View Full Version : Charger vs Turbo compressor
RUSEV-BGR
21-01-2010, 22:23
Значи снощи гледах едно предаване по дискавъри лондонски гараж-тунинговаха едно порше от тия модели с на ауди двигател. Монтираха компресор задвижван от ремък,освен това сложиха и по големи дюзи-ефекта беше от 165кс заводско на 298кс измерено на дино.Бих искал да чуя мненито на знаещите какви са плюсовете и минусите на тунинга с турбо компресор и само компресор,кой от двата вариянта е по-успешен,и по-евтин?!
1. Евтин вариант няма.
2. Турбо компресора има по-голямо КПД, защото се задвижва от изгорелите газове.
3. При компресора има загуби от порядъка на 20-30%, защото ремъка се задвижда от коляновия вал, при което му оказва допълнително натоварване(пример е компресора на климатика)
Chop Shop - London Garage ли си гледал :wow:
Компресора е повече за ниските и средните, Турбото за средни и високи.
Най-добре според мен с турбо и с компресор, като ето тази Делта -
http://www.youtube.com/watch?v=ZXzkkGqv9Es
http://www.youtube.com/watch?v=CRt0epipxQI
---------- Post added at 01:46 ---------- Previous post was at 01:33 ----------
Ето го и епизода за които говориш - http://www.youtube.com/watch?v=b0kGGo5kpUQ
RUSEV-BGR
21-01-2010, 23:47
Chop Shop - London Garage ли си гледал :wow:
Компресора е повече за ниските и средните, Турбото за средни и високи.
Най-добре според мен с турбо и с компресор, като ето тази Делта -
http://www.youtube.com/watch?v=ZXzkkGqv9Es
http://www.youtube.com/watch?v=CRt0epipxQI
Точно това гледах-и си мисля че по-лесния вариант е комресор като монтаж-нека и други да кажат.
То и аз преди време се бях замечтал за един компресор за 155-цата,ма трябват стабилни финанси:sickness:
По принцип турбината има доста по голямо кпд от чарджъра и затова в повечето случей се ползва турбо, освен това за монтажа и на двете са нужни доста преработки като дори за чарджър в някой случей е доста трудно заради задвижването от ремък. Доста хора предпочитат чарджъра защото там нещата с доста предвидими буста се определя само от оборотите на компресора и много лесно се изчислява дебита и налягането - съответно по-лесно се създават готови китове и колите си имат мощност от ниски обороти ;)
Тва се сещам питайте конкретно ;)
---------- Post added at 00:22 ---------- Previous post was at 00:20 ----------
Chop Shop - London Garage ли си гледал :wow:
Компресора е повече за ниските и средните, Турбото за средни и високи.
Най-добре според мен с турбо и с компресор, като ето тази Делта -
http://www.youtube.com/watch?v=ZXzkkGqv9Es
http://www.youtube.com/watch?v=CRt0epipxQI
---------- Post added at 01:46 ---------- Previous post was at 01:33 ----------
Ето го и епизода за които говориш - http://www.youtube.com/watch?v=b0kGGo5kpUQ
Че ние дори във форума имаме кола с турбо и компресор бе колега;) ето я http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=6990
RUSEV-BGR
22-01-2010, 17:52
По принцип турбината има доста по голямо кпд от чарджъра и затова в повечето случей се ползва турбо, освен това за монтажа и на двете са нужни доста преработки като дори за чарджър в някой случей е доста трудно заради задвижването от ремък. Доста хора предпочитат чарджъра защото там нещата с доста предвидими буста се определя само от оборотите на компресора и много лесно се изчислява дебита и налягането - съответно по-лесно се създават готови китове и колите си имат мощност от ниски обороти ;)
Тва се сещам питайте конкретно ;)
---------- Post added at 00:22 ---------- Previous post was at 00:20 ----------
Че ние дори във форума имаме кола с турбо и компресор бе колега;) ето я http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=6990
Конкретно става въпрос за фият 2000 20вентила аз ти бях писал за чип но тоя комресор не ми излиза от главата.Та въпроса ми е коя марка компресор модел е подходящ за този мотор и оригиналнато управление може ли да се настрои спрямо компресора!?
Конкретно става въпрос за фият 2000 20вентила аз ти бях писал за чип но тоя комресор не ми излиза от главата.Та въпроса ми е коя марка компресор модел е подходящ за този мотор и оригиналнато управление може ли да се настрои спрямо компресора!?
Само искам да ми кажеш къде точно без флекс тунинг ще влезе компресор и всичките тръби в твоя кош?
RUSEV-BGR
22-01-2010, 18:04
Копресора на климатика го виждам навън а и предния капак ще се поореже-Бобо намисля ли нещо трудно се отказвам!!!
Копресора на климатика го виждам навън а и предния капак ще се поореже-Бобо намисля ли нещо трудно се отказвам!!!
Така сега се заинтересувай какъв точно ремък трябва за да се задвижи едн малък компресор който евентуално и много невероятно ще се събере на мястото на климатика ти? Нали не забравяш какво върти ремъка на компресора на климатика ти в момента ;)
RUSEV-BGR
22-01-2010, 18:15
Май ще трябва да се смятат предавателни отношения-при теб е много интересно пускаш гатанки и сега ще търся отговора!
ФЕРАРИСТ
22-01-2010, 22:29
Аз живо се интересувам от темата, като се наиграя атмосферно, ще мина на един от тия два варианта, място ще намеря, климатиците ми отдавна ги изхвърлих, имам място и за турбо, и за чардж, много по ме върлува каква електроника ще управлява всичката тая гадост, и най вече дали стандартно Бошче МЕ2.1 може да се модне да бачка с кое да е от двете, щото още ми държи влага от тия меги.....
Аз живо се интересувам от темата, като се наиграя атмосферно, ще мина на един от тия два варианта, място ще намеря, климатиците ми отдавна ги изхвърлих, имам място и за турбо, и за чардж, много по ме върлува каква електроника ще управлява всичката тая гадост, и най вече дали стандартно Бошче МЕ2.1 може да се модне да бачка с кое да е от двете, щото още ми държи влага от тия меги.....
Има вариянти с леки преправки на 2.1-то да стане работата ;)
whorunit
23-01-2010, 12:37
мое мнение е че механичен компресор излиза по евтино от турбо компресора :)
При турбо компресора трябва да се купят :
1.Турбо-компресора
2.Нов изпускателен колектор
3.Интеркулер (зависи от това колко ще зобате колата)
4.Отделна електроника
При Механичния компресор трябва да се купят:
1.Компресор
2.Интеркулер(не е задължително защото го няма проблема с топла и студена част както е при турбото ... топлата част награвя студената и за това е нужен "едно време порше са правили експериметни с тези интеркулери и са установили че оптимална температура на въздуха е 90-95 градуса става въпрос за модела 917 дауер 1500 к.с. 12 цил. би-турбо 6000 куб. см.")
4.Отделна електроника
Dodo 155
23-01-2010, 12:57
мое мнение е че механичен компресор излиза по евтино от турбо компресора :)
При турбо компресора трябва да се купят :
1.Турбо-компресора
2.Нов изпускателен колектор
3.Интеркулер (зависи от това колко ще зобате колата)
4.Отделна електроника
При Механичния компресор трябва да се купят:
1.Компресор
2.Интеркулер(не е задължително защото го няма проблема с топла и студена част както е при турбото ... топлата част награвя студената и за това е нужен "едно време порше са правили експериметни с тези интеркулери и са установили че оптимална температура на въздуха е 90-95 градуса става въпрос за модела 917 дауер 1500 к.с. 12 цил. би-турбо 6000 куб. см.")
4.Отделна електроника
Така като ти чета поста се замислям и аз за един чарджър :crazy:
Малко да ме "вдигне" в ниските, не че имам и високи повече от 4500, но ... :roll2:
Я виж Бобо какво е написал за двата варианта и помисли кое наистина е по-евтино и най-важното - осъществимо ;)
Дали някой "донор" няма да реши интереса в полза на турбокомпресора, както обикновено става :lol:
whorunit
23-01-2010, 13:16
Така като ти чета поста се замислям и аз за един чарджър :crazy:
Малко да ме "вдигне" в ниските, не че имам и високи повече от 4500, но ... :roll2:
Я виж Бобо какво е написал за двата варианта и помисли кое наистина е по-евтино и най-важното - осъществимо ;)
Дали някой "донор" няма да реши интереса в полза на турбокомпресора, както обикновено става :lol:
Дали ?
мое мнение е че механичен компресор излиза по евтино от турбо компресора :)
При турбо компресора трябва да се купят :
1.Турбо-компресора
2.Нов изпускателен колектор
3.Интеркулер (зависи от това колко ще зобате колата)
4.Отделна електроника
При Механичния компресор трябва да се купят:
1.Компресор
2.Интеркулер(не е задължително защото го няма проблема с топла и студена част както е при турбото ... топлата част награвя студената и за това е нужен "едно време порше са правили експериметни с тези интеркулери и са установили че оптимална температура на въздуха е 90-95 градуса става въпрос за модела 917 дауер 1500 к.с. 12 цил. би-турбо 6000 куб. см.")
4.Отделна електроника
Всъщност поста ти звучи интелегентно ма нъц няма нищо вярно;)
Начи викаш топлата част на турбото нагрява въздуха а? А да си чувал че при сгъстяване въздуха се нагрява? А да ти кажа че при 1500кс и 95 градуса на въздуха загубата в коне е в кс около 5-6 коли от тия дето ги караме за всекидневки :lol: Да не говорим че в списъка ти липсват толкова много неща че колата даже няма да запали ;)
мое мнение е че механичен компресор излиза по евтино от турбо компресора :)
При турбо компресора трябва да се купят :
1.Турбо-компресора
2.Нов изпускателен колектор
3.Интеркулер (зависи от това колко ще зобате колата)
4.Отделна електроника
И от друго няма нужда? От по-големи дюзи? Блоу оф? Ремап или друга електроника? По-широка генерация? Нищо друго?
ФЕРАРИСТ
23-01-2010, 14:08
Има вариянти с леки преправки на 2.1-то да стане работата ;)
Това с турбо или чардж, или и с двете......леките преправки в хеед ли се правят, или може и другаде?
Това с турбо или чардж, или и с двете......леките преправки в хеед ли се правят, или може и другаде?
Що в хеед може и другаде естественно ;)
whorunit
23-01-2010, 14:14
Всъщност поста ти звучи интелегентно ма нъц няма нищо вярно;)
Начи викаш топлата част на турбото нагрява въздуха а? А да си чувал че при сгъстяване въздуха се нагрява? А да ти кажа че при 1500кс и 95 градуса на въздуха загубата в коне е в кс около 5-6 коли от тия дето ги караме за всекидневки :lol: Да не говорим че в списъка ти липсват толкова много неща че колата даже няма да запали ;)
Знам че разбираш повече от мен защото си направил доста коли ..... но нека и аз да кажа нещо
Значи въздуха примерно при 1 бар налягане в 2 инча тръба няма а се нагрее над 90 градуса в никакъв случай :) ... Освен това турбината и компресора са на една ос и от там е неизбежно нагряването на компресора което води до награвяне на въздуха доста над 90 градуса интрекулери има с водно охлаждане списъка който съм дал е орязан знам не съм изпадал в подробности какво тряба да се вземе ако трябва да сме точни трябва да се вземе
1.Турбокомпресор
2.Изпускателен колектор
3.Въздуховоди и силиконови съединения
4.Нови дюзи(по-големи)
5.нова бензинова помпа(за екстремно зобане повече барове на турбината повече барове на горивото за придържане към 12>1 смес :) същото се отнася и за дюзите)
6.Нова електроника + широколентова ламбда сонда
7.Блоу оф+ Waste Gate (пак за екстремно зобане)
8.Интеркулер
надявам се не се дразниш че те цитирам :)
Знам че разбираш повече от мен защото си направил доста коли ..... но нека и аз да кажа нещо
Значи въздуха примерно при 1 бар налягане в 2 инча тръба няма а се нагрее над 90 градуса в никакъв случай :) ... Освен това турбината и компресора са на една ос и от там е неизбежно нагряването на компресора което води до награвяне на въздуха доста над 90 градуса интрекулери има с водно охлаждане списъка който съм дал е орязан знам не съм изпадал в подробности какво тряба да се вземе ако трябва да сме точни трябва да се вземе
1.Турбокомпресор
2.Изпускателен колектор
3.Въздуховоди и силиконови съединения
4.Нови дюзи(по-големи)
5.нова бензинова помпа(за екстремно зобане повече барове на турбината повече барове на горивото за придържане към 12>1 смес :) същото се отнася и за дюзите)
6.Нова електроника + широколентова ламбда сонда
7.Блоу оф+ Waste Gate (пак за екстремно зобане)
8.Интеркулер
надявам се не се дразниш че те цитирам :)
недей така, че хората ще си помислят, че е много лесно и после не можем да се отървем от алфи-драгстери!
П.С. а какво разбираш под "екстремно зобане?
Dodo 155
23-01-2010, 15:12
Дали ?
Аха :crazy:
Донор решава ситуацията много по-лесно ... иначе нещата от списъка ти могат да надхвърлят 10 000 лв. и мерси ти за тунинга :lol:
btw: Забравяш спирачки, окачване, скорости ... ще са ти нужни повече от вода по кулера ;)
Знам че разбираш повече от мен защото си направил доста коли ..... но нека и аз да кажа нещо
Значи въздуха примерно при 1 бар налягане в 2 инча тръба няма а се нагрее над 90 градуса в никакъв случай :) ... Освен това турбината и компресора са на една ос и от там е неизбежно нагряването на компресора което води до награвяне на въздуха доста над 90 градуса интрекулери има с водно охлаждане списъка който съм дал е орязан знам не съм изпадал в подробности какво тряба да се вземе ако трябва да сме точни трябва да се вземе
1.Турбокомпресор
2.Изпускателен колектор
3.Въздуховоди и силиконови съединения
4.Нови дюзи(по-големи)
5.нова бензинова помпа(за екстремно зобане повече барове на турбината повече барове на горивото за придържане към 12>1 смес :) същото се отнася и за дюзите)
6.Нова електроника + широколентова ламбда сонда
7.Блоу оф+ Waste Gate (пак за екстремно зобане)
8.Интеркулер
надявам се не се дразниш че те цитирам :)
Май пак не четеш - искам да ми кажеш при 100 коня и 90 градуса на въздуха според теб ще има ли загуби и колко?
Май пак не четеш - искам да ми кажеш при 100 коня и 90 градуса на въздуха според теб ще има ли загуби и колко?
Без да разбирам ~80+ ;)
whorunit
24-01-2010, 01:36
Май пак не четеш - искам да ми кажеш при 100 коня и 90 градуса на въздуха според теб ще има ли загуби и колко?
При 100 коня мотор едва ще има някакви загуби или ако има такива ще са нищожни защото вероятно налягането ще е 0.4-0.5 бара и пак зависи колко е голям мотора като обем :) ... разбрах те какво искаш да кажеш :drunk:
При 100 коня мотор едва ще има някакви загуби или ако има такива ще са нищожни защото вероятно налягането ще е 0.4-0.5 бара и пак зависи колко е голям мотора като обем :) ... разбрах те какво искаш да кажеш :drunk:
Ясна е работата ако имаме 100 коня и 90 градуса на въздуха загубите ще са толкова големи че по добре да хвърлиме нагнетяващото устройство и да си караме атмосверка ;)
За кви загуби говорите?
Щото термичната ефективност на ДВГ е бездруго смешна :))))
А после имало глобално затопляне
хихи
А и за къф тип механичен компресор говорим - винтов или бутален?
Щото нещата са доста различни
whorunit
24-01-2010, 12:38
Ясна е работата ако имаме 100 коня и 90 градуса на въздуха загубите ще са толкова големи че по добре да хвърлиме нагнетяващото устройство и да си караме атмосверка ;)
Добре щом така мислиш няма проблем аз няма да споря с теб :) просто в горния пост вметнах това за порше заради интеркулерите ... те инженерите им знаят по добре от нас кое колко и как ... все пак въпросния двигател е V12 би-турбо 6000 куб.см. с турбо-копресори ККК и с надув на 1.4 бара с електроника на Бош и турбините са управлявани механично с Waste gate-a и Blow Off-a и е разработен 70-те години :)
А по въпроса за интеркулерите не са 100% за дължителни при кварталния тунинг който се прави в повечето случаи защото там се правят малки налягания от порядъка на 0,5-0,6 бара ... някой ги ползват за успокояване на пулсациите на въздуха създвани от компресора пълна глупост е това... компресора създава линейно налягане това не е бутален компресор
И по горе някой се изцепи че всички Алфи ще станели на драгстери от всяка кочина драгстер не става и темата е турбо вс механичен копресор
Механчните са няколко чешита:
1.Центробежни(като компресорната част на турбо-компресора)
2.Винтов(напирмер обемен компресор на Рут)
3.Лопатен(подобно на лопатите на старите параходи тип Компрекс такива монтират на мерцедесите дето ги означават компресор)
Бутални няма :)
надявам не се дразните от писаниците ми
Бутални няма :)
надявам не се дразните от писаниците ми
дали? :devil:
Аз се предавам ще :pain:
Търтейчето има нерви ще се оправи :-)
Не се предавай.До този момент не е казано почти нищо.Само се правите на загадъчни.:)Следим с интерес.:)
И по горе някой се изцепи че всички Алфи ще станели на драгстери от всяка кочина драгстер не става и темата е турбо вс механичен копресор
дали не става... при досатъчно знания, средства и "кочина", всичко е възможно :grin:
А по темата, тя е излишна - има достатъчно книжки, гугъл та дори и уикипедия ако искате. Там си пише всичко, а това което не го пише е личното предпочитание на майстора :grin:
Безплата вечеря няма никъде :grin:
RUSEV-BGR
24-01-2010, 18:16
Аз се предавам ще :pain:
Търтейчето има нерви ще се оправи :-)
Точно сега ли намери да се откажеш?
дали не става... при досатъчно знания, средства и "кочина", всичко е възможно :grin:
А по темата, тя е излишна - има достатъчно книжки, гугъл та дори и уикипедия ако искате. Там си пише всичко, а това което не го пише е личното предпочитание на майстора :grin:
Безплата вечеря няма никъде :grin:
Нещо не разбирам кое е излишно всяко мнение по-въпроса е ценно за мен!
CrazyElement
24-01-2010, 19:03
Аз отначало си мислих , че Турбото излиза по-скъпо като реализация , но като се разчетох ... май и компресора и той си излиза бая парички или кажи речи, каквото по-лесно намериш него монтирай.
П.П. Но мисля , че компресорът има по-малко неща за баране поправете ме ако греша.
Уточнете няколко неща
- какъв мотор ще се доработва
- в каква кола
- какво се иска да се постигне точно
- какво ще се слага - ни турбото е един вид ни компресора
прочете малко за термичната ефективност, кое как прегрява - алуминия и чугуна имат различни характеристики - демек трябва и съпромат и т.н.
после може и по-сериозно
CrazyElement
24-01-2010, 19:44
Уточнете няколко неща
- какъв мотор ще се доработва
- в каква кола
- какво се иска да се постигне точно
- какво ще се слага - ни турбото е един вид ни компресора
прочете малко за термичната ефективност, кое как прегрява - алуминия и чугуна имат различни характеристики - демек трябва и съпромат и т.н.
после може и по-сериозно
Ми например моя мотор на 0.4-0.5 налягане говорим за компресор.
Ми например моя мотор на 0.4-0.5 налягане говорим за компресор.
защо 0.4?
какво искаш да постигнеш?
какъв компресор?
CrazyElement
24-01-2010, 19:54
защо 0.4?
какво искаш да постигнеш?
какъв компресор?
Говорим за компресора от мини купър eathon нещо си беше , ми целта ми е да се постигни 1 прилично вървяща ежедневка без някакви ултиматни боостове и да сменям всичко в двигателя.
V_A_N_K_A_T_A
24-01-2010, 19:58
В Мини Купър S,мисля,че беше Eaton M45.Има и по-голям,М62.А има и друг вариант: http://www.rotrex.com/ ;) който е центробежен,а не винтов и според мен е по-удачен...
П.П
Поляците направиха демо кола на клуба си със такъв компресор - 156 3.0 Compressore ;)
ми целта ми е да се постигни 1 прилично вървяща ежедневка без някакви ултиматни боостове и да сменям всичко в двигателя.
ако успееш ще почерпиш
ако не може да научиш нещо :mrgreen:
CrazyElement
24-01-2010, 21:12
ако успееш ще почерпиш
ако не може да научиш нещо :mrgreen:
Ми затова е хубаво в тази тема да се даде 1 пример примерно за 2.0 ТС с турбо какво що трябва да се смени и направи и с компресор пак и хората да знаят :)
Ми затова е хубаво в тази тема да се даде 1 пример примерно за 2.0 ТС с турбо какво що трябва да се смени и направи и с компресор пак и хората да знаят :)
Ами за моята кола имаше тема която даже реших и да подновя ма се има отворковци дето да ти скапят кефа ... както и да е там всичко бяхме описали с голямата риба, ако си направите труда да прочетете ще разберете а за новини и развитие явно в тоя форум няма да има данни ;)
Тука гледам станало интересно,аре и аз да се намесим манечко.
Ето ви графики на най малкия ИТЪН
http://www.capa.com.au/eaton_m45data.htm
Та за да стане ясно,за да развъртиш този компресор на 14000 оборота и 5psi налягане ти трябват 20 конски сили(от мотора -).
А температурата на въздуха е 40 градуса,но ако искаме буст равен на 10psi тогава нещата изглеждат така :
14000 обр,10psi
-25кс.
и темп = 88 градуса.
Оттук нататък си правете извода за по големи чарджъри и по големи бустове.
Тука гледам станало интересно,аре и аз да се намесим манечко.
Ето ви графики на най малкия ИТЪН
http://www.capa.com.au/eaton_m45data.htm
Та за да стане ясно,за да развъртиш този компресор на 14000 оборота и 5psi налягане ти трябват 20 конски сили(от мотора -).
А температурата на въздуха е 40 градуса,но ако искаме буст равен на 10psi тогава нещата изглеждат така :
14000 обр,10psi
-25кс.
и темп = 88 градуса.
Оттук нататък си правете извода за по големи чарджъри и по големи бустове.
Демек правиш, струваш и на края колата си е пак същия куц кон. :) Или поне с 80% загуби...
По-добре валове, чип, малко олекотяване и газ :)
От няколко дни водя преговори с Коломбо и Бариани за закупуване на валове и се чудя сега Медиум серията ли да купя или Макс серията. Не ми се знаимава с турбини и прочее. Вземам валовете и при Бобо да пише софта :) Той още не знае де ама ще научи :)
WhitePower
26-01-2010, 12:17
говориш така защото никога не си карал турбо бегачка
нещата са мнооого далеч от атмосферките
говориш така защото никога не си карал турбо бегачка
нещата са мнооого далеч от атмосферките
Карал съм. Но не ме влекат турбо колите особено. Предимо заради поддръжката. Ако я купувам чисто нова може и с турбо да е, но иначе не :)
Незнам само Медиум серията ли да избера или Макс. Ако избера макс да не стане на празен ход да и броя цилиндрите?
Някой да препоръча нещо?
И някой по-вещ може да хвърли едно око тук и да си каже мнението:
http://www.colombo-bariani.com/catalogo_pdf.php?lang=eng
Графа 1800-2000 16v Twin Spark
Гледам макс серията има по-голямо припокриване на фазите, по-дълго държи клапаните отворени, лифта е по-голям... незнам оригинално как е и не мога да сравня....
CrazyElement
26-01-2010, 14:51
Тука гледам станало интересно,аре и аз да се намесим манечко.
Ето ви графики на най малкия ИТЪН
http://www.capa.com.au/eaton_m45data.htm
Та за да стане ясно,за да развъртиш този компресор на 14000 оборота и 5psi налягане ти трябват 20 конски сили(от мотора -).
А температурата на въздуха е 40 градуса,но ако искаме буст равен на 10psi тогава нещата изглеждат така :
14000 обр,10psi
-25кс.
и темп = 88 градуса.
Оттук нататък си правете извода за по големи чарджъри и по големи бустове.
-25 кс. но колко ще получиш като цяло , че нещо ми се губи сметката?
ЕДИТ: Какво получаваш отгоре с въпросните валове, някой , който ги разбира нека драсне с 1-2 реда и да обесни точно какво става?
WhitePower
26-01-2010, 17:49
Карал съм. Но не ме влекат турбо колите особено. Предимо заради поддръжката. Ако я купувам чисто нова може и с турбо да е, но иначе не :)
нема да спориме , поддръжката е като на хатмосферка + една турбина
само дето за атмосферка за 40 коня вкарваш 2-3000 лева , а за турбо кола 300-500 лева
Добре обаче никой не споменава за поддръжката на компресорите което си е доста съществен фактор .
thecleaner
26-01-2010, 23:45
нема да спориме , поддръжката е като на хатмосферка + една турбина
само дето за атмосферка за 40 коня вкарваш 2-3000 лева , а за турбо кола 300-500 лева
За 300-500 лв. съм съгласен за турбокола, но за средностатистически TS. как се вдигат 40коня за 2-3000лв. я ни разкажи. :kicking:
мисля, да прекратя спора с малко реалисти4ен хумор а именно проблема(в слу4ая турбо или компресор) "МОЖЕ" и са реши само с 1 лев4е като пуснете тото.... и много усмивки за вбъдеще :bouncing_smiley:
Ааааааа,на мен ми е ясно ,че повечето тука си чешат езиците(клавиатурите).
RUSEV-BGR
27-01-2010, 13:17
Ааааааа,на мен ми е ясно ,че повечето тука си чешат езиците(клавиатурите).
И да искам не мога да направя нищо в това време,не че и хубаво да е ще направя нещо-както казват в днешно време информацията е най скъпото нещо!Аз искам да я получа в този форум моят както се изразявам на ум за което съм благодарен на всички които споделят по-нещо!Между другото ще ходя да пускам тото-снощи сънувах че съм си купил алфа 159.
Незнам само Медиум серията ли да избера или Макс. Ако избера макс да не стане на празен ход да и броя цилиндрите?
Някой да препоръча нещо?
И някой по-вещ може да хвърли едно око тук и да си каже мнението:
http://www.colombo-bariani.com/catalogo_pdf.php?lang=eng
Графа 1800-2000 16v Twin Spark
Гледам макс серията има по-голямо припокриване на фазите, по-дълго държи клапаните отворени, лифта е по-голям... незнам оригинално как е и не мога да сравня....
Аз като те гледам май не знаеш кво искаш :dance: Ако искаш ефект ти трябва макс,обаче няма начин да караш бегачка и да имаш читав празен ход ;)
CrazyElement
27-01-2010, 14:14
Аз като те гледам май не знаеш кво искаш :dance: Ако искаш ефект ти трябва макс,обаче няма начин да караш бегачка и да имаш читав празен ход ;)
Добре аз хич си нямам понятие от тези работи , които ги пише в сайта, ако сложа макс серията колко кончета г/д вземаш и нМ?
whorunit
27-01-2010, 14:32
Добре аз хич си нямам понятие от тези работи , които ги пише в сайта, ако сложа макс серията колко кончета г/д вземаш и нМ?
Нютони от валове не чакай ... ще паднат надолу най-вероятно спрямо мошноста ... Нютони най-много идват от Апаратите за Изкуствено Дишане демек турбото :)
CrazyElement
27-01-2010, 14:37
Нютони от валове не чакай ... ще паднат надолу най-вероятно спрямо мошноста ... Нютони най-много идват от Апаратите за Изкуствено Дишане демек турбото :)
Е то това ако стани , то по-лошо с тези валове значи.
