View Full Version : Висок разход на антифриз ... ?!?
Момчета,колата ми поглъща доста големи количества антифриз ... няма видим теч ... къде отива таз течност,кво що става вече откачам ... :bad_evil:
Преди около 6 000 км долях и днес беше само 1 пръст на дъното.
К'во прайме ся?
п.п.Дадоха ми съвет да махна антифриза и да налея оцет и да покарам тъй един ден ... помооооощ ....
п.п.п.Освен това от пред в ляво ми тече някакво масълце,не тече ама капе усърдно ... следобед ще имам време да я заведа на чичко Доктор,ама какво може да е... имате ли идейки какво може да е,че болна ще се разболея вече :hi_temerature:
Провери да не е в маслото,ако не е там провери дали като загрее не пуши бяло отзад.Ако всичко е ОК зна4и ти изтича.Щом не виждаш теча,най-вероятно е отдолу на радиатора.Върху кората под двигателя има дунапрен в който попива и затова не се вижда отдолу ни6то.На мен точно това се бе6е слу4ило миналата година.Свали кората и огледаи внимателно!
ФЕРАРИСТ
26-03-2009, 11:02
Уф......и аз бях така, никъде течове, надувах и с компресор, губи се юнашки, докато един слънчев ден радиаторчето на парното не сдаде багажа, и не напълни колата с вода......от Пловдив до СФ "изгорих" поне 10 литра вода......
Значи под радиаторчето на парното има едно капаче което може да поеме известно количество вода, която впоследствие се изпарява, или стича нежно по пода, естествено не в големи количества, и не винаги мое да се фане веднага - не казвам че такъв ти е случая, но е много вероятно.....
Бръкни в пасажерските крака, и там опипай в горната лява част дали е мокро, и може и да напипаш къде е капака на въпросната джаджа и да видиш дали е текло.....
Ако ли не, мини надвечер след 7 да направим това......ако не е това, поне ще елиминираш една мероятност.....
Бръкни в ауспуха,ако е мазно бегай за гарнитура на главата да ти сменят.
"Бръкни в пасажерските крака, и там опипай в горната лява част дали е мокро, ...":rotfl:
Колежке, почни от най-безболезненото. Смени си капачката на разширителния съд. Покарай известно време и виж резултата.
Колегите добре са ти казали аз само да добавя че е възможно да има теч и от водната помпа който се установява трудно без да се махнат капаците на ангренажа;)
ФЕРАРИСТ
26-03-2009, 15:39
"Бръкни в пасажерските крака, и там опипай в горната лява част дали е мокро, ...":rotfl:
Ми ся верно че поражда асоциации, ама все пак гледам да е разбираемо.....иначе верно си е лафче....иначе при мен беше тежък случай и шоферските крака бяха мокри чак....
Провери да не е в маслото,ако не е там провери дали като загрее не пуши бяло отзад.Ако всичко е ОК зна4и ти изтича.Щом не виждаш теча,най-вероятно е отдолу на радиатора.Върху кората под двигателя има дунапрен в който попива и затова не се вижда отдолу ни6то.На мен точно това се бе6е слу4ило миналата година.Свали кората и огледаи внимателно!
Не е в маслото защото щеше да го пресече,а то не е пресечено.
Отзад си пуши ама не бяло,а черно и това си и е стандартният пушек.
Кора под двигателя отдолу моята кола няма,тъй че няма дунапрен в който да попива.
:(
Уф......и аз бях така, никъде течове, надувах и с компресор, губи се юнашки, докато един слънчев ден радиаторчето на парното не сдаде багажа, и не напълни колата с вода......от Пловдив до СФ "изгорих" поне 10 литра вода......
Значи под радиаторчето на парното има едно капаче което може да поеме известно количество вода, която впоследствие се изпарява, или стича нежно по пода, естествено не в големи количества, и не винаги мое да се фане веднага - не казвам че такъв ти е случая, но е много вероятно.....
Бръкни в пасажерските крака, и там опипай в горната лява част дали е мокро, и може и да напипаш къде е капака на въпросната джаджа и да видиш дали е текло.....
Ако ли не, мини надвечер след 7 да направим това......ако не е това, поне ще елиминираш една мероятност.....
Ще мина след около час,два дано да си у дома ... ще ти звънна ... Благодаря ти :)
Бръкни в ауспуха,ако е мазно бегай за гарнитура на главата да ти сменят.
Ами то аз до колкото съм чувала е нормално в ауспуха винаги да има капчици масълце които да го омазняват,как да разбера до каква степен е нормално това омазняване ...
п.п.Какво ще рече смяна на ганитура на глава,отваря се двигателят ли :no:
Колежке, почни от най-безболезненото. Смени си капачката на разширителния съд. Покарай известно време и виж резултата.
Не съм се сещала за това ... ще подиря от Колега друга капачка и ще наблюдавам,Мерси за съвета!
Купи си нова. Струва 10 лв.
mirchozo
26-03-2009, 18:16
То изобщо доппустимо ли е да има загуба антифриз на определени километри? И моята си го пипа по малко, ама къде отива беш ли мааму,видимо от никъде не тече,и аз съм без подкартерна кора, за смисане с масло и дума не може да става.Верно отзад понапушва малко бяло като е студено,ама съм на газ все пак.Пипам маркучите,не са надути,нормално всичко.Абе то ще си каже от къде е рано или късно,ма не ми се чака тоя момент
Преди време в един сервиз видях като сипват в една кола някаква течност и с едни специални очила гледаха от къде прокапва,май ще се ходи там скоро.
Огромни Благодарности на Ники ( Ферариста ) !!!
Този човек има огромно търпение и винаги помага на кой с каквото може,мисля е време вече да го черпиме :)
На пръв поглед няма нищо тревожно освен това,че се губи антифриз ... ще чакаме и ще видим.
Мисля да отида в някой сервиз за климатици наливали някаква течност чрез която се разбирало от къде какво се губи,някой от вас има ли опит с тези неща да ми обясни малко по-подробно , ей тъй като на жена :oops:
голямата риба
26-03-2009, 19:39
...
Мисля да отида в някой сервиз за климатици наливали някаква течност чрез която се разбирало от къде какво се губи,някой от вас има ли опит с тези неща да ми обясни малко по-подробно , ей тъй като на жена :oops:
това важи само за климатичните системи
на антифриза няма да ти помогне
А да имаш идея какво може да се направи за да се разбере със сигурност дали и къде има теч ?
Нека ти погледнат първо радиатора.Може да е бил боцнат след като я счупи.Ако не са ти го сменили с нов при ремонта де.
Ами то аз до колкото съм чувала е нормално в ауспуха винаги да има капчици масълце които да го омазняват,как да разбера до каква степен е нормално това омазняване ...
п.п.Какво ще рече смяна на ганитура на глава,отваря се двигателят ли :no:
Никак не е нормално да има капчици масалце в ауспуха,ама никак!Ако има масло в ауспуха най вероятно турбината е заминала, но по някой път се разбира трудно защото от изгорелите газове чернилката и конденза като се смесят се получава нещо подобно но не би трябвало да е гъсто и мазно.А ако има антифриз седи точно като масло като се смеси с чернилката!В моя ауспух примерно като бръкна има конденз но не е мазен а пък и немога да си изцапам дори пръста вътре,но моята е бензинова там е друго!
Здравей,
Аз имах подобен проблем - нищо видимо не течеше от никъде, а антифриза се губеше. Оказаха се микропукнатини в радиатора, който вече си беше старичък и износен - ефкта е като да роси от много места. Смених го с нов от ал ауто и оттогава не се губи нищо. Дано съм ти бил полезен.
mirchozo
30-03-2009, 11:30
колежке откри ли от къде ти се губи антифриза
като дойдеш към Добрич ще ми покажеш къде се бърка в краката на шофьора,там дето е барал Ферариста :tooth::tooth::tooth: , да видя на мойта как е
lubo_red
30-03-2009, 13:43
колежке откри ли от къде ти се губи антифриза
като дойдеш към Добрич ще ми покажеш къде се бърка в краката на шофьора,там дето е барал Ферариста :tooth::tooth::tooth: , да видя на мойта как е
цццц:bash:
gkalinov
31-03-2009, 01:21
След като езагряла колата остави я да работи напразен ход,опипай с ръка всички връзки до които имаш достъп и виж дали от някъде не мокри.При мене беше спукано разширителното казанче и много трудно го открих.При 5-6 часа каране губеше по 100-150 грама и за няколко дни изчезваше от разширителното казанче.Много загадъчно докато не го свалих и го огледах внимателно.Оказа се пукнатина отзадната страна на разширителното казанче.
за да не отварям друга тема:
проблем ли е че антифриза ми е под минимума и мога ли да долея, при положение че незнам предния каква марка е?
vankata_ll
31-03-2009, 12:16
Аз долях с дестилирана вода. И без това лятото идва.
lubo_red
31-03-2009, 14:53
за да не отварям друга тема:
проблем ли е че антифриза ми е под минимума и мога ли да долея, при положение че незнам предния каква марка е?
на студен мотор трябва да показва минимум а на загрял-максимум
mirchozo
31-03-2009, 16:28
това че идва лято не означава че трябва да караме с вода,е който иска нека си кара но,антифриза има и смазочни качества,имаше и нещо за галванизиране на металите,но по-учените да си кажат мнението,че мое да издрънкам някоя глупост
kkkrisss
31-03-2009, 16:46
това че идва лято не означава че трябва да караме с вода,е който иска нека си кара но,антифриза има и смазочни качества,имаше и нещо за галванизиране на металите,но по-учените да си кажат мнението,че мое да издрънкам някоя глупост
Смазочни не толкова, колкото антикорозионни!
kkkrisss
31-03-2009, 16:47
на студен мотор трябва да показва минимум а на загрял-максимум
На студен мотор трябва да е на максимум!
и в крайна сметка, някой ще каже ли...
за да не отварям друга тема:
проблем ли е че антифриза ми е под минимума и мога ли да долея, при положение че незнам предния каква марка е?
kkkrisss
31-03-2009, 17:48
и в крайна сметка, някой ще каже ли...
Долей същия цвят или дестилирана вода.
lubo_red
31-03-2009, 19:07
На студен мотор трябва да е на максимум!
сложиго на максимум и ще видиш че ще се изпари до минимум
темата е разисквана и преди:surrender::pimp:
digitalundgrd
01-04-2009, 00:56
Любо май е прав...няколко пъти доливам до максимум на студен мотор...и след някой друг ден пак си се връща на минимум. След това така си седи на мин постоянно на студен двигател и не го пипа...На топъл двигател е по средата между мин и макс. :)
сложиго на максимум и ще видиш че ще се изпари до минимум
Ще ни споделиш ли как става таз магия :?:
lubo_red
01-04-2009, 14:52
Ще ни споделиш ли как става таз магия :?:
не е магия а физика:beer:
Ще ни споделиш ли как става таз магия :?:
не е магия а физика:beer:
Е, нема ли кой да го обясни по научному щом е Физика?
lubo_red
01-04-2009, 16:14
извади си учебника по физика и прочети какво става при загряване на вода в затворено пространство
когато течността е повече от колкото трябва,тя се изпарява и излиза през клапана в капачката на съдоразширитела до нивото на което е изчислено,че трябва да е.
извади си учебника по физика и прочети какво става при загряване на вода в затворено пространство
когато течността е повече от колкото трябва,тя се изпарява и излиза през клапана в капачката на съдоразширитела до нивото на което е изчислено,че трябва да е.
Имаш някаква грешка. Клапанът на капачката отваря при определено налягане, което няма нищо общо с количеството в съда :spoko:
lubo_red
01-04-2009, 18:53
ооо има много общо количеството с налягането:cheers:
я остави течността под минимума и ще видиш как като загрее ще "фучи" през клапана
а когато е повече пак налягането се увеличава и излишното количество излиза през клапана
ооо има много общо количеството с налягането:cheers:
я остави течността под минимума и ще видиш как като загрее ще "фучи" през клапана
а когато е повече пак налягането се увеличава и излишното количество излиза през клапана
А какво казва физиката за хилядите видове антифриз които са смесени в колите ви те как се изпаряват като са смесени с водата? И капачката ако почне да фучи начи работата хич не е само до нивото ами има и друга драма ;)
ооо има много общо количеството с налягането:cheers:
я остави течността под минимума и ще видиш как като загрее ще "фучи" през клапана
а когато е повече пак налягането се увеличава и излишното количество излиза през клапана
Ами ако не фучи кво ще стане ?
А какво казва физиката за хилядите видове антифриз които са смесени в колите ви те как се изпаряват като са смесени с водата? И капачката ако почне да фучи начи работата хич не е само до нивото ами има и друга драма ;)
Ами ако не фучи кво ще стане ?
Абе отвори си учебника по Физика. Човекът е гледал как фучи и излишното изтича през капачката. Ти ше му кажеш :yawn:
lubo_red
02-04-2009, 10:20
ако излишнота течност не излезе през тоя клапан,тогава от къде?
дали нема да е през аспуха?
тоя клапан е оставенза тая цел
преебана ли е капачката става лоша гледка по сфетофарите
когато се смен антифриза се сменя целия
ако излишнота течност не излезе през тоя клапан,тогава от къде?
дали нема да е през аспуха?
тоя клапан е оставенза тая цел
преебана ли е капачката става лоша гледка по сфетофарите
когато се смен антифриза се сменя целия
Нещо май пропусна да ми отговориш на въпросите ?
Абе отвори си учебника по Физика. Човекът е гледал как фучи и излишното изтича през капачката. Ти ше му кажеш :yawn:
Ми там е проблема че физиката ми е любима наука ма явно не ми е ясна :upsidedwnsmiley: Тука има нова физика :laughing1:
lubo_red
02-04-2009, 16:59
като ти е лубима ни обясни на "невежите" какво се получава при налягане в скачени съдове с излишната течност и тя къде отива и съответно ако е по- малко и започне да кипи-къде излиза парата
а за какво е клапанчето в съдоразширителя
при студен мотор колко трябва да показва нивото в разширителният съд :!:
Колега излишна течност ще имаш когато налееш над максимума.Оставащото празно пространство в разширителният съд е е за да обере температурното разширение на течноста.При изправна охладителна инсталация налягането не е голямо.Клапанчето е предимно предпазно средство според мен.Какво става ако по време на път започне да ти духа във водата и нямаш клапанче?На моята кола антифриза ми е винаги на максимум, нямам загуби дори лятото.
Mind_Control
02-04-2009, 17:18
като ти е лубима ни обясни на "невежите" какво се получава при налягане в скачени съдове с излишната течност и тя къде отива и съответно ако е по- малко и започне да кипи-къде излиза парата
а за какво е клапанчето в съдоразширителя
при студен мотор колко трябва да показва нивото в разширителният съд :!:
Добре де, нали затова сипваме антифриз (и по други причини де), защото не кипи при 100 градуса и освен това няма такива големи температурни разширения като водата.
само да добавя 4е има зна4ение какъв антифриз слагате на различните видове радиатори(алуминиеви,пластмасови и т.н).Затова и антифриза е разли4ен цвят-син,4ервен...И аз не го знаех това но в един магазин наскоро ми го обясниха.Н е е хубаво да смесват различните цветове!
lubo_red
02-04-2009, 17:25
Колега излишна течност ще имаш когато налееш над максимума.Оставащото празно пространство в разширителният съд е е за да обере температурното разширение на течноста.При изправна охладителна инсталация налягането не е голямо.Клапанчето е предимно предпазно средство според мен.Какво става ако по време на път започне да ти духа във водата и нямаш клапанче?На моята кола антифриза ми е винаги на максимум, нямам загуби дори лятото.
ок при мех 8 месеца сипвах до макс и се изпарява(изчезва) до мин.
от 4 месеца не и досипвам и си стои на мин. без да мърда
когато е загрял мотора течноста ми е на макс.
с нов термотат съм и нова течност:hi_temerature:
п.п не е нужно да кипи течността за да се изпари
Само да ви кажа,че това дето тече съвсем ама съвсем не е антифриз ами живо масло ... и от ден на ден тече все повече и повече ...
Утре ще свалим маркуча между кулера и турбината и ще го почистим ... ако той е наред и не е пукнат значи си отива бавно , но славно моята турбина ...
Тъй че чакайте включване и голям рев :hi_temerature:
ФЕРАРИСТ
02-04-2009, 20:36
Тъкмо сгоден случай да минеш на бензинче.....:)
Нивгаш ... ама виж ако е непоправимо може и да иде на пазара моята хубавица ... макар да бих предпочела да си я ремонтирам и да си я карам ... мъката ми е огромна ...
Нивгаш ... ама виж ако е непоправимо може и да иде на пазара моята хубавица...
И който я земе и ша почне да плюе,д**ба и счупените алфи.Май ша му направиш лека:hump:
Колеги,да се похваля ...
днес колата беше на ремонт в гр.Ямбол при Христо (Хит-ко) и познайте какво ... :Tease:
Няма никакъв проблем с турбината ми!!!
Сменихме термостат!
Сменихме свещите които отдавна бяха за смяна и бях закупила,но все не оставаше време (нито една от 5-те ми свещи НЕ работеше) !
Причината за теча и мазалото под колата бе спукано цилиндърче на съединителя ... течността е била спирачна,а не масло или антифриз ... !
Сега ще наблюдавам колата и ако продължи да капе ще се търси друга причина,но турбината си РАБОТИ отлично!!!
Не че правя реклама,но момчетата от сервиза и Христо ми отделиха около 5 часа време и огледаха колата подробно ... вниманието и търпението им бяха пословични ( който ме познава знае защо :Tease: :gayfight: ) ... и всичко това или т.е. спасението на моята мечта ми костваше 230 лева!!!
Мисля,че е време да направим раздел от кой сервиз сме доволни и от кой не сме!
Аз давам огромна точка за сервиза в Ямбол и завиждам на колегите от там за специалистите които имат!
ФЕРАРИСТ
10-04-2009, 22:52
Мда, там чуват петела.....
mirchozo
10-04-2009, 23:07
е браво че е станала работата
само да попитам,ти отначало как разбра че имаш висок разход на антифриз,пък сега се оказа масло
т.е. доливаш ли антифриз често или просто си гледала петната които оставя под колата
познайте какво ... :Tease:
... течността е била спирачна,а не масло или антифриз ... !
Е, не успяхме да познаем :oops:
Браво, муцка! След четири изписани страници, а и сигурно ще има още с всякакви честито, евала и бла-бла, историята много ни напомни за вица, в който изнасяме компютри за Япония,
ама не били компютри, а компоти, ама не били 1000, а били 100000 и не сме ги изнесли, а ни ги били върнали, щото им е изтекъл срока на годност :lol:
Иначе, радваме се, че си стегнала колата и милион безаварийни километри ти желаем :yes:
е браво че е станала работата
само да попитам,ти отначало как разбра че имаш висок разход на антифриз,пък сега се оказа масло
т.е. доливаш ли антифриз често или просто си гледала петната които оставя под колата
След 7 дни нон стоп каране и навъртяни повече от 6000 км антифриза беше почти изчезнал и за това първоначално реших,че е антифриз ... познавачи пък казаха,че е масло ... а накрая се оказа спирачна течност ... както и да е,за мен е важно че проблема се реши с минимални вложения.
Все пак ще наблюдавам колата и ако отново видя теч ще тичкам пак в Ямбол.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.