PDA

View Full Version : налягане на маслото



Niky
03-05-2006, 21:57
Сасъв може да е проблема - като запаля сутрин - на студен двигател - налягането на маслото е между 4 и 5 ! ..а като загрее и якарам дълго пада на 1 - като работи на празен ход ...- на скорост не го качва повече от 3 :(

virusalfa
03-05-2006, 22:00
Това е абсолютно нормално налягане-дат4ика ти функционира перфектно.Тия дето при 100 градуса на маслото им показва налягане 2.5-3 на празен ход,да не се радват :idea:

Niky
03-05-2006, 22:02
:? ..абе понеже гледам че е разграфено до 8 - :P та се чудех защо така ...

virusalfa
03-05-2006, 22:05
На празен ход при гореописаните температури й дават средно 0.8-1 кг/см2.На празен ход,естествено :idea: :wink:

Boby
03-05-2006, 22:11
Датчика ти се ебава.С новия на студено държи малко над 6 при 50* пада на 4 при 90* пада на 2 на празен ход.Стария от начало и той беше така но след 1 година почна да прави както го описваш. :roll: Преди основния ремонт тая държеше даже под 1 след дълго каране. :roll:

virusalfa
03-05-2006, 22:13
Има каталози,Кефо,провери да видиш :idea:Това ,което съм изложил като данни са за минимум налягане :idea:

Boby
03-05-2006, 22:19
Всичко съм изчел за тоя пуст ВМ. Знам че му дават 0,8-1 атм. Казвам ти колко показва на таблото.

virusalfa
03-05-2006, 22:20
абе аз принципно говоря,не само за ВМ,ама и на него е 0.9 минимум

Boby
03-05-2006, 22:26
Абе не е баш така щото на едно приятелче на москвича на 140000 под 2 не пада(не че имат общо).До колкото съм чел по литератури дават че под 2 не трябва дапа ама за всеки мотор е различно.

Bobo
04-05-2006, 01:02
абе аз принципно говоря,не само за ВМ,ама и на него е 0.9 минимум

Аааа тука се убърка много :wink: моя мотор в момента държи загрял 2 бара на празен ход и 4.5 бара студен а в обороти държи 4 и малко загрял :wink:

virusalfa
04-05-2006, 12:13
Прочети па ти шо съм написал,бе-минимум налягане.А па да ти кажа па колко верно мерат тия датчици.... Може и малкичко да съм се поубъркал,аз съм с датчик от Лада,че тия Бош умират на всяка смяна на маслото :idea: На мен на студен мотор е 4 до 5,на силно загрят мотор е 1 на празен ход.Мотора не е умрел :idea:От 3000 до 4000 оборота на ВМ дават налягане 3-4 кг/см2,а при мен е точно такова!

Bobo
04-05-2006, 15:26
Прочети па ти шо съм написал,бе-минимум налягане.А па да ти кажа па колко верно мерат тия датчици.... Може и малкичко да съм се поубъркал,аз съм с датчик от Лада,че тия Бош умират на всяка смяна на маслото :idea: На мен на студен мотор е 4 до 5,на силно загрят мотор е 1 на празен ход.Мотора не е умрел :idea:От 3000 до 4000 оборота на ВМ дават налягане 3-4 кг/см2,а при мен е точно такова!

Ми не ползвай БОШ :evil: Аз съм пробвал с италянски, а в момента съм с VDO и при двата се едно показва :wink: Иначе налягане в обороти за 155 по-ниско от 4 бара си е за лагери колата СПОРЕД МЕН :wink: но мисля че тука един човек требе да се изкаже и тва е рибата да казва според него :wink: ААаа и пухчо да сподели неговата колко държи :wink: Имам италянски работещ датчик за налягане ако му требе на някой :lol:

Dexer
04-05-2006, 17:34
моя дава абсолютно същото налягане като на вируса, когато загрее пада под 1 бар на празен ход по уреда

pooh
04-05-2006, 17:49
...

Kostadin
04-05-2006, 18:42
когато е студена 4-5 bar независимо дали е на място или в движение
загряла на празен ход 1 bar
загряла в движение почти винаги 4 bar :wink:
а иначе по книжка дават това:

при температура на маслото 100 градуса по Целзии :
4000обор.-5 бара
на празен ход-1бар
това са заводски данни по книжка.

75 2.0 turbo
05-05-2006, 01:26
бе на мене голфа ми държи пове4е налягане ве баси алфите :shock:

Bobo
05-05-2006, 12:08
абе аз принципно говоря,не само за ВМ,ама и на него е 0.9 минимум

Аааа тука се убърка много :wink: моя мотор в момента държи загрял 2 бара на празен ход и 4.5 бара студен а в обороти държи 4 и малко загрял :wink:


При мен е абсолютно същото като при теб в момента.
Преди ремонта, на място мах 0.5 даже си клонеше към нула, а в обороти повече от 2.5-3 не качваше.

Мдаа значи съм прав за ремонта :wink:

Bobo
05-05-2006, 12:09
когато е студена 4-5 bar независимо дали е на място или в движение
загряла на празен ход 1 bar
загряла в движение почти винаги 4 bar :wink:
а иначе по книжка дават това:

при температура на маслото 100 градуса по Целзии :
4000обор.-5 бара
на празен ход-1бар
това са заводски данни по книжка.

Тука има неква грешка според мен неможе да дават такава стойност на температурата на маслото :roll:

Ти имаш ли температура на маслото на таблото и ако да колко често маслото вдига 100 градуса ?

bass
05-05-2006, 12:21
Тука има неква грешка според мен неможе да дават такава стойност на температурата на маслото :roll:
Ти имаш ли температура на маслото на таблото и ако да колко често маслото вдига 100 градуса ?
При мен на градско рядко качва над 60 градуса, а на магистралата през повечето време всички стрелки (вкл. темп. на маслото) сочат вертикално нагоре :) (ма в момента не се сещам за маслото колко градуса е това) :roll:

търтей
05-05-2006, 12:29
100 градуса на маслото (изправена стрелка) се постига при ~200 км/ч :wink:

Kostadin
05-05-2006, 12:33
Тука има неква грешка според мен неможе да дават такава стойност на температурата на маслото :roll:

Ти имаш ли температура на маслото на таблото и ако да колко често маслото вдига 100 градуса ?

еми ако невярваш мое да ти снимам книжката да видиш...

да имам уред за измерване на температурата на маслото, 100 градуса вдига когато ръчкам повече или пък когато карам с висока скорост(160-180) продължително време по магистралата да речем, иначе ако карам нормално температурата на маслото е винаги 10-15 градуса по-ниска от тази на охл.течност :wink:

търтей
05-05-2006, 12:34
Тука има неква грешка според мен неможе да дават такава стойност на температурата на маслото :roll:

Ти имаш ли температура на маслото на таблото и ако да колко често маслото вдига 100 градуса ?

еми ако невярваш мое да ти снимам книжката да видиш...

да имам уред за измерване на температурата на маслото, 100 градуса вдига когато ръчкам повече или пък когато карам с висока скорост(160-180) продължително време по магистралата да речем, иначе ако карам нормално температурата на маслото е винаги 10-15 градуса по-ниска от тази на охл.течност :wink:

ти нали имаше разиатор за маслото?
работи ли ти?

Kostadin
05-05-2006, 12:35
ти нали имаше разиатор за маслото?
работи ли ти?
предполагам да :roll:

Bobo
05-05-2006, 12:36
ти нали имаше разиатор за маслото?
работи ли ти?
предполагам да :roll:

А аз предполагам че ти е блокирал термостата на маслото :idea: :wink:

Kostadin
05-05-2006, 12:37
А аз предполагам че ти е блокирал термостата на маслото :idea: :wink:
това пък как го измисли :?:

Bobo
05-05-2006, 12:39
А аз предполагам че ти е блокирал термостата на маслото :idea: :wink:
това пък как го измисли :?:

Хахахаааа оффф нема да се научиш че човек цял живот се учи !!! евентуално имаш термостат на маслото във стойката на масления филтър :idea: И като го намериш там да ми се извиниш публично в някой всекидневник за последния ти пост :!:

Kostadin
05-05-2006, 12:43
А аз предполагам че ти е блокирал термостата на маслото :idea: :wink:
това пък как го измисли :?:

Хахахаааа оффф нема да се научиш че човек цял живот се учи !!! евентуално имаш термостат на маслото във стойката на масления филтър :idea: И като го намериш там да ми се извиниш публично в някой всекидневник за последния ти пост :!:

глей пък бай ти бобо веднга за кво си мисли...
знам че има термостат и никой не успорва това бе колега, просто се чудех как стигна до извода, че моя е блокирал.

търтей
05-05-2006, 12:45
, просто се чудех как стигна до извода, че моя е блокирал.

ми 100 градуса са бая
освен ако не ти работи верно датчика де;)

Kostadin
05-05-2006, 12:47
, просто се чудех как стигна до извода, че моя е блокирал.

ми 100 градуса са бая
освен ако не ти работи верно датчика де;)

бе по принцип верно са бая, ама тия 100 градуса съм ги постигал само лятото и то в големите жеги при яко карене както вече споменах, така че защо пък не :wink:

търтей
05-05-2006, 12:52
бе по принцип верно са бая,

малко нещо на офтопик го обърнахме;)

ама постигат се де верно е ама рядко
аз 100 съм ги виждал само шумен-варна - 5та на 6000 оборота :wink:
а нямам радиатор

Kostadin
05-05-2006, 12:53
бе по принцип верно са бая,

малко нещо на офтопик го обърнахме;)

ама постигат се де верно е ама рядко
аз 100 съм ги виждал само шумен-варна - 5та на 6000 оборота :wink:
а нямам радиатор
е то и аз съм ги виждал 2-3 пъти само, вие да си не помислихте че всеки ден ги права тия 100 градуса :lol:

virusalfa
05-05-2006, 15:34
Нещо ми се струва,че станахте всички професори и ше слагам катинар.Не говорим за 155,а за налягане на маслото.Дотук само един чете книжки-Костадин :idea:

oriono
14-06-2006, 13:04
когато е студена 4-5 bar независимо дали е на място или в движение
загряла на празен ход 1 bar
загряла в движение почти винаги 4 bar :wink:
а иначе по книжка дават това:

при температура на маслото 100 градуса по Целзии :
4000обор.-5 бара
на празен ход-1бар
това са заводски данни по книжка.

Интересува ме от къде мога да си намеря такава книжка? И на какъв език е?
Благодаря!

Kostadin
14-06-2006, 14:24
когато е студена 4-5 bar независимо дали е на място или в движение
загряла на празен ход 1 bar
загряла в движение почти винаги 4 bar :wink:
а иначе по книжка дават това:

при температура на маслото 100 градуса по Целзии :
4000обор.-5 бара
на празен ход-1бар
това са заводски данни по книжка.

Интересува ме от къде мога да си намеря такава книжка? И на какъв език е?
Благодаря!
еми моята е на италиански и си беше в колата като я купих.

oriono
14-06-2006, 18:47
Благодаря ти!

a4oni
04-07-2006, 10:10
За налягането на маслото на двигателя на 164 2.0 ТS - В книжката на колата пише/ стр. 48/ На загрял мотор в минимален режим /обороти/ - минимум 0.5 бара. Максимален режим -минимум 3.5 бара. В Белоруския форум /Алфа-Ланчия/ посочват само налягането на маслото на загрял двигател при обороти 3-4 хил. оборота, не по-ниско от 3.5 бара. Не се коментира налягането на маслото при загрял двигател на празен ход. Не знам какъв е точно принципът на измерване на налягането на този датчик. Най-вероятно преобразува налягането в аналогов електрически сигнал, който се подава на индикатора на таблото. Колко е животът на този датчик, колко е точността на измерване и как се променя в зависимост от тмпературата знае може би самият производител. Ако някой има съмнение дали налягането на маслото му е в границите на нормата трябва да отиде в сервиз. Там на мястото на датчика завиват манометър, който директно отчита налягането на маслото в различните режими на работа на двигателя. Удоволствието струва 12 лв / Динекспрес Пловдив/.