View Full Version : Алфа 145-146, тема за общи приказки
Pages :
1
2
3
4
[
5]
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
infernus
20-11-2010, 23:19
Или лепиш самият стоп с полиуретанова пяна за купето, ако нямаш файнанси и имаш безплатна под ръка ;)
И на мен ми казаха че става само със силикон ама аз се напънах да е бетон и слагах и течния метал.
Това за зареждането мисля,че е от клапанчето,което е в самото гърло на резервоара.При мен откакто един бензинджия ми го счупи,пистолетът постоянно изключва.
Същото и при мен :tequilla:
Здравейте, колеги. Със застудяването и мойта Алфетка си показа малко рогцата.
От известно време гледам, че сутрин на студено взе да забива стабилно муцуната. Подавам газ, обаче на моменти се случва да паднат оборотите на 800 и ако не отпусна педала на газта седи така около 3-4 секунди, някой отзад изсвирва с клаксон и тогава се сеща пущината да потегли :pokey:
Поичзетох из форума днеска няколко теми по въпроса и се оказа, че възможни причинители са дебитомер, кабели и свещи.
Днеска преди да паля реших да разкача дебитомера да видя дали ще им разлика във вървежа. Откачам, паля, потеглям и колата гасне. Оттам стигнах до извода, че може би проблема не е в него т.к. при прецакан дебитомер би трябвало вървежа с откачен такъв да е по-добър, а аз изобщо не мога да потегля. Закачих пак дебитомера и запалих, форсирам малко на студен двигател и усещам, че колата прекъсва/глъхне и т.н. По мойта логика вероятната причина за проблема са свещи и/или кабели. И двете са сменяни преди не повече от 10 хил. км. В няколко теми пише "провери свещи и кабели" та въпроса ми е как аджеба мога да "проверя" дали работят въпросните свещи и кабели, т.к. не съм съвсем наясно?
Здравейте, колеги. Със застудяването и мойта Алфетка си показа малко рогцата.
От известно време гледам, че сутрин на студено взе да забива стабилно муцуната. Подавам газ, обаче на моменти се случва да паднат оборотите на 800 и ако не отпусна педала на газта седи така около 3-4 секунди, някой отзад изсвирва с клаксон и тогава се сеща пущината да потегли :pokey:
Поичзетох из форума днеска няколко теми по въпроса и се оказа, че възможни причинители са дебитомер, кабели и свещи.
Днеска преди да паля реших да разкача дебитомера да видя дали ще им разлика във вървежа. Откачам, паля, потеглям и колата гасне. Оттам стигнах до извода, че може би проблема не е в него т.к. при прецакан дебитомер би трябвало вървежа с откачен такъв да е по-добър, а аз изобщо не мога да потегля. Закачих пак дебитомера и запалих, форсирам малко на студен двигател и усещам, че колата прекъсва/глъхне и т.н. По мойта логика вероятната причина за проблема са свещи и/или кабели. И двете са сменяни преди не повече от 10 хил. км. В няколко теми пише "провери свещи и кабели" та въпроса ми е как аджеба мога да "проверя" дали работят въпросните свещи и кабели, т.к. не съм съвсем наясно?
И аз съм със същия проблем.Дали не е прословутото стъпково с ТПСа?
И аз съм със същия проблем.Дали не е прословутото стъпково с ТПСа?
И двете съм ги сменял неотдавна. Стъпковия като ми правеше проблеми и колата имаше нестабилни обороти на празен ход, а тука проблема идва при подаване на газ. TPS'а също съм го сменявал скоро. Аз съм заложил за сега на свещите или кабелите понеже преди време влизах с колата в една река и при свещите всичко било вода... Оттам и кабелите и признаците бяха сходни. При ниски обороти и рязко подаване на газ - колата се давеше, че даже и гаснеше :devil: Сега не е толкова драстично обаче.
И двете съм ги сменял неотдавна. Стъпковия като ми правеше проблеми и колата имаше нестабилни обороти на празен ход, а тука проблема идва при подаване на газ. TPS'а също съм го сменявал скоро. Аз съм заложил за сега на свещите или кабелите понеже преди време влизах с колата в една река и при свещите всичко било вода... Оттам и кабелите и признаците бяха сходни. При ниски обороти и рязко подаване на газ - колата се давеше, че даже и гаснеше :devil: Сега не е толкова драстично обаче.При мен беше комбинация от кофти бензин, кофти свещи и няколко нацепени лули. Смени бензиностанцията, ако си с кофти свещи - Denso или NGK, лулите ги разгледай дали имат цепнатини. ;-)
При мен беше комбинация от кофти бензин, кофти свещи и няколко нацепени лули. Смени бензиностанцията, ако си с кофти свещи - Denso или NGK, лулите ги разгледай дали имат цепнатини. ;-)
Как да разбера дали свещите са кофти? :surrender: В смисъл - никога досега не съм свалял свещи на кола и не знам какви се предполага да бъдат :) Това ми беше и въпроса. Как да разбера дали свещите са ОК? И тези лули къде се очаква да бъдат нацепени, за тези пластмасовите ли говориш? :D
Как да разбера дали свещите са кофти? :surrender: В смисъл - никога досега не съм свалял свещи на кола и не знам какви се предполага да бъдат :) Това ми беше и въпроса. Как да разбера дали свещите са ОК? И тези лули къде се очаква да бъдат нацепени, за тези пластмасовите ли говориш? :D
За свещите ти пускам линк, тук е обяснено доста точно: http://www.beemasport.com/remonti/spark-plugs/ Лулите най-просто казано са гумените неща, под бобините. Виждат се на четвъртата снимка от втория линк, който съм постнал. Мястото, където обикновено се цепят е в самия им край - т.е. вадиш ги и ги оглеждаш хубаво. Не трябва да има цепнатини. Процедурата по ваденето на бобините и свещите е онагледена доста добре ето тук: http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_spark_plug_renewal.shtml Ако си с алуминиевия декоративен капак, нещата няма да изглеждат 1:1 като на този мотор от линка, но принципа е същия. Внимавай след проверката как точно оставяш кабелите, не трябва да има притиснати или силно огънати такива. Ако нещо съм пропуснал, колегите да допълнят!
За свещите ти пускам линк, тук е обяснено доста точно: http://www.beemasport.com/remonti/spark-plugs/ Лулите най-просто казано са гумените неща, под бобините. Виждат се на четвъртата снимка от втория линк, който съм постнал. Мястото, където обикновено се цепят е в самия им край - т.е. вадиш ги и ги оглеждаш хубаво. Не трябва да има цепнатини. Процедурата по ваденето на бобините и свещите е онагледена доста добре ето тук: http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_spark_plug_renewal.shtml Ако си с алуминиевия декоративен капак, нещата няма да изглеждат 1:1 като на този мотор от линка, но принципа е същия. Внимавай след проверката как точно оставяш кабелите, не трябва да има притиснати или силно огънати такива. Ако нещо съм пропуснал, колегите да допълнят!
Много благодаря, колега! Точно такава информация търсех:clapping:
vankata_ll
22-11-2010, 10:15
Само да допълня нещо, което може би знаеш, но за всеки случай. Преди да свалиш пластината с бубините и лулите първо издърпваш лулите на малките свещи докато чуеш един звук като на тапа от вино :-D След това се издърпва лесно. И после като ги слагаш обратно не натискай конекторите на бубините, че е крехка пластмасата.
Само да допълня нещо, което може би знаеш, но за всеки случай. Преди да свалиш пластината с бубините и лулите първо издърпваш лулите на малките свещи докато чуеш един звук като на тапа от вино :-D След това се издърпва лесно. И после като ги слагаш обратно не натискай конекторите на бубините, че е крехка пластмасата.
Мерси, колега :) Ще го имам предвид!
Още един въпрос - чух, че като се свалят свещите е хубаво да се провери разстоянието им. Имам инструментчето за замерване, питането ми е какво трябва да е разстоянието съответно за малките и големите свещи?
Мерси на всички колеги, отзовали се по проблема "увисна ми стопа". За сега закрепих някак си положението, но мисля да си поиграя с силикон или Бизон наистина...
Е ще проверя колко струва и нов стоп :)
BillyBoy`
22-11-2010, 21:19
Още един въпрос - чух, че като се свалят свещите е хубаво да се провери разстоянието им. Имам инструментчето за замерване, питането ми е какво трябва да е разстоянието съответно за малките и големите свещи?На чисто нови НЖК малките мисля беше 0.6мм по спомен за големите 0.7мм мисля е добре но нека някои друг каже които е запознат със тези неща.
Колеги, понеже не знам откъде да взема информация, интересува ме съединителят ми - 146 1.6TS CF1, с кои други модели и двигатели на фиат/алфа/ланча е съвместим?
И едно въпросче от мен отново ... мойта каляска е 1.4 ТС лесно ли мога да сложа рейка от 2.0 ТС :)
Колеги едно жъпросче имам. Лети джанти на 146 14-ки с по ниски гуми грозно ли ще изглежа и тожа е като за мен нали да не обуркам нещо 4*98, ET35, 6J Благодаря
vankata_ll
09-12-2010, 15:08
Колеги едно жъпросче имам. Лети джанти на 146 14-ки с по ниски гуми грозно ли ще изглежа и тожа е като за мен нали да не обуркам нещо 4*98, ET35, 6J Благодаря
Ако и централният отвор е 58.1 си 6 ;-)
Колко ниски? Аз съм с 185/60/14 и изглежда добре. Нископрофилни гуми на 14-ки и ще изглеждат като колелета от скейтборд
Колеги я дайте идея от какво може да свети дюзичката на таблото, при положение, че колата си работи съвсем нормално, върви си на пушка и разхода си е същия???
Колеги я дайте идея от какво може да свети дюзичката на таблото, при положение, че колата си работи съвсем нормално, върви си на пушка и разхода си е същия???
До колкото съм информиран може да е от доста работи ... затова най-добре диагностика за да си покаже точно ... Можело да е от датчика за палене , от някъф др. датчик , дебитомер , ламбда и те така ...
Да де, ама при всичко за което се сещам, ще има осезаема промяна в работата на двигателя. При мен такава няма!
Да де, ама при всичко за което се сещам, ще има осезаема промяна в работата на двигателя. При мен такава няма!
Не е задължително да има промяна :pancake:
Въпросът разрешен - TPS! Едното краче е потънало навътре по неизвестни нам причини и не е работил. Сега вече всичко е наред и отново мога да раздавам цялата газ :D Или поне докато не ми свърши антифриза, понеже ми е прецакано май радиаторчето на парното :D
DIDO_7736
11-12-2010, 15:56
здравеите тарся си смукателни траби за 1.6 99година моите цафнаха като маиска роза
Един такъв въпрос: Има ли друг начин за източване на цялата течност от охладителната система, без да изхабя 10л дейонизирана вода, за да промивам? Стария ми антифриз е някакъв неизвестен, и не искам да имам от него в новия. :roll:
ScuderiaAlfaCorse
12-12-2010, 20:21
И аз имам въпрос към колегите за следния размер джанта :)
Цолаж 16
Ширина 7.00
Офсет 35.00
Болтове, бр. 4
Разстояние м/у
болтовете, mm 100.00
Ще стане ли за 146-цата ми ?
Забелязах, че размера на главината не е посочен...
vankata_ll
12-12-2010, 21:43
4x100 ще стане с раздвижни болтове (ЗА и ПРОТИВ за тях има колкото искаш, но ти си решаваш)
Централният отвор ако е над 58.1 се оправя с втулки. При ЕТ35 според мен няма да имаш проблеми, но все пак да каже някой с опит с 16-ките ;-)
С ЕТ35 ще има доста добра стойка, но може да опират на по-големи неравности отзад в калниците ако колата е със заводските пружини. Аз отзад съм с гуми 205/50/16 и повече от 1 човек отзад не е препоръчително да се вози. ;-)
ScuderiaAlfaCorse
14-12-2010, 22:41
Тази сутрин пък друг филм...
Коланът ми блокира нещо, нито да го дръпна, нито да се прибере стои си на едно положение и тва е...сопол ли хвана и той покрай тоя студ нз :)
преди бях чел за пиропатрон или нещо от сорта, ама там проблема май беше,че не се прибира самостоятелно, докато сега и не отпуска самостоятелно!
Дайте някой съвет колеги
vankata_ll
14-12-2010, 22:48
Тази сутрин пък друг филм...
Коланът ми блокира нещо, нито да го дръпна, нито да се прибере стои си на едно положение и тва е...сопол ли хвана и той покрай тоя студ нз :)
преди бях чел за пиропатрон или нещо от сорта, ама там проблема май беше,че не се прибира самостоятелно, докато сега и не отпуска самостоятелно!
Дайте някой съвет колеги
Някой, някъде беше обяснявал нещо :-D, че когато блокира така коланът, колата трябва да е на равно място (не под наклон), за да освободи някаква съчмичка.
ScuderiaAlfaCorse
14-12-2010, 23:11
Ами аз днес пробвах ама не стана...утре пак ще пробвам пък да видим кво ще излезе ;)
Един такъв въпрос: Има ли друг начин за източване на цялата течност от охладителната система, без да изхабя 10л дейонизирана вода, за да промивам? Стария ми антифриз е някакъв неизвестен, и не искам да имам от него в новия. :roll:
Промиваш с чешмяна и след това правиш процедурата с 5 литра дейонизирана примерно :mrgreen:
И аз имам въпрос към колегите за следния размер джанта :)
Цолаж 16
Ширина 7.00
Офсет 35.00
Болтове, бр. 4
Разстояние м/у
болтовете, mm 100.00
Ще стане ли за 146-цата ми ?
Забелязах, че размера на главината не е посочен...
Би трябвало да нямаш проблеми ;) аз съм със 8х17 ЕТ 35 и се събират,но съм обърнал вътрешния ръб на калника, това с гума 205/40 ......за по-голяма(висока) незнам вече
Промиваш с чешмяна и след това правиш процедурата с 5 литра дейонизирана примерно :mrgreen:Направено, сложих антифриз IGAT - доста го хвалят, а и все пак е G12+ :mrgreen:
Тази сутрин пък друг филм...
Коланът ми блокира нещо, нито да го дръпна, нито да се прибере стои си на едно положение и тва е...сопол ли хвана и той покрай тоя студ нз :)
преди бях чел за пиропатрон или нещо от сорта, ама там проблема май беше,че не се прибира самостоятелно, докато сега и не отпуска самостоятелно!
Дайте някой съвет колеги
При мен веднъж беше блокирал колана по същия начин. Дърпах (присецвах) го известно време на място, нищо не стана. След това покарах малко и в един момент се оправи. Беше преди около година, пак зимата. Беше така блокирал, че можех да го закопчавам единствено без яке и беше доста кофти в студа. Но бързо се оправи, всичко беше в рамките на един ден, но чак на второто каране след като блокира се оправи.
Ами аз днес пробвах ама не стана...утре пак ще пробвам пък да видим кво ще излезе ;)
Удри по кората здраво ... само да не счупиш нещо и на моята се е случвало ама само веднъж . Чудих се чудих се накрая му ву вкарах 2 тупаника в гръбначния кош и се оправи :devil:
При мен веднъж беше блокирал колана по същия начин. Дърпах (присецвах) го известно време на място, нищо не стана. След това покарах малко и в един момент се оправи. Беше преди около година, пак зимата. Беше така блокирал, че можех да го закопчавам единствено без яке и беше доста кофти в студа. Но бързо се оправи, всичко беше в рамките на един ден, но чак на второто каране след като блокира се оправи.
ХАХА тази сутрин ми блокира за 2ри път, ей това е съдбата.
PEPI-2ALFA
15-12-2010, 18:39
Шофьорския колан на брат ми на 155-цата 3-4 пъти така блокира и то докато аз карам - не мога да се заКоланя :) . Оправяше се от самосебеси. А как да си направя на 146 да се прибира по-нормално. Шофьорския вече е в час, но другия се ползва по-рядко и почти не се прибира сам.
DIDO_7736
15-12-2010, 19:03
здравеите грамнаха ми смукателните колектори а колата не е на газ някои може ли да ми каже от каква е причината беше студено но колата беше вав гаража
Хора молявисе кажете как се маха това на предните седалки отгоре дето си подпираш главата (излеземи от главата името) направо щях да искъртя сичко немога и немога ?
Хора моля ви се кажете как се маха това на предните седалки отгоре дето си подпираш главата (излезе ми от главата името) направо щях да искъртя сичко не мога и не мога ?
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=6847
Малко са се позатрили снимките, но пак може да добиеш представа как става. Успех !
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=6847
Малко са се позатрили снимките, но пак може да добиеш представа как става. Успех !
Голям зор но пак нестава .. незнам еба*и алфата
ХАХА тази сутрин ми блокира за 2ри път, ей това е съдбата.
Значи вчера с един приятел махнахме пластмаста около колана - има едно болтче най-долу, останлото са щипки. След това махнахме механизма на колана (болт горе над кората, болт долу под под кората, болт, който държи механизма за купето). Гледахме механизма и естествено не може да се разглоби, а и не е желателно. Въртяхме, дърпахме сецахме и се оправи. После по-обратната процедура.
Проблемът май е от съчмата, която застава в кофти положение. Механизма си мисли, че колата не е в нормално положение и блокира колана. С леки удъри по механизма и сецане го отблокирахме.
Със сигурност това не може да се ремонтира, защото има пиропатрон вътре. Та в подобен случай, аз вече ще процедирам по следния начин. Ще го сецам известно време и ще си карам докато не отблокира, като периодично пак ще го дърпам. Ако не се оправи до няколко дена, пак ще има разглабяне.
Ако това блокиране зачести, може да си купя нов механизъм.
Цялата процедура от вчера отне около 30мин (2ма човека).
ScuderiaAlfaCorse
16-12-2010, 19:56
Моят колан снощи реши да се прибере :big_bow_down: пък да видим до кога :)
Колеги айде някой да ми затъмни стаклата бе :)
Коледни промоции ? :D
Един малък проблем се възобнови при мен със застудяването. Като отворя багажника и не може да стои отворен... Амортисьорите му не държат мисля :chair: Някой от вас имал ли го е този проблем и как се е справил с него?
vankata_ll
20-12-2010, 10:42
Един малък проблем се възобнови при мен със застудяването. Като отворя багажника и не може да стои отворен... Амортисьорите му не държат мисля :chair: Някой от вас имал ли го е този проблем и как се е справил с него?
И на мен ми направи впечатление, че откакто паднаха много температурите движението/съпротивлението на амортисьорчетата се промени. Но моите засега задържат.
Иначе не виждам какво друго можеш да направиш освен да смениш амортисьорите или да си сложиш една летва лев-лев и двайсет в багажника :hump:
Един малък проблем се възобнови при мен със застудяването. Като отворя багажника и не може да стои отворен... Амортисьорите му не държат мисля :chair: Някой от вас имал ли го е този проблем и как се е справил с него?
Износили са се и при по-ниски температури хлабините се разширяват и съответно не държат. Нови или втора ръка от по-нов автомобил. Или летва за подпирачка, ако не ти е проблем :)
И на мен лико ми го прави това в големите студове. Просто като отворя багажника го клатя няколко пъти нагоре-надолу да се раздвижи леко и след това нямам проблем :)
Износили са се и при по-ниски температури хлабините се разширяват и съответно не държат. Нови или втора ръка от по-нов автомобил. Или летва за подпирачка, ако не ти е проблем :)
Засега го подпирам с глава ма може и някоя летвичка да му измисля :brickwall:
@soldier: За това с раздвижването не се бях сетил, трябва да пробвам ;)
ODPleven
24-12-2010, 11:58
Здравейте,
Някой може ли да ми каже (а ако може и снимчица) къде се намира автоматичние смукач на 145 1.4 тс , защото мисля че ми прави някакъв проблем и искам да го намажа...
Няма смукач. Кажи какви са ти симптомите, да те насочим.
ПП иСкам
ODPleven
24-12-2010, 13:12
При палене оборотите се качват до 1200 и след това падат бързо ,притриса и угасва...При второто палене няма проблем...(лятото рядко но пак го прави)...
Казаха ми че автоматичния смукач трябвало да се намаже...
Колеги моля да ме извините за глупвия въпрос. Но искам да питам, дали ще колата ще промени много звука, ако махна предпоследното гърне и да сложа на негово място тръба. И накрая да слойа краино гърне със заглушител.
marian2784
24-12-2010, 17:21
При палене оборотите се качват до 1200 и след това падат бързо ,притриса и угасва...При второто палене няма проблем...(лятото рядко но пак го прави)...
Казаха ми че автоматичния смукач трябвало да се намаже...
колега почисти си моторчето за празен ход,това ще помогне,доколкото си спомням трябва да почистиш и дросела.има писано и за двете
Колеги моля да ме извините за глупвия въпрос. Но искам да питам, дали ще колата ще промени много звука, ако махна предпоследното гърне и да сложа на негово място тръба. И накрая да слойа краино гърне със заглушител.
Еми доста ще се промени. Ако заглушителя е сложен обаче според мен ще бъде поносимо, така че действай! Генерацията е една от най-важните инвестиции при атмосферките :)
marian2784
24-12-2010, 17:23
Колеги моля да ме извините за глупвия въпрос. Но искам да питам, дали ще колата ще промени много звука, ако махна предпоследното гърне и да сложа на негово място тръба. И накрая да слойа краино гърне със заглушител.
при мен предпоследното е перфорирана тръба и не мисля че забавя с нещо газовете,но намаля шума със сигърност
при мен предпоследното е перфорирана тръба и не мисля че забавя с нещо газовете,но намаля шума със сигърност
Мисля че колегата пита за триъгълното гърне.
Ако се махне то, звукът доста ще се засили.
marian2784
25-12-2010, 10:31
Ами не съм съгурен за шума,но когато сменях крайното надникнах вътре и беше перфорирана тръба,сигурно с вата около нея,не като нормално гърне.Затова така си мисля
н.неделчев
25-12-2010, 17:18
Триъгълното гърне е с перфорирана тръба вътре.Като махнах моето на дизела и само с крайно тип "спортно" извади леко боксеров звук.
Здр колеги, нов съм в отбора - от скоро с една 146. Естествено има дреболийки за пооправяне, като всяка нова-стара кола...
Та въпросът ми е (ако има запознати): дали лостчетата около волана за мигачи и чистачки стават от ДелтаII?
Визуално са същите (като изключим подсветката, която май я няма само при последните Алфи от серията), а съм намерил такива от Ланча и се чудя дали да ги вземам (дали има причина да не са взаимозаменяеми)...
На Алфата липсва бутончето за включване на задния фар за мъгла и бутона за подгряване на задното стъкло се цака от време на време...
Весели празници!
Добре дошъл при нас. Желаяти много безаварийни с красавицата, ще разбереш, че това е един много приятен, автомобил. А по въпроса, защо не се разровиш в раздела продава на нашия форум, по точно в авточасти и аксесоари. Там някои колеги са си пуснали колите на части, и съм сигурен, че ще си намериш нужните неща. Успех!
---------- Post added at 19:32 ---------- Previous post was at 19:27 ----------
Значи по думите на колегата Тонов трябва да си намеря задно със заглушител ,ако махам триъгълното, тогава звука ще е що годе нормален.
Колеги трябва ми зарядно за акумлатор може ли някой да ми отслужи на герена живея .. :(
На Алфата липсва бутончето за включване на задния фар за мъгла...
В смисъл фабрично го няма или просто се е счупило.
Ами там, където трябва да стои символа за задния халоген си е просто прозрачна пластмаска. И бутона се натиска, но не задържа - вадих го - и вътре си беше само пружинката, без никакви пластинки, които да правят контакт. Чудя се и се мая, дали може да има фабрично кола от този век за европейския пазар без заден фар за мъгла, или някой си е играл да изкорми чарколяците... Иначе в левия стоп си има 21в крушка за тая работа...
Та мисля да пробвам с лостове от Ланча - белким и светнат, както е при Делта. ;-)
Все още имам и Делтата от подписа под ръка, но проблемът ми е, че не мога да си позволя да разпарчетосам и двете коли едновременно за експерименти... По-лесно ми е направо да взема две лостчета за по 10тина лв (само дано да не е набутване)...
Ами там, където трябва да стои символа за задния халоген си е просто прозрачна пластмаска. И бутона се натиска, но не задържа - вадих го - и вътре си беше само пружинката, без никакви пластинки, които да правят контакт. Чудя се и се мая, дали може да има фабрично кола от този век за европейския пазар без заден фар за мъгла, или някой си е играл да изкорми чарколяците...
Моята е същата, но аз си мислех, че просто бутончето си е заминало. Егати странното. Колеги, кажете при вас така ли е ?
Моята е същата, но аз си мислех, че просто бутончето си е заминало. Егати странното. Колеги, кажете при вас така ли е ?При мене се включва на всяко пето натискане, но иначе си работи нормално. Или някой ви е изкормил копчетата, или тая екстра просто си я няма. :wink:
големия габарит за мъгла работи само когато са включени фаровете и са пуснати халогените.
LeoVin4i
30-12-2010, 12:15
Ами тия дето нямат халогени отпред как им свети задната ламБа тогава :) Всичките 145/6 имат тая екстра, проблема е или в копчето или в релето, приятно ровене из инсталацията ви пожелавам :)
тия които нямат халогени, могат да пуснат габарита за мъгла единствено след като са включени късите светлини. след феислифта , бутона на лоста не е задължащ,така че е нормално да не щрака.
http://gg-bg.org/tmp/alfa/Alfa%20145%20books/Volume%203/Front%20and%20Rear%20Foglights.pdf
Ах аз имам въпросче , за двигател 1.9 JTD каква е нормалната температура и каква температура трябва да поддържа колата ? ( П.С при мен е 90 С. но поддържа някъде 70-80 което не ми се струва редно дали нещо термостата е за смяна ? ):new_Eyecrazy:
Ах аз имам въпросче , за двигател 1.9 JTD каква е нормалната температура и каква температура трябва да поддържа колата ? ( П.С при мен е 90 С. но поддържа някъде 70-80 което не ми се струва редно дали нещо термостата е за смяна ? ):new_Eyecrazy:
Не ти е за смяна ако извънградско ти поддържа тази температура, а и сега си е студено.
абе аз имам едно въпросче ... прочетох някъде че на алфа ромео 1.9 JTD и дават максимална скорост 185 км/ч добре де но аз на моята съм и вдигал 205км/ч нещо май не е актуална иформацията за максималната скорост :)
абе аз имам едно въпросче ... прочетох някъде че на алфа ромео 1.9 JTD и дават максимална скорост 185 км/ч добре де но аз на моята съм и вдигал 205км/ч нещо май не е актуална иформацията за максималната скорост :)Точно така 205км/ч на километража си съответства на 185км/ч реални. :afro:
Точно така 205км/ч на километража си съответства на 185км/ч реални. :afro:
?!? Нещо неразбрах :D как така 205 ще отговаря на 182 ?! :hmm::hmm::drive:
П.С гумите ми са 15/195/50 като на колегата ! ...
marian2784
02-01-2011, 20:28
не съм много съгласен на моята и дават 176 а по GPS съм и правил 196 а със 15ки 195/50 разликата в километража е 2 км/ч
?!? Нещо неразбрах :D как така 205 ще отговаря на 182 ?! :hmm::hmm::drive:
П.С гумите ми са 15/195/50 като на колегата ! ...Допустимо, или по-скоро нарочно отклонение от истинската стойност. Почти всички коли са така.
