PDA

View Full Version : Авт.вкл.на фаровете след като запали мотора



vlado_iv
07-11-2010, 21:41
Много проста с-ма за вкл.на фаровете след като запали мотора(угасне лампата на генератора),това е много удобно най вече за дизелите докато подгряват свещите, но и за бензиновите коли,защото когато върти стартера те не се включват.
Така и при включени фарове щом колата е на контакт не се включват а само когата мотора запали ,а при изклъчване угасват както при АР.
Става за всички коли особено на тези които след връщане на контакта остават на габарити,а и на някои и късите светлини.
Така никога няма да се забравят да се вкл.фаровете.
Аз съм и сложил и един светодиод,когато лампата да акумулатора угасне,той светва и тогава се вкл.фаровете.
Може и да се сложи и едно реле за време да се удължи времето на вкл.докато двигателя заработи нормално.


http://picbg.net/u/26915/17494/thumbs/491809_fr.jpg (http://picbg.net/pic.php?u=26915bUDPF&i=491809)

Дано да съм бил полезен.:th_up:

mordohy
09-11-2010, 11:16
Колега, за сега си абсолютно "Безполезен"!
Тия, които те разбираме, отдана сме го направили.
За останалите е тъмна Индия!
Развий си темата и дай по-подробно описание!
Иначе браво!

kolev
09-11-2010, 12:20
наточил съм се от известно време на това
http://drl.hit.bg/index.html
http://drl.hit.bg/SmartDRL6v3.pdf
при него далаверата е че дългите светлини са по ефективни като дневни и освен това не ги караш на пълна мощност което значително удължава живота им и намаля консумацията + допълнителни шукарии. като ще е гарга, да е рошава.
иначе и твоята схема върши работа.

ivan dimitrov
09-11-2010, 14:57
---

detelazurno
09-11-2010, 16:30
Лошо няма, но на мен ми се вижда малко недуобно, че не можеш да пускаш габаритите, когато си на контакт.
Иначе за по-просто се продават релета, които имат закъснение от 10-тина секунди някъде и на практика вършат същата работа.

mordohy
09-11-2010, 22:37
Ще ви дам нещо много просто!
Има промишлени релета за време, които работят на 12 волта.Произвеждат ги всички фирми. Взимате едно такова и му подавате управляващо напрежение от контакт. Минавате през него един плюс, който подавате на изхода на ключа за фаровете, тоест да ги включва. Задавате му закъснение от 10-15 секунди и не се занимавате с излишни глупости.
Това за практиците.
Рацерите да продължават да гризят гранита на науката!:naughty:

batico
10-11-2010, 10:15
Ако и малко се поосложни като се включат фаровете (къси или дълги) последователно, си става почти DRL с работещи фарове на 50%.

ivan dimitrov
10-11-2010, 10:38
---

kolev
10-11-2010, 12:42
най-елегантно става ако се вземе управление от "на контакт" и на него да се следи напрежението да мине 13 волта и също изключване при подаване захранване на габаритите. добре е лампите да се свържат последователно щото ако е с резистори, от тях може да си направиш едно барбекю в купето :crazy:

ivan dimitrov
10-11-2010, 18:08
---

mordohy
11-11-2010, 00:59
Ванка, идеите ви са от сорта, напънала се планината и родила мишка.
Ако до 15 секунди не запалиш колата и я държиш на контакт си за бой и още нещо.
Има един френски инженер и художник, който рисува много занимателни картини.Там особено сложни машини, вършат прости неща.
Нищо повече не казвам!:holiday2:

голямата риба
11-11-2010, 01:38
това чудо при италианските автомобили е малко без мислено

защото фаровете минават през реле, което се захранва от контактният ключ само при положение MAR, при въртене на стартер това реле не е захранено

ivan dimitrov
11-11-2010, 03:35
---

vlado_iv
11-11-2010, 20:51
Това е проста и евтина с-ма,също така изпробвана и до ден днешен.Аз лично служ.кола ФОРД я карам така и е много удобна.
Измислих я така защото имах такива части под ръка и ми струва 0лв,а колко ще ми спести като забравя фаровете?При положение че спирам и тръгвам по 10-15 пъти на ден.
Пък ако някой не разбира с-мата,но иска да си я направи нека да пише.
За съжаление виждам повече спамер от колкото по-добри идеи.

LeoVin4i
12-11-2010, 13:06
А дали има начин да се изключва осветлението на таблото и средната конзола? Щото както всички знаем като се включат фаровете, часовника и дисплея на километража си намаляват яркостта и през деня не се виждат много ясно. Пък и как мразя да ги сменям тия малките крушчици :ranting: А пък фаровете ги държа винаги включени от ключето щото както каза голямата риба нищо не печелите като ги държите изключени докато върти стартера щото те така или иначе си се изключват в тоя момент.

mordohy
13-11-2010, 00:33
Както винаги Еньо слуша простотиите ни и пуска нещо тривиално, но абсолютно.
Опростявайте нещата.
Иначе ще конструирате шотландска гайда с микропроцесор.

голямата риба
13-11-2010, 10:11
бе аз малко съжалявам за мнението си
защото схемата наистина е полезна за коли различни от нашите - така излиза, че мнението ми е негативно, което съвсем не е така

П.П. сега ще го оценя колегата:)

bobi_kz
13-11-2010, 10:19
аз пък мойте фарове не ги гася като дойде този сезон е гася ги но не винаги примерно ако съм постоянно с колата и я оставям за малко като извадя ключа ток никъде няма след това като запаля фаровете пак си светят и нямам никакъв проблем незнам защо са Ви нужни тези схеми и т.н.?? :)

vlado_iv
13-11-2010, 14:33
А дали има начин да се изключва осветлението на таблото и средната конзола? Щото както всички знаем като се включат фаровете, часовника и дисплея на километража си намаляват яркостта и през деня не се виждат много ясно. Пък и как мразя да ги сменям тия малките крушчици :ranting: А пък фаровете ги държа винаги включени от ключето щото както каза голямата риба нищо не печелите като ги държите изключени докато върти стартера щото те така или иначе си се изключват в тоя момент.

Има начин,даже се използва само едно реле,но и един диод около 5А.И всичко се връзва в моторния кош,зад единия фар.Даже не се прекъсват никакви жици.
Но пък вечер трябва да вкл.копчето на фаровете за да ти светне дисплея.
Аз за това я направих след ключа ,за да ми пуска и осветл.на таблото.

alfaromeofen
13-11-2010, 19:04
А не може ли закъснителното реле за време да взима ток за управляващата верига от лампата на акумолатора.Тоест като изгасне да се включи релето и да запали фаровете.

tonov
14-11-2010, 17:37
А не може ли закъснителното реле за време да взима ток за управляващата верига от лампата на акумолатора.Тоест като изгасне да се включи релето и да запали фаровете.

Всичко може, въпрос на желание. По-нагоре е написано как става.

Tedo
14-11-2010, 22:27
това чудо при италианските автомобили е малко без мислено

защото фаровете минават през реле, което се захранва от контактният ключ само при положение MAR, при въртене на стартер това реле не е захранено

На всички алфи ли е така, мойта си свети и на стартер?Сигурно предишния собственик го е бъзикал нещо тва реле

CHILIEV
15-11-2010, 11:01
На всички алфи ли е така, мойта си свети и на стартер?Сигурно предишния собственик го е бъзикал нещо тва реле

Моите също светят докато върти стартера.:gruebel:

detelazurno
15-11-2010, 13:22
На всички алфи ли е така, мойта си свети и на стартер?Сигурно предишния собственик го е бъзикал нещо тва реле


Моите също светят докато върти стартера.:gruebel:

Точно и аз това мислих да пиша. При мен също светят докато въртя.

bobi_kz
15-11-2010, 13:37
мисля че е така при всички или поне при нашите :) идеята като цяло е добра ама незнам дали си заслужава какво толкова да си ги цъкаш всеки път? по принцип ако са постоянно вкл. когато въртиш да палиш не се ли натоварва бобината затова ли си слагате тея схеми с релета и такива неща? :)

stelt
15-11-2010, 14:36
На повечето алфи и фиати фаровете си светят докато стартера върти. Това не е най удачния вариант според мен, но щом са го направили така значи може.

голямата риба
16-11-2010, 08:45
На всички алфи ли е така, мойта си свети и на стартер?Сигурно предишния собственик го е бъзикал нещо тва реле
грешката е моя
вчера проверих и на 2 те коли светят при въртене

vlado_iv
16-11-2010, 08:51
Между другото идеята ми дойде от служебната кола(дизел),но мисля че за дизеловите Алфи също е много практична.