PDA

View Full Version : самодиагностика на дизел



15-05-2004, 23:09
Имам предложение към администраторите за тема със съвети за диагностика по външни признаци. Имам предвид да се отвори една тема подобно на обявите, която да стои най-отгоре на първа страница. И всеки да си даде там предложенията, пък администраторите да трият всичко онова, което им се стори не на място. Защото честно казано, ако се описва всичко по-същество, не става с един нормален постинг, иска си доста повечко писане.
Имам предвид нещо от този вид:
1. Студен мотор

1.1 Особено сега да пали абсолютно безпроблемно
1.2 От ауспуха да излиза МАКСИМУМ ЕДНОКРАТНО една идейка белезникав дим (не говорим за конденза)

2. Топъл мотор

2.1. Перфектен празен ход - да работи ако щеш като шевна машина, ако има оборотомер - стрелката да стои като нарисувана
2.2. Плавно подаване на газ от празен ход до 4000-4500 оборота - да няма никъде прекъсвания, притрисания и др.
2.3 Като 2.2, но рязко подаване на газ
2.4 Задържаш на високи обороти и рязко отнемаш газта - да достигне доста бързо стабилен режим на празен ход, без опити за гаснене, притрисане и др. подобни.

Това до тук е СЪЩАТА схема като за бензинов автомобил, има обаче едно НО. За бензиновия автомобил добре, но при дизел през цялото това време те интересува МНОГО СИЛНО и какво мисли ауспухът по въпроса.

2.5 Някой друг изпълнява 2.1 до 2.4, а ти гледаш каквоти казва ауспухът:
2.5.1 синкав дим: гори масло. При турбото (и автомобил на старо) гарантирано ще имаш едно леко изпушване при задействане на турбото. Като вземем в предвид годинките се налага да приемем за нормално това изпушване, но наистина да не е много повече от ХИЧ.
2.5.2 сивкаво-черен дим: недоизгоряло гориво (дюзи, помпа, реглаж): въпреки възрастта може да се желае максимума - никакъв подобен дим; в малки количества не е притеснително, но пък си е тема за дискусия на цената..
2.5.3 бял дим: в цилиндрите попада охл. течност, а определено не й е там мястото: ако има такива симптоми диагностиката по принцип приключва. НО на това място трябва наистина да си сигурен, че ще различиш евентуалния конденз.

Други:

2.6 Някои колеги проверяват за мехурчета в разширителното съдче. Със същия успех можеш просто на пипане да провериш дали не са се втвърдили много маркучите към и от радиатора. Ако са прекалено твърди (леко втвърдяване е съвсем нормално), то в охл. течност попадат изгорели газове и тук също по принцип диагностиката приключва.

2.7 Оптически оглед за теч на масло и други външни нередности

Ако си в състояние да проведеш такава диагностика и резултатите са положителни в общия случай можеш да забравиш за прословутото измерване на компресия - колкото и еретично да звучи това.
Това съм го взел от клуб Рено, понеже не съм толкова на Ти с двигателите, но е много полезно за човек който те първа е решил да се сдобие с дизелова каляска. :D

Popa
15-05-2004, 23:35
Ne sum mnogo suglasen s kolegata :(
Kogato dizela pu6i sinkavo,tova e 4e dvigatelq raboti studen ili ne na optimalnata temperatura!
A kogato e bqlo,to togava gori maslo,to si i meri6e i pu6i dosta togava 8)
Sas zdrave :D