PDA

View Full Version : Маслена помпа



голямата риба
30-06-2010, 09:01
Преди време с един колега имахме спор дали трябва да се обръща внимание на маслената помпа, особенно при изтропал ТС мотор.

Екипа на Екстрим сервиз ще се опитва нагледно да помага със снимков материал.

Първото е снимка на видимо счупена маслена помпа.


http://hfhpe.clubalfaromeo.com/extreme/29062010.jpg

Това е рядко срещано, но явно все пак факт.



При ремонт на двигателят е задължително проверка параметрите на маслената помпа.
Първият параметър е проверка на износването на корпуса на маслената помпа.
Според сервизната документация разстоянието между работното колело и корпуса на маслената помпа трябва да бъде в рамките на 0.005 до 0.185 милиметра.
Проверката става с луфтомер.
http://hfhpe.clubalfaromeo.com/extreme/29062010%28005%29.jpg

В случая луфтомер с размер 0.1 влиза трудно.



Следващият параметър е разстоянието между работното колело и капака на маслената помпа.
За случая ние използваме шублер(твърда права равнина) и луфтомер.

http://hfhpe.clubalfaromeo.com/extreme/29062010%28007%29.jpg

В случая разстоянието е под 0.05 мм което е в рамките на допустимото.
Проверява се и капака на маслената помпа, като при нужда може да се наложи шлайфане(изравняване).

Третият параметър които трябва да се провери е пружината на байпасният клапан.
Проверява се какъв е размерът и, при натоварване с контролен товар.
За жалост снимков материал няма.


Важно при сглобяването на помпата е да се осигурят резбовите съединения. Все пак детайла е подложен на интензивни вибрации.
http://hfhpe.clubalfaromeo.com/extreme/29062010%28008%29.jpg


Прави се проверка дали работните колела на маслената помпа се движат без големи усилия(на ръка).
След което можете да монтирате маслената помпа и да сте сигурно, че така нужното за ТС моторите мазане е проверено.



П.П. при монтажа на маслената помпа има една малка хитрина която не е спомената тук.
Екипа на Екстрим сервиз дава награда на този който познае как бихте могли да си "улесните живота" в последствие.
Наградата е рекламна фланелка с логото на Екстрим сервиз.

Furious 155
01-07-2010, 16:36
П.П. при монтажа на маслената помпа има една малка хитрина която не е спомената тук.
Екипа на Екстрим сервиз дава награда на този който познае как бихте могли да си "улесните живота" в последствие.
Наградата е рекламна фланелка с логото на Екстрим сервиз. Завива се тръбата на помпата за към картера?

code
01-07-2010, 18:38
Това беше много полезно Г.Р., мерси! :notworthy:

drigata
01-07-2010, 20:27
Завива се тръбата на помпата за към картера?

Тези неща са ясни,просто има тънкост или уловка иначе помпата е много вероятно да не заработи!

Bobi_33
01-07-2010, 20:40
Тези неща са ясни,просто има тънкост или уловка иначе помпата е много вероятно да не заработи!


Аз да кажа ли като изстрадал заради тая тънкост? :wow:

Иво Кръстев
01-07-2010, 20:45
Тези неща са ясни,просто има тънкост или уловка иначе помпата е много вероятно да не заработи!

Нещо,свързано с центрирането на зъбните колела? :roll:

голямата риба
01-07-2010, 22:23
Колеги написано е "да ви улесни живота".
Няма се предвид последователност на сглобяването на двигателя.


П.П. Боби ако ходиш с фланелката на работа:evilsmiley:

Bobi_33
01-07-2010, 23:44
П.П. Боби ако ходиш с фланелката на работа:evilsmiley:

Аз фланелки си имам, ма рекох да ти я подаря, все пак си новобранец, да натрупаш актив :flirt:

digitalundgrd
01-07-2010, 23:58
Тези неща са ясни,просто има тънкост или уловка иначе помпата е много вероятно да не заработи!

Помпата преди монтажа не трябва ли да се "напълни" с мат'рял (масълце) ?

голямата риба
02-07-2010, 00:49
Помпата преди монтажа не трябва ли да се "напълни" с мат'рял (масълце) ?
имаме участник познал верният отговор

dimo
02-07-2010, 00:57
Няма да е лошо някой да поясни .

myato
02-07-2010, 09:44
За да създаде отрицателно налягане на входа е необходимо да има флуид,който служи като уплътнител иначе к*р тати млеко.В общи линии принципът е валиден за всички ротационни помпи.

VET
02-07-2010, 09:49
Пояснението е че ако не се напълни помпата предварително с масло, което да уплътни, тея две колелца няма как да създадът вакуума необходим да се засмуче маслото от картера. В противен случай ще се въртят на сухо докато се случи това от първата снимка в темата или докато затегне коляновия вал.

Furious 155
02-07-2010, 15:22
Помпата преди монтажа не трябва ли да се "напълни" с мат'рял (масълце) ?

ей това ми беше първото предположение, но не мислех че "улесняването" е за живота на ползвателя, а не на сглобяващия :).

Мерси за снимките в темата - досега раглобена маслена помпа не бях виждал! Полезно беше!

dimo
02-07-2010, 16:41
Помпата преди монтажа не трябва ли да се "напълни" с мат'рял (масълце) ?

тъй като ,това е по подразбиране мислех, че има някъкъв специален чалъм на монтаж

drigata
02-07-2010, 19:12
тъй като ,това е по подразбиране мислех, че има някъкъв специален чалъм на монтаж

Всички мислим ,някой правилно,други за глупости ,трети за 2012,а четвърти изобщо не си дават зор!

Bobo
02-07-2010, 20:30
Аз фланелки си имам, ма рекох да ти я подаря, все пак си новобранец, да натрупаш актив :flirt:

Мда ма и ти го разбра тва като стара пушка ;) А ако Еньо е новобранец незнам за другите кво остава :haha:

голямата риба
02-07-2010, 22:48
за вас няма ли общи приказки бе

иначе Димо доста от нас са го научили по "трудният" начин