PDA

View Full Version : Може ли TS CF3 - евро 3 двигател да върви на газ с ГИ?!



nikolaaaay
24-01-2008, 23:41
Пускам тази тема, защото не виждам никой с такава кола в газ-форума. Колата ми е с ГИ БСМ-КарГас. Вече почти съм се отказал да карам на газ, но понеже ГИ ми е на 4-5 месеца и не е евтин искам да попитам може ли да тръгне тая кола на газ или да си продавам АГУ-то.
Колата привидно върви супер, разходът е 1-2л. повече от на бензин. Динамиката ок.
Проблемите: 1. дава ми грешки в ЕКУ-то на извънградско /жълтата лампа с надпис Motor control system failure/, 2. След 3-4 месеца "нормална" експлоатация колата започна да клати оборотите и да гасне при запалване на студен двг. Един ден въобще не запали. Обясниха ми, че ЕКУ-то на CF3 /за по-старите ТС не знам как е/ си прави статистика на горивото и се самоадаптира, което прави експлоатацията на две горива невъзможна. Това са мнения на хора, с които няма как да не се съобразя - от Вантотрейд, а също и Бобо. Оттогава карам само на бензин и нямам никакви проблеми. Ако карам час на газ няма проблем, но ако карам цял ден, на другата сутрин веднага почва да клати обороти и да не пали на бензин.

Crusader
25-01-2008, 07:45
Според мен симулацията не ти е наред, тоест то ЕКУ-то работи по сигнали постъпващи от датчиците, ако тия датчици му казват че параметрите са в норма, не виждам от къде би трябвало да дойде проблема. А за да се шашка ЕКУ-то и да прави опити да се адаптира, значи някой параметър не е в ред. Не знам колко ламбди има ЕС-3, щото май са 2 и ако газджията е подал симулираш сигнал само от една на ЕКУ-то....а дори и да е само една пак е възможно симулиращия сигнал да не е какъвто трябва /форма височина на импулсите../ Според мен трябва да провериш първо какъв би трябвало да е сигнала от Ламбда /и/ и после да търсиш симулатор с подходящи параметри/който в твоя случай би трябвало да е в компа на ГИ, но мисля че може да се монтира и външен/. Не знам дали ЕС-3 има и други датчици чиято работа трябва да се симулира /това трябва да се провери/...
Дано колегата Янис да прочете темата, мисля че той има опит със подобни системи и би могъл да даде адекватен съвет, щото горното е само теория...

nikolaaaay
25-01-2008, 10:02
CF3 със сигурност има 3 ламбда-сонди, но от газ-сервиза са открили само 2. Явно монтажът не е както трябва. В тази връзка имам още един въпрос. Колко бързо се скапват ламбда-сондите, когато се кара на газ?! Според Бобо това става за 3 месеца, но той е малко предубеден за газта. Абе, тотално против нея е. Вярно ли е, че сондите се прецакват за няколко месеца, защото аз като съм с 3 броя по 200+ кинта примерно и ако трябва да ги сменям като консуматив няма никъв смисъл да си мъча колата с газта.

Crusader
25-01-2008, 11:59
По мои наблюдения една ламбда си отива на газ за 15-20 К км. но е субективно пак, много зависи от сондите.

nikolaaaay
25-01-2008, 13:51
По мои наблюдения една ламбда си отива на газ за 15-20 К км. но е субективно пак, много зависи от сондите.
Значи ако се скапват за 20к. км. и струват 500 лева общо трите сонди ще ми излиза по 2,50 лв. на 100 км. пробег. :)

qnis3
25-01-2008, 19:08
Здравейте най на пред да разясним защо си заминава ламбдата. Обикновено ламбдата си заминава от прегряването и когато работи на газ колата с обикновена газова без ламбда контрол или газов инжекион. Това се далжи на не постояната смес *от много богата до много бедна при различните обороти* при обикновената газова тогава ламбдата прегрява и дефектира. Този ефект се избягва при АГУтата с ламбда контрол и при газ инжекцията защото те потдържат винаги нормална горивна смес и ламбда сондата си работи нормално до като и дойде времето за смяната но то не е преди това на бензина.

qnis3
25-01-2008, 19:21
Така сега да обясня за това как рабти този тип газ инжекций.
Най вероятн има прблем в настройката на самата газ инжекция и за това прави проблеми на бензина. Инжекцията следи колко време отваря бензиновите дюзи и корегира времето за рабора на газ инжекторите. С една дума компа на колата *бензина* раководи газ инжекцията и не би трябвало да има проблем с работата на газ. За симолатор на газ инжекция няма нужда защото бензиновия комп клати сместа и на газ и честотата и напреженията на ламбда сондата савпада с бензина и не би трябвало да има проблеми.
Та според мен ще трябва да ги нагърчиш малко тези с настройката на газовата да си свършат работата до края както трябва. :idea:
Поздрави и успех в настройката. :D

nikolaaaay
25-01-2008, 21:10
Благодаря за отговорите! Аз ги гърча яко тия от сервиза и ми донагласяха настройките няколко пъти. Напоследък май не даваше грешки на извънградско,но пък започна да не пали сутрин. Не мисля, че там могат да ми помогнат повече, така че ще търся друг сервиз за настройки.
Това за съкращаването живота на сондите, доколкото разбрах от Бобо, става заради конденза, който се образува при изгарянето на газта, а не толкова от различната температура.

qnis3
25-01-2008, 21:20
За какъв конденз говорим при температури от порядака на 700градуса. :D При мен на старата ОМЕГА съм минал за година 60 000км. и ламбда сондата си работи идеално а е още оригиналната :D и е с обикновена газова с ламбда контрол. Конденза прецаква гарнетата не ламбда сондата. :idea:

Ilko Ivanov
25-01-2008, 21:35
Скоро си монтирах на мойта газов инж. и случайно се зачетох на сайта на производителя на газовия комп.Имаше пояснение за точно това поколение двигатели(Евро 3).Та там беше написано,че се монтира още някаква "външна карта" и още един МАР датчик,която сравнява работата на бензин и на газ и коригира автоматично необходимите параметри.Не претендирам за точно преразказване,щото не ми беше нужно при мен това и не съм се задълбочавал.Сигурен съм обаче,че тази карта се поръчва отделно.
Ако някой го интересува инжекциона е АГ-систем(полски),ама не знам сайта точно как беше :?: .

qnis3
25-01-2008, 22:02
Колега ето и инструкцийте на твоята газова инжекция.

spe4elist
26-01-2008, 13:51
CF3 със сигурност има 3 ламбда-сонди, но от газ-сервиза са открили само 2. ...

Извинете, колега! От газ не разбирам, но сондите са ДВЕ!

nikolaaaay
26-01-2008, 15:01
CF3 със сигурност има 3 ламбда-сонди, но от газ-сервиза са открили само 2. ...

Извинете, колега! От газ не разбирам, но сондите са ДВЕ!
Сондите са 3, катализаторите също са 3, това е проверено на 100%.

spe4elist
26-01-2008, 15:07
CF3 със сигурност има 3 ламбда-сонди, но от газ-сервиза са открили само 2. ...

Извинете, колега! От газ не разбирам, но сондите са ДВЕ!
Сондите са 3, катализаторите също са 3, това е проверено на 100%.

Продавам сонди, имам два каталога на производители, е такова животно - нема!

nikolaaaay
26-01-2008, 15:51
CF3 със сигурност има 3 ламбда-сонди, но от газ-сервиза са открили само 2. ...

Извинете, колега! От газ не разбирам, но сондите са ДВЕ!
Сондите са 3, катализаторите също са 3, това е проверено на 100%.

Продавам сонди, имам два каталога на производители, е такова животно - нема!
Значи Бобо и във Вантотрейд не разбират :)
Едната сонда, доколкото знам е веднага след мотора, преди катализаторите. Те и в газ-сервиза не я откриват, въпреки че имат комп. с моя модел двг. Нямам идея каква функция има третата сонда, но я има.
П.С. А относно каталозите - там има доста неточности. Аз търсих навсякъде код от фактурата с която купих колата и никъде /ТиН, Ванто/ не успяха да ми кажат какво е тва чудо /текстът е на фламандски/. Накрая за малко да ходя да сменям ангренажния ремък, щото той казва човека /продавача/, че го е сменил ама аз се съмнявам - няма го черно на бяло. Та, в Аутоиталия го имаха в техния комп. - беше ремъка с ролките, но продаван в комплект.
Друг беше случая с филтъра на купето. Купих си е моят, обаче според каталога трябваше да е под чистачката на пасажера, т.е. отвън. Накрая след 1 месец разпитване и търсене във форума го намерих зад централната конзола на таблото, вътре в купето.

spe4elist
26-01-2008, 16:45
AR32205 CF3 - това ли ти е мотора?

JJJ
26-01-2008, 21:04
За какъв конденз говорим при температури от порядака на 700градуса. :D При мен на старата ОМЕГА съм минал за година 60 000км. и ламбда сондата си работи идеално а е още оригиналната :D и е с обикновена газова с ламбда контрол. Конденза прецаква гарнетата не ламбда сондата. :idea:
700 градуса не са денонощно в изпускателния колектор. В режим на загряване на двигателя се получава кондензат по студените стени на колектора, който при форсиране може да попадне върху вече загрялата ламбда сонда и напуква керамиката.

nikolaaaay
27-01-2008, 00:07
AR32205 CF3 - това ли ти е мотора?
Да, точно това е.

Mind_Control
29-01-2008, 14:31
За какъв конденз говорим при температури от порядака на 700градуса. :D При мен на старата ОМЕГА съм минал за година 60 000км. и ламбда сондата си работи идеално а е още оригиналната :D и е с обикновена газова с ламбда контрол. Конденза прецаква гарнетата не ламбда сондата. :idea:
700 градуса не са денонощно в изпускателния колектор. В режим на загряване на двигателя се получава кондензат по студените стени на колектора, който при форсиране може да попадне върху вече загрялата ламбда сонда и напуква керамиката.

Колко време според теб загрява тоя колектор? + това затова се пали на бензин, за да може да не се получават тия неща!

nikolaaaay
29-01-2008, 22:18
Загрява на бензин, но не напълно, защото като пусне газта на 45 градуса и времето е студено двг придърпва и ако не е в движение загасва. Лятото не го прави тоя номер, но принципно трябва с разни чалъми да се кара.

qnis3
29-01-2008, 23:10
Колеги как да ви го обясня че това с конденза са глупости. А ако някой можа да ми го обясни и да ме убеди как става номера с конденза, че аз нещо не мога да захапя и при какви условия се появява конденз. :D И още повече как така ламбда сондата ще успе е да се загрее до 700грд. а колектора ще е на температура под 30грд. за да се образува конденза. Направо не мога да си го обясня! Някой да не е измислил някой нов закон във ФИЗИКАТА и ХИМИЯТА *от аспуха да тече ракия*. :shock:

JORDI
30-01-2008, 11:15
Колеги как да ви го обясня че това с конденза са глупости. А ако някой можа да ми го обясни и да ме убеди как става номера с конденза, че аз нещо не мога да захапя и при какви условия се появява конденз. :D И още повече как така ламбда сондата ще успе е да се загрее до 700грд. а колектора ще е на температура под 30грд. за да се образува конденза. Направо не мога да си го обясня! Някой да не е измислил някой нов закон във ФИЗИКАТА и ХИМИЯТА *от аспуха да тече ракия*. :shock:
Има резон в следните две неща:
1. При запалване на студения двигател има температурна флуктоация,изгорели газове и студени колекторни тръби/аспуси и т.н./- резултата е конденз!
2 Пропан-бутана при изгаряне отделя СО2 и много водни пари- резултата е пак конденз!
Затова е хубаво да се пали на бензин поне по-малко водни пари да се отделят при студения двигател!
Така поне малко ще удължим живота на аспуховата система от неизбежната корозия! :idea:

qnis3
30-01-2008, 19:06
Аз не знам да има някоя кола с добре сложена газова да пали дирекно на газ *като не вземаме предвид аварийния режим* и да има ламбда сонда. Това е при савсем обикновените газова а при по голямите модели с ламбда контроли има дажи и датчик който следи температурата на двигателя.

JORDI
30-01-2008, 19:47
Аз не знам да има някоя кола с добре сложена газова да пали дирекно на газ *като не вземаме предвид аварийния режим* и да има ламбда сонда. Това е при савсем обикновените газова а при по голямите модели с ламбда контроли има дажи и датчик който следи температурата на двигателя.
Аз споменах за принципа, а сега конкретно: Всичко е въпрос на настройки,което ще рече че може да се направят дори и една секунда да не работи на бензин и да прехвърли на газ! Това е валидно както за обикновените така и при големите модели, както се изразяваш! 8)

qnis3
30-01-2008, 20:21
! Това е валидно както за обикновените така и при големите модели, както се изразяваш! 8)
При по голямите модели нямаш шанс да превкючва на по ниска темп. понеже се задава температура от 20 до 40град. А за настройката си зависи от корекноста на колегата. :D

JJJ
31-01-2008, 00:34
За какъв конденз говорим при температури от порядака на 700градуса. :D При мен на старата ОМЕГА съм минал за година 60 000км. и ламбда сондата си работи идеално а е още оригиналната :D и е с обикновена газова с ламбда контрол. Конденза прецаква гарнетата не ламбда сондата. :idea:
700 градуса не са денонощно в изпускателния колектор. В режим на загряване на двигателя се получава кондензат по студените стени на колектора, който при форсиране може да попадне върху вече загрялата ламбда сонда и напуква керамиката.

Колко време според теб загрява тоя колектор? + това затова се пали на бензин, за да може да не се получават тия неща!
Ламбда сондата има нагревател затова загрява по-бързо от колектора.
Споменатото явление, е съществуващ проблем и от Бош го окачествяват, като такъв на базата на диагностика на сонди работили на бензин. А за това, че този проблем е по-силно изразен при работа на газ, всеки сам може да се досети защо.

По-долу извадка от указания за монтаж на Ламбда сонда.

deadairplane
31-01-2008, 01:28
От изчетеното до тука си правя извод че ако обръщаме на газ чак когато двигателя загрее, ламбдата ще се скапе точно толкова колкото и на бензин. Ако нещо не съм схванал поправете ме. А това докато загрее горе долу колко градуса е? Дали когато достигне 50на охлаждащата течност или трябва повече?

spe4elist
31-01-2008, 12:28
Сондата се се вкючва при Т над 72 градуса

alfageorgi
31-01-2008, 20:28
Колега Nikolaaaay , извинявам се , че въпроса ми е встрани от темата , но може ли да поясниш къде по-точно е този филтър за климатроника на купето.Карам същата като твоята -само , че дизел , вътрешния фейслифт и също не можах да открия този филтър.Ако може поясни как се сваля за да си го сменя.Благодаря.

nikolaaaay
31-01-2008, 22:58
Колега Nikolaaaay , извинявам се , че въпроса ми е встрани от темата , но може ли да поясниш къде по-точно е този филтър за климатроника на купето.Карам същата като твоята -само , че дизел , вътрешния фейслифт и също не можах да открия този филтър.Ако може поясни как се сваля за да си го сменя.Благодаря.
Филтърът е зад централната конзола на таблото. Достъпът до него е откъм пасажерското място, т.е. отдясно. Точно зад пепелника има пвц капак с мисля, че бяха три винтчета /нестандартни, така че не ги губи/. Доколкото си спомням този капак е 90 градусов. Трябва доста сръчност, защото мястото не е от най-удобните. Филтърът, който btw е от две части и с двойна цена се слага по посока, така че гледай стрелките.

alfageorgi
02-02-2008, 20:13
Благодаря още веднъж.Намерих и схема във форума.Смених го макар и с мъка , но сега сложих обикновени винтове за кръстата отверка.Стано супер и е много по-лесно вече за демонтаж.

nikolaaaay
21-02-2008, 17:12
Колеги, отново по проблема. Почти цял месец карах на газ без грижи, но ето, че пак се скапаха нещата. Веднъж пали без проблем - веднъж ето така:
http://www.youtube.com/watch?v=2HWzxVPPbZ4
Имате ли някви идеи?! Освен този проблем всичко е ок. Върви си перфектно на газ и харчи добре. Интересно е, че обикновено сутрин на минусови температури си пали добре, а следобяд - клати обороти :) Много е своенравна.

code
21-02-2008, 18:39
С това клатене на об-ти и аз не мога да се оправя. Никаква диагностика не го хваща, тука във форума всички вдигат рамене. Чистене на клапи незнам си кво - пълен майтап нищо не помага. Някой път не прави проблеми, друг път клати егати изродската машина :evil: Тука има капацитети обаче си мълчат и тва е.

nikolaaaay
21-02-2008, 22:32
Досега 100% ясно е само, че проблемът е от газта.