PDA

View Full Version : Alfa 166 VS Audi A6 95-97 Qattro помогнете да избера!!!



stiffy
27-12-2007, 01:05
Здравейте пичове! Скоро ще инвестирам в автомобил и сериозно се двоумя между Алфа166 и Ауди А6 Quatro 95-98 г.Знам че това не е раздела за покупка на автомобили,но просто съм се спрял точно на 166 и за тва го поствам тук (156 , GTV-та и други не ме блазнят щото държа автомобила да е "голям"[Все пак това не значи някой да ми изтъкне размерите на Волво 740 или пък на някой Кадилак Елдорадо]) Ясно ми е че това е форум за алфа и предполагам че разбира се членовете му са пристрастни,но се надявам на някое по-безпристрастно мнение от някой. От доста време чета из форума и ми става ясно,че разходите по поддръжката за 2те коли са “тука-тука”. Чесно казано твърдо се бях спрал на Ауди-то докато не разгледах по –обостойно една 166-тица която направо ме грабна (да не забравяме че и Алфата е със средно 5 годинки по-младичка). Спрял съм се на дизеловите агрегати и от 2 те марки – 2,5 TDI за и Audi 2,4 JTD за Alfa,компромисни варианти са 2,0 16V за Audi и 2,0 TS за Alfa,но определено държа на “печките” (дизелите) като Ауди-то определено би било Quattro. Ще се радвам някой да ме посъветва като изтъкне + и – на автомобилите. Определено на тоя етап везните клонят към Алфата.Надявам се никой собственик на алфа да не ми се обижда че я сравнявам с немеца. Благодаря предварително!

code
27-12-2007, 09:03
Ауди е солидна марка със солидна поддръжка. Дизела му ако не се лъжа няма нищо общо с комън рейл, ако говорим за старата А6! 166 също не е с поддръжка на лада, но според мен разходите по нея са наполовина! Все пак когато годинките говорят марките мълчат. Както обичам да казвам :) една кола на която фара е отделно от мигача не ми я хвали . . . Най-вярното решение ти си го знаеш преди да попиташ, ама сега се убеждаваш сам себе си :wink: Каквото си решил вземай, а "професорите" като си съберат парички да си вземат те каквото искат. Това е моя съвет. Успех!

Lucky
27-12-2007, 09:22
Бе не знам колко струва подръжката на Аудито,но и подръжката на Алфата не е евтитно.Общо взето 200 лв на част лагер 200 лв,носач 200 лв гуми 200 лв и т.н.Всичко е въпрос на вкус и грабване което ти грабне окото и душата това е за теб :roll:

code
27-12-2007, 09:26
Ами не е малко 1600лв ремъци и ролки. Освен това на Алфата мисля че двг е редови а ония е с V-образен.

nicks1
27-12-2007, 10:08
Както казват колегите, избора си е изцяло твой. И двата дизела са 5-цилиндрови. Но Аудито е 115 к.с. , а Алфата е 136 или 140 к.с. На Ауди мотора си е обикновен турбо дизел с ГНП. Алфата е комън рейл. Доста по-пъргава и вървежна от Аудито.

pinko
27-12-2007, 12:49
Както казват колегите, избора си е изцяло твой. И двата дизела са 5-цилиндрови. Но Аудито е 115 к.с. , а Алфата е 136 или 140 к.с. На Ауди мотора си е обикновен турбо дизел с ГНП. Алфата е комън рейл. Доста по-пъргава и вървежна от Аудито.

Ехооо, кви 5 цилиндъра, кви 5 лева.

Аудито е V6, факт. Има един 5 цилиндров със 115 и 140 коня, ама той много отдавна не се слага. Доскоро този 5-цилиндров двигател във версия 174 к.с. се слагаше на Туарег.

Същия петак известно време се монтираше и на големите Волва - 850, S60, S80. След това Волво вече си монтират техния D5.

Новите А6 (от 1997 г. насам) са с V6 със 150 до 180 к.с. При куатрото май само 180 се слага. Според мен и двата двигателя не са особено сполучливи.

Абе и двата двигателя са ужасно шумни и не особено надеждни редосеялки.

nicks1
27-12-2007, 14:27
Пинко, ти четеш ли темата или за спорта само си пишеш? Човека пита за Ауди 95-97 година. Кое Ауди тези години е V6 мотор, че ми емного чудно,а?

klazarov
27-12-2007, 15:59
От 1994 до 1997 ауди А6 има два дизелови агрегата с кубатура 2.5 .
Единият мотор е ААТ - 115 к.с., а втория е AEL - 140 к.с. и са пет цилиндрови, но нито един от тях не е монтиран в куатро варианта на А6 между тези години!
Според мен тези два мотора са несравними дори и с най-стария комън рейл на 166(136 к.с.), който ги превъзхожда многократно, но всичко е въпрос на усещане, аз лично направих своя избор в момента в който слязох от първата 166-ца която покарах :bouncing_smiley:

BOBBY PLEVEN
27-12-2007, 18:19
Бе кажете си му Ауди 100 да се разберем.Кво А6 е тва чисто 100.Големия мотор 140-те коня е със 6 степенна кутия и е много приятен за каране.Карал съм такова много е яко.166 не съм карал никой не си дава колата на идиот като мене :D :D :D На мен 166 по ми харесва като дизайн и е по голяма според мен.Доста по нова вътре е супер няма равна просто.Това е от мен колега а аз въобще не съм фен на Италия или Германия.Аз съм фен на марки не на страни.Аз и без това като пенсионирам 155-та ще скачам на 166-ца.Ако съм на тебе зимам 166 2.4JTD 150 коня.Дано съм бил полезен.

milko_166
27-12-2007, 22:24
Аз притежавам и двте марки,А6цата ми е 5 цилиндрова 1995г тди.Уникална кола с горе долу скъпа подръжка,една полуоска е 800лв с карето но е невероятно здрава кола но с малко екстри.Моето е с ел пакет,но без клима,платих го на 8800лв.Алфата си е класика,като се кача в алфата се чувствам необикновено.Без значение какъв модел алфа притежаваш тя те кара да си част от голямото семейство на хората уважаващи себеси.

gigi
28-12-2007, 02:14
По принцип зависи с какви пари разполагаш и другото което е качи се и в двете и покарай то ще се разбере какво искаш. Та хубава 166-ца която няма да псуваш и проклинаш под 15000 за 00г да речем забрави. Иначе и двете коли имат предимства и недостатъци, та Аудита има с куатро система което е много голям плюс докато Алфа нямат въобще предлагана за 166 така единствено на 2.4 може да сложиш в последствие много лесно Q2. Според мене на Алфата мотора е по хубав 2.4 де първо е комън рейл после се е доказал с годините и дори в германия го признават за един от най добрите. Като ходова част не знам Аудито как е, но алфата вози меко а същевременно е много стабилна, здраво е, но и доста скъпо направиш ли го един път няма да го пипнеш поне 70 000 80 000. Части за Алфата има не са евтини, но и на Аудито са същите горе долу. Аудито по държи цена ама човек купуващ си Алфа никога не гледа за колко купува и продава или пък хвърля за потдръжка :lol: На аудито фаровете са отвратителни едвам мъждат даже и с ксенон. Имай предвид че на JTD-то не можеш сипва всякаква нафта, ама харчи по малко на мене сега зимата ми дава 9-11 а съм карал волво с мотора на Ауди и правеше 13-14 без грижи, ся при аудито може е по добре ама ме съмнява. Успех в избора и се похвали като вземеш машина :wink:

stiffy
28-12-2007, 21:37
Благодаря за искрените и изчерпателни отговори. Чесно казано за сега поне в мозъчето ми везните клонят към Алфата поне щото ме изпълва с дизайна си а и както чувам двигателя на който съм се спрял не е лош. Мисля че трябва да уточня че бюджета ми е 14 000 максимум (което включва автомобила,разходите по прехвърлянето и смяната на консумативи). Гледам всеобщо мнение е че 166 под 15 бона е доста спорна инвестиция,което чесно казано ме плаши ,изхождайки от това че се намират и за 8-9 бона и изхождайки на моя бюджет. За сега съм се спрял на 1 алфа '02 годна за 12 500 или на няколко за 8-10 000.
Между другото имам приятелче което от доста време върти сервиз за италиански брички и мога да разчитам на него при избора за закупуване,както и в последствие като консултант по поддръжката и ремонтите(според него,макари трудно, може да се намери що годе добра алфа даже и за 8000,но също като хората тук е на мнение че читава машинка под 15 000 доста трудно се намира) . Друга подробност е че бих могъл да се снабдявам с нафтица на преференциални цени(за тва о толкова държа на дизела),така че разхода не ме притеснява,но пък това коета каза колегата по-горе ,че JTD-то не понася всяква нафта ме кара да се замислям....но все пак 166-цата мие присърце за сега....

Xtrime7
28-12-2007, 22:18
166 и не се чуди.Пък за капризноста към нафтата, Ако ще и слагаш ефтина по-добре си купи голф 2 1.6 чист.Това е според мен.

stiffy
28-12-2007, 23:00
...Ако ще и слагаш ефтина по-добре си купи голф 2 1.6 чист.Това е според мен.

Ако исках да купувам голф 2 нямаше да си правя труда да поствам по форумите. Нафтата дет се снабдявам е от бензиностанция,или в най-лошия случай от ТИР-ове,които също зареждат от бензиностанции. Не си мислете че точа мазут от ЖП цистерни или от ГСМ-а на някоя танкова бригада. Предполагам не всички от вас ползват единствено и само Шел В пауър......

gigi
29-12-2007, 01:52
Ами колега ако решиш да е Алфата вземи някоя за около 10 000 що годе читава и после с останалите пари ще пооправиш каквото и има тя няма да е съвсем леж, и ще стане супер. Само за нафтата не си го помисляй сипвай на Еко елда или в краен случай ОМВ и Шел, всичко друго си е направо риск, един приятел наскоро прави на ситроен ксара дюзи и др джаджи за 800лв защото перкаше с лукойл и бил много доволен. :wink:

SFINKS
02-01-2008, 13:26
[quote="gigi"]Аудито как е, но алфата вози меко а същевременно е много стабилна, здраво е, но и доста скъпо направиш ли го един път няма да го пипнеш поне 70 000 80 000.

дали :roll:
може би с оригинални части и по хубави гладки пътища да ,
ама с тия италиано-китайски части дето се продават тук в комбинация с нашите лунни пътища.

gigi
02-01-2008, 15:41
То за частите си има лек сваляш всичко оригинално даваш да ти ги рециклират, слагаш хубави тампони от полеоретан примерно и нямаш никакви грижи. Или пък слагаш оригинални MOOG да речем и също забравяш за окачването аз затова казвам че ако немаш кинти и искаш да потдържаш 166 без пари с менте части не си е работа, тогава по добре нова кола с гаранция която като строшиш и си отиваш по гаранцията. Всичко е въпрос на избор а кое колко е правилно никой не може да каже. :wink:

bate.vi.dido
19-02-2008, 04:15
Ами така като сравня Аудито и Алфата хич не се замислям и не казвам това защото имам такава Алфа или сам фен на Алфа знам го това Ауди просто Алфа 166 бие от всякаде мисля по вчичко Аудито...

vaklinator
19-02-2008, 04:22
твърдо за аудито
с куатрото не ти трябва джип

Galeano
23-02-2008, 11:27
След 97 2,5 нафтата не е сполучлив мотор,при старата А6ца е по добър. :wink: иначе куатрото е голяма работа :)

stiffy
03-03-2008, 00:25
Здравейче пичове! Благодаря пак за многото откровени и отзивчиви отговори. Прегледах доста А6-ци и 166-ци. Определено трябва да отбележа ,че Алфата ми е доста по- присърце вече и 90% това ще е колата. Аудито има доста достойнства,а именно Куатро-то (тествах 1 такова преди време и мачкаше безпроблемно снежни преспи със захабени ЛЕТНИ гуми),но определено съм на мнение че искам нещо по-ново от същия клас,освен това болшинството от Аудита-та на пазара са комбита което определено не ме радва,тъй като съм почитател на седаните и "вагон" не ми се кара,също така и поддръжката на куатро окачване е "олеле" (не че на алфата до колкото разбрах е ефтино ,но все пак е под това на куатро).
Гледайки различни алфи на цени от 7000 до 20000 лева обаче доста се озадачавам... До колкото знам има 2 поколения 166преди фейслифта - 1 вото поколение са с двигатели от 136 кс ,а второто съответно 140 и 150 кс,но на различни места където гледах колите чувах различни неща (примерно 166 от 2000 г. 140 кс,а 166 от 2003 136кс ???) Ще съм ви благодарен ,ако някой ме светне по какво мога да различавам 1-во от 2-ро поколение. Принципно за сега съм се спрял на 1 алфа от столична автокъща за 11 000 и на една варненска пак за толкова).Плаши ме единствено евентуални проблеми с ICS-a(надявам се да няма такива,щот до колкото знам Сименс е стабилна фирма [май тя ги произвежда] а и не виждам някви сериозни оплаквания из форума от него),другото кофти впечатление от алфата са по-кофти материалите на интериора и по-специално на контролните уреди и бутоните в сравнение с Ауди,но може да съм попаднал и на кофти бройки.
П.С. Обислям и покупката на Ланчия Капа,защото много ми хареса, ако остане някой лев за баща ми,и искам да знам дали 2,4 дизела има нещо общо с този на Алфа (простете за аматьорския въпрос),но при ланчията по-вероятно е да взема 2,0 бензинката на 155 кс,ако вобще взимам.
П.П.С Имайки предвид че съм върл фен на Ауди ,тепърва оценявам достойнствата на италианските коли :)

Коки
06-03-2008, 20:16
Определено трябва да отбележа ,че Алфата ми е доста по- присърце вече и 90% това ще е колата.

Поздравявам те за 90%-тния избор ;) Аз имах Ауди 100 2.0 16V 140 к.с. и бях доволен, но 166-цата не му отстъпва по качества, надеждност и динамика, а напротив - превъзхожда го по технологии, лукс, екстри и т.н. Даже 166 е много по-стабилна заради модерното окачване. През 90-те германците са доста по-назад от италианците с въвеждането на модерни технологии и екстри, а да не говорим, че при сравнение на 166 от която и да е година с А6 '95-'97 разликата става огромна. Това А6 си е фейслифт на 100-тицата (С4), т.е. моделът излиза '91, а 166-цата излиза '99 ако не се лъжа - това са различни поколения!



Аудито има доста достойнства,а именно Куатро-то (тествах 1 такова преди време и мачкаше безпроблемно снежни преспи със захабени ЛЕТНИ гуми)

Така е, НО:

1. зависи колко пъти в годината ще ти се налага да "мачкаш снежни преспи";

2. както казах 166 е много по-стабилна на пътя заради модерното окачване, което компенсира предимствата на 4х4 в нормални условия;

3. един Q2 диференциал помага още повече по т.2.


...поддръжката на куатро окачване е "олеле"

Поддръжката не толкова на окачването е "олеле", колкото на самата система куатро. А най-голямото "олеле" в случая е разликата в разхода на гориво.


Ще съм ви благодарен ,ако някой ме светне по какво мога да различавам 1-во от 2-ро поколение.

http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=12377


Плаши ме единствено евентуални проблеми с ICS-a(надявам се да няма такива,щот до колкото знам Сименс е стабилна фирма [май тя ги произвежда] а и не виждам някви сериозни оплаквания из форума от него)

Проблеми може да има не с ICS-a, а със загубени кодове за ICS-a:

http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=14325

http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=12666


другото кофти впечатление от алфата са по-кофти материалите на интериора и по-специално на контролните уреди и бутоните в сравнение с Ауди

Това просто не е вярно.


Обислям и покупката на Ланчия Капа,защото много ми хареса, ако остане някой лев за баща ми,и искам да знам дали 2,4 дизела има нещо общо с този на Алфа...

ЖТД-то след '98 - 136 к.с. е същия, но нека спецовете да си кажат думата - винаги има някакви разлики. Скоростната кутия обаче е различна - Капата е с 5 скорости, а 166-цата - 6.

stiffy
27-04-2008, 12:03
Здравейте отново! Ами покупката вече е факт ,но не е нито ауди ,нито Алфа :( В крайна сметка взех че купих Ланчиа Капа :) (така че си оставам в клуба на италианските возила) първо уж за баща ми,но просто много ми хареса тая колица и реших да си остане тя за мене,вярно не е като алфата но си има всичко което ми трябва,голяма е,има добра "возия",и чарковете не са скъпи,както и самата кола ;). В момента е в бокса за смяна на консумативи и потягане на ходовата част + още някои доработки. Иначе капата е '97 2.0 20V V.I.S.
Поздрави и благодаря за всички отговори! Ще се видим на следващия Итал фест ;) .

EMo0o
27-04-2008, 13:57
Здравейте отново! Ами покупката вече е факт ,но не е нито ауди ,нито Алфа :( В крайна сметка взех че купих Ланчиа Капа :) (така че си оставам в клуба на италианските возила) първо уж за баща ми,но просто много ми хареса тая колица и реших да си остане тя за мене,вярно не е като алфата но си има всичко което ми трябва,голяма е,има добра "возия",и чарковете не са скъпи,както и самата кола ;). В момента е в бокса за смяна на консумативи и потягане на ходовата част + още някои доработки. Иначе капата е '97 2.0 20V V.I.S.
Поздрави и благодаря за всички отговори! Ще се видим на следващия Итал фест ;) .

Честита да ти е :) Много хубава кола ;)

Stefan Caromov
13-05-2008, 01:24
От 1994 до 1997 ауди А6 има два дизелови агрегата с кубатура 2.5 .
Единият мотор е ААТ - 115 к.с., а втория е AEL - 140 к.с. и са пет цилиндрови, но нито един от тях не е монтиран в куатро варианта на А6 между тези години!
Според мен тези два мотора са несравними дори и с най-стария комън рейл на 166(136 к.с.), който ги превъзхожда многократно, но всичко е въпрос на усещане, аз лично направих своя избор в момента в който слязох от първата 166-ца която покарах :bouncing_smiley:
отговарям ... Ашест е с мотора на а 8 2.5 куатро .... най ебания мотор на ауди

Stefan Caromov
13-05-2008, 01:32
и нов отговор ... тъй като аз си разглеждам алфите ,но карам и ауди треа кажа следното ... това е лично мое мнение , за кола до 10 к и тези мотори , алфата е за предпочитане,но ,има едно ,но ,алфа куатро няма - такама а и перманента на алфите е под всякаква критика, второ 2.5 мотора на ауди ражда през 100 к задължително ,а на алфата турбото пък , в общи линии е едно и също с малко накланяне на везната към алфа. Трето аудито вози и стои на пътя около 800 пъти по добре ,куатро е все пак , но истината е в ауди с мотор три и три би турбо . тоя двигател няма чупене ,освен в кубилиците -през 150000 км. Много са малко ,поне в софия и аз карам едно такова в момента ,е невероятна кола е А8 три и три с двете турбини ... 225 коня върви като лудо.Но 2.5 двигателя ..обикновенно 150 коня се слага на Ашест ,и А8 .. нищо не става от него слаба тубрина , слаби валове ,слаба глава .. това е от мен