PDA

View Full Version : смяна на сегменти



simone
25-10-2007, 22:48
Здравеите,аз сам нов в клуба на Алфа Ромео.Имам проблем с моята тя е 164-ка 2.0 и ми гори много масло около 1 литър на 1000км.Мисля че наи вероятно ще трябва да сменям сегменти,за целта ще отида в сервиз за да ми измерят компресията и каквото там трябва,защото сам не бих се справил с този проблем.Може ли някои запознат да ми каже каква е ориентировачната цена за смяна на сегментите,знам че мога да си ги закупя от Разград.Ако някои знае и може да напише каква трябва да е компресията в цилиндрите при положение че всичко с двигателя е наред ще ви бъда много благодарен.

Venci
25-10-2007, 22:58
Приятелю, разхода на масло може и да е от гумички на клапани или течащи гарнитури тази на картера например. Аз така се бях уплашил за Фиата. Другото е, че двигателят може да има компресия, а
маслообирателните сегменти пак да са износени и пак да харчи масло. Така, че компресията не е много меродавна. Внимавай в кой сервиз караш колата!!! Тези двигатели имат някои особености, които повечето "майстори" пренебрегват и после много боли глава.

alfaracer
26-10-2007, 01:03
Мойта също гори литър на 1000км , ама каквото чувам тези си горели толкоз.Един познат прочел за Алфа 156 ,че 1л на 1000 не било дефект а ефект, 6тото двигателя бил по-спортен.Аз често се замислям за ремот на мойта 164-ка, но докато върви добре нямам стимул.Виж маркуча за картерните газове духа ли много, и подай газ на 3000-4000 об/мин и виж ауспуха бълва ли синьо.Само ако имамш син пушек от ауспуха си за сегменти.Мойта компресия е около 9,5bar , все си мисля че трябва да е около 11-12 ,но никой нищо незнае.Знам само ще степента на сгъстяване на гвигателя е 10 към 1.Наляганто на маслото трябва да е 3,5-5.0bar при високи обороти на загрял мотор, а мойто е 2-2,5bar което е показател за луфтове във вала и затова наливам присадки.

simone
26-10-2007, 20:11
Благодаря за информацията.Днес си измерих компресията и се оказа че работата е зле,налягането в цилиндрите е съотбветно 1-6,2-6.5,3-8.5,4-9.5 което мисля че не е никак добре,ако трябва по принцип да е кам 11-12.Иначе налягането на маслото си е както трябва,но при 3500-4000 оборота излиза син пушек и не спира,а продалжава,искам да кажа че явно не е от гумичките на клапаните,а и масло не бута от никъде проверявал сам всички гарнитури не веднъж.Сега ще си търся грамотен маистор за смяна на сегментите.Ако някои от вас е сменял или има представа коло може долу горе да струва смяната ще му бъда мн благодарен ако пише,за да имам представа за какво става въпрос.

Venci
27-10-2007, 15:48
Колега, най-разумно ще е да се отвори мотора и подробно да се измери. Не бива да се ограничаваш само със сегменти. Така и така ще се разглобява. Да се измерят ризите за износване и елипса. Да се измерят колко са разбити каналите на буталата, в които седят сегментите. Да се измери и коляновия вал. Сега е момента!!! Така и така ще бутат главата да се разглоби, да се измерят стеблата на клапаните, да се прецени дали са разбити водачите. Челна стружка, пасване и нови гумички на клапаните задължително! Ще се изръсиш 1000 - 1500 лв, но като подкараш колата след това бързо ще разбереш защо си ги дал. :D

manolito
27-10-2007, 18:28
Колега simone ,пиши от кой град си ,че и моята е с такъв проблем... :wink: Да знам в кои сервизи да ходя ,че аман от майстори. :D

Bobo
28-10-2007, 00:29
Венци този път е безупречен еваларката - слушайте го че иначе ше има рев :wink:

