PDA

View Full Version : Имам питане за 75 на газ



Sokol
25-04-2006, 12:56
Имаше една тема за 75ци на газ, ама там освен да се псуват разни хора нищо полезно не прочетох. :)
Имам 75 1.6 с карбуратори и се чудя дали да й слагам газова уредба /че много скъп тоя бензин :shock: /. Колата не е хич лоша, а е непродаваема и ако искам нещо по-икономично трябва да се откажа от тая марка изобщо... :frown:
Нека да каже някой, който си е сложил газова уредба, моля!
Струва ли си? Колко е разхода с такава? Има ли в София кой да я настрои като хората? И колко струва такава уредба?

Venci
25-04-2006, 13:49
Здравей, приятелю! По оная тема предишната за 75 на газ май и аз бях "хранил" :oops: . Ще ти кажа какво знам аз. На брат ми колата - Алфа 75 2000 кубика с карбуратори Деллорто беше на газ преди да се докопам до нея. Пре нея имаше една дупка във долната метална част на кутията на въздушния филтър. От там влизаше маркуч от изпарителя. От там той се съединяваше с една медна тръба, която се разделяше на четири края. Всеки от тях беше набутан навътре в карбураторите. При това изпълнение брат ми е бил много доволен от вървеж и разход. Има варият с 4 плочки да се сложат между въпросната метална кутия и карбураторите. Едни колега от форума кара кола като на брат ми с такива плочки. Имам и още един познат кара една 75 1800 пак с плочки и е много доволен и твърди че му харчи 10 на 100. Това е което знам за карбураторни алфи на газ. Знам и още нещо :lol: , че моята може и да я карам веднъж в месеца, ала ще е на бензинннннн :super: .

Sokol
25-04-2006, 14:03
Благодаря! Аз вече 2 години и нещо я карам мойта така, за да не обиждам марката. :) Хубаво, ама аз въртя доста с нея и то все на градско и започва вече да ми излиза през носа. В момента положението е такова - или газова уредба или друга кола /не алфа/. :cry:
Вече почти съм го решил, остава да се консултирам с Илиян и да видя колко ще трябва да извадя за уредбата.

Venci
25-04-2006, 14:09
Колко ти харчи колата, че ми стана интересно.

Sokol
25-04-2006, 14:22
:D
Абе съвсем нормално си харчи - през лятото ако не й давам зор успявам да сваля на 12 на 100. През зимата в задръстванията или ако се заиграя нещо отива към 14.

Аз имам и един друг въпрос, гледам че явно ги знаеш... Като повечето алфи и моята нещо стърже като включвам втората, доколкото разбрах, някакви синхронизатори... не съм виждал разглобена скоростна кутия та не знам какво предствлява. Чух и друга версия, сменяли се разни пластмаси, правела се профилактика /за около 100тина лв./ и закрепваш положението за 2-3 години

Venci
25-04-2006, 15:10
Става оффтопик, ако имаш ICQ ми се обади там да строшим някой трансаксиален лаф. Иначе те питах за разхода за да си напарвиш сметка дали ще ти е по ефтино на газ, защото там имаш допълнителни разходи. :D

145
26-04-2006, 01:34
Пичооо , аз знам кой може да ти даде точна информация по въпросът за ГЪЗта на тия ,,ХАЛИ,, има един пич у,,Факултето ,,Краси се казва и той има две -три стари Alfi едната от тях еточно 75 1800 и емного готина червена счерни лайсни и е оригинално с ГЪЗ от Италия ,та отнего съм чУВАл че колата се държи добре и на ГЪЗ , то и мойта ЛАМЯ е на по евтино гориво ама файда НЕМА!!! РАЗХОД 16 на 100 . Пичът има имного части за тия старите БАБИ мене ме прати при него едно момче което бачка при,, италианот,,та на неговата кола гледах некви тръби влизат вкарбураторите .

Колега, бях останал с впечатлението, че умееш да се изразяваш грамотно. Няма да толерирам подобен стил на изказвания!

alexma3x
26-04-2006, 15:25
да наистина основните варианти са 2
- плочки
- медни тръбички

понеже и моята щайга ще минава на двойни карбуратори
проверих някои неща

хубаво е тръбичките да влизат чак до клапите
но за да не заемат толкова място в дросела тоест да се сплеснат

след това ще трябва тези 4 тръбички да бъдат обединени като има някакъв 4-пътник който е към 10лв и между този разпределител и изпарителя идва 1чен регулатор за количеството газ

това което съм виждал е 4 дупки пробити на филтърната кутия
след това се вкарват 4 маркуча малко по големи от дупката така че да се запънат здраво и да не смуче въздух под филтъра
и към маркучите вече се забучват тръбичките

това е като инфо което имам

а аз лично ще имам доста повече проблеми защото нямам филтърна кутия, а ще трябва да я "изобретявам" за да мога да запазя и "фуниите" така както са

ето ги и моите лакоми бебенца
http://195.230.14.14/LKB/05.03.2006/IMG_34.JPG

джуджанка
26-04-2006, 23:29
Aлекс, виждал си решението при Райдъра за 4 вертикални - плочки (макар че той така и не я кара после) :-)
Номера става.

75 2.0 turbo
27-04-2006, 00:45
да наистина основните варианти са 2
- плочки
- медни тръбички

понеже и моята щайга ще минава на двойни карбуратори
проверих някои неща

хубаво е тръбичките да влизат чак до клапите
но за да не заемат толкова място в дросела тоест да се сплеснат

след това ще трябва тези 4 тръбички да бъдат обединени като има някакъв 4-пътник който е към 10лв и между този разпределител и изпарителя идва 1чен регулатор за количеството газ

това което съм виждал е 4 дупки пробити на филтърната кутия
след това се вкарват 4 маркуча малко по големи от дупката така че да се запънат здраво и да не смуче въздух под филтъра
и към маркучите вече се забучват тръбичките

това е като инфо което имам

а аз лично ще имам доста повече проблеми защото нямам филтърна кутия, а ще трябва да я "изобретявам" за да мога да запазя и "фуниите" така както са

ето ги и моите лакоми бебенца
http://195.230.14.14/LKB/05.03.2006/IMG_34.JPG
ако ти на тая кола и сложиш газ и си пробиеш тея карбуратори :idea:
то ти си наи сбъркания тунер в българия :!: и защо изобщо се слага тунинга с газта на едно място дори и на думи :screwy:

Bobo
27-04-2006, 02:38
и защо изобщо се слага тунинга с газта на едно място дори и на думи :screwy:

И аз секи път тва питам :?: Има един от ланчия форума дето тунингова дедра турбо и сега иска да и тури газ убиии ме ако моа ги разбера тея .... ааа има и един тука дет си купи турбо кола да и тури газ :shock:

kolioto
27-04-2006, 03:32
Е аз бях автора на оная старата тема 75 на газ - е вече се научих да пиша. Аз карам с плочки -вече към 20 000км.С плочки не опитвай - няма смисъл.Като поразпитах тук там се установи че с медни тръбички е много по-добре - така казват, а с плочки не сам чул никой друг да кара освен мен.И аз ще ги махам въпрос на време е.Чух и за още една преработка на 75 за газ - преработване на целия всмукателен тракт за един карбуратор(не знам от какво) и там по стандартния начин.

alexma3x
27-04-2006, 11:18
джейми при мене с плочки няма да стане заради фуниите


ако ти на тая кола и сложиш газ и си пробиеш тея карбуратори :idea:
то ти си наи сбъркания тунер в българия :!: и защо изобщо се слага тунинга с газта на едно място дори и на думи :screwy:

тук никой не говори за тунинг, а и карбураторите няма да ги пипам - всичко ще е така направено че да няма интервенции по тях
тръбичките ще навлизат в дроселите и ще направя така че за 1 мин да могат да се извадят

аз лично нямам предубеждения към газта - само съм спечелил до сега от нея
с моите километри които навъртам на година /над 40 000 което са близо към 2700лв / спестените пари отиват за много по-смислени неща по колата, а не в нечий джоб седящ в Кайен или пък за държавата, която и без това се чуди как да ме цака повече.

все пак колата ми е ежедневка и с моя тежък крак няма да мога да се оправям с разходите
газта си я слагам да мога да си върша работата сравнително евтино
и да се придвижвам от точка до точка, а като стане време и място бензина е винаги на преден план

искам да си карам колата, а не да я изкарвам събота или неделя с газта това е възможно - разхода ми е 11л градско и 9 извън
на бензин съм към 14 и извън 8, а карам само на 100 октана
всеки може да си направи сменката

Venci
27-04-2006, 13:57
Хайде, да не се отклоняваме от темата. Всеки има право да си прави с колата каквото иска. Аз лично съм против газта, но това си е мое мнение. Нека да дадем на Сокол каквато информация имаме, пък той да си прецени. Не, че няма да се опитам да го разубедя :lol: .

75 2.0 turbo
28-04-2006, 02:37
ук никой не говори за тунинг, а и карбураторите няма да ги пипам - всичко ще е така направено че да няма интервенции по тях
тръбичките ще навлизат в дроселите и ще направя така че за 1 мин да могат да се извадят
ти след като си минал 100 ..... км на газ предполагам 4е ти е ясно какво се случва с един карбуратор които се кара на газ :idea: или и това трябва да ти обясня :?: и защо си мислиш 4е всекидневната кола е подходяща за тунинг :shock: но тя си е твоита прави каквото искаш :idea: ама аз ако си купя карбуратори за 400+ лева е няма ги карам на
газ да знаеш :!: по добре едно друго жигули за 500 лева на газ и си пътуваааииии :twisted:

alexma3x
28-04-2006, 13:17
знам какво става с карба, знам също какво става и като се кара на бензин в София - разликата не е голяма :roll:

ами имам много спесифични изисквания към ежедневната кола - затова и тя претърпява тунинг рано или късно...

но за 6 години експоатация основно на газ проблемите бяха нищожни в сравнение тези моменти на бензин /качество на горивото, старост на елементи от горивната с-ма и тн./

карбураторите ще бъдат сложени временно на ежедневката за тест да прецениме как ще се вържат със сегашния 1700 мотор и спортния вал,
когато Ево 2 бъде готово /по късно тази година / с изцяло нов мотор, веберите, вала, амортисьори и прочие ще преминат на него, то и без това ще се кара рядко...

но все пак някъде нещата трябва да се тестват, омръзна ми да направя нещо и да се окаже, че не мога да се върна назад - при Ево 2 такива експерименти са недопустими от моя гледна точка

Venci
28-04-2006, 17:41
Алекс! Надявам се да споделиш с нас достатъчно подробно резултатите от твоите тестове с поставяне на газ на въпросния тип карбуратори. Иначе, ако искаш мога да ти покажа какво е останало от на брат ми газовата.

alexma3x
26-05-2006, 13:43
Алекс! Надявам се да споделиш с нас достатъчно подробно резултатите от твоите тестове с поставяне на газ на въпросния тип карбуратори. Иначе, ако искаш мога да ти покажа какво е останало от на брат ми газовата.

няма проблеми,

сега ребилдвам и доразпилвам мотора, щото стана лек инцидент - аман от майстори :roll:

след това имам задължителна разработка на бензин поне 1500км които ще ги мина на стандартен карбуратор и след това качвам двойните

Sokol
26-05-2006, 17:38
Благодаря, момчета, бяхте достатъчно изчерпателни по темата, особено alexma3x. :) Сега само и да каже някой че има тия тромпетчета, тръбички или там както им викат и че може да ми ги даде... :wink:

solar73
11-06-2006, 23:16
здрасти ако искаш обади ми се на 0899917472 светлин и ще я направим тази газова уредба имам 75 1.8 на газ и работи безупре4но

Lame_0ne
29-06-2006, 01:06
можеш ли да кажеш колко гори средно на газ и на бензин, за да имам и аз представа колко горе-долу ще гори бъдещата ми алфа 75, която е на бензин.

kolioto
29-06-2006, 02:00
75 2,0 85г. Извънградско средно 10л/100км.В Сандански ми дава 18-20л градско.Ама това не е градско 2-3км от карай в край - запалиш 700-800м и гасиш.Те такситата не могат да ги свалят под 14-15.

virusalfa
29-06-2006, 14:27
75 1.8 ie -извънградско средно 8,5 градско(в Благоевград) -10-10,5лИзпарител-Ланди Хартог :idea:

Sokol
11-09-2006, 12:39
:D
Първо искам да благодаря на всички, които се включиха и ми помогнаха със съвети! Колата ми вече е с газова уредба! И работи. :)
Но все пак искам да разкажа как стана. Един приятел ми намери онези тръбички, за които стана дума, при това оригинални, италиански и направо монтирани, заедно с "чинията" на филтъра. Взех го това устройство и го занесох на газаджиите при театър "София" /бяха ми ги похвалили приятели/. Показах им го и ги питах дали могат да сложат газова уредба на 75-цата заедно с тия тръбички. Те явно виждаха такъв уред за пръв път, ама естествено ми казаха: "Дай го - ще го сложим". Аз като чуя подобни думи по отношение на тая кола и не знам защо нещо ме стяга леко, ама си викам: "Айде, сигурно наистина са печени момчетата". Оставих им я, за един ден я направиха /Ловато, новичка/ и като си я взимах ми обясниха, че първите 500 км не можела да се настрои много добре, защото улягали някакви оплътнения и да отида след това да я центроват както трябва. Добре ама колата хич не щеше да върви, непрекъснато гаснеше, никаква мощност, въобще мизерия! Едвам минах 200 км и се върнах да им кажа, че останалите 300 не мога да ги мина по тоя начин и да я настроят поне малко. Там един майстор доста надменно ми обясни, че може би имам проблеми по токовете, пита ме дали ми е сменян въздушния филтър /беше ми почти нов/ и накрая поиска да се качи да я пробва лично. Покара я, естествено с газ до ламарината колата кажи-речи вървеше и се опита да ми обясни че "според него колата вървяла добре". Аз естесвено не се съгласих и му предложих да му я пусна на бензин за да види дали това е вървяне. Както и да е, накрая махна мъркуча, този дебелия, който вкарва въздух от решетката и нещата малко се подобриха. В крайна сметка изчетох пак нещата от форума, особено благодаря на alexma3x, който пише: ""Хубаво е тръбичките да влизат чак до клапите..." :lol: Отворих си филтъра и разбрах, че като са ги слагали, въобще не са се старали да ги напъхат върху тръбите на дифузьорите и някои от тях се бяха подпряли ръб в ръб... :? Разглобих ги, поизкривих леко планките, които ги държат за да натискат навътре, нацелих тръбичките да влязат максимално навътре и... О, чудо! :shock: Колата започна да работи! :D
Сега върви почти като на бензин, разликата се осеща само при по-голяма скорост, примерно ако трябва да изпреваря на магистралата и трябва бързо да ускоря от 110 до 140, усеща се и по големи нанагорнища, но слабо. За сметка на това, като имам да ходя някъде далече, въобще не се притеснявам за пари - пълня и тръгвам, пък ако искам да й се изкефя, винаги мога да включа на бензин и да покарам някоя събота или неделя.
Благодаря на всички! Дано и моите приключения са полезни на някого.

kolioto
15-09-2006, 00:24
Една снимчица на тръбичките в кутията на филтъра ще може ли моля?

Sokol
15-09-2006, 18:36
Мислех си го това за снимчицата... ще сложа тия дни. :D

Sokol
25-09-2006, 12:12
http://gadniarche.data.bg/Picture/alfa1.jpg

http://gadniarche.data.bg/Picture/alfa2.jpg

Обърнете внимание, сложили са един от компонентите на уредбата така, че не мога да си отварям филтъра и съм си счупил пластмасата... :evil:

alexma3x
14-11-2006, 16:44
изглежда добре единствено този сноп от маркучи не ми допада

може да потърсиш по тънки завбъдеще и да лягат точно за да не трябват скоби за притягане

може ли да погледна тръбичките някой ден
доста интересен дизайн не е точно това което аз ще правя

приличат на дифузьори и газта се подава странично както работят и стардартните дифузьори или бъркам

каква е цената на дифузьорите съответно откъде могат да се закупи още 1 комплект - ще ми спести малко "сделане"

Sokol
29-11-2006, 18:59
Тръбичките ги взех за 60 лв. заедно с долната част на кутията за филтъра, но са втора ръка, новите не знам откъде могат да се намерят и дали изобщо някъде ги продават. Трябва някой ден като имам време да ги снимам целите, ама все отлагам и... :roll: