PDA

View Full Version : Проблеми с ABS СПЕШНО!!!



DeX
19-12-2005, 18:55
Здравейте, значи имам следния проблем. След спускане на заден ход ми светка лампичката за ABS и тази за ръчната и съответно той спира да работи. Оправя се след като загася двигателя и го запаля пак, обаче лампичката на ABS остава да свети още около 10 секунди или по-скоро докато не се наложи ABS-a да се задейства след което загасва. Проблема не е изолиран няколко пъти го създавах умишлено за да се убедя кога се проявява. Ходих на диагностика и имаше грешки във датчиците за скорост на задните колелела и на предно дясно. Ако имате впечатления, идеи или там каквото пишете.

Според мен явно нещо става, когато колата се движи на заден ход и това нещо обърква по някакъв начин компютъра на ABS-а.

valjo
19-12-2005, 19:03
Здравейте, значи имам следния проблем. След спускане на заден ход ми светка ламбичката за ABS и тази за ръчната и съответно той спира да работи. Оправя се след като загася двигателя и го запаля пак обаче ламбичката на ABS остава да свети още около 10 секунди или по-скоро докато не се наложи ABS-a да се задейства след което загасва. Проблема не е изолиран няколко пъти го създавах умишлено за да се убедя кога се проявява. Ходих на диагностика и имаше грешки във датчиците за скорост на задните колелела и на предно дясно. Ако имате впечатления идей или там каквото пишете.

Според мен явно нещо става когато колата се движи на заден ход и това нещо обърква по някакъв начин компютъра на ABS-а.
ух мойта колежка дето има 156 1.8 2001ва има точно същия проблем от днес?!? абе кви са тия ваште еднакви коли бре ?!

trustworthy
19-12-2005, 20:00
Епидемия :roll:

DeX
19-12-2005, 20:11
И все пак някой некфа идея има ли ?

Bobo
19-12-2005, 20:11
И аз имам подобен проблем във ванто се качва на тестера и се вижда кой датчик е заминал :wink:

DeX
19-12-2005, 20:15
Добре де как може да са "заминали" 3 от 4 в един и същи ден ? И защо като са "заминали" се оправя и когато се движа на преден ход няма никакви проблеми?

Bobo
19-12-2005, 20:39
Добре де как може да са "заминали" 3 от 4 в един и същи ден ? И защо като са "заминали" се оправя и когато се движа на преден ход няма никакви проблеми?

Кой казва че са заминали 3 от 4? Само един прави проблем :!: Оправя се защото като рестартираш с контактния ключ ти се пуска наново АБС-а не е просто нещо и проблем в датчик се хваща трудно той не се скапва тотално!

DeX
19-12-2005, 20:51
Ами като го включих на компютъра показа, че 2-та задни и преден десен за подали некоректен сигнал или изобщо не са подали. А и не виждам какво може да се скапе на един датчик от отзи тип, така че ту да работи, ту не.

Bobo
19-12-2005, 21:00
Ако ти е показало повече от един може да е централата или куплунг :wink: А това как може да са се скапали МОЖЕ!

DeX
19-12-2005, 21:03
Добре де, какво и е на централата, че да прави проблем само на заден ход когато се задейства абс-а? Какво да правя сега как да разбера какво му има на абс-а?

Bobo
19-12-2005, 22:21
Добре де, какво и е на централата, че да прави проблем само на заден ход когато се задейства абс-а? Какво да правя сега как да разбера какво му има на абс-а?

Това могат да ти кажат само в сервиз с подходящото оборудване :wink:

DeX
20-12-2005, 00:10
E добре де какво е това оборудване!? Стенд или кво ? Щото аз имам такова дето се включва към колата и си гледаш там кви грешки има и евентуално ги чистиш и т.н. Какво друго оборудване трябва ?

Bobo
20-12-2005, 00:31
E добре де какво е това оборудване!? Стенд или кво ? Щото аз имам такова дето се включва към колата и си гледаш там кви грешки има и евентуално ги чистиш и т.н. Какво друго оборудване трябва ?

Ми като имаш оправи си колата :idea:

DeX
20-12-2005, 00:39
дооре ве ... как да ти обясня че такъв сервиз наоколо няма за това питам да не мислиш че днеска не съм обикалял тука да търся някой дето да каже нещо различно от "ммм не знам" или "ми сигурно от студа нещо им е станало като се стопли ще се оправи" що се държите така сякаш всичко знаете и е супер лесно да се разбере това ма нас ни мързи да гледаме ... тъпо е!

KGB
20-12-2005, 03:56
Този проблем обикновенно се появява при студено време....пробвай за начало да си измиеш спирачните апарати с пароструика...

Също пробвай някъде на лед или в сняг, да превъртиш гуми...тоест все едно се опитваш да излезнеш от преспа...при доста въртене (не говоря да ги запалиш) на гуми би трябвало пак да ти светне АБС.

DeX
20-12-2005, 09:19
Дам .. при боксуване (доста обаче примерно 20-30 сек.) също светка АБС-а. Ама това нормално ли е ? Някак си ми се струва крайно ненадеждно това нещо при положение, че се шашка когато колата боксува?

KGB
20-12-2005, 12:39
Дам .. при боксуване (доста обаче примерно 20-30 сек.) също светка АБС-а. Ама това нормално ли е ? Някак си ми се струва крайно ненадеждно това нещо при положение, че се шашка когато колата боксува?

Има нещо нередно в цялата работа....тия дни ако ми остане време ще пробвам нещо и ще пиша.

Ако ти намериш лек свиркай...

sharky
20-12-2005, 14:01
Дам .. при боксуване (доста обаче примерно 20-30 сек.) също светка АБС-а. Ама това нормално ли е ? Някак си ми се струва крайно ненадеждно това нещо при положение, че се шашка когато колата боксува?
Да ти кажа чесно мойта лампичка за ABS-а изгасва след палене и после понякога светка за 2-3 секунди, после изгасва пак :D . В завой като дам газ до края и припили ми светка лампата за въздушната възглавница :D ... от време на време ми свети лампичката за ключа (code) в движение и като загася и запаля пак изгасва. Та мисълта ми е, че ако ти работи ABS-а като караш напред да не пука, и без това на заден ход ABS-а не ти трябва, пък и така ще можеш да я обръщаш на 180 без проблеми :wink:

DeX
20-12-2005, 14:15
Дам .. при боксуване (доста обаче примерно 20-30 сек.) също светка АБС-а. Ама това нормално ли е ? Някак си ми се струва крайно ненадеждно това нещо при положение, че се шашка когато колата боксува?

Има нещо нередно в цялата работа....тия дни ако ми остане време ще пробвам нещо и ще пиша.

Ако ти намериш лек свиркай...

Оки ако разбера нещо ще пиша. Другото което е днеска един каза 4е било датчик ама мен ме съмнява по скоро да е кабел ... но тъпото е че го прави само когато колата тръгне не зад. Значи почвам да боксувам (обикновенно по баирче) и като почне да буксува вече много и тя тръгва на зад (като загуби напълно сцепление) и точно тогава светва лампичката. По някога светка само тя по някога светка и тази на ръчната дето все едно няма течност ала има! Това е при никакво друго положение тази лампичка не светка и съответно абс-а не спира да работи. Само когато колата тръгне назад и боксува. Вече започвам да се чудя дали това е проблем или си е така по принцип.

KGB
20-12-2005, 14:18
Днеска го пробвах този номер на 156 1.8ТС SW и стана точно същото на задна като забоксува и след известно време светва лампата на АБС и веднъж светна и тази на ръчната.

Ще проуча въпроса...че има нещо гнило в цялата работа.

DeX
21-12-2005, 11:32
мдам .. има нещо много гнило което според мен не е свързано само със дали фира датчици. Не знам и аз ако измислиш нещо пиши.

valjo
21-12-2005, 23:36
вижте ква версия е самата централа на АБСа
до 2000 някаде е слаган BOSCH 5.10.3-E мисля
вкл в 145/6 след 99та, 156 и други от тези години, и те не правят такива неща

а след 2001ва сигурно са сложили някакув следващ модел ?

KGB
22-12-2005, 04:15
вижте ква версия е самата централа на АБСа
до 2000 някаде е слаган BOSCH 5.10.3-E мисля
вкл в 145/6 след 99та, 156 и други от тези години, и те не правят такива неща

а след 2001ва сигурно са сложили някакув следващ модел ?

От 2001 вече слагали някъв магнит, който при подобни условия прави проблем...ще до разуча още и ще пиша.

gigi
22-12-2005, 22:26
Аз имах такъв проблем преди време на ламчата и се оказа омотан кабел на една от гумите и като върна на зад удряше в датчика. А на един приятел на голф 4 му смениха почти всичко по абс-то и още го прави това не искам да те плаша с това де ама явно не е лесен проблем

Hristo_156
22-12-2005, 23:28
Merry Christmas :D

modena360
23-12-2005, 09:59
Да споделя и аз някакъв опит по тоя въпрос... или по-скоро липса на такъв, понеже 156-цата ми е 1999 г. Но първо да обясня на Hristo_156 за течността. Човекът не е казал, че ръчната е с течност, казва, че лампата на ръчната е светнала сякаш няма течност. Просто лампата на ръчната свети не само при задействана ръчна, но е и индикатор за паднало ниво на спирачната течност - едновременно и за двете. И доколкото ми е известно, това е така при повечето коли - и нови и стари.
Сега по въпроса - оня ден, в снега, бая си боксувах напред и назад, излизах да разръчквам снега покрая гумите и качвайки и слизайки петнайсет пъти от колата в опитите си да се измъкна, забравих ръчната единия път, и бая я изпържих назад... но абсолютно нищо не забелязах да светна. Най-вероятно, колегата, който обясняваше за електрониката до 2001 и след това, има право.

рали
23-12-2005, 11:20
другия вариант е дя свалиш датчиците и да ги зачистиш може да има прекъснат кабел вътре в шлауха

Bobo
23-12-2005, 18:34
Да споделя и аз някакъв опит по тоя въпрос... или по-скоро липса на такъв, понеже 156-цата ми е 1999 г. Но първо да обясня на Hristo_156 за течността. Човекът не е казал, че ръчната е с течност, казва, че лампата на ръчната е светнала сякаш няма течност. Просто лампата на ръчната свети не само при задействана ръчна, но е и индикатор за паднало ниво на спирачната течност - едновременно и за двете. И доколкото ми е известно, това е така при повечето коли - и нови и стари.
Сега по въпроса - оня ден, в снега, бая си боксувах напред и назад, излизах да разръчквам снега покрая гумите и качвайки и слизайки петнайсет пъти от колата в опитите си да се измъкна, забравих ръчната единия път, и бая я изпържих назад... но абсолютно нищо не забелязах да светна. Най-вероятно, колегата, който обясняваше за електрониката до 2001 и след това, има право. :th_up:

Bobo
23-12-2005, 18:34
другия вариант е дя свалиш датчиците и да ги зачистиш може да има прекъснат кабел вътре в шлауха

Бате бе чети малко тва го казах отдавна ма на човека 3 датчика са му се преебали според компа което значи че не е кабел :wink:

KGB
23-12-2005, 19:40
От моето проучване до тук...на новите след 2000година слагат някав магнитен датчик, който при боксуване в сняг или кал може да се зацапа и да не дава контакт и там и грешката все едно датчика не работи. Така че оправията или колата да се кара 5-10км да като се изчисти само или на топла паростройка да се измият хубаво спирачните апарата и т.н. за да падне мърсотията както писах.

Друг вариянт е самота жичка да се е скапала и да не дава хубав контакт.

пс: ще доразпитам тия дни...

DeX
23-12-2005, 23:56
Всичко казано до тук звучи логично има огромна доза истина ... но все пак не се връзва при мен. Значи вариант да се зацапва няма защото днес ходих до София (по работа) и на отиване праших доста яко по магистралата при наличие на сол, пясък киша и какво ли още не. Дори за момент не ми светна лампичката и абс-а си работеше безпроблемно. Обаче на едно баирче забоксувах и леко се плъзнах назад (умишлено) и хоп .. отново светна лампичката на абс и останах без абс.... Също наблюдавах, че се получава когато колата се плъзне нестандартно (примерно опънеш ръчната на лед и я завъртиш на 180 и повече градуси като във същото време даваш газ за да боксува). Тука едни професори остановиха, че абс е напълно изправен датчиците работят безпроблемно както и еку-то на абс-а. Ха сега иди разбери кой прав кой крив ... Според мен остава варианта за гадна връзка с някой от датчиците която проявява характера си само при изброените обстоятелства ама каква пък ще е тази връзка :!: :?:

valjo
24-12-2005, 02:03
... Според мен остава варианта за гадна връзка с някой от датчиците която проявява характера си само при изброените обстоятелства ама каква пък ще е тази връзка :!: :?:
това всичкото щеше да е ок, ако нямахме още 2 коли със същата "особеност" ... не мога да повярвам че и на 3те 156ци 1.8 ТС 2001ва година имат един и същ кабелен проблем :):)

жабарите немогат да направят две еднакво изправни, кво остава за две-три еднакво бъгнати коли, от които едната за капак е и SW :):)

valjo
24-12-2005, 04:02
така, аз се позачетох насам натам ....
някои допълнителни факти, просто за тормоз на мозъка, може някой да се сети нещо във връзка със следното :

1. след 2002ра в 156 (и предполагам не само в нея) е слаган АБС на БОШ версия 5.7 с EBD и опции АСР/МСР и ВДЦ
http://valjo.alfaromeo-bg.com/phorum/TechDocs/156%20ABS/BOSCH_ABS_5,7.gif

допреди това е бил БОШ 5.3 (вариант с и без EBD)

Тук опираме до това, с коя версия е оборудван конкретния автомобил
поне в сайта на БОШ пише че 5.7 се слага след 1ви 2002ра, тоест поне за двете 156ци, за които говорим, това не е вярно ... :confused:
а ако все пак е 5.7 - той има различни опции, за АСР, МСР, ВДЦ ... :confused:

2. Когато светне и лампата на АБСа и тази на ръчната - това е Сигнал за проблем в EBD - било го пишело в самата книжка - проверете, който има :idea:
http://valjo.alfaromeo-bg.com/phorum/TechDocs/156%20ABS/EBD-Error.gif
тази изрезка е от ръководството за ремонт на 145/6 - и БОШ 5.3 с ЕБД


та цялата разлика идва именно от ЕБД-то - електронно разпределение на спирачното усилие - при него датчиците на колелата не са пасивни (индуктивни), а активни - магнитни, както каза и Петко ... ама какво следва от това ?!

при 156ците до 2001ва, които са адски много в клуба, и са с този BOSCH 5.3, не съм чувал да се оплакват от подобно нещо ? има вариант при тях да е версията без ЕБД ...

от трета страна, моята и на Насо 145ци са именно с тоя 5.3 + ЕБД, но ние не сме виждали подобни симптоми .... :consfused:

Bobo
24-12-2005, 12:36
BOSCH 2E RULEZZZZ :devil:

P.S. Браво на Вальо за разследването :clapping:

valjo
24-12-2005, 13:03
аз доста четох във форума на alfa156.net - много добро място за собствениците на този моде, бих го препоръчал :)
НО моя "авто" английски е почти никакъв :oops:
имам напредък де, но все пак ....

та там има доста точно по този повод
мненията са в две посоки :
1. При смяна на накладки и принудително връщане на буталцето - от налягането на спирачната течност се била прецаквала някъв възвратен капан на АБСа и оттам .... квото и да значи това :)
2. Бушон от тези дето са зад акумулатора, това поне може лесно да се провери... :)

пак казвам, това е квото аз съм разбрал, шото те и там пичовете се лутат и ... така :)

мислете.... заедно ще го измислим :)

Quadrifoglio
24-12-2005, 13:56
На мен от време на време, но без конкретна причина, дори повечето пъти е било когато колата седи запалена на място ми изписва първо VDC sysetm failure и после ABS system failure но това само когато е студено, и после като загасиш и запалиш пак колата са оправя.
Но забелязвам че при страшно много коли (повечто нови) има подобни проблеми при студено време!

DeX
25-12-2005, 16:28
Значи, моята точно е със такова променливо разпределение на спирачното усилие. Ама почва много гнило да изглежда всичко щом толкова много 156-ци го имат тоя проблем тука при мене в Плевен има още 4-5 (който съм виждал де) и ще видя някой път да спра някой от тях и да го питам дали и при него го има този проблем. Ще е много интересно ако се окаже, че и там го има. А пък отностно проблема от няколко дни не го е правило ама то и стана топличко тука при нас и няма вече лед. Ама въпреки всичко мих спирачните механизми с топла пароструйка на слабо налягане, че да не откърша някой кабел/датчик. И ще видим ако пак се заледи дали ще го прави.

@офф.

Весела Коледа, много здраве, щастие и късмет :D

modena360
25-12-2005, 22:40
Леле... :( То стана един пожар! Щом и колегата със 147-цата обяснява за топло и студено, сухо и влажно - туй свети, онуй свети... Не знам на вас как ви се струва, но аз... така... съвсем леко взех да се попритеснявам...
Между другото, вариантът, проблемът да се дължи на принудителното връщане на буталото при смяна на накладки, не звучи убедително. Сменят ли се по друг начин накладки :( - първо, и второ - преди два-три месеца сменях - не забелязах целият процес изобщо да е бил схванат от електрониката.
Обаче имам съвет за колегата, който постави началото на тази тема:
По всичко личи, че ако има проблем, то той е незначителен, не се отразява на работата на спирачната система и електронните системи за контрол на работата й, и за ситуациите, за които тези системи са предвидени, работят перфектно... Значи говорим за конструктивна слабост! Не дефект, а слабост. Нужно е да са налице едновременно минимум 4 фактора, които задействат проблема. Съвсем случайно сте се натъкнали на него веднъж. Оттам нататък, всеки случай сте го създавали преднамерено. Почти невъзможно е при реални ситуации това да се случва често. И ако това е така, залагам си главата, че никой не е в състояние да открие точно в какво е проблемът и да извърши надеждно ремонта. Но има реална опасност поне 1 млн. майстори да обяснят, че могат и да ти вземат приблизително също толкова за мнимия ремонт, но повярвай ми, резултат няма да има. Затова, послушайте съвета ми... забравете за това и не си бъзикайте колата. Запазете силите и парите си за проблеми, които няма да има как да не оправите :wink:

KLM
02-02-2009, 20:19
Значи при мене тази вечер светнаха три лампи:ABS,Една с удивителен знак и спирачката.На дисплея на борд компютъра ми изписа:ABS Failure,VDC Failure,ASR Failure...После остава само надписа:EBD Failure.Гасих,палих...нищо...стоят си.Иначе колата си върви,спира си нормално.Имате ли представа какво може да бъде и в кой сервиз могат да ми го оправят?

myato
02-02-2009, 22:41
Колеги,нищо и няма на колите.
Помислете логично,какво става когато боксувате в нанагорнище.
Едното колело на предния мост се върти напред с обороти съответни на тези на двигателя,а останалите три са неподвижни или се въртят в обратна посока.
А сега познайте,какво ще отчете електрониката?Покозанията на кой датчик се отчитат като приемливи и на кои датчици като неприемливи?:devil:

kkkrisss
03-02-2009, 10:04
Значи при мене тази вечер светнаха три лампи:ABS,Една с удивителен знак и спирачката.На дисплея на борд компютъра ми изписа:ABS Failure,VDC Failure,ASR Failure...После остава само надписа:EDB Failure.Гасих,палих...нищо...стоят си.Иначе колата си върви,спира си нормално.Имате ли представа какво може да бъде и в кой сервиз могат да ми го оправят?

Провери си акумулатора! Обикновено така се получава като акумулатора е на път да си замине.

oem
04-02-2009, 16:04
Как да разбера при мен с EBD ли е или без?

vasilus
04-02-2009, 16:13
да не е скъсано кабелче за накладки и да прави некви мизерий


Мизерий, най-вероятно, е братовчед на сенатора Администраций, нали?