View Full Version : Помощ за антифриза
Здравейте колеги...след като прегледах доста теми за антифриза не намерих отговор на моя въпрос, така че пускам нова тема. Ходих да ми замерят антифриза....-20С, момчето каза че мога да си долея още малко концетрат. Обаче моя антифриз е зелен (органичен) и не трябва да се смесва с другите видове (син и червен). Немога да намеря зелен антифриз никъде, казаха ми че вентуално в мерцедес може да има, но си представям каква цена ще чуя от там. Кажете ако някой се е сблъсквал с подобен проблем....може ли изобщо да се долее някакъв друг вид антифриз?
от други форуми
G11-син,G12- червен.
Всички органични и неорганични антифризи на основа етилен гликоли или производни - моно ди.... са смесими по между си. G 11 е неорганичен антифриз и има вредни инхибитори за корозия относно алуминиевите двигатели и части на охладителната система. Не се препоръчва за автомобили с алум. детаили навлизащи през 1996,97 година.
G12 и G12+ са органични съвременни антифризи със удължен експлоатационен пробег или известни като лонг лайф продукти. Приложими са ЗА ВСИЧКИ автомобили с течностно охлаждане. Разликата е че този с + има пробег не до 5 години а до 10 в определени модификациии автомобили- например новото МОндео.
G11 е препоръчително да се сменя на 3 години или 30 хил. км.
Карането с вода през лятото е толкова опасно колкото само с концентрат през зимата. Във втория случай инхибиторите за корозия разказват играта на охладителната система когато са в концентрирано състояние. Производителя дава пропорция за експлоатация, отбелязва се в сервизната книжка и или на опаковката на продукта.......В общи линиии това е основното.
Не са 3 а 4 вида по спецификация:
СИН G11 - за двигатели от 1989 до 1996
ЧЕРВЕН G12 - за двигатели от 1996 до 2001
ЛИЛАВ G12plus - за двигатели след 2001
и ЖЪЛТ - най-стария и обикновен познат от татово време
като всичко това са препоръчителни спецификации на производителите и незначи че на по стар двигател неможе да се сложи по висок клас антифрийз
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1273486&sid=29208a700fd1f5263244d8b0926dd3f7
http://www.newchemistry.ru/letter.php?n_id=342
http://www.cool-stream.ru/coolstream/10differs
щом не знаеш какъв точно ти е антифриза, смени го целия, аз сипах бизол http://www.bizol.de/mainframe.php?lang=3 , а и при теб трябва да е червения тип май.
detelazurno
05-12-2008, 15:01
Не е хубаво да ги смесваш. Може да се пресече и да се образуват едни парцали и после ядове ще береш.Смвняй целия както ти е казал kolev. А иначе тоя хубаво ти е казал, че може да долееш малко, но между може и трябва има разлика. Не е сложно сам да си провериш нивото и да прецениш.
kolev - аз знам какъв ми е антифриза "зелен" (така го пише и по книжка) просто немога да намеря такъв по магазините или бензиностанциите
detelazurno - аз нивото си го знам колко е. Момчето което ми замерва антифриза имаше в предвид, че мога да го вдигна до -30С
и все пак някой да знае къде се продава този зеления антифриз.....
тия неща ти ги писах за да разбереш че цветовете са относителни и зависят само от оцветителя добавен в антифриза. твоя е тип Г11, ако имаш съмнения че е по-стар от 2 години направо го сменяй щото той освен да замръзва при -20 има и други свойства- да смазва и да предпазва от корозия.... като го смениш ще знаеш точно какъв си налял и кога и ще си доливаш от него. смяната ти е около 20 лева - 4 литра концентрат и 3-4 литра дестилирана вода. ако решиш да смесваш пробвай в някакъв съд да смесиш от двата за да видиш дали ще се получи.
пп. на приста антифриза май е със зелен цвят :tooth: мноу убаф :tooth:
detelazurno
06-12-2008, 14:23
Той хубаво ще си смеси в някакъв съд да пробва, но сакатлъка може да не стане веднага и ако той се успокои, че нищо лошо не се случва да не го сполети после като го налее в колата.
