View Full Version : С какво да си боядисам изходните колектори?
Иска ми се да боядисам изходните колектори на мойта мръсница.Така и така съм ги свалил. Защо да не ги боядисам.Пробвал съм на други коли със сребърен феролит и бързо стана на нищо. Пробвал съм и една боя за печки тя издържа до някъде ала в последствие потъмня :? :? :? :?
пробвай термо шпрейовете ..... може и да издържи. Но задължително изтъркай ръждата с флекс и обезмасли преди това...
Alfamaniak
28-03-2005, 16:47
Направо ги носи за никелиране, ако ще е гарга да е рошава :wink:
Направо ги носи за никелиране, ако ще е гарга да е рошава :wink:
Колега те са чугунени! Аз мисля че чугун не може да се никелира.Кажи къде да ги никелирам??? И ги нося с 200 в час натам
Чугун може да се никелира!
Преди това обаче трябва да го полираш :shock:
Ако успееш да ги докараш до добра гладкост маже да се никелират.
а така и така си ги свалил - вкарай им една шкурка вътре доколкото можеш да бръкнеш с бормашина - продават се шкурки за въртеливо движение...
а така и така си ги свалил - вкарай им една шкурка вътре доколкото можеш да бръкнеш с бормашина - продават се шкурки за въртеливо движение...
Това го имам в предвид.Кажи ми за тези шкурки ОБАЧЕ??
Аз все пак мисля , че в България не никелират чугун както и алуминий
продават ги във всяка железария, на една ос са залепени много листчета шкурка концентрично, като се върти с бормашина и сваля доста - предимно се използват за обработване на вътрешни повърхнини като твоя случай...
За чугуна - познавам човек, който се занимава с това, ако искаш щи го питам дали може да никелира чугунови колектори....
продават ги във всяка железария, на една ос са залепени много листчета шкурка концентрично, като се върти с бормашина и сваля доста - предимно се използват за обработване на вътрешни повърхнини като твоя случай...
За чугуна - познавам човек, който се занимава с това, ако искаш щи го питам дали може да никелира чугунови колектори....
Ще съм ти много благодарен ако говориш с твоя човек. :yes: Аз мисля, че би се получило доста интересно с никелирани колектори, освен това от преди бях решил да никелирам и други неща в коша. Как ОБАЧЕ би се отразил един пласт никел върху способността за топлообмен на колекторите дали няма да се затрудни охлаждането им. Въпреки , че имаше една тема в tuning.bg където имаше и снимки на специален бинт, с които се увиват колекторите за да се повиши температурата им.
Аз не мисля че е добре да се повишава Т на изходящите колектори, какво печелиш с това?
Ще говоря и ще ти кажа може ли, не може ли да ти ги никелира.
Само да кажа че каквото и да му даваш, трябва да е добре изчистено, без сажди, мазнотии, масла и прочие...
Не си ми виждал блока. Мога да си го взема и да си го гушна в леглото да си спинкам с него така съм го излизал. :lol: :lol: :lol: :lol: Иначе ще се опитам да намеря онзи линк с бинтовете. Имам ги на снимки, но не знам как да ги кача тук :wallbash:
Ето така сигурно ще видите какво имах в предвид за температурата на колекторите
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... F2&start=0 (http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=10860&postdays=0&postorder=asc&highlight=%EA%EE%EB%E5%EA%F2%EE%F0%E8+%E1%E8%ED%F2&start=0)
на втората страница е. на първата има нещо друго
Тони увиването на колекторите с азбестова лента води до поддържане температурата на изгорелите газове по-висока, което пък от своя страна води до повишаване на скороста им, пък повишаването на скоростта на изгорелите газове води при атмосферните двигатели до по пълноценно изпразване на цилиндрите, пък за турбините мисля че само можеш да си направиш извода :wink:
Тони увиването на колекторите с азбестова лента води до поддържане температурата на изгорелите газове по-висока, което пък от своя страна води до повишаване на скороста им, пък повишаването на скоростта на изгорелите газове води при атмосферните двигатели до по пълноценно изпразване на цилиндрите, пък за турбините мисля че само можеш да си направиш извода :wink:
мдааа, съгласен съм с това Еньо, не се бях замислил...
Не можах да се свържа с този човек, който никелира,
който се интересува, ето телефона му:
0899 71 02 08 - Лисев
75 2.0 turbo
30-03-2005, 21:13
..........увиването на колекторите с азбестова лента води до ...а някои да каже от къде се купува и колко струва въпросната лента :unsure:
..........увиването на колекторите с азбестова лента води до ...а някои да каже от къде се купува и колко струва въпросната лента :unsure:
предполагам че във всеки уважаващ себеси магазин за тунинг изделия
със съгурност на склад има в http://prospeed.bg/
иначе за най-евтино предполагам никикар от варна ще ти го предложи
а относно никелирането на изпускателният колектор на мен ми е интересно дали ще издържи никела на такива топлинни натоварвания и амплитуди
предполагам увиването на колекторните тръби може да стане и с изолация която се ползва за тръбите за парното :unsure:
Предполагам, че температурата на колекторите е много висока за изолация от парно. Освен ако не се ползва от старата - стъклена вата. Дори и да стане бих предпочел да дам пари за такъв бинт отколкото да ми се набие кожата със стъклена вата.Ами това, че някои колектори се пукали от високата температура??? Аз не бих рискувал.
старата - стъклена вата.
то и друга ли има :shock:
иначе е възможно да се спукат но нем лично ме съмнява - пукането идва по-скоро от разлека в температурата а с изолация радликите ще са по-плавни
... а относно никелирането на изпускателният колектор на мен ми е интересно дали ще издържи никела на такива топлинни натоварвания и амплитуди
А каква е в крайна сметка температурата на изходните колектори :wallbash: :wallbash: :wallbash: ???
старата - стъклена вата.
то и друга ли има :shock:
иначе е възможно да се спукат но нем лично ме съмнява - пукането идва по-скоро от разлека в температурата а с изолация радликите ще са по-плавни
Значи в единия ми гараж изолацията си е стъклена вата. А в другия понеже е бил магазин и е била свалена ватата ни накараха покрай простотиите с топломерите да сложим изолация. Баща ми купи някаква изолация като от пяна - цилиндри които са прорязани надлъжно. Намакваш го варху тръбите и отгоре с тиксо :yes:
За пукането така прочетох в tuning.bg някой го беше казал в тоя линк дето го дадох по- горе на втората страница
абе то ако не скъпо може да се тетва дали ще се запали - се пак би трябвало да е устойчива на температура излоцията ама знае ли човек ...
абе то ако не скъпо може да се тетва дали ще се запали - се пак би трябвало да е устойчива на температура излоцията ама знае ли човек ...
Аз имам доста в излишак по тръбите.И без т`ва цяла зима я свалях тая скапана изолация щот като бачках в гаража и ми беше студено :lol: :lol: :lol::lol: :lol: :lol: . Сега съм я сложил да седи. Не знам колко струва.Той баща ми не е мноого стиснат ама тогава доста скъпичка му се беше видяла.Все пак може да клъцна едно парченце и ако има доброволец ще му го хванем с :haha: телчица за колекторите да видим дали ще се запали:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .
Все пак може да клъцна едно парченце и ако има доброволец ще му го хванем с :haha: телчица за колекторите да видим дали ще се запали:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .
епа елта нема да се запали със сигурност :lol: :wow: :tongue: :lol:
Иначе имам един познат с Mercedes W123 2.8 шестак редови. Той си е боядисал колекторите с няква спИцИална боя.Седи сива точно като ZINGA-та дето мазах коша с нея и нито е потъмняла, нито нищо. :whistle: Объче от една седмица не мога да го открия :mad: :furious:
БИНГО високотемпературен шпрей от MR. BRICOLAGE :notworthy: :notworthy: . С тва били боядисани колекторите оня Мерцедес довечера ще ми кажат точно какво му е заглавеито :lol:
П.С. Това не означава , че съм се отказал от никелирането :lol:
Тая изолация за тръбите на парното е от порест каучук, няма да ти издържи на температурите на колектора, няма смисъл да го слагате.
Тя се прави като за парни инсталации - до 100 градуса температура.
75 2.0 turbo
31-03-2005, 19:55
[quote]..........увиването на колекторите с азбестова лента води до ...а някои да каже от къде се купува и колко струва въпросната лента :unsure:
предполагам че във всеки уважаващ себеси магазин за тунинг изделия
със съгурност на склад има в http://prospeed.bg/
иначе за най-евтино предполагам никикар от варна ще ти го предложи
а относно никелирането на изпускателният колектор на мен ми е интересно дали ще издържи никела на такива топлинни натоварвания и амплитуди[/quote:p3svaktj]ами мисля 4е ето така трябва да изглежда колектора ми :yes: http://free.bol.bg/bizzart/kadet%20turbo.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.