PDA

View Full Version : Променливи обороти на празен ход



kris11
08-08-2005, 22:26
Знам, че ще ме упрекнете , че има тема ама тя не решава моя проблем.
Палене без проблем . Вървене също , но понякога като я пусна на дълък наклон по инерция оборотпте са 1400 1500 и бавно спадат до 1200, като покарам малко и пак я пусна на ПХ са 900-1000 -но до следващото пускане на ПХ- оп пак са 1400-1500
Случайно забелязах, че има връзка със светването на 3 я светодиод накомпютъра /иманарисуван някакъв вентилатор/.Този светодиод когато му кефне светва. Няма връзка дали е студена колата или е загряла.Може да светне 2-4 мин след потегляне може и 1 час да караш без да светне..Същото е и със светодиода за водата в съда за чистачките.Когато е на кеф свети логика никаква-свети и на пълен съд догоре светва ина 1/2 съд. и си загасва също когато му е кеф.
Няма проблеми с температурата на антифриза държи макс 90 градуса. Радиатора е промит отвън за боклуци.Не е прегрявана колата.
Накой има ли иде на какво се дължи?

hf hpe
09-08-2005, 10:19
има ли газова уредба колата???

Dodo 155
09-08-2005, 14:02
Нарисувания "вентилатор" е датчика за количество на охладителна течност. Другата лампа е на течноста за чистачките. Дори и да нямаш течност в двата съда, това няма връзка с оборотите.
Ако колата има ГАЗ, както попита колегата HF_HPE, може да ти набива въздух в движение на празен ход и да мени оборотите. Ако е така, обърни фунията, която смуче въздух отвън.
Ако колата няма АГУ, трябва да отидеш на диагностика да проверят някой от датчиците, дали не се бъзика :roll: Не е лошо да провериш и клемите на датчиците които видиш на пръв поглед, понякога не дават добър контакт и може да се бъзика и от там :wink:

kris11
09-08-2005, 21:25
Нарисувания "вентилатор" е датчика за количество на охладителна течност. Другата лампа е на течноста за чистачките. Дори и да нямаш течност в двата съда, това няма връзка с оборотите.
Ако колата има ГАЗ, както попита колегата HF_HPE, може да ти набива въздух в движение на празен ход и да мени оборотите. Ако е така, обърни фунията, която смуче въздух отвън.
Ако колата няма АГУ, трябва да отидеш на диагностика да проверят някой от датчиците, дали не се бъзика :roll: Не е лошо да провериш и клемите на датчиците които видиш на пръв поглед, понякога не дават добър контакт и може да се бъзика и от там :wink:
ОК днес огледах да няма изваден или спукан маркуч - няма. Освен това пооправих жилото за газта - не седеше добре имах чувство , че е подпряно от 1 маркуч, но не излезе от това.Утре ще пръсна малко тефлонов спрей на жилото за всеки случай.
Колата няма газово.
Проблемите започната 2-3 дни след като минах през морето на Хр.Смирненски до Вятърната мелница. Но карах съвсем бавно и внимателно.
Утре ще огледам съединителите и ще ги посъветвам с контактен спрей.
Или смуче въздух или е жилото. Абе и гъвкавата връзка на ауспуха е за смяна -проревава малко.

Dodo 155
10-08-2005, 10:47
Може да си зацапал стъпковия мотор, този дето регулира оборотите :roll: Ако можеш го свали и него и го почисти :idea:

п.с. Сложи и бензин от друга бензиностанция, примерно от ЛукОйл, аз лично там зареждам ГАЗ и бензин и не съм имал проблем :wink:

п.п.с. Сещам се, че може и вакум регулатор да прави такива "бели", поне при мен така менеше оборотите, когато се бе спукало маркучето. Провери и него, защото с времето гумата старее и се напуква :wink: Ослушай се да не ти смуче въздух от някъде, ще има нехарактерно съскане :idea:

kris11
10-08-2005, 12:40
Може да си зацапал стъпковия мотор, този дето регулира оборотите :roll: Ако можеш го свали и него и го почисти :idea:

п.с. Сложи и бензин от друга бензиностанция, примерно от ЛукОйл, аз лично там зареждам ГАЗ и бензин и не съм имал проблем :wink:

п.п.с. Сещам се, че може и вакум регулатор да прави такива "бели", поне при мен така менеше оборотите, когато се бе спукало маркучето. Провери и него, защото с времето гумата старее и се напуква :wink: Ослушай се да не ти смуче въздух от някъде, ще има нехарактерно съскане :idea:


Да не се хваля но мисля ,че съм готов.След малко отивам на изпитания.
Направих :
1.Махнах кутията на въздушният филтър и изчистих прахоляка.
2.Затапих с 1 парцал увит в найлонова торбичка накрайника след алуминиевата кутия който отива към смукателният колектор. На 2 пъти налях малко бензин и промивах .Изтечер черна мътилка.
Преди да правя промивката видях че към клапата за въздуха има мазно кални боклуци.
3.Оставих да изсъхне на слънцето и после пръснах към клапата с дълга сламка с тефлонов спрей за да посмажа движещи се механизми за да не задерат след промивката.
4.Без кутията на ф-ра и накрайника стартирах двигателя след около 1 мин през дебелият уребрен гумен накрайник пръсках със спрей за почистване на карбуратори като при впръскване вдигах ръчно оборотите.Пръсках на 4 пъти , като първите 2 пъти от ауспуха излезе черничък дим /колегата ми гледа отзад/.
Т.е това е нещо като профилактиката с вода която се пръска в смукателният колектор.- Имаше статия във форума за това.
5. Напръсках с тефлонов спрей проволката и механизма за газта.

Тефлонов спрей защото смазва много дълго време ,има работна температура +260 градуса ,не задържа мръсотия и е водоотблъскващ

6. Извадих и напръсках с WD 40 3 те съединителя по системата / до инжекцията, на клапата във алуминиевата кутия на възд.филтър и още един сега не мога да си го спомня точно къде се намира.

Забелязани недомайсторени работи :
1. ъгловият накрайник който се закрепва към кутията на въздушният ф-р не беше закрепен, 1 много дълъг болт на капака на филтъра липсва. Много замърсена вътрешност на кутията на възд.филтър.
Да се надяваме , че все нещо съм постигнал.За резултатите ще пиша след изпитанията.

Ура вече имам празен ход седи си на 900 оборота и само мърка, няма промяна на обороти, няма притрисане.Цял следобяд обикалям из града и няма проблеми с оборотите.

Инфо и за тези които се оплакват, че сякаш е спъната колата до 1500-2000 обороти.
След интервенцията вече го няма проблема с чуденето -тръгва си да ускорява както трябва.

Dodo 155
10-08-2005, 12:49
Щом ти е "дишала" кутията на въздушния филтър отвсякъде, значи всичкото пепел е влязло вътре и е направило една сган, която аз наричам гной (мазни вещества омешани с прах и боклуци). Това води до зацапване на дебитомер, стъпков мотор, дюзи и съответно ненормална работа на ДВГ-то.
Дано си решил проблема :thumbup:

Dodo 155
10-08-2005, 20:59
Доколкото разбирам от една друга тема, колегата е разрешил проблема :wink: 8)
Изводът е:
1. Смяна на въздушен филтър редовно :!:
2. Кутията на филтъра трябва да е плътно затворена, за да смуче въздух само през хартията :!:
3. Почистване на моторчето за празен ход (при клатене на оборотите):!:
4. Почистване на дебитомера (внимателно и от хора, които са наясно какво да не счупят) :!:
5. Да се сипва гориво само от проверени бензиностанции :!:

Ако сте изпълнили описаните по-горе операции и проблема с оборотите продължава, то карайте си хубавиците на доктор :wink:

п.с. Колегата е добавил резултата и тук.