PDA

View Full Version : Да си поплача...!



Garvansky
12-02-2009, 20:42
И такааа... взех си колага от ММ преди 2 дена, бяха се справили чудесно. Всичко беше направено много професионално, което ме учуди доста, дори ги похвалих най-тьржествено. Всички забележки, които им бях поставил бяха отстранени. 2 дена си карам колата аз с страшна наслада и в един момент поглеждам таблото и какво да видя... свети лампата на мотора (една жьлта такава). Позаслушах се аз, колата работи равномерно, няма никакьв проблем. Като тръгнах на светофара си я изръчках и установих, че неще да вдигне оборотите над 3000 :shock: Отбих вдясно и след 1 мин престой на запалена кола реших да я изгася. Поизчаках още малко и я запалих - лампата пак светеше и на дисплея пише "HAVE ENGINE CHECK"!!! Потресен...! Обадих се веднага в ММ и им разказах всичко това, те любезно ми отговориха, че филтъра за твърди частици бил влезнал в режим на почистване. Дрън дрън... Утре в 15:00 часа имам записан час за диагностика и ще ги ритам из целия сервиз... :priest::shoot:

Stoyan Georgiev
12-02-2009, 21:10
ха.... не е за смях ама си е смешно....

Gh0stRider
12-02-2009, 21:10
Аз само не разбрах.. ше ги риташ щото некъв си датчик примерно е дал грешка и ти е светнал engine check-a? Ритай ги ако не ти го оправят, а не че се е развалило... тая жълта лампа свети за щяло и нещяло, дано да е наистина елементарен проблема при тебе ;)

OgyG
12-02-2009, 22:55
Като тръгнах на светофара си я изръчках и установих, че неще да вдигне оборотите над 3000 :shock: Отбих вдясно и след 1 мин престой на запалена кола реших да я изгася. Поизчаках още малко и я запалих - лампата пак светеше и на дисплея пише "HAVE ENGINE CHECK"!!! Потресен...! Обадих се веднага в ММ и им разказах всичко това, те любезно ми отговориха, че филтъра за твърди частици бил влезнал в режим на почистване. Дрън дрън...

Колега, не им се хващай на приказките, аз вече няколко пъти писах по въпроса на почистването на даденият филтър - когато почва да се чисти 1. нищо компютъра не пише, 2. колата си върви абсолютно нормално и си вдига нормално оборотите, 3. единственният признак на почистване е димът който почва да излиза (сиво син) и работа на турбината даже без да даваш газ - на празен ход.
Така че, кажи им да търсят друга причина. Некадърници.

При мен например си има също един Алфа "каприз" - когато измия колата, след това докато не изсъхне ми пише , че няма масло???, или ако е спряна под ъгъл - също ме известява , че е без масло:shock:. Закарах я в ММ - отговорът беше, че всичко е наред??? - имало и дуги такива (интересно ми е ако има и други колеги с такова "проблемче" пишете).

Желая ти успех с ММ!

KGB
13-02-2009, 00:47
Какво правите с тия коли.....

като загреят...карайте ги до дупка газта, за да нямате проблеми!!!

Това е Алфа все пак, не Мерцедес

OgyG
13-02-2009, 05:05
Какво правите с тия коли.....

като загреят...карайте ги до дупка газта, за да нямате проблеми!!!

Това е Алфа все пак, не Мерцедес

Как да се разбира коментара - :grin: - позабравил съм малко нашият език - караме си ги колите с газ - пък са и по добри от мерса - :grin:?

koolio
13-02-2009, 11:00
Не знам защо, но почти не съм виждал нова кола, на която да не и свети въпросната лампа.

dilian alfa gtv
13-02-2009, 14:19
относно тези фирмени сервизи:става въпрос за маздата от подписа оставих колата за първа смяна на масло и вчера си я вземам и след каране окола 50км какво да видя като спрях от долу капе масло и то доста.вкарвам я на канал и какво да видя филтъра почти развит не е стегнат а на всичкото от горе и уплътнението на стария филтър стои също.егати щях да прееба колата заради тези.званя им и ми виката ще дойдем на място викам е..........бете!!!! си ............?!ще напиша оплакване и повече няма да дойда при вас.:laser:

ne0
14-02-2009, 01:22
да са живи и здрави ММ иначе ще умрем от глад... напоследък 159 е най-срещаното в сервиза... ;)

Dodo 155
15-02-2009, 10:48
относно тези фирмени сервизи:става въпрос за маздата от подписа оставих колата за първа смяна на масло и вчера си я вземам и след каране окола 50км какво да видя като спрях от долу капе масло и то доста.вкарвам я на канал и какво да видя филтъра почти развит не е стегнат а на всичкото от горе и уплътнението на стария филтър стои също.егати щях да прееба колата заради тези.званя им и ми виката ще дойдем на място викам е..........бете!!!! си ............?!ще напиша оплакване и повече няма да дойда при вас.:laser:
Мога да ти изпратя снимки на Мазда RX8, която е обслужвана гаранционно от тях и сега й се прави основен ремонт. Колата е на общо 52 000 км, но това е вторият мотор :respect:

Dodo 155
15-02-2009, 10:50
И такааа... взех си колага от ММ преди 2 дена, бяха се справили чудесно. Всичко беше направено много професионално, което ме учуди доста, дори ги похвалих най-тьржествено. Всички забележки, които им бях поставил бяха отстранени. 2 дена си карам колата аз с страшна наслада и в един момент поглеждам таблото и какво да видя... свети лампата на мотора (една жьлта такава). Позаслушах се аз, колата работи равномерно, няма никакьв проблем. Като тръгнах на светофара си я изръчках и установих, че неще да вдигне оборотите над 3000 :shock: Отбих вдясно и след 1 мин престой на запалена кола реших да я изгася. Поизчаках още малко и я запалих - лампата пак светеше и на дисплея пише "HAVE ENGINE CHECK"!!! Потресен...! Обадих се веднага в ММ и им разказах всичко това, те любезно ми отговориха, че филтъра за твърди частици бил влезнал в режим на почистване. Дрън дрън... Утре в 15:00 часа имам записан час за диагностика и ще ги ритам из целия сервиз... :priest::shoot:
Какво стана, колега? Оправиха ли си лайната?
Писах ти да не се занимаваш с тия некадърници ...

KGB
15-02-2009, 14:23
Май се оказва, че на по-ранните 2.4ки е трябвало да сменят ангренажния ремък и ролките в рамките на сервизна кампания....до края на седмица ще гледам да го проверя това....

Garvansky
15-02-2009, 20:45
Колеги, проблемът е отстранен...! Срещу 24 лв. ми показаха бележка, за която чаках 20 мин, на която имаше някакви графики и написано на ръка "почиЗтване на DPF" :respect:

По големи разбирачи от ММ не съм виждал никога. Ще кажете ма нали ти оправиха колата. Да, това е така, но недай си боже да се случи нещо по сериозно нз дали отново ще им се доверя.

Вьзможно е и аз да си въобразявам, но според мен тези хора не знаят дори как да изкарват пари.

stelt
15-02-2009, 21:55
Сори за черногледството, но според мен лампата скоро ще светне отново.

Dodo 155
15-02-2009, 22:33
Колеги, проблемът е отстранен...! Срещу 24 лв. ми показаха бележка, за която чаках 20 мин, на която имаше някакви графики и написано на ръка "почиЗтване на DPF" :respect:

По големи разбирачи от ММ не съм виждал никога. Ще кажете ма нали ти оправиха колата. Да, това е така, но недай си боже да се случи нещо по сериозно нз дали отново ще им се доверя.

Вьзможно е и аз да си въобразявам, но според мен тези хора не знаят дори как да изкарват пари.
Освен, че са некадърни, са и неграмотни :respect:
..."почиЗтване на DPF"...
Пази боже :help:

OgyG
15-02-2009, 22:44
DPF - това доколкото разбирам е филтъра за твъдите частици. Спомням си, че в мануала пише, че на 159 е нова система, която се самоочиства, не се сменя и е вечен. На предните модели, той се сменял или чистил, а тук е нова система.
Колега-погледни в ръководството на колата, а то следващият път ще кажат, че са го сменили.
Все повече се убеждавам, че ще трябва повече внимание да обърнем на предложението от колегата KGB за обслужване в Гърция.;-)

Garvansky
18-02-2009, 00:04
Сори за черногледството, но според мен лампата скоро ще светне отново.

И какво те кара да мислиш така? :saint:

stelt
19-02-2009, 00:46
И какво те кара да мислиш така? :saint:

Опитът с 5 нови италиански автомобила и сервиза на ММ.

Bobo
19-02-2009, 04:03
Това че филтъра е вечен незнам къде го прочетохте но има доста поръчани за некви скромни хиляди левове ;)
Добрата новина е че вече имаме начин да ги премахваме ;) Но бъдете сигурни че за да се задръсти този филтър има основателна причина :upsidedwnsmiley:

OgyG
19-02-2009, 13:06
Това че филтъра е вечен незнам къде го прочетохте но има доста поръчани за некви скромни хиляди левове ;)
Добрата новина е че вече имаме начин да ги премахваме ;) Но бъдете сигурни че за да се задръсти този филтър има основателна причина :upsidedwnsmiley:
В ръководството по експлоатация на 159-та Алфа. :)

Garvansky
19-02-2009, 19:26
Това че филтъра е вечен незнам къде го прочетохте но има доста поръчани за некви скромни хиляди левове ;)
Добрата новина е че вече имаме начин да ги премахваме ;) Но бъдете сигурни че за да се задръсти този филтър има основателна причина :upsidedwnsmiley:

Каква може да бъде причината да се запуши какъвто и да било филтъра на автомобил на 10000 км?

didod
19-02-2009, 20:05
Лоша нафта.

Garvansky
19-02-2009, 20:32
Лоша нафта.

Никога не е слагано различно гориво от V-power Diesel! Лоша нафта не е освен ако шел не мамят!

didod
19-02-2009, 20:49
В България няма качествени горива. Мое мнение.

stelt
19-02-2009, 22:26
Това ''лоша нафта'' е често употребяван израз, може да се каже че е дежурен отговор.
Аз имах проблеми с дюзи на един от автомобилите, съответно причината - лошо гориво.
Е, щях да се съглася, но автомобила беше експлоатиран само в Германия и Франция.
Как един път не казаха че причината е в нискокачествените евтини нови компоненти, които заливат автомобилната индустрия.

OgyG
19-02-2009, 23:07
Никога не е слагано различно гориво от V-power Diesel! Лоша нафта не е освен ако шел не мамят!

В ММ ми препоръчаха да слагам нафта от Лукойл - но в БГ аз си зареждах само Шелл В-пауер и нямах никакви проблеми. По пътя да Русия навсякъде си слагах също В-пауер - и пак без проблеми.Значи 4500 км шеловска нафта си беше хубава.:). До идването в Русия - тук още при първото зареждане се започна на всеки 450 км самоочистване.
След като се определих с нафтата в Русия (само Лукойл Екто, имам в предвид засега само нашият район)- вече 2500 км, пак нямам проблеми.:) Нито веднъж колата не е димила.

Bobo
20-02-2009, 03:47
Причините не са само лоша нафта а и доста други като фабрични дефекти разни и намеса не некомпетентни чип тунери ;)

didod
20-02-2009, 10:44
Вижте на тестовата 159 след 100 хил. км. какъв е филтъра. Не казвам, че само нафтата е виновна, но в 95% от случаите. :smoke:

С примери- на колега със 166 от форума му замръзна Алпин дизела при -20. Моята бутилка за газ след 8000 км. беше пълна с 2 шепи боклуци. И т. н.

RPWWD
20-02-2009, 13:03
В ММ ми препоръчаха да слагам нафта от Лукойл - но в БГ аз си зареждах само Шелл В-пауер и нямах никакви проблеми. По пътя да Русия навсякъде си слагах също В-пауер - и пак без проблеми.Значи 4500 км шеловска нафта си беше хубава.:). До идването в Русия - тук още при първото зареждане се започна на всеки 450 км самоочистване.
След като се определих с нафтата в Русия (само Лукойл Екто, имам в предвид засега само нашият район)- вече 2500 км, пак нямам проблеми.:) Нито веднъж колата не е димила.
И аз карам в последните 5-6 месеца с крадена Лукойлска нафта и мога да кажа, че е напълно нормална защото я виждам когато сипвам от 10 литрово шише за минерална вода ;-) Да чукна на дърво проблеми няма, макар че аз съм с 8 клапановият мотор, за който се твърди че е по-малко капризен към горивото от 16 клапановия.

zlia
20-02-2009, 20:26
И аз карам в последните 5-6 месеца с крадена Лукойлска нафта и мога да кажа, че е напълно нормална защото я виждам когато сипвам от 10 литрово шише за минерална вода ;-) Да чукна на дърво проблеми няма, макар че аз съм с 8 клапановият мотор, за който се твърди че е по-малко капризен към горивото от 16 клапановия.

Кой го твърди това? Колко колеги карат 16 клапанови дизели и имат проблеми? Проблема е най-вече в тези еко-изисквания с все по-голямото задушаване на колиците. Евро-4,5,6 и т.н. Но 8 клапановият май е по-освободен от тях,а иначе като двигател няма разлика в капризите към горивото.

trustworthy
21-02-2009, 00:28
И аз карам в последните 5-6 месеца с крадена Лукойлска нафта и мога да кажа, че е напълно нормална защото я виждам когато сипвам от 10 литрово шише за минерална вода ;-) Да чукна на дърво проблеми няма, макар че аз съм с 8 клапановият мотор, за който се твърди че е по-малко капризен към горивото от 16 клапановия.

Това, че си я преценил визуално, нищо не значи ;) Трябва сериозно да е зацапана (примерно мазут :)), за да можеш да усетиш нещо.
Иначе, що се отнася до разликата м/у 8 и 16 клапановия, все си мисля, че няма как да няма разлика в 'чувствителността' към горивото с/без филтър за твърди частици.

RPWWD
21-02-2009, 12:56
Кой го твърди това? Колко колеги карат 16 клапанови дизели и имат проблеми? Проблема е най-вече в тези еко-изисквания с все по-голямото задушаване на колиците. Евро-4,5,6 и т.н. Но 8 клапановият май е по-освободен от тях,а иначе като двигател няма разлика в капризите към горивото.

Твърдят го дори от ММ, имам познати там. Другото което твърдят е, че колкото по-постна откъм оборудване - толкова по-добре, че разните ел.джаджи после правят големи магарии;-) Иначе следващата ща не ща, ще е с 16 или 20 клапанов двигател щото 120 коньовия JTDm идва слабичък за 159...

