PDA

View Full Version : Смяна на ремъци. Помагайте



hammar
13-04-2005, 09:14
Здравейте колеги, ето че дойде ред да сменя и ремъците на малката ми Алфа , и понеже имам мерак сам да го направя ,както всичко до сега, ви моля за съвети . Интерисува ме цялата операция - нагласяне на белези , натягане на ролки ... има ли някъкви тънкости и т.н.
Ще се радвам на всякъкви мнения по въпроса ,предварително благодаря.

alf
13-04-2005, 09:29
за да не си играеш да търсиш белези да целиш центровки стария ремък го натискаш максимално навътре към блока за да освободиш място, където налагаш новия после стария го режеш ис и готов

търтей
13-04-2005, 09:31
за да не си играеш да търсиш белези да целиш центровки стария ремък го натискаш максимално навътре към блока за да освободиш място, където налагаш новия после стария го режеш ис и готов
ако успее да бръкне обаче :lol:

Kostadin
13-04-2005, 11:56
за да не си играеш да търсиш белези да целиш центровки стария ремък го натискаш максимално навътре към блока за да освободиш място, където налагаш новия после стария го режеш ис и готов
ако успее да бръкне обаче :lol:
има място ще успее :wink:

andrey_k
14-04-2005, 09:29
ема ако трябва да се сменят и ролките....
доколкото знам за 33-ките е доста сложничка процедурката :(

Kostadin
14-04-2005, 09:32
ема ако трябва да се сменят и ролките....
доколкото знам за 33-ките е доста сложничка процедурката :(
да определено е така...свалят се решетката и радиатора.

shadow
14-04-2005, 14:31
моита е 1,7 нз дали има особена разлика в големината с 1.4 на моиа се смент без никакво сваляне на капаци и про4ие само предпазните капаци това го прави 4овек които с разбира от работата ако го прави6 за първи път хубаво е да свали6 ре6етката капака и радиатора

hammar
14-04-2005, 17:06
та така , реших да постъпя по следния начин,ако някой вижда че греша -нека ме поправи:
нищо няма да свалям,само капаците , решетка радиатор капак - ко става, да не би за едни ремъци да се свалят и калниците???
значи след като сваля капаците ,на ремъците, свалям и ремъка на динамото и водната помпа. свалям и шайбата на коляновия вал.
следваща стъпка- слагам белези на ремъците и зъбните колела след което ги свалям
налагам старите ремъци до новите и пренасям белезите после слагам новите по белезите които аз съм поставил, а между временно сменям и ролките и това е ... ако греша поправете ме.

Kostadin
15-04-2005, 07:31
та така , реших да постъпя по следния начин,ако някой вижда че греша -нека ме поправи:
нищо няма да свалям,само капаците , решетка радиатор капак - ко става, да не би за едни ремъци да се свалят и калниците???
значи след като сваля капаците ,на ремъците, свалям и ремъка на динамото и водната помпа. свалям и шайбата на коляновия вал.

до тук добре, но незнам защо са тези белези по ремъците и зъбните колела :? като се замисли човек се оказва, че те са напълно излишни....това как ще сложиш ремъка т.е. дали ще го сложиш на белега или не мисля, че няма абсолютно никакво значение помисли малко колега и ще разбереп, че съм прав, важното в случая е коляновия и разпределителните валове да останат в положение в което са били и преди това т.е. преди да свалиш старите ремъци което е доста трудно повярвай ми от опит ти говоря.моя съвет е ако не си сменявал никога агренажен ремък на боксер да не прибързваш защото не е толкова лесно и все пак ако си решил ти да ги сменяваш и завартиш един от валовете което дано не се случва, но знай все пак че има заводски белези на валовете и на коляновия и на разпределителните ако объркаш нещо по тях работите могат да се оправят :wink: айде и успех при смяната и като ги смениш пиши кво е станало.

Bobo
15-04-2005, 08:42
та така , реших да постъпя по следния начин,ако някой вижда че греша -нека ме поправи:
нищо няма да свалям,само капаците , решетка радиатор капак - ко става, да не би за едни ремъци да се свалят и калниците???
значи след като сваля капаците ,на ремъците, свалям и ремъка на динамото и водната помпа. свалям и шайбата на коляновия вал.
следваща стъпка- слагам белези на ремъците и зъбните колела след което ги свалям
налагам старите ремъци до новите и пренасям белезите после слагам новите по белезите които аз съм поставил, а между временно сменям и ролките и това е ... ако греша поправете ме.

Дотук ОК само не сваляй шайбата на коляновия вал преди да сложиш белезите :wink:

П.С. И още един съвет преди да запалиш мотора опитай да въртиш коляновия вал ако се върти и не запича (опират клапаните в буталата), тогава пали :wink:

alfamilano
16-04-2005, 11:39
Ако искаш за по сигурно си направи сам твои белези,олесняваш се,ролките можеш да ги отвориш и гресираш(старите)И както каза БоБо задължително върти с голяма отверка да провериш клапаните!

п.с. И който каза че е лесно,малко се бърка хич не е лесно,особенно ако имаш по големи лапи като мойте! :lol:

Bobo
16-04-2005, 22:59
Само да добавя към alfamilano (имам предвид че не е лесно), на всеки два вала единия е леко под напрежение така че внимавай като зацепваш ремъка, защото като махнеш стария единия вал мърда с един зъб и трябва като слагаш новия да го върнеш насила :wink:

75 2.0 turbo
17-04-2005, 01:27
:idea: абе аз пък си мисля 4е колегата ще има напрежение с тоз боксер :yes: ама успех все пак :wink:

hammar
23-04-2005, 13:13
Еии , момчета много ви благодаря . След всичките съвети мисля че всеки който реши да сменя ремъци на боксер няма да има проблеми.
Още веднъж благодаря :yes: