PDA

View Full Version : МАНИ ,МАНИ МЪКА ! 155 1.7i 95g за приятел



chaha
16-08-2005, 21:23
Един мой приятел има алфа ама 155 17i 115коня обаче го е загазил яко , с пласмасов колектор стават некакви детонации и колектора изпада,даже един спука .Обиколи всички сервизи фиат ,алто италиа и само диагностики два пъти сменява ланда сонда за по 250лв. и тиа му викат колата е в ред нема и нищо за 1год даде 1000/1200 за диагностики та са е тука и вика пиши е и аз, пиша газова няма !колата го прави това когато е топла около 60градоса ина4е се форцира добре АКО НЯКОЙ Е ИМАЛ ТАЗИ МЪКА ДА ПИШЕ кабелите са добре не светкат в тъмното а и тия "майсторите нали правят диагностика" НЯМА И НИЩО!!
_________________

===========
Преместих я в раздела за 155ците :) тук и е мястото :)

valjo
16-08-2005, 21:31
Един мой приятел има алфа ама 155 17i 115коня обаче го е загазил яко , с пласмасов колектор стават некакви детонации и колектора изпада,даже един спука .Обиколи всички сервизи фиат ,алто италиа и само диагностики два пъти сменява ланда сонда за по 250лв. и тиа му викат колата е в ред нема и нищо за 1год даде 1000/1200 за диагностики та са е тука и вика пиши е и аз, пиша газова няма !колата го прави това когато е топла около 60градоса ина4е се форцира добре АКО НЯКОЙ Е ИМАЛ ТАЗИ МЪКА ДА ПИШЕ кабелите са добре не светкат в тъмното а и тия "майсторите нали правят диагностика" НЯМА И НИЩО!!
_________________
ми да земе един метален колектор от някоя морга и готово ...
krassyb така направи :)

Dodo 155
16-08-2005, 22:51
Един мой приятел има алфа ама 155 17i 115коня обаче го е загазил яко , с пласмасов колектор стават некакви детонации и колектора изпада,даже един спука .Обиколи всички сервизи фиат ,алто италиа и само диагностики два пъти сменява ланда сонда за по 250лв. и тиа му викат колата е в ред нема и нищо за 1год даде 1000/1200 за диагностики та са е тука и вика пиши е и аз, пиша газова няма !колата го прави това когато е топла около 60градоса ина4е се форцира добре АКО НЯКОЙ Е ИМАЛ ТАЗИ МЪКА ДА ПИШЕ кабелите са добре не светкат в тъмното а и тия "майсторите нали правят диагностика" НЯМА И НИЩО!!
Да провери бобините и комутаторите и буксите около тях. На Алф му се беше прецакала 1 бобина, та нямаше ток в 1/2 свещи и гърмеше повече от кола с АГУ, даже светкаше постоянно, доколкото си спомням :wink: Но на него му откриха проблема във Ванто.
Ако има ток и на 8-те свещи и пак гърми, може да има и изгорял клапан, което е по-ши....я вариант :roll:
Като са я качвали на диагностика, изпреварването на запалването нормално ли е :?: т.е. искрата в правилния момент ли се подава :?:

hf hpe
17-08-2005, 09:51
Вальо, смяната на колектора с метален няма да му разреши проблема, ще продължава да го плюе(верно няма да го чупи). За справка темата с колежката от Пловдив(ако я има след профилактиката де).

Иначе Додо е прав или кофти запалване или изгорял клапан(може и неправилно зацепена верига).
8 клапановия ТС поне лесно се проверява за работа на бобините, смело откачаш първо едната бобина после другата, колата трябва да продължи да работи равномерно и без прекъсвания.

Bobo
17-08-2005, 11:11
Мда и аз залагам на кофти зацепване на веригата :wink:

alf
17-08-2005, 11:50
само че на мене не ми се чупеше кутията (и аз съм с пластмаса) нито пък се изваждаше пък игърменето идвашепринципно от нагара по свещите, който от своя страна се беше образувал заради неправилното горене. а и не можеше да се изфорсира и си го правеше и студена. а може ли да се е затлачил т.нар vapor trap... и да остава бензин в повече :roll:

virusalfa
17-08-2005, 22:32
новите Лади 2110 са с подобна,ако не и същата бобина,като руската за нея е 235лв,а Бош-270лв.Аз залагам на руското!!! :idea:

krasyb
25-08-2005, 22:32
krasyb смени пластмасовия колектор с алуминиев и този проблем /пукане на колектора е решен/ но естествено се появи друг който чух че го имали и други колеги. На 4те тръби на колектора има четири уплътнителни гумички, които задължително се сменят. Вече мога да се "похваля" с 2 детонации. Първата при палене на газ. Задесйства се защитната клапа преди дебитометъра и сичко се размина с малко пушек и звук. Втория път обаче по погрешка запалих на скорост, минах 2 метра и последва силен гърмеж вследствие на което колектора изскочи от гумите и трябваше препасване и наново притягане на шплентовете което хич не е удобно заради пречещата кобилица на дюзите. Дроселоваа клапа обаче спаси положението. Извода е следния:
Задължителна смяна на въпросните уплътнения (15лв/бр) защото се оказа че са с различни диаметри на пластм и на алум. колектори и предпазна клапа и на самата колекторна кутия, за да не изкачат. Желателно е от време на време да се поглежда дроселовата клапа на входа на колектора дали е в час и да се има резервна предпазна клапа /прилича на фланец с гумена гривна/ за дебитометъра. Всичко това с цел да не те остави на пътя. Желателно е и автоматичен ключ за авт. палене на безнин и минаване в опр. обороти на газ.
В крайан сметка много важно е правилното и внбимателно шофиране и особено палене, потегляне и по-резки изпълнения :( и смятам че няма грижи :) Е. не върви толкоз ама има и добра новина - разхода е около 11 лв/100км, което е добро постижение :D

ПС. Благодаря на Бат Еньо за помоща при закупуване на алум. колектори. Едни голееееми :beer: пътуват към него :respect:

Dodo 155
26-08-2005, 11:53
... и предпазна клапа и на самата колекторна кутия, за да не изкачат...
Първо честито за придобивката ГАЗ :wink:
За каква предпазна клапа говориш още :roll: :?: Освен тази преди дебитомера, друга къде си сложил :roll: :roll: :?: То няма къде да я закрепиш :?

krasyb
26-08-2005, 14:19
мерсиии, ше почерпа у Сф некой ден :)
Другата е обикновена еднопосочна дроселова клапа на входа на колекторите и тя върши доста работа, просто затваря в обр. посока пътя, но пък пради налягянето в кол. тръба и евентуално горенето се скапва и детонацията е доста по-силна което пък предизвиква откачане и изхвърчане на четирте входа към дюзите от мястото на гумените тампони и уплътнения и от мястото на входа на колектора. идеята е да се предпази дебитометъра. Засега върши работа :)

Ама изрязохме поне 4-5 см от гъвкавия оребрен тръбопровод до колекторите, щото място верно нема иЧ :(