PDA

View Full Version : Кой е с предимство?



soldier
15-12-2010, 10:50
Кой е с предимство в следната ситуация:

Mury
15-12-2010, 10:52
Според мен е кола Б:evilsmiley::evilsmiley:

Tedo
15-12-2010, 10:54
Като гледам така, по-нахалния е с предимство.Платната и на А и на Б са заети, така че и двата би трябвало да изчакат насрещно движещите се

TRENDi
15-12-2010, 10:59
Ако става въпрос за разминаване, точно на мястото на стеснението - както се разберат водачите. Ако разминаването е, на който и да е друг участък \от нарисуваната отсечка\- кола А е с предимство.

MrX
15-12-2010, 11:01
Кой е с предимство в следната ситуация:

Този с регистрационен номер СА..... :guns::guns::guns:

soldier
15-12-2010, 11:02
Двете коли се срещат между паркиралите, т.е. няма как да се размиат там. Маркировка няма

pr_00f
15-12-2010, 11:16
По принцип при толкова много паркирали коли (най-вероятно неправилно) ситуацията е сложна.
Сходно положение - дълъг еднопосочен мост.
Имате знак че навлизащите отсреща са с предимство.
Влизате в моста, отсреща няма никой и докато излезете се появява насрещна кола. Е насрещният има знак за предимство , но вие така или иначе вече сте към края на моста :)

Та в конкретната сиуация не се знае кой кога е навлязъл в движението , но е логично водач А да пропусне Б.

Иначе за да освободи пътя на Б ще му се наложи да се нареди плътно в ляво, което е безсмислено понеже А така или иначе вече е изпълнил тази маневра.
А и на Б ще му се наложи да влезе изцяло в насрещното движение за да освободи място.

Дори и да не задълбаваме в правилника елементарното възпитание и толерантност биха задължили А да изчака докато премине Б.

vladev
15-12-2010, 11:20
Ако от страната на Б е синя зона - той е с предимство. Ако пътя е под наклон - този който се движи нагоре.

Колкото до еднопосочния мост - от едната страна има знак пропусни насрещнодвижещите се, а от другата знака означава че си с предимство, ако няма никой на стеснението (синия с двете стрелки).

pr_00f
15-12-2010, 11:33
Да прав си - точната дефиниция на синият знак с 2-те стрелки (Б6) е Премини ако пътят е свободен.

Примера който дадох не е много смислен.

soldier
15-12-2010, 12:17
Ако от страната на Б е синя зона - той е с предимство. Ако пътя е под наклон - този който се движи нагоре.


Не е синя зона, няма наклон

vladev
15-12-2010, 12:41
Не е синя зона, няма наклон

Тогава трябва да се уповаваме на друг закон - черен джиб с предимство. :D

detelazurno
15-12-2010, 18:40
При липса на маркировка пътя се разпределя мислено от водачите. Та в този ред на мисли Б е с предимство. Друг е въпроса, че в пракитката е игра на "по-нахалния печели"

Galof
15-12-2010, 19:22
При липса на маркировка пътя се разпределя мислено от водачите. Та в този ред на мисли Б е с предимство. Друг е въпроса, че в пракитката е игра на "по-нахалния печели"това е най - верният отговор!

Satanism
15-12-2010, 19:25
Б е с предимство...


А с примера за моста, ако има такъв знак и пътя е свободен, дори да се появи в последствие кола отсреща, тя вече е длъжна да те изчака..демек веднъж влезеш ли на моста, без да отнемаш предимство на отсрещните, предимството е твое

MUROMAN
15-12-2010, 19:27
Б e човека. :Lkingsmiley:

raiders
15-12-2010, 23:56
Според мен, ако съм аз А бих пуснал Б щото е в по-кофти ситуация и аз мога да направя маневра с по-малко предпоставки за ПТП.

Реалноста е друга, в България може всичко, като най-вероятно ми е да слезнат и да си теглат по един тупаник.

DarkKnight
16-12-2010, 09:41
Ако "А" вече навлиза тогава "Б" трябва да го изчака. Има го и момента, че ако има лед и "А" няма как да спре или има сняг пак той трябва да премине пръв. Все пак има много фактори и едно от нещата дето много липсват в БГ е липсата на цялостна картина, а всеки разделя нещата за да излезе той правия.


При липса на маркировка пътя се разпределя мислено от водачите. Та в този ред на мисли Б е с предимство. Друг е въпроса, че в пракитката е игра на "по-нахалния печели"

Ако няма маркировка и знаци, който навлезе пръв е с предимство защото и двамата не са си в платното (знам, че не е баш така, но при липса на наклон знаци и маркировка се получава така)... Обаче ако едната част е отбелязана като паркинг или синя зона вече е друго ;)

detelazurno
16-12-2010, 12:39
.....
Ако няма маркировка и знаци, който навлезе пръв е с предимство защото и двамата не са си в платното (знам, че не е баш така, но при липса на наклон знаци и маркировка се получава така)......

Не съм съгласен. Както казах вече при липса на маркировка пътя се разделя мислено от водачите. Като погледнем картинката и го разделим мислено очевидно там където е А може да има само 1 платно, а при Б платната или са 2 като едното е неправомерно превърнато в паркинг или има паркоместа и 1 платно. При всички положения Б се намира в платното си, а за да заобиколи колата, А трябва да навлезе в насрещтното, което автоматически му отнема предимството!

soldier
16-12-2010, 12:53
Времето е сухо, така че и 2та автомобила могат да спрат. Сега казвате, който навлезе пръв - тогава и 2те коли дават яко газ, за да навлезат първи и БУМ => не може и 2те коли да дадат яко газ. Не може и 2те да спрат, трябва единия да спре и да пропусне другия. От четеното излиза, че А е този, който трябва да пропусне Б, но за съжаление в БГ всички сме тарикати и А дава яко газ, за да не си загуби ценните 10 секунди от деня.
Сега 2ри въпрос, как да променим мисленото на А (90% от шофьорите)? Никой нищо не ми е казал или правил, просто сам съм се осъзнал, но 90% от хората не го могат това

detelazurno
16-12-2010, 12:59
........Никой нищо не ми е казал или правил, просто сам съм се осъзнал........

Е тука е ключа от палатката! А как....зависи си от човека какво иска да възприеме. Ти например си успял да възприемеш правилната гледна точка. Обаче проблема е в онзи голям процент от хора, които не искат да го направят. И никой не може да ме убеди, че те просто са си такива. Ако са такива значи имат някакви психични отклонения. В противен случай всеки може да си промени възгледите стига да иска. Това се отнася за всичко. Не само за шофирането!

bouncer
16-12-2010, 13:14
Кола Б е с предимство, защото препятствието е на платното на кола А. Ако кола А вече е навлязла в стеснения участък ползва правилото, че първия навлезнал е с предимство. В случая категорично Б е с предимство.

robkobg
16-12-2010, 13:21
Преди да се правят заключения. Трябва да се проверят пътните знаци.

undy
16-12-2010, 13:22
като гледам обстановката,логично е да си помисля,че щом има толкова автомобили паркирани в дясно,значи там е разрешено паркирането,аналогично за авт. отляво,че е паркирал неправилно:следователно авт. Б,си е с предимство.

ако всичко това се случва в БГ,работата е относителна,може да е забранено спирането и в двете посоки.и все пак авт. Б,пак ще е с предимство........ако е разрешено,пак Б,трабва да мине първи,защото вече е започнал изпреварването....

soldier
16-12-2010, 13:40
Ситуацията е реална, аз бях Б и изчаках, защото оня като ме видя и настъпи яко, за да мине преди мен. Аз едвам спрях.
Паркирането е разрешено и от 2те страни, но в конкретния момент ситуацията е както на рисунката.

Въпроса е морален. Оня дава яко газ, за да не се прецака и да мине 2ри, аз едвам спирам, за да не се ударим. Ако той просто беше намалил - аз щях да мина и той щеше да мине без да спира. А в моя случай аз спрях. Т.е. тук опираме до основното - защо трябва да прецакаш другия, за да изминеш една крачка по-бързо, вместо и двамата да изминете по една крачка еднакво и достатъчно бързо, без това да вреди на другия? Защо не правим мутуализъм, а правим паразитизъм? Това се отнася за всичко живота, най-вече в България.

morfius
16-12-2010, 13:58
Предполагах, че темата е по подобна случка.

