PDA

View Full Version : POWER TUNING GTV и ока4ване



goldenlight
06-09-2007, 22:41
здравейте,

както вси4ки знаем ГТВ е супер кола, с уникален дизайн, който в близките 10тина години ще е актуален. 8) .

Оба4е тези 150 коня на колата по мое мнение не са достатъ4ни. Още може.

Имам 4ип (около 10 коня +) от Бобо, супер е. 12 градско с разумна ръ4ка. И като я взех също имах чип, но някакъв гаден, колата вървеше лошо, така 4е не знам усеща ли се чипа.

Мисля да си сменя генерацията при Драго, 15 коня се о4акват оттам. Оба4е щяла да стане много шумна.. та сега ми спира амбицията мисълта 4е като я ка4а на магистралата за 2 4аса и после ще ми се вие свят от бумтенето :? . Някой има ли ли4ни впе4атления как влияе пълната смяна на генерацията и колко по-шумна става колата? Моля да сподели.

Мисля да си сложа и олекотен маховик. Щях да купувам преди време един голф ВР6 (опси :oops: ) 172 коня, базов двигател. Имаше иолекотен маховик.... Лелееее това така ужасно ускоряваше (като усещане предполагам не 4ак толкова като секунди) 4е направо ме хвана страх като му дадох ръ4ка. Сериозно :idea: .

Та си мисля 4е ако е нещо подобно и при алфата ще бъде мн яко!
Още пове4е 4е ще това ще реши една лека забележка на ГТВто- колата си е тежка. Просто не може да тръгва бързо.

Та бихте ли споделили по този въпрос за увели4аването на мощността... Турбо е доста скъпо, над 10 000 лв, трябва да има на4ин да ускорява още пове4е...

:?:

ПС.. бих искал да обсъдим и още един въпрос... Много е твърдо това ока4ване, насякаде се друсам, а и не савсем рядко подска4ам от седалка, буквално. Не знам дали това са ми оригиналните амортисьори, но не са спортни.

Имам и спортни пружини за ГТВ (подарък от предишния собственик :D ) оба4е си мисля 4е ако ги сложа ще стане ПРЕКАЛЕНО ниска и 4е ще друса ОЩЕ ПОВЕ4Е ... :?: :idea:

Какви амортисьори и пружини препоръ4вате за повишаване на комфорта?

Novachev
06-09-2007, 23:46
А като имаш чип имаш ли спортен филтър доработки по главата полиране на отворите на клапаните в главата отстраняване на остри ръбове напасване на всмукателния колектора евентуално сваляне на главата с някоя десета такива работи дето са по евтини за изпълнение и излизат колкото една генерация може би. Що не се консултираш с Бобо по този въпрос.
А относно маховика ако имаш възможност покарай няколко дена или няколко пъти такава кола защото си мисля че ще има разлика в развъртането на двигателя при тръгване и на празен ход, и още нещо тази манипулация НЕ увеличава мощността на двигателя помага му да се развърта по бързо.

trustworthy
07-09-2007, 00:04
...А относно маховика ако имаш възможност покарай няколко дена или няколко пъти такава кола защото си мисля че ще има разлика в развъртането на двигателя при тръгване и на празен ход, и още нещо тази манипулация НЕ увеличава мощността на двигателя помага му да се развърта по бързо.

...и ако не е пресметнат както трябва при олекотяването, увеличава вероятността да си счупиш мотора... :?

drigata
07-09-2007, 11:26
ДРЪН,ДРЪН как ще ш4упиш мотора от олекотен маховик(освен ако не е балансиран може би, но тогава ще се появят вибрации около 4000-4500 об.) и как така не се ке4ва к.с. от маховика,та нали двг-то трябва да отдели пове4е к.с. за да разварта по тежкият маховикПС колкото по тежки са констуктивните елементи толкова пове4е загуби на мошност.пример;зашто пистовите мотори развиват толкова голяма мошност при такива високи обр.от толко малък работен обем?????????????????????????????

proper
07-09-2007, 13:00
Спора нека да го има, защото може да е от полза на някого и всяка информация е ценна. За това сме тук. Но нека да държим добър тон за да си остане темата сериозна! 10х

Novachev
07-09-2007, 19:59
ДРЪН,ДРЪН как ще ш4упиш мотора от олекотен маховик(освен ако не е балансиран може би, но тогава ще се появят вибрации около 4000-4500 об.) и как така не се ке4ва к.с. от маховика,та нали двг-то трябва да отдели пове4е к.с. за да разварта по тежкият маховикПС колкото по тежки са констуктивните елементи толкова пове4е загуби на мошност.пример;зашто пистовите мотори развиват толкова голяма мошност при такива високи обр.от толко малък работен обем?????????????????????????????
Интересно ми е как маховик вдига мощност на двигател а ако сложиш гуми 145 /60 /13 и те са доста по леки от едни 17 например пак ли ще вдигнеш мощността. Изобщо знаеш ли от какво зависи мощността на един двигател :?: Ще ти подскажа от ефективното налягане което действа върху челото на буталото в такта работа (горене с разширение ). И ако не е балансиран маховика както трябва стават големи злополуки едно време като караха спортни лади и маховиците като не са балансирани се късаха и като хвръкне реже наред скоростна кутия и купе и хвърчи на доста метри от колата а понякога и някой от състезателите са оставали без крака.
Маховика служи за определяне на неравномерността на работата на двигателя
Я вземи почети малко :!:

JJJ
07-09-2007, 21:55
...и ако не е пресметнат както трябва при олекотяването, увеличава вероятността да си счупиш мотора... :?

Аз силно се съмнявам някой от олекотените маховици да бил пресмятан. :D


ДРЪН,ДРЪН как ще ш4упиш мотора от олекотен маховик(освен ако не е балансиран може би, но тогава ще се появят вибрации около 4000-4500 об.) и как така не се ке4ва к.с. от маховика,та нали двг-то трябва да отдели пове4е к.с. за да разварта по тежкият маховикПС колкото по тежки са констуктивните елементи толкова пове4е загуби на мошност.пример;зашто пистовите мотори развиват толкова голяма мошност при такива високи обр.от толко малък работен обем?????????????????????????????

Знам едни голфчета, на които олекотените им маховици им качват по 40-50 к.с. :lol: :lol: :lol:

Шегата настрана, маховика е акумулатор на механична енергия, неговата функция е да намали неравномерността на хода на двигателя. По-лекия маховик намалява времето за развъртане на двигателя (както каза Novachev) но и натоварва допълнително детайли от двигателя и трансмисията.

drigata
09-09-2007, 21:46
явно малко хора в този форум разбират от дбг. с вътрешно горене:обяснявам и без сардитковци К.С. СЕ ИЗМЕНЯТ ОТ ХОД,ДИАМЕТЪР,СГЪСТЯВАНЕ(тука отварям скоби заштото някои колеги се опитват да ме поу4ават,сгастяването-т.е. сбора от горивната к-ра(обем)+ход разделено на горивната к-ра се полу4ава колко е сгастен един двг.,а колкото е поголяма компресията толкова средното работно налягане е по голямо)ТРИЕНЕ,ТРИЕНЕ-повтарям го защото това вклу4ва,триене на лагери,бутала и задвижване на допълнителните механизми(маслена п-па,алтернатор,водна п-па,маховик),колкото епо тежко буталото толкова пове4е загуби,същото се отнася за биелите,коляновият вал,маховика)ФОРМУЛАТА ЗА ЕФЕКТИВНАТА МОщНОСТ Е;из4еслената мощност се дели на загубите от триенето.И ТАКА МОГА ДА ВИ НАПИшА ВСИ4КО НАУ4ЕНО ПРАКТИ4ЕСКИ ИЛИ ТЕОРЕТИ4ЕСКИ НО щЕ ОТНЕМЕ АДСКИ МНОГО ВРЕМЕ,А НЯКОИ АКО ГО ИНТЕРИСУВА ДА ПИшЕ

Novachev
10-09-2007, 10:42
явно малко хора в този форум разбират от дбг. с вътрешно горене:обяснявам и без сардитковци К.С. СЕ ИЗМЕНЯТ ОТ ХОД,ДИАМЕТЪР,СГЪСТЯВАНЕ(тука отварям скоби заштото някои колеги се опитват да ме поу4ават,сгастяването-т.е. сбора от горивната к-ра(обем)+ход разделено на горивната к-ра се полу4ава колко е сгастен един двг.,а колкото е поголяма компресията толкова средното работно налягане е по голямо)ТРИЕНЕ,ТРИЕНЕ-повтарям го защото това вклу4ва,триене на лагери,бутала и задвижване на допълнителните механизми(маслена п-па,алтернатор,водна п-па,маховик),колкото епо тежко буталото толкова пове4е загуби,същото се отнася за биелите,коляновият вал,маховика)ФОРМУЛАТА ЗА ЕФЕКТИВНАТА МОщНОСТ Е;из4еслената мощност се дели на загубите от триенето.И ТАКА МОГА ДА ВИ НАПИшА ВСИ4КО НАУ4ЕНО ПРАКТИ4ЕСКИ ИЛИ ТЕОРЕТИ4ЕСКИ НО щЕ ОТНЕМЕ АДСКИ МНОГО ВРЕМЕ,А НЯКОИ АКО ГО ИНТЕРИСУВА ДА ПИшЕ
Много добре само не разбрах къде се трие маховика в съединителя може би :?: пък може да се трие и в стартера примерно когато пали А мотовилките (биелите ) и те къде се трият освен в лагерите у тук отварям скоба ( биелите имат макар и минимално триене при преминаването птрез маслото и самото му разплискване същото важи и за коляновия вал загубите от това триене са така наречените вентилаторни загуби. Намаляванено им става чрез полиране на мотовилките и противотежестите на коляновия вал така че да имат по малко съпротивление при преминаване и разплискване на маслото.
Така нареченото от теб сгъстяване е по известно още като степен на сгъстяване и не и може да се повишава в малки граници защото бензиновите мотори не могат да работят със степен на сгъстване повече от 12 даже тази цифра се отнася за двигатели с директно впръскване.
Продължаваме за триенето на буталата кое точно се трие сегментите или буталата макар че има макар и минимално нтриене на полите на буталата . Тези така наречени поли имат за цел да направляват буталото при движение в цилиндъра.
Въпросното триене в лагероте в двигателя се намалява чрез специални обработкин на повърхнините и последващо полиране.
Двигателите използвани нв състезателните автомобили са с олекотени части заради високите обороти които развиват има един термин казва се масов инерционен момент които зависи от оборотите и масата на втртящите или движещи се възвратно постъпателно части в двигателя , ако вдигаш оборотите примерно 10000 и не намалиш масите на тези детайли които участват във въпросното движение просто стойностите на масовия инерционен момент а от там напрежения на огъване срязване и опън стават по големи от допъстимите и :priest: можем да извикаме някой поп да опее двигателя.
Масовия инерционен момент на отделните елементи не оказва влияние на мощността на двигателя. Ако го намалим двигателя ще се развърта по бързо но при достигане на определено обороти мощноста му няма да се различава от тази която е имал преди да буде олекотен проросто ще работата му ще е по неравномерна.
И нещо за домашно ТРИЕНЕ когато има контакт между две повърхнини

JJJ
10-09-2007, 23:26
явно малко хора в този форум разбират от дбг. с вътрешно горене:обяснявам и без сардитковци К.С. СЕ ИЗМЕНЯТ ОТ ХОД,ДИАМЕТЪР,СГЪСТЯВАНЕ(тука отварям скоби заштото някои колеги се опитват да ме поу4ават,сгастяването-т.е. сбора от горивната к-ра(обем)+ход разделено на горивната к-ра се полу4ава колко е сгастен един двг.,а колкото е поголяма компресията толкова средното работно налягане е по голямо)ТРИЕНЕ,ТРИЕНЕ-повтарям го защото това вклу4ва,триене на лагери,бутала и задвижване на допълнителните механизми(маслена п-па,алтернатор,водна п-па,маховик),колкото епо тежко буталото толкова пове4е загуби,същото се отнася за биелите,коляновият вал,маховика)ФОРМУЛАТА ЗА ЕФЕКТИВНАТА МОщНОСТ Е;из4еслената мощност се дели на загубите от триенето.И ТАКА МОГА ДА ВИ НАПИшА ВСИ4КО НАУ4ЕНО ПРАКТИ4ЕСКИ ИЛИ ТЕОРЕТИ4ЕСКИ НО щЕ ОТНЕМЕ АДСКИ МНОГО ВРЕМЕ,А НЯКОИ АКО ГО ИНТЕРИСУВА ДА ПИшЕ

Надявам се, осъзнаваш разликата м/у истината и това, което си мислиш че е истина. До колкото разбирам от това което си написал, ние няма да сме първите, които оспорват новата ти Теория на ДВГ.
Дано не се надяваш, че като напишеш “явно малко хора в този форум разбират от дбг” и “обяснявам и без сардитковци”, никой няма да се обиди.



...И ТАКА МОГА ДА ВИ НАПИшА ВСИ4КО НАУ4ЕНО ПРАКТИ4ЕСКИ ИЛИ ТЕОРЕТИ4ЕСКИ НО щЕ ОТНЕМЕ АДСКИ МНОГО ВРЕМЕ,А НЯКОИ АКО ГО ИНТЕРИСУВА ДА ПИшЕ

Аз ти предлагам да отвориш една нова тема и да ни обясниш, как всъщност работят двигателите. Ако не те затруднявам разбира се?

Lisan
19-09-2007, 11:44
ОК.о4аквайте новата тема скоро

Mir0
17-10-2007, 09:42
бах маму колко наука се е излиало тука :) зема да си водя количката при вас та поне щте съм сигорен че е в сигурни раце ... (или пък сте луди типчета които щте ми е преработиат в драг :) ) шега браво похвално за литературата и надявам се дано и на практика сте така всеотдайни и добри имаме нужда от такива като вас

forkson
17-10-2007, 22:59
а да те попитам , до къде си стигнал с този "проект" , и колко ти струва чипа от бобо , мерил ли си на дино дали ти покачва 8 коня или 10 или 15... или просто разчиташ на приказки?

goldenlight
21-10-2007, 17:50
отказах се засега от този проект с тунинга. Първата стъпка би била за 15 коня да сменя генерацията, но се оказа 4е ставала доста шумна и понеже не искам да се возя нон стоп в ЗИЛ засега се отказах от идеята.

Не съм ходил на дино тест, раз4итам на "приказки" 8)