PDA

View Full Version : Комън рейл дизел-факти



BatVas
30-05-2006, 13:59
какви дизели бе колеги..... :lol: аз говоря нещо от порядъка на 4500-4700.....пък и знам че от италиански дизел трябва да се избягва...иначе предпочитам ако е дизел имам хубаво предложение..Пунто 1.7 tdi

Нещо си се объркал за италянския дизел колега. :idea:
Пак си слушал хора виждали италянски дизел на картинка.
Сега ме мързи да обяснявам - кой купува дизелови двигатели от Фиат, кой е създал комън рейла и т.н.т :idea:

търтей
30-05-2006, 14:05
кой е създал комън рейла :idea:

e кой го е създал?

щото фиат единственото което правят е успешно да го въведат в лек автомобил :wink:

BatVas
30-05-2006, 14:09
кой е създал комън рейла :idea:

e кой го е създал?

щото фиат единственото което правят е успешно да го въведат в лек автомобил :wink:

Е, добре ПРОФЕСОРЕ - ВЪВЕДЪТ В ЛЕК АВТОМОБИЛ :evil: :evil: :evil:
Сега ако кажеш че и дизела е слаб- директно те пращам да направиш един старт с на Петко 8 клапановото дизелче- ама ако паднеш ще ми дадеш да ти набия 5 комбалки по тиквата публично. :D :D :D

търтей
30-05-2006, 14:10
васо нещо ракията верно мноо те държи
а по-лекичко а?
и кой е казал че е слаб?

BatVas
30-05-2006, 14:16
васо нещо ракията верно мноо те държи
а по-лекичко а?
и кой е казал че е слаб?
Много съм си добре, ама както виждаш не съм обяснил нищо и това " и т.н.т"(все пак значи че не е обяснено) - казвам мързи ме да обяснявам - ако искаш обясни , а НЕ МИ ПОПРАВЯЙ ако обичаш правописните грешки - направо обясни кое , как защо - ако ще казваш нещо казвай и не се хващай за запетайките ми :evil:

търтей
30-05-2006, 14:19
:evil:
нищо нема да обяснявам
ти си знаеш всичко както гледам :!:

ПС некой да ми затрие мненията от тази тепа плс

BatVas
30-05-2006, 14:55
:evil:
нищо нема да обяснявам
ти си знаеш всичко както гледам :!:

ПС некой да ми затрие мненията от тази тепа плс

"Work on the Common Rail or unijet system started at the Fiat research centre in the 1980s but it was not until the 1990s that the technical obstacles were overcome. During 1992 and 1993 all preliminary reliability and consistency tests, both on engines and vehicles were satisfactorily passed and at the end of 1993 the Common Rail System (UNIJET) samples were in a well-proven pre-industrialized stage. The first car to use the new system was the Alfa Romeo 156 JTD and this has been followed by a host of models in Alfa Romeo, Fiat, Fiat Commercial Vehicle and Lancia ranges. The technology has also been licensed to other vehicle makers so that they may benefit from the Fiat developed technology."
Сега не ми се търси още обаче най накратко Фиат заедно със Марели разработват комън рейла и продават лиценза на Бош, за което Бош плаща луди пари на Фиат естествено, останалите компании като пежо например си купуват

Е разбира се може да намериш и други вариянти - за швейцареца от 60-те години, после за Японеца Мияки въвел го при тежките машини и понеже има текст версия на БОШ там пропускат Фиат и направо си пишат, че от 97г БОШ го въвежда :D :D :D Ама и там да се хванеш за думата - по правилно мисля е лицензира - ей заради такива търтей ме ядоса и май по лесно да го бях написал в началото. :!: :idea: :idea: :idea:

търтей
30-05-2006, 15:13
малко история 0 от уикипедията за по-лесно
подчертаванията са мои

The common rail system prototype was developed in the late sixties by Mr. Hiber of Switzerland. After that, Ganser of the Swiss Federal Institute of Technology focusing on his research the common rail technology was advanced. In mid nineties, Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki, Japanese automotive parts manufacturer Denso Corporation, developed the Common Rail Fuel System for Heavy Duty Vehicles and finally turned into its first practical use on their ECD-U2 common Rail system, which was mounted on the HINO RAISING RANGER truck and sold for general use in 1995. Later in 1997 the German automotive parts manufacturer Robert Bosch GmbH extended its use for passenger car.


Common rail engines have been used in marine and locomotive applications in times past. The Cooper-Bessemer GN-8 (circa 1942) is an example of a hydraulically operated common rail diesel engine, also know as a modified common rail.


With rising fuel prices throughout the 1990s, a number of companies, including Robert Bosch GmbH, Fiat,Volvo and MTU, attempted (separately) to develop new Diesel engines with lower emissions and higher fuel efficiency.

Common rail engines were first used by the Fiat subsidiary Alfa Romeo, and the technology is most commonly used by Fiat, under their MultiJet brandname. The engines are suitable for all types of road car, including small hatchbacks such as the Fiat Panda.

BatVas
30-05-2006, 15:38
Ето излезе си че при колите е "измислено" първо от Фиат - айде използвано да е - първата е Алфа:) Именно за този лиценз сега плащат другите концерни, а не за първоначалния в локомотивите :D

Сега що трябваше да спорим за да излезе цялото инфо - то това модераторите да го изместят като отделна тема "Комън рейл дизел-факти ???"

156 m-jet
31-05-2006, 13:45
За да няма повече спорове кой къде и как, ето ви какво учат студентите във ВУЗ в Карлсруе/техническия университет/

Kurz zur Geschichte:
Common-Rail wurde von einem Forschungsunternehmen der Fiat-Gruppe namens Elasis in Neapel entwickelt. 1993 hatten sie den Prototyp ihrer neuen Einspritzung fertig. Probleme mit den Toleranzen der Injektoren vereitelten jedoch eine geplante Serienfertigung. Bosch kaufte Ende 1993 die Patente und entwickelte das Common-Rail-System zur Serienreife weiter. Fiat durfte als 1. im Oktober 1997, mit dem zur Fiat-Gruppe gehцrenden Alfa 156, mit der Common-Rail auf den Markt kommen. Mercedes fьhrte 1998 mit dem 220 CDI als deutscher Hersteller das neue System ein

Превод

КоммонРайл беше от един ИЗследователски център на ФИАТ Групата с име ЕЛАСИС в Неапол раЗработен.1993год. имаха ПРОТОТИПА на системата вече готов.Проблеми с прециЗната иЗработка на инжекторите отлагат пускането на системата в серийно проиЗводство.БОШ купува в края на 1993год. ПАТЕНТА и продължава раЗработката на системата.ФИАТ има право първи да въведе новата система на паЗара преЗ октомври 1997год. в принадлежащата на Група ФИАТ Алфа 156. Мерцедес пуска 1998год. с 220ЦДИ като първи немски проиЪводител новата система

KGB
02-06-2006, 00:53
Не съм 100% сигурен, но до колко си спомням от далечните години...първата немска кола с коман райл дизел е БМВ 320д.

@търтей,

Това не знам от къде си го намерил, но Мултиджет е второ поколение коман-райл....първо поколение е Униджет. Така, че нещо инфото не е много точно....

ShoxXx
02-06-2006, 02:47
какви дизели бе колеги..... :lol: аз говоря нещо от порядъка на 4500-4700.....пък и знам че от италиански дизел трябва да се избягва...иначе предпочитам ако е дизел имам хубаво предложение..Пунто 1.7 tdi

Нещо си се объркал за италянския дизел колега. :idea:
Пак си слушал хора виждали италянски дизел на картинка.
Сега ме мързи да обяснявам - кой купува дизелови двигатели от Фиат, кой е създал комън рейла и т.н.т :idea:
Тия буквички ще са в червено???

156 m-jet
02-06-2006, 02:54
W 210 E 220 CDI - ab 02/1998
E 46 BMW 320D - ad 05/1998

.

lazy
02-06-2006, 08:58
И аз имам някакви спомени, че първите коли на пазара с комън-рейл бяха Алфа и БМВ. По CNN вървеше една реклама с едно състезателно БМВ, което спираше на бензиностанция, момчето тръгваше към колонката за бензин и със зяпнала уста установяваше, че трябва да зареди дизел :)

търтей
02-06-2006, 09:52
@търтей,

то си пише от къде е :wink:
и в момента май униджет не се произвежда? или греша?

KGB
02-06-2006, 11:09
@търтей,

то си пише от къде е :wink:
и в момента май униджет не се произвежда? или греша?

Произвежда се още...115коня дизела е униджет, като моя...слагат го на фаислифта май само за черните държави като нашата, защото трябва да е мултиджет 120коня....слагат го и на разни там добла старите пунтовци и т.н.

02-06-2006, 22:21
FIAT експериментират мотор с директно впръскване още при Крома

stranger
04-06-2006, 15:37
малко история 0 от уикипедията за по-лесно
подчертаванията са мои

The common rail system prototype was developed in the late sixties by Mr. Hiber of Switzerland. After that, Ganser of the Swiss Federal Institute of Technology focusing on his research the common rail technology was advanced. In mid nineties, Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki, Japanese automotive parts manufacturer Denso Corporation, developed the Common Rail Fuel System for Heavy Duty Vehicles and finally turned into its first practical use on their ECD-U2 common Rail system, which was mounted on the HINO RAISING RANGER truck and sold for general use in 1995. Later in 1997 the German automotive parts manufacturer Robert Bosch GmbH extended its use for passenger car.


Common rail engines have been used in marine and locomotive applications in times past. The Cooper-Bessemer GN-8 (circa 1942) is an example of a hydraulically operated common rail diesel engine, also know as a modified common rail.


With rising fuel prices throughout the 1990s, a number of companies, including Robert Bosch GmbH, Fiat,Volvo and MTU, attempted (separately) to develop new Diesel engines with lower emissions and higher fuel efficiency.

Common rail engines were first used by the Fiat subsidiary Alfa Romeo, and the technology is most commonly used by Fiat, under their MultiJet brandname. The engines are suitable for all types of road car, including small hatchbacks such as the Fiat Panda.

Е, изпуснали са само сътрудничеството с MagneticMarelli (май така се пишеше)

pooh
04-06-2006, 21:09
...

KGB
04-06-2006, 22:34
FIAT експериментират мотор с директно впръскване още при Крома

През 1987 Фиат Крома е първата дизелова кола в света с инжекцион...

фиат крома 2.0 ТДИ

джуджанка
07-06-2006, 23:27
FIAT експериментират мотор с директно впръскване още при Крома

През 1987 Фиат Крома е първата дизелова кола в света с инжекцион...

фиат крома 2.0 ТДИ
1.9

KGB
08-06-2006, 01:57
FIAT експериментират мотор с директно впръскване още при Крома

През 1987 Фиат Крома е първата дизелова кола в света с инжекцион...

фиат крома 2.0 ТДИ
1.9

Моя грешка :oops:

pinko
11-06-2006, 00:25
FIAT експериментират мотор с директно впръскване още при Крома

През 1987 Фиат Крома е първата дизелова кола в света с инжекцион...

фиат крома 2.0 ТДИ
1.9

Моя грешка :oops:

1929 куб. см, за да бъдем по-точни. :D

Първата дизелова кола с инжекцион е първата дизелова кола изобщо, щото аз не знам за дизел, който не е с впръскване???

Ако под "инжекцион" имате предвид директно впръскване на нафтата, имате право, тоя двигател не е с предкамерно впръскване.

Има едни дизелови двутактови двигателчета за авиомодели, ама за автомобили няма карбураторни дизели.