PDA

View Full Version : Присадки за масла



Dodo 155
29-05-2006, 08:32
Това го намерих във форума на ФИАТ и мисля, че ще отговори на много въпроси и ще бъде от голяма полза за всички :wink:

Присадки

Както е известно, качеството на смазочните материали, и маслата в частност, може да бъде подобрено по два начина: подобряване на свойствата на базовите масла и легиране на смазочните масла с добавки (присадки). Присадките - това са синтетични съединения. Основна характеристика на всяко смазочно масло са неговите мазилни свойства. Подобряването на мазилните свойства на маслата и същевременно намаляването на триенето и износването в работещите механизми може да се постигне чрез легиране на маслата с противоизносни, противотриещи, антиокислителни присадки, модификатори на триенето и инхибитори на корозията. Сред основните присадки, влизащи в състава на съвременните многофункционални пакети, се открояват също миещите присадки (детергенти, дисперсанти), присадки за лепливост и присадките понижаващи температурата на "замръзване" на маслото.

Противоизносни и противотриещи присадки
Противоизносните и противотриещи присадки формират защитния слой на металическите части, вследствие на разлагането на активни съединения и тяхното последващо реагиране с метала. Противоизносните присадки работят добре при умерени температурни режими и налягания, докато противотриещите присадки функционират по-добре в екстремални условия.
Молибденовият дисулфид и графитът са особени видове противоизносни присадки, известни на Запад като "anti-seize" присадки. Те формират защитния слой на металните части, покривайки ги с графит или молибденов сулфид. Такива типове присадки работят независимо от температурата и налягането
Типичните области на приложение на противоизносните присадки са моторните масла, трансмисионните масла, тракторните хидравлични течности. Противотриещите присадки обикновено се употребяват в трансмисионните масла, приборните масла, течностите за обработка на метали и някои хидравлични течности.

Модификатори на триенето
Модификаторите на триене са присадки за смазочни материали, които се смесват с базовото масло, усилват природните свойства на маслото и намаляват триенето. Модификаторите на триенето намаляват износването и шума.
Типичните области на приложение включват моторните масла, трансмисионните масла за автоматични скоростни кутии (ATF), течности за обработка на металите и тракторни хидравлични течности.

Антиокислителни присадки
Антиокислителните присадки, известни също като инхибитори на окислението, подтискат окислението на маслата, като химически преобразуват продуктите на окислението в неактивни съединения. Освен това, някои окислителни инхибитори взаимодействат със свободните каталитически метали (преди всичко с медта и желязото), за да предотвратят тяхното участие в процеса на окисление. Почти всички съвремени смазочни материали съдържат антиокислителни присадки в различни концентрации.
Област на приложение: смазочни масла за тежки експлоатационни условия, дизелови и бензинови двигатели, които работят при високи температури и налягания, и изискват голяма концентрация на антиокислители, отколкото другите смазочни материали.

Инхибитори на корозия
Ръждясването и корозията са резултат от разяждането на металните повърхности от кислорода и киселинните продукти, което особено се ускорява в присъствието на вода и отлагания. Инхибиторите на корозия неутрализират киселината с образуване на защитен филм. Тези инхибитори трябва да действат в смазката и на повърхностите над течния слой.
Областта на приложение включва моторни масла, течности за обработка на металите и консистентните смазки.

Дисперсанти
Целта на тази присадка се състои в това, да предотвратява образуването или да разлага вече образувани вредни продукти вътре в маслата. По такъв начин, дисперсантите неутрализират вредното влияние на тези продукти. Вредни продукти -това са различни замърсявания, вода, гориво, частици метал и продукти на деградацията на самото масло: шлам, лакови отлагания, продукти на окислението.
Област на приложение на дисперсантите - масла за дизелни и бензинови двигатели, трансмисионни масла.

Детергенти
Детергентите са предназначени за измиване и неутрализация на вредните продукти. Освен това, детергентите формират защитен слой върху металните повърхности, за да предотвратят образуването на лакови отлагания и нагар. В двигателите те могат да намалят количеството на киселинните продукти на окислението. В качеството на основа за детергенти се използват такива метали като барий, калций, магнезий и натрий.
Област на приложение на детергентите - масла за дизелови и бензинови двигатели и трансмисионни масла.

Депресанти
Точката на замръзване - това е най-ниската температура, при която маслото все още ще тече. За да може маслото да запази своята консистенция при ниски температури, в него се добавят депресанти. Тези присадки предотвратяват образуването на кристалите на парафина при ниски температури. За много рецептури, в частност тези, които съдържат модификатори на лепливост, въвеждането на депресанти не е необходимо, тъй като и другите присадки имат свойството да понижават точката на замръзване.
Област на приложение: моторни масла, трансмисионни масла за автоматични скоростни кутии (ATF), течности за обработка на метали, тракторни масла, хидравлични течности и течности за промиване на двигатели.

Модификатор на лепливостта
Минералните смазочни материали имат тенденция да губят своята смазочна способност при високи температури заради загубата на лепливост. Модификаторите на лепливост се влагат в маслото, за да се съхрани удовлетворителна смазочна способност при по-високи температури. При ниски температури преобладават лепливите характеристики на базовата основа, докато при високите температури, модификаторът на лепливост поддържа лепливостта на нужното равнище.
В допълнение към изброените видове присадки има и множество други, които влияят на една или друга характеристика на маслото.

mll
21-10-2007, 09:23
...полезна информация...

code
03-11-2007, 20:09
:)

fred
21-11-2007, 11:31
Според мен трябва да се използват добавки на нормални цени- от Шел, Лукойл или друго специализирано място. АЗ лично взимам една две от Билла, немска, антифракционна.
Тия "чудесии", които струват по 80, 100 и повече лева са си най често чисто пазарни трикове за балъци. Ножове, хапчета, лосиони за коса, всичко по ТВ е супер, ама на практика.......

WhitePower
21-11-2007, 15:23
Според мен трябва да се използват добавки на нормални цени- от Шел, Лукойл или друго специализирано място. АЗ лично взимам една две от Билла, немска, антифракционна.
Тия "чудесии", които струват по 80, 100 и повече лева са си най често чисто пазарни трикове за балъци. Ножове, хапчета, лосиони за коса, всичко по ТВ е супер, ама на практика.......
говорими не ми пречиш
QMI - благодарение на него не ми се счупи мотора и е в перфектно състояние обаче 80 лева

Furious 155
21-11-2007, 16:11
Според мен трябва да се използват добавки на нормални цени- от Шел, Лукойл или друго специализирано място. АЗ лично взимам една две от Билла, немска, антифракционна.
Тия "чудесии", които струват по 80, 100 и повече лева са си най често чисто пазарни трикове за балъци. Ножове, хапчета, лосиони за коса, всичко по ТВ е супер, ама на практика.......
говорими не ми пречиш
QMI - благодарение на него не ми се счупи мотора и е в перфектно състояние обаче 80 лева

Я сподели как щял да ти се счупи мотора и как ти помогна тая добавка? Спукан картер ли беше?

WhitePower
21-11-2007, 17:08
:lol: Да , спуках картера без да разбера на хепито на антоново , и карах до варна така и в варна като намалих тракаха клапаните щото нямаха масло.
Но после я гледаха Gunter Racing в Варна и казаха че няма никакви поражения

fred
21-11-2007, 21:38
Според мен трябва да се използват добавки на нормални цени- от Шел, Лукойл или друго специализирано място. АЗ лично взимам една две от Билла, немска, антифракционна.
Тия "чудесии", които струват по 80, 100 и повече лева са си най често чисто пазарни трикове за балъци. Ножове, хапчета, лосиони за коса, всичко по ТВ е супер, ама на практика.......
говорими не ми пречиш
QMI - благодарение на него не ми се счупи мотора и е в перфектно състояние обаче 80 лева


Темата е бая дъвкана и на други места, може и да е така, както казваш.Но в такъв случай, не дай боже може и другата добавка да свърши работа.Всеки вярва в каквото иска, някои леят куршуми и восък при врачки и твърдят, ме помага.
Няма сериозна фирма, която да прави половинчасови клипове за "чудесата" на някакъв продукт.В такива случаи се ползват по сериозни издания, а не реклами то ТВ телешоп.

WhitePower
23-11-2007, 18:46
а кой ти говори за реклами???
аз казвам от опит , и от опита на други който са го слагали
Ако караш екстремно значи трябва да намалиш триенето защото заминаваш в бокса за основенкето = е равно на добавка и то скъпа
моята струва 80 лева а не 5 или 10
мотора се третира се на всеки 80 000 км

code
23-11-2007, 19:19
Ако караш екстремно значи трябва да намалиш триенето
Ами то маслото е точно затова, другите рецепти са с "психологически ефект"http://cheesebuerger.de/images/smilie/verschiedene/c020.gif И замисли се след като едно от основните свойства на маслото е да измива всичко що не е чаркове, дали е възможно да просъществува 80000км добавка в двг. Защо се палите на тия щуротии?!? Резултата от "чудеса" винаги е един и същ http://cheesebuerger.de/images/smilie/haushalt/k050.gif :)

fred
23-11-2007, 22:14
,
а кой ти говори за реклами???
аз казвам от опит , и от опита на други който са го слагали
Ако караш екстремно значи трябва да намалиш триенето защото заминаваш в бокса за основенкето = е равно на добавка и то скъпа
моята струва 80 лева а не 5 или 10
мотора се третира се на всеки 80 000 км


Освен теб, го казват и експретите в тая област? Повеже тия 80 000 ги разбирам от теб, някой друг колега тук и ТВ клиповете, а не от Аутобилд, Ричадрд Груев примерно /полумайтап полуистина/?! :shock: Аз пък ползвам за 7,50 лв., немска от Билла, а честно казано се съмнявам дали изобщо има някаква полза и от двете.
Преди години познавах един, който мина 500 хиляди със Шкода 1000МБ без никакви добавки и зимни гуми, щото по Живково и летни нямаше, освен едни галоши на завод Г Димитров /и видинки, те бяха по добри/, да не говорим за коли, добавки, пасти, то и Тодор Колев го нямаше даже :goodnight:
Спирам дотук, всеки да вярва в какво иска.

ФЕРАРИСТ
05-05-2008, 16:28
Човека при който за първи път се возих на 156 през 99 беше сложил някакво масло мисля SX6000 - адски скъпо и беше във възторг от него.....след 2-3 години още един дето караше Алфе от доста време 5 часа ми чете лекция как това масло къртело отвсякъде, все си мисля да сложа поне един път......иначе редовно глезя двигателя с добавките на ЛикиМоли.....

rum4o73
11-05-2008, 19:40
на коя фирма е това sx 6000

joro_d
20-08-2008, 21:44
Вярно е че темата е е дъвкана и предъвквана стотици пъти... Привържениците на неизмеримия брой знайни и незнайни присадки, предлагащи се на пазара, няма да се трогнат от негативните оценки - той пазара на това разчита. Пазарната икономика е велико нещо. Но американският тип пазарна икономика е просто затъпяващо велико нещо. Според един от нейните основни принципи всеки тъпак може да задоволява потребности. Това и правят повечето производители и търговци. Върховният номер е да създаваш потребности. Т.е. да изкараш на пазара нещо тотално безполезно, да проведеш една хипер яка рекламна кампания и хоп - създаваш нова потребност. И започваш да продаваш новия продукт. И да не забравяме нещо много важно - този нов продукт в никакъв случай не трябва да е евтин! Да не сте си и го помислили! Колкото по-скъп е и колкото по-гръмки слова са изписани по опаковката, толкова по добре се чувства средно статистическият потребител, изсипващ сумата за ценната придобивка.
Нека вметна няколко факта. Уважаваните фирми за производство на масла дават маслата си за изпитания в съответни лаборатории (които не са толкова много в световен мащаб) и след това имат право да слагат на опаковките си означенията за класовете за вискозитет и натоварване. Тези изпитания включват работата на маслото в реална ситуация - респективно двигател или трансмисия, изпитания на всички параметри на маслото преди, след и по време на работния цикъл, пълно разглобяване на тестовите двигатели след изпитанието, измерване на валове, мотовилки, бутала и прочее елементи... Повтарям - това се прави в лаборатории, от много хора, които си разбират от работата. Не на една кола, на която да се сипят 5 литра масло и един ентусиаст да слуша от време на време мотора, да мръщи вежди и да казва с много разбиране - мноо яко. Така просто не става.
Другата техническа недомислица - сипана добавка, която си стояла в мотора дори след 2, 3 или 4 смени на маслото, т.е. 50, 60, 80 или 100 хиляди километра. Извинете, но това просто не е така. С изливането на маслото се излива в кофата под картера всичко, което се намира в маслото. И всъщност като се замислим по-добре че е така, защото това което остава... ами то си е просто мръсотия.
Извинявам се ако съм наранил нечии чувства, но това са фактите.
Ако някой е настроен да приема съвети - карайте качествени масла и не поглеждайте към рафтовете с добавки. Надявам се да съм бил полезен /на някои/:)

code
20-08-2008, 21:58
Темата е тотално объркана :)В първия пост се говори само за присадки, а в следващите се мятат в темата добавки. Правете разлика присадките са така или иначе в маслото - те са си част от рецептурата му. Базово масло+присадки = това което си го купуваш в 4л туба и наливаш в колата, а добавките са нещо съвсем отделно и гонят конкретен ефект в повечето случаи безуспешно.

joro_d
21-08-2008, 08:03
SX 6000 е добавка на QMI.

rusiq86
23-03-2009, 12:00
аз лично ще сложа профилактично една добавка на CASTROL за прочистване на горивната система и дюзите, сипва се заедно с горивото, и преди смяната на маслото,което ще е след 3 седмици,добавка която се сипва при маслото, почиства картера от мизерии, караш с него 160км и отиваш за смяна,и сипваш новото кремче...няма причина, но едно прочистване просто, колкото и малко да е то

Vins
15-04-2009, 08:50
Мой приятел който от дълги години се занимава с масла и добавки ми предложи добавка Zenox, струва колкото 2 смени на маслото с някакво евтино, но вършело чудна работа. Чудя се дали да не поглезя колата и да го сложа :gruebel:

stiliyan66
27-04-2009, 16:03
[quote=code;187114]Ами то маслото е точно затова, другите рецепти са с "психологически ефект" И замисли се след като едно от основните свойства на маслото е да измива всичко що не е чаркове, дали е възможно да просъществува 80000км добавка в двг. Защо се палите на тия щуротии?!? Резултата от "чудеса" винаги е един и същ http://cheesebuerger.de/images/smilie/haushalt/k050.gif :)[/quot

защо давате мнения,без да сте компетентни?при високи температурни и механични натоварвания молибденовият дисулфит прави съединения с желязото и образува повърхностен слой запълващ микроскопичните грапавини на метала.маслото не измива химически съединения. както и жена ти не си мие грима със сапун:no:

fred
06-08-2009, 22:21
[quote=code;187114]Ами то маслото е точно затова, другите рецепти са с "психологически ефект" И замисли се след като едно от основните свойства на маслото е да измива всичко що не е чаркове, дали е възможно да просъществува 80000км добавка в двг. Защо се палите на тия щуротии?!? Резултата от "чудеса" винаги е един и същ http://cheesebuerger.de/images/smilie/haushalt/k050.gif :)[/quot

защо давате мнения,без да сте компетентни?при високи температурни и механични натоварвания молибденовият дисулфит прави съединения с желязото и образува повърхностен слой запълващ микроскопичните грапавини на метала.маслото не измива химически съединения. както и жена ти не си мие грима със сапун:no:


Ами твоето мнение е некомпетентно и невярно колега stiliyan66.
Молибденовият дисулфиД не прави никакво съединение, а просто залепва по детайлите. Също така се отмива.
Ето ти извадка от една статия:
........
Структурата на молибденовия дисулфид е подобна на графитната-пластинчата структура.Той има силна адхезия към метала /прилепя се и се задържа/, запълва микронеравностите, микропукнатините и микрохлабините.По този начин образува гладък защитен слой върху метала.Благодарение на слоистата си структура при работа на двигателя се получава относително преместване между слоевете пластинки, при което се намалява значително триенето и износването.
Молибденовият дисулфид в маслото се намира с колоидно състояние с размер на частицата 0,5 микрона.Самата присадка не е "вечна" в двигателя.Тя работи и съществува само ако на всяка смяна се сипва прясно масло, което да я съдържа.При промяна на типа на маслото присадката се разрушава и отмива от триещите се части.
..........

titanium
11-01-2010, 13:53
Темата е за присадки, но ще говоря за добавките!
Преди време един пич (без имена) дето внася общо взето всички добавки в БГ направи демонстрация пред журналисти на личната си кола Мерцедес, как с добавка, която бих казал, но не я знам, с махнат картер и добавка, без масло- колата работи половин час пред журналистите... после картер масло и дим да го няма! На следващия ден мой познат от балкан стар го засякъ същия тоя пич да си поръчва биелни лагери, валове и т.н. така че вяра на добавки НЯМАМ!!! никаква

Furious 155
22-01-2010, 00:54
Имате ли впечатления от това - http://forum.rally-club.bg/viewtopic.php?f=1&t=7889
???

titanium
22-01-2010, 01:43
горното мнение според мен отговаря на въпроса ти... :)

Peter_71
22-07-2010, 10:17
Темата е за присадки, но ще говоря за добавките!
Преди време един пич (без имена) дето внася общо взето всички добавки в БГ направи демонстрация пред журналисти на личната си кола Мерцедес, как с добавка, която бих казал, но не я знам, с махнат картер и добавка, без масло- колата работи половин час пред журналистите... после картер масло и дим да го няма! На следващия ден мой познат от балкан стар го засякъ същия тоя пич да си поръчва биелни лагери, валове и т.н. така че вяра на добавки НЯМАМ!!! никаква

ЕЖК- Една жена ми каза!
Много писано ..... нищо не казано , на кратко дрън-дрън :hehe::hehe:

HACCP
15-06-2011, 22:56
Предишната кола (Рено Меган Купе 1.6 16V) която все още е в семейството я карах с масла на Lucas и използвах ето това .........
http://www.econooil.com/Products_Lucas_syn_oil_stabilizer_bg.html
Бях доволен! Първото което ми направи впечатление е че сутрин когато я палех (кара се само със синтетика) особено зимата много бързо утихваше двигателя а и маслото не почерняваше дори и на 15 000 км.

Bobo
15-06-2011, 23:14
Предишната кола (Рено Меган Купе 1.6 16V) която все още е в семейството я карах с масла на Lucas и използвах ето това .........
http://www.econooil.com/Products_Lucas_syn_oil_stabilizer_bg.html
Бях доволен! Първото което ми направи впечатление е че сутрин когато я палех (кара се само със синтетика) особено зимата много бързо утихваше двигателя а и маслото не почерняваше дори и на 15 000 км.

Това че едно масло не почернява означава само едно няма никакви миещи свойства с/у нагари, което всъщност е показател колко добре е разработено маслото, когато то не мие нагарите от горенето мотора си ги събира и един ден ....

oem
16-06-2011, 09:43
Точно така. Маслото трябва да става черно много бързо. Няма мотор който да работи без никакъв нагар. Моя дори на пропан бутан пак си го чернее - Селения 10в60.

infernus
16-06-2011, 10:20
Добре, а някой пробвал ли е NanoVit?

http://www.msh-nanovit.bg/

hayho
25-01-2012, 16:24
Добре, а някой пробвал ли е NanoVit?

http://www.msh-nanovit.bg/

Само като му видя "свойствата" и :roll2:

Единствената добавка която бих ползвал е за почистване преди смяната на маслото, че не го направих като купих колата преди да я сервизирам. Всичко друго ако беше като по рекламите подобни добавки директно щяха да се слагат в маслата, двигателите щяха да са вечни (дори и без масло), а колите щяха до горят 2-3л на 100км на 60 градусов наклон.

vertan
04-02-2012, 12:23
На коя фирма е това sx 6000 ?Всички сме чували за него,но досега нищо конкретно.

historymaker
11-03-2012, 21:45
Имам въпрос спешен който може да отговаря бързо че съм на зор!!! С какво масло работи съединителя на 156 98' и спирачките и съединителя с една и съща течност ли работят???

NightRider
11-03-2012, 22:04
Имам въпрос спешен който може да отговаря бързо че съм на зор!!! С какво масло работи съединителя на 156 98' и спирачките и съединителя с една и съща течност ли работят???
Аха, една и съща спирачна DOT4

historymaker
11-03-2012, 22:15
Супер хиляди благодарности!

merkury
23-04-2012, 00:11
SX 6000 е на QMI. Предишното име на тази добавка е Novo Slik, която пък е копие на Slik 50, която е американска и се произвежда и в момента в завода на Gold Eagle Co. (http://www.goldeagle.com/) по поръчка на Shell.
Относно добавките за няколко смени на масло, такива съществуват и това не е измама. Всички тези добавки и масла се тестват на стандартизирани установки, където процедурата на тестване е описана точно /разбирай стандартизирана/ , примерно на четири точкова машина, на която се измерва петното което се получава при определен натиск за определено време, натиск при който блокира въпросната установка и т.н. и т.н. Всеки който е чел техническа спецификация на масло / не тази която пише на етикета на тубата / или грес е запознат с това. Всичко това се извършва в лицензирани лаборатории, които имат право да класифицират маслото, греста или добавката. Наистина това е много скъпо изпитание, но определено не се прави на двигатели. И всеки който иска да се убди че има дълготраен ефект от добавките може да пробва тази (http://www.merkury-bg.biz/Hiper_Lubrikant.htm).

NightRider
23-04-2012, 07:04
SX 6000 е на QMI. Предишното име на тази добавка е Novo Slik, която пък е копие на Slik 50, която е американска и се произвежда и в момента в завода на Gold Eagle Co. (http://www.goldeagle.com/) по поръчка на Shell.
Относно добавките за няколко смени на масло, такива съществуват и това не е измама. Всички тези добавки и масла се тестват на стандартизирани установки, където процедурата на тестване е описана точно /разбирай стандартизирана/ , примерно на четири точкова машина, на която се измерва петното което се получава при определен натиск за определено време, натиск при който блокира въпросната установка и т.н. и т.н. Всеки който е чел техническа спецификация на масло / не тази която пише на етикета на тубата / или грес е запознат с това. Всичко това се извършва в лицензирани лаборатории, които имат право да класифицират маслото, греста или добавката. Наистина това е много скъпо изпитание, но определено не се прави на двигатели. И всеки който иска да се убди че има дълготраен ефект от добавките може да пробва тази (http://www.merkury-bg.biz/Hiper_Lubrikant.htm).
Merkury, ... Merkol ... само 4 поста с насочване към сервиза на фирмата, продаваща добавката - това ми звучи на комерсиална реклама май

Jivko7777
23-04-2012, 10:16
Merkury, ... Merkol ... само 4 поста с насочване към сервиза на фирмата, продаваща добавката - това ми звучи на комерсиална реклама май

еми да бе, ника му е меркури ;) и сайта е такъв, няма лошо да се споменават продуктите, но е хубаво да се обясни и кое как и защо с конкурентите, като Бардал например с фюлерин добавката...

metody72
27-11-2013, 09:51
Здравейте колеги, гледам не е писано от доста време и да питам някои може ли да даде мнение за тези продукти http://www.xadoshop.bg/bg/index.html, на мен ми звучат интересно.

vesko_aleksandrov
28-11-2013, 10:21
Здравейте колеги, гледам не е писано от доста време и да питам някои може ли да даде мнение за тези продукти http://www.xadoshop.bg/bg/index.html, на мен ми звучат интересно.

Да, и аз разгледах и на мен ми харесаха на пръв поглед. Без това си търся някаква добавка.

Jivko7777
28-11-2013, 17:56
Хадо имам наблюдения над Голф бензинов за добавка с скоростната кутия разликата е от земята до небето спря да шуми кутията на празен ход и предавките влизат с един пръст...

По принцип в офф роад форума почти всички в раздатките са с тая дубавка, не е лоша за мотора сиг пак ще е добра но там ще е за закърпване на положението според мен.

slavekbgsf
10-02-2014, 11:28
Здравейте. Може и да не съм уцелил правилната тема - прочетох, че май темата е за присадки, а пък това било различно от добавки... Както и да е, имам въпрос: някой има ли впечатление от Metaltec-1 - за какво става, за какво не става и т.н.? Някой ползвал ли го е? На страницата им изглежда доста убедително, но ми се иска да чуя някой ако има впечатление. Благодаря.

fakirastanly
11-03-2014, 21:18
Колеги потвърждавам за продуктите на xado внасят се в BG. близо от 2-години.Ползвал съм тяхно масло и присадка за скоростна кутия имах проблем с втора и задна на френски автомобил ако искате вярвайте след близо 50 км. започнаха да влизат като в масло без неприятни звуци и напъване.На мой близък наливахме тяхна присадкса беше доста скъпа 100 кинта на японски автомобил който гореше масло като луд над половин литар за 1000км.При наливането двигателя стана супер тих маслото което гори вече е 600 грама на 9000 км.след две смени на маслото разхода на масло си е все така малък.Доста са любезни,точни и датата на производство на това което съм купувал е прясна не е нещо застояло.Имат и много хвалена добавка за дизел в форума на nissan решава проблема с замръзването на гориво и разните "чудеса" който наливат в нафтата като вода,бензин и какви ли не боклуци от които дизела става сух и проблемен за common rail.Xado са препоръчани смазочни материяли за сериозни промишлени машини и се нареждат до масла като Petro Canada ,Gulf и Shell.Предполагам първите два продукта не са познати на масовия потребител.Сигурно думите ми ви звучат като реклама аз съм доста впечетлен от това което правят.

Jivko7777
11-03-2014, 22:05
Колеги потвърждавам за продуктите на xado внасят се в BG. близо от 2-години.Ползвал съм тяхно масло и присадка за скоростна кутия имах проблем с втора и задна на френски автомобил ако искате вярвайте след близо 50 км. започнаха да влизат като в масло без неприятни звуци и напъване.На мой близък наливахме тяхна присадкса беше доста скъпа 100 кинта на японски автомобил който гореше масло като луд над половин литар за 1000км.При наливането двигателя стана супер тих маслото което гори вече е 600 грама на 9000 км.след две смени на маслото разхода на масло си е все така малък.Доста са любезни,точни и датата на производство на това което съм купувал е прясна не е нещо застояло.Имат и много хвалена добавка за дизел в форума на nissan решава проблема с замръзването на гориво и разните "чудеса" който наливат в нафтата като вода,бензин и какви ли не боклуци от които дизела става сух и проблемен за common rail.Xado са препоръчани смазочни материяли за сериозни промишлени машини и се нареждат до масла като Petro Canada ,Gulf и Shell.Предполагам първите два продукта не са познати на масовия потребител.Сигурно думите ми ви звучат като реклама аз съм доста впечетлен от това което правят.

за кутия и аз имам наблюдения над един голф, горкия и масло ново му наляха и пак не влизаха скоростите след добавката наистина няма ядове...

Marchoni
20-03-2014, 16:48
Тая добавка на ,,хадо,, за скоростна кутия е- нямам думи:clap:. Когато запаля колата студена първа влизаше с голям зор, първо трябваше да вкарам втора и тогава първа. Имаше едно виене от кутията, предполагам дифа защото беше на всяка предавка. Сменях масло- без резултат. Прочетох тук за тая добавка, поръчах си и след като я поставих съм минал стотина километра и все едно съм с друга кутия. Скоростите влизат като в масло и виенето изчезна, който иска да вярва:shock:.

Jivko7777
20-03-2014, 19:38
Тая добавка на ,,хадо,, за скоростна кутия е- нямам думи:clap:. Когато запаля колата студена първа влизаше с голям зор, първо трябваше да вкарам втора и тогава първа. Имаше едно виене от кутията, предполагам дифа защото беше на всяка предавка. Сменях масло- без резултат. Прочетох тук за тая добавка, поръчах си и след като я поставих съм минал стотина километра и все едно съм с друга кутия. Скоростите влизат като в масло и виенето изчезна, който иска да вярва:shock:.

аз глупсоти няма да кажа щом гарантирам за нещо значи е така. Няма да имаш ядове колкото повече караш по добре ще става след 1000км ще е още по добре

kolchev
21-03-2014, 22:50
Кой Модел точно Хадо сложихте в трансмисията, че гледам че са няколко вида за скоростни кутии.

undy
22-03-2014, 00:38
Тук са дадени 2 вида.За механична и автоматична скоростна кутия.

http://xado.unacs.bg/xado-za-mehanichni-i-avtomatichni-skorostni-kutii.html


...кои са другите?

Marchoni
22-03-2014, 06:56
Аз сложих EX120 на хадо за механични кутии. Като обясних по телефона какви са проблемите, това ми пратиха. На опаковката пише че има 20% повече активно вещество.

Alexius
16-11-2014, 11:05
Днес със смяната на маслото сложих и тази добавка на ХАДО.
За момента не мога да споделя впечатления, тъй като съм изминал само 15-20 км.
Ще пиша отново.

Jivko7777
16-11-2014, 19:47
Днес със смяната на маслото сложих и тази добавка на ХАДО.
За момента не мога да споделя впечатления, тъй като съм изминал само 15-20 км.
Ще пиша отново.

Това е интересно имал ли си проблеми че да я слагаш или

Alexius
16-11-2014, 20:47
Не, нямах, но ми я подариха и реших да поглезя колицата.

Alexius
18-11-2014, 10:08
Първи впечатления, напоследък колата изпушваше на по-високи обороти, сега определено изпушването намаля, а и мотора определено стана по-спокоен. Уточнявам, че смених и масло и всички филтри, възможмо е да е и от това.

stelt
18-11-2014, 15:20
Според мен - наблюдаваш "плацебо" ефекта :)

metody72
23-11-2014, 12:22
Здравейте колеги, преди много време бях чел за маслото на Lucas / http://lucasoil.com/products/engine-oil-additives / задавам си въпроса, ако сложа един литър от това масло дали ще сбъркам или ще е добре за колата? Някой ползвал ли е или пък да знае нещо за този продукт.

---------- Post added at 12:22 ---------- Previous post was at 12:21 ----------

Здравейте колеги, преди много време бях чел за маслото на Lucas / http://lucasoil.com/products/engine-oil-additives / задавам си въпроса, ако сложа един литър от това масло дали ще сбъркам или ще е добре за колата? Някой ползвал ли е или пък да знае нещо за този продукт. Аз карам с Mobil1 ESP 0W40

metody72
04-12-2014, 11:25
Колеги никой ли няма представа от тези масла Lucas , и впечатления, относно това да сложа ли един литър на моята Алфа 2.4JTD 140к.с.

ITSV
10-11-2015, 07:03
http://nauka.bg/forum/topic/8396-избягвайте-допълнителните-добавки-за-маслото/