Dodo 155
22-02-2009, 17:33
Твърдят го дори от ММ, имам познати там. Другото което твърдят е, че колкото по-постна откъм оборудване - толкова по-добре, че разните ел.джаджи после правят големи магарии;-) Иначе следващата ща не ща, ще е с 16 или 20 клапанов двигател щото 120 коньовия JTDm идва слабичък за 159...
Тия в ММ не ми ги хвали :falos2:
По-некомпетентни хора от тях не съм виждал!
Преди 2-3 дни бях в Солун и се отбих в сервиз на Алфа Ромео. Обясних на приемчика какво масло ми сложиха в АИ и тоя се изцъкли като попарен :noooo: Извади ми Selenia WR 5W40 - full synthetic, и категорично заяви, че друго масло на дизел не се препоръчвало, поне в Гърция, до момента. Маслото беше "Made in Italy" - 2л. туби :clapping:
За справка, тук съм виждал само "Made in EU" :hmm:
Както и да е, техническото обслужване за моята кола там е 247 евро, като в цената влизат - масло, всички филтри, проверка на ходова част, електрическа уредба, спирачки, чек на ЕКУ-то, автомивка (вътре и вън) + течност за чистачки (ако се наложи), налягане на гуми, акумулатор ... с една дума - ВСИЧКО.
Тук, в АИ, не правят и 1/8 от това :falos2:
Как ме е яд, че не я закарат декември при тях :wallbash: :wallbash: :wallbash:
Здраве да е, следващият път ще отида да обслужат моето момиче в Солун, защото сметнах, че с горивото до там ми излиза по-евтино, отколкото тук 8-)

RPWWD
22-02-2009, 20:54
Разбира се че Ауто Италия са некадърници, в това спор няма...За двигателите казах, че дори и те твърдят че.... Колкото до обслужването в Солун или Сяр, с удоволствие стига да ми се наложи. Слава богу, нямам нищо общо с това чудо наречено гаранционно обслужване от български дилър, и честно казано се радвам;-) Както казва моят личен автомобилен техник и приятел Сашо, като си вземеш кола на 2-3 годинки тя вече си е показала дефектите, отстранили са ги по гаранция, разработили са я, и вече е готова за каране.

Garvansky
22-02-2009, 23:03
Разбира се че Ауто Италия са некадърници, в това спор няма...За двигателите казах, че дори и те твърдят че.... Колкото до обслужването в Солун или Сяр, с удоволствие стига да ми се наложи. Слава богу, нямам нищо общо с това чудо наречено гаранционно обслужване от български дилър, и честно казано се радвам;-) Както казва моят личен автомобилен техник и приятел Сашо, като си вземеш кола на 2-3 годинки тя вече си е показала дефектите, отстранили са ги по гаранция, разработили са я, и вече е готова за каране.

Почти нищо не каза!!!

OgyG
23-02-2009, 02:13
Разбира се че Ауто Италия са некадърници, в това спор няма...За двигателите казах, че дори и те твърдят че.... Колкото до обслужването в Солун или Сяр, с удоволствие стига да ми се наложи. Слава богу, нямам нищо общо с това чудо наречено гаранционно обслужване от български дилър, и честно казано се радвам;-) Както казва моят личен автомобилен техник и приятел Сашо, като си вземеш кола на 2-3 годинки тя вече си е показала дефектите, отстранили са ги по гаранция, разработили са я, и вече е готова за каране.

Имаше страр виц по този въпрос - "питали ирански министър защо не купува японски или европейски (американски) трактори, а руски. Той отговорил - защото на тях гаранцията е 5 години и те за това време не се чупят никога, а после така се чупят, че не подлежат за ремонт. Руските пък докато са в гарантия се чупят сумати пъти и тях ги оправят безплатно и най-накрая ги доведат до ума и никога повече не се чупят."

Първата чисто нова кола, която си купих е Alfa Romeo и не съжелявам. Прекрасен и уникален автомобил.
Вчера вече направих 7000 км.:cheers:

RPWWD
23-02-2009, 18:45
Вица кърти мивки;-) Дай боже, като навъртиш 100 000 да си минал през по-малко перипетии от 2,4-ката в теста на Аутобилд. Иначе, благородно завиждам :bravo:

OgyG
23-02-2009, 19:30
Вица кърти мивки;-) Дай боже, като навъртиш 100 000 да си минал през по-малко перипетии от 2,4-ката в теста на Аутобилд. Иначе, благородно завиждам :bravo:
Благодаря колега, и на тебе много безпроблемни километри.:cheers:
Доколкото прочетох статията, не е било чак толкова страшно с тази 2,4-ка.:) А иначе италианците май са същите веселяци като руснаците.:)

