PDA

View Full Version : Горива....Тест!!!



KGB
09-07-2004, 02:43
Значи съвсем случаино се запознах с един инженер от ОМВ (не е БГарин) и то ми обясни доста подбробно някои неща за Нафатата в БГ....тя е с високо съдаржание на Сяра....което съсипва доста по-бързо нафотовата помпа и инжекторите. По принцип нормалната нафта има смазочни своиства но при нашата не е така :evil: заради Сярата....По на там...като цяло каза че за София нафатата като цяло е най-добра на ОМВ понеже се кара от Румъния....нафтата на Еко_Елда(Гръцкото) се кара от гърция и е с най-високо цетаново число, но като цяло е по-зле от тази на ОМВ....извън софия най-добре е на ЛукОйл защото те си оставят най-готиното гориво за тях от рафинерията.

Другото важно нещо е, че той ме посъветва да добавям добавки в нафтата и то непракъсното....показами една коята му я носят от САЩ Red Line 85-plus.... И каза че това е най-добрата добавка за нафта...НО за наше съжеление я нияма на нашия пазар...питах го какво му препоръчва за тук...Той каза че Редех били добри.....

Също каза че било добре ако на един резервоар от 50-60литра е добре да се сипват по 50грама двутактово масло (НО ХУБАВО) за да се компенсира кретенията от сярата в нашата нафта.

За Извън БГ каза че в Словения можеби нафтата е най-добра от цяла европа.

п.с: ако карате коман-райл (какъвто е моя случей) с нафата на гръцкото еко колата ще ви върви леко повече с около 1%....но ще се скапва по бързо ако я карате с тази на ОМВ....това което аз забелязах е, че с Еко можеби върви малко повече...но отвреме на време изпусва по някоя димка (като си чиста катализатора)....с нафтата на ОМВ това нещо почти го няма. Като разход разликата почти няма или е в полза на Еко-елда....От най-голямо значение за коман-райла е цетановот число защото колко е по-голямо толкова по бързо се разпада горивото на "молекули" което е от голямо значение понеже при повечето коман райли горивото се впръсква на няколко фази в зависимост от подадената газ на педала......Но от по-голямо значение е съдаржането на сяра...защото при работа от 1200 до 1600 бара в зависимост от двигатела смазването на частитите е от основно значение......
Така че аз мисля да мина обратно на ОМВ....

В момента си правя следните замервания.....на околовръстното при бояна където са гонките.....80-120 на последна и предпоследна предавка....Правя го и в двете посоки, защото от едната е леко нанагорнище а от другата е леко нанадолнище....записвам си резлутатите преди след като сложих Редех за изчистване (restores performance...che ima dryg koito e mantaince performance)....след един резервоар колата тръгна с около поливин секунда по добре при положение че тия дни е доста по-гореще от колко преди седмица....мисля скоро да направя тест с нафата от ОМВ и да видя какво ще се получи. Аз мисля че този тест 80-120 е най-лесен и красноречив, защото се елиминират фактори като стартиране (добро лошо и т.н.) същи не си прецаквате колата като триете гуми съединител.

Така, че ви предлагам всеки да направи по няколко теста там с различно горива и да пише всеки резултат тука....за да може да преценим къде е най-доброто гориво..дизел бензин и газ...

Като правите тестовете гледайте да е вечерно време зашото е по хладно и няма коли...също гледайте да е на едно ниво резервоара при всеки тест....по-добре точно преди да заредите пак за да сте карали един резервоар с определеното гориво.

Хубаво да е постваме от коя бензиностанция сме зарадели напмире ОМВто на дървеница или ШЕЛ на младост срещу деницата....Ако сме сложили добавка и каква. Външна температура ако имате датчик....хубава е да правите тестовете горе доле с един товар...тоест сам или със същия човек...по-лесно е сам защото знаето кога точно натиската педала на газта....правате по две-тре теста и в двете посоки...


Какво мислите по въпроса...???

Аз мисля че така най лесно ще разберем как ни върви колата най-добре...и кое и най-доброто гориво .А не да си отговаряме аз мисля че с това май повече ми върви колата...защото знаете че само внушението е страшна работа.

JOVANI
30-07-2004, 17:14
da sigurno e taka, no po iziskvaniata na ES veche u nas shte se proizvejda sami EVRODISEL, koito e bez sadarjanie na siara.Daje mislia ,che veche e taka.

Dexer
30-07-2004, 20:04
аз пък вече мисля, че това няма значение - поне за мене няма...

KGB
11-08-2004, 01:58
като си погледнеш нафтовата помпа и ще разбереш

JOVANI
01-09-2004, 11:06
manete gi tezi diseli, istinata e v benzina :lol:

pooh
01-09-2004, 12:03
...

JOVANI
01-09-2004, 17:39
Ne kazvam, che e gadno, no disela niama tazi dinamika na benzina, sravni 150 konia disel i 1`50 konia benzin. :D

Dexer
01-09-2004, 19:58
Ne kazvam, che e gadno, no disela niama tazi dinamika na benzina, sravni 150 konia disel i 1`50 konia benzin. :D

sravnjavam gi i ...?

virusalfa
01-09-2004, 20:47
Dexer,mani go kolegata,misli,4e tova e Golf diesel,ne e najasno-mojata e 1.6 tona prazna,180 za ni6to gi njama,150 benzinovi konja po nagorno barzo 6te otidat na pa6a njakade.Da napomnja li pak,4e za modela 167 se glasi dizel -3.6/430konja.A sega neka gi sravni kolegata tija 430 konja s 430 konja na Mercedes,a....

PPP
01-09-2004, 22:13
Някой може ли да каже нещо за "евро дизла". Казват че го внасят от Гърция,но дали всичкия е от там или малко евро и малко от завода? Като цяло заслужавали си по голямата цена ?

KGB
02-09-2004, 00:40
Само Еко-Елда си внасят горивата от Гърция...понеже са собственост на Хеленик Петролиум...Грацкия Нефтохим....но и те внасят от Гърция май само за западна България.

В Бургас нафатата на времето беше най-читава....сега не знам как е....

JOVANI
02-09-2004, 10:31
Hora, ne mogete da me nakarate da mislia, che sa s ednakvi dinamichni harakteristiki dvata motora :P

pooh
02-09-2004, 12:03
...

DiStefano
02-09-2004, 12:04
хехехее
бензин му е майката момчета :lol:
не че при нас положението е по-розово ама
... се се намира добър

Kostadin
02-09-2004, 12:27
дизел или бензин няма значение стига да си харесваш колата такава каквато е,а относно това,че дизела през последните няколко години направи огромен скок спор няма,а само можем да се гордеем защото именно ALFA ROMEO разработва системата common rail първа,но поне за сега сам привърженик на бензина и скоро време едва ли ще подкарам дизел,а за в бъдеще знае ли човек :)

JOVANI
02-09-2004, 13:19
E dobre de moi hora, shtom takova razvitie ima v diselite da vzemat da gi pusnat vav F-1 a :P :D "I eto go Shumaher s novoto FERARRY DISEL, samo na 25 obikolki sled poslednia hahhahahaa" 8) :) :D

Kostadin
02-09-2004, 14:19
е аиде де чак пък във F-1

PPP
02-09-2004, 14:58
Само Еко-Елда си внасят горивата от Гърция...понеже са собственост на Хеленик Петролиум...Грацкия Нефтохим....но и те внасят от Гърция май само за западна България.
Shell също внасят от Гърция.Те от шел казваха че внасят от австрия,но имам познат който кара цистерна на шел и каза че той ходи в ГР да зарежда,но от друга страна половината камиони на шел зареждат от завода на ЛУК.

JOVANI
02-09-2004, 15:04
е аиде де чак пък във F-1
nali i az tochno tova kazvam :D

KGB
03-09-2004, 01:00
Може и Шел...ама аз от тях не сипвам нищо....не съм доволен...някои пък са доволни....

Абре БГска му работа...от бензиностанция до бензиностация има разлика....имам в предвид от една и съща верига....например Шел, ОМВ и т.н.

tayfun
04-09-2004, 11:16
a za6to ne probvate s gorivo ot OPET na 4 ti kilometir az ot benzina i ot gazta sim im mnogo dovolen sega sa pusnali i nova nafta setana e bil mnogo visok i bez syara

JOVANI
07-09-2004, 11:16
Dnes tam naliah, shte vi kaja vpechetlenia po- kasno, dano sa dobri :D

Peter_71
01-07-2010, 16:53
Значи съвсем случаино се запознах с един инженер от ОМВ (не е БГарин) и то ми обясни доста подбробно някои неща за Нафатата в БГ....тя е с високо съдаржание на Сяра....което съсипва доста по-бързо нафотовата помпа и инжекторите. По принцип нормалната нафта има смазочни своиства но при нашата не е така :evil: заради Сярата....По на там...като цяло каза че за София нафатата като цяло е най-добра на ОМВ понеже се кара от Румъния....нафтата на Еко_Елда(Гръцкото) се кара от гърция и е с най-високо цетаново число, но като цяло е по-зле от тази на ОМВ....извън софия най-добре е на ЛукОйл защото те си оставят най-готиното гориво за тях от рафинерията.

Другото важно нещо е, че той ме посъветва да добавям добавки в нафтата и то непракъсното....показами една коята му я носят от САЩ Red Line 85-plus.... И каза че това е най-добрата добавка за нафта...НО за наше съжеление я нияма на нашия пазар...питах го какво му препоръчва за тук...Той каза че Редех били добри.....

Също каза че било добре ако на един резервоар от 50-60литра е добре да се сипват по 50грама двутактово масло (НО ХУБАВО) за да се компенсира кретенията от сярата в нашата нафта.

За Извън БГ каза че в Словения можеби нафтата е най-добра от цяла европа.

п.с: ако карате коман-райл (какъвто е моя случей) с нафата на гръцкото еко колата ще ви върви леко повече с около 1%....но ще се скапва по бързо ако я карате с тази на ОМВ....това което аз забелязах е, че с Еко можеби върви малко повече...но отвреме на време изпусва по някоя димка (като си чиста катализатора)....с нафтата на ОМВ това нещо почти го няма. Като разход разликата почти няма или е в полза на Еко-елда....От най-голямо значение за коман-райла е цетановот число защото колко е по-голямо толкова по бързо се разпада горивото на "молекули" което е от голямо значение понеже при повечето коман райли горивото се впръсква на няколко фази в зависимост от подадената газ на педала......Но от по-голямо значение е съдаржането на сяра...защото при работа от 1200 до 1600 бара в зависимост от двигатела смазването на частитите е от основно значение......
Така че аз мисля да мина обратно на ОМВ....

В момента си правя следните замервания.....на околовръстното при бояна където са гонките.....80-120 на последна и предпоследна предавка....Правя го и в двете посоки, защото от едната е леко нанагорнище а от другата е леко нанадолнище....записвам си резлутатите преди след като сложих Редех за изчистване (restores performance...che ima dryg koito e mantaince performance)....след един резервоар колата тръгна с около поливин секунда по добре при положение че тия дни е доста по-гореще от колко преди седмица....мисля скоро да направя тест с нафата от ОМВ и да видя какво ще се получи. Аз мисля че този тест 80-120 е най-лесен и красноречив, защото се елиминират фактори като стартиране (добро лошо и т.н.) същи не си прецаквате колата като триете гуми съединител.

Така, че ви предлагам всеки да направи по няколко теста там с различно горива и да пише всеки резултат тука....за да може да преценим къде е най-доброто гориво..дизел бензин и газ...

Като правите тестовете гледайте да е вечерно време зашото е по хладно и няма коли...също гледайте да е на едно ниво резервоара при всеки тест....по-добре точно преди да заредите пак за да сте карали един резервоар с определеното гориво.

Хубаво да е постваме от коя бензиностанция сме зарадели напмире ОМВто на дървеница или ШЕЛ на младост срещу деницата....Ако сме сложили добавка и каква. Външна температура ако имате датчик....хубава е да правите тестовете горе доле с един товар...тоест сам или със същия човек...по-лесно е сам защото знаето кога точно натиската педала на газта....правате по две-тре теста и в двете посоки...


Какво мислите по въпроса...???

Аз мисля че така най лесно ще разберем как ни върви колата най-добре...и кое и най-доброто гориво .А не да си отговаряме аз мисля че с това май повече ми върви колата...защото знаете че само внушението е страшна работа.
:clap::clap::clap:

И сега какво излиза, че инженера или не си разбира от работата или преразказа на думите му е напълно неточен и объркващ!?
Значи в нашата нафта има много сяра. - мит номер 1.
Според -
НАРЕДБА No 17
от 2 ноември 1999 г.
за норми за съдържание в горивата на олово, сяра и други вредни за околната среда вещества
(обн.,ДВ,бр.97 от 9 ноември 1999 г.)


Съдържанието на сяра в дизеловото гориво е 0.05 масови % .
http://law.dir.bg/reference.php?f=n17osv99

Вижте приложение 4.
Относно мит номер 2 - Сярата скапвала инжекторите и затлачвала помпата.
И като как го прави това нещо сярата??

Съвсем други неща пише в един немски форум:


2-stroke oil and diesel

Due to the pollution control measures of the EC diesel-oil is nearly sulphur free and contains up to 5% of bio-diesel. Sulphur has the property to grease the high pressure injection pump and the injectors. Without sulphur, the reduced greasing property of the new diesel has already shown negative impacts on the long-term stability of the injectors and the high pressure pump. The pump manufacturers have tried to react by lining the moving parts of the pumps with Teflon or other suitable material. However, the long term stability is still not achieved as with the old (sulphur contained) diesel.
The engine research centre of a well known German car manufacturer has conducted some long term tests of diesel additives to find out whether any one of them will have an impact on the long term reliability of the diesel engine components. This introduction to explain were my information comes from.
The results of this research: any diesel additive of any manufacturer presently on the market is not worth the money!
BUT: 2-stroke oil, which we use in our motor saws, lawn mower or in 2-stroke motor engines has shown to have an extreme positive impact on diesel engines, if such 2-stroke oil is added to the diesel in a homeopathic dozes of 1:200. In practical terms: 0,300 litre of 2-stroke oil into the 70l diesel tank. The 2-stroke oil will be absorbed by the diesel (emulsion) and grease every moving part of the high pressure pump and the injectors.
Besides this, the 2-stroke oil will keep the diesel engine clean, as it burns cleaner as the diesel itself.
In other words, the 2-stroke oil has a much lower ash-content as diesel, when burned. This proven fact delays the DPF (diesel particulate (soot) filter) to clog, and the "burn free" process of the DPF will be much less.
One more information: in Germany we have to present our cars every 2 years to the TUV - Technical Supervision Organization - who will check, amongst others, the pollution of petrol and diesel engines.
The measured cloud factor of a diesel engine without use of 2-stroke oil has been 0,95.
The same factor with the use of 2-stroke oil has been 0,47 - reduction of nearly half of the soot particles.
Besides this, the use of 2-stroke oil in the diesel will increase the mileage by 3-5%.

To all:

Fill in 0,3 liter of 2-stroke oil with every tank filling. You will notice a surprisingly big difference in the smoothness of your engine running, the noise level is reduced, particularly when the engine is cold, and the fuel economy will increase besides the described other advantages.
The 2-stroke oil I can recommend from my own experience (value for price) is the Liqui Moly 2-stoke oil, semi-synthetic, Product no. 1052 (blue plastic bottle). The use of 2-stroke oil is recommended also for diesel engines without DPF. If you forget to fill in the little dozes of 2-stroke oil - no problem. Just fill it in the next time.
Everybody who has used the 2-stroke oil in his/her diesel engine has confirmed that they could not have done better.

Do not use fully synthetic 2-stroke oil, as too expensive, and you do not really need this high quality for your purpose. Semi-synthetic will do.

The use of 2-stroke oil in the diesel will under normal circumstances not be evident, as the 2-stroke oil will be absorbed by the diesel by forming an emulsion, which will not separate.
As I have said, we have to undergo every 2 years a pollution control inspection by our TUV, and the emission values as measured are by far better with use of 2-stroke oil than without. I have not come across any case in which a car manufacturer has waived its guarantee obligation for cars which have used this 2-stroke oil (of course, not knowing this).
Dismantling the test diesel engines after the 2-stroke oil test has revealed that such engines have been in an extraordinary clean and top condition. So why should any car manufacturer have any reason to waive any guarantees (for whatever technical reasons) if the concerned engine is otherwise in a clean and top condition.

Why car manufacturers do not recommend 2-stroke oil

You may all know that Mercedes Benz have conducted in 2007 a long distance reliability test with a number of Mercedes E-Class 320 cdi from Paris to Beijing. Due to the fact that the diesel quality in East European countries, Russia and China does not meet the DIN requirements, and Mercedes did not want to take the risk of their engines to flop due to lousy fuel, the total tour has been accompanied by diesel tanks to re-fuel the E-Class cdi's. Selected members of the Mercedes clientele could apply to participate in selected parts of this test-tour, and advocates and notaries had to certify the correctness of this long term reliability test.
Although Mercedes does not like it published or made public, it is a fact that the diesel-fuel used for this test did contain 2-stroke oil to grease the high pressure pump components and to keep the engines clean during this marathon.
Why our car manufacturers do not officially allow the homeopathic addition of 2-stroke oil to the diesel fuel has many reasons, mostly of legal nature. Besides this, which car manufacturer has any interest in excessive reliability of their engines? Their repair shops will have great problems.
Meanwhile the "2-stroke-oil to diesel" issue has attracted the interest of a number of Universities in Germany, as this 2-stroke oil has shown to have amazing properties if added in a small dozes to diesel fuel (1:200), especially the positive impact on air pollution, reduced fuel consumption and improved long term reliability of the diesel engine. The pro and con discussions will go on for a while. But as soon as an academic report has been published by one of our Universities, this will change very fast.
By the way: all car manufacturers reject the addition of any fuel "additive" in their cars, and warn that guarantee MAY be affected. Nobody says, that guarantee WILL be rejected. 2-stroke oil in its properties is not an additive, as you add oil to oil if you "dope" you fuel with a dozes of 2-stroke oil. The dozes of 2-stroke oil in your diesel fuel is very difficult to analyze, as every (chemical) analysis has the main function to identify substances which are harmful. But 2-stroke oil has proven not to be harmful at all, on the contrary!


Ето Ви и един нескопосания превод:


2-тактово масло и дизел

Благодарение на мерките за контрол на замърсяването нафтата в ЕС е почти лишена от сяра и съдържа до 5% био-дизел. Сярата има способности на грес при системи за впръскване под високо налягане. Без сяра, намаленото смазване на новите дизели вече показва отрицателно въздействие върху дългосрочната устойчивост на инжекторите и помпата за високо налягане. Производителите на помпи за високо налягане са реагирали като подменят някои от движещите се части с Teflon, или друг подходящ материал. Въпреки това, дългосрочната надеждност все още не е постигната, както със стария (съдържащ сяра) дизел.
Изследователскте центрове на добре известните немски автомобилни производители са провели някои дългосрочни тестове на дизел добавки, за да разберат дали някой от тях ще имат влияние върху дългосрочната надеждност на дизеловия двигател.
Резултатите от това проучване: всички дизелови добавки в момента на пазара е не си струват парите!

НО: 2-тактово масло, което ние използваме в нашите моторни триони, косачки или във 2-тактови моторни двигатели е доказано, че има изключително положителен ефект върху дизелови двигатели, ако това 2-тактово масло се добавя към дизеловите в хомеопатични дози 1:200. На практика: 0300 литра на 2-тактово масло в 70l дизелов резервоар. 2-тактовото масло ще се абсорбира от дизеловото гориво и ще смазва движещите се части на впръскващата система - помпа и инжектори .
Освен това, 2-тактово масло ще се пази чист дизеловия двигател, тъй като то изгаря напълно като самия дизел.
С други думи, 2-тактовото масло е смного по-ниско съдържание на пепел, както дизела, когато изгори. Това е доказан факт и DPF (дизелови частици (сажди) филтър) не се запушва.
Една допълнителна информация: в Германия, трябва да се представят колите на всеки 2 години с TUV - Технически надзор на организацията - които проверяват, наред с другото, и замърсяването на бензиновите и дизеловите двигатели.
Измерените димности от дизелов двигател, без използване на 2-тактово масло е 0,95.
Същият фактор, с използване на 2-тактово масло е 0,47 - намаляване на почти половината от частици сажди.
Освен това,с употребата на 2-тактово масло в дизеловото гориво ще се увеличат километрите от 3-5%.

До всички:

Попълнете 0,3 литра 2-тактово масло с всеки резервоар . Вие ще забележите изненадващо голяма разлика в гладкостта на работа на Вашия двигател , нивото на шума е намалена, особено когато двигателят е студен, и икономията на гориво ще се увеличи освен описаните други предимства.
2-тактово масло мога да препоръчвам от моя собствен опит (стойност за цена) е Лики Моли , полу-синтетично. 1052 (синя пластмасова бутилка). Използването на 2-тактово масло се препоръчва също така и за дизелови двигатели без DPF. Ако сте забравили да налеете малка доза 2-тактово масло - няма проблем. Просто налейте в следващия момент.
Всеки, който е използвал 2-тактово масло в неговия дизелов двигател, е потвърдил, че работи по добре.

Да не се използва напълно синтетично 2-тактово масло, тъй като е прекалено скъпо и не е наистина необходимо такова високо качество за вашите цели.

Използването на 2-тактово масло в дизеловото гориво при нормални обстоятелства не се вижда, тъй като 2-тактовото масло ще се абсорбира от дизела и се формира на емулсия..
Както вече казах, ние трябва да преминаваме на всеки 2 години тех. преглед на изг. газове - TUV, както и на емисионните стойности - измерени са далеч добри показатели с използване на 2-тактово масло, отколкото без. Не е имало случай, в който производителят на колата да е отказал гаранционна поддръжка на автомобили използвали 2-тактово масло(разбира се, без да знае това).
Демонтиране на изпитвани дизелови двигатели след употреба на 2-тактово масло показа, че тези двигатели са били в извънредно чисти и в топ състояние. Така че защо производителя да откаже гаранционно обслужване ?

Защо производителите на автомобили не препоръчват 2-тактово масло

Може би всички знаем, че Mercedes Benz проведе през 2007 г., тест за надеждност, с Mercedes E-клас 320 CDI от Париж до Пекин. Поради факта, че качеството на дизеловото гориво в Източна Европа, Русия и Китай, не отговаря на изискванията, DIN, и Mercedes не е искал да поеме риска техните двигатели да дефектират поради лошо качесто на горивото, общото турне е било придружено от дизелов резервоар за гориво от ЕС. Избрани клиенти на Mercedes могат да кандидатстват за участие в определени части на този тест-тур, адвокати и нотариуси трябва да удостоверят верността на този тест за надеждност.
Въпреки, че Mercedes не харесва излязлия наяве факт, че дизеловите горива, използвани за този тест съдържат 2-тактово масло с цел смазване и запазване чисти двигателите по време на този маратон.
Защо на производителите на автомобили да не се позволи официално хомеопатичните допълнение на 2-тактово масло в дизеловото гориво, има много причини, най-вече от правно естество. Освен това, кой автомобилен производител има интерес от прекомерната надеждност на двигателите им? Техните сервизи ще имат големи проблеми поради липса на работа.
Междувременно "2-тактово масло за дизели" издание привлече интереса на редица университети в Германия, тъй като това 2-тактово масло се е доказало, че има невероятни свойства, ако се добави в малки дози към дизелово гориво (1:200) , особено положително е въздействието върху замърсяването на въздуха, намаляването на консумацията на гориво и подобряването на дългосрочната надеждност на дизеловите двигатели. В дискусиите за и против, ще отнемат известно време. Но веднага след като академичен доклад бъде публикуван от един от нашите университети, това ще се промени много бързо.
Между другото: всички производители на автомобили отхвърлиха добавките на гориво в колите си, и предупреждават, че гаранцията може да бъде засегната. Никой не казва, че гаранцията ще бъде отхвърлена. 2-тактовото масло като свойства не е добавка. Такива дози 2-тактово масло в дизеловото гориво е много трудно да се анализират, както всеки (химически) анализ е с основна функция за идентифициране на вещества, които са вредни. Но 2-тактово масло доказа ,че не е вредно изобщо, точно обратното!


Да обърнем внимание на началото , оставяме настрана употребата на 2Т масло като добавка за дизеловото гориво.Казано е достатъчно ясно как се отразява наличието на сяра в дизеловото гориво, както и намалянето до минимум на съдържанието на сяра.
Единствения проблем който съсздава сярата е че пречи на NOx неутрализиращите системи в дългосрочен план.
И се вижда че 2Т масло се сипва не за да се неутрализира "кретенията" от наличието на сяра в дизеловото гориво а точно да се компенсира силно заниженто и съдържание.

Третия пункт в който правиш съпоставка между горивата на Еко и ОМВ пък е толкова омотам и неразбран и по такъв начин е изградена тезата, че едва ли на някого освен на теб му е ясно защо си избрал едно от двете горива:
.....едното е с по-голямо цетаново число, но пък не маже , другото е по-кофти(каквото и да означава този инженерен термин) но пък маже ......изобщо как се измерва това мазане?Има ли някакъв начин да го измерим, ако трябва да го подобрим?
Така че третия пункт няма да го причислявам към митовете.:haha:

Успех в избора на горива!!
Но както и да го правите не залагайте на информация от типа ЕЖК(една жена ми каза) използвайте разума си и го захранвайте с факти , а не със слухове!

pr_00f
01-07-2010, 17:50
Я тя темата точно след 8 дни ще стане на 5 години.....

stelt
01-07-2010, 18:14
Я тя темата точно след 8 дни ще стане на 5 години.....

По скоро 6 годинки ще станат. Ама интересна тема. Може да съпоставяме мисленето преди и сега и да се радваме на еволюцията ( ако има такава) .

Pepo
01-07-2010, 18:17
Археологията е голяма наука :notworthy:
Темата е интересна.

Peter_71
02-07-2010, 10:46
Старите теми са мноооооого интересни от гледна точка на археологията ..... така можем да си извадим ценни изводи за праисторическите алфисти.

undy
19-03-2012, 21:49
Наистина темата е интересна,но като гледам коментарите са минимални.
Поразпитах за въпросната "добавка" и много хора са чули и знаят,че е полезно един вид.....но много малко са опитвали.....и още по-малко го правят.Общо взето от това което разбрах е ,че действа благоприятно и е в плюс на мотора.
Та какво ви е мнението.
Надявам се да няма излишни коментари и ненужен спам и да Оакаме темата,защото мисля е полезна.Просто запознатите нека с две думи да кажат по нещо.Благодаря.

Jivko7777
19-03-2012, 22:07
Наистина темата е интересна,но като гледам коментарите са минимални.
Поразпитах за въпросната "добавка" и много хора са чули и знаят,че е полезно един вид.....но много малко са опитвали.....и още по-малко го правят.Общо взето от това което разбрах е ,че действа благоприятно и е в плюс на мотора.
Та какво ви е мнението.
Надявам се да няма излишни коментари и ненужен спам и да Оакаме темата,защото мисля е полезна.Просто запознатите нека с две думи да кажат по нещо.Благодаря.

Директен въпрос още ли не си сложил? ако е така действай няма да съжаляваш :)

undy
19-03-2012, 22:14
Ами, аз съм се навил вече,още не знам само към коя марка масло да се насоча:gruebel:

rossenvn
19-03-2012, 22:40
Ами, аз съм се навил вече,още не знам само към коя марка масло да се насоча:gruebel:

То и други теми има:grin::
наша (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=63388&highlight=%E4%E2%F3%F2%E0%EA%F2%EE%E2%EE+%EC%E0%F1 %EB%EE)
на ФИАТ (http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=39270&start=0)

аз сложих някакво на ЕКО, предполагам е минерално, на цена около 11 лв. Не мога да кажа, че има някаква разлика - може би наистина звучи малко по-глухо сутрин:gruebel:.

undy
19-03-2012, 22:57
То и други теми има:grin::
наша (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=63388&highlight=%E4%E2%F3%F2%E0%EA%F2%EE%E2%EE+%EC%E0%F1 %EB%EE)
на ФИАТ (http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=39270&start=0)

аз сложих някакво на ЕКО, предполагам е минерално, на цена около 11 лв. Не мога да кажа, че има някаква разлика - може би наистина звучи малко по-глухо сутрин:gruebel:.
Много благодаря......като се замисля,след прочетеното ,като че ли нямам повече въпроси...:afro:

The_Game
20-03-2012, 00:34
Аз пък съм чел, че сярата е основния смазочен елемент в дизеловото гориво.
Затова и на старите дизели се препоръчва двутактово масло, защото през 1990-та година сярата със сигурност е била мнооого повече в горивото от 0.005% какъвто е тавана за Евро 5 в момента. (До колко количеството на сярата е в тези граници няма как да знаем обаче )


Обаче в НЯКОИ от PDF-ите от лукоул за ДГ което излиза от рафинериите им стойността за сяра е ДО 0.1% като тези до 0.1% са за гориво с "име" ЕВРО 5дизел 0.001% S (ЕВРО 5 Дизел, дизела с който трябва да карам колата в подписа) Общо взето пише ли Евро дизел на колонката трябва сярата да е до 0.001%.....



Иначе наливам bardahl b.d.c. която е точно за смазване на горивната система. Взех си 1 литър който стига за 1000литра (аз сипвам двойни дози така, че за 500литра ще ми стигне)

NightRider
20-03-2012, 07:47
От Jivko7777 (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=9629)

Като особено последния факт с който Мерцедес му зачетоха теста за надеждност за невалиден, защото той го изтърпя без проблем, но през цялото време е имало 2Т масло в нафтата и така E320CDI 2007г. успява ;-) с порцията която аз ви дадох по горе 1:200 ;-)
Ето и още интересни факти:

"Благодарение на мерките за контрол на замърсяването нафтата в ЕС е почти лишена от сяра и съдържа до 5% био-дизел. Сярата има способности на смазка при системи за впръскване под високо налягане. Без сяра, намаленото смазване на новите дизели вече показва отрицателно въздействие върху дългосрочната устойчивост на инжекторите и помпата за високо налягане. Производителите на помпи за високо налягане са реагирали като подменят някои от движещите се части с Teflon, или друг подходящ материал. Въпреки това, дългосрочната надеждност все още не е постигната, както със стария (съдържащ сяра) дизел.
Изследователските центрове на добре известните немски автомобилни производители са провели някои дългосрочни тестове на дизел добавки, за да разберат дали някой от тях ще имат влияние върху дългосрочната надеждност на дизеловия двигател.
Резултатите от това проучване: всички дизелови добавки в момента на пазара е не си струват парите!

НО: 2-тактово масло, което ние използваме в нашите моторни триони, косачки или във 2-тактови моторни двигатели е доказано, че има изключително положителен ефект върху дизелови двигатели, ако това 2-тактово масло се добавя към дизеловите в хомеопатични дози 1:200. На практика: 0,300 литра на 2-тактово масло в 70l дизелов резервоар. 2-тактовото масло ще се абсорбира от дизеловото гориво и ще смазва движещите се части на впръскващата система - помпа и инжектори .
Освен това, 2-тактово масло ще се пази чист дизеловия двигател, тъй като то изгаря напълно като самия дизел.
С други думи, 2-тактовото масло е с много по-ниско съдържание на пепел, както дизела, когато изгори. Това е доказан факт и DPF (дизелови частици (сажди) филтър) не се запушва.
Една допълнителна информация: в Германия, трябва да се представят колите на всеки 2 години с TUV - Технически надзор на организацията - които проверяват, наред с другото, и замърсяването на бензиновите и дизеловите двигатели.
Измерените димности от дизелов двигател, без използване на 2-тактово масло е 0,95.
Същият фактор, с използване на 2-тактово масло е 0,47 - намаляване на почти половината от частици сажди.
Освен това,с употребата на 2-тактово масло в дизеловото гориво ще се увеличат километрите от 3-5%.

До всички:

Налейте 0,3 литра 2-тактово масло с всеки резервоар . Вие ще забележите изненадващо голяма разлика в гладкостта на работа на Вашия двигател , нивото на шума е намалена, особено когато двигателят е студен, и икономията на гориво ще се увеличи освен описаните други предимства. Ако сте забравили да налеете малка доза 2-тактово масло - няма проблем. Просто налейте в следващия момент.
Всеки, който е използвал 2-тактово масло в неговия дизелов двигател, е потвърдил, че работи по добре.

Да не се използва напълно синтетично 2-тактово масло, тъй като е прекалено скъпо и не е наистина необходимо такова високо качество за вашите цели.

Използването на 2-тактово масло в дизеловото гориво при нормални обстоятелства не се вижда, тъй като 2-тактовото масло ще се абсорбира от дизела и се формира на емулсия..
Както вече казах, ние трябва да преминаваме на всеки 2 години тех. преглед на изг. газове - TUV, както и на емисионните стойности - измерени са далеч добри показатели с използване на 2-тактово масло, отколкото без. Не е имало случай, в който производителят на колата да е отказал гаранционна поддръжка на автомобили използвали 2-тактово масло(разбира се, без да знае това).
Демонтиране на изпитвани дизелови двигатели след употреба на 2-тактово масло показа, че тези двигатели са били в извънредно чисти и в топ състояние. Така че защо производителя да откаже гаранционно обслужване ?"

Може би всички знаем, че Mercedes Benz проведе през 2007 г., тест за надеждност, с Mercedes E-клас 320 CDI от Париж до Пекин. Поради факта, че качеството на дизеловото гориво в Източна Европа, Русия и Китай, не отговаря на изискванията, DIN, и Mercedes не е искал да поеме риска техните двигатели да дефектират поради лошо качесто на горивото, общото турне е било придружено от дизелов резервоар за гориво от ЕС. Избрани клиенти на Mercedes могат да кандидатстват за участие в определени части на този тест-тур, адвокати и нотариуси трябва да удостоверят верността на този тест за надеждност.
Въпреки, че Mercedes не харесва излязлия наяве факт, че дизеловите горива, използвани за този тест съдържат 2-тактово масло с цел смазване и запазване чисти двигателите по време на този маратон.
Защо на производителите на автомобили да не се позволи официално хомеопатичните допълнение на 2-тактово масло в дизеловото гориво, има много причини, най-вече от правно естество. Освен това, кой автомобилен производител има интерес от прекомерната надеждност на двигателите им? Техните сервизи ще имат големи проблеми поради липса на работа.
Междувременно "2-тактово масло за дизели" издание привлече интереса на редица университети в Германия, тъй като това 2-тактово масло се е доказало, че има невероятни свойства, ако се добави в малки дози към дизелово гориво (1:200) , особено положително е въздействието върху замърсяването на въздуха, намаляването на консумацията на гориво и подобряването на дългосрочната надеждност на дизеловите двигатели. В дискусиите за и против, ще отнемат известно време. Но веднага след като академичен доклад бъде публикуван от един от нашите университети, това ще се промени много бързо.
Между другото: всички производители на автомобили отхвърлиха добавките на гориво в колите си, и предупреждават, че гаранцията може да бъде засегната. Никой не казва, че гаранцията ще бъде отхвърлена за 2-тактовото масло като свойства не е добавка. Такива дози 2-тактово масло в дизеловото гориво е много трудно да се анализират, както всеки (химически) анализ е с основна функция за идентифициране на вещества, които са вредни. Но 2-тактово масло доказа ,че не е вредно изобщо, точно обратното!"

Та съгласен съм с него, ама търсачката никой я нема за нищо

rossenvn
20-03-2012, 08:53
ама търсачката никой я нема за нищо

Не знам дали някой ползва търсачката, но преди да се раздават квалификации и да се пействат вече писани неща, е препоръчително да се прочете цялата тема, а не да се трупат постове. В пост №23 от настоящата тема Peter_71 е цитирал същата информация, която е цитирал и Живко, но година по-рано. И ето идваш ти и я преписвавш още веднъж, и се караш, че не се ползва търсачката. В пост №31 съм дал линк към темата, в която е мнението на Живко. Кой сега не ползва търсачката? Топлата вода е открита.

NightRider
20-03-2012, 13:22
Не знам дали някой ползва търсачката, но преди да се раздават квалификации и да се пействат вече писани неща, е препоръчително да се прочете цялата тема, а не да се трупат постове. В пост №23 от настоящата тема Peter_71 е цитирал същата информация, която е цитирал и Живко, но година по-рано. И ето идваш ти и я преписвавш още веднъж, и се караш, че не се ползва търсачката. В пост №31 съм дал линк към темата, в която е мнението на Живко. Кой сега не ползва търсачката? Топлата вода е открита.
Не говоря за теб. Аз също съм постнал една подробна тема за това. Но самата тема за качествата на горивата е тъпкана, тъпкана. И повечето е от сорта чух, казаха ми. Тук пак се говори това, което е описано не само в посочената от теб тема. А никой не е цитирал конкретно изследване, проверка. А тук 100% има някой, който да каже нещо стойностно по въпроса