PDA

View Full Version : Лампичка за градусите на табото



ufo77
15-09-2007, 13:07
От скоро карам 164 и ми направи впечатление, че лампата на таблото ми свети докато загрява, после към 80 градуса загасва, и после над 90 пак светва. Нормално ли е да свети тая лампа докато загрява?

Boby
20-09-2007, 18:46
Не разбира се.Няма кола на която да трябва да свети която и да е лампа.Провери си датчика за температурата.

ufo77
24-09-2007, 08:04
Интересно, но май не е само лампата, щото на празен ход колата си загрява до 90 градуса, обаче тръгна ли да карам температурата и пада на 70 градуса и парното ми духа хладно. Вярно ходих до един сервиз и от там ми казаха, че не бил термостата. А вече взе да става хладно и не ми се ще да карам без парно, пък и като не е на работна температура май ще ми харчи и повечко бензин. Какво тогава може да е станало? Щом си отваря големия и малкия кръг трябва да няма проблем :idea: ??

Boby
25-09-2007, 19:58
Провери си термостата и го смени.Когато излезеш на дълго радиатора се обдухва много и антифриза изстива,а термостата не затваря.

ufo77
24-05-2008, 16:32
Май тази лампичка ще заминава на диагностика . Смених термостата и тя започна да свети постоянно :idea: да и се невиди.

Boby
24-05-2008, 17:54
При прекъснат кабел или хлабава клема лампата пак ще светне.Ако и това не е виж си датчика. :wink:

martzaro
24-05-2008, 22:45
Да ти кажа точна диагноза защоо имам същият проблем. Докато ми сменяха рамъците оставиха колата без вода / не се учудвай при мене се сваля половината мотор/ и датчика за темп. на таблото се наеба ама яко. Сега лампата ми свети постоянно все едно че е прегрян мотора а стрелката на градусите си показва нормална температура. Изплашх се и си зададох въпрос ами ако и стрелката не е вярна как ще карам тогава. Оказва се че в кутията на термостата при мене има 3 бр. различни датчици единият от които е двоен и дава стрелка температура и лампа за прегряване /навряни са две биметални пластини в една гайка/ сега едната от тях е дала фира-за лампата. Отидох да потърся датчик при зап. части обаче за всеки модел на 164 са различни а точно от моите не са били никога внасяни/е верно и ние преобладаваме много в БГ/ датчиците са с различно сечение и различна дължина и схема . Едните са постоянно отворени а другите обратно затворени като токов кръг. Трябва да вземеш точно твоят номер датчик. Иначе правиш като мен. Електронен термометър и сравняваш темп. табло с тази на вода в радиатор всичко е наред след това отчиташ точно момент на отваряне на термостат като температура с термометъра в радиатора и не ти пука за лампата все пак това е една лампичка. Ако искаш купи си датчик ама гледай схемата по каталога. атова че ти гори пове4е е от друг датчик пак там дето трябва да се смени. Може и да го откачиш от крачето за да изгасне лампата но така няма да работи и стрелката на термометъра. Надявам се че съм ти помогнал.

Boby
24-05-2008, 23:47
При мен също датчика е двоен и ако откача едната жичка умира стрелката,ако откача другата светва лампата.

martzaro
25-05-2008, 10:47
Да ве по принцип на всички 164 без значение от модификацията е двоен датчика и това за стрелката дет го каза евярно някаква особена схема на връзване имат теси датчици вътре в тях така че и стрелката и лампата са зависими една от друга по отношение на откачени кабели. Ако откачиш единия веднага умира и другия :shock: :shock: :shock: :shock: за тва казвам че лампата не е проблем стига градусите да ти мерат точно и да ти сработва термостата и перката.