PDA

View Full Version : Почистване на маслен сепаратор - TS 16V



KRIMINALL
20-05-2009, 23:26
Колеги помогнете! Алфата ми е 146 twin spark 1.4 1998-а година с газ сложена в Италия. Проблема е че от време на време започва да пуши през ауспоха бял и черен пушек като трабант, маистора каза че не са гумички на клапаните или сегменти защото ще пуши постоянно а се случва да пропуши веднъж на 2-3 дена иначе я вкарвам в 5000-6000 оборота и не пуши от никаде както и пред майстора в сервиза не пушеше, но когато си реши може да е и в 2000-3000 оборота зад мен става мъгла после пак спира да пуши от самосебе си и дори да я настъпвам пак нищо:? от какво може да е това непостоянно пропушване?:torch: Благодаря предварително!:?:

detelazurno
20-05-2009, 23:44
Ползвай търсачката с ключови думи "маслен сепаратор". А докато оправиш проблема проверявай маслото, защото както си сипал ново нямя да се усетиш как ще си на минимума, че и под него, а както я вкарваш в 5-6 хиляди....... Накратко казано гори масло. Като изчистиш сепаратора проблема изчезва.

KRIMINALL
21-05-2009, 00:19
Благодаря колега, като гледам какво пише за масления сепаратор, симптомите са ми същите! Някой, ако може да ми препоръча добър майстор на италиянски автомобили в Пловдив и окръга ще е супер

detelazurno
21-05-2009, 00:42
Не ти трябва майстор за тая работа. Сваляш капака и чистиш. Аз изчегъртах хубаво взички нагари, после го киснах в разтворител, бензин, накрая почистих с обезмаслител и хайде на водоструйката. После сушиш, слагаш една нова гарнитура и затваряш. Може и да е старата гарнитура ако е читава, но аз я смених понеже счупих един капак и после взех друг, а съответно старата беше улегнала по стария капак. Иначе преди да го счупя стария капак си го затварях с неговата си гарнитура и не съм имал никакви тчове. Ако много те е страх бягай на майстор, но на практика няма какво да прецакаш. Най-много да го пукнеш при затварянето ако пренатегнеш, но това е въпрос преценка просто, не е нещо специфично.

zdravio
21-05-2009, 11:09
Не ти трябва майстор за тая работа. Сваляш капака и чистиш. Аз изчегъртах хубаво взички нагари, после го киснах в разтворител, бензин, накрая почистих с обезмаслител и хайде на водоструйката. После сушиш, слагаш една нова гарнитура и затваряш. Може и да е старата гарнитура ако е читава, но аз я смених понеже счупих един капак и после взех друг, а съответно старата беше улегнала по стария капак. Иначе преди да го счупя стария капак си го затварях с неговата си гарнитура и не съм имал никакви тчове. Ако много те е страх бягай на майстор, но на практика няма какво да прецакаш. Най-много да го пукнеш при затварянето ако пренатегнеш, но това е въпрос преценка просто, не е нещо специфично.
Това значи ли, че самия "легендарен" сепаратор са на практика каналчета(оребрения) на капака на клапаните? Имат ли 145/146 маслен сепаратор, като на 155кондензатор ( прилича на филтър ) ?

detelazurno
21-05-2009, 11:49
Това значи ли, че самия "легендарен" сепаратор са на практика каналчета(оребрения) на капака на клапаните? Имат ли 145/146 маслен сепаратор, като на 155кондензатор ( прилича на филтър ) ?

Нямам представа на 155 как е. На 146 е на самия капак. Като го вдигнеш и обърнеш от долната страна има една ламаринка под която са въпросните каланчета и оребрения за които питаш. Вдигнеш ли веднъж капака, няма как да не го видиш. Ако си погледнеш мотора в нормално сголбено състояние ще видиш, че в горната дясна страна на капака има едно черно пластмасово разклонение към въздуховода и влиза преди дросела. Това пластмасово разклонение всъщност е вързано към сепаратора. То отвежда студен въздух в него, за да могат да кондензират маслените пари и да се върнат обратно върху валовете под формата на масло. Когато се запуши сепаратора маслените пари не могат да кондензират в сепаратора ами се нагнетяват лека полека и кондензират някъде по въздоховода. Затова при запушен сепаратор често дросела е облян в масло, а тръбата на въздоховода се омаслява от долната страна. От тук идва и загубата на масло, която в някои случаи може да достигне и умопомрачителни количества, а последсвията всички ги знаем. Почистването не е сложно. Когато аз свалих моя капак махнах въпросното пластмасово разклонение и на негово място набих една гумена тапа. После напълних сепаратора и целия капак с бензин. И със обикновен разтворител също съм пробвал и става, ако няма от къде да дръпнеш малко бензин за почистване. Оставих го така да се откисне цяла нощ. На сутинта го изсипах (каквото беше останало от него) и с една телчица бърках през дупките да доизчопля каквото мога и после малко продухване да излезне каквото се е заклещило вътре. Принципно ламаринката се държи на 2 болта, но когато ги отвих не помръдваше въобще. После Mury ме светна, че с малка отвертчица лека полека трябва да повдигаш от тук от там и в крайна сметка излиза. Ако успееш да я махнеш после при слагането и не е лошо малко силикон да и сложиш покрая, защото тя има някакво уплътнение фабрично. Аз лично моята не съм я свалял и въпреки това всичко беше успешно. Проблема изчезна, но ако все пак усееш да я свалиш, не е лошо. Ще можеш да почистиш къде къде по-добре и лесно вместо да бъркаш през дупките с тел и да продухваш. След цялата тая процедура една яка водоструйка през всички възможни дупки които видиш после сушене и затваряне.

zdravio
21-05-2009, 13:11
Нямам представа на 155 как е. На 146 е на самия капак. Като го вдигнеш и обърнеш от долната страна има една ламаринка под която са въпросните каланчета и оребрения за които питаш. Вдигнеш ли веднъж капака, няма как да не го видиш. Ако си погледнеш мотора в нормално сголбено състояние ще видиш, че в горната дясна страна на капака има едно черно пластмасово разклонение към въздуховода и влиза преди дросела. Това пластмасово разклонение всъщност е вързано към сепаратора. То отвежда студен въздух в него, за да могат да кондензират маслените пари и да се върнат обратно върху валовете под формата на масло. Когато се запуши сепаратора маслените пари не могат да кондензират в сепаратора ами се нагнетяват лека полека и кондензират някъде по въздоховода. Затова при запушен сепаратор често дросела е облян в масло, а тръбата на въздоховода се омаслява от долната страна. От тук идва и загубата на масло, която в някои случаи може да достигне и умопомрачителни количества, а последсвията всички ги знаем. Почистването не е сложно. Когато аз свалих моя капак махнах въпросното пластмасово разклонение и на негово място набих една гумена тапа. После напълних сепаратора и целия капак с бензин. И със обикновен разтворител също съм пробвал и става, ако няма от къде да дръпнеш малко бензин за почистване. Оставих го така да се откисне цяла нощ. На сутинта го изсипах (каквото беше останало от него) и с една телчица бърках през дупките да доизчопля каквото мога и после малко продухване да излезне каквото се е заклещило вътре. Принципно ламаринката се държи на 2 болта, но когато ги отвих не помръдваше въобще. После Mury ме светна, че с малка отвертчица лека полека трябва да повдигаш от тук от там и в крайна сметка излиза. Ако успееш да я махнеш после при слагането и не е лошо малко силикон да и сложиш покрая, защото тя има някакво уплътнение фабрично. Аз лично моята не съм я свалял и въпреки това всичко беше успешно. Проблема изчезна, но ако все пак усееш да я свалиш, не е лошо. Ще можеш да почистиш къде къде по-добре и лесно вместо да бъркаш през дупките с тел и да продухваш. След цялата тая процедура една яка водоструйка през всички възможни дупки които видиш после сушене и затваряне.
Хиляди Благодарности, колега за точния и изчерпателен отговор! Това е свестно обяснине какво е МАСЛЕН СЕПАРАТОР и как се почиства!!! :bravo: КАТАНЕЦ, да не се цапа темата!

Novachev
13-06-2009, 21:09
С цел допълване на темата за почистване на масления сепаратор на 16V ТС моторите с пластмасовия капак ще опиша как се прави почистването на въпросния сепаратор. Значи има най общо казано два варианта за почистване на масления сепаратрор при пластмасовия капак. Единия е пълнене на сепаратора с разредители раздрусване и плакнене докато спре да пуска 'чернилка"
Другия вариант който аз подкрепям и според мен е по добрия това е разглобяването на самия сепаратор по този начин има свободен достъп до сепаратор и почиването му много лесно.
Както е показано на първата снимка с помощта на няколко малки и тънки плоски отверки които се вкарват между капака на сепаратора и капака на клапаните и се поставят максимално близо до местата на закопчаване на двата капака. Капака на сепаратора се захваща за отвора и се издърпва нагоре. Принципно не е добре да се бърза и да се напъва много вкарва се отверката и се повдига капака подминава първото зъбче после следващото и така докато се измъкне. След измъкване вече има свободен достъп до сепаратора (сепаратора който е разглобен е сравнително чист виждал съ и много по зацапани като на следващата снимка 3 ). Следва миене с обезмаслители разтворитрели и други докато паднат налепите от маслото. След почистване с обезмаслител и разтворител остават и други налепи които не могат да се разтворят и трябва да се премахнат механично с парцалчета отверки и т.н. именно това е причината да твърдя че истинското почистване на сепаратора става само ако се отвори. След като е изчистен сепаратора снимка 4 се затваря като затварянето става внимателно снимка 5.
Трябва да се отбележи че понякога освен сепаратора да е запушено и маркучето и да е блокирало клапанчето което на пластмасовия колектор. Така че за да е сигурно че нямате проблеми с масления сепаратор и с вентилациата му е добре да проверите и дали няма отлагания в маркъчето и клапанчето. Клапанчето се демонтира лесни като се откопчее щипката с тънка отверка и се издърпа нагоре клапанчето се почиства с разредител и се затваря ( за съжаление ми липсват снимки на почиването на клапанчето.



Моля модернаторите да допълнят темата за почисване на малсени сепаратор в Техническия справочник