PDA

View Full Version : Налягане на маслото



Alfa User
24-10-2005, 22:54
От известно време насам забелязах нещо обезпокоително. А именно, че при температура на двигателя в работната зона, налягането на маслото при свободен ход пада почти до нулевото деление на скалата. Досега никога не е падало чак дотам - при тихи обороти стоеше на около 2-2.5 атмосфери. Количеството на маслото е в нормата, не се е пресякло или нещо подобно. Масълцето е Selenia Gold 10W40. Някой да има идея за какво иде реч ??? :hmm:

търтей
24-10-2005, 22:57
провери си датчика
като нищо може да е заминал

virusalfa
24-10-2005, 22:59
провери си датчика
като нищо може да е заминалRobert Bosch GMBH :lol: :lol:
Аз си присадих от Лада :screwy: -още не съм чул на Лада да се е прецакал :idea:

търтей
24-10-2005, 23:00
провери си датчика
като нищо може да е заминалRobert Bosch GMBH :lol: :lol:

жокер - авто-ваз-толиати рулез;)

virusalfa
24-10-2005, 23:01
Ей тоя Търтейо ногу бръз,бе :lol: :spell: :clap:

търтей
24-10-2005, 23:06
Ей тоя Търтейо ногу бръз,бе :lol: :spell: :clap:

тернирам - нооо то си е твое откритие че е същия

:devil: :tequilla: :clap2: :choice:

virusalfa
24-10-2005, 23:09
има разлики,бе Търтей-разликата е в резбата-струва левче при стругаря , и буксата на датчика ще трябва да се поразчопли с клещи.може би малко да те обезпокоява показанието на уреда на празен ход пре загрят мотор,но за моя радост мери нормално,за разлика от оригиналните боклуци,еле па Бош :lol: -то си е в реда на нещата на 100 градуса на маслото налягането да е 0.8-1 кг/см2

gigi
25-10-2005, 02:00
На колко хиляди ти е маслото, защото като поостарее и при загрята кола си пада бая налягането.

Alfa User
25-10-2005, 02:38
маслото е на около 5-6 000 км ... Като форсирам на празен ход, манометъра веднага се покачва до 4 - 5.5 атм, и после пак си спада. Когато колата не е загряла, държи налягане на маслото около 4 ...

Kostadin
25-10-2005, 09:24
най-вероятно датчика се е працакал......това мисля аз.

alf
25-10-2005, 11:37
а пък при мен понякога при продължително каране и температура на маслото малко над 60 си пада на 0 до 1 без значение от оборотите - звука на двигателя не се променя. като си почине малко колата си държи нормално налягане т.е. 2-4 на празен ход... а при мене не може да става дума за остаряло масло защото е сменяно с филтъра преди около 7500км и съм досипвал 5 пъти по литър (без коментари моля) демек свежо е. некви съмнения се пораждат у мене към помпата :evil:

kris11
25-10-2005, 22:56
На загряла кола 80-90 градуса не пада под 2 атм. по манометъра при мен. така беше и със старо масло и сега с ново. най вероятно при теб е датчика.
Selenia HPX 20W зелено.

Dodo 155
26-10-2005, 10:30
Тая тема е човъркана доста пъти :idea:
HF_HPE каза, че на загрял мотор е нормално налагането да е около 1 атмосфера, доколкото си спомням :roll: Доверявам му се, защото най-много коли е бъзикал, особено 155-ци :wink:
Аз обаче мога да кажа следното - в началото карах колата със СЕЛЕНИЯ и както на колегата Алекс, когато маслото станеше 90-100* налягането даже падаше до 0 :idea: Лампата не светваше, което значи че е над 0,5. После взех да слагам ФИНА от колегата Кирил Василев и сега когато стигне 90-100* по-малко от 1 не пада със старо или ново масло, така поне показва манометъра. Датчика го смених когато купих колата, така че не го изключвам като вариант.
Истина е че 10W40 е по-тънко масло и на по-висока температура подържа по-ниско налягане, все пак колите са ни на по 200К км :wink:

alf
26-10-2005, 13:48
даде ма на мене ми показва 0 дори и при 3,4,5 хил рпм абе трепти си там между 0 и 1 - без да ми светва лампичката ама неще да е от датчика щото тва го прави само при по-продължително каране иначе си показва както пише в учебника.... маслото - селения голд е почти догоре и ... абе ненам

bass
26-10-2005, 13:56
Некъв подобен проблем имам и аз - стрелката не се движи плавно, ами подскача и залепва в крайни положения чат-пат, наблюдава се някаква зависимост от оборотите. Помолих майстора по текущите ремонти да погледне проблема и той каза, че датчикът бил виновен, но тва мнение не е меродавно.
А какъв е принципът на работа на самата стрелка, как отразява данните от датчика? Не е ли възможно просто уредът в таблото да се е*ава?

търтей
26-10-2005, 13:58
Некъв подобен проблем имам и аз - стрелката не се движи плавно, ами подскача и залепва в крайни положения чат-пат, наблюдава се някаква зависимост от оборотите. Помолих майстора по текущите ремонти да погледне проблема и той каза, че датчикът бил виновен, но тва мнение не е меродавно.
А какъв е принципът на работа на самата стрелка, как отразява данните от датчика? Не е ли възможно просто уредът в таблото да се е*ава?

датчикът променя съпротивление

bass
26-10-2005, 14:07
датчикът променя съпротивление
Тва ясно, ама после какъв механизъм закарва стрелката в съответната позиция? При мен трака като от разкачено жило за километража на джуган :-)

търтей
26-10-2005, 14:13
===

ее
като всеки подобен прибор - ток*различно съпротивление=различно отместване на стрелката

Dodo 155
27-10-2005, 18:07
Май са Ви се е***ли датчиците и на двамата :roll:
Измерете ги и ако са в ред, което е малко вероятно, сваляйте таблото.
Може да опира и кабела някъде :roll:

bass
13-02-2007, 20:19
Ми аз си смених датчика най-после :-) Хората продадоха коли по два пъти през тва време, аз един датчик не мога да сколасам да сменя :-)
Руски, 7 лв., + 5 лв. резба.
Струва ми се обаче, че наистина показва повечко...? Маслото е 10W40 AC Delco (не питайте що тая марка...). На таблото в снимките по-долу се вижда при каква температура на маслото са показанията (всичките - на празен ход :shock: ). Иначе е много чувствителен - реагира мигновено и на най-малкото пипане на газта.

virusalfa
13-02-2007, 20:53
Имате да черпите,аз бях първия,през 2004г,още работи и вярно показва :wink: Тогава датчиците бяха 5лв,резбата и сега си е левче,а дихтунга е 10 стинки :wink:

Kostadin
13-02-2007, 20:59
Струва ми се обаче, че наистина показва повечко...? Маслото е 10W40 AC Delco (не питайте що тая марка...). На таблото в снимките по-долу се вижда при каква температура на маслото са показанията (всичките - на празен ход :shock: ). Иначе е много чувствителен - реагира мигновено и на най-малкото пипане на газта.

много високо налягане бе, не мен повече от 5 бара и то при студен двигател не ми е показвала :roll:

по спомен мисля, че беше 1 бар на свободна предавка при загрял двигател :roll:

bass
13-02-2007, 21:51
много високо налягане бе, не мен повече от 5 бара и то при студен двигател не ми е показвала :roll: по спомен мисля, че беше 1 бар на свободна предавка при загрял двигател :roll:
Да де, и аз така мисля :-) Като излизам на магистралата тия дни, ще видя какво е положението при 90-100 градуса на маслото.

А Вируса си е за почерпка, ама освен да му запратим някъв спирт от скъпия по куриер, че инак не виждам как да стане, аз по тия краища съм ходил само веднъж :-).
Btw, буксата на датчика беше 1:1 с тази на стария - нищо не съм пипал. Тя цялата смяна стана за по-малко от минута :-)

monigt
13-02-2007, 23:51
ето и моя отговор:
Когато купих машината беше с прецакан датчик, гледам в форума че се преправял руски и О.К. Реших да пробвам - отработихме нещата с стругаря и монтажа е извършен/+ нова дифтунга/ - буксата и при мен съвпадна. Карам с масло 10/40 , като по книжка.../някаде четох ,че може да се прецака датчика и от гъсто масло.../
Резултат:
Една година/почти/ без никакви проблеми при датчика;
показания: - при студен двг - 6-7 атм. / при палене на двг./
- при топъл - 4 атм. / при около 30С /
- при загрял - 2 атм. / при 90С /

Тези показания са на празен ход, при сменено масло. Незнам колко е достоверно показанието, но факт... И наистина е чуствителен руския датчик...

УСПЕХ НА ВСИЧКИ КОЛЕГИ

Kostadin
14-02-2007, 09:07
Тези показания са на празен ход, при сменено масло. Незнам колко е достоверно показанието, но факт... И наистина е чуствителен руския датчик...

УСПЕХ НА ВСИЧКИ КОЛЕГИ

той, че е чувствителен тва е ясно, ама въпроса е дали е верен, защото на загрял двг и на свободна предавка трябва да показва 1 бар по заводски данни :idea:

Bobo
14-02-2007, 13:01
Тези показания са на празен ход, при сменено масло. Незнам колко е достоверно показанието, но факт... И наистина е чуствителен руския датчик...

УСПЕХ НА ВСИЧКИ КОЛЕГИ

той, че е чувствителен тва е ясно, ама въпроса е дали е верен, защото на загрял двг и на свободна предавка трябва да показва 1 бар по заводски данни :idea:

Еми естествнно че не е верен требе да си кьорав и мноо тъп да поверваш че 4-8 бара за ризница са нормално налягане, а и както каза ти заводските данни са над 2 пъти по надолу :lol:

virusalfa
14-02-2007, 23:48
Тези показания са на празен ход, при сменено масло. Незнам колко е достоверно показанието, но факт... И наистина е чуствителен руския датчик...

УСПЕХ НА ВСИЧКИ КОЛЕГИ

той, че е чувствителен тва е ясно, ама въпроса е дали е верен, защото на загрял двг и на свободна предавка трябва да показва 1 бар по заводски данни :idea:

Еми естествнно че не е верен требе да си кьорав и мноо тъп да поверваш че 4-8 бара за ризница са нормално налягане, а и както каза ти заводските данни са над 2 пъти по надолу :lol:Ядец,моя си е верен :wink:

ALFA CORSE
15-02-2007, 01:11
Ето при мен с оригиналния датчик... няколко снимки от тази сутрин,

Furious 155
15-02-2007, 01:28
то всичко хубаво ама в мен се заражда въпроса: какви са реалните и нормалните стойности на налягането и реално ли се мери то от този датчик??? :roll:

търтей
15-02-2007, 11:05
то реално ли се мери то от този датчик??? :roll:

ами разбира се че не :lol:

bass
15-02-2007, 11:32
то реално ли се мери то от този датчик??? :roll:
ами разбира се че не :lol:

А според мен руският датчик си мери ОК, просто уредът на таблото не е калибриран за него, естествено. За съжаление още не мога да намеря за вазовския какви са съпротивленията за 0-8 бара, за да ги сравня с тези на оригиналния - тогава може лесно да се сметне какво е отклонението. Освен това май има и различни датчици - щом едни искат "модификация" на буксата, а други - не...?
Но независимо от тези неща, за мен този вариант е ОК - не ме дразни достатъчно, за да ме стимулира да дам 60+ лева :twisted: . Още повече, че се вписва в концепцията на другите уреди - стрелката да седи вертикално нагоре при оптимални стойности на замервания параметър :-P

monigt
18-02-2007, 21:05
колега ,ако много държиш за стойностите на датчика/руския/ мога да ги потърся...
ще пиша след ? дни за отговор / или най много да взема да ги замеря собственоръчно.
а би ли побликувал данни на оригиналния датчик?

bass
19-02-2007, 13:02
От сервизното ръководство:

Nikiboy
20-02-2007, 10:04
Ако сте забелязали в ръководството на 155 дават, че слагат два датчика, които дават различни съпротивления. Руския е между тях.

Ако някой го дразни скалата да си я коригира с едно съпротивление за 5 стинки.

bass
22-02-2007, 16:11
Ъпдейт (ама без снимки, че забравих да щракна):
Вчера след усилно юркане маслото най-после стигна къмто 90 градуса. На празен ход датчикът показваше 2 (или съвсем малко надолу) бара, при ускорение - 3-5 бара.

търтей
22-02-2007, 16:12
Ъпдейт (ама без снимки, че забравих да щракна):
Вчера след усилно юркане маслото най-после стигна къмто 90 градуса. На празен ход датчикът показваше 2 (или съвсем малко надолу) бара, при ускорение - около 3-5 бара.

е това вече е у нормите :idea:

bass
22-02-2007, 16:15
Мда, ама ме навежда на мисълта, че маслото ми е баят кирливо, щом си променя характеристиките в такъв диапазон. В случая загрято май е ОК, но ако свие студ може и да не мога да завъртя :-P

Furious 155
28-12-2007, 19:24
Днес и при мен датчика взе да показва на празен ход при 80 градуса на водата 0 бара.... дразни това... като се сменя датчика тече ли масло и къде му е точно мястото? До колкото разбрах тоя руския модел реагира добре на промените, ама не мери вярно откъм скалата на нашите коли. Някой разбра ли в какви граници са промените в съпротивленията и дали е линейна зависимостта да може да се добави едно резисторче? :)

didofurnira
30-12-2007, 19:10
днес давам на контакт лампата на маслото светва паля и :shock:
ко да гледам 0 бара загряла незагряла все си е там
и сега ко руски датчик или оригинален/гаражно произвотство / :?:

The_Game
30-12-2007, 21:34
днес давам на контакт лампата на маслото светва паля и :shock:
ко да гледам 0 бара загряла незагряла все си е там
и сега ко руски датчик или оригинален/гаражно произвотство / :?:

Или наистина е 0 бара.

:?

didofurnira
30-12-2007, 21:42
днес давам на контакт лампата на маслото светва паля и :shock:
ко да гледам 0 бара загряла незагряла все си е там
и сега ко руски датчик или оригинален/гаражно произвотство / :?:

Или наистина е 0 бара.

:?
лампата свети стрелката е в ляво
като запаля отива на 0 бара и лампата огася

Xman
01-01-2008, 18:29
От известно време насам забелязах нещо обезпокоително. А именно, че при температура на двигателя в работната зона, налягането на маслото при свободен ход пада почти до нулевото деление на скалата. Досега никога не е падало чак дотам - при тихи обороти стоеше на около 2-2.5 атмосфери. Количеството на маслото е в нормата, не се е пресякло или нещо подобно. Масълцето е Selenia Gold 10W40. Някой да има идея за какво иде реч ??? :hmm:
Здрасти колега.
Честита нова година.
По темата-смени датчика-сложи от Лада /с преходник./Моята е така.За 6 лв. спестяваш 50.
А маслото..аз Селения не карам.Колата ми не го понася :D .Много е тънко.Карам Валволин макс лаиф-за автомобили над 100 х. км.-Няма ядове

The_Game
01-01-2008, 18:57
Вече и аз имам проблем с датчика :D

митака-пловдив
03-01-2010, 03:45
Никой не е писал скоро,ама не си заслужава нова тема.Излагам фактите първо;155,2.0,8 клапана,214 хиляди километра,масло Селения 20к на 4000 км,От както я имам налягането при палене на студено,отчиташе около 5 бара налягане,при загрято масло около 80-90 градуса падаше до 1-1.5 на празен ход,при каране над 3000 оборота стрелката отчиташе 4-4.5.Колата ми стои в гараж под къщата,в него винаги е около 10градуса през зимата.От една седмица на сам,при първото палене едвам ходи до 4,а след около 10-15 минути пада в нулата (независимо колко градуса се е загряло маслото) контролната лампа угасва още с въртенето на стартер дори и да падне до нулата после,не свети или премигва.Мотора си работи еднакво,масло съм долял около 100 грама откакто съм го сменил (предполагам синтетиката му идва тънко,макар че лятото го сменях и нямах проблеми с налягане и горене) по 5 пъти на ден го проверявам сега.Честно казано обзема ме паника всеки път когато го погледна че стрелката седи в 0-та по светофарите,дори ме е страх да я оставя да работи повече време на празен ход.Ясно ми е че датчика ще се смени с оригинален.Интересува ме има ли начин да се замери истинското и налягане?Примерно като уреда за мерене на компресия?!Дали маслото не и харесва вече (егати 20к след 4000км да се скапе толкова рязко,същото си го донесох от Италия,карам ТИР и си нося всичко за нея от там :) Маслото след около 300-500 км започна да почернява,мотора е чист (поне доколото мога да видя през капачката за маслото.Филтъра също е на Алфа Ромео,дали той може да задържа маслото?Преди седмица и сложих G.L свещи и кабели (купени лично от мен от магазин на Алфа в Милано),термостат Berh и антифриз Paraflu,също сменени преди седмица,от тогава падна и налягането.Аз ли съм и направил нещо или проблема и е от друг фактор?!?

The_Game
05-01-2010, 19:08
Зачисти буксата на датчика ?

VFTI
05-01-2010, 21:25
Моя датчик не работи от 3години и изобщо не го гледам...А аз си я карам винаги на заварка...Че и на писта и на състезания я водя...Незнам какво се панирате:flirt: каквото е писано ще стане:lol_sign: А дано да не дърпам дявола за опашката :):)

robygas
05-01-2010, 21:35
А при мен липсва от 7-8г. Ама аз не ходя никъде... и над 100 не вдигам, така, че не ми пречи :choice:
Впрочем пазя един здрав, щото е единственото което не работи в таз кола. Некой като се изсили с 4-5 хилки, все пак да му я отравя на човека!!!

koko_borisov
24-03-2010, 20:59
здравейте, имам алфа 147- внезапно светна лампата за маслото и клапаните чукат, от какво може да е?