Май най-добре да го сменя....че да няма инфекции по-късно.....благодаря ви за съветите :)
Gh0stRider
10-12-2008, 19:24
Днеска си купих уредче за мерене на концентрата на антифриза, да видим ко е имало в Стилото до ся. Антифриза е от жълтия, мерих го студен и общо взето скалата на уреда не го хвана... скалата е до -43... и вече опира в края на уреда. Тва ме навежда на мисълта че може и да е само концентрат, спомена някой че е не е добре да е така, та я споделете малко повече по въпроса с прекалено концентрирана течност? Да съ притисняам ли.. да ни съ ли..
detelazurno
10-12-2008, 22:41
Днеска си купих уредче за мерене на концентрата на антифриза, да видим ко е имало в Стилото до ся. Антифриза е от жълтия, мерих го студен и общо взето скалата на уреда не го хвана... скалата е до -43... и вече опира в края на уреда. Тва ме навежда на мисълта че може и да е само концентрат, спомена някой че е не е добре да е така, та я споделете малко повече по въпроса с прекалено концентрирана течност? Да съ притисняам ли.. да ни съ ли..
Ни съ притиснявай :) Нямя нищо ако е само концентрат. Единственото, което може да се ползва като довод срещу това е, че евнтуално може да е малко по-агресивен към уплътненията, което не е малко, но и също толкова невярно. Така че спокойно. А ако нещо те притеснява долей малко вода.
Налива се това, което е предписано от конструктора. Карате AR - слагайте каквото препоръчват от AR: http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257/ (http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257/)
На тоя линк ги няма нашите коли :) А за концетрата четох някъде че не влияел добре на алуминиевите части.
На тоя линк ги няма нашите коли :) А за концетрата четох някъде че не влияел добре на алуминиевите части.
Е същия антифриз е и за вашите коли - червен Paraflu. Разрежда се 50/50 с дестилирана вода с си перкаш. Концентрат е лошо - има корозионни своиства и точката на кипене е по-ниска. Не охлажда добре, когато се наложи.
Stenly Mathews
21-12-2008, 13:15
Може да подхвърлиш някоя идея на аматьора... :)))
Paraflu продават в Александър Ауто, Ауто Италия, Вантотрейд, Динекспрес, а предполагам и навсякъде където се продава масло Selenia
NIKSANA86
19-10-2009, 17:12
Колеги може и да звучи тъпо но: как да си сменя антифриза.. т.е. знам че трбва да източа сегашния, но я ме светнете коя е трабичката, бяха ми казали че са ми необходими специални клещи....??Моля за повече инфо!
Откачваш маркуча от долната страна на радиатора и точиш. Ако нямаш "специалните клещи" :D си купи една нова скоба после да стегнеш маркуча. За по-лесно напъхване, предварително го намажи с малко препарат за миене. И не стягай скобата прекалено.
NIKSANA86
19-10-2009, 21:29
благодаря!!! ще пиша какво съм направил в събота след като го направя :)
NIKSANA86
24-10-2009, 10:30
задължително ли е водата да е дестилирана и става ли тази от бензиностанциите(която се води вода за акумулатор ли как точно??)
задължително ли е водата да е дестилирана и става ли тази от бензиностанциите(която се води вода за акумулатор ли как точно??)
Не е задължително, но е силно препоръчително. Нали не искаш системата да се напълни с котлен камък. По бензиностанциите има дестилирана вода, има и ДЕЙОНИЗИРАНА - тази за акумулатор. И двата вида стават.
NIKSANA86
19-11-2009, 16:13
Сега като за пръв път реших да ида и да ми сменят антифриза и да видя как става. Бях леко изненадан!!! Човекът реши, че не е необходимо да е то най- ниската точка както и да изчака да изстине колата(на около 50 градуса)... изкара маркуча не от радиатора, а от другата страна и след като спря да изтича сипа новият антифриз.. запалихме да вдигне температура.. пуснахме парното да задуха топло и след това каза готов си. Аз съответно попитах 4 литра антифриз а системата се води с капацитет 8.4л. Не сложихме никаква вода???? А той ми отговори, че няма начин да изпразня системата защото няма кранче и че така(смесно) даже ще ми държи на по - ниски температури(което ми се стори ъбсурдно особенно имайки предвид факта, че в системата има стар антифриз с неизвестни качества и е смесен с нов). Но така си смених антифриза де...
П.П.: Сложих парафлу на селениата
ivan dimitrov
20-11-2009, 21:12
---
Май някой послъгва някъде!И аз сменях антифриз наскоро.Купих си 8л с идеята че ще налея 7 и докато обезвъздуша може да изгубя малко та 1л за резерв.Източих от маркучът на радияторът, налях..... 4л и до там.Като сравнявам цветът на това в разширителният съд и в бутилката - не виждам разлика.Преди това имаше вода в системата(сменях водна помпа и исках да прегледам за евентуални течове предварително).Като купувах антифризът ме изгледаха учудено че взимам толкова много.Като се замисля би трябвало да събира по вече ама няма къде да го налея.При смяната на помпата пак околу 4л събра.
Боксера има 2 болта отдолу на блока, отвиват се и почти всичко си изтича. Системата се обезвъздушава сама.
ivan dimitrov
20-11-2009, 23:32
---
Колеги,разбира се,най-доброто е да източиме цялата система,но...Това е доста трудно.Нека не бъдеме максималисти!И едно източване на радиатора и каквото се източи,а то не е малко и после добавяне на концентрат и достигаме фантастичните -30 градуса.Това вече е приемливо!
Колеги,разбира се,най-доброто е да източиме цялата система,но...Това е доста трудно.Нека не бъдеме максималисти!И едно източване на радиатора и каквото се източи,а то не е малко и после добавяне на концентрат и достигаме фантастичните -30 градуса.Това вече е приемливо!
абе тука се знаем какви сме, докато не падне и последната капка антифриз няма да спим спокойно :surrender:
абе тука се знаем какви сме, докато не падне и последната капка антифриз няма да спим спокойно :surrender:
Мда и не изпотрошиме тапите на главите!:tooth:
killuminati
05-10-2013, 23:21
Виждам ,че има хора с въпроси отностно смяна на антифриза и нека да споделя и моят начин. Чакам колата да загрее хубаво и да отвори големият кръг, изгасям двигателя и изваждам дебелият маркуч в най-ниската точка на радиатора. Важно е да се отбележи ,че е долният маркуч, понеже прочетох странни работи в предишните постове 8-). (пазете ръцете и очите) След като всичко изтече връщате маркуча и сипвате водица със стайна температура. Пак палите колата , чакате да загрее и източвате. Така промивате системата от всякакви гадости.Последната стъпка е да налеете антифриз вместо бистра водица и да оставите казанчето отворено за 10 минути да изкара ненужният въздух. В общи линии е това. Поздрави!
гледам моята кола трябва да е с червен антифриз а тя е със син, и като си сменях разширителния съд пак долях син, в момента ми за - 48 градуса антифриза, трябва да има логичен начин за източване на всичко. И сега въпроса ми е да го точа ли този син антифриз, да го разреждам ли....
Понеже идва времето за човъркане по радиатори и антифризи, взех, че се поразходих по сергиите, където продават от най-масовите антифризи.
Сини, зелени, червени, пембени и прочие, всичките си приличат по едно и също нещо.
Пише -60 или -70, а аз като замервам с уреда, най-ниската температура беше -34.
При едно разреждане на 50% и сме готови за изненади.
Та я да видим, от къде мо0же да се купи добър антифриз и на какви цени!
кайто знае да казва!
Понеже идва времето за човъркане по радиатори и антифризи, взех, че се поразходих по сергиите, където продават от най-масовите антифризи.
Сини, зелени, червени, пембени и прочие, всичките си приличат по едно и също нещо.
Пише -60 или -70, а аз като замервам с уреда, най-ниската температура беше -34.
При едно разреждане на 50% и сме готови за изненади.
Та я да видим, от къде мо0же да се купи добър антифриз и на какви цени!
кайто знае да казва!
Аз си купувам от едни пичове от ауди форума, ако не се сметне за реклама, може и линк да постна. Антифриз HEPU G12 червен, много е мазен и силен. Като капне на колекторите мирише после на химия, тъй че смятам, че няма грешка антифризът. Тя мойта кола е 155-ца де, но все пак. Взех тоя, щото блокът е алуминиев, пък четох някъде, че G12 се препоръчва за алуминиеви блокове. Цялата ми система е 8 л, аз съм го направил малко по-концентриран, ама внимавайте, че наистина е малко агресивен. Тръгна да излиза през гарнитурката на помпата и като не можа от там, пре**а единия маркуч към радиатора на парното :D
в евро07 продават антифриз концентрат igat в туби по 1,5литра. производител мисля е rowe, а hepu трябва да е същия щото тубите са еднакви.
цените без отстъпки приблизително са за г11 /син/ ~12лв, г12+ /червен/ ~16лв. това е за туба 1,5 литра което си идва доста на оферта. гъст и мазен е.
иначе няма такъв антифриз на -50 -60 градуса. минимума който може да се постигне при правилно разреждане е около -35. тия цифри ги дават за да обозначат че е концентрат. самия концентрат има малко по-висока точка на замръзване /около -30/ сравнение с разредения с дестилирана вода.обаче не виждам смисъл да се прави смес за температури по-ниски от -20.
killuminati
08-10-2013, 23:55
Хора живеем в България! Какви са тия антифризи за -50 градуса. Освен да прецакате водната помпа и да скапете уплътненията , друго няма да постигнете. Колкото до хубав антифриз , аз ползвам на Антикороза продуктите. 3.50 е литър
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.