WhitePower
27-01-2010, 14:54
За 300-500 лв. съм съгласен за турбокола, но за средностатистически TS. как се вдигат 40коня за 2-3000лв. я ни разкажи. :kicking:
ми едни прости сметки
800Е за валове -1600 лева ( Щото са 2 )
500 E олекотен маховик- 1000 лева ( ако не си го разпилваш ти - за некви пари и каквото стане щото треба и да се балансива наново )
600-800 лева колектори нови
600 лева генерация
300-500 лева чипчета
е са удари чертата и всичко това за толкова малко кончета - а за тия пари кола можеш да си купиш
ми едни прости сметки
800Е за валове -1600 лева ( Щото са 2 )
500 E олекотен маховик- 1000 лева ( ако не си го разпилваш ти - за некви пари и каквото стане щото треба и да се балансива наново )
600-800 лева колектори нови
600 лева генерация
300-500 лева чипчета
е са удари чертата и всичко това за толкова малко кончета - а за тия пари кола можеш да си купиш
Тя сметкатаси е ясна ма каде ги видя тия 40 коня от тия модификации??? Тва имаше предвид чистача ;)
WhitePower
27-01-2010, 19:04
Тя сметкатаси е ясна ма каде ги видя тия 40 коня от тия модификации??? Тва имаше предвид чистача ;)
сметката е съвсем приблизителна и ориентировачна
сметката е съвсем приблизителна и ориентировачна
И пак не ми отговори на въпроса :chair: ;)
thecleaner
27-01-2010, 20:08
сметката е съвсем приблизителна и ориентировачна
Хахахаха ни на пари ни на коне ги изкарваме. Извода е че атмосверката да правиш бИгачка, е неблагодарна и ниско ефективна работа особено след като няма акциз а Фиат имат доста турбо агрегати подлежащи на трансплантация в Алфите.
Чакай,чакай не слагай всичкото атмосферки под един знаменател,ако е нещо над 2.5-3.0 стават по-различни нещата(но пък там са си бегачки и без друго)
А бе толкова ли е кекъв туйн спарка, че никой не мисли за нитро ? Само за има-няма една хилядарка имате 40-50 коня и поне десетина яки старта , кви са тия компресори-момпресори ...:wow::smoke::biggrin::crazy::lol:
А бе толкова ли е кекъв туйн спарка, че никой не мисли за нитро ? Само за има-няма една хилядарка имате 40-50 коня и поне десетина яки старта :wow::smoke::biggrin::crazy::lol:
Няма никъв проблем с това ;) Само дето закво ти е нитро освен за 400 метра;)
Няма никъв проблем с това ;) Само дето закво ти е нитро освен за 400 метра;)
М чи от светофар до световар колко е ?:new_Eyecrazy:
М чи от светофар до световар колко е ?
В софия на места няма и 20м ;)
М чи от светофар до световар колко е ?
Ми ела да ти сложа на ГТВ-то :Bolt:
Ми ела да ти сложа на ГТВ-то :Bolt:
Тва го обмислям от известно време, ма май като се стопли ша ма ухапе вируса .:wow:
п.с. Па ко роди ще мислим нещо хатмосверно англичанско от 3.0 нагоре .
WhitePower
27-01-2010, 21:59
И пак не ми отговори на въпроса :chair: ;)
приблизително 40 кончета можеш да кажиш със тези модификации , и ако се наложи кованите буталца + шлайфа на главичката - да позгъстиш мотора
а за литровата мощност бобо си знае
най важното е колата да има кончета във излишък + да е достатъчно лека за да сатане сфетофарна бегачка има хора със кола горедолу 240 кончета , със много килца по лека какъв беше резлтата
не си мислете че от кола 1500 кг и със 3 литрова атмосферна мощност става бегачка
а и друго нерабрах , що да си насаждаш двигател от фиат купе като можеш да караш купе пък си остави алфата за кеф и красота
CrazyElement
28-01-2010, 00:10
приблизително 40 кончета можеш да кажиш със тези модификации , и ако се наложи кованите буталца + шлайфа на главичката - да позгъстиш мотора
а за литровата мощност бобо си знае
най важното е колата да има кончета във излишък + да е достатъчно лека за да сатане сфетофарна бегачка има хора със кола горедолу 240 кончета , със много килца по лека какъв беше резлтата
не си мислете че от кола 1500 кг и със 3 литрова атмосферна мощност става бегачка
а и друго нерабрах , що да си насаждаш двигател от фиат купе като можеш да караш купе пък си остави алфата за кеф и красота
Е защото хем да си бърз хем да си красив едновременно :)
WhitePower
28-01-2010, 10:15
темата се извтрати малко идеята беше че съм за турбото като идея и начин на каране и фън който ти доставя
със компреса нещата не седят баш така
CrazyElement
28-01-2010, 22:36
темата се извтрати малко идеята беше че съм за турбото като идея и начин на каране и фън който ти доставя
със компреса нещата не седят баш така
Я обесни повече , че аз досега за компресора разбрах само , че за да се развърти му трябват 25 коня.
kimif2008
28-01-2010, 23:06
а най добре с двете
Малко образователен материал , сравнение турбо <> супер чарджер ТУК (http://www.youtube.com/watch?v=MGdg2Fd2WQY)
WhitePower
29-01-2010, 11:18
не е въпроса колко коне му трябват или каквото и да е
удоволсвието което ти достава турбото , като надуе и като издиша не може да се сръвни със онази пищялка компресора , дето е и една кофа пари навсичкото отгоре
---------- Post added at 09:18 ---------- Previous post was at 09:16 ----------
Малко образователен материал , сравнение турбо <> супер чарджер ТУК (http://www.youtube.com/watch?v=MGdg2Fd2WQY)
тоя е леко сектант и маняк на компреса, 5 филма за компреса и , некво смешно за турбото ;))със почти никво инфо
На тази как са и паднали конете, да ми я подаряват няма да я взема.:tooth: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=en&id=121814850&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=185&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=1
тоя е леко сектант и маняк на компреса, 5 филма за компреса и , некво смешно за турбото ;))със почти никво инфо
Всеки с болеста си , нали знаеш ;)
Ето ти се кефиш на турбо надув-а , аз се кефя на един компресиран Опел от време на време .
Карал съм и турбо бензин и компресорен бензин .
А ми се кара нещо което да ги има и двете .
:rockon:
Всеки с болеста си , нали знаеш ;)
Ето ти се кефиш на турбо надув-а , аз се кефя на един компресиран Опел от време на време .
Карал съм и турбо бензин и компресорен бензин .
А ми се кара нещо което да ги има и двете .