Boby
28-10-2007, 00:44
Сложи си хубави сегменти.Не са кой знае колко по-скъпи от българските :!: Чудно ми е защо е толкова голяма разликата м/у цилиндрите.Цели 3 бара е много :roll:

Bobo
28-10-2007, 00:46
Сложи си хубави сегменти.Не са кой знае колко по-скъпи от българските :!: Чудно ми е защо е толкова голяма разликата м/у цилиндрите.Цели 3 бара е много :roll:

Ми много просто мерили са първо 1-ви и последно четвърти а сега познай що има разлика :lol:

alfaracer
28-10-2007, 11:52
Добре,аиде обясни ми каква е разликата в последователността
или се шегуваш нещо. :roll:

Bobo
28-10-2007, 13:54
Добре,аиде обясни ми каква е разликата в последователността
или се шегуваш нещо. :roll:

Съвсем не се шегувам :idea: При продължително въртене на стартер без да има горене в цилиндрите се случват процеси които повишават компресията :wink: Особенно когато има заминали сегменти или гумички :wink:

Iltcho
28-10-2007, 19:39
Добре,аиде обясни ми каква е разликата в последователността
или се шегуваш нещо. :roll:

Смуче масло казано на разбираемо. Маслото уплътнява и повишава компресията.

Boby
28-10-2007, 20:52
То това е ясно,но цели 3 бара да вдигне от това ми е много съмнително. :roll:

Аз бих прегледал първо клапаните.

virusalfa
29-10-2007, 17:14
Сложи си хубави сегменти.Не са кой знае колко по-скъпи от българските :!: Чудно ми е защо е толкова голяма разликата м/у цилиндрите.Цели 3 бара е много :roll:Досега от сегментите на Дружба освен ако нямаш цилиндри,не е имало оплаквания :idea:

simone
29-10-2007, 18:59
Дано да няма и цилиндри,но ще видя за какво става дума като я отворим,лошото е че ще трябва да я карам осте около 5000км преди да започна с ремонта защото ми се налага да пътувам с нея до Германия сега и обратно дано да издържи,няма как да отида без кола,ще доливам масло ама си мисля да си взема някакво по гъсто или да сложа някаква добавка за да вдигне малко компресията.Ако някои може да ми даде съвет относно това?
Благодаря.

Venci
30-10-2007, 03:15
Честно казано съвет за това пътуване не бих ти дал. Дано нямаш проблеми, защоото там падат глави за такива ремонти. Аз не бих рискувал. Бих взел кола на заем или бих се нагъзил да направя ремонта преди пътуването, каквито и заеми и недоспиване да ми струва.

Grigor
30-10-2007, 10:11
Напълно съгласен съм с Венци.. голям риск ще поемеш.

virusalfa
31-10-2007, 12:07
Аз пък изобщо не съм съгласен с вас двамката.Ако се направи ремонт,не се знае дали нещо няма да се забрави при събирането.Освен това на мотора му е нужна приработка и дозатягане на главата.Освен това има и други рискове-възможно е да има некачествени гарнитури и семеринги и да се появят течове.Затова,вземи си една туба масълце и си пътувай спокойно,колата ще те откара и докара от Германия :idea: Това е мойта препоръка.Слушай патило :idea:

Boby
31-10-2007, 15:35
Аз също съм на мнение,че е много по-рисковано да се тръгне на дълъг път с току що сглобен двигател,още повече щом ще го прави някой "майстор" :!: Представи си,че стигаш до средата на някоя от безкрайните магистрали на Германия и изведнъж се оказва,че "майстора" е забравил да дозатегне главата или недай си боже е забравил да ти сложи някое бутало или сегмент :!:
Толкова години и километри е изминал тоя двигател с тая компресия и точно за тия 5000км не вярвам да се скапе.Щом няма течове и си работи добре взимай дет вика Вируса 2л. масълце и леко,без много настъпване ще отидеш и ще се върнеш.