2 въпроса от мен:
1. Вчера след 30-40 минути (градско) каране температурата не можа да се качи над нивото на снимката (че даже и по-ниско, понеже по време на снимката колата я бях спрял на място и малко се покачи). Преди време съм сменявал термостат (дебитомер и ламбдасонда също). Има ли други възможни причини освен термостата за този проблем? Доколкото си спомням имаше някакъв ръчен метод, по който да се диагностицира термостата?
2. Има ли някой друг от форума, на когото градусите са както при мен? Т.е. 40 - 80 - 120? Май на всички останали са 50 - 90 - 130 ??
http://img412.imageshack.us/img412/8743/dsc3430v.jpg
И аз съм като теб с 80 градуса по средата. В тези студове почти стигам 80 градуса. Така че съм като теб на снимката или малко по-нагоре. Това при пуснато парно. Ако спра парното температурата е малко по-висока.
Tи не си ли с дизелов двигател? Че мойта машинка е 1.4 ТS. Иначе в движение не ще да качи 80 и това си е. Даже е по-ниско от показаното, както съм писал :censored:
BillyBoy`
07-01-2011, 11:34
Почти съм сигурен че е термостата извън градско една идея под 80 градуса градско 80 или малко над 80.
И при мен държи същата температура извънградско през зимата, мисля, че е нормално, не се притеснявай.
П.С. И при мен индикаторите са на 40-80 градуса.
infernus
07-01-2011, 12:22
Почти съм сигурен че е термостата извън градско една идея под 80 градуса градско 80 или малко над 80.
При мене е точно както при теб, точно на 80 градуса или съвсем малко над 80, градско и извънградско. А и не би трябвало да има значение градско ли е извънградско ли е ако ти бачка термостата правилно. Също така уреда може да послъгва... ако има вариант мерете с термометър или в друга 145/6 с ръчичка на парното като загрее.
И мойто уред е 40-80-120. И мойто уред рядко минява 80, но си е нормално, нема да се коркаш :)
Малко странен въпрос...ама нормално ли е да имам евробукса под задната седалка? Като я вдигна, под нея има някакво "киче" (тая дума много ме кефи) и под него си стои самотна една евробукса, свързана с кабели със всичко :D:D Помислих си да не е подготовка за чейнджър, ама техните букси не са ли кръгли? И втори въпрос - сложих си елипси на кората, но се чудя откъде най-лесно мога да намеря кабелите, които отиват към задните говорители, за да взимам сигнал от тях :) Понеже под пласмасовите прагове на предните врати минава сноп от около 1 милиард кабели, а и е много неудобно..трудно се стига до тях. Ако има някой колега с елипси на кората, нека сподели къде ги е свързал. :BBQ:
alfa maniak
08-01-2011, 22:09
аз моите сам ги варзал за задните колони на вратите махнах колоните оголих лейо кабелите и ги вързах и си дъни
аз моите сам ги варзал за задните колони на вратите махнах колоните оголих лейо кабелите и ги вързах и си дъниА кабела някъде през средната колонка ли го прекара?
oTBpaTuTko
09-01-2011, 01:48
Само на боксерови двигатели ли е това или на T.S. също. Аз съм с фейслифта и е индикатор 50 - 90 - 130
Преди facelift-a са 40-80-120,после стават 50-90-130 :)
Аз да попитам нещо свързано с алармата, че да не пускам тема. Та от известно време като я пусна си заключва както си е по реда и изсвирва 1 път и я остава да си седи и тя сама си решава да се пусне и пищи ли пищи. Пробвах да сменя батерийката на дистанционното но след 3 опита с чисто нови батерий реших да пиша тук. Мисля, че не е оригинална аларма, защото се намира зад шофьорския фар и е хваната с 1 рапитка. Та въпроса ми е дали някой знае от какво се получава така и как да разбера каква ми е алармата за да търся как да я настроя? И евентуално ако се налага да ходя на алармаджия да ми кажете каде има добър такъв. Благодаря предварително!
моята изсвирва 1 път когато не ми е затворена добре някоя врата или капак, но пък после не се включва...има ли шанс да имаш подобен проблем, например да не ти натиска капака достатъчно добре сигнализатора и да ти отчита че не ти е затворен?
моята изсвирва 1 път когато не ми е затворена добре някоя врата или капак, но пък после не се включва...има ли шанс да имаш подобен проблем, например да не ти натиска капака достатъчно добре сигнализатора и да ти отчита че не ти е затворен?
Ами изрично слизам до доло да я проверявам и затварям всички врати капаци и прозорци (като едва ли не ги трясвам) и ефекта е 0. Нямам никаква друга идея от какво може да е. Дори провех всички бушончета да не би да има някой изгорял който да я задейства тая аларма, но сега е тъмно вече пък и не ми се вярва от това да се пуска.
mdterziev
11-01-2011, 19:16
Аз да попитам нещо свързано с алармата, че да не пускам тема. Та от известно време като я пусна си заключва както си е по реда и изсвирва 1 път и я остава да си седи и тя сама си решава да се пусне и пищи ли пищи. Пробвах да сменя батерийката на дистанционното но след 3 опита с чисто нови батерий реших да пиша тук. Мисля, че не е оригинална аларма, защото се намира зад шофьорския фар и е хваната с 1 рапитка. Та въпроса ми е дали някой знае от какво се получава така и как да разбера каква ми е алармата за да търся как да я настроя? И евентуално ако се налага да ходя на алармаджия да ми кажете каде има добър такъв. Благодаря предварително!
Колега, преди много време имах същия проблем. След адски много мъки сам разбрах, че като съм карал от друсането предният капак леко се е открехнал нагоре и алармата полудява. След като си го регулирах се оправи. Дано съм помогнал.
Колега, преди много време имах същия проблем. След адски много мъки сам разбрах, че като съм карал от друсането предният капак леко се е открехнал нагоре и алармата полудява. След като си го регулирах се оправи. Дано съм помогнал.
Много благодаря колега, оказа се найстина предният капак. Слезнах го проверя (отворих го и затворих) пуснах алармата и до сега гък не е казала. Следващият въпрос ми е как го регулира ?
Аз да попитам нещо свързано с алармата, че да не пускам тема. Та от известно време като я пусна си заключва както си е по реда и изсвирва 1 път и я остава да си седи и тя сама си решава да се пусне и пищи ли пищи. Пробвах да сменя батерийката на дистанционното но след 3 опита с чисто нови батерий реших да пиша тук. Мисля, че не е оригинална аларма, защото се намира зад шофьорския фар и е хваната с 1 рапитка. Та въпроса ми е дали някой знае от какво се получава така и как да разбера каква ми е алармата за да търся как да я настроя? И евентуално ако се налага да ходя на алармаджия да ми кажете каде има добър такъв. Благодаря предварително!
Какви са батериите, че дистанционното ми се нуждае от смяна, може да те оттърва поне от едната батерия :)
Какви са батериите, че дистанционното ми се нуждае от смяна, може да те оттърва поне от едната батерия :)
Лошото е, че не ги пазя. Иначе се води А27 като размер.
infernus
11-01-2011, 23:34
Много благодаря колега, оказа се найстина предният капак. Слезнах го проверя (отворих го и затворих) пуснах алармата и до сега гък не е казала. Следващият въпрос ми е как го регулира ?
Е прекали, много рядко го вдигаш тоя капак :P Вдигай поне да се похвалиш или да скиваш масълцето. А регулировката трябва да е от гумените тампони на който ляга да се навиват и развиват :)
PEPI-2ALFA
11-01-2011, 23:38
...А регулировката трябва да е от гумените тампони на който ляга да се навиват и развиват :)
По-лесно ще регулира бутончето на алармата.
mdterziev
12-01-2011, 09:01
По-лесно ще регулира бутончето на алармата.
Точно, не се изразих правилно. Това направих и аз.
oTBpaTuTko
12-01-2011, 10:46
Странно ли е че ми се спъна много колата след като сложих зимните гуми. 4 чисто нови са и са малко по-височки от предишните, но ускорението не е същото. :drive::shutup:
Е не би трябвало. Колко са по-големи от старите?
Точно, не се изразих правилно. Това направих и аз.
Може ли да обясните по-простичко за това бутонче, как се регулира? Не трябва ли да имам упътване на алармата за тази нястройка ? Извинявам се, че съм така любопитен, но предпочитам да си оправа тази аларма а не да слагам друга...
Може ли да обясните по-простичко за това бутонче, как се регулира? Не трябва ли да имам упътване на алармата за тази нястройка ? Извинявам се, че съм така любопитен, но предпочитам да си оправа тази аларма а не да слагам друга...
Регулира се по височина ;) Обикновено бутончетата са на резба и могат да се местят нагоре/надолу. Целта е да се задейства чак след отварянето на капака, а не да подава фалшиви сигнали при открехнат капак, или още по-лошо - при неравности и вибрации.
В книжката на алармата няма да намериш нищо по въпроса.
Регулира се по височина ;) Обикновено бутончетата са на резба и могат да се местят нагоре/надолу. Целта е да се задейства чак след отварянето на капака, а не да подава фалшиви сигнали при открехнат капак, или още по-лошо - при неравности и вибрации.
В книжката на алармата няма да намериш нищо по въпроса.
Значи трябва да разбера каде седи това бутонче и да го врътна малко. Каде евентуално мога да го намеря и ще се справя ли сам?
Не е никак сложно. Обикновено се слага някъде на гредата между фаровете.
mdterziev
12-01-2011, 21:04
Моето е между фаровете, леко в дясно, представлява една метална "пишчица", около 1-2 см.Както каза и tonov е на резба и трябва да го регулираш. Сигурен съм, че ще се справиш и сам, но ако имаш трудности отиди при първия алармаджия, дето ти се изпречи и за 1 минута си готов.
Моето е между фаровете, леко в дясно, представлява една метална "пишчица", около 1-2 см.Както каза и tonov е на резба и трябва да го регулираш. Сигурен съм, че ще се справиш и сам, но ако имаш трудности отиди при първия алармаджия, дето ти се изпречи и за 1 минута си готов.
Да и моето беше там и се справих и сам нищо, че беше тъмно. :) Благодаря за съдеиствието на всички!
Как се маха тая топка на скоростния лост?
mdterziev
14-01-2011, 10:01
С много, ама много яко дърпане. И внимавай да не си строшиш огледалото за задно...
С много, ама много яко дърпане. И внимавай да не си строшиш огледалото за задно...
... или да не си избиеш некой зъб (един познат почти си го причини, сваляйки топката от пунтото си :))
DerMeister
14-01-2011, 13:54
Колко излиза рециклиране или както там се казва на предна броня. Моята е спукана на две места и липсва малко парче отдолу. И ако е на приемлива цена, да ми препоръчате някой в София?
Колко излиза рециклиране или както там се казва на предна броня. Моята е спукана на две места и липсва малко парче отдолу. И ако е на приемлива цена, да ми препоръчате някой в София?Срещу спирката на трамваите на красна поляна са най-добрите, които знам. Цената беше около 80лв заедно с боядисването...мисля, че няма такава оферта другаде.
DerMeister
14-01-2011, 21:16
Срещу спирката на трамваите на красна поляна са най-добрите, които знам. Цената беше около 80лв заедно с боядисването...мисля, че няма такава оферта другаде.
Егати, ама свестно боядисване ли? Металик боя, лак, алабала?
Егати, ама свестно боядисване ли? Металик боя, лак, алабала?
Ами при тях още не съм ходил, за да ти кажа от личен опит, но от приятели чувам все добри неща, пък и всеки път като минавам е пълно с коли, даже по платното спират. Не е като да нямат работа...
Здравейте имам един проблем незнам дали е от колата или от маслото значи смених го преди 1000км и когато дигне 80градуса и лампата на маслото светва или мига ама яко без да спира като истине колата или като си я карам градско несвети ?
DerMeister
14-01-2011, 22:54
Здравейте имам един проблем незнам дали е от колата или от маслото значи смених го преди 1000км и когато дигне 80градуса и лампата на маслото светва или мига ама яко без да спира като истине колата или като си я карам градско несвети ?
Може датчика да е заминал...
Sergey_gigov
15-01-2011, 11:51
боксер или тс е колата - ако е боксер -погледни да не си сгънал картера някъде ,че разстоянието от картера до масленната помпа е малко и е възможно да ги прави тея работи
Боксер ми е от друго може ли да е защото маслото е скапано някво българско може ли да е от него ?
Я да попитам аз тука, някой знае ли как мога да си сложа ел-регулируеми фарове? На моята кола са си съвсем обикновени и в момента замислям инвестиция за нови, та се чудя дали мога да ги адаптирам по някакъв начин, че да си ги регулирам от вътре? Какво ми трябва освен фаровете и моторчета?
DerMeister
15-01-2011, 20:59
Не знам дали има прокарана инсталация. Виж имаш ли буксите при фаровете и какво има на мястото на врътката в купето.
Инсталация няма, незнам и къде попринцип стои врътката в купето на тези, които имат. Идеята е дали мога да го направя от нулата
DerMeister
15-01-2011, 21:11
Всичко се прави, няма незъвможни неща, стига да имаш желание. Само си прецени дали има смисъл, аз моите фарове като ги смених забравих да им сложа машинките и година и половина карам така и не ми е притрябвало да ползвам настройването :).
Иначе врътката е в ляво до волана.
http://hopshop.bg/images/ring_tablo/alfa_145_01.gif
на мястото на врътката нямам нищо...иначе си прав, че може и да не ми се наложи да ги коригирам когато се регулират веднъж, и точно затова питам колко ще е сложна процедурата, за да преценя дали има смисъл.
благодаря за отговорите
Боксер ми е от друго може ли да е защото маслото е скапано някво българско може ли да е от него ?
Изхвърляй го и си сипи някакво хубаво масло, полусинтетика 10W40. Дано не си скапал вече мотора.
на мястото на врътката нямам нищо...иначе си прав, че може и да не ми се наложи да ги коригирам когато се регулират веднъж, и точно затова питам колко ще е сложна процедурата, за да преценя дали има смисъл.
благодаря за отговорите
Аз за 2години и половина не съм ползвал тази екстра. Лятото нещо стана въпрос и реших да я пробвам - моторчето само на единия фар се чува да работи, но фара не се движи. Не знам дали в ксенона не е проблема.
Аз си мисля, че ако си ти добре регулирани фаровете, няма смисъл от тази екстра.
...
Аз си мисля, че ако си ти добре регулирани фаровете, няма смисъл от тази екстра.
Напротив! За да са ти добре регулирани фаровете, имаш нужда от тази екстра - да можеш да ги коригираш при промяна на натоварването на задната седалка или в багажника.
Особено пък като си с ксенон - за много пазари, когато колата е със сериен такъв, даже има система за автоматично регулиране на фаровете - задължително е по закон - за да не ставаш опасен за насрещните!
Напротив! За да са ти добре регулирани фаровете, имаш нужда от тази екстра - да можеш да ги коригираш при промяна на натоварването на задната седалка или в багажника.
Особено пък като си с ксенон - за много пазари, когато колата е със сериен такъв, даже има система за автоматично регулиране на фаровете - задължително е по закон - за да не ставаш опасен за насрещните!
Не си ми виждал фаровете ;) До сега никой не ми е присветвал за фарове.
А останалото е въпрос на манталитет. В София почти всички таксита и част от останалите коли са с фарове, които, светят в небесата и то без да са натоварени.
Не си ми виждал фаровете ;) ...
Така е, не споря. :th_up:
Но регулирането не е безсмислена, или неизползваема екстра! :cheers:
Иначе за колегата по-горе без фабрично такова - аз лично не бих си играл чак да полагам инсталация от нулата...
Благодаря за отговорите :cheers:
Ще го обмисля
Благодаря за отговорите :cheers:
Ще го обмисляМнооого рядко се налага, според мен не си струва разправията :)
Добре де, а при условие, че машинките са вече прецакани как да си регулира човек фаровете?
mihail_mladenov
16-01-2011, 20:44
И аз имам проблем с регулирането на фаровете. Левият ми фар свети на не повече от 4-5 метра напред, докато десния си свети на нормална дължина. Фаровете мога само да ги регулирам отвътре на височина, като стоят на 0, докато като се пробвам да ги регулирам отпред, само десния се регулира, а левият не се движи въобще.
И аз имам проблем с регулирането на фаровете. Левият ми фар свети на не повече от 4-5 метра напред, докато десния си свети на нормална дължина. Фаровете мога само да ги регулирам отвътре на височина, като стоят на 0, докато като се пробвам да ги регулирам отпред, само десния се регулира, а левият не се движи въобще.Типично, вътре водачите се чупят. Темата за което сте всички с проблеми с регулировката е най-горе на този раздел. Лесен е ремонта. acko88 има решение на проблема, ако искате му пишете да ви обясни. :flirt:
Колеги аз да ви кажа, преди малко ми се скапа съединителя. Ма много интересно започна да ми се втвърдява педала. Парвоначално с малко сила си го натисках до краи и си превкулчвах, но най-накрая го натискам до половината някаде и се втвърдява, така немога да го натисна до край, за да мога да превключа. Та въпроса ми едали проблема е то някоя от помпите на съединителя или е целия съединител за смяна.
Колеги аз да ви кажа, преди малко ми се скапа съединителя. Ма много интересно започна да ми се втвърдява педала. Парвоначално с малко сила си го натисках до краи и си превкулчвах, но най-накрая го натискам до половината някаде и се втвърдява, така немога да го натисна до край, за да мога да превключа. Та въпроса ми едали проблема е то някоя от помпите на съединителя или е целия съединител за смяна.Ами при мен беше притискател - лагера се вкопава буквално, и в един момент тръгва да излиза от другата страна :D Сменяй, докато не си останал на пътя! :)
Ми тя щеше да ме остави ся прибрах със зор в гаража. Ма ти само притискателя ли смени или целия. При мен ако е притискателя само него ще сменя, но като се отвори ще се жиди най-добре.
marian2784
17-01-2011, 23:23
Колега всичко ще си е заминало гаранция.Ако можеш да видиш работния цилиндър накарай някой да натиска вътре съединителя и виж колко е хода.По спомен е около 16-18 мм,ако е толкова стягай се да разглобяваш.Успех
Абеее да попитам - нормално ли е регулатора на спирачното усилие да си се мандахерца без никакво усилие, и буталцето да се вади свободно с ръка, а пружинката да не е опъната? :bangin:
Колеги съединителя ми почна да отделя много нагоре и е за смяна ако сменя само феродовия диск ще се оправи ли и бърка ли нещо ако сменя само него ?
Колеги съединителя ми почна да отделя много нагоре и е за смяна ако сменя само феродовия диск ще се оправи ли и бърка ли нещо ако сменя само него ?
Сменяй всичко, ако искаш да имаш читав съединител, лагера има навика да се вкопава, а огледалния да губи еластичност и става твърд педала.
DerMeister
23-01-2011, 13:53
Няколко въпроса за халогените(фарове за мъгла).
1. Възможно ли е да се настроят така че да има смисъл от тях? В момента осветяват супер добре до 15 см пред колата, а настрани даже и по 1 метър светят. Много полезно! Уж изглеждат ок...
2. Как се настройват?
П.П. Става въпрос за фейслифт халогените...
alfa maniak
23-01-2011, 14:02
колега с кръглите халогени ли си ако си с тях като легнеш под колата или отидеш на канал отдолу на самата брона има едни дупки като погледнеш в тях трябва да има едни пластмасови винтчета и от там а ако случаино ненстава през дупките бръкни с ръка и се опитаи така успех
trustworthy
23-01-2011, 14:22
Целта на фаровете на мъгла не е да осветяват като обикновени къси. Така, както ги описваш, мисля, че си светят перфекрно.
DerMeister
23-01-2011, 14:53
Целта на фаровете на мъгла не е да осветяват като обикновени къси. Така, както ги описваш, мисля, че си светят перфекрно.
И аз така знам, но те просто по този начин нямат никакъв ефект. В мъгла само с тях просто ми свети предницата и нищо повече. Все си мисля, че поне трябва да осветят нещо на 1,5-2 метра пред колата.:-? Почти никога не ги използвам, защото мразя, когато някой срещу мен свети като елха, но късно вечер по разни павета с огоромни ями и с 5км/ч не ми вършат работа да виждам дупките.
Coach Panov
23-01-2011, 17:50
Въпросите са : Боксеров или Туин Спарк двигател , защо точно такъв и каква е разликата между двата двигателя...
Понеже съм си харесал една със Боксеров двигател но доколкото чета всеки казва че неговият е по хубав а никъде не намерих информация какви са и каква е разликата между двата двигателя .... Този който съм намерил е 1.6 Боксер 103 к.с.
DerMeister
23-01-2011, 18:05
Отговорът винаги е: по-хубавата и запазена кола.
И двата двигателя си имат предимства и недостатъци. От сегашна гледна точка, ако почваш да търсиш кола е по-добре да е TS, защото боксерите вече са много стари, но щом вече си намерил, зависи от състоянието. Изписани са кофи мастило Боксер vs. TS, разтърси се из форума.
Coach Panov
23-01-2011, 18:41
Проблема е там че някой ми беше споменавал че Туин Спарк двигателят е бил с повече свещи и незнам си още какви глупости а пък боксера вървял по добре и имал по малко проблеми по двигателят понеже бил по прост или нещо от сорта ... питам защото от коли не разбирам нищичко
DerMeister
23-01-2011, 18:45
Twin Spark-a е с 8 свещи, но пък те са с много голям пробег и съответно няма драми в това отношение. Точно поради по-голямата си "сложност" TS е по-бърз и с по-висока мощоност(сравнявам 1.6 боксер и 1.6 ТS). От към поддръжка, наистина ТS е малко по-капризен, но пък боксерът е екзотичен двигател и много малко хора могат да го поддържат и ремонтират без да си оставят ръцете. И пак да повторя, че всичко зависи на какъв екземпляр ще попаднеш. Търси хубава кола, а не конкретен двигател. Ако не искаш дизел(TD или JTD) ти препоръчвам да се насочиш към 145/6 след 99 г. с поне 1.6 TS двигател.
ODPleven
24-01-2011, 12:08
Здравейте колеги,
Преди малко тръгвам да паля колата и става следното нещо...
Врътвам ключа изчаквам да угаснат лампите и като завъртя се чува само щрак...Като върна ключа километража и оборотомера стигат до края и се връщат...
Проверих си клемите...Изчистих ги и сложих акумулатора да се зарежда...Дали е от него или някъде се губи някаква маса???И как се е загубила при положение че оня ден колата си запали и я карах 10-тина километра...
Някакви идеи?
П.С. Колата е от подписа...
DerMeister
24-01-2011, 13:27
Нещо от акумулатора трябва да е. Щом си проверил клемите и до вчера е била ок, е възможно да е "пробил" акумулатора и да е заминал. При мен се случи точно същото миналата година. Ако след като заредиш обаче всичко му е наред, провери дали алтернатора зарежда нормално...
ODPleven
24-01-2011, 17:02
Като го заредих се оправи и сега няма проблем...:Yeeeehaaa:Той си е смотан по принцип но досега не беше правил така...Пък и сега няма парици за нов и ще е така...
Coach Panov
25-01-2011, 11:00
Намерих си Алфа 145 16в дву валка ... освен че е бегачка чупи ли се много и имали някакви по специфични проблеми по нея ... защото следмалко тръгвам към нея и да знам горе долу какво да гледам и дали има нещо което да ме притеснява
Намерих си Алфа 145 16в дву валка ... освен че е бегачка чупи ли се много и имали някакви по специфични проблеми по нея ... защото следмалко тръгвам към нея и да знам горе долу какво да гледам и дали има нещо което да ме притеснява
Само дизелите са едновалови и то някои. Иначе трябваше с човек да я гледаш от форума.
И 8в боксерите са с по един вал на глава, макар и общо 2 разпределителни (SOHC). 16в боксер и ТС са DOHC и нямат нищо общо :)
И 8в боксерите са с по един вал на глава, макар и общо 2 разпределителни (SOHC). 16в боксер и ТС са DOHC и нямат нищо общо :)
Тъй де, но имат по 2 вала, нали съм си буквояд ;)
Да бе, само доуточнявам :)
Тъй де, но имат по 2 вала, нали съм си буквояд ;)
Е то ако сме буквояди има 5 вала - 2 разпределителни, 1 колянов,1 първичен вал на скоростите и 1 вторичен на скоростите :wow:
Е то ако сме буквояди има 5 вала - 2 разпределителни, 1 колянов,1 първичен вал на скоростите и 1 вторичен на скоростите :wow:А ако е QV :devil:
Колеги, днес след като ми смениха саединителя ми изчезнаха, парва и втора скорост, дали нещо са пропуснали да закачат като са сглобявали.
нещо не са ти закачили жилата или механизма около тях както трябва
Е то ако сме буквояди има 5 вала - 2 разпределителни, 1 колянов,1 първичен вал на скоростите и 1 вторичен на скоростите :wow:
Естествено, че за разпределителни става дума, поне на "горублянски" жаргон.
Наистина се оказа, че не са закачили жилата както трябва. Но днеска всичко си го закачихме както трябва и се оправи. Благодарско на колегата Тонов за съвета.
Колко би трябвало да бъде компресията на 1.6 Twin Spark?
Колко би трябвало да бъде компресията на 1.6 Twin Spark?
Около 13 някъде фабрично, степента ти на сгъстяване е 10,3:1 и компресията трябва да е около 1,2(1,3) пъти по-голяма. Нямам документацията и говоря все пак наизуст.
Около 13 някъде фабрично, степента ти на сгъстяване е 10,3:1 и компресията трябва да е около 1,2(1,3) пъти по-голяма. Нямам документацията и говоря все пак наизуст.
И аз по същия път стигнах до тоя извод, ама исках да съм сигурен. Аа и също...на 1ви и 4ти цилиндър е нормално да е малко по-голяма от на 2ри и 3ти нали така?
Васил Петров
29-01-2011, 01:11
12,5 трябва да е.Стига да е точен уреда. :ghost2:
poison1912
29-01-2011, 07:37
и аз да попитам за звука,понеже катализатора ми е махнат и като мина 3000 оборота колата почва да изкарва звук все едно режа метал. Как мога да го заглуша попринцип?
mdterziev
29-01-2011, 08:49
А обикновена тръба или резонаторна ти е сложена след махането му?
И аз по същия път стигнах до тоя извод, ама исках да съм сигурен. Аа и също...на 1ви и 4ти цилиндър е нормално да е малко по-голяма от на 2ри и 3ти нали така?
Обикновено 2 и 3 са по-зле, кажи колко ти е компресията по цилиндри направо и някой по-опитен от нас ще си даде мнението :)
---------- Post added at 10:39 ---------- Previous post was at 10:37 ----------
и аз да попитам за звука,понеже катализатора ми е махнат и като мина 3000 оборота колата почва да изкарва звук все едно режа метал. Как мога да го заглуша попринцип?
А обикновена тръба или резонаторна ти е сложена след махането му?
Предполагам не си с резонатор, слагай смело, че съм го изпробвал без и знам какво е.
1ви - 13
2ри - 12,5
3ти - 12,5
4ти - 13
В силен сервиз е мерена, няма съмнение за точността на измерването :naughty:
1ви - 13
2ри - 12,5
3ти - 12,5
4ти - 13
В силен сервиз е мерена, няма съмнение за точността на измерването :naughty:
Значи си бомба, за това и ти върви колицата, моята още не се е доотпушила, ще взема да и мерна и аз компресията :)
Едно въпросче - много богата смес от какво може да има, след смяна на дебитомер, ламбда, термостат(работи коректно) ? Взел съм и температурния датчик на термостата, следобед ще го сменя и ще видя дали не лъже, но все пак други идеи ?
п.с. 145 1,6 ТС 1997 г. - за тази кола говорим.
Общо взето всичко вече е ок, колата си работи нормално и харчи нормално след смяната на температурния датчик. Предстои смяна на салона до няколко дена :)
Общо взето всичко вече е ок, колата си работи нормално и харчи нормално след смяната на температурния датчик. Предстои смяна на салона до няколко дена :) С какъв ще го сменяш? :)
С какъв ще го сменяш? :)
Тъмен от QV, че моят е скъсан и ме ядосва :) Най-накрая намерих запазен :)
Едно въпросче. Колко най-много широки гуми може да се сложи на 146-ца за да не стърчат. Двуомя се между 185/60/14 и 195/60/14 Споделете ви с каквисте и кое ще е наи добре да сложа.
Благодаря.
Едно въпросче. Колко най-много широки гуми може да се сложи на 146-ца за да не стърчат. Двуомя се между 185/60/14 и 195/60/14 Споделете ви с каквисте и кое ще е наи добре да сложа.
Благодаря.Слагай 195, колкото повече, толкова повече! Хем ще стане малко по-височка и няма да чакачаш навсякъде. Ако ти харесва височината, тогава вземи 195/55/14 :)
55 не е ли мако прекалено се пак са 14 и не мога да преценя как ще стои
55 не е ли мако прекалено се пак са 14 и не мога да преценя как ще стои
Общо взето като 185/60, но гумата ще ти е по-широка ;)
marian2784
07-02-2011, 19:57
На мен на железните джанти ми опираше отпред с 195/55/14.
На мен на железните джанти ми опираше отпред с 195/55/14.
Може да са ти били заминали амортисьорите, така на един познат от форума гърбиците му бяха голяма мъка.
На мен на железните джанти ми опираше отпред с 195/55/14.Хехе стига бе, значи стоковите QV-та треа да карат с гуми опрели в калниците, при заводски препоръчан размер 195/55/15 :D
Един малак въпрос какъв номер са крушките на габаритите на алфа 145 ?
PEPI-2ALFA
08-02-2011, 01:24
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=52376
Ето
marian2784
08-02-2011, 19:26
Хехе стига бе, значи стоковите QV-та треа да карат с гуми опрели в калниците, при заводски препоръчан размер 195/55/15 :D
Защо всеки пише без да чете?Говоря за железните 14ки не за алуминиевите 15ки и опираха вътре в подкалника в завой.
Някой може ли да даде инфо чугунени или черно бяха изпускателните колектори на ТС преди фейслифта ?
Черно.
На 8в ТС -сите са чугун.
Черно.
На 8в ТС -сите са чугун.
Мерси много :)
Един такъв въпрос - има ли разлика във всмукателните пътища и колектора при 1.6TS и 2.0TS, или само дросела се различава?
petar4o4
13-02-2011, 18:59
:stretcher::tequilla::please:Не открих тема в която да попитам може би защото съм нов тук искам да попитам - имам 145 1.3 боксер при всяко тръгване или спиране се чува някакво скърцане какво може да е казаха ми че е от тампоните на стабилизиращата щанга помогнете????
Съмнявам се да е от тях. Ела другата седмица на срещата да чуем на място, така трудно може да се каже.
Здравейте,
карам 1.6 16в тс.... въпроса ми е следния, ще има ли положителен ефект ако премина към генерация от Ку-ве (всичко след колектора) т.е. на 55мм, и изобщо какво да очаквам ?
Благодаря.
Здравейте,
карам 1.6 16в тс.... въпроса ми е следния, ще има ли положителен ефект ако премина към генерация от Ку-ве (всичко след колектора) т.е. на 55мм, и изобщо какво да очаквам ?
Благодаря.
Само с генерация надали ще усетиш нещо :) Лично аз ще правя след 1-2 месеца всичко след колектора на 55, но съм и с други подобрения.
Въпроса е да не я убия с тая генерация на 55:surrender:
П.С. Ако си от София навит ли си на старт, да видя как върви модната кола. Мойта е напълно девствена...дори още е с катализатора ....
Въпроса е да не я убия с тая генерация на 55:surrender:
П.С. Ако си от София навит ли си на старт, да видя как върви модната кола. Мойта е напълно девствена...дори още е с катализатора ....
Като се постопли, ще си направим 202-ра, тъкмо има още 1-2 моднати 1,6 ;)
Някой от колегите занимавал се с модове бих се радвал да изкаже мнение, това не значи че бих подценил всяко друго.
Пак да повторя не търся пърформънс, просто се чудя ефекта да е отрицателен.
oTBpaTuTko
20-02-2011, 03:24
Има ли възможност 1.4 TS да "бие" 1.6 TS, ако е в добро състояние и са сток двата мотора? ;-)
Има ли възможност 1.4 TS да "бие" 1.6 TS, ако е в добро състояние и са сток двата мотора? ;-)Да, ако шофьора на 1.6-тицата е епилептик, и е припаднал точно преди старта.
digitalundgrd
20-02-2011, 10:47
или пък 1,6-цата да е влизала за "основен" ремонт при Лисан :) (Тва от личен опит) Има го снимано как припадам от 1,4ТС, когато бях със стария мотор
Някой може ли да сложи линк за схемата на бушоните на 1.3 боксер-че 95 г.Проблема е , че като натисна запалката не излиза и не загрява и идеята ми е направо да сменя бушона.А и тя на отделен бушон ли е и ли е вързана с нещо друго?
Ооооо , мерси за бързият отговор :cheers:
Оказа се самата запалка...ще се сменя с нова.И пак мерси за схемата.
DerMeister
21-02-2011, 19:08
А оправя ли се "незадържащо" гнездо на запалката. Пробвах с друга и пак същото. Иначе като си я държа, загрява.
А оправя ли се "незадържащо" гнездо на запалката. Пробвах с друга и пак същото. Иначе като си я държа, загрява.
Свали пепелника и натисни 2-те пластини (навътре), които са част от металния цилиндър, с времето са изгубили еластичност и не издържат на лекия натиск на самата запалка. После самата тя нагрята, използва по-голяма сила и преодолява държачите или пластините са биметални.
66977
error145
21-02-2011, 21:56
Свали пепелника и натисни 2-те пластини (навътре), които са част от металния цилиндър, с времето са изгубили еластичност и не издържат на лекия натиск на самата запалка. После самата тя нагрята, използва по-голяма сила и преодолява държачите или пластините са биметални.
66977
И на мен не ми работи запалката и търсих и видях, че тук сте постнали. Pastora мерси отново за полезното инфо
Някой може ли да ми даде минималните размери на гърбиците за разпределителни валове на QV, че явно съм недовиждащ и не намерих ?
Някой може ли да ми даде минималните размери на гърбиците за разпределителни валове на QV, че явно съм недовиждащ и не намерих ?
Пардон, намерих го.
66997
Majed_146
23-02-2011, 13:03
Един такъв въпрос - има ли разлика във всмукателните пътища и колектора при 1.6TS и 2.0TS, или само дросела се различава?
Всмукателните пътища от филтъра до главата при 1,6 и 2,0 ТС 16V нямат разлика - За металните колектори говоря. Проверявах го, когато сменях моторите от 1,6 на 2,0. Дросела е еднакъв за двете. При изпускателните тръби октопода е еднакъв, но след това май е различно. Надявам се че съм бил полезен![COLOR="Silver"]
---------- Post added at 13:03 ---------- Previous post was at 13:03 ----------
Всмукателните пътища от филтъра до главата при 1,6 и 2,0 ТС 16V нямат разлика - За металните колектори говоря. Проверявах го, когато сменях моторите от 1,6 на 2,0. Дросела е еднакъв за двете. При изпускателните тръби октопода е еднакъв, но след това май е различно. Надявам се че съм бил полезен![COLOR="Silver"]
---------- Post added at 13:03 ---------- Previous post was at 13:03 ----------Златен си, благодаря!
Колеги, на някой случвало ли му се е да сменява датчика за температурата на термостата? Аз реших да сменя моя днеска, откачам буксата, тръгвам да развивам... Грам не мърда пущиния! :mr-t: Oт напъване чак взе да му се яде главата... Някакъв пиниз ли има?
Опитай да го разхлабиш когато колата е загряла. И щом е почнало да яде главата, внимателно. От някакъв мек метал е (мисля месинг) и ако не е плътен ключа става лошо. Най-добре е да пробваш с раздвижен (френски) ключ.
Да, май е от месинг. Иначе и аз се чудех дали да не пробвам при загряла кола, ама тогава няма ли да почне да хвърчи масло или то си минава на отделно място? Иначе с френски пробвах ама не мърда... Чудя се дали да не взема да го пръсна леко с WD-40...
Да, май е от месинг. Иначе и аз се чудех дали да не пробвам при загряла кола, ама тогава няма ли да почне да хвърчи масло или то си минава на отделно място? Иначе с френски пробвах ама не мърда... Чудя се дали да не взема да го пръсна леко с WD-40...
Ако е на термостата, може да ти потече антифриз и то горещ, отвори капачката на казанчето, ако правиш манипулацията на топло. Не би трябвало на студено да заяжда, просто го развиваш с неподходящ инструмент - намери си хубави компактни ВиК гарги и пробвай с тях, че имат рамо за натиск или глух ключ. Лично при мен не беше проблем преди месец, когато го сменях, а с ВД 40 нищо няма да направиш, дифтунга е алуминиев и под напрежение.
Здравейте искам да попитам как се махат корите на вратите на щипки ли са трябва ли да махна говорителя и от там да откачам?Искам да си сменя клиучалките затова питам ?
Здравейте искам да попитам как се махат корите на вратите на щипки ли са трябва ли да махна говорителя и от там да откачам?Искам да си сменя клиучалките затова питам ?
Трябва да махнеш колонките, има и щипки по края, и винтчета при механизъма за отваряне, както и при коритото долу. После е филма.
marian2784
01-03-2011, 20:49
намери си дълга права отверка и го прави в гараж на топло че са много чупливи щипките
в гараж ще го правя но щом викаш "филм" значи не е лесно ?
в гараж ще го правя но щом викаш "филм" значи не е лесно ?
Реално, след като разглобиш веднъж и разбереш всичко как е сглобено, после ще станеш за кратко време факир, но дотогава ще има бая псувни по отношение на ключалка, механизъм и после кора с щипки. Може да те изнервя и механизъма за прозореца :) Но щом имаш гараж, действай смело :)
Толкова ли трудно се слагат тия клиучалки аз мисля че ги даржат само 2 пластини но незнам как се нагаждат ..
Толкова ли трудно се слагат тия клиучалки аз мисля че ги даржат само 2 пластини но незнам как се нагаждат ..
Не е трудно, неудобно е :)
Ако е на термостата, може да ти потече антифриз и то горещ, отвори капачката на казанчето, ако правиш манипулацията на топло. Не би трябвало на студено да заяжда, просто го развиваш с неподходящ инструмент - намери си хубави компактни ВиК гарги и пробвай с тях, че имат рамо за натиск или глух ключ. Лично при мен не беше проблем преди месец, когато го сменях, а с ВД 40 нищо няма да направиш, дифтунга е алуминиев и под напрежение.
Ами с френски ключ го мъчих (от един комплект на Draper, които би трябвало да са качествени инструменти) и не ще... Сега като ходя да сменявам масла и филтри, ще го мъчим там и с майсторва...
Ами с френски ключ го мъчих (от един комплект на Draper, които би трябвало да са качествени инструменти) и не ще... Сега като ходя да сменявам масла и филтри, ще го мъчим там и с майсторва...
Френски ключ е груба сила за тоя датчик, една маркова малка гарга е идеална при липса на читав ключ, поне аз с такава действам. Но по-добре да ти го сменят, надали ще ти излезне над 5 лева. Успех ! :)
не е чак толкова трудно,а щипките не са от най-чупливите :)
ScuderiaAlfaCorse
04-03-2011, 21:58
Вижте какво гледах колеги, не е точно за раздел 145/146, но реших че е добре да се види и тук ;) http://www.experience159.com/
Френски ключ е груба сила за тоя датчик, една маркова малка гарга е идеална при липса на читав ключ, поне аз с такава действам. Но по-добре да ти го сменят, надали ще ти излезне над 5 лева. Успех ! :)
Майстора ми го смени :) Сега колата вече се прероди! Толкова време го диря тоя прословут проблем със забиването на предницата! :whistle:
Колеги, не ми се заключва шофьорската врата като натисна копчето на дистанционното. Пасажерската си е ОК и се заключва. Иначе механиката си работи, сега я заключвам отвътре и излизам през другата и тогава заключвам и нея с дистанционното. Какви са възможните причини? Централното на един бушон ли е или има отделни за двете врати? :shutup:
На един бушон е. Имаш проблем в бравата или кабелите до нея.
Лошо, ше требва да се ходи при чичо доктор. Факта, че се заключва отвътре с палчето ме навежда на мисълта, че поне бравата трябва да е ОК? Т.е. нещо ток не достига до нея...
Мдаа, механично си ОК, явно нещо машинката е в отпуск.
Пичове, днес засякох един колега(не влиза във форума), има почти като нов салон за 145, по негови думи бил перфектен. Човека не влиза във форума, нямам идея колко е точен, но му имам телефона, ако някой желае обновяване, да ми пише лично и ще му дам телефона да се договарят.
п.с. Това го пиша, защото знам колко са кът читавите салони на 145.
Някаква идея как се свалят задните капаци на колоните при 145? със завъртане или със напън:comphits: ?
Не съм го правил до сега и предпочетох да попитам преди да пипам грубо....
Благодаря предварително!
Някаква идея как се свалят задните капаци на колоните при 145? със завъртане или със напън:comphits: ?
Не съм го правил до сега и предпочетох да попитам преди да пипам грубо....
Благодаря предварително!
Дърпат се(лекичко с плоска отвертка повдигаш от някой край), имат пластмасариите нещо като щипки :)
Дърпат се(лекичко с плоска отвертка повдигаш от някой край), имат пластмасариите нещо като щипки :)
Мерси!
Стават ли задни амортисьори от 146ти на 145 1.6тс?
Благодаря предварително!
Стават ли задни амортисьори от 146ти на 145 1.6тс?
Благодаря предварително!Пасват без проблем :)
Пасват без проблем :)
По същата логика мога ли директно цялото окачване предни макферсони и задни пружини и амортисьори да сложа от ТИ-айка?
malkia_jiraf
23-03-2011, 01:45
здравейте престо и ми смяна на скоросната кутия модела 146 1.4ts и нездам дали ще стане от 2.0ts
Васил Петров
23-03-2011, 02:30
здравейте престо и ми смяна на скоросната кутия модела 146 1.4ts и нездам дали ще стане от 2.0ts
Трябва да си търсиш от 1,4тс защото от другите модели ще ти дойтат дълги предавките и колата ще е доста мудна.
Васил Петров
23-03-2011, 02:55
По същата логика мога ли директно цялото окачване предни макферсони и задни пружини и амортисьори да сложа от ТИ-айка?
Даммммм :kicking:
По същата логика мога ли директно цялото окачване предни макферсони и задни пружини и амортисьори да сложа от ТИ-айка?
Можеш директно с дискове да го закачиш, ако си с барабани отзад ;)
За съжаление само амортисьори и пружини от Ти Ай мога да си позволя.
Благодаря за отговорите !!!
хоп троп ... въпросът ми е някой да знае случайно от къде и за колко пари мога да си купя нови прагове за QV ... ???
malkia_jiraf
24-03-2011, 23:44
здравейте престо и ми смяна на скоросната кутия модела 146 1.4ts и нездам дали ще стане от 2.0ts
а съединителя дали ще стане не ме барка кат е мудна
а съединителя дали ще стане не ме барка кат е мудна
Съединителите са различни, на 1,4 е по-малък
malkia_jiraf
25-03-2011, 00:49
мерси за барзия отговор
На кратко питането, смазах си 145-цата която регистрирах февруари...
Сега гледам една пак 145-ца но нещо ме съмнява...
Колата ми я продават за 99-та пък тя е със старите брони и салон, но с новия капак на клапани:comphits:
Изглежда идеална от вън и вътре.
На кратко съществува ли пласмасовия капак на клапаните в комплект със стария фейс?
На кратко питането, смазах си 145-цата която регистрирах февруари...
Сега гледам една пак 145-ца но нещо ме съмнява...
Колата ми я продават за 99-та пък тя е със старите брони и салон, но с новия капак на клапани:comphits:
Изглежда идеална от вън и вътре.
На кратко съществува ли пласмасовия капак на клапаните в комплект със стария фейс?
Съжалявам за 145-чката колега, дано си намериш още по-хубава. Съществува такава комбинация, колата е 98 година :)
Съжалявам за 145-чката колега, дано си намериш още по-хубава. Съществува такава комбинация, колата е 98 година :)
Сега огледах и казанчетата са и други....
Ами, значи чудесно евентуално понеделник съм с друга :)
И мерси за съболезнованията.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.