PDA

View Full Version : Лампата на маслото :-(



umax
18-06-2006, 00:31
Значи колеги,
Колата седя почти 2 седмици без да бъде карана в една гаражна клетка, следа като я подкарах, имах ядове един бушон който се намира при двигателя (беше клеясъл и недаваше контакт). Него го оправих ама почна да присветва червената лампа на маслото :( Почистих кабелната обувка обаче нямаше ефект. Налягане има, свети лапата предимно в ниските обороти макър, че веднъж светна и в 2000 но като минах през дупка и загасна. Та възможно ли е проблема да е от датчика или е дошло време разделно?

П.С.
Маслото е за смяна и тази седмица ще бъде сменено.

Dodo 155
18-06-2006, 00:38
Значи колеги,
Колата седя почти 2 седмици без да бъде карана в една гаражна клетка, следа като я подкарах, имах ядове един бушон който се намира при двигателя (беше клеясъл и недаваше контакт). Него го оправих ама почна да присветва червената лампа на маслото :( Почистих кабелната обувка обаче нямаше ефект. Налягане има, свети лапата предимно в ниските обороти макър, че веднъж светна и в 2000 но като минах през дупка и загасна. Та възможно ли е проблема да е от датчика или е дошло време разделно?

П.С.
Маслото е за смяна и тази седмица ще бъде сменено.
Ами първо смени маслото и после виж какво ще стане :idea:
Преди години имах една Тойота, която като наближеше смяна на маслото и на ниските обороти присветваше. Не след дълго (2 смени) правих ремонт на мотора. До тогава я карах с Кастрол (незнам какво е това масло, ама явно беше голям боклук). След ремонта почнах да слагам слагам РЕПСОЛ и ЕЛФ и повече не видях да светва лампата при каквито и да е било условия :wink:

Grigor
18-06-2006, 02:39
Коя лампа ти свети - тази дето е като пръчка за масло или тази за налягането ?

Ако е първата - имаш един "х@й" датчик в картера - като клекнеш се вижда много добре.... той е за този датчик.

umax
18-06-2006, 02:47
Коя лампа ти свети - тази дето е като пръчка за масло или тази за налягането ?

Ако е първата - имаш един "х@й" датчик в картера - като клекнеш се вижда много добре.... той е за този датчик.

За съжаление не е тази ами е другата дачика за нея е точно над този дето ти го описваш
http://www.belev.net/umax/forum/MAslo_red.jpg

Grigor
18-06-2006, 02:54
Въх.. тука вече да коментират Бобо и компания...

Аз само споделям през какво съм минавал :-)

Силно се надявам да е проблемен датчика!

п.с.
Метни ми ГСМ-а ти на Лично моля :-)

a4oni
18-06-2006, 09:58
Същата лампа на таблото светеше и при мен преди време. Ходих на сервиз и ми смениха датчик - около 15 лв. Провериха и налягането на маслото-около 10лв. Всичко беше ОК

Bobo
18-06-2006, 12:04
Ако държи налягане над 1.4 бара на празен ход няма как да е от мотора по-скоро е датчика :wink:

zagato-1
18-06-2006, 13:08
незнам точната причина но това ечесто срещано явление при 2.0 ts предишната алфа я карах близо година с постоанно светеща лампа на маслото иначе налягането и беше перфектно първоначално си мислех че имам проблем но после разсъждавайки логично установих че е датчик даже за известно време се беше оправила след като леко изкривих металната -мъжка част- на самия датчик по посока на колекторните тръби иначе ползвам само селения голд

Grigor
18-06-2006, 13:17
Бобо,

1.4 бара може да държи при 60-70 градуса...

Когато загрее нормално колата си е около 1 бар.... в жега и малко надолу, но не и повече.

Така поне е при мене. Иначе на студено и до 4 бара стига на празен ход.

umax
18-06-2006, 16:09
Когато загрее нормално колата си е около 1 бар.... в жега и малко надолу, но не и повече.

Така поне е при мене. Иначе на студено и до 4 бара стига на празен ход.

Положението и при мен е същото, на студен двигател 4 бара загрее ли пада под 1.

75 2.0 turbo
18-06-2006, 20:58
Когато загрее нормално колата си е около 1 бар.... в жега и малко надолу, но не и повече.

Така поне е при мене. Иначе на студено и до 4 бара стига на празен ход.

Положението и при мен е същото, на студен двигател 4 бара загрее ли пада под 1.
спокоино бе те алфите са си така :idea: :lol: заебете тея лампи4ки кога затегне мотора и без круш4ица ти първи ще разбереш :D :D :D

virusalfa
18-06-2006, 21:49
Бобо,

1.4 бара може да държи при 60-70 градуса...

Когато загрее нормално колата си е около 1 бар.... в жега и малко надолу, но не и повече.

Така поне е при мене. Иначе на студено и до 4 бара стига на празен ход.Абсолютно вярно! :th_up:

Boby
18-06-2006, 22:28
Бобо,

1.4 бара може да държи при 60-70 градуса...

Когато загрее нормално колата си е около 1 бар.... в жега и малко надолу, но не и повече.

Така поне е при мене. Иначе на студено и до 4 бара стига на празен ход.Абсолютно вярно! :th_up:

Ако не са сменяни лагери да нормално е.

umax
19-06-2006, 10:09
А този дачик не е ли за температурата на маслото? :roll:
И ако е така, колата не е загрявала повече от малко над 80С
(някъде 83-85С).

Bobo
19-06-2006, 12:47
Бобо,

1.4 бара може да държи при 60-70 градуса...

Когато загрее нормално колата си е около 1 бар.... в жега и малко надолу, но не и повече.

Така поне е при мене. Иначе на студено и до 4 бара стига на празен ход.Абсолютно вярно! :th_up:

Ако не са сменяни лагери да нормално е.

Подкрепям кефо и турбоделта със заминали лагери там стои налягането :lol: :lol: :lol:

За справка казах на един с Q4 155 че като държи налягането толкова ниско са заминали лагерите, човека ме послуша и като ги извади разбра за какво съм му говорил :wink:

Gligan
19-06-2006, 22:41
Бобо,

1.4 бара може да държи при 60-70 градуса...

Когато загрее нормално колата си е около 1 бар.... в жега и малко надолу, но не и повече.

Така поне е при мене. Иначе на студено и до 4 бара стига на празен ход.Абсолютно вярно! :th_up:

Ако не са сменяни лагери да нормално е.

Подкрепям кефо и турбоделта със заминали лагери там стои налягането :lol: :lol: :lol:

За справка казах на един с Q4 155 че като държи налягането толкова ниско са заминали лагерите, човека ме послуша и като ги извади разбра за какво съм му говорил :wink:
За кои лагери става дума основни,биелни и двата вида или други?И при мен когато е студена е на 4 бара,а като загрее пада на 0,9.При 4000 оборота около 130км./ч. ми държи 2 и малко на горе.А за проблема на колегата мога да споделя,че имах кочина на която като станеше време за смяна на маслото лампата започваше да мига,сменях маслото и мрак

Bobo
19-06-2006, 23:17
Ами да за основни и биелни става дума :wink: А за кочината ти колкото по скапано масло караш толкова повече с износването спада налягането, просто маслото си губи качествата :wink:

75 2.0 turbo
20-06-2006, 01:10
Ами да за основни и биелни става дума :wink: А за кочината ти колкото по скапано масло караш толкова повече с износването спада налягането, просто маслото си губи качествата :wink:
бобо батка при "верижните танкове"както се изразяваш налягането нема нищо общо с това при"фиатите" както аз се изразявам :idea: на моита АЛФА с 15w50 мотул на 80 градуса ми показва 1 бар и то при нали4ието на маслен радиатор 2 пъти колко твоя :wink: теи както и в предния си пост ще кажа и сега караите ги тея коли стига им гледахте лампи4ките и стрелки4ките 8)

Bobo
20-06-2006, 01:44
Ах тез трактори немат и масло :lol:

Gligan
21-06-2006, 23:28
Значи маслото ми беше на мин. долях и пак студена си стига до 4,топла 0.9.В момента съм с пълна синтетика на "Делко",а преди това беше с "Лику и моли" и пак се държеше така

umax
23-06-2006, 09:59
Така от 3 дена карама с MOTUL 4000 15W40 и нов дачик, и мога да кажа само,
че налягането е по-добро на загрял мотор и лапата несвети ;)

Bobo
23-06-2006, 11:16
Така от 3 дена карама с MOTUL 4000 15W40 и нов дачик, и мога да кажа само,
че налягането е по-добро на загрял мотор и лапата несвети ;)

Дай стойност да видме колко ти е налягането защото маслото ти е истинско :wink:

umax
23-06-2006, 11:37
Ми значи до 80 градуса на водата налягането е 0,8 абе малко преди 1,
Обаче като направи 85 градуса пада още, ми към 0,5. Това става като карам поне час на тези градуси.

virusalfa
23-06-2006, 13:25
Така от 3 дена карама с MOTUL 4000 15W40 и нов дачик, и мога да кажа само,
че налягането е по-добро на загрял мотор и лапата несвети ;)

Дай стойност да видме колко ти е налягането защото маслото ти е истинско :wink:СТИГА СИ ПРАВИЛ РЕКЛАМА,БЕ! Отдека си сигурен,че е истинско?

Boby
23-06-2006, 14:50
Ми значи до 80 градуса на водата налягането е 0,8 абе малко преди 1,
Обаче като направи 85 градуса пада още, ми към 0,5. Това става като карам поне час на тези градуси.

15W40 и 0.5 на маслото :roll: ... някой май ще сменя лагери или маслена помпа.

racing_wrc
08-08-2006, 01:02
И при мен е така, макар колата да е на под 200 000 км. Ама няма проблем.

virusalfa
08-08-2006, 13:05
Ами да за основни и биелни става дума :wink: А за кочината ти колкото по скапано масло караш толкова повече с износването спада налягането, просто маслото си губи качествата :wink:
бобо батка при "верижните танкове"както се изразяваш налягането нема нищо общо с това при"фиатите" както аз се изразявам :idea: на моита АЛФА с 15w50 мотул на 80 градуса ми показва 1 бар и то при нали4ието на маслен радиатор 2 пъти колко твоя :wink: теи както и в предния си пост ще кажа и сега караите ги тея коли стига им гледахте лампи4ките и стрелки4ките 8)Напълно съм в едно мнение със 75 2.0 turbo по отношение на налягането! То си го пише и в книгите,ама нема кой да чете :wink:

mishena
11-09-2006, 00:05
Здарсти, и аз имам същия проблем с лампите, но колата има масло.Оказа се че датчика за масло ми е развален и свети постоянно.За всеки случай долях 1л и лампата на стрелката се качи.Сега си го следя редовно защото.... :shock: