PDA

View Full Version : Чукане от двигателя на 155-ца - открит проблем



EoN
26-04-2005, 10:22
В крайна сметка открих на какво се дължи чукането от двигателя на 155-цата, за което бях пуснал тема по-рано. Оказа се че проблема е в аксиален лагер или шайба (на различните места му казват различно) на единия разпределителен вал - като се отвори капачката за маслото се вижда, че зъбното колело "играе" по оста. Та в случая възниква и един нов въпрос - трудно ли се сменя тоя лагер и налага ли се да се търси ремонтен такъв. Ако може да ме ориентирате... Благодаря предварително.

miro_dt
27-04-2005, 19:38
да ти кажа там лагер няма пробвай да си стегнеш веригата

virusalfa
27-04-2005, 19:41
Ти защо бързаш да пишеш,след като ти казах,че ще питам за лагер,спокойно! :tongue:Само,че не е толко проста смяната му :yes: :unsure:

hf hpe
28-04-2005, 14:58
колега лагерите на разпределителните валове са маслени и са изработени в главата
там ремонт няма
но за първи път чувал разпределителен вал да има аксиален луфт
доколкото си спомням на 155-цата 8 клапанов туин спарк като отвориш капачката на маслото се вижда вала на изпускателните клапани
там веригата си е хваната на колелото и самото колело е неподвижно закрепено към вала, но на вала на смукателните клапани имаш вариатор и така както описваш проблема може да е от счупена пружина която се намира вътре във вариатора
друго за което се сещам е че на 8 клапановият ТС много често си заминават гърбиците на 1-ви цилиндър на изпускателните клапани

EoN
28-04-2005, 15:06
Гърбиците са си добре (проверяваха ги във ванто трейд) натегнаха веригата и регулираха клапаните, но чукането си остана. И все пак не би трябвало да има изместване на зъбното колело по оста при това положение едва ли целия вал се движи странично.

Venci
28-04-2005, 16:01
Да не би да ти се струва само че се мести вала :unsure: Ако чукането наподобява дизелов мотор може да ти е заминал вариатора.

Venci
28-04-2005, 16:05
Иначе не ми се вярва да имаш аксиален луфт на разпределителните валове те лагеруват в главата и петичките които ги захващат. Самите валове имат по два доста големи ръба от двете страни на всяка крайна петичка и няма мърдане. :yes:

Bobo
28-04-2005, 16:38
Аве вие що не слушате кво ви се казва? Както казва бат Еньо тва си е направо варатор :tongue:

П.С. Ако земе да ти мърда разпределителния вал на изпускателните и да чука от него според мен досега да си видял вала как излита през капака :wow:

virusalfa
28-04-2005, 20:36
То е ясно,че проблема е във вариатора,нещо имах проблем с компютъра и не можах да го разгледам като устройство. Напълно е възможно да е пружина.А между другото износена гърбица на алфа не съм виждал(поне тия къде съм виждал са карани с масло) :tongue:

ilian75
28-04-2005, 23:56
валовете ти са аксиално ограничени от водещ канал межу 1и2 5и6 пети на двата вала но ако чукането е ритмично във такт със мотора и наподобява биелен лагер честито тропа ти малката верига но за да си сигурен пробваи да натегнеш или разхлабиш горната ако тракането се усилва и намалява във дадените случеи гарантирам че е долната верига знамго от личен опит

EoN
29-04-2005, 10:11
нещо такова ми казаха и във ванто трейд - че е биялен лагер, но не е защото го проверих, пъки и за времето за което чука досега да вече нямаше да имам проблем с чукането на двигателя, а със скасан колянов вал :tongue: , иначе чукането е като на дизел и само при определени обороти, в сервиза ми натегнаха и веригата и нямаше промяна в шума. Иначе двигателя си работи нормално.

hf hpe
29-04-2005, 15:22
за Вируса
мога да ти покажа даже няколко такива вала, а за това говори и факта че точно такива валова се предлагат по магазините които продават резервни части за Алфа Ромео.

а за колегата ЕоН трябва да проверя но мисля че в гаража трябва да е вариатора на Пух, ако го намеря и той ти го даде твой е

ilian75
30-04-2005, 18:55
пич имам една молба към теб ако ти се занимава сали капака на клапаните и пробвай да завртиш мотора от кол вал във двете посоки и ми кажи колко отклонение ти дава кол вал преди да помръднат разпределителните

ilian75
02-05-2005, 12:35
ако не ти се разглобява остави я да работи на обороти отвори капака и подаваи газ на ръка по малко но рязко на тласъци при това упражнение от от към смукателният вал трябва да има тракане което да наподобява къркорене със променлива честота при сработването на така наречения вариатор главата на раз вал завърта смукателния вал във предварение и обратното след връщането на газта връща вала във изходно положение та мисълта ми е следната при тези движения на вариатора долната верига за момент изпада във резонанс шумът се предава от паразитната двоика на голямата верига ти го чуваш горе при раз валове и много наподобява работа на роторна ГНП

EoN
03-05-2005, 09:20
ОК ще го пробвам, само не ми е ясно защо във ванто трейд не ми казаха нищо за това, при положение, че отвориха главата на двигателя. В случая е добре, че го има форума и приятели на които мога да разчитам, че щях да почна да събира хилядарката за ремонт на колянов вал. Благодаря!

ilian75
05-05-2005, 23:15
надявам се че не съм те подвел когато провериш кажи дали съм бил прав