PDA

View Full Version : Pak remonti... i to seriozni :(



AlximikA
11-09-2004, 14:35
Pisna mi.... pak 6a prava po4ti osnoven remont....
ot 1.3 moita alfa 6a stava 1.5..... niakoi da znae podoben slu4ei?
Kak mislite ? bloka 6te izdarji li na ispilvane na cilindrite s 4 milimetra? Sega botalata sa 80 milimetra a na 1.5 sa 84 milimetra.....

Priblema e 4e si skapah dvigatelia i sega 6te si sloja stariat originalen dvigatel koito oba4e e s ujasno nadrani cilindri poradi skasani segmenti(predi6nit sobstvenik!!!)

Mislia remonta da go pravia pri Robi na Pirodska(ako niakoi go poznava i znae kak raboti da spodeli mnenie). Toi mi predlaga po4ti novi butala s segmenti ot 1.5 za 140lv.(kajete tova normalna cena li e???) Pileneto na bloka 6tialo da bade okolo 50lv. i tam ve4e garnituri i tn.

p.p
Kak 6te varvi spored vas toia dvigatel kato stane 1.5? Abe kajete niakakvo mnenie po vaprosa 4e mi e iako kofti za kolicata i portfeila mi

p.p
za 33-ka stava vapros :D

V_G_Z
11-09-2004, 21:29
ааааа 4мм е много пи4 :!: наистина не съм запознат с то4ните параметри на блока на 33-ка ама по принцип над 2мм ако се стърже трябва да се внимава...

bigben
12-09-2004, 17:02
Определено са много по две причини:
1 На тази дълбочина нямаш необходимата твърдост ,тъй като блоковете се обработват само повърхностно
2 Стените на блока нямаляват критично а при увеличеното натоварване(ще работи с по-малка горивна камера-следователно с по-висока степен на сгъставане) надежността ти намалява ,още повече че тези двигатели работят достатъчно натоварени :wink: Така че дори да издържи ще е за неповече от 45 - 60000км(а на теб сигурно ще ти се иска доста повече),затова провери в международния гараж преди разстъргваха
блоковете и слагаха ризи на Ладите и при това със всичката му обработка и съответната гаранция за извършената работа
Успех по нататък само според мен не се връзвай на въдицата която са ти подхвърлили

V_G_Z
12-09-2004, 22:08
блока по принип няма обработка за твърдост.... ако има6 в предвид нитриране.... има цилиндрови покрития НИКАСИЛ... ама приложението
им е много ограни4ено.... ина4е за намаляване на здравината си е така :)

AlximikA
13-09-2004, 16:56
Определено са много по две причини:
1 На тази дълбочина нямаш необходимата твърдост ,тъй като блоковете се обработват само повърхностно
2 Стените на блока нямаляват критично а при увеличеното натоварване(ще работи с по-малка горивна камера-следователно с по-висока степен на сгъставане) надежността ти намалява ,още повече че тези двигатели работят достатъчно натоварени :wink: Така че дори да издържи ще е за неповече от 45 - 60000км(а на теб сигурно ще ти се иска доста повече),затова провери в международния гараж преди разстъргваха
блоковете и слагаха ризи на Ладите и при това със всичката му обработка и съответната гаранция за извършената работа
Успех по нататък само според мен не се връзвай на въдицата която са ти подхвърлили


Kakvo da pravia v toia garaj ? nali kazva6 4e nebiva da go raspilvam.... ili ideiata ti e 4e moje da go napraviat taka 4e da si ostane 1.3 ???
Douto4ni se PLsss

p.p
blagodaria za mneniata

V_G_Z
13-09-2004, 20:09
ами биг бен ти е писал... разстъргват блока и набиват втулки... така пак може6 да ползва6 стандартни бутала.... ама това трябва да се прави както трябва .. :D

bigben
13-09-2004, 21:22
Точно това е идеята разстъргват я повече и после ти набиват втулки на нормален размер,така че си ти остава 1,3 ,с тази разлика че го правят грамотно и с гаранции за съответната работа иначе без гаранции на много места дето правят ризи но за твоя сметка е всичко :!: :!:

AlximikA
14-09-2004, 14:29
zna4i da se razhodia do mejdonarodniat garaj... OK :)
Tova mai e nai dobriat variant... pone niama da kopuvam butala!

MERSI

alf
15-09-2004, 09:50
между другото моят двигател е правен по същия начин преди 10 :!: години, минати са над 100к и до момента няма никакъв проблем, а е правен в гараж и имаше много съмнения дали ше стане въобще нещо от тоя мотор

AlximikA
22-09-2004, 18:52
Kakav to4no remont si pravil?
S kakav dvigatel si? I kade e 6laifan?

virusalfa
22-09-2004, 19:17
И според мен най-добрия вариант е да се прекарат цилиндрите на бор-щанга,като се набият нови втулки (гилзи).Трябва да се премерят буталата и да се шлайфат цилиндрите по буталата,като хлабината между бутало и цилиндър е 0.05-0.06мм,т.е. 5-6 стотни.Имам опит с тая работа-на двигател за мотокултиватор ACME съм набил гилза от Лада 1.3-1.6-79мм.Шлайфах до 80мм с допуск 0.05мм по буталото,което е с натрий,заради въздушното охлаждане-всичко е наред.Според мен 0.05мм са напълно достатъчни.При монтажа не е зле по цилиндрите да се намаже малко рициново масло-намалява се началното триене,а и изгаря веднага.

AlximikA
22-09-2004, 20:01
Ia da pitam o6te ne6to...
Ima li variant da svalia kolianoviat val na boxera bez da svaliam dvigatelia???
I kato otvoria kartera kak to4no da razbera kakvo traka ? Maistorite kazvat 4e bili bielnite lageri(po sluh!!!).... ami ako e butalen bolt ?

V_G_Z
22-09-2004, 22:58
от бутални болтове е малко вероятно... не съм сигурен за боксера ама алфа прават плува6ти втулки на биелите така 4е трудно се износват... по вероятно е да е от биелни лагери или бутала... ако са доста износени 4укат горе и долу като се "обръ6та" биелата ... ина4е да сваля6 и да ка4ва6 кол вал на двг без да сваля6 самия блок си е адска мъка...аз поне не бих се мъ4ил така... и огледа е по добър и се борави лесно с блока като е свален...
успех :wink: