PDA

View Full Version : Проект 33 1.7 8V



Събев
01-02-2009, 19:37
Хайде и аз да издам малко от творението което правя че гледам колегите вече започнаха да показват тяхните пройзведения!!!

Та става въпрос за тази 33-ка...


Един ден и изтропах клапаните и вместо да сваля главите да ги сменя с Drigata решихме че е по-удачно да и свалим мотора и да се направи каквото може тази 33-ка да се засили и се започна...

Като за начало главите се обработиха до неузнаваемост, сериозно портване, шлайфане, работа около клапаните... станаха перфектни! Нямам много снимки така че:

След това дойде време на разпределителните валове!
Беше ясно че с оригиналните неможе да се постигне кой знае какво и поръчах на едни приятели разпределителни валове, след около 3-4 седмици пристигнаха!
Валовете ги поръчах по-сериозни и като пристигнаха се оказа че трябва да минавам на механични повдигачи, защото с хидравличните нестава! Направи се и тази интервенция, хем стана и по-лесно за зацепване!
Това са валовете, сглобени към главите и блока:

След това се наложи и раздвижни колела да се правят, те поне бързо станаха:

Дроселната клапа беше сменена с по-голяма на ф65!
Дюзите и те отпаднаха старите, вече съм с 300сс!
Стария компютър на колата и той отпадна, с него просто нестава! Минавам на мека електроника!
Маховика си ми остава стария, олекотен доста!
Остана Генерацията да направя, но сега ще я паля така със старата и ако всичко е наред скоро ще има разходка до софия Drigata да направи каквото трябва и след това настройки и така...

Събев
01-02-2009, 19:51
Тази вечер ще видя за още снимки и ще постна...

mitaka_cs
01-02-2009, 23:09
Супер работа сте свършили...евала!
Коя е меката електроника? Предполагам, дебитомера отпада...стандартния всмукателен колектор ли ползваш и по него има ли нужда да се пипа или големия дросел е достатъчен?
Каква е степента на сгъстяване и колко десети сте отнели от главите? Това на снимките са главите от 1.7 портнати и преправени с механични повдигачи, кожусите на спортните разпределителни валове и самите валове, нали така?
Питам защото за пръв път я виждам тази конфигурация за главите...то друг вариянт май няма като се замисля, защото цели глави с механични има само за карбуратори(няма ги врязовете за дюзите) пък и там има разлики в горивната камера и диаметъра на клапаните ако не са от 1.7
Валовете колко ти струваха?
Поздрави и много да те радва този боксер :)

mitaka_cs
01-02-2009, 23:38
Сетих се за още нещо8):waving:
С каква бензинова помпа е колата сега?

Събев
02-02-2009, 00:04
Супер работа сте свършили...евала!
Коя е меката електроника? Предполагам, дебитомера отпада...стандартния всмукателен колектор ли ползваш и по него има ли нужда да се пипа или големия дросел е достатъчен?
Каква е степента на сгъстяване и колко десети сте отнели от главите? Това на снимките са главите от 1.7 портнати и преправени с механични повдигачи, кожусите на спортните разпределителни валове и самите валове, нали така?
Питам защото за пръв път я виждам тази конфигурация за главите...то друг вариянт май няма като се замисля, защото цели глави с механични има само за карбуратори(няма ги врязовете за дюзите) пък и там има разлики в горивната камера и диаметъра на клапаните ако не са от 1.7
Валовете колко ти струваха?
Поздрави и много да те радва този боксер :)

Колега значи, дебитомера е аут, електрониката е подобрена версия на ''мегата'' изпитана на доста коли, ако те интересува подробно ще ти дам саита на хората които е предлагат и поставят!
Засега ще съм с оригиналния всмукателен колектор, нищо друго не му е променено освен дросела и смятам че няма да има нужда, но ако се наложи (което не вярвам) ще се направи друг!
Степента е 11.2:1, да главите са точно така както си го помислил, преправени и така, всъщност това беше най-логичния вариант, за друго не се сетих!
Валовете ми излезнаха 300евро плюс мойте!

Събев
02-02-2009, 00:09
Сетих се за още нещо8):waving:
С каква бензинова помпа е колата сега?

Сега е с нейната си, за модела!
Нехрани ли, слагам друга на момента!!!
:boost:

Събев
02-02-2009, 00:20
Ето и още няколко снимки на главите, но поотблизо и на маховика!!! :headbang::th_up:

drigata
02-02-2009, 13:32
аре и малко инфо и от мене,валовете са 328 градуса с лифт 12мм

туй ще да е първият боксер без ниски обороти

mitaka_cs
02-02-2009, 14:50
аре и малко инфо и от мене,валовете са 328 градуса с лифт 12мм

туй ще да е първият боксер без ниски обороти

Ухаа...12 mm лифт на гърбиците:headbang:
Оригинално най-много лифт имат смукателните гърбици на 1.5 105 к.с с механични повд. (10 mm), но...12 mm...и с тези градуси ще се реже много яко:thumbup:

Аз да питам възможно ли е да се храни този звяр с карбуратори? Предполагам да, и няма ли да е по-евтино отколкото със скъпа електроника...спора е голям и не пренебрегвам факта, че елктрониката е една крачка напред, но с правилна центровка на големи карбове кефа ще е същия...незнам...вие кажете дали би се получило нещо добро с тези модификации + карбове:bowdown:
Стана интересно, с нетърпение очаквам някое клипче или снимка:spiteful:

Alfa User
02-02-2009, 18:34
Ееех, тая 33-ка ми навява едни спомени от един предишен Италфест ... на една писта ... в Ст. Загора :bounce8:
Браво, колега - успех с проекта, и дано е на 200% успешен !!! Трента тре кърти !!! :headbang:

JJJ
02-02-2009, 19:37
аре и малко инфо и от мене,валовете са 328 градуса с лифт 12мм

туй ще да е първият боксер без ниски обороти
От къде са тези валове, кой ги е правил?

Светланчи
02-02-2009, 20:09
От къде са тези валове, кой ги е правил?


made in greece

Събев
02-02-2009, 21:04
made in greece

Виж как знаеш... :thumbup:

Събев
02-02-2009, 21:11
Ухаа...12 mm лифт на гърбиците:headbang:
Оригинално най-много лифт имат смукателните гърбици на 1.5 105 к.с с механични повд. (10 mm), но...12 mm...и с тези градуси ще се реже много яко:thumbup:

Аз да питам възможно ли е да се храни този звяр с карбуратори? Предполагам да, и няма ли да е по-евтино отколкото със скъпа електроника...спора е голям и не пренебрегвам факта, че елктрониката е една крачка напред, но с правилна центровка на големи карбове кефа ще е същия...незнам...вие кажете дали би се получило нещо добро с тези модификации + карбове:bowdown:
Стана интересно, с нетърпение очаквам някое клипче или снимка:spiteful:

Колега относно въпроса ти за карбовете, да може да се направи, но аз лично предпочитам с електроника да е при мен! Снимки ще направя утре и ще постна, за клипче...да може да се направи някое но предпочитам като я запаля! Утре ако имам късмета ще вкарам мотора където му е мястото и само остава окабеляването за електрониката, но за 2-3 дни ще е готово и това!!!

Събев
03-02-2009, 18:13
Днес вече оправихме разпределителните валове на точните градуси, приключих и с това, но като стана време да слагам капаците и не се получи нещо!!! :question:
Застават накриво, единия тотално опира в ангренажното колело...
Най-малко ми беше минавало през главата че и тях ще трябва да оправям, но се наложи и след 2 часа мерене, рязане и донагласяне станаха, но сега едното колело е на показ така да се каже и ще се вижда като се върти!!!

DJ_STIVAN
03-02-2009, 18:15
Нямаше ли начин с някви кайки,втулки,бе квото и да е да се сложи капака по-напред и да покрие колелото или няма място?

Събев
03-02-2009, 18:20
Нямаше, защото раздвижното колело сега е по-излезнало навън, към капака и ако бях подложил нещо да не опира, ремъка щеше буквално да си е на показ, а капака щеше да е само за красота един вид! Разстоянието щеше да е около 2 сантиметра отворено!
Нямаше да има смисъл от него!

drigata
03-02-2009, 18:29
а мотора в коша ли е вече???????????????

Събев
03-02-2009, 18:38
а мотора в коша ли е вече???????????????

Не, за съжаление!!!
Не остана време, човека откогото зависеше беше зает до 13ч. и след това с капаци се занимавах!
Тази вечер ще намеря един-двама желаещи и утре монтираме!!!

Събев
04-02-2009, 19:29
Вече и мотора си е на мястото, остава утре да му закачам колектори, полуоски, делкото, да нагласям паяка, дюзите и дросела!
И оттам на въженце и да я окабеляват и палят......

killer
04-02-2009, 20:58
от каде взима такива валове кави и аз даси взвма

Събев
05-02-2009, 20:29
от каде взима такива валове кави и аз даси взвма

От Гърция са валовете!
Ако имаш нещо напредвид дай на лични!!!

Събев
19-02-2009, 15:55
До няколко дни ще е готова, прекарват и се инсталации за електрониката, доизкосуряват се някой неща и така!
Когато запалим ще се похваля...:-P

Събев
09-03-2009, 21:14
Най-накрая колата я запалихме, мотора работи екстра!
Утре ще доуправя някой неща и започвам да карам!
Ще направя и някое клипче да постна!!! :thumbup:

Събев
10-03-2009, 20:07
Днес вече и започнах да карам...:clap2:
Времето беше много кофти и не сме я настройвали по-сериозно, просто колкото да върви що-годе добре!
Вече и направих 100-тина километра и честно казано не мога да си позная колата! Не я напъвам много още, но при най-малкото пипане на газта и направо откача! Ниските обороти са някаква илюзия вече, не че няма но яко накъсва, а за каране просто нестава под 2хил. оборота, поне засега! Утре ще я настройваме вече както трябва и ще видим какво ще стане! Като я нагласим като хората ще направя клипчета! Сега имам два, но са от телефона и нещо немога да ги кача! Но като цяло колата кърти...

drigata
19-03-2009, 17:09
събев де се загуби пак бре айде пусни клипове вече да се порадваме малко

абе ти не четеш ли ве,по горе е писал че заминава на курс в чужбина

аз вече гледах клипче,още преди колегата да разбере че е запалила

като се знае че валовете са 312 градуса и 11,8 лифт,работи доста гладко,но се реже зверски

Събев
25-03-2009, 20:01
Чак сега се появявам колеги, но имах доста проблеми с прибирането си този път от Германия и закъснях с 4-5дни!
На никой не го пожелавам - 1600км на твърд теглич с камион! Взе ми се здравето! :screwy:
Утре съм на настройки вече, готова е за натискане и ще снимам здраво, днес и камерка дори си взех така че утре вечер ще имам материал! 8)

drigata
26-03-2009, 13:05
в момента се настройва:Bolt:

Събев
28-03-2009, 16:00
Ето две клипчета от момента в които я настройвахме, по-късно ще пусна и някое клипче в движение...
И две снимки на колата с една хонда която май я имитира! :mrgreen:

Събев
28-03-2009, 16:41
Тук са клиповете че в предния пост неможах да ги кача!!!


http://vbox7.com/play:57f4584e
http://vbox7.com/play:73d3ff94

Събев
28-03-2009, 20:00
Браво на ниски звучи като 155 DTM......

А на високи е като мотор..., но ще направя клипчета и тогава ще се хваля!
А колко работа ме чака сега.....:super:

mitaka_cs
31-03-2009, 22:59
Браво на ниски звучи като 155 DTM......

На празен ход е като Мустанг, а във високите предполагам е като тази 33-ка:
http://www.youtube.com/watch?v=aA93w2ukmLc

Събев
01-04-2009, 21:46
На празен ход е като Мустанг, а във високите предполагам е като тази 33-ка:
http://www.youtube.com/watch?v=aA93w2ukmLc

Правилно предполагаш, само да и оправя генерацията и ще е абсолютно същия звук! Сега е почти същия!
Тази седмица ще е творението на тръбите...:-):-):-)

mitaka_cs
02-04-2009, 16:44
Събев, всмукателния колектор скъсявал ли си го, че на клиповете гледам си сложил гумени съединения от едната страна?
Заради смъкнатите глави предполагам:disgust:

Събев
02-04-2009, 20:14
Събев, всмукателния колектор скъсявал ли си го, че на клиповете гледам си сложил гумени съединения от едната страна?
Заради смъкнатите глави предполагам:disgust:

Да, скъсих го точно поради тази причина!
Иначе нямаше начин да стане, то като цяло мисля вариант за друг колектор, но засега ще карам с този!

Събев
09-04-2009, 20:36
Малко да се размърда темата...
От няколко дни вече си направих някаква всмукателна система- досега бях само на дросел...
И ми се струва че май така ще "диша" малко и топъл въздух, та надявам се да дадете някакво предложение за някакъв щит или някаква друга идея по въпроса какво да направя или така да го оставя ако няма проблеми....гледам в чужди сайтове е така, но все пак...
Във вървежа ми се струва че така е по-добре, но приемам всякакви идей! Оставям 3-4 снимки и чакам предложения!!!

Sergey_gigov
09-04-2009, 21:54
режи и калника - прави един въздухосъборник и един щит мисля да ти свършат работа -такова мисля да правя и на 146-цата ма сега е криза положението :crybaby:

mitaka_cs
09-04-2009, 22:58
Така е добре! Може една тръба като на карбураторните зверове - между филтъра и решетката. Идеята е да си смуче въздух, а такава тръба добре ще го обдухва;-)

mitaka_cs
09-04-2009, 23:19
Ей такива тръбуля и си готов:spiteful: Ако има съмнения веднага давам клипа да се види как върви и звучи...

vikoalfa
09-04-2009, 23:38
Ей такива тръбуля и си готов:spiteful: Ако има съмнения веднага давам клипа да се види как върви и звучи...
По принцип е така както на снимката ама направи тръбата от дясно не от ляво,то мястото си е оригинално на 3та серия за филтъра и тръба под десния фар.
Тунингиста,режи си твоите калници:stumm:Що за тъпо е тва,да си разваля колата.Направо да почне от капака с флекса...

Събев
10-04-2009, 00:18
Ей такива тръбуля и си готов:spiteful: Ако има съмнения веднага давам клипа да се види как върви и звучи...


Относно твоята идея съм много съгласен, клипа го знам много добре, колата е куршум!
Но въпреки всичко си попитах, може да има и по-добър вариант! Но като гледам така май и аз ще разпъвам някакви тръби да го обдухват филтъра!
mitaka_cs това е най-добрата идея за момента...!!!
vikoalfa тя тръбата си е точно на мястото бе, под десния фар, просто от снимките ти се е сторило че е от другия край!

Събев
13-04-2009, 18:57
Така...
...относно всмукателни системи въпроса е решен, за което благодаря на всички които се отзоваха по темата!
Сега всичкото хубаво стана, дойдоха си на място нещата и започнаха да се показват наяве по-слабите места по колата, като за начало отиде съединителя...;-)
След един хубав старт от място, към края на 1-ва (7500об), а тя е адски дълга и здаде багажа, не съм и очаквал но...това е положението! Ето и няколко снимки на какво заприлича феродото, притискателя е здрав иначе!
Всичко друго иначе си е наред, кутията засега не е мръднала!
Само се наложи и генерацията да правя защото е литнало някакво парче от феродовия диск и ми е уцелил едната тръба и почти изцяло я сряза, но има и хубава страна, вече съм с преобразена генерация, сега остава само да видя как се е получило...:dance:

Ilko Ivanov
13-04-2009, 21:09
Супер...:devil:Отворил си си работа.
Каква марка е феродовия?
Че имам някакви съмнения за моя на пунтото,а е едва на 500км.Май сгреших с олекотяването на маховика...

Събев
04-05-2011, 07:15
След почти 2 години чакане и стоене като паметник пред вкъщи дойде време пак да се захвана с колата!
След последното ми каране тогава колата духна гарнитура по изцяло моя вина и до скоро така си стоеше!
Покрай многото ангажименти и събития които имах, все не можех да стигна до момента с оправянето на колата!
Сега вече стигнах и до нея и преди около месец се започна! Един хубав ден с колегата я задърпахме към гаража и стана тя каквато стана! :-D

Събев
04-05-2011, 07:23
След около 2 часа и мотора беше навън...

Събев
04-05-2011, 07:34
Заедно с мотора изкарахме и скоростите, че и на тях им предстоеше отваряне! Смених един синхронизатор, че беше тръгнал вече и с най-голям кеф изкарах безкрайно дългия диф. които си набих преди време 11/39зъба! Това нещо повече никога няма да го сложа на тази кола, най-голямата грешка която можах да направя е с него! Както и да е, сега съм вече с 9/37зъба, с него мисля че ще е получи най-добре! Доста къси скорости ще са, но и това ми е целта, поне ще олекне на мотора!

TishO
04-05-2011, 07:46
Колега бяхме говорили за буталото обаче се не ми остава време да се докопам до него надявам се да не ти е спешно и се извинявам че се получи така.

А колкото до 33-ката това е една от форумните алфи която успер много ме надъхва има просто зверска визия!!!!

Събев
04-05-2011, 10:48
Колега бяхме говорили за буталото обаче се не ми остава време да се докопам до него надявам се да не ти е спешно и се извинявам че се получи така.

А колкото до 33-ката това е една от форумните алфи която успер много ме надъхва има просто зверска визия!!!!

Колега вече намерих бутало!
До няколко дни дори ще е в блока!
Мерси все пак!

---------- Post added at 10:48 ---------- Previous post was at 10:36 ----------

Всъщност като отворихме мотора се оказа, че гарнитурата за 1-ви и 3-ти цилиндър е избила на 3-ти цилиндър! Буталото е повлякло и сегментите си останаха вечно на него! 8-)
Лагерите са добре, но ще ги сменя с новички!
И сега съм на вълна закупуване на части, като бутало вече имам, следват нови сегменти, лагери, гарнитури...:razz:
Запалването го изхвърлих, че нещо с това делко неможахме да се разберем и минавам на EDIS, с него трябва да нямам грижи! Само остава да си намеря и EDIS!

Събев
06-05-2011, 09:12
Докато мотора е отвън се позанимавах малко с ръчната спирачка, че откакто имам колата никога не е работила! С малко повече търсене, октрих проблема къде е и сега вече на 2-ри, 3-ти зъб и гумите блокират! :drool:
Тези дни ще търся някакви по-сериозни пружини за клапаните, че май оригиналните на високи обороти "увисват", надявам се да намеря нещо по-бързо, че вече да започвам със събирането!

Nikolov
07-05-2011, 00:59
Охо някой слънчев ден Краси ще ти звънна да дойда малко да позяпам дай боже понауча нещо :) стягаи я машинката

Събев
11-05-2011, 17:19
Вчера пристигна и запалването в комплект с нови кабели за свещи! Сега е наред да направя един зъбен венец 36-1 зъба и да си измисля един датчик който да му реша място каде да стой!

drigata
11-05-2011, 17:54
Датчика трябва да си е за ЕДИС,а не друг произволен...

Събев
11-05-2011, 18:31
:th_up:

Събев
01-06-2012, 10:47
Малко да Up-на темата!
След година застой мисля че достатъчно си почина колата и е време да я разкърша!
Блока е готов вече с новите части, малко поосвежен и сега чакам главите до няколко дни и събирам сбирщайна да видим какво ще се получи!
Новото запалване вече е понагласено, остава само малко жици да се поопънат!
Сега се боря с махането на колектора отгоре, ще пробвам на дросели да я направя да видим как ще се получи!

WhitePower
01-06-2012, 15:44
Малко да Up-на темата!
След година застой мисля че достатъчно си почина колата и е време да я разкърша!
Блока е готов вече с новите части, малко поосвежен и сега чакам главите до няколко дни и събирам сбирщайна да видим какво ще се получи!
Новото запалване вече е понагласено, остава само малко жици да се поопънат!
Сега се боря с махането на колектора отгоре, ще пробвам на дросели да я направя да видим как ще се получи!
гледам на едис минаваш , едно време бях купил неща за мегата , ако ти трябват да ти ги пратя само да ги открия

Събев
01-06-2012, 15:51
гледам на едис минаваш , едно време бях купил неща за мегата , ако ти трябват да ти ги пратя само да ги открия

За момента уж имам всичко, но ако се окаже че нещо неработи или ми трябва ще те имам впредвид!

freekyou
01-06-2012, 19:39
Краси ще мина тея дни да видя кви ги вършиш :)

WhitePower
02-06-2012, 00:30
За момента уж имам всичко, но ако се окаже че нещо неработи или ми трябва ще те имам впредвид!
ще ти ги подаря мене не ми трябват , само да ги открия

Събев
02-06-2012, 09:33
ще ти ги подаря мене не ми трябват , само да ги открия

Абе аз няма да ти остана длъжен! :grin:

Събев
16-08-2012, 21:28
С голямата помощ на Drigata, боксера вече работи!
Тези дни ще кача снимки на работния процес от сглобяването да самото палене! ;)
Мотора е доста тих докато отзад е адски шумна, но засега нямам задно гърне! Ще взема някакво по-хубаво и отивам да минавам преглед да мога да я карам да се поразработи малко, че 2 години беше в почивка!

Събев
10-09-2012, 10:32
Малко снимки от сглобяване и монтирането на мотора!
Снимките са с доста лошо качество, но са снимани с телефон! Ще пусна и по-ясни снимки по-късно!

Събев
10-09-2012, 11:17
Tук вече завършен, остана само да сложа филтър и да се понастрой че сега е направена колкото да пали и да работи някак си! Не че не я покарах и така, но не е работа или ще забива муцуната с малко газ или ще върти гуми като я понатисна малко! Към края на седмицата ще има настройки на пътя и тогава ще видим какъв е ефекта от всичко това което е направено по колата!

traiko_89
10-09-2012, 15:03
а дано стане за феста та дая замериш

Събев
10-09-2012, 15:16
а дано стане за феста та дая замериш

Не съм много убеден че ще е готова до тогава!
А и сега идеята ми е да се настрой, да мога да я карам да въртя километри и малко да се разработят чарковете вътре! Сега съм се насочил към изпълнение с 4 дросела и направата на правилната генерация, че тази е малко по-различна от стоковата но не е това което ми трябва! Ето и едно малко клипче от работата на мотора!
http://www.youtube.com/watch?v=ra8PhEawKqE&feature=plcp

Събев
16-09-2014, 20:02
а дано стане за феста та дая замериш

Две години по-късно и това стана......!
Колата беше на Италфест-а!
Преди 2 години се оказа че има проблем в коляновия вал и се наложи да го сменя, но имах и други ангажименти които оставяха колата за по-късен етап! Това лято си навих на пръста че колата ще стане и смених вала, пооправих си главите малко и буквално седмица преди феста сглобих мотора! Покарах около 50км да се напасне каквото има да се напасне и смених маслото с по-добро! Ден преди феста (петък) с Drigata я настройхме колкото да е безопасно за каране откъм смеси за което му благодаря и колата изкара в събота две сесий на тайм атак без проблем! Времето не беше кой знае какво, най-бърза обиколка 1.04.21 но и не съм карал за някакво време а за кеф! Пък и със стокови спирачки които след 2-рата обиколка вече не държат и с гуми на 6-7 години толкова! :) Важното е че колата засега държи и дано се задържи за да успея да си завърша първоначално замислените планове към нея!

WhitePower
17-09-2014, 22:26
аа Дригата е бог на боксиорите

dancho76
18-07-2018, 06:57
Чудя се един Охльо Бохльо какво ли ще извади от такъв мотор :)
Има правени такива проекти .