Alfa User
24-03-2010, 23:38
За начало използвай раздела за 147 - не може да не си го видял,щом си намерил този за 155 !
Проблема ти може да е болезнен - провери си маслото (примерно да не е пресечено от смесване на масла) и тогава пиши пак, но където трябва !

toki4a
25-03-2010, 18:39
здравейте, имам алфа 147- внезапно светна лампата за маслото и клапаните чукат, от какво може да е?

се си мисля че ще е от мотора нещу:beer:

Z:)m
29-03-2010, 16:18
Искам да добавя малко полезно инфо към темата.
Понеже наскоро и аз се сблъсках с проблем, свързан с датчика за отчитане налягането на маслото и се поразрових из ръководството за ремонт и експлоатация, за да видя как да проверя изправността на датчика.
Та, в ръководството се цитират следните стойности:

0 bar = 290-320 Ohm
0.4 bar = 255-285 Ohm
2 bar = 175-205 Ohm
4 bar = 103-133 Ohm
6 bar = 50-80 Ohm
8 bar = 0-40 Ohm

Надявам се, тази информация да е полезна за всички.

Поздрави!

митака-пловдив
10-04-2010, 20:45
Понеже темата е маслена,да помажа малко и аз :) Нивомера за маслото "нискомер" :) този същия,когато падне нивото на маслото в картера,трябва да ме предупреди че е "жаден" .Та на мен ми светна лампата на панела когато го сменях предния път (маслото,не панела) и когато започнах да му сипвам новото следях и кога ще ми загасне "нискомера" :) ,на 3,9 литра масло загасна.Запалих за около 5 секунди,загасих,вдигнах щеката да видя още колко иска,долях и готово.Нивомера повече не ми беше отчитал ниско ниво до преди няколко месеца,даже бях писал някъде че пак светна (излишно,маслото е малко под максимума).Някой се изказа че много АЛФИ били така и да съм свиквал.Ама аз немога да свикна и все повече ми вади очите гадния диод!!Пробвах и да му лепна малко черно тиксо отгоре,обаче както карам и го чопля да видя дали пък не се е оправил въпросния гадняр (нискомера) и дразнителя диод не е угаснал. Искам да питам кой си е отварял картера на колата,какво представлява въпросната гад и какво иска за да почне пак работи?

Tonimir
12-04-2010, 13:06
Понеже темата е маслена,да помажа малко и аз :) Нивомера за маслото "нискомер" :) този същия,когато падне нивото на маслото в картера,трябва да ме предупреди че е "жаден" .Та на мен ми светна лампата на панела когато го сменях предния път (маслото,не панела) и когато започнах да му сипвам новото следях и кога ще ми загасне "нискомера" :) ,на 3,9 литра масло загасна.Запалих за около 5 секунди,загасих,вдигнах щеката да видя още колко иска,долях и готово.Нивомера повече не ми беше отчитал ниско ниво до преди няколко месеца,даже бях писал някъде че пак светна (излишно,маслото е малко под максимума).Някой се изказа че много АЛФИ били така и да съм свиквал.Ама аз немога да свикна и все повече ми вади очите гадния диод!!Пробвах и да му лепна малко черно тиксо отгоре,обаче както карам и го чопля да видя дали пък не се е оправил въпросния гадняр (нискомера) и дразнителя диод не е угаснал. Искам да питам кой си е отварял картера на колата,какво представлява въпросната гад и какво иска за да почне пак работи?

Гледам, че си с 2.0-ка , моя съвет карай винаги с масло до горе! Доливай си!
По принцип, ако караш малко "спортно" /на по-високи обороти/ , желателно е да ти плува добре мотора в масло, така, че доливай до МАКС.

Нормално е при ТС моторите малко да си гълтат по малко масло, от 4-те литъра може да изгубиш до литър ... литър и половина за периода (8000 КМ пробег) /поне при ТС 16V е така/, говоря само при "по-спортен" стил на каране.
Това НЕ Е проблем в мотора, нито в сегментите, просто мотора си "гълта"/"гори" по малко при високите обороти.

Така, че според мен това не е проблем, даже е добре да знаеш, че ти свети, че да те подсеща! И запомни, повече масло няма да навреди, по скоро обратното да навреди. Доливай си на МАКС да е щеката, и си карай спокойно.

И друга забележка, ще ми позволиш ...
БЕЗ глупави "тиксо" лепенки по таблото, ТИ КАРАШ АЛФА! А НЕ ГОЛФ! Не обиждай така колата с тези грозни картини.
Като толкова не искаш лампичката да ти свети, отвий двата болта на таблото, извади го, махни съответната крушка отзад, и върни всичко на мястото и си готов /за 5 минути работа/ -НО НЕ КЛЪЦВАЙ КАБЕЛА, че е пак грозна постъпка-

Нищо Лично, но малко респект към колата! Разбирам един голфаджия да го направи, ама Алфист ??? НИКОГА!

Поздрави и пак нищо лично! И МАСЛОТО да е на МАКС! :tequilla:

митака-пловдив
12-04-2010, 22:20
Маслото е на макс Селения 20к (по километраж е на 216 000) и не го гори.За тиксото по чек-панела - изкарах около седмица с него,наистина ме дразни зверски!!!Само че проблема не ми е че свети когато трябва,а че свети ПОСТОЯННО!!!!



Между другото и на мен в началото ми гореше по малко масло,само че изчистих одушника за картерните газове и от тогава нямам дерт,почти 10 000 от тогава нямам проблеми.

Аз съм абсолютна мания на тема "всичко да е технически перфектно" Маслото си го гледам ако не всеки ден,през ден сутрин преди да я запаля.Свещите са G.L,маслото е Selenia 20k,бензина е 98+ от Лукойл,гумите са Мишелин пилот.........на "баня" я водя всяка неделя :) обичам си колата,само че тоя развален нивомер ми бърка в червата всеки път когато погледна към чек-панела.

Та въпроса ми беше,някой отварял ли си е картера и знае ли къде им са болките на тия нивомери?Табло и кабели НЕ-отварям и НЕ-режа.Отказвам и да "свикна" :)

Furious 155
12-04-2010, 22:27
Маслото е на макс Селения 20к (по километраж е на 216 000) и не го гори.За тиксото по чек-панела - изкарах около седмица с него,наистина ме дразни зверски!!!Само че проблема не ми е че свети когато трябва,а че свети ПОСТОЯННО!!!!



Между другото и на мен в началото ми гореше по малко масло,само че изчистих одушника за картерните газове и от тогава нямам дерт,почти 10 000 от тогава нямам проблеми.

Аз съм абсолютна мания на тема "всичко да е технически перфектно" Маслото си го гледам ако не всеки ден,през ден сутрин преди да я запаля.Свещите са G.L,маслото е Selenia 20k,бензина е 98+ от Лукойл,гумите са Мишелин пилот.........на "баня" я водя всяка неделя :) обичам си колата,само че тоя развален нивомер ми бърка в червата всеки път когато погледна към чек-панела.Та въпроса ми беше,някой отварял ли си е картера и знае ли къде им са болките на тия нивомери?
Датчика за минимално ниво на маслото е забоден отпред под изпускателните колекори и е на блока завит под наклон и стига чак до картера. Самия датчик е една нагряваща се жичка, намотана на едната от две пластинки които се допират. Маслото реално я охлажда и така държи контакта на двете пластинки. Когато няма масло което да охлажда датчика, контакта се отваря и ти светва лампата на таблото. Датчика мисля в нормално здраве има съпротивление 12 ома! По принцип с времето старее и в един момент просто нагряващата жичка прекъсва. И на мен моя изгоря преди време когато колата беше на наклон на една рампа. СМених го с такъв здрав, втора ръка и оттогава(да чукна на дърво) сме ок.
Успех!

lamborghini miura sv
30-12-2015, 21:42
Колеги относно този датчик да питам къде се намира, понеже имам мерак сам да си го сменя, ако някой има схема или снимка ще му бъда много биродарен... Същият въпрос имам и за датчика за температурата на маслото ( предполагам са 2 отделни? или и за двете работи)? Колата е 8 клапанов туин спарк

ivangenchev
30-12-2015, 23:37
Датчика за налягането се намира от задна страна на мотора под колекторите откъм дросела. Датчика е тумбест. Този за температурата е до масления филтър.

lamborghini miura sv
31-12-2015, 00:07
на мен ми продадоха едно което не е е тумбесто, т.е. прилича на датчика от втората снимка... Той е за температурата така ли? И той също не ми работи де

ivangenchev
31-12-2015, 00:29
Да на втората снимка е за температурата