PDA

View Full Version : Статия за 159 в Капитал Лайт



kekc
16-06-2006, 12:48
Скоро се надявам и за Брера да има и тоя път и аз да ходя на тест драйв :wink:

Новото лице на Alfa Romeo
от Александър БОЙЧЕВ

Ппреди да говорим за Аlfa Рomeo 159, нека изредим предразсъдъците, които битуват за италианските автомобили. Със сигурност те се чупят. Чупят се дори повече от всички останали коли, взети заедно. Някак внезапно нещо винаги се запалва, разпада или откъсва. Скърцането и тракането са нещо обичайно. А как само гният... Освен това са безумно евтини, защото италианците могат да правят само пица, но не и поцинкована стомана. Въобще - купи си „Голф“, бе, братче...
Alfa Romeo не е просто автомобил, а религия. В известна степен дори можем да изпитаме искрено възхищение към верните фенове на марката, които изтърпяха дълги години лошото производство заради една - единствена причина - bella machina. Чете се „бела макина“ с ударението върху първото „а“ във втората дума и е ключова характеристика за мотор, плод на върховна инженерна мисъл, с традиционен звук и потентност. Историята повелява, че Alfa не може да е без bella machina, както и че bella machina е резервирана за Alfa. Истината е, че през годините мнозина разочаровани фенове пожелаха да прехвърлят адмирациите си към моторните качества и към други производители, преобладаващо от другата страна на Алпите, в немския юг. Преди няколко години италианската трагедия с мисията „да произвеждаме автомобили“ почти достигна фаталния край. Както си му е редът, съвсем по италиански, големите умове от Ботуша изчакаха абсолютния дедлайн, за да създадат модела 156. С него традиционната марка Аlfa Romeo успя да възроди легендата и да отчете единственото съществено нещо, което има значение във всеки бизнес - продажби.
Alfa Romeo 159 може всичко, дори още по-добре. Или поне би трябвало. Короната на наследник на успешния му предшественик е тежка, като този модел има за цел не само да задоволи желанията на алфистите, но и да спечели за каузата на италианската марка и всички онези шофьори, които принципно не вярват на италианската сглобка като такава.
Аlfa Romeo 159 е по-дълга с 21 см от предшественика си, които са се отразили равномерно на пропорциите на автомобила. Няма как да сбъркате тази кола на улицата благодарение на агресивната предница с шест светлини.
В профил пък силуетът демонстрира приемственост с предшественика. Вече зад волана е време да наострите уши - къде ще скърца и ще тропа?
Като съвсем нова Аlfa Romeo 159 изненадва с много добра стабилност и качество на изработката, като дори в управлението ще ви бъдат спестени изненади като изпадащи копчета от арматурното табло или отлепящи се уплътнения (както свидетелства опитът на мнозина пострадали собственици на старите 155 и 156). Гигантският скок в качеството със сигурност е и една от причините да бъде избрано числото 159 за моделен номер. Колата на Хуан Мануел Фанджо отпреди близо 50 години, с която той печели шампионската титла във Формула 1, носи същата спецификация. Легендата продължава, с две думи.
Alfa 159 не е семейна лимузина, а по-скоро спортен седан. Относително ограниченото място отзад (скосеният таван позволява комфорт за хора, високи не повече от 1,85 м) е компенсирано от удобни предни седалки, предоставящи достатъчно място, за да се почувствате на първия ред в спектакъла „La bella machinа в премеждие“. Контролните уреди върху арматурното табло са извити към водача, като по този начин шофьорът управлява, а пътникът се забавлява, без да се стресира от скоростта - той така или иначе не вижда стрелката на скоростомера. Така със сигурност може да си позволите да карате динамично и бързо към морето, без да се притеснявате, че жена ви ще мрънка през цялото време „по-бавно бе, Гошее, по-бавноо, ще уплашиш децата“. Няма да ги уплашите, най-много да ги накарате и те да се разболеят от вашата бензинова болест.
Бензинова всъщност в случая не е точен термин, тъй като на вашето внимание представяме Alfa, оборудвана с 1,9-литров четирицилиндров дизелов двигател. При това в своята най-слаба модификация - осем клапана, 120 конски сили при 4000 оборота/минута и максимален въртящ момент от 275 Nm при 2000 оборота/минута. „Най-слаба“ в случая не е коректен термин, тъй като двигателят се държи смело и успява да отговори с подобаващ темперамент срещу ръчкането на десния ви крак. До 2000 оборота не се случва нищо, след което обаче се включва и турбокомпресорът, който осигурява необходимата динамика. Впечатляваща е гъвкавостта на мотора, който позволява да поддържате константно високо темпо по магистрален път или да се придвижвате достатъчно бързо в градски условия между няколко светофара. За да се движите достатъчно бързо, е необходимо да използвате често шестстепенната скоростна кутия. За съжаление динамиката има своята цена, като в случая дизеловата Аlfa отчете разход от 9,8 литра на 100 км. С уточнението, че срещу близо десетте литра нафта колата даде всичко от себе си, спечели надбягване със Skoda Octavia TDI и осигури на автора шанса да изпита възможностите на мотора в диапазона 140-190 км/ч.
Бързото шофиране върви ръка за ръка и със стабилността върху пътя. Окачването на 159 е отлично, като практически няма ситуация, която да извади автомобила от равновесие. Електронната стабилизираща система VDC се предлага като екстра за ниските модификации на модела. Подобна стабилност се откупва с твърдост, която се усеща най-добре при каране върху павета. Проблемът с малки неравности по пътя като цяло е недостатък на возията. Ако харесвате мекота и комфорт, вероятно в гърдите ви не тупти cuore sportivo (спортно сърце, итал.).
Alfa Romeo 159 1.9 JTD с най-малкия си двигател се продава на цена около 49 000 лева. Основният конкурент на този модел е BMW 318d, който се продава за около пет хиляди повече. Равносметката в края на деня оставя избора във ваши ръце. Или в сърцето - немска прецизност срещу италианската страст. Въпросът за емоциите никога не намира просто решение в живота. Със 159 поне е сигурно, че след нея забравяте предразсъдъците за италианските коли.


Ще излезе в днешния брой

търтей
16-06-2006, 12:58
и са квоо?
ше се дигнат цените ... пфуууу
:roll2:

Lucky
19-06-2006, 10:29
Е браво добре написана статия,а снимки има ли :?:

Hristo_156
28-06-2006, 23:03
Скоро се надявам и за Брера да има и тоя път и аз да ходя на тест драйв :wink:

Новото лице на Alfa Romeo
от Александър БОЙЧЕВ

...изненади като изпадащи копчета от арматурното табло или отлепящи се уплътнения (както свидетелства опитът на мнозина пострадали собственици на старите 155 и 156)...
Статията е интересна. Сигурен съм, че 159 е скок спрямо 156, така и трябва, ама баш този цитат малко противоречи на разни стари статии от времето на 156-цата когато пишеха, че тя е голям скок в качеството, даже революция в качеството на сглобката.