PDA

View Full Version : аеродинамика на Alfa 155



Z:)m
17-10-2005, 13:51
Може ли някой да постне тук някаква графика или снимка на разпределението на налягането на въздушната струя. Искам да разбера в кои зони, то(налягането) е най-силно изразено. Идеята ми е точно в тази зона да преместя отвора за всмукване на въздуха към въздушния филтър, защото си мисля, че сегашното му местоположение (зад радиатора) не е най-доброто - нито налягането е високо, нито въздуха е достатъчно охладен. Следващия проблем обаче ще бъде, как да го предпазя от проникването на вода.
Някой да сподели идеии... и решения, ако вече има изпитани такива :wink:

търтей
17-10-2005, 13:53
не мислиш правилно според мен
а и не е зад радиатора а над него :wink:
графика има на карсфромитали

Kostadin
17-10-2005, 15:22
ето графика: http://koko20.hit.bg/155aerodynamics.jpg

п.с.тръбата за засмукване е над радиатора, но е зад него и самото засмукване става отстрани на радиатора ако погледне човек отпред през решетката ще забележи и един малък отвор :wink: аз също понякога си мисля, че това не е най-удочното решение още повече че тръбата минава точно над изпускателните колектори, които знаем с каква температура са нагряти :wink:

MrX
17-10-2005, 15:40
е вие плюхте на разработки за милиони долари и дипломите на един куп инженери направили ги,замислете се че колата не е правена в час по трудово на началния курс на италианските училища

търтей
17-10-2005, 15:43
е вие плюхте на разработки за милиони долари и дипломите на един куп инженери направили ги,замислете се че колата не е правена в час по трудово на началния курс на италианските училища
:bowdown:

Kostadin
17-10-2005, 15:52
е вие плюхте на разработки за милиони долари и дипломите на един куп инженери направили ги,замислете се че колата не е правена в час по трудово на началния курс на италианските училища
никой не плюе колега и въобще съм далече от тази мисъл, мисля че това се вижда ясно от по-горните постове, просто си обсъждаме и изказваме мнения по въпроса, в което не виждам нищо лошо :wink:

MrX
17-10-2005, 16:26
аз също понякога си мисля, че това не е най-удочното решение още повече че тръбата минава точно над изпускателните колектори, които знаем с каква температура са нагряти :wink:

e натова ако не му викаш оплюване :wink:

Kostadin
17-10-2005, 16:53
аз също понякога си мисля, че това не е най-удочното решение още повече че тръбата минава точно над изпускателните колектори, които знаем с каква температура са нагряти :wink:

e натова ако не му викаш оплюване :wink:
колега имаш странно разбиране за оплюване......

п.с.колега с цялото ми уважение, но нека да спрем с темата за плюенето, тя според мен е излишна и непотребна и без това доста се отклонихме от темата :wink:
благодаря 8)

Dodo 155
17-10-2005, 20:26
Може ли някой да постне тук някаква графика или снимка на разпределението на налягането на въздушната струя. Искам да разбера в кои зони, то(налягането) е най-силно изразено. Идеята ми е точно в тази зона да преместя отвора за всмукване на въздуха към въздушния филтър, защото си мисля, че сегашното му местоположение (зад радиатора) не е най-доброто - нито налягането е високо, нито въздуха е достатъчно охладен. Следващия проблем обаче ще бъде, как да го предпазя от проникването на вода.
Някой да сподели идеии... и решения, ако вече има изпитани такива :wink:
Доста по-умни глави от нашите :lol: :lol: са го измислили да е там, така че не го пипай ... личен съвет :wink:
Колкото до оплюването - момчето е решил малко да ЪпГрейдне неговата bella, така че не му се сърдете :wink: идеята му е на прав път - ColdAirIntake :wink: ама Бобо и другите фенове на тази екстра да се изкажат компетентно :idea:

търтей
17-10-2005, 20:53
ColdAirIntake :wink:
като е видно и то графиката - те там където е отвора на тръбата е най-голямото налягане
и въздухат е студен - просто няма как да се стопли от тръбите - въздушна струя ала бала
единственото което може да напави - аз поне не виждам как обаче е да изправи ъгъла на тръбата точно преди кутията

това е разбира се ако не иска да минава на варианта конус филтър и т.н.

Kostadin
18-10-2005, 08:26
като е видно и то графиката - те там където е отвора на тръбата е най-голямото налягане
и въздухат е студен - просто няма как да се стопли от тръбите - въздушна струя ала бала
единственото което може да напави - аз поне не виждам как обаче е да изправи ъгъла на тръбата точно преди кутията

това е разбира се ако не иска да минава на варианта конус филтър и т.н.
съгласен съм, това е така и найстина хората добре са помислили преди да вземат това решение и най-вероятно е имало защо, но на мен ако щете вярвайте, но ми е прегоряла тръбата за засмукване на пресния в-х тази която е над колекторите и си има цепка, което не ми допада защото по този начин засмуква топъл в-х от тях, а нова във Ванто е 90лв. с отстъпката :shock: та в този ред на мисли на някой да му се намира една такава без цепка :lol:

aav
18-10-2005, 13:35
виждали ли сте другаде всмукателния колектор да е дълъг почти 2м.? и защо е направен така?

Venci
18-10-2005, 13:54
Точно колектора ли е дълъг 2м??? :shock: Май нещо аз не съм разбрал правилно :?:

Kostadin
18-10-2005, 13:57
виждали ли сте другаде всмукателния колектор да е дълъг почти 2м.? и защо е направен така?
честно казано не......на 33-ката е 40-50см......и ще ми бъде много интересно, а съм сигурен и че не само на мен ако кажеш колега защо е така.

Kostadin
18-10-2005, 14:00
Точно колектора ли е дълъг 2м??? :shock: Май нещо аз не съм разбрал правилно :?:
колегата има предвид смукателния път на в-ха :wink: поне така си мисля де

alf
18-10-2005, 15:18
ми на пежака на бащата има един маркуч дето обикаля целя мотор и отива отпред при изпускателните тръби с теоритичната идея да смуче горещия въздух че по-бързо да загрява.. то има некви жила там автоматика работи абе космическа технология.. та той е (беше) бая дълъг

Kostadin
18-10-2005, 15:55
виждали ли сте другаде всмукателния колектор да е дълъг почти 2м.? и защо е направен така?
колега пусна мухата и се покри :lol: айде кажи де :wink:

Z:)m
18-10-2005, 16:10
Първо искам да благодаря на всички момчета за отзивчивостта!
...и преди да продължа, искам да кажа само, че не плюя в/у разработката на специалистите от Alfa Romeo, а само се опитвам да на меря нещо по-добро като решение. Та разсъжденията ми са следните:
-Вярно е, че в челната част на колата налягането е най-голямо, но там няма поток на въздуха, защото следва "коша" на колата (задънено е).
-Тръбата за въздуха ми се струва, че е достатъчно навътре и скрита зад разните му радиатори, че едва ли голяма част от това челно налягане стига до нея... а и в това затворено пространство, без добро обдухване ми се струва че въздуха си се нагрява достатъчно.
-Има други по-добри места за всмукателната тръба (с по-ниска температура и добър поток на въздуха), но там проблема е че няма как да я защитя от евентуално проникване на вода. :confused:
Освен всичко това имам идея да вкарам концентрична тръба около изхода на ауспуха и по този начин обтичането на въздушната струя да създаде подналягане и да се получи ефект на "засмукване" на излизащите газове... Все пак потока на флуидите се определя от разликата в наляганията на входа и изхода...
Дали съм на прав път.. или all is bullshit?!
Коментари?!

Други идеи?!

търтей
18-10-2005, 16:18
===
колега аз нищо не разбрах
особено за концентричните тръби

hf hpe
18-10-2005, 16:40
...сбогом и благодаря за рибата...

Z:)m
18-10-2005, 17:06
hf hpe определено ме разубеди за концентричната тръба около ауспуха... Прав си че газовете излизат с доста по-голяма скорост и налягане. Но за въздухозаборника все още ме гложди... Какво ще стане ако го изведа пред радиатора, непосредствено зад решетката?! Там обаче се опасявам че ще "гълта" вода в дъждовно време, имайки предвид, че и в сегашното разположение на тръбата се случва да се "наводня"...

aav
18-10-2005, 17:34
...

колега, какво ще направиш с това постоянно търсене на налягане при входа на колектора - принудително пълнене ли?. не забравяй всяко допълнително надуване при тази степен на сгъстяване ще ти пръсне двигателя.
Ако искаш да изчистиш колектора от "пречки" и завои, по-добре недей, ако не променяш и електрониката, по-точно дебитомера. Единствената причина да се усложни вх.колектор е начина на работа на дебитомера.
И понеже стана въпрос за топъл-студен въздух, добре е студен да влиза, защо тогава карбураторните системи имат специална клапа за засмукване на топъл. Не е да загрява по-бързо двигателя.

Z:)m
19-10-2005, 12:07
...

колега, какво ще направиш с това постоянно търсене на налягане при входа на колектора - принудително пълнене ли?. не забравяй всяко допълнително надуване при тази степен на сгъстяване ще ти пръсне двигателя.
Ако искаш да изчистиш колектора от "пречки" и завои, по-добре недей, ако не променяш и електрониката, по-точно дебитомера. Единствената причина да се усложни вх.колектор е начина на работа на дебитомера.
И понеже стана въпрос за топъл-студен въздух, добре е студен да влиза, защо тогава карбураторните системи имат специална клапа за засмукване на топъл. Не е да загрява по-бързо двигателя.

много точно си хванал идеята ми ... и точно си я обобщил - да изчистя колектора от пречки и завои...
А относно раздуването - не съм сигурен, че подобно "козметично" ъпгрейдване ще повлияе толкова много... Иначе всеки който си изтърбуши катализатора от ауспуха ще требе да си пренастройва електрониката :)
А за топлия въздух при карбураторните агрегати - причината е в това, че те са карбураторни :)... Докато е студен двигателя, работят много трудно със студен въздух... но като загреят, студения въздух също не им пречи ;)
мое мнение...

търтей
19-10-2005, 12:12
за въздуха:
при различна температура гъстотата на газовете е различна (повече кислород на единица обем при по-ниски температури) - и то там се променя сместа въздух/гориво а тя като знаем трябва да е в съотношение ... ? :wink:

Z:)m
19-10-2005, 12:42
Да, прав е търтей!
При ниски температури, плътността на газовете е по-голяма, следователно в единица обем има по-голямо количество кислород, в сравнение със същия обем въздух, но горещ. А знаем че кислорода поддържа/способства горенето... А всички знаем, че дроселните клапи регулират дебита на входящия въздух(обем за единица време), а не количеството на кислорода, в споменатия вече обем...
Е, целта е да се повиши относителния дял на кислорода в единица обем въздух...

търтей
19-10-2005, 12:43
Е, целта е да се повиши относителния дял на кислорода в единица обем въздух...

и какво ще постигнеш така?

hf hpe
19-10-2005, 12:50
...сбогом и благодаря за рибата...

hf hpe
19-10-2005, 12:52
...сбогом и благодаря за рибата...

Z:)m
19-10-2005, 13:09
[quote="търтей":39bibaf4][quote="Z:)m":39bibaf4]
Е, целта е да се повиши относителния дял на кислорода в единица обем въздух...

и какво ще постигнеш така?[/quote:39bibaf4]
при обогатяване и с гориво до повече коне предполагам[/quote:39bibaf4]

Верно... :evil: Като се замисля, В-Г-З е абсолютно прав. :brickwall: ЕКУ-то си завърта клапана и ти дроселира всекви по-високи налягания на входа. Но при по-богата смес на кислород се надявам, че ЕКУ-то ще се "държи адекватно" и би трябвало да се постигне желания ефект - little bit more power?! :Bolt:

Bobo
19-10-2005, 14:22
Верно... :evil: Като се замисля, В-Г-З е абсолютно прав. :brickwall: ЕКУ-то си завърта клапана и ти дроселира всекви по-високи налягания на входа. Но при по-богата смес на кислород се надявам, че ЕКУ-то ще се "държи адекватно" и би трябвало да се постигне желания ефект - little bit more power?! :Bolt:

Екуто ще ти промени сместа но няма да ти промени аванса, така че сместта ще е перфектна но аванса ще е малък и увеличението на мощността ще е минимално и по-скоро ще се прояви като по-добра реакция на педала а не като повече мощност :wink:

Z:)m
19-10-2005, 14:39
Верно... :evil: Като се замисля, В-Г-З е абсолютно прав. :brickwall: ЕКУ-то си завърта клапана и ти дроселира всекви по-високи налягания на входа. Но при по-богата смес на кислород се надявам, че ЕКУ-то ще се "държи адекватно" и би трябвало да се постигне желания ефект - little bit more power?! :Bolt:

Екуто ще ти промени сместа но няма да ти промени аванса, така че сместта ще е перфектна но аванса ще е малък и увеличението на мощността ще е минимално и по-скоро ще се прояви като по-добра реакция на педала а не като повече мощност :wink:

Няма ли да се промени ускорението?! :not-fair:

hf hpe
19-10-2005, 14:45
...сбогом и благодаря за рибата...

търтей
19-10-2005, 14:51
....Екуто ще ти промени сместа но няма да ти промени аванса, така че сместта ще е перфектна но аванса ще е малък и увеличението на мощността ще е минимално и по-скоро ще се прояви като по-добра реакция на педала а не като повече мощност :wink:
аз пък си мисля, че само с постигане на това което иска колегата ефекта ще е минимален и ще има само някъв по добър response на ниските обороти
и само с промяна на авнаса няма да постигнеш пак повече коне

а що ли си мисля че ефекта дори може да е отрицателен?
много въздух малко гориво?

hf hpe
19-10-2005, 15:21
...сбогом и благодаря за рибата...

търтей
19-10-2005, 15:25
[quote="търтей":30ycnu4r]

а що ли си мисля че ефекта дори може да е отрицателен?
много въздух малко гориво?
тук не си прав
както стана ясно по-голямо количество, само с тази доработка няма да може да се вкара в двигателя
но може въздуха да е с по голяма плътност, обаче според мен ефекта ще е такъв че ЕКУ-то чрез ламбда сондата ще може да направи нужните корекций, за оптимално съотношение въздух гориво
поне така си мисля аз
са като се появят разните турбо 75-ци и разни В_Г_З-та ще ни насеят и навеят[/quote:30ycnu4r]

турбинираните да си мълчат:)
155 с турбинка още нямаме:)

Kostadin
19-10-2005, 15:33
турбинираните да си мълчат:)
155 с турбинка още нямаме:)
как ще нямаме бе......над теб е ще ти извади очите бе :coolio:

alf
19-10-2005, 15:34
турбинираните да си мълчат:)
155 с турбинка още нямаме:)
как ще нямаме бе......над теб е ще ти извади очите бе :coolio:
тази е фабрична не става
ма мисля че крайно време някой да се заеме...

търтей
19-10-2005, 15:35
турбинираните да си мълчат:)
155 с турбинка още нямаме:)
как ще нямаме бе......над теб е ще ти извади очите бе :coolio:

абе не става въпрос за ку4 - тва е ланча :wink:

Kostadin
19-10-2005, 15:39
турбинираните да си мълчат:)
155 с турбинка още нямаме:)
как ще нямаме бе......над теб е ще ти извади очите бе :coolio:
тази е фабрична не става
ма мисля че крайно време някой да се заеме...
ми дай ми 5 бона и почвам веднага-чесно :wink:

V_G_Z
19-10-2005, 23:07
[quote="търтей":3emb2ez7]

а що ли си мисля че ефекта дори може да е отрицателен?
много въздух малко гориво?
тук не си прав
както стана ясно по-голямо количество, само с тази доработка няма да може да се вкара в двигателя
но може въздуха да е с по голяма плътност, обаче според мен ефекта ще е такъв че ЕКУ-то чрез ламбда сондата ще може да направи нужните корекций, за оптимално съотношение въздух гориво
поне така си мисля аз
са като се появят разните турбо 75-ци и разни В_Г_З-та ще ни насеят и навеят[/quote:3emb2ez7]
ХФ-хпе ламбдата прави корекции когато е в затворен цикъл(до 50-75% отворен дросел без промяна на ТПС-а за единица време) така 4е тука смисъл от повер на ламбда контрол няма .... а при ускорение и газ ламбдата се игнорира и вси4ко върви по заложени карти ...
:D сега ако искате резултати черно на бяло взимате много чувствителен манометър(цифров да речем) (за по сложно направете софтуер с дата логинг :lol: ) и слагате гореописаните манометри преди филтъра след филтъра и след дебитомера в колектора ... :lol: няколко теста и записване на данните и опааааа черно на бяло кога каде с колко защо и как пада вдига задържа въпросното налягане в системата ... :lol: малко сложничко ама така се доказват нещата 8) + дата лог от 6ирока ламбда и ей го ключа за палатката ... :shock: :roll:

Bobo
20-10-2005, 01:06
Мдаа и след като изпълните заръките на V_G_Z (след месец опити) и оптимизирате всичко откривате че има +2 коня :roll: :wink:

75 2.0 turbo
20-10-2005, 01:56
ама само какви глупости про4етох не е истина :shock: зна4и на вси4ки които си мислят 4е с една тръба студен въздух ще убият рибата и ша укне каруцата им казвам:ЗАБРАВЕТЕ :idea: и докато не свалите главата (това е наи малкото)забравете всякакъв тунинг и коне +2 или там колкото сте ги сметнали :wink:
п.с. а доколкото 4увам скоро ще си имате тунингован атмосферна 155 даите инфо за нея тез които са у 4ас де :!: те си знаят кои са 8)

hf hpe
20-10-2005, 02:03
...сбогом и благодаря за рибата...

75 2.0 turbo
20-10-2005, 02:08
бе ти маи налко тряя се праиш на утрепан бръмбар 4е само им палиш фитилите на рацерите и после сеир им гледаш :D :D :D

aav
20-10-2005, 12:15
нека да поясня за топлият въздух и карбураторите. Нещата са както Z:)m ги описа. Най-трудно се регулира сместа на ниски обороти и студен въздух, защото не стига, че потока на въздуха е с малка скорост, а допълнително студеният въздух трудно увлича бензина. Няма да усложнявам темата и с атмосферното налягане, но и това трябва да се взима предвид. Ако идеята беше да загрее двг. по-бързо, то същото щеше да го има и при инжекциона.
При тръгване или рязко натискане на педала на газта, тротъл сензора информира, че трябва да се обогатява сместа, не се отчита нищо друго, а аванса се определя в последствие от оборотите и октаните на бензина.
Готините неща, които ни намаляват разхода се отчитат само при постоянни и плавни режими на работа.

Z:)m
20-10-2005, 15:47
...момчета.. момчетааа... Направо ми се объркаха понятията вече... Толкова много мнения (което от др страна си е супер де ;) ).
Та нека поясня откъде тръгна цялата тази одисея.
Работата е там, че всеки втори предлага разни тунинговани генерации и разните му там полирани колекторни тръби и пр., с което съответно ти гарантират покачване КПД'то на ДВГ'то => и повечко коне... Та се замислих над това (защо ли въобще го направих?!) и реших, че целия този полезен ефект се получава в следствие на намаляване на съпротивлението по пътя на изходящите газове...
Е, тогава, не може ли с някои и други подобни "хитринки" да подобрим още малко условията на работа на агрегата?!
Прав ли съм, или изцяло съм си направил погрешен извод?

търтей
20-10-2005, 15:50
теоретично си прав
на практика нищо няма да постигнеш без работа по самия двигател
е звук примерно ще има и на дълъг път ще ти трябва шлемофон :))

V_G_Z
21-10-2005, 01:24
атмосферния тунинг е дооста тегава работа .. много труд много пари много внимателна работа и накрая нищо .. :lol: алфите основно са доста добре направени и трудно се вадят коне с разни ефтини трикове ... най голям ефект при атмосферния тунинг както и преди съм споменавал е във комплексната обработка .... само с гърне или генерация,само с филтър ,само с чип .. общо взето нищо не става ... :)

75 2.0 turbo
21-10-2005, 21:55
атмосферния тунинг е дооста тегава работа .. много труд много пари много внимателна работа и накрая нищо .. :lol: алфите основно са доста добре направени и трудно се вадят коне с разни ефтини трикове ... най голям ефект при атмосферния тунинг както и преди съм споменавал е във комплексната обработка .... само с гърне или генерация,само с филтър ,само с чип .. общо взето нищо не става ... :) брях брях то 4овек от тебе не мое се вклю4и грам бре :wink:

Z:)m
24-10-2005, 10:54
Добре де... а как ще коментирате поста на колегата, на когото му е паднало гърнето ( в раздела за 155 май беше) и споделя впечатленията си, че "колата е станала по-пъргава" ?! Това само така му се струва или...?!