:rockon:
Делта С4 или Голф 5 мисля че беше .... :metal:
ФЕРАРИСТ
30-01-2010, 10:02
Четох някакво мнение че на по малък мотор е по добре турбо, на по голям компресор......но колкото повече соднирам мнения, май ще трябва да се слага Мега, щото дебитомера почти може би няма как да се излъже.....
whorunit
30-01-2010, 10:34
Всички нови мотори на ФВ са с механичен и турбо тези които ги означават TSI (не старите означения TFSI) един познат има новата шкода суперб с 1.4 ТСИ мотор 122 к.с. и гледах под капака много странно излгежда
Четох някакво мнение че на по малък мотор е по добре турбо, на по голям компресор......но колкото повече соднирам мнения, май ще трябва да се слага Мега, щото дебитомера почти може би няма как да се излъже.....
Въобще не е нужно да се лъже !
ма никои нещо не се похвалва с 8ц... зна4и тото не го е фанало и тоя път....:???: продалжавайте да пускате....
Jivko7777
31-01-2010, 09:14
Малко образователен материал , сравнение турбо <> супер чарджер ТУК (http://www.youtube.com/watch?v=MGdg2Fd2WQY)
тоя е леко сектант и маняк на компреса, 5 филма за компреса и , некво смешно за турбото ;))със почти никво инфо
Ето едно друго видео...малко по обективно...
http://www.youtube.com/watch?v=GyZ0r-CbXbg&feature=related
kimif2008
31-01-2010, 13:02
Всички нови мотори на ФВ са с механичен и турбо тези които ги означават TSI (не старите означения TFSI) един познат има новата шкода суперб с 1.4 ТСИ мотор 122 к.с. и гледах под капака много странно излгежда
jтой е само с турбо,ето ти с двете
---------- Post added at 13:02 ---------- Previous post was at 13:00 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=aqMySTgUPGo
Въобще не е нужно да се лъже !
Е да... ако можеш да си пренапишеш картата а и се сменят дюзите. Но ако го правиш с пети инжектор задължително трябва да го лъжеш което при MAF сензорите... айде няма да изпадаме в "лирични отклонения" и подробности. ;)
По скоро искам да те питам, мислил ли си да пробваш с "вълнов обменик на налягане" по популярен е като COMPREX. Бустът е в целият обхват и реакцията е мигновена. Има ги в дизеловите Мазди и в някой стари Сенатори (ако не ме лъже паметта) Старите конструкции се задвижват от коляновия вал, но пък в съвременните разработки са си с електромотор... така може да се напасне много по точно скоростта им на въртене. Мисля, че за Low Pressure Charge, това е едно добро решение. Даже съм си заплюл една система, която не можаха да подкарат от една 626-ца, Основният проблем с тия обменици е, че задължително трябва и сериозен междинен охладител.
Ако имаш някакви наблюдения или съображения ще ми е приятно да дискутираме по въпроса за плюсове и минуси.
П.П.
Забравих.... ето ви един евтин "ROTREX" (http://www.auto-turbo.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4) ;)
Е да... ако можеш да си пренапишеш картата а и се сменят дюзите. Но ако го правиш с пети инжектор задължително трябва да го лъжеш което при MAF сензорите... айде няма да изпадаме в "лирични отклонения" и подробности. ;)
По скоро искам да те питам, мислил ли си да пробваш с "вълнов обменик на налягане" по популярен е като COMPREX. Бустът е в целият обхват и реакцията е мигновена. Има ги в дизеловите Мазди и в някой стари Сенатори (ако не ме лъже паметта) Старите конструкции се задвижват от коляновия вал, но пък в съвременните разработки са си с електромотор... така може да се напасне много по точно скоростта им на въртене. Мисля, че за Low Pressure Charge, това е едно добро решение. Даже съм си заплюл една система, която не можаха да подкарат от една 626-ца, Основният проблем с тия обменици е, че задължително трябва и сериозен междинен охладител.
Ако имаш някакви наблюдения или съображения ще ми е приятно да дискутираме по въпроса за плюсове и минуси.
П.П.
Забравих.... ето ви един евтин "ROTREX" (http://www.auto-turbo.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4) ;)
Мдаа това нещо е идейно но като конструкция е доста ниско надеждно и от опит знам че в БГ ремонт на такова нещо няма кой да ти направи. Освен че е рядкост и не е с много високо КПД затова и няма силни коли които да го използват :hmm: Да можеби за ниски налягания и малко коне ще е добре, обаче ме притеснява факта че механичните преправяния са доста за да го монтираш а и не е особенно компактно ;) Тва са малкото ми наблюдения върху тази извънземна инерционно-газово-ролково задвижвана джвъга:mrgreen:
И един (вероятно тъп) въпрос...
Компресора е по-ефективен при ниски обороти, докато турбината във високите.
Защо тогава дизелите не ги помпят с компресори, те въртящ момент да ги въртят си имат, но обороти кой знае колко не... но пък ползват турбини?
И един (вероятно тъп) въпрос...
Компресора е по-ефективен при ниски обороти, докато турбината във високите.
Защо тогава дизелите не ги помпят с компресори, те въртящ момент да ги въртят си имат, но обороти кой знае колко не... но пък ползват турбини?
Ами и отговора е много прост.
На компресора кривата на буста нараства порпорционално спрямо оборотите на мотора,тоест,неможе да имате 1 бар на 2000 оборота и това налягане да се запази в диапазона 2000-4000,докато с турбокомпресор може.
Турбините се делят на три категории ,small ,medium,high, и има един клас който може да обедини две категории в една и това е variable ,тоес променливата геометрия на дизелите и не само.
И един (вероятно тъп) въпрос...
Компресора е по-ефективен при ниски обороти, докато турбината във високите.
Защо тогава дизелите не ги помпят с компресори, те въртящ момент да ги въртят си имат, но обороти кой знае колко не... но пък ползват турбини?
Колега както винаги отговорът не е еднозначен!
Най-същественото предимство на така наречените турбо-компресори е, че за задвижването си използват енергията на изгорелите газове които се разширяват допълнително в топлата страна на турбо-агрегата. Това представлява нещо като "виртуално" увеличение хода на буталото и по пълно използване и по-добро преобразуване на топлинната енергия в механична. Ако не ми изневерява паметта така се увеличава индикаторният КПД на двигателя.
Докато при механично задвижваният компресор (бил той центробежен, руут, или винтов) просто отнемате механична енергия която вече е "създадена" (преобразувана от химическа в топлинна и механична) за извършване на работата по увеличаване на налягането на входящият въздух и компенсиране на помпените загуби в двигателя. Предимствата на турбо-компресорите са очевидни, за съжаление до преди 20 години технологичното ниво ги правеше ненадеждни, но с развитието на технологиите и натрупването на Know-How станаха надеждни и достъпни. Имат разбира се и недостатъци, примерно, че за да направят големи над налягания и дебити се нуждаят и от високи обороти (примерно 60К) което си е едно сериозно изпитание за повечето евтини и достъпни материали. Напоследък чувам, че ги правят с керамични търкалящи лагери което съществено би трябвало да увеличава срока им на използване.
Разбира се има още много както положителни така и отрицателни неща, но при добро желание можете да потърсите в нета ;)
Успех!
Ами и отговора е много прост.
На компресора кривата на буста нараства порпорционално спрямо оборотите на мотора,тоест,неможе да имате 1 бар на 2000 оборота и това налягане да се запази в диапазона 2000-4000,докато с турбокомпресор може.
...
Не съм много съгласен колега, просто в конкретният случай, може би един редуциращ вентил ще свърши тази работа и ще държи каквото налягане сте му задали, пък ако ще двигателя, респективно компресора да се върти и с 10к оборота.
Stoyan Georgiev
02-02-2010, 18:01
Не съм много съгласен колега, просто в конкретният случай, може би един редуциращ вентил ще свърши тази работа и ще държи каквото налягане сте му задали, пък ако ще двигателя, респективно компресора да се върти и с 10к оборота.
за друго не се обаждам щото бъкел си немам от такива неща, ама тук простата логика ме кара да си мисля, че с тоя редуциращ вентил, ще поддържаш някакво налягане, но на по-ниски обороти ще е на много по-малък обем, т.е. ти ще създадеш еди кво си налягане, но "дебит"-а или там не го знам какво трябва да се нарича няма да е достатъчен
И един (вероятно тъп) въпрос...
Компресора е по-ефективен при ниски обороти, докато турбината във високите.
Защо тогава дизелите не ги помпят с компресори, те въртящ момент да ги въртят си имат, но обороти кой знае колко не... но пък ползват турбини?
Проблема с оборотите на дизеловите двигатели не се крие е в използваните компресори, турбокомпресори и други, а в смесообразуването и организирането на ефективен работен процес при високи обороти... :blah: :blah: :blah:
...Ако не ми изневерява паметта така се увеличава индикаторният КПД на двигателя....
Изобщо не ти изневерява тя.
за друго не се обаждам щото бъкел си немам от такива неща, ама тук простата логика ме кара да си мисля, че с тоя редуциращ вентил, ще поддържаш някакво налягане, но на по-ниски обороти ще е на много по-малък обем, т.е. ти ще създадеш еди кво си налягане, но "дебит"-а или там не го знам какво трябва да се нарича няма да е достатъчен
Зависи от конструкцията на вентила колега! Редуциращ на български означава ограничител на налягане! Ползват ги в Инди-карт там максималното над-налягане на компресорите беше ограничено мисля на 2.4бара. и тези вентили се поставят преди състезание от съдиите и са еднакви за всички пилоти. Намира се отзад зад ролбара над главата на пилота. И се чува ясно как се отваря по време на състезания.
Не съм много съгласен колега, просто в конкретният случай, може би един редуциращ вентил ще свърши тази работа и ще държи каквото налягане сте му задали, пък ако ще двигателя, респективно компресора да се върти и с 10к оборота.
Добре,но я се замисли какъв трябва да е компресора за да потдържа примерно 1 бар в целия работен диапазон ,а камоли да е по високо налягането и колко загуби ще доведе това.
Има една тема точно за това в" перформанса",за малък мотор и голям РУТ и 1,5 бара,изводите клоняха към много високи загуби от прекомерно загряване на въздушния поток и задвижването му,с две думи безмисленно.
Ако желаете потърсете книжката "Maximum boost" на Корки Бел, мисля че има отговори на много от поставените тук въпроси. (има я из нета)
Добре,но я се замисли какъв трябва да е компресора за да потдържа примерно 1 бар в целия работен диапазон ,а камоли да е по високо налягането и колко загуби ще доведе това.
Има една тема точно за това в" перформанса",за малък мотор и голям РУТ и 1,5 бара,изводите клоняха към много високи загуби от прекомерно загряване на въздушния поток и задвижването му,с две думи безмисленно.
Колега, няма какво да мисля, за мен механично задвижваният компресора е отживелица и съм го изложил по горе в поста си. Въпросът беше принципен и доколкото виждам от архива сте казали:
неможе да имате 1 бар на 2000 оборота и това налягане да се запази в диапазона 2000-4000,докато с турбокомпресор може
Просто аз казвам може да се направи и с механичен компресор!... какъв и колко голям е компресора, какви са загубите и какви ползите няма значение в конкретният случай, особено ако говорим за "силни" двигатели, при които разхода на гориво и КПД нямат никакво значение. Дал съм и достатъчно красноречив пример от моторните спортове.
Единственото нещо което си мисля е, че няма нужда от увъртане и излишно чесане на пръстите!
За мен спора е приключен! :beer:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.