Относно сегментите,когато правихме мотора за четитите бутала оригиналните сегменти струваха 72лв а българските 50лв.За такава минимална разлика мисля,че е по-добре нещо по-качествено.

virusalfa
31-10-2007, 18:08
Аз също съм на мнение,че е много по-рисковано да се тръгне на дълъг път с току що сглобен двигател,още повече щом ще го прави някой "майстор" :!: Представи си,че стигаш до средата на някоя от безкрайните магистрали на Германия и изведнъж се оказва,че "майстора" е забравил да дозатегне главата или недай си боже е забравил да ти сложи някое бутало или сегмент :!:
Толкова години и километри е изминал тоя двигател с тая компресия и точно за тия 5000км не вярвам да се скапе.Щом няма течове и си работи добре взимай дет вика Вируса 2л. масълце и леко,без много настъпване ще отидеш и ще се върнеш.

Относно сегментите,когато правихме мотора за четитите бутала оригиналните сегменти струваха 72лв а българските 50лв.За такава минимална разлика мисля,че е по-добре нещо по-качествено.За 72лв оригинални-ТАШАЦИ! :idea: Калкулирай за бензинов мотор по 28лв до 40лв за цилиндър

Boby
31-10-2007, 18:52
Че кой е казал,че съм си ги купил от магазина на клиентска цена :D

madboy
31-10-2007, 22:57
Аз също съм на мнение,че е много по-рисковано да се тръгне на дълъг път с току що сглобен двигател,още повече щом ще го прави някой "майстор" :!: Представи си,че стигаш до средата на някоя от безкрайните магистрали на Германия и изведнъж се оказва,че "майстора" е забравил да дозатегне главата или недай си боже е забравил да ти сложи някое бутало или сегмент :!:
Толкова години и километри е изминал тоя двигател с тая компресия и точно за тия 5000км не вярвам да се скапе.Щом няма течове и си работи добре взимай дет вика Вируса 2л. масълце и леко,без много настъпване ще отидеш и ще се върнеш.

Относно сегментите,когато правихме мотора за четитите бутала оригиналните сегменти струваха 72лв а българските 50лв.За такава минимална разлика мисля,че е по-добре нещо по-качествено.За 72лв оригинални-ТАШАЦИ! :idea: Калкулирай за бензинов мотор по 28лв до 40лв за цилиндър
Оригинални сигменти на АЕ за Т.S 2.0 има на Стамболийски 155 цена клиент 90 лева

Grigor
01-11-2007, 02:11
Аз не апелирам да се тръгва с ремонтирана кола, а да не се ходи с тази кола - това е най-сигурния начин :-)

virusalfa
01-11-2007, 10:58
Аз не апелирам да се тръгва с ремонтирана кола, а да не се ходи с тази кола - това е най-сигурния начин :-)Логично звучи....Обаче явно момчето няма пари за нова.Но има коли,които освен двигателя,всичко друго е тип-топ,така,че аз го оставям сам да прецени.Най-важното са спирачките,кормилната уредба и гарнитурата м/у шофьорската седалка и педалите :idea:

virusalfa
01-11-2007, 11:00
Оригинални сигменти на АЕ за Т.S 2.0 има на Стамболийски 155 цена клиент 90 лева[/quote]Сам прочети написаното от теб-ОРИГИНАЛНИ НА АЕ :idea: А виж оригинални на Гьотце колко са :idea:

simone
01-11-2007, 15:04
ще трагна така и няма да настъпвам много масло вече си взех,просто няма как да направя ремонт или да тригна с друга кола времето ми е мн малко,дано вси4ко е наред сте тригвам в понеделник а като се върна ще пиша какво е станало и ще пиша и за ремонта които предстои.благодаря на всички за мненията.

virusalfa
01-11-2007, 15:43
Освен да долееш мъничко масълце и най-много да си свърши течността от стъклоумиващото казанче-ето това ще стане,това не е Опел Кадет :idea: :roll:

simone
01-11-2007, 16:34
за течноста на чистатките не разбрах точно,може ли да поясниш.може и аз да не загрявам бързо ама не разбрах

simone
21-11-2007, 01:03
Колата си мина 6000км с доливане на масло гори около 800мл на 1000км сега вече остава ремонта.дано скоро да мога да се похваля с успешен такъв.

Grigor
21-11-2007, 01:42
ОСвен да кажа - честито безаварийно завръщане ! :-)

При ремонта един съвет от мен /може да не съм прав де/ - не вади ризите от блока....

Аз ги извадих на Туин Спарка и после последваха още 2 махания на главата.... на един от цилиндрите имаше малко корозия по блока /където ляга ризата/ и едвам го уплътнихме....

Venci
21-11-2007, 02:54
Не мога да се съглася напълно с това да не се вадят ризите. Особено, ако поддадат лесно е задължително. Друг е въпроса, че моите на спарка не мръднаха и за това не ги насилвах.

virusalfa
21-11-2007, 10:05
Колата си мина 6000км с доливане на масло гори около 800мл на 1000км сега вече остава ремонта.дано скоро да мога да се похваля с успешен такъв.Аз нали това имах в предвид-и да гори масло-няма да имаш проблеми :wink:

virusalfa
21-11-2007, 10:07
ОСвен да кажа - честито безаварийно завръщане ! :-)

При ремонта един съвет от мен /може да не съм прав де/ - не вади ризите от блока....

Аз ги извадих на Туин Спарка и после последваха още 2 махания на главата.... на един от цилиндрите имаше малко корозия по блока /където ляга ризата/ и едвам го уплътнихме....Задължително е да се сменят уплътненията между ризите и блока.Не сте почистили,затова сте имали проблеми.Вземаш бормашината с телената четка и чистиш.Григоре,корозията по ризата е била от експлоатацията на двигателя с вода :idea: След смяна на уплътненията ризите стърчат над блока,но с притягането на главата се наместват :idea:

simone
21-11-2007, 13:17
Благодаря на всички за съветите,ще се придържам към тях и се надявам ремонта да бъде успешен.

Grigor
21-11-2007, 23:33
НЕ!

Корозията беше по блока ! Ризите бяха перфектни! Сменихме О пръстените с оригинални... 3 пъти... като 2рия и 3-тия път и силикони слагахме да дозапушат /може да бъркам, ама аз само светих, а и беше преди година/.

Едвам излезнаха.... и после Всичко беше изчистено повече от перфектно - 3 пъти :-)


А на 6-така си излезнаха без ядове и и те и блока бяха перфектни....


Аз затова и му казвам това... ако и неговата е карана с вода може да има подобни ядове и да се види в приключение...

Venci
22-11-2007, 11:51
Григоре, блока е алуминиев няма как да е корозирал. Това се били отлагания гадни от масла, води, антифризи. Аз на Джулиетата две ризи счупих като ги вадих. Най добре е да се направи един дорник от дървено трупче. Външен диаметър колкото е вътрешния на ризата. Стъпало и диаметър малко по-голям, за да стъпи там ръба на ризата. От две страни срещуположно трябва да се отрежат две парчета, за да мине покрай основните лагери. Без тоя труп стават бели с разни отверки и други първобитни начини и после се страда много, както аз тогава.

Grigor
23-11-2007, 01:46
Добре де, не е корозия, ама си беше такова на външен вид - имам и снимки някъде - просто бяха станали шлюпки или нещо подобно около О пръстена.

virusalfa
23-11-2007, 11:20
Григоре, блока е алуминиев няма как да е корозирал. Това се били отлагания гадни от масла, води, антифризи. Аз на Джулиетата две ризи счупих като ги вадих. Най добре е да се направи един дорник от дървено трупче. Външен диаметър колкото е вътрешния на ризата. Стъпало и диаметър малко по-голям, за да стъпи там ръба на ризата. От две страни срещуположно трябва да се отрежат две парчета, за да мине покрай основните лагери. Без тоя труп стават бели с разни отверки и други първобитни начини и после се страда много, както аз тогава.Просто не подозираш колко си прав :clap2: