PDA

View Full Version : ремонт на задно окачване - PowerFlex



pinko
25-01-2008, 23:41
Най-накрая свърших и тая работа. Оправих цялото задно окачване - тампони, шарнир на шенкела, тампони на стабилизиращата щанга.

Днес навъртях доста километри и трябва да ви кажа, че това е друга кола - задницата не помръдва, не потропва, абе песен... Напук на очакванията ми не вози по-твърдо и по-некомфортно отпреди - доста се опасявах от това, явно е нямало защо.

Малко снимки

Полиуретановите тампони на малките щанги

http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Alfa%20Romeo%20166/IMG_4489.jpg


На долните носачи

http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Alfa%20Romeo%20166/IMG_4490.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Alfa%20Romeo%20166/IMG_4491.jpg

Задните шенкели с нови шарнири

http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Alfa%20Romeo%20166/IMG_4492.jpg

Ето малко инфо за тампоните

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3343.html (http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-166/Suspensions/PU-Suspension-Bushes-Set-Rear-Axle::3343.html)

Всичко ми струваше ~400 лева за полиуретановите тампони, 50 лева за рециклиране на шенкелите, 32 лева са двата тампона на стабилизиращата щанга, а труда е точно 309, 60 лева във Вантотрейд (с реглаж на заден мост).

Това е. Адски съм доволен. 166-цата сега лежи на пътя по-добре и от чисто нова 159 - задницата се движи като по релси, не помръдва.

AR-2.4
26-01-2008, 00:35
Няма лошо в това което си направил...Така като гледам по снимките бая ражда имаш по носачите...това не е ли проблем??А що се отнася за тампоните които си сменил скоро се посъветвах с един приятел и ми обади цена от 40 лева (ремонтен комплект) :shock:

TaNo
26-01-2008, 15:17
Ей страхотна работа си свършил, ти твойта кола най-много си я глезиш :D

aMoHuaK
26-01-2008, 17:26
Тия тампони са вечни ! ! !

aex
12-02-2008, 13:49
Пинко няма много общо с темата , но най-скоро си го правил. Тампоните от Хеед 91 ли ги взе и с поръчка ли става ? Ако е с поръчка колко време отнема особено за цял комплект? На 156цата мисля да и сменя всичките, омръзна ми през 5к километра нещо да почва да потропва. Въобще една пролетна ревизиа на окачването мисля да и направя .... пак :lol:

angel1974
16-03-2008, 20:28
Пинко, супер работа си свършил.
Аз мисля да го направя това другия месец. Преди година на реглажа във Ванто ми казаха че тампоните на задни горни носачи си отиват, но за изцяло нови носачи трябваше да чакам месец и тогава оставих всичко за по-къно. За моя радост задницата не се отвори много. /1.9 градуса при макс допустимо отклонение 1.5/

Вече е време за подмяна на доста тампони по задното окачване.
на стабилизиращата щанга
на задните горни носачи
на амортисьорите.

КГБ-то преди половин година ми каза за Powerflex-a но тогава не намерих кой да ми ги подмени и затова не ги поръчах

Виждам че ти си свършил тази работа във Ванто, и искам да те питам по принцип ли го правят това или за теб са го направили по изключение. Аз съм ОК да си платя каквото трябва стига да знам че ще се наемат.
Също така ти от къде купи тампоните. Аз видях в сайта на Powerflex че имат дилър в София.

Да те питам и за тампоните на стабилизиращата щанга, от къде ги купи, защото в е-пер видях, че оригинално се продава цялата стаб.щанга заедно с тампоните, но според мен е луда работа за 2 тапмона за 40 лева да сменям цялата щанга за 250лв.

Благодаря ти предварително за отговора

П.С. Страхотна статия в AutoBild-a за Алфа денят в Серес.

TheLemonSong
09-05-2008, 09:08
Скъпи колеги, :D след еднодневно скърцане отзад и 5 мин диагностика се оказа, че задните долни шарнирни втулки към шенкела (ябълковидните) са за смяна.Това добре, но те се продават заедно с шенкела, което по цени на Александър е - 2000лв- което определено за момента не ме устройва.В тази връзка искам да попитам дали се продават отделно въпросните втулки и въобще възможен ли е ремонт без да се налага да сменям(купувам) шенкел.
P.S.
Пиша в тази тема, тъй като Pinko споменава за "50 лева за рециклиране на шенкелите", което някак си ме грабна.... :D
Tks

RoMAN
09-05-2008, 18:10
Ако това не стане друг евтин вариянт е да се избият сегашните втулки и да си сложиш втулки от мерцедес. Те са същите, като оригиналните и са евтини.

TheLemonSong
09-05-2008, 21:13
Колега, много благодаря за тази информация - посъвзех се малко. Можеш ли да дайдеш повече детайли. Какъв модел Мерцедес.

RoMAN
09-05-2008, 21:23
Просто влизаш в някой магазин за такива части и казваш, че искаш скърцащи втулки за мерцедес. Вече там ти си знаеш колко броя и т.н.
Спокойно колата ти няма да скърца докато я караш, не се подвеждай по името ;)

P.S. Не ти препоръчвам да си на място, когато ще махат старите втулки за да сложат новите, защото гледката е много грозна и ще те боли душата, като гледаш как ги махат :evil: Лично моите, така бяха закрепени, че трябваше с чук да се избият. Но виж, това е вариант ако отпадне това с рециклирането.

SoHm
11-05-2008, 10:16
От очиларка чаркове трябват. Аз го направих това упражнение преди две седмици и те просто са същите няма значение, че се водят за Мерцедес. Трябва да развием подобна тема за части по окачването, защото скоро ме принудиха да купувам нови предни долни носачи за 450лв. при положение, че имах за смяна едни глупави втулки, които на всичкото отгоре си мислех че имам (джамбазина дето ми продаде колата ми ги даде уж като аванта) но те се оказаха за Капа или поне така ми каза майстора. То и аз си видях, че влизат прекалено свободно де, а по принцип трябва да се набият, макар че в първия момент, понеже съм схванат в ръцете, на шублер ги гледам еднакъв диаметър че имат. Цял ден обикалях из Пловдив да ги търся и не успях да намеря, а майстора през това време звъни и дава зор да поръчвал носачи, щото "не можел той да ми държи колата разчепатена и вдигната на крика 3 дни докато ги открия".

TheLemonSong
13-05-2008, 13:47
Колега, дай детайли - в кой сервиз го прави това чудо, колко пари и т.н.

SoHm
13-05-2008, 14:06
Сервиза се казва "Авто 100" в Ягодово. Мога да кажа че ми взе доста евтино за работата - смяна на предни долни носачи, тампони на стабилизилащата щанга, "скърцащата" втулка на шенкела, реглаж и смяна на маслото - и ми поиска 100лв. за работа :shock:

nikolaaaay
01-06-2008, 21:59
Най-накрая свърших и тая работа. Оправих цялото задно окачване - тампони, шарнир на шенкела, тампони на стабилизиращата щанга.

Днес навъртях доста километри и трябва да ви кажа, че това е друга кола - задницата не помръдва, не потропва, абе песен... Напук на очакванията ми не вози по-твърдо и по-некомфортно отпреди - доста се опасявах от това, явно е нямало защо.

Малко снимки

Полиуретановите тампони на малките щанги

http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Alfa%20Romeo%20166/IMG_4489.jpg


На долните носачи

http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Alfa%20Romeo%20166/IMG_4490.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Alfa%20Romeo%20166/IMG_4491.jpg

Задните шенкели с нови шарнири

http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Alfa%20Romeo%20166/IMG_4492.jpg

Ето малко инфо за тампоните

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3343.html (http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-166/Suspensions/PU-Suspension-Bushes-Set-Rear-Axle::3343.html)

Всичко ми струваше ~400 лева за полиуретановите тампони, 50 лева за рециклиране на шенкелите, 32 лева са двата тампона на стабилизиращата щанга, а труда е точно 309, 60 лева във Вантотрейд (с реглаж на заден мост).

Това е. Адски съм доволен. 166-цата сега лежи на пътя по-добре и от чисто нова 159 - задницата се движи като по релси, не помръдва.
Още ли се държат тампоните?! :)
Интересува ме колко струва шипинга до БГ, защото въобще не я виждам в страните до които пращат. И също за колко време пристигат, защото средата на месеца ще пътувам до Германия и се чудя дали да си ги поръчам до хотела там или по-добре до БГ. :?: Другият вариант е Powerflex, но там май са им малко несериозни вносителите....

teodor80
16-01-2009, 17:53
Тия тампони и фтулки от къде се купуват и лесно ли се набиват или по някакъв специален начин.Мисля сам да си направя ремонта.После да я закарам само на реглаж.И дали има някакви по тънки варианти да си ги намеря тия тампони.Тук в добрич искат да ми продават целите носачи защото тампони само не се предлагали и ако имало щели да са калпави.

qpwo
16-01-2009, 22:53
От очиларка чаркове трябват. Аз го направих това упражнение преди две седмици и те просто са същите няма значение, че се водят за Мерцедес. Трябва да развием подобна тема за части по окачването, защото скоро ме принудиха да купувам нови предни долни носачи за 450лв. при положение, че имах за смяна едни глупави втулки, които на всичкото отгоре си мислех че имам (джамбазина дето ми продаде колата ми ги даде уж като аванта) но те се оказаха за Капа или поне така ми каза майстора. То и аз си видях, че влизат прекалено свободно де, а по принцип трябва да се набият, макар че в първия момент, понеже съм схванат в ръцете, на шублер ги гледам еднакъв диаметър че имат. Цял ден обикалях из Пловдив да ги търся и не успях да намеря, а майстора през това време звъни и дава зор да поръчвал носачи, щото "не можел той да ми държи колата разчепатена и вдигната на крика 3 дни докато ги открия".
И аз мисля , че трябва да има тема за частите и съвместимостта им, и да се закачи отгоре...

Коки
21-01-2009, 15:12
Ако това не стане друг евтин вариянт е да се избият сегашните втулки и да си сложиш втулки от мерцедес. Те са същите, като оригиналните и са евтини.


От очиларка чаркове трябват. Аз го направих това упражнение преди две седмици и те просто са същите няма значение, че се водят за Мерцедес...

Ами споделете колко струват тия втулки от Мерцедес :)

SoHm
21-01-2009, 16:46
Около 25лв.

ACEHOB
21-01-2009, 16:53
Тези цени най ми допадат... :razz:

Коки
21-01-2009, 17:35
Около 25лв.

Ай стига бе! :notify: Евала за откритието ;)

SoHm
15-03-2009, 17:25
Pinkо, малките щанги бяха ли включени в комплекта или само тампоните, защото при мен пристигнаха само тампони.

teodor80
15-03-2009, 21:50
Pinkо, малките щанги бяха ли включени в комплекта или само тампоните, защото при мен пристигнаха само тампони.
Само тампони те са и при мен пристигнаха така.

pinko
15-03-2009, 23:15
Pinkо, малките щанги бяха ли включени в комплекта или само тампоните, защото при мен пристигнаха само тампони.

Само тампоните са.

teodor80
17-03-2009, 20:22
http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Alfa%20Romeo%20166/IMG_4489.jpg


На долните носачи


Задните шенкели с нови шарнири

http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Alfa%20Romeo%20166/IMG_4492.jpg

.
Искам да попитам!На първата снимка има една черна щанга(мисля че се води горен носач)в единия край със шарнир а в другия край има някакъв тампон.Където е захваната за задния мост.Как се води тоя тампон и от къде да си го намеря.
И на втората снимка е шенкела там има някаква нова фтулка.То ли е скърцащата фтулка от мерцедес очиларка и ако е тя за кой модел е точно та в магазина ме питаха за кой модел е точно.Също искам да питам и от къде да си намеря двата тампона за стабилизиращата щанга на задния мост.И ако имате представа колко е вътрешния размер защото Гледах на СУПЕРФЛЕКС ги предлагат във три рамера за 156 самочи и се чудя дали няма да паснат и на 166.Блаодаря предварително на всички!!!

alex09
02-02-2010, 22:57
powerflex не стават за нищо след време се отварят луфтове на тампоните на задните носачи боклуци са

Dodo 155
03-02-2010, 23:36
powerflex не стават за нищо след време се отварят луфтове на тампоните на задните носачи боклуци са
Ако бяха боклуци, дали щяха да са толкова популярни?
Ако леглото на тампона е скапано при сваляне на стария, какво очакваш да стане? Чудо?
Тогава и гъза да си съдереш няма да изкара повече ;)

п.с. Полиуретановите тампони се гресират с определена грес! Не става с тази от 5 лв. ;)

alex09
04-02-2010, 09:15
Ако бяха боклуци, дали щяха да са толкова популярни?
Ако леглото на тампона е скапано при сваляне на стария, какво очакваш да стане? Чудо?
Тогава и гъза да си съдереш няма да изкара повече ;)

п.с. Полиуретановите тампони се гресират с определена грес! Не става с тази от 5 лв. ;)
Значи луфтовете се отвориха между металната втулка и тампона. А и са гресирани с тяхната грес а не от 5лв

Dodo 155
04-02-2010, 11:34
Значи луфтовете се отвориха между металната втулка и тампона. А и са гресирани с тяхната грес а не от 5лв
Точно така, защото е имало луфт в чашката на тампона!
Май си единствен с такива оплаквания, проблемът 100% не е в полиуретана.

p3shku
04-02-2010, 16:27
Разтърсете се из моите постове и там има стругар който прави тампони от полиуретан :). Но са червени на цвят... ужас :Tease:

crakacil
07-03-2010, 22:59
Пробвайте тука: http://axm-auto.com/index2.php?brand=3 ,аз съм доволен.

alex09
07-03-2010, 23:07
Точно така, защото е имало луфт в чашката на тампона!
Май си единствен с такива оплаквания, проблемът 100% не е в полиуретана.
Полиуретана единия е вече скъсан.

dellltata
08-03-2010, 00:16
още при самия монтаж тампоните стоят отворени спрямо металните втулки. напрежението в носача след като си извадил заводския унибал е доста сериозно..обаче като стъпи колата плътно се затваря процепа...
проследил съм кола до 80 000 след като е поставен пореуретана на рауърфлекс с едно междинно прегресиране../няма как/
за улеснение и да не мърморите за пореуретана...като се поизноси малко просто сменете неръждявката /втулка със по дебела нова.няколко десети..и всичко започва от начало..успех.пореуретана е як..пичове.но никъде непише че не се обслужва периодично.това е неудобството му.ако искаш да даваш газзз..трябва и подръжка.успех на темата от мен

Bobo
08-03-2010, 00:50
още при самия монтаж тампоните стоят отворени спрямо металните втулки. напрежението в носача след като си извадил заводския унибал е доста сериозно..обаче като стъпи колата плътно се затваря процепа...
проследил съм кола до 80 000 след като е поставен пореуретана на рауърфлекс с едно междинно прегресиране../няма как/
за улеснение и да не мърморите за пореуретана...като се поизноси малко просто сменете неръждявката /втулка със по дебела нова.няколко десети..и всичко започва от начало..успех.пореуретана е як..пичове.но никъде непише че не се обслужва периодично.това е неудобството му.ако искаш да даваш газзз..трябва и подръжка.успех на темата от мен

:th_up: