PDA

View Full Version : алфа 156 - смяна на въздушен филтър ?



156
06-02-2006, 19:57
Тази събота реших да видя в какво състояние е въздушния филтър, но не успях дори да отворя кутията :oops:
Два винта от 4-те, които държаха капака на филтъра бяха яко спекли (а и са много трудно достъпни), а другите се въртяха свободно без да се отвиват. Дали ще е по-лесно да се махне цялата кутия или да пробвам с нафта да ги намажа тия гадни винтове ? Че имам чувството, че филтърът не е сменян от доста време

Crusader
06-02-2006, 20:35
Ааааа не с нафта, става по лошо, най добре със спрей за болтове, но и спирачната течност върши добра работа.

pumukle
06-02-2006, 20:48
Колега, същия проблем го имах и аз....пластмасата е лошо качество и винта превърта вътре заедно с гайката /или както му е там името/, която е вградена вътре ....само сваляне на цялата кутия му е майката...не е сложно....трудното идва после...трябва доста изобретателност да премахнеш тия винтове....и още повече изобретателност да я затвориш добре после.....Аз лично нямах много търпение да се занимавам с нея и направо я премахнах, като си сложих К&Н конус, за което не съжалявам изобщо!!! - колата вади убийствен звук и е доста по-динамична в ниските обороти

KiKo
07-02-2006, 09:39
Честно казано според мен по добре отиди в ванто и за около 30лв ще си вземеш филтър и ще ти го монтират, защото си е голяма хамалогия да го смениш сам аз се опитах един пат и като видах че не върви работата и се отказах и се натресох в ванто и за 15мин ми го смениха. Ударих две псувни на предишните дето уж го бяха сменяли и се прибрах доволен с нов филтър

KGB
07-02-2006, 11:43
Не знам при вас на 156тиците как е, но на 147мицата се сменя отдолу филтра...маха се кората под двигателя (ако има такава)

KiKo
07-02-2006, 11:49
Ми при 156-ците се смения от горе ама преди това се разкачат някви кабеляци над филтъра и после почваш да се мъчиш да отвъртиш 4-те тъпи болта дето в повечето случаи превартат и после си ги биеш в главата

Dodo 155
07-02-2006, 14:55
... но и спирачната течност върши добра работа.
Аз не бих пробвал със спирачна течност :idea:
Щом е токова е***а работата най-добре е в сервиза, както казва Кико :wink: Пиеш си кафенце, не се цапаш и за 15 мин. си готов :D
В другият случай рискуваш да си нараниш ръцете (докато ръгаш с отверка или друг шанцов инструмент :lol: ), да се омажеш до ушите, да строшиш нещо друго покрай кутията и да настинеш (в момента е -9 навън :idea: ) :wink:

156
07-02-2006, 23:07
Щом е токова е***а работата най-добре е в сервиза, както казва Кико :wink: Пиеш си кафенце, не се цапаш и за 15 мин. си готов :D
В другият случай рискуваш да си нараниш ръцете (докато ръгаш с отверка или друг шанцов инструмент :lol: ), да се омажеш до ушите, да строшиш нещо друго покрай кутията и да настинеш (в момента е -9 навън :idea: ) :wink:

ммдам

Sedlaroff
10-04-2006, 17:24
Колега, същия проблем го имах и аз....пластмасата е лошо качество и винта превърта вътре заедно с гайката /или както му е там името/, която е вградена вътре ....само сваляне на цялата кутия му е майката...не е сложно....трудното идва после...трябва доста изобретателност да премахнеш тия винтове....и още повече изобретателност да я затвориш добре после.....Аз лично нямах много търпение да се занимавам с нея и направо я премахнах, като си сложих К&Н конус, за което не съжалявам изобщо!!! - колата вади убийствен звук и е доста по-динамична в ниските обороти
зех алфата със K&N конус, но от Вантотреид ми казаха че има положителен ефект от него в ниските обороти, ма се получава грешка в компютъра и не отчита правилно консистенцията на горивната смес, защото има сензори във оригиналния филтър, които отчитат притока на въздух. Така ли е или не е???

pumukle
11-04-2006, 12:44
зех алфата със K&N конус, но от Вантотреид ми казаха че има положителен ефект от него в ниските обороти, ма се получава грешка в компютъра и не отчита правилно консистенцията на горивната смес, защото има сензори във оригиналния филтър, които отчитат притока на въздух. Така ли е или не е???
Тва са пълни глупости!!!
Във филтъра има филтърна хартия....и тва е
Ефекта на спортния филтър се дължи на факта, че е с по-ниско съпротивление и съответно е по-малко времето за реакция на мотора, поради съкратеното време за набавяне на по-голям обем въздух, когато е необходим....
а това колко въздух влиза се отчита от дебитомера, който се намира след филтъра и нямя нищо общо с него /филтъра/
Важното, за да е оптимален ефекта от конуса, е да му докараш студен въздух, да го изолираш от топлината на мотора и да го переш редовно, като след това перфектно да го омасляваш....тези 3 условия, ако ги спазваш, няма да имаш грижи!

Sedlaroff
11-04-2006, 14:40
е, благодаря :clapping: , това ме интересуваше, щото бащата като го чу това нещо изперка, щото на старата ни кола се развали дебитомера и му излезна бая скъпичко смяната му.:)

zombiran
11-01-2014, 22:27
Имам едно питане за кутията на въздушния филтър за Алфа Ромео 147 1.6 120к.с 2001г.

В момента съм със спортен и ми предстои смяна с нормален. Искам да знам как е захваната стандартната кутия, с колко болта е, и къде се намират. Понеже откакто я имам колата е била само със спортен и нямам никакви ботлове за стандартната. А момчето, което ще ми я праща е сложил всички болтове на едно място и може да ми я прати без тях.

lordliness
11-01-2014, 22:31
Имам едно питане за кутията на въздушния филтър за Алфа Ромео 147 1.6 120к.с 2001г.

В момента съм със спортен и ми предстои смяна с нормален. Искам да знам как е захваната стандартната кутия, с колко болта е, и къде се намират. Понеже откакто я имам колата е била само със спортен и нямам никакви ботлове за стандартната. А момчето, което ще ми я праща е сложил всички болтове на едно място и може да ми я прати без тях.

Виж кола в някоя автокъща, все едно ще я купуваш :)

zombiran
12-01-2014, 11:24
Ето една схемичка за моето питане за бензиновите 147-ци , отностно кутията за въздушния филтър.

http://eper.fiatforum.com/cgi-bin/naread.exe?src=D:/Fiat/ePER/data/SP.NA.00976.FCTLR/rw8.na&type=N&key=1022300001

nexs7910
14-01-2014, 00:12
Колеги, някой сменял ли е филтърната кутия на 156 1.9 жтд? Че аз вчера сменях и лесен начин не видях, трябваше да махна бронята и гредата която държи радиаторите ( долната) има три много е..ани болта до радиатора с които е хваната кутията, една гайка на няква стойка под акумулатора и май това беше, после много дърпане въртене в всякъкви посоки и най-накрая я измъкнах отдолу....

Alamo
14-01-2014, 11:49
Тва са пълни глупости!!!
Във филтъра има филтърна хартия....и тва е
Ефекта на спортния филтър се дължи на факта, че е с по-ниско съпротивление и съответно е по-малко времето за реакция на мотора, поради съкратеното време за набавяне на по-голям обем въздух, когато е необходим....
а това колко въздух влиза се отчита от дебитомера, който се намира след филтъра и нямя нищо общо с него /филтъра/
Важното, за да е оптимален ефекта от конуса, е да му докараш студен въздух, да го изолираш от топлината на мотора и да го переш редовно, като след това перфектно да го омасляваш....тези 3 условия, ако ги спазваш, няма да имаш грижи!

Е те с тоя факт за ниското съпротивление не съм много съгласен. Оригиналният е с много по-ниско съпротивление. Ако искаш хубав спортен филтър с ниско съпротивление и без да ти дава грешки и да цапа дебитомера трябва да се бръкнеш 30лв ама с още една нула отзад за сух филтър. За 30лв най много да прецакаш дебитомера. Масово тези дето се продават не филтрират добре и са с високо съпротивление, включително и прехвалените К&N.
Иначе филтър най-лесно се сменя, като първо се махне пластмасовата тръба от скобите(към кутията и дебитомера), след това се вади една тръба от самата кутия (която стига до средата на филтъра) - така се отваря доста място за игра с болтовете.

vovata
14-01-2014, 20:01
Колеги, някой сменял ли е филтърната кутия на 156 1.9 жтд? Че аз вчера сменях и лесен начин не видях, трябваше да махна бронята и гредата която държи радиаторите ( долната) има три много е..ани болта до радиатора с които е хваната кутията, една гайка на няква стойка под акумулатора и май това беше, после много дърпане въртене в всякъкви посоки и най-накрая я измъкнах отдолу....

наистина се сменя гадно

ALFonsOlder
15-01-2014, 20:57
това чудо всяка година ли се сменя?
какви са признаците за смяна?

TheRaDoOo
16-01-2014, 09:13
Аз съм сменял на 1.9 jtd, обаче не можах да я измъкна отдолу и свалих акумолатора, а след това и планката на която седи той, така филтърната кутия излиза на горе без никакви ядове. Това ми се струва най-лесния вариант.

dimitar_vd62
16-01-2014, 17:39
Е те с тоя факт за ниското съпротивление не съм много съгласен. Оригиналният е с много по-ниско съпротивление. Ако искаш хубав спортен филтър с ниско съпротивление и без да ти дава грешки и да цапа дебитомера трябва да се бръкнеш 30лв ама с още една нула отзад за сух филтър. За 30лв най много да прецакаш дебитомера. Масово тези дето се продават не филтрират добре и са с високо съпротивление, включително и прехвалените К&N.
......

Псулютно, да не кажа че и кой знае каква разлика не отбелязах.За новия дебитомер ми дадоха гаранция в сервиза при положение че си сложа фабричния филтър.

Telerig
21-02-2015, 13:27
същия проблем го имах и аз....пластмасата е лошо качество и винта превърта вътре заедно с гайката /или както му е там името/, която е вградена вътре ....само сваляне на цялата кутия му е майката...не е сложно....трудното идва после...трябва доста изобретателност да премахнеш тия винтове....и още повече изобретателност да я затвориш добре после.....

Колеги някой има ли идея как да ги премахна тия навити един в друг винтове, на моят капак на кутията на филтъра също са превъртели и не затягат капака и в същото време нямат махане...взел съм ботове да ги сменям, но не става номера да ги развия. Единственото което ми идва наум е с някакво шило да разширявам дупките и да ги издърпам ама дали няма да прецакам нещо...някой ако има идея или се е борил с това, ще съм благодарен да даде идея.

tonov
21-02-2015, 16:12
Свалил ли си кутията?

alfaromeo16vVarna
21-02-2015, 16:25
Сваляй смело ако се счупят крачетата на болчетата има доста филтарни кутии за продаване не че за реклама но аз като сменях моя филтър си взех резервна кутия да имам слава богу сичко мина благополучно и сега си седи кутията +това в сервиза или ще я потрошат или няма да го сменят под думите че днес имат много работа и ти можеш да си го смениш сам. Успех

Telerig
21-02-2015, 19:33
Благодаря за отговорите - успях да махна капака без да свалям кутията, като подпъхнах отверка в ръбовете на два от винтовете и побутвайки и въртейки винтовете с друга отвертка го свалих с триста зора...те толкова бяха превъртели, че като свалих трите другите сами излязоха. Проблема стана после като реших да ги махам - понеже винтовете са навити в някакви безумни месингови конуси с резба- тези конуси супер трудно ги развих. Пръсках ги с WD40 смазка и с отвертка в главата на винта и с клещи напънах конусите и с много сила,напън и псувни поддадоха. Оказа се, че винтовете са ръждясали яко. Не мога да си обясня как може така малоумно да затворят тоя капак...замених ги с болтове, стегнах здраво с гайки отгоре и засега се справих. Иначе бих си купил на старо кутия, но ме съмнява дали пак няма да е същата история...
Досега винаги съм сменял филтъра в сервизи и да ви кажа явно капака само така с натискане го затварят колкото да седи... като са превъртели тия винтове, което е май масово явление...проблема е, че така не уплътнява хубаво кутията.