PDA

View Full Version : Ще купувам Alfa 156 1.8. Търся информация



Hristo_156
22-01-2004, 12:56
Здравейте алфисти! Искам да си взема 156-ца 1,8 на старо. Кажете някои хитринки когато я оглеждам!!! Предварително благодаря :shock:

KGB
22-01-2004, 20:26
В нас имам един списък за какво да гледаш в 156...но в момента не съм си в нас ако можеш да изчакаш няколко дни ще ти го напиша тук...

Hristo_156
23-01-2004, 08:15
Благодаря KGB. Няма пробелем ще чакам. Целта е да не се прецакам с прибързване

WhitePower
23-01-2004, 10:52
Защо си се спял точно на този вид двигател??

Hristo_156
23-01-2004, 11:28
1,6 е вяла - така казват разбирачи. Спрях се на 1,8 защото от 2,0 нагоре знам, че са лапачки. Пък аз си я взимам да возя жена и две деца. Все пак 144 кончета не са малко, нали...

WhitePower
23-01-2004, 12:25
Mojata e 2.0 16V
sushtijat dvigatel kato na 156
po princip da znaesh che 16V dvigatelite sa ikonomichni ako ne gi ruchkash ako gu ruchkash sa burzi no pak malko poveche harchat
napravih razhod smesen cikal s 45 litra sam minal 150 km gradsko i 530 izvungradsko
no sam karal lekichko
po magistralata s 180 km da poddurzam harchi 9-10 Litra /100km
za mene tova za toja goljam dvigatel e mnogo po dobre ot kojato i da bilo druga nemska mashina

Hristo_156
23-01-2004, 12:52
А! Значи смесеният ти разход е бил 6,6 литра, направо ме уби. А иначе за двигателя знам, че има некви подобрения за 156-цата особено в инжекциона. От 1,8 ногаре били с променлива геометрия на впръскването или нещо такова - не съм специалист. Имало разлика и в свещите - на 156-цата били 4 големи и 4 малки помощни свещи.

WhitePower
23-01-2004, 13:13
tochno taka za tova stava duma
az ot nachaloto smjatah che harchi mnogo i beshe taka dokato ne si smenih termostata i vsichko se opravi
se mnogo jaka ruchka razhoda gradsko stiga do 15/100
vaznoto e da ne dasupvash no takava kola trudno se kara lekichko
pak i az si imam fabrichen defekt i ima edno trakane na niskite oboroti
i trjavba da nastupvam gasta za da mlukne

hf hpe
23-01-2004, 19:09
разликата между 1.8 и 2.0 във вървенето е огромна в полза на 2.0
докато разликата в разхода е минимална знам го от опит.
2.0 е с променливи фази на газоразпределението на смукателният вал, а също така има променливи дължини на смукателните тръби

гледай за скърцащи горни предни носачи-фабричен дефект при по-старите модели
също така голяма болка са им дебитомерите - според бош това е консуматив (бих казал безумно скъп цената му нов е 800лв)

Hristo_156
25-01-2004, 16:57
Благодарско!
Дебитомера има ли определен живот в км и по какво се разбира, че е заминал? Извини ме за тъпия въпрос

hf hpe
25-01-2004, 23:18
забравих да спомена че 2.0 има и балансиращи валове за по-спокойна работа на двигателя

не мого да ти дам никаква информация задебитомера чух че от бош препоръчвали смяна на 80 000км
но от този проблем страдат дори аудита-та

при повреда в дебитомира най-явнят призна е невъзможност да се форсира автомобила, по принцип се отразява на цялостната работа на двигателя

WhitePower
26-01-2004, 10:03
ake se chupi debitomera minavam na gas i tva e

Bobo
26-01-2004, 10:21
Specialno za moita razhoda po knijka na 2.0 e po nisak ot na 1.8. Moita pri max rachka samo gradsko mi harchi 12.8l/100. Izvan gradsko harchi 12 kato srednata skorost e 180!. Gradsko pri karane kato diado (ili se edno dizel) :)) mi harchi 9 a izvan gradsko s 120 8.5l/100. Silno ti preporachvam 2.0 dvigatelia na tova gramadno kupe ti triabva goliam i po "spokoen" dvigatel koito da ne se machi.

Quadrifoglio
26-01-2004, 11:09
Sled kato si se sprial na 156 i iskash da e ikonomichna zashto ne si vzemesh diesel 1.9jtd e super ikonomichen a 2.4jtd vurvi kolkoto 2.0 benzinov i razlikata v razhoda pak e ogromna no i cenata im e malko po razlichna :) ! Inache mislia che v momenta moga da ti predloja edna 156 2.0 t spark za 13 000

Hristo_156
26-01-2004, 12:59
На Quadrifoglio:
Капарирал съм вече поръчката.
Въпреки това обаче ако искаш прати по маила снимки и някои параметри - километри, екстри, от къде е внесена? Ако ми хареса пък можем да се спазарим

Quadrifoglio
26-01-2004, 15:10
Ami tia ne e moia prosto ia vidiah predi niakolko dni v italserviz i znam che e na kum 200 000km nov vnos ot germany srebrista vsichki extry samo janti niama no inache izglejdashe dobre! no dori ne znam dali ne e prodadena veche zashtoto cenata e dobra! Ako te interesuva moga da ti sudeistvam niakak si ?!?!

Hristo_156
27-01-2004, 08:09
Ще открия адреса и ще я огледам

KGB
27-01-2004, 20:06
Христо,

не ми остава време да се разровя из дисковете си да видя къде беше това за 156цата. Но до колко си спомням две три от нещата бяха. Да провериш над предното стъкло за ръжда, горните носачи за износване, пластмасите под двигателя, че те са адски ниски...Проблеми с електроника по-принцип няма както при предишните алфи...(само дебиметара за което вече и е известно, но то не е проблем на алфа, а на бош и всички коли които ползват бош).


иначе редовните неща за гледане...чистота на маслото (като е бензин), дали двигателя е прегравян-->ако има балончета в резервара за антифриз, чисотота на самият антифриз. "боята" на двигателя ако има лyspi. Износване на гумите, което говори за състоянието на предницата, състояние на спирачни дискове, на съединител (проба с 3та скорост и ръчнa, предполагам знаеш как). Предното стъкло за дупцици от камъчета, предната брояна е нормално да има следи от камъчета. Следи от удари, срявняваш улийте на врати калници. Климатика задължително го провери, че по-старите 156 имаха проблем с изпотяването на предното стъкло и ако климатика на ти бачка като хората знаеш какво става. Всички лампички, фарове и т.н.

Също така може да отидеш да аутоиталия или вантотрейд да ти тестват ЕКУ-то

Успех...дано на следващата среща ти видиме в алфа...

Hristo_156
28-01-2004, 16:31
KGB, беше доста изчерпателен, благодаря.
Малка част от изброените неща и аз ги знам, но наистина се оказа, че има тънкости, за които да ме убиеха нямаше да се сетя.
Между другото един пич ми каза, че алфите имали фабрична пломба на скоростната кутия, която ако я няма значи е барано дето не требе.

WhitePower
28-01-2004, 17:12
a stiga be ja kazi kade e taja plomba

KGB
29-01-2004, 01:27
Лошото е, че когато видиш колата и ако е излъскана и ти хареса забравяш да гледаш за много неща. Продавачът независимо кой е също помага за това, като ти говори да я покараш и да видиш колко е яка, бърза и т.н.

Като тръгнеш да я караш я покарай поне един час и повече ако можеш, защото първите 20-30мин ще си обзет от еуфория. Карай по различни пътни настилки, добро трасе по което можеш да минеш е пътя към аерогарата (към нея, че този от нея е като лунен пейзаж...надявам се другия не е станал и той) има доста неравности като крапки и е "скоростна" отсечка, ще можеш да усетиш дали окачването е здраво.

Между другото, в ауто италия имаше една 156 на 10 000км. върната от лизинг, продаваха я за около 30-35 хил. лв. С 2-години гаранция!!! Аз лично съм я карал, колата е в перфетно състояние тоест нова си е!!! Не знам дали са я продали, но ако си решил да дадеш 25-30хил. по добре се напъни и вземи тази поне 2 години си без грижи.

Когато тръгнеш да я гледаш тази която си я поръчал, ако искаш ни въкни и ние да я видим...че алфа карана от баба само събота и неделя няма, освен ако не е юта клайшмит.

p.s: ako chatkas englsih otidi na alfaowner.com na foruma tam ste ti obasnat vsichko ot a do я за 156...

За 147 мислил ли си... :wink:

Hristo_156
29-01-2004, 12:28
Значи не съм с неограничени възможности, даже ще взема кредит за тая дето съм я поръчал. Въпросната в ауто италия ми е скъпичка, верно че е нова.

Нека само да я докарат, нямам нищо против да я огледаш.

По въпроса за 147: Много ми харесва но е скъпа, даже и втора ръка и е с относително малък багажник.

Hristo_156
29-01-2004, 13:13
a stiga be ja kazi kade e taja plomba

Както ми каза човека някъде отдолу, така и не разбрах защото не съм наясно с разположението и конфигурацията на кутията. Ако успея да се свържа с него ще го питам пак да ми обясни