PDA

View Full Version : Изчезнаха всички габарити......и стоповете


krasy k
01-11-2010, 11:49
Въпросът е ясен-няма ги 4-те габарита......и стоп-светлините
Рових във форума-няма нищо по темата.
Проверени са всички бушони.
Помагайте,че дълъг път ме чака в петък.

myato
01-11-2010, 12:23
Може първата степен на ключа на лостчето да ти прави въртели.

viktorivanov
01-11-2010, 12:37
Не съм запознат с ел. схемата на габаритите на алфата , мисля , че не минават през електромагнитно реле , ами управляващия ток минава през превключвателя на волана. Поинтересувай се , ако има реле ( електромагнитно - котвата му че цъка ( работи ) но все пак му направи една проверка на входа и изхода. Ако всичко е наред се насочи по-назад във веригата - предпазител и главен включвател.

krasy k
01-11-2010, 14:52
Не е лостчето-проверих го.
Реле........А има ли реле на габаритите? Не ми работи и усиления заден габарит....
Маса.......
Някой има ли ел.схема на габаритите ?

b_angelov
01-11-2010, 17:19
Има реле за габаритите колега. Ето я схемата, самоче е за GTV. Предполагам, че на 156 няма да се различава много.

http://photo-zona.net/images/user43385/album12587/large/1288621042_qzyt0471_Untitled.jpg

krasy k
01-11-2010, 18:00
Май е различна......
На схемата никъде ги няма тъпите габарити
Къде се намира това реле?

А, да се "похваля" - сега видяхме че са изчезнали и стоповете.......Ужас.............

dobromirski
01-11-2010, 19:34
Краси , взимаш един мултицет и мериш спрямо ламарината на колата , дали идват 12V при габарит или стоп на съответната крушка. Ако идва, занчи няма маса ( и другият край на крушката също ще имаш 12V, а НЕ трябва. Оправяш си масата и си готов.
Ако нямаш захранване ..... до сега се пулих по оплетените схеми и се оказа следното : Единствено предпазител F8( в скоби е записано F3) е общ за габаритити и стоповете едновременно. Той всъщност захранва електрониката в оборотомера - пин 15а ( това са драйверите, които правят чека за изгоряла крушка) Ако съм прав, то би трябвало да ти свети единственно третият стоп по средата ! Ако е здрав предпазителят , значи електрониката в оборотомера се е прецакала !
3-тият стоп и задна светлина са на отделен бушон- F13.

Искаш ли схеми ?

андон.маслев
01-11-2010, 20:28
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=47131

viktorivanov
01-11-2010, 20:34
Краси , взимаш един мултицет и мериш спрямо ламарината на колата , дали идват 12V при габарит или стоп на съответната крушка. Ако идва, занчи няма маса ( и другият край на крушката също ще имаш 12V, а НЕ трябва. Оправяш си масата и си готов.
Ако нямаш захранване ..... до сега се пулих по оплетените схеми и се оказа следното : Единствено предпазител F8( в скоби е записано F3) е общ за габаритити и стоповете едновременно. Той всъщност захранва електрониката в оборотомера - пин 15а ( това са драйверите, които правят чека за изгоряла крушка) Ако съм прав, то би трябвало да ти свети единственно третият стоп по средата ! Ако е здрав предпазителят , значи електрониката в оборотомера се е прецакала !
3-тият стоп и задна светлина са на отделен бушон- F13.

Искаш ли схеми ?

Да допълня само за замасяването , както каза колегата е , но резултата трябва да е приблизително 0 - Изправна връзка с маса а ако е значително над 0 влошена , но ако беше влошена щеше да и влошена работата на консуматорите.

dobromirski
01-11-2010, 20:38
Ето още една полезна тема
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=46972&highlight=%EE%E1%EE%F0%EE%F2%EE%EC%E5%F0%E0

Там съм турил и схема . Нещата май май не отиват на добре :(

vinilov
01-11-2010, 20:54
Колега виж тези схеми дали ще ти свършат работа.
Свали си ги на компютъра за да можеш да ги увеличиш, че иначе не се виждат хубаво.
Успех с решаването на проблема!

голямата риба
01-11-2010, 22:12
управлението на габаритите минава през оборотомера
защото в него е вграден чека на светлините(така наречената клюкарка)

DarkKnight
02-11-2010, 13:27
А бушоните провели ли? Аз така имах само къси и се оказа, че е от бушон, но не помня кой точно беше.

cyberhill
02-11-2010, 16:13
При мен се оправи ( нямах задни габарити + стопове) след като почистих и наместих буксите, които се падат отзад и леко горе при бушоните, зад букстата за диагностика...

Явно дупките си казват своето... бяха почти излезли....

krasy k
02-11-2010, 17:35
Краси , взимаш един мултицет и мериш спрямо ламарината на колата , дали идват 12V при габарит или стоп на съответната крушка. Ако идва, занчи няма маса ( и другият край на крушката също ще имаш 12V, а НЕ трябва. Оправяш си масата и си готов.
Ако нямаш захранване ..... до сега се пулих по оплетените схеми и се оказа следното : Единствено предпазител F8( в скоби е записано F3) е общ за габаритити и стоповете едновременно. Той всъщност захранва електрониката в оборотомера - пин 15а ( това са драйверите, които правят чека за изгоряла крушка) Ако съм прав, то би трябвало да ти свети единственно третият стоп по средата ! Ако е здрав предпазителят , значи електрониката в оборотомера се е прецакала !
3-тият стоп и задна светлина са на отделен бушон- F13.

Искаш ли схеми ?

Да,свети само 3-тият стоп................
Разглобих колата заради тези светлини................
Този тъпанарски предпазител F8 /F3/ къде е заврян ,че не го откривам?

dobromirski
02-11-2010, 20:51
Пише Х28-II , каквото и да значи. Предпазителя е 10А , и би трябвало да е до тези , които са за габаритите ( F6 F7, и те са по 10А)
Що не докараш колата ми се мъчиш ?

андон.маслев
02-11-2010, 21:37
Нещата отиват към изолиране на чека или оборотомер на старо.Не се мъчи повече а е караи при некои електричар.

krasy k
03-11-2010, 08:51
........
Що не докараш колата ми се мъчиш ?

Е как да дойда,гъмжи от ченгета по пътя
Мъките бяха огромни ,но проблемът е решен.
Проверена цялата инсталация и последно остана оборотомер.........
Да,ама като закачихме буксата на оборотомера всичко вече е ОК
Голям ужас беше ,цял ден ровене по инсалацията,бушончета.....
Огромни благодарности на всички !!!!!!!!!!!

dobromirski
03-11-2010, 08:57
:bravo:
Краси , не вярвам обаче проблема да е в самата букса ( не , че не е невъзможно). Препоръчвам ти да свалиш оборотомера и да презапоиш спойките на самата букса.

krasy k
03-11-2010, 11:19
:bravo:
Краси , не вярвам обаче проблема да е в самата букса ( не , че не е невъзможно). Препоръчвам ти да свалиш оборотомера и да презапоиш спойките на самата букса.
Добре,ще го накарам пак да я огледа.
Ами след проверка на абсолютно всички бушони и кабели стигнахме до оборотомера.Разкачихме го установихме че до там всичко е ОК и решихме че проблемът е в него.Нямаше време да го разглежда и решихме да го върнем обратно с идеята днес да пробвам с друг оборотомер.Да,но след закачване на буксата всичко се оправи.Остана днес или утре да се оправи един мост на задните светлини /от него на таблото свети чека за изгоряла крушка/

krasy k
08-11-2010, 10:18
Проблемът е решен и темата е за ключ..........

Mury
08-11-2010, 12:50
При 156 в оборотомера се намира така наречената клюкарка,системата която следи за изгорели крушки,често дава фира:yawn::yawn::yawn:

krasy k
09-11-2010, 08:44
Абсолютно вярно.
При мен проблемът беше в куплунга и "ще я водя на доктор" да го презапои.
Някой ден ,ама не сега....
Поне знам къде да търся причината ако пак изгаснат.........