View Full Version : не ми работи вентилатора на парното??
155 1.8 8V нещо спря да духа....на дисплея всичко показва,обаче не духа...спекал ли е или има още нещо..??къде се намира точно,за да го разглабям..?
Гледай да не я прегрееш,че може да са заедно с вентилатора на радиатора/на едно реле или бушон/,а в тези жеги!!!
Специалистите да кажат
Alexanderbb
11-08-2010, 15:37
специалистите казват да не объркваш колегата без да знаеш. А теми за този вентилатор тук има поне 10.
155 1.8 8V нещо спря да духа....на дисплея всичко показва,обаче не духа...спекал ли е или има още нещо..??къде се намира точно,за да го разглабям..?
Все пак провери първо датчиците дали са в час, щото моторчето е на куцо място.
Alfa User
11-08-2010, 18:06
Моторчето е под жабката - куцото е да се навреш отдолу, за да провериш буксите и дали изобщо стига "+" до него - при мен това беше проблема, и се реши с пускане на допълнителен кабел (задължително с отделен бушон) до моторчето.
Иначе не е лошо наистина да се ползва търсачката първо !
мерси много на всички,значи само 1 забележка-като казвате "датчик",обяснявайте кой точно и къде се намира...
Alexanderbb
12-08-2010, 09:39
мерси много на всички,значи само 1 забележка-като казвате "датчик",обяснявайте кой точно и къде се намира...
Вообще не ти трябва да ги търсиш. Много симпатично са завряни из таблото. Проблема при теб е или от самото моторче на вентилатора или от гадното му управление. Една черна щуротия закачена на дъното му. Затова първо се наведи под жабката и виж какво идва по кабелите. Замери ги и после ще ти кажем лечението
мерси много на всички,значи само 1 забележка-като казвате "датчик",обяснявайте кой точно и къде се намира...
Имам предвид датчиците за температурата - единият трябва да е отвън, на огледалото, а другия не знам къде е. На дедрата ми беше отишъл външния и заради това парното и климатика се включваха и изключваха когато си искат. Като го смених, заспа.
Alexanderbb
12-08-2010, 16:04
Имам предвид датчиците за температурата - единият трябва да е отвън, на огледалото, а другия не знам къде е. На дедрата ми беше отишъл външния и заради това парното и климатика се включваха и изключваха когато си искат. Като го смених, заспа.
Да там е единия, втория е в дясно под волана + още два на пътя на въздуха вътре в таблото. Но колегата казва че на екрана на панела му изписва чертичките за скоростите а не се върти. Тоест управлението му подава сигнал да се върти а той не слуша.
Alfa User
12-08-2010, 19:00
Именно за това казах да се провери самото моторче и управлението му. Моят проблем беше абсолютно същия, а причината беше липса на "+" към моторчето - не от блока му за управление, а тотално. Затова подсказах и решението :)
don_pepone
14-08-2010, 14:10
Ами колега провери наистина под жабката :) , таме вентилатора и е завинтен като капачка на буркан... като се наведеш и го огледаш ще видиш и чоповете му. Свали го и му подай директно захранване да видиш дали върти и как върти, а след това ако нее от него измери кабелите дали подават напрежение. Цялата процедура е 10-15 минути ;-) .
баси проблемите съ създадох с тоя вентилатор...мерихме,замервахме и се оказа,че няма плюс от релето към вентилатора,ок,няма проблем..режа кабела,прекарвам нов:))вентилатора работи на 6..оттам тръгвам доволен до нас..спирам...вдигам десен прозорец,вдигам моя..не ще..няма ток...аааа,ужас,оттам обратно...махай пак блока с бушоните,свързвай кабела наново и така...е стана в края на краищата:))та да знаете..червения кабел който захранва от релето до вентилатора,захранва и ляв прозорец:))..мерси на всички които писаха в темата:)
...а ако някой успее да каже този досаден "+" къде точно по трасето се губи, ще го черпя една бира. Аз си играх преди време два дена ( събота + неделя ) и разколачих почти цялото табло, за да проследя въпросния кабел и така и не намерих проблема. Естествено и аз подходих радикално и си пуснах друг кабел за "+" към моторчето, но така си и остана в мен да ме гложди този проблем...
Alfa User
23-08-2010, 20:14
...а ако някой успее да каже този досаден "+" къде точно по трасето се губи, ще го черпя една бира. Аз си играх преди време два дена ( събота + неделя ) и разколачих почти цялото табло, за да проследя въпросния кабел и така и не намерих проблема. Естествено и аз подходих радикално и си пуснах друг кабел за "+" към моторчето, но така си и остана в мен да ме гложди този проблем...
Аз бях в специализиран сервиз за авто-климатици. Момчетата там се заеха много сериозно с проблема, и след 4 часа разглобяване на табла и панели, и проследяване на кабелчета, се отказаха. Пуснаха ми отделен кабел със самостоятелен бушон, но така и никой не разбра къде е проблема. И понеже всичко вече работи на 6, не се и замислям повече.
P.S. Ако има някакво значение, преди да ми откаже моторчето напълно, забелязах че в сравнение с други климатроници, моя духаше доста по-слабо ... почти на 1/2 на мощността, която има сега (и която е нормалната).
Аз бях в специализиран сервиз за авто-климатици. Момчетата там се заеха много сериозно с проблема, и след 4 часа разглобяване на табла и панели, и проследяване на кабелчета, се отказаха. Пуснаха ми отделен кабел със самостоятелен бушон, но така и никой не разбра къде е проблема. И понеже всичко вече работи на 6, не се и замислям повече.
P.S. Ако има някакво значение, преди да ми откаже моторчето напълно, забелязах че в сравнение с други климатроници, моя духаше доста по-слабо ... почти на 1/2 на мощността, която има сега (и която е нормалната).
да и при мен духаше на половин мощност,преди да се скапе тотално...:)
голямата риба
23-08-2010, 22:52
Именно за това казах да се провери самото моторче и управлението му. Моят проблем беше абсолютно същия, а причината беше липса на "+" към моторчето - не от блока му за управление, а тотално. Затова подсказах и решението :)
+ са идва от бушон които е в кутията в дясно от радиатора
бушона е специален(дори не знам дали вече се продават такива) захваща се с 2 гайки и представлява метална пластина
П.П. относно релето което е на бушоното табло сте в грешка
то захранва само моторчетата на клапите и другите малки консуматори по управлението на вентилацията
+ са идва от бушон които е в кутията в дясно от радиатора
бушона е специален(дори не знам дали вече се продават такива) захваща се с 2 гайки и представлява метална пластина
П.П. относно релето което е на бушоното табло сте в грешка
то захранва само моторчетата на клапите и другите малки консуматори по управлението на вентилацията
е аз пък смених кабела от релето на буш.табло до вентилатора и сега бичи на пълна мощност....
колеги и аз 6те се вклу4а в темата преди една седмица ми спря перката на вентелатора ходих на маистори но ни6то не можаха дами кажат апак за зимането на пари са супер аман от бг маистори ве4е нз кво да правя писнами от тази алфа
Преди всичко положи малко усилия в писането. Ползвай малки, големи букви и препинателни знаци. Не е лошо да запомниш, че 4 и 6 не са букви.
колеги и аз 6те се вклу4а в темата преди една седмица ми спря перката на вентелатора ходих на маистори но ни6то не можаха дами кажат апак за зимането на пари са супер аман от бг маистори ве4е нз кво да правя писнами от тази алфа
купи си голф 2....щом ти е писнало:))..чети отгоре де:)
Furious 155
27-08-2010, 00:43
+1 за този проблем. Случи се днес по обяд - установих че скалата на климатроника шава, но перка не повява! Засега знам че бушоните в купето са здрави и мотора на вентилатора работи. Тия дни ще разгледам стига ли + до управлението на вентилатора и ще видя тогава и бушона отпред до радиатора.
Furious 155
29-08-2010, 11:01
update: сега отново свалих управлението на вентилатора (колата е с климатроник). При мен ту работи, ту не, като повече не работи :). Оказва се че е студена спойка на самото управление и то точно откъдето идва захранването към него (3-те дебели кабела). 12 волта винаги идват до схемата, но перката не се върти. Сега ще презапоя и ще пиша, като всичко е наред!
При мен буксата се беше стопила (с трите дебели кабела) и окъсяваше, следствието е доста неща изгорели по платката. Смених я с втора употреба, комплект с буксата и всичко е ок.
Furious 155
29-08-2010, 12:31
При мен буксата се беше стопила (с трите дебели кабела) и окъсяваше, следствието е доста неща изгорели по платката. Смених я с втора употреба, комплект с буксата и всичко е ок.
Ами предполагам че и при мен можеше да тръгне натам да се стопява - лошата ел. връзка винаги води до висока температура в самия ел.контакт и стопяване на околността :).
Оказа се че не е само това. Липсваше постоянният + към вентилатора. Затова се насочих към таблото отпред до радиатора. Там има един пластинчест бушон, който се оказа че е прекъснал, но не изгорял, а просто прекъснал от години свиване и разширяване от температурата!
Това сложи край на мъката ми с вентиалтора на купето. Вече работи в норма.
Супер,че реши проблема8-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.