога да сложа,по тврди задни пружини на моето ГТВ.За 75 знам ,питам за пружини от нещо друго.
Благодаря ви
Изобщо не си мисли, че пружините от 75 ще са по твърди. Това, което аз знам за пружините е, че на 75 и Джулиета пружините са с 1 навивка повече от тези на Алфета и 90-ка. Въпреки това като натискам задницата на Джулиетата и сравнявам със 75-та. Джулиетата е по-твърда въпреки, че са уж с еднакви пружини. Трябва да мислиш и за амортисьори.
pe6kata212
27-08-2007, 11:02
иска ми се да елиминирам клякането при старт,но все си мисля че само с амортесиори няма да мина
Аз бях писал тема в този раздел по повод пружини и амортисьори намери я. Имаше и интересни неща в нея.
75 2.0 turbo
27-08-2007, 21:10
абсолютно съм сигурен че само с амортесьори няма да минеш ! моята баба е така и кляка яко при старт ! също така и предницата ми се накланя в завои тоест и торсионите ми идат меки :?
pe6kata212
28-08-2007, 10:57
дайте да мислиме за някакви алтернативи.Замислям се за задни амортисиори от хонда сивик понеже пружината е на тях,но трябва да се преправя доста.На хондата пружините са с по малък диамитър от тея на алфетата и можеби ще станат,и фактически от зад става с двойни пружини а отпред се слагат на мястото на амортесиора заедно с пружината
дайте да мислиме за някакви алтернативи.Замислям се за задни амортисиори от хонда сивик понеже пружината е на тях,но трябва да се преправя доста.На хондата пружините са с по малък диамитър от тея на алфетата и можеби ще станат,и фактически от зад става с двойни пружини а отпред се слагат на мястото на амортесиора заедно с пружината
Я дай размер на пружините? Ширина и височина ?Бях измислил нщо за моята бабичка, ма нали я продадох и сега нямам някак си спомен какво беше. А че имах нещо предвид тогава имах... Ма глава куха... пълна с вакум... :brickwall:
pe6kata212
28-08-2007, 11:19
мога да ти дам размерите на мойте пружини,а тея на хондата не ги знам аз само залягах под една и гледах какво и е окачването.Мисля си дали ще мога да вкарам пружина с по малък диаметър в моята,но как да я накарам да стои там
мога да ти дам размерите на мойте пружини
За твойте става дума. Ако намериш някоя Жулиета, Алфета или 75-ца турбодизелова направо и свали торсионите. TD-то е с по-тежък мотор и следователно торсионите са по-твърди дебеш. А само с амортисьори нищо няма да направиш отзад. Требе си пружина...
п.п. Пешка, земи пусни малко снимки около ГТВ-тата бе? И каква е тази алфета ГТ в подписа ти????
pe6kata212
28-08-2007, 11:45
за снимките тежката задача см я възложил на бате ти Венцо.ГТто от подписа е това дето стоеше но ул.Габър София,едното ГТВ е варненското с кръглите стопове,а другото е капитолското купе което в моменто правя.Чакам Бат Венцода вида ква темаше пи направи
Някъде тук имаше подобна тема колега. Аз съм с две пружини отзад, като едната е отрязана наполовина и завита в другата. Така съм взел колата, но има ефект и отзад е значително по твърда.
pe6kata212
28-08-2007, 15:05
размери на пружината
Височина 450мм
Диаметър150мм
Дебелина13мм
взимаш пружини от 75 и ги режеш колкото ти трябва и си готов ... от 75 пружуните са с повече навивки и с 1мм по дебела тел.. колкото режеш по ниска и твърда става пружината ... отпред с торсионите работата е зле .. много са меки дори и на 75 ТС и в6 са поне 2-3 пъти по меки от желаното :lol:
взимаш пружини от 75 и ги режеш колкото ти трябва и си готов ... от 75 пружуните са с повече навивки и с 1мм по дебела тел.. колкото режеш по ниска и твърда става пружината ... отпред с торсионите работата е зле .. много са меки дори и на 75 ТС и в6 са поне 2-3 пъти по меки от желаното :lol:
ето тука за по-любознателните формулата по която се изчислява спринг рейт=(G*d^4)/8*N*D^3, където G=торионниа модул (за стомана е 11.25х10^6), d=димаетър на напречния разрез на пружината (самата тел), N=брой активни обръча, D=диаметър на пружината (външен за цялата пружина) 8=константа. с така дадените числа всички разстояния трябва да са в инчове сега не ми се занимава да ги обръщам. вижда се, че по-ниската пружина става автоматично и по-твърда, защото броя на активните обръчи намалява. също така се вижда, че рейта (твърдостта) на пружината не се променя с времето а си е константа зависеща само от материала и физическите свойства. това което се променя е спринг лоуда (товара на пружината) което казва при колко кила като се сложата колко ще падне пружината първоначално, т.е. въпреки че рейта примерно е 100кг/cm като сложите началните 600кила на колата на колело (примерно) пружината ще се свие не 6cm a малко повече а като поостарее колата доста повече, т.е. стари пружини които карат колите да изглеждат "увиснали" всъщност имат точно същите качества като нови, само колите са по-ниски (това е добре). проблем идва единствено ако остане прекалено малко свободен ход и меки пружини (=заводски), защото тогава колата почва да опира и да стига бъмп стоповете, което по принцип е нежелателно :)
за стандартните торсиони на в6 двигателите за "спортни" цели е :cry: даже 27мм торсиони (стандартните са 22, както се видя качването на рейта с промяна на диаметъра е от 4та степен) пак е доста зле и то при доста улекотена кола... проблема също така е и с рол сентъра, който при снижена кола отива далече под земята...
pe6kata212
28-08-2007, 22:44
не мога да го прочета па камоли да го сметна.На Български преведено може ли
:D
какво точно не разбираш колега? кажи ще се опитам да обясня по-добре :)
спринг рейт=твърдост на пружината и се мери в Нм/мм, кг/см или паунда/инч и това е за линейни пружини колко тежест ги смъква единица дължина. примерно стандартните предни торсиони са около 30кг/см (не е точно така но това няма значение в случая), т.е. когато в завой се преместят 120 кила към външната гума колата ще клекне 4см в този край. та по принцип пружината има две свойства: лоуд (нямам идея как се казва на български, но да речем натоварване) . т.е. като колата седне върху пружините те се свиват определено разстояние. това колко се свиват се променя доста сериозно с времето. твърдостта (рейт) не се променя с времето. та ето пак формулата:
твърдост (паунд/инч)=(11250000х(четвърта степен на дебелината на самата пружина=диаметър на намотката))/(8хброй активни намотки*трета степен на диаметър на пружината).
сега видях, че диаметъра на пружината не се взима външния а среден (между външния и вътрешния). ето един пример:
дебелина на намотката=0.5инча, 10 намотки, 2.5 инча диаметър:
твърдост=11250000*0.5*0.5*0.5*0.5/8*10*2.5*2.5*2.5=562 паунда/инч=100кг/см; сега отрязваме една намотка от пружината и пак смятаме: 11250000*0.5*0.5*0.5*0.5/8*9*2.5*2.5*2.5=625паунда/инч=111кг/см, т.е. колата сега е една намотка по-ниска и пружините са 10% по твърди. надявам се, че сега е по-ясно :D
pe6kata212
29-08-2007, 18:12
благодаря колега просветна ми.То това не ми е силната част.По математика изкласих със 100лв за тройката
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.