Dodo 155
24-02-2009, 11:33
Абе тия шваби не смеят да разглобят някоя немска каручка, да видим на какво ще прилича след 100 000 км :spell:

Мога да ви разкажа какво става с Опел Корса D, след 100 000 км или точно когато излезе от гаранция :blah:
В следващите 10 000 км се появяват такива проблеми, че средно излизат м/у 7 - 8000 лв. :firstprize:

По-добре красива и темпераментна кола да правя, отколкото грозна и дървена :gayfight:

koolio
24-02-2009, 15:39
По-добре красива и темпераментна кола да правя, отколкото грозна и дървена :gayfight:
Е па оно си е те така!:thumbup:
В тази връзка - в момента карам едно поло 1.4 ТДИ. Верно, че харчи около 8 нафта, обаче преди няколко дни ей така от нищото се заключи докато двигателят беше запален, а аз чистех снега отвън. В резултат - 200 лева назад. Е мерси от такава икономия!:spell:

OgyG
24-02-2009, 22:17
По-добре красива и темпераментна кола да правя, отколкото грозна и дървена :gayfight:
Браво колега!!!:thumbup:

Dodo 155
25-02-2009, 10:48
Е па оно си е те така!:thumbup:
В тази връзка - в момента карам едно поло 1.4 ТДИ. Верно, че харчи около 8 нафта, обаче преди няколко дни ей така от нищото се заключи докато двигателят беше запален, а аз чистех снега отвън. В резултат - 200 лева назад. Е мерси от такава икономия!:spell:
Малко Off ...
8/100 за :puke: 1.4 TDi е зверски много :spell: Все пак е 3 цилиндъра. С маркуч да наливаш нафтата, пак не може да я изгори :puke:
Толкова ми харчи RAV4 в града, а е 2.2 дизел и тежи 1800 кг ;)

Иначе всеки разход за Алфа е оправдан :thumbup:
Удоволствието да шофираш такава кола е уникално :firstprize:

Dodo 155
27-02-2009, 01:22
Колеги, проблемът е отстранен...! Срещу 24 лв. ми показаха бележка, за която чаках 20 мин, на която имаше някакви графики и написано на ръка "почиЗтване на DPF" :respect:

По големи разбирачи от ММ не съм виждал никога. Ще кажете ма нали ти оправиха колата. Да, това е така, но недай си боже да се случи нещо по сериозно нз дали отново ще им се доверя.

Вьзможно е и аз да си въобразявам, но според мен тези хора не знаят дори как да изкарват пари.
Преди малко се ограмотявах, относно DPF и т.н. в Алфа.
Оказа се, че има разработено специално масло на СЕЛЕНИЯ, което е за коли с такъв филтър - WR Pure Energy.
Маслото е 5W30 и е разработено за последно поколение дизели с филтър за твърди частици!!! Маслото е на естерна основа, за да не оставя нагар и т.н. Поне доколкото прочетох в интернет.
Сигурен съм, че в ММ или АИ, както искаш ги наричай, не са чували за подобна разработка :crazy:
Сигурен съм, че и на теб са ти наляли от онзи пиклив Кастрол Магнетек, с който тъст ми си пали бензиновата резачка, а аз си промивам мотора :lol: :lol: :lol:

VFTI
27-02-2009, 01:43
ПРосто интереси...Щом те си внасят кастрола, защо да не печелят и от колите и от готиното турско масло...А и на новите коли трудно ще им се направят повече от 100 000км в гаранция...После собственика да си чупи главата..

Dodo 155
27-02-2009, 09:02
ПРосто интереси...Щом те си внасят кастрола, защо да не печелят и от колите и от готиното турско масло...А и на новите коли трудно ще им се направят повече от 100 000км в гаранция...После собственика да си чупи главата..
Прав си!
Но няма да им е приятно да им нанижа един блок на главата, вседствие на "живителната" течност - КАСТРОЛ Магнетек :crazy:
Само като се сетя какви глупости ми развиваха за маркетинга в Алфа Ромео и как в СЕЛЕНИЯ вече не правили масла за ФИАТ/Алфа/Ланчия, а просто си разработвали спецификации като останалите марки и затова всеки официален сервиз избирал какво да слага в гаранционните коли :lol: :lol: :lol:
Явно АИ са единствените с право на избор :roll2: Всички други слагат СЕЛЕНИЯ :lol:

VFTI
27-02-2009, 12:25
Да ти кажа в случая няма значение дали ще е КАстрол или Селения, защото дори да е Селения то ще е от най-евтинджоските турски селении...Пак няма да има нищо общо с гръцката примерно...За това както всички се ориентират да ходите в ММ в Гърция...И маслото, масло и филтрите, филтри и обслужването на ниво :)

Bobo
28-02-2009, 01:56
Да ти кажа в случая няма значение дали ще е КАстрол или Селения, защото дори да е Селения то ще е от най-евтинджоските турски селении...Пак няма да има нищо общо с гръцката примерно...За това както всички се ориентират да ходите в ММ в Гърция...И маслото, масло и филтрите, филтри и обслужването на ниво :)

Ти беше ли там да видиш какво масло слагат?

ne0
28-02-2009, 20:54
Да ти кажа в случая няма значение дали ще е КАстрол или Селения, защото дори да е Селения то ще е от най-евтинджоските турски селении...Пак няма да има нищо общо с гръцката примерно...За това както всички се ориентират да ходите в ММ в Гърция...И маслото, масло и филтрите, филтри и обслужването на ниво :)

A ти колко разбираш от нещо че реши че гърците са некви мегаразбирачи... или те са винаги по-по-най....
желаяти освен кола от Гърция и жена да си вземеш от там щото и жените им хубави....

Dodo 155
01-03-2009, 00:35
A ти колко разбираш от нещо че реши че гърците са некви мегаразбирачи... или те са винаги по-по-най....
желаяти освен кола от Гърция и жена да си вземеш от там щото и жените им хубави....
Абе да ти кажа съм виждал хубави гъркини ;) Ако попадне на такава, ще му завиждам и аз :crazy:
Иначе 99,99% са ужасни :death:

VFTI
01-03-2009, 18:16
Вие нещо май много гладни станахте...кво тръгнахте да ме ядете???

Не съм бил в Гърция да кажа какво масло слагат...Но предполагам е по-хубаво от нашето...А дори да е на същото ниво, щом обслужването си заслужава си струва ходенето...Не го коментирам това... Просто се ориентирах по мненията на колегите, които са били там :) И определено повече вярвам на гърците, отколкото на българите при този тип продукция..

А за Б-я е ясна ситуацията и го казах по-горе...

Благодаря за пожеланияте Нео...

Gedore
03-05-2009, 22:06
Аве да ви кажа, баш баш маслото е от значение.EDC определя момента на чистене на DPF според: деградацията на маслото и данните от дефиринциращият датчик който е поставен пред и зад DPF. В Италия е предвидено това чистене да става средно на около 30000 км. В България тази работа съм я виждал още и на 12000.За това можете да благодарите на бензиностанциите.
Чистенето на този филтър става най-често изван града , за този процес е нужно автомобилът да е над 60 км/ч , равномерна газ извесно време да не се превключват скорости.
Това най-вероятно е бил проблемът на колегата , просто е прекъснал процеса като е натиснал съединител или нещо такова.

OgyG
04-05-2009, 00:12
Незнам какво определя и как определя времето на чистенето- моите наблюдения са следните, вече няколко пъти писах.
На всеки , примерно 450 км. моята кола се "самопочиства", карам само (последните 4000 км) дизел от Лукойл Экто, Евро 4 (5). Основно градско и зареждам само на две бензиностанции, за които гарантирано знам, че са на Лукойл и откъде е нафтата.
Колата е на 8500 км, масло още не съм сменял. И какво значи това, както пише колегата от предният пост, че маслото вече е деградирало или че е лоша нафтата?
Не споря с никой, просто описвам наблюденията си.
Освен това - няколко пъти процеса на очистване си настъпваше при стоене в задръствания, т.е. скорост на движение, като такава вообще я няма.

Bobo
04-05-2009, 01:53
Незнам какво определя и как определя времето на чистенето- моите наблюдения са следните, вече няколко пъти писах.
На всеки , примерно 450 км. моята кола се "самопочиства", карам само (последните 4000 км) дизел от Лукойл Экто, Евро 4 (5). Основно градско и зареждам само на две бензиностанции, за които гарантирано знам, че са на Лукойл и откъде е нафтата.
Колата е на 8500 км, масло още не съм сменял. И какво значи това, както пише колегата от предният пост, че маслото вече е деградирало или че е лоша нафтата?
Не споря с никой, просто описвам наблюденията си.
Освен това - няколко пъти процеса на очистване си настъпваше при стоене в задръствания, т.е. скорост на движение, като такава вообще я няма.


Точно така е ;)

OgyG
04-05-2009, 03:07
Точно така е ;)

Колега, извинявай, не разбрах кое е "точно така". :)

Bobo
04-05-2009, 05:18
Колега, извинявай, не разбрах кое е "точно така". :)

Наблюденията ти са верни и съвпадат с реалната ситуация която се случва с колата ти ;) Сега разбра ли?

Gedore
04-05-2009, 20:27
EDC следи износеноста на маслото и от там разбира ,с каква нафта е карана ,колко си и настъпвал педала т.е. колко сажди от горенето на нафтата са попаднали в маслото и колко се е пънал мотора та го е износил.От там тя разбира колко сажди има в DPF.И другото е дефиринциращият датчик, който представлява един датчик за налягане.Поставен е пред и зад DPF ,когато разликата в наляганията стане 180-200 mbar , дава сигнал.Централата на двигателя вече взима решение предвит обстоятелствата и започва да чисти.
Надявам се сега да съм го написал по ясно.:)
450км , АБСУРД!!! Не е възможно.Нещо друго се случва.Тези мотори по принцип праят бая магарии с електрониката.На някои се налагаше даже да ги преинсталирват наново.
Какъв е смисъла да чисти в града ,събирала събирала и БУМ на пътя,нали това е идеята тази работа да става навънка.

OgyG
04-05-2009, 23:08
Изобщо си нямам понятие какъв е смисалът да "чисти" в града - просто примерно на всеки 450 км съм забелязал,че стрелката на датчика на турбото без да давам газ - се вдига почти на едно деление и така накъде около 5 мин. Първият път когато го забелязах, причината беше че много силно почна да дими. Като смених дизела на друг, вече като си прави "нещото" колата не дими.
Като си дойда лятото в БГ ще си "сложа чип" при KGB и се надявам той да ми каже какво е състоянието на колата ми. :)

virusalfa
07-05-2009, 14:15
Да ти кажа в случая няма значение дали ще е КАстрол или Селения, защото дори да е Селения то ще е от най-евтинджоските турски селении...Пак няма да има нищо общо с гръцката примерно...За това както всички се ориентират да ходите в ММ в Гърция...И маслото, масло и филтрите, филтри и обслужването на ниво :)има и други марки масла,колега.Освен,когато колата е в гаранция.Извън темата-един приятел си взе преди две години Форд Фокус за такси и ония от Мото Пфое му казали,че гаранционно маслото се сменяло на 20000км.Оня им каза да си набутат в гъза гаранцията,на момента смени маслото с някакво английско Морис 5/40 като го сменяше на 12000,форда вече е на над 300000км и няма ядове никакви.А пък относно филтрите-и тук филтрите са си филтри,с малки изключения.