търтей
24-10-2005, 10:55
Това само така му се струва или...?!
да

alf
24-10-2005, 14:39
абе и мойто като падна и на мене уж така ми се струваше... пък незнам то гърнето има некви вати вътре ама чак пък толкоз да запушва :roll:

Kostadin
24-10-2005, 15:05
когато гърнетата ми бяха се разцъвтяли отвсякъде(даже средното го нямаше въобще) и на мен ми се струваше, че върви повече, даже съм сигурен :wink:

търтей
24-10-2005, 15:07
даже съм сигурен :wink:
да щото бучи като ....
ауспуха си трябва - Ф1 да не би д аса без ауспух?
нали знаеш за ефекта на комина за изтегля газовете бързо - е с къс комин и дупки в него не става ;)

Kostadin
24-10-2005, 15:20
еми сигурен съм щото е проверено...... когато немах гърнета дигах на 2-ра 100+, а сега немога да направя 100 малко ми нестига, ама немога :evil: а тва за комина не е добър пример да знаеш :wink:

търтей
24-10-2005, 15:31
когато немах гърнета дигах на 2-ра 100+, а сега немога да направя 100 малко ми нестига, ама немога :evil: а тва за комина не е добър пример да знаеш :wink:
нали се сещаш защо гърнетата нямат нищо общо с макс скорост на 2-ра? :wink:
а защо коминът е лош пример? обоснови се
май требе да четеш още :Tease:

Kostadin
24-10-2005, 15:37
нали се сещаш защо гърнетата нямат нищо общо с макс скорост на 2-ра? :wink:
а защо коминът е лош пример? обоснови се
май требе да четеш още :Tease:
само мога да ти кажа че си егати и дървения философ, мислех повече да не правя офффтопици ама ти си непоправим случай......и не мисля да ти се обосновавам за нищо, и не ми се и спори с теб даже, явно е че няма сми :wink:

търтей
24-10-2005, 15:38
нали се сещаш защо гърнетата нямат нищо общо с макс скорост на 2-ра? :wink:
а защо коминът е лош пример? обоснови се
май требе да четеш още :Tease:
само мога да ти кажа че си егати и дървения философ, мислех повече да не правя офффтопици ама ти си непоправим случай......и не мисля да ти се обосновавам за нищо, и не ми се и спори с теб даже, явно е че няма сми :wink:
хехе
ми ти само това не е така онова не е така
ае олбоснови се бе
;)

Crusader
24-10-2005, 15:40
Тва за комина наистина не удачен пример, напротив при поставяне на гърнетата колата наистина губи част от мощността си защото ДВГ се затормозява с изтикването на изгорелите газове по тръбите на ауспуха и през разните му там филтри и катализатори. Не е случаен рева на спортните автомобили, идеята е че там ауспуха е просто една тръба а още по добре става ако въобще го няма ауспуха но заради безопасността......
P.S. Извинете ме за off.... но не разбирам нищо от аеродинамика, но си мисля че инженерите от Алфа едва ли току така са създали тази форма на купето и не мисля че нещо може да се промени генерално и да се постигне голям ефект върху аеродиманиката в този случай съм напълно съгласен с колегата V_G_Z, Вместо всичките тези трикове по-лесно /пък и по-ефтино/ излиза да си купиш кола с по-мощен ДВГ или с турбо, да речем....

Kostadin
24-10-2005, 15:49
хехе
ми ти само това не е така онова не е така
ае олбоснови се бе
;)
добре де г-н разбирачев от какво може да е тази разлика във вървежа на 2-ра в границите на 3 дена при положение, че колата не е пипана в никакво друго отношение освен в това, че и смених гърнетата даже по скоро и ги сложих, даже и бензин не съм и наливал в този период и когато вдигах 100+ на 2-ра бях със пълен резервоар, а с почти празния и 100 не хваща, а само това ми обясни като толкова много ги разбираш ти нещата :evil:

търтей
24-10-2005, 15:53
:evil:
а не ти нали сичко ти е ясно - кво да обяснявам ...
прав си
спи спокойно ...

Bobo
24-10-2005, 23:39
Аве сложих ви важна тема у тунунг и рацинг да четете ама вие капацитети само пишете глупости я прочетете и тогава пишете: http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=3138