View Full Version : Масло - над максимума ...!!!
Сменявах маслото преди 3 седмици в сервиз и реших днеска да го проверя! Изваждам пръчката и се оказва ,че маслото е около 1.5 почти 2 сантиметра над максимума!
Мисля да го точа с маркуч от система утре сутрин ,че сега е горещо , проблем ли е да карам така и днес(градско) ...и има ли значение дали ще я ръчкам или да карам лекичко ...!?!?!?...
Колко грама(или литър) събира двигателя от минимума до максимума на пръчката!?
Сменявах маслото преди 3 седмици в сервиз и реших днеска да го проверя! Изваждам пръчката и се оказва ,че маслото е около 1.5 почти 2 сантиметра над максимума!
Мисля да го точа с маркуч от система утре сутрин ,че сега е горещо , проблем ли е да карам така и днес(градско) ...и има ли значение дали ще я ръчкам или да карам лекичко ...!?!?!?...
Колко грама(или литър) събира двигателя от минимума до максимума на пръчката!?
4,4 литра събира. 2 см. над максимума е адски много. Това са 2 литра от горе. Сигурен ли си, че е така? Да не би да не си изчистил щеката?
Измерих нивото и се оказа 1.6 - 1.7мм след чертичката на максимума ...бърсах я 3 пъти ама нивото все си е толкова ...!
Измерих нивото и се оказа 1.6мм след чертичката на максимума ...бърсах я 3 пъти ама нивото все си е толкова ...!
Ми източи малко. Иди на канал, развии пробката и източи 1 литър.
nikolaaaay
20-03-2009, 14:05
Сменявах маслото преди 3 седмици в сервиз и реших днеска да го проверя! Изваждам пръчката и се оказва ,че маслото е около 1.5 почти 2 сантиметра над максимума!
Мисля да го точа с маркуч от система утре сутрин ,че сега е горещо , проблем ли е да карам така и днес(градско) ...и има ли значение дали ще я ръчкам или да карам лекичко ...!?!?!?...
Колко грама(или литър) събира двигателя от минимума до максимума на пръчката!?
Много хора ще ти кажат, че няма проблем, но съм виждал на Мерцедес Е-класа на двг пише изрично, че карането с масло над максимума може да доведе до повреда в двг. Това на дизел, но няма знач. Едва ли са го написали просто така.
Ебаси некадърните сервизи има. Колко трудно се пълни масло докъдето трябва. 2 см. си е доста масло.
Тъй като досега не съм развивал пробка, за да не прецакам резбата.. ще точа/смуча с голяма спринцовка и маркуч от система през щеката! Ама проблем ли е ако я карам и днес така ... спокойничко ...!?
направо да си го събера в тубичка за доливане по-натам :) ... така са ми сложили - а досетете се кой е сервиза..... !? мани ми са ми и олепили целата кола с надписи като рекламен билборд съм й станал ...малко се ядосах като видях, какви своеволия си позволяват, но си премълчах ..... ама май май ще ги сменявм ,че взеха безотговорно да се отнасят към мен
Няма нищо сложно да развиеш пробката. Все едно развиваш болт. После стягаш лекичко с два пръста. Не с цяла длан докато усетиш усилие върху пръстите. Да не скъсаш резбата ми е мисълта. И си готов.
И със спринцовка пак можеш ако нямаш канал. Нахлузваш тънка медицинска шлауфка и дърпаш.
Иначе ето какво е станало. Наливали са маслото докато стигне максимума и са спрели. И то после като се е стекло останалото от горе и е надхвърлило. За това трябва да се налее точно 4.4, защото веднага след наливането на щеката нивото е около 6-7 мм преди максимума.
Сменявах маслото преди 3 седмици в сервиз и реших днеска да го проверя! Изваждам пръчката и се оказва ,че маслото е около 1.5 почти 2 сантиметра над максимума!
Измерих нивото и се оказа 1.6 - 1.7мм след чертичката на максимума ...бърсах я 3 пъти ама нивото все си е толкова ...!
Последно? см или мм... има голяма разлика! Ако е 1-2 мм не е фатално, и на моята бяха предозирали почити 3-4 мм карам я вече 10к км няма проблем. Да не би да има бензин в маслото? Мирише ли?
Тъй като досега не съм развивал пробка, за да не прецакам резбата..
Моята я прецакаха "майсторите" и я оляха отвън със силикон да не сълзи. Казаха, че трябвало да точа през щеката с помпа за напред. Само дето не ми е ясно как ще излезе шлама от дъното на картера с помпата но... :furious:
А аз отидох при тях защото се очаква, че са го правили много пъти... и за да не прецакам аз нещо!
а досетете се кой е сервиза..... !? мани ми са ми и олепили целата кола с надписи
Т'ва в кой сервиз?
Александър Ауто?:calc:
Амин :)
Т'ва в кой сервиз?
Виж предния пост ..... образно казано олепили цялата кола .... 2 рекламни табели на номерата( направо са ми цигански) ... и семпъл надпис/лепенка от ляво на задната броня-над гърнето .....
п.п. 1.6- 1.7см е релното ... моя грешка не съм обърнал внимание, не мирише ...добре си е .......
А какъв сняг заваля ..аз нямам гараж ... дано до утре спре ,че ще стана на снежен човек .. :)
Тъй като досега не съм развивал пробка, за да не прецакам резбата.. ще точа/смуча с голяма спринцовка и маркуч от система през щеката! Ама проблем ли е ако я карам и днес така ... спокойничко ...!?
направо да си го събера в тубичка за доливане по-натам :) ... така са ми сложили - а досетете се кой е сервиза..... !? мани ми са ми и олепили целата кола с надписи като рекламен билборд съм й станал ...малко се ядосах като видях, какви своеволия си позволяват, но си премълчах ..... ама май май ще ги сменявм ,че взеха безотговорно да се отнасят към менИ кои си е позволил да ти я прави на билборд:calc:
Когато маслото е повече то си търси от къде да излезе и избива в най слабата точка и много често си заминава семеринга на коляновия вал което е доста неприятно.
adv_petrov
20-03-2009, 14:57
значи на мен едни такива малоумници ми бяха затегнали адски много пропката на картера на ибизата, превъртя гайката, та неуспешно рязане, пилене и - направо друг капак на картера + гарнитура.
А по темата - браво че си го погледнал навреме, защото на мен различни хора са ми казвали че като е над максимума е опасно и може да избие през семерингите (ако не се лъжа беше така).
Поне не си изхвърляй маслото а си го запази че може да си долееш после (колата си гълта масълце, имай го предвид).
Пич къв сняг тука във Варна грее слънце и е няколк оградуса поне...
За 15 000км(20К) от максимума слиза на минимума без да доливам до следващата смяна.
Ще карам лекичко и утре ще сам чичо доктор! :prescription:
А семеринга на коляновия вал - нищо не ми говори :oops: да не бяха едни кръгли метални "нещица" за уплътнение !?
И кои си е позволил да ти я прави на билборд:calc:
VFTI-позна !
lubo_red
20-03-2009, 15:29
Сменявах маслото преди 3 седмици в сервиз и реших днеска да го проверя! Изваждам пръчката и се оказва ,че маслото е около 1.5 почти 2 сантиметра над максимума!
Мисля да го точа с маркуч от система утре сутрин ,че сега е горещо , проблем ли е да карам така и днес(градско) ...и има ли значение дали ще я ръчкам или да карам лекичко ...!?!?!?...
Колко грама(или литър) събира двигателя от минимума до максимума на пръчката!?
ти не гледа ли колко масло ти слагат
между другото моята събира 4литра точно на средата на щеката-ако сипя 4.4литра както пише съм над максимума
проверявам си маслото поне 2 пъти в седмицата по навик
ти не гледа ли колко масло ти слагат
между другото моята събира 4литра точно на средата на щеката-ако сипя 4.4литра както пише съм над максимума
проверявам си маслото поне 2 пъти в седмицата по навик
Ми не го оставяш да се изтече до края. Аз като развия пробката и я оставям половин час да си капе. Пия кафе, пуша цигара през това време. М/у другото в масления филтър също остава не малко масло. Ако не си го сменил него, то там са ти 200 гр. поне и по тръбите също остава. Трябва да се изчака и те да се оттекат след като развиеш филтъра...
тъй като бързах...смениха ми маслото набързо(сам съм си виновен) и ми казаха ,че събира 5 литра двигателя ..... и нали си взех от металните кутии 3бр. по 2 литра масло ,за да имам и евентуално за доливане, тоя дето е сипвал е сипал на око и като гледам май е сипал около 5.5 литра ,че в кутията няма много останало ..... :calc:
тъй като бързах...смениха ми маслото набързо(сам съм си виновен) и ми казаха ,че събира 5 литра двигателя ..... и нали си взех от металните кутии 3бр. по 2 литра масло ,за да имам и евентуално за доливане, тоя дето е сипвал е сипал на око и като гледам май е сипал около 5.5 литра ,че в кутията няма много останало ..... :calc:
Тц, тц, тц... източвай го. И м/у другото много масло ти харчи. Аз калкото налея на моята толкова източвам. Може би 100 - 200 грама ми гори на 10 000 км.
Когато маслото е повече то си търси от къде да излезе и избива в най слабата точка и много често си заминава семеринга на коляновия вал което е доста неприятно.
Колега не мога да се съглася с вас това е типичен автомонтьорски фолклор!
Мисля, че се получава точно обратното налягането спада! При въртенето на коляновия вал маслото силно се арерира от вкараните в него картерни газове. Мехурчетата газ в него са топло-изолатор и на всичко отгоре са свиваеми. Това може да доведе до прегряване на маслото и допълнително спадане на налягането в следствие на намалелия вискозитет... от тук нататък предполагам се досещате какво следва! :(
Всъщност, увеличение на налягането на картерните газове може да се получи ако по някаква причина е запушена картерната вентилация, ама ...
Няма да продължавам, че май оспамихме темата на колегата!
има ли значение за харченето от стари свещи, че са почти на 100к.
а то и двигателя е малко "мазен"от масло,но под колата никога не е имало капки от теч ...
п.п. нямам кора под двигателя
има ли значение за харченето от стари свещи, че са почти на 100к.
а то и двигателя е малко "мазен"от масло,но под колата никога не е имало капки от теч ...
п.п. нямам кора под двигателя
Не, аз до преди 3 месеца карах с оригиналните и NGK.
lubo_red
20-03-2009, 16:19
Ми не го оставяш да се изтече до края. Аз като развия пробката и я оставям половин час да си капе. Пия кафе, пуша цигара през това време. М/у другото в масления филтър също остава не малко масло. Ако не си го сменил него, то там са ти 200 гр. поне и по тръбите също остава. Трябва да се изчака и те да се оттекат след като развиеш филтъра...
значи след като отвиха пробката в масларната свалиха стария филтър и след около 10 мин. слажиха новия и наляха точно 4литра
запалих да напълни филтъра,загасих изчакахме 2 мин и беше на средата
от тогава до сега поне 10 пъти съм го гледал на студен двигател и пак е на средата
момчето оште когато го сипа ми каза че е 4л и аз започнах да споря с него че събира4.4
той каза че и на другие 156 на които е слагал му побирало 4 литра
на миналата смяна бяха сипали4.2 литра и нивото беше около 3мм под максимума
tipo1960
20-03-2009, 17:06
Ми не го оставяш да се изтече до края. Аз като развия пробката и я оставям половин час да си капе. Пия кафе, пуша цигара през това време. М/у другото в масления филтър също остава не малко масло. Ако не си го сменил него, то там са ти 200 гр. поне и по тръбите също остава. Трябва да се изчака и те да се оттекат след като развиеш филтъра...След цялото чакане като теб,въртя и на стартер без да пали 2-3 пъти,само слагам щит да не пръска от гнездото на филтъра,излизат още 200-300 мл..
След цялото чакане като теб,въртя и на стартер без да пали 2-3 пъти,само слагам щит да не пръска от гнездото на филтъра,излизат още 200-300 мл..
Ти пък... :big_whoops:
Сменявах маслото преди 3 седмици в сервиз и реших днеска да го проверя! Изваждам пръчката и се оказва ,че маслото е около 1.5 почти 2 сантиметра над максимума!
Мисля да го точа с маркуч от система утре сутрин ,че сега е горещо , проблем ли е да карам така и днес(градско) ...и има ли значение дали ще я ръчкам или да карам лекичко ...!?!?!?...
Колко грама(или литър) събира двигателя от минимума до максимума на пръчката!?
Спри колата на водоравно място и премери пак.
Спри колата на водоравно място и премери пак.
Да не би да си ме видял на някой байр да проверявам маслото! :offtopic:
Не виждал съм как щеката на 146 ца показва 1 см над максимума при много лек "баир".
Да не би да си ме видял на някой байр да проверявам маслото! :offtopic:
Не се сърди на колегата. Абсолютно е прав. Поне не ти струва усилия никакви. 8-)
Не виждал съм как щеката на 146 ца показва 1 см над максимума при много лек "баир".
Е кой се сърди :) Всяка идея е в + Така ли е била застнала :popesmiley:
http://www.dnevnik.bg/shimg/zx450y250_445710.jpg
mirchozo
20-03-2009, 19:24
Колега как не ти се източвало сега че било горещо маслото,
ти на загрят мотор ли мериш,то така винаги ще те лъже.Трябва малко време да се оцеди маслото.Най-добре сутрин да се прави тази процедура на студен двигател,така няма лъжа няма измама.
Иначе масларите имат едни уреди дето и през дупката на щеката могат да ти източат маслото.И то вероятно така е станало при теб, щото тъпаците ги мързи да се изцапат малко и хоп,ама то винаги остава и после наливаме и новото и ...
svetlastf
20-03-2009, 22:47
Като завъртиш на конткт и шъ изкара още 200 гр масло.
Маслото го проверих след като бях оставил колата 1 час да си почива ....... на равно .........
писах,че ще използвам система(такава за Болниците) и като е горещо маслото,съответно железариите по двигателя, от де дазнам дали няма нещо да се залепи тая система по канала и КО праим после !?!?!?!? трябва да се мисли за нежеланите последствия,колко и малко ворятни да са :).
Сега като гледам как е заровена колата в снега :big_whoops: .... ама трябва да пътувам ....
lord_chuldarkar
21-03-2009, 18:42
Маслото го проверих след като бях оставил колата 1 час да си почива ....... на равно .........
писах,че ще използвам система(такава за Болниците) и като е горещо маслото,съответно железариите по двигателя, от де дазнам дали няма нещо да се залепи тая система по канала и КО праим после !?!?!?!? трябва да се мисли за нежеланите последствия,колко и малко ворятни да са :).
Сега като гледам как е заровена колата в снега :big_whoops: .... ама трябва да пътувам ....
Аз карах моята с 5л масло към 5-6к км, после скъса ремък (ама това няма нищо общо с маслото)
Един тип стар москвич майстор разправя че мохера и един кадет трябвало да се карат с 1 пръст над максимума.
Мисълта ми е че нищо фатално няма да стане, но е хубаво да си е между минимума и максимума.
На моята като и сменям маслото винаги показва над максимума и всеки път си и сипвам масло точно по каталог.Не бих и източил 1л. както предложиха някои от колегите само защото пръчката показва нещо си ! 1л. не е малко масло и може да ти донесе доста главаболия от една такава безумна за мен манипулация!
На моята като и сменям маслото винаги показва над максимума и всеки път си и сипвам масло точно по каталог.Не бих и източил 1л. както предложиха някои от колегите само защото пръчката показва нещо си ! 1л. не е малко масло и може да ти донесе доста главаболия от една такава безумна за мен манипулация!
На колата съм и направил почти 100К с масло между 2-те чертички ..... над максимума може и да няма проблем за двигателя ,а може и да има ..... :drive:
абе отиди си източи масълцето да ти е спокойно за да са написали максимум на тая щека,трябва да има причина,сигурно са оставили "фъндък",но не рискувай.
най-добре я спри на равно вечерта и сутринта я погледни дасе изкапе хубаво :) на мойта не съм й гледал маслото от 4-5 месеца добре ще е да му хвърля едно око :Tease:
plamen76
29-03-2009, 20:30
Незнам какви са тези аномалии при вас в показанията на щеките.При мен колкото си пише толкова слагам(5л)нивото си идва точно на половината м/у мин/макс.При едно приятелче с 2.0TS е същата работа.Друго интересно което четох във форума е че било нормално турбо дизела да дава разход на масло за 10000х км. това не се оказа вярно при мен вече 3 смени от както съм я купил нама загуби.:drive::drive::drive:
Някой беше казал че източването на маслото /и то 1л. / било безумно манипулация.Кое е безумното едва ли някой е разбрал.Начини за източване наличното в /+/ масло има много.
А ти се замисли като колегата от следващия пост :
..... над максимума може и да няма проблем за двигателя ,а може и да има ..... :drive:
Е какво да й стане -ще избие някоя семерина и .....
Голяма работа,едно ремонтче на цената на няколко десетки литра масло.
Вземи си реши проблема ,че ще си скъсаш нервите и джоба.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.