Вечния стремеж да не се минем или да не настинем...

Май единствената оправия в такъв случай е Б да спре в средата на платното и да пуши 1 цигара докато А побеснява в собствен сос :Tease:

undy
16-12-2010, 14:07
така е,за жалост.първото нещо което се сещам при няква такава ситуация е следното.бях в германия и попаднахме с колега(тамушен) в задръстване на кръстовище.съответно тия с десен завой бяха с предимство пред тия с ляв.ние бяхме от тия с десен завой.колите бяха адски много.колегата тогава започна да ми обяснява,как ако минава по една кола от двата пътя,колко по-бързо ще се приключи със задръствването и той преплете пръсти и ми демонстрира зъбно зацепване.и наистина така и стана след като дойде ншия ред,той пропусна отсрешните .аз се обърнах да видя зад нас какво се получава,гледката беше невероятна,всеки пропускаше всеки,получи се наистина като зъбно зацепване на две колела...............а тука ше си строши колата само и само да е първи или да те прецака..........тъпанарщина........и най-лошото е че понякога има и пострадали,недай си боже жертви на такива идиотски маневри...........

jethro
16-12-2010, 14:21
кола "Б"
Тоя от ляво е паркирал неправилно.
Паркиране на мпс в градски условия става от дясната страна на платното

soldier
16-12-2010, 14:26
кола "Б"
Тоя от ляво е паркирал неправилно.
Паркиране на мпс в градски условия става от дясната страна на платното

Ако си от гледната точка на А, кой е от дясната страна на платното?

morfius
16-12-2010, 14:30
колегата тогава започна да ми обяснява,как ако минава по една кола от двата пътя,колко по-бързо ще се приключи със задръствването

Е аз това го разправям наред, ама никой не чува :)
Както казах - да не се минем...

ПП - Главните букви не хапят 8-)

DarkKnight
16-12-2010, 15:01
Не съм съгласен. Както казах вече при липса на маркировка пътя се разделя мислено от водачите. Като погледнем картинката и го разделим мислено очевидно там където е А може да има само 1 платно, а при Б платната или са 2 като едното е неправомерно превърнато в паркинг или има паркоместа и 1 платно. При всички положения Б се намира в платното си, а за да заобиколи колата, А трябва да навлезе в насрещтното, което автоматически му отнема предимството!

Това че има място да паркират коле не го прави 3 лентов път :pp:



Ситуацията е реална, аз бях Б и изчаках, защото оня като ме видя и настъпи яко, за да мине преди мен. Аз едвам спрях.
Паркирането е разрешено и от 2те страни, но в конкретния момент ситуацията е както на рисунката.

Въпроса е морален. Оня дава яко газ, за да не се прецака и да мине 2ри, аз едвам спирам, за да не се ударим. Ако той просто беше намалил - аз щях да мина и той щеше да мине без да спира. А в моя случай аз спрях. Т.е. тук опираме до основното - защо трябва да прецакаш другия, за да изминеш една крачка по-бързо, вместо и двамата да изминете по една крачка еднакво и достатъчно бързо, без това да вреди на другия? Защо не правим мутуализъм, а правим паразитизъм? Това се отнася за всичко живота, най-вече в България.

Тук вече е до манталитет и до светоусещане. В задръстване някой като си даде мигач, няма да го запуша ами ще пусна човека, защото не вярвам че една кола ще ме забави толкова. Кофти случка и добре че не е имало ПТП защото оня не е преценил правилно нещата. За това и като си отида на село дядо ми ме пита защо почти спирам като съм с предимство - ми то си е по навик от Сф като знам че другия може и да не знае че аз съм с предимство или да иска да се направи на хъзар...


Е аз това го разправям наред, ама никой не чува :)
Както казах - да не се минем...

ПП - Главните букви не хапят 8-)

Съгласен съм напълно.

code
16-12-2010, 15:14
Кой е с предимство в следната ситуация:
Паяка.

detelazurno
16-12-2010, 15:55
Това че има място да паркират коле не го прави 3 лентов път :pp:


Ама на теб пак ти убягва мисленото разделяне на пътя. Тия дето са паркирали ги приеми за тротоар. Тогава си става пълноценен двулентов път и при наличието на паркирала на платното за движение кола там където е автомобил А то значи Б е с предимство защото, за да премине А трябва да навлезне в платното на Б :pp:

TRENDi
16-12-2010, 18:58
... Тия дето са паркирали ги приеми за тротоар. ....

Надрасках мислената линия. Тия дето са паркирали ги приеми за препядствие\поне ЗДП ги приема така на пътното платно\, а не за тротоар. Затова и все още си мисля, че принципно А е с предимство, навсякъде, освен около паркираната от неговата страна кола - там е, както се разберат водачите\по взаимно съгласие или знам ли и аз как точно беше написано\, поне по това, което някога съм учил. Със сигурност много неща промениха от тогава, но си мисля, че тази ситуация си е същата.


Раздел X.
Разминаване

Чл. 44. (1) При разминаване водачите на насрещно движещите се пътни превозни средства са длъжни да осигуряват достатъчно странично разстояние между пътните превозни средства.

(2) Ако разминаването не може да се извърши безопасно поради наличието на препятствие или стеснение на платното за движение, водачът, чиято пътна лента е заета, е длъжен да намали скоростта или да спре, за да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства.

MrX
17-12-2010, 08:48
Надрасках мислената линия. Тия дето са паркирали ги приеми за препядствие\поне ЗДП ги приема така на пътното платно\, а не за тротоар. Затова и все още си мисля, че принципно А е с предимство, навсякъде, освен около паркираната от неговата страна кола - там е, както се разберат водачите\по взаимно съгласие или знам ли и аз как точно беше написано\, поне по това, което някога съм учил. Със сигурност много неща промениха от тогава, но си мисля, че тази ситуация си е същата.

Твърдиш едно, а след това с извадката сам доказваш, че грешиш. Независимо за какво ще приемеш паркиралите коли те са даденост и платното е заето, продължително, а в платното на А има препятствие - А е длъжен да спре. Няма такова понятия "както се разберат" или "както преценят" и цитата от закона го показва - този, пред когото има препятствие е длъжен да пропусне другия!

Но това само да беше ненормалното по улиците здраве му кажи.
-Постоянното използване на лява лента (типично за софиянци)
-Предприемане на изпреварване(кога с мигач, кога без) при непосредствена близост на автомобил в ускорителната лента
-Неспазване на път с предимство - в повечето случаи непознаване на правилото за дясностоящия или непознаването на знаците за главен и второстепенен път
-Изпреварване отдясно
- Неправилна употреба на мигачи/аварийни
-Грешно тълкуване( а защо изобщо се тълкува) на правилника за движение( включително много от колегите тук)
И още много на вид дреболии но ......

Pinky
17-12-2010, 09:59
Майтап, не майтап - тук черен джиб е с предимство. Може да мине само една кола, поради препятствия и от двете страни и минава по-тежката машина.

DarkKnight
17-12-2010, 10:19
Твърдиш едно, а след това с извадката сам доказваш, че грешиш. Независимо за какво ще приемеш паркиралите коли те са даденост и платното е заето, продължително, а в платното на А има препятствие - А е длъжен да спре. Няма такова понятия "както се разберат" или "както преценят" и цитата от закона го показва - този, пред когото има препятствие е длъжен да пропусне другия!

Но това само да беше ненормалното по улиците здраве му кажи.
-Постоянното използване на лява лента (типично за софиянци)
-Предприемане на изпреварване(кога с мигач, кога без) при непосредствена близост на автомобил в ускорителната лента
-Неспазване на път с предимство - в повечето случаи непознаване на правилото за дясностоящия или непознаването на знаците за главен и второстепенен път
-Изпреварване отдясно
- Неправилна употреба на мигачи/аварийни
-Грешно тълкуване( а защо изобщо се тълкува) на правилника за движение( включително много от колегите тук)
И още много на вид дреболии но ......

Колега казваш да не се тълкува а ти сам го тълкуваш... И в двете платна има препядствие! Освен ако изрично не е опоменато, че едното е паркинг. И двамата трябва да навлязат в платното на насрещно движещи се МПС-та. Няма такова нещо като даденост. След като няма знак за предимство се гледа наклона на пътя. Според твоето виждане за който се появява по-късно препядствието той е без предимство или...
И аз се дразня на постоянното използване на дясната лента, но не бих казал, типично за софиянци (или поне ние се движим бързичко в нея)

MrX
17-12-2010, 10:36
Колега казваш да не се тълкува а ти сам го тълкуваш... И в двете платна има препядствие! Освен ако изрично не е опоменато, че едното е паркинг. И двамата трябва да навлязат в платното на насрещно движещи се МПС-та. Няма такова нещо като даденост. След като няма знак за предимство се гледа наклона на пътя. Според твоето виждане за който се появява по-късно препядствието той е без предимство или...
И аз се дразня на постоянното използване на дясната лента, но не бих казал, типично за софиянци (или поне ние се движим бързичко в нея)

Когато погледнеш картинката при кого е стеснението? Стига с тия знаци, наклони и т.н. Тук се говори за дадената ситуация. Цялата улица(така погледнато от страната ба Б) е заета от паркирали автомобили т.е. това платно не се използва в момента, затова писах, че колите са даденост. Дали ще са коли, дали ще са тротоар те са там неподвижни са и не играят роля, това платно за момента е неизползваемо за движението по улицата. От тук следва, че платното по което се движи Б е моментното редовно платно за движение в тази посока - то е свободно, а полето на А има препятствие.
Знам, че ще продължиш да спориш, нормално е, но това е правилното развитие на ситуацията - А пропуска Б.


Раздел X.
Разминаване

Чл. 44. (1) При разминаване водачите на насрещно движещите се пътни превозни средства са длъжни да осигуряват достатъчно странично разстояние между пътните превозни средства.

(2) Ако разминаването не може да се извърши безопасно поради наличието на препятствие или стеснение на платното за движение, водачът, чиято пътна лента е заета, е длъжен да намали скоростта или да спре, за да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства.

Pinky
17-12-2010, 10:43
Няма ли някой с електронен подпис да прати запитване към КАТ? Очевидно може да има различни тълкования.

morfius
17-12-2010, 10:44
Има и една друга подробност, Б спирайки застава на пътя на А, ако А изправи завоя при маневрата ПТП е гарантирано.
Докато А спирайки не застава на пътя на Б, това е и логиката този от страната на препятствието да чака.

В случая ви подвежда наличието на 2 препятствия... но и А и Б са в рамките на първото препятствие, тук се гледа второто.

Интересен статус би бил ако от 2 те страни имаше само по една паркирана кола, абсолютно успоредно една на друга.

mordohy
17-12-2010, 11:15
Чета и ви се чудя!
Ситуацията е елементарна и за нея важи правило, което важи и за други ситуации.
Б е навлязъл вече в зоната на препятствията и А е длъжен да изчака.
Същото е и на стеснен участък.
Приблжава кола от страната с предимство, но по моста има вече автомобил, а след него още няколко, които са в непосредствена близост, но не са още на моста.
Автомобила от страната с предимство, нищо, че има такова е длъжен да изчака колоната.
Предимството не е разтеглено във времето, а касае конкретния момент.
Иначе, трябва изобщо да не се движи автомбила без прдимство, защото по всяко време ще има бъдещо събитие, когато ще трябва да даде предимство.
Малко объркано и сложно стана, но...

TRENDi
17-12-2010, 11:19
...Цялата улица(така погледнато от страната ба Б) е заета от паркирали автомобили т.е. това платно не се използва в момента, затова писах, че колите са даденост. Дали ще са коли, дали ще са тротоар те са там неподвижни са и не играят роля, това платно за момента е неизползваемо за движението по улицата. От тук следва, че платното по което се движи Б е моментното редовно платно за движение в тази посока - то е свободно, а полето на А има препятствие....

Както си го написал, си представям ситуация, в която колите от страната на Б са участници в задръстване, тип тапа. Понеже, платното е неизползваемо в момента, Б се реже в насрещното\платното на А\ с предимство\по твоята логика\?

DarkKnight
17-12-2010, 11:23
Когато погледнеш картинката при кого е стеснението? Стига с тия знаци, наклони и т.н. Тук се говори за дадената ситуация. Цялата улица(така погледнато от страната ба Б) е заета от паркирали автомобили т.е. това платно не се използва в момента, затова писах, че колите са даденост. Дали ще са коли, дали ще са тротоар те са там неподвижни са и не играят роля, това платно за момента е неизползваемо за движението по улицата.
....

Няма дадеоности! Какво значи това платно не се използва в момента? Ми че то и другото не се използва, поради факта, че има спряла кола :crazy: В дадената ситуация до колкото разбрах няма знак за паркинг следователно и двамата навлизат в насрещното.


Има и една друга подробност, Б спирайки застава на пътя на А, ако А изправи завоя при маневрата ПТП е гарантирано.
Докато А спирайки не застава на пътя на Б, това е и логиката този от страната на препятствието да чака.

В случая ви подвежда наличието на 2 препятствия... но и А и Б са в рамките на първото препятствие, тук се гледа второто.

Интересен статус би бил ако от 2 те страни имаше само по една паркирана кола, абсолютно успоредно една на друга.

Съгласен съм че би трябвало "Б" да мине пръв ама законово не си го обяснявам.

morfius
17-12-2010, 11:30
Чета и ви се чудя!
Ситуацията е елементарна и за нея важи правило, което важи и за други ситуации.
Б е навлязъл вече в зоната на препятствията и А е длъжен да изчака.
Същото е и на стеснен участък.
Приблжава кола от страната с предимство, но по моста има вече автомобил, а след него още няколко, които са в непосредствена близост, но не са още на моста.
Автомобила от страната с предимство, нищо, че има такова е длъжен да изчака колоната.
Предимството не е разтеглено във времето, а касае конкретния момент.
Иначе, трябва изобщо да не се движи автомбила без прдимство, защото по всяко време ще има бъдещо събитие, когато ще трябва да даде предимство.
Малко объркано и сложно стана, но...

Логиката ми е проста... и двамата са в рамките на първото препятствие - колите в дясно на картинката.
В случая пречка се явява второто - самотната кола паркирана в ляво на картинката :)
Та е логично да се спазва правилото, че който навлиза в траекторията на другия - той чака.

---------- Post added at 11:30 ---------- Previous post was at 11:27 ----------



Съгласен съм че би трябвало "Б" да мине пръв ама законово не си го обяснявам.

Просто го разгледай като две отделни препятствия и приложи правилото за предимство при пресичане на траектория.

mordohy
17-12-2010, 11:30
Няма дадеоности! Какво значи това платно не се използва в момента? Ми че то и другото не се използва, поради факта, че има спряла кола :crazy: В дадената ситуация до колкото разбрах няма знак за паркинг следователно и двамата навлизат в насрещното.



Съгласен съм че би трябвало "Б" да мине пръв ама законово не си го обяснявам.
Ами писах го преди 5 минути!
Б е навлязъл първи в зоната на препятствията.
От тука следва, че няма никакво значение, кой е с предимство!

morfius
17-12-2010, 11:35
На картинката не личи кой пръв е навлязъл в участъка с паркирани в дясно коли.

---------- Post added at 11:35 ---------- Previous post was at 11:31 ----------


Както си го написал, си представям ситуация, в която колите от страната на Б са участници в задръстване, тип тапа. Понеже, платното е неизползваемо в момента, Б се реже в насрещното\платното на А\ с предимство\по твоята логика\?

Задръстването не е препятствие... тарикатлъка не фигурира в закона :)

pr_00f
18-12-2010, 00:20
A ако всички отдясно са спрели в нарушение и само паркиралият от ляво е ок ?
Какво правим ?

morfius
18-12-2010, 11:42
Дали са коректно или не паркирани, все са си препятствие на платното... може да не са коли а кратери там, все тая.
И на мястото на колата паркирала пред А спокойно може да е зарязан контейнер за смет, пак няма значение.

Логиката на предимството ако няма изрични указания е, че чака тоя от странната на препятствието, освен ако вече не е навлязъл в стеснението.
Колите/кратерите от дясно на картинката са препятствие в което и двамата са навлезли, докато не се появи препятствието в ляво на картинката навлизането е ОК, понеже стеснението не възпрепятства разминаване.
Препятствието в ляво (самотната кола) се разглежда като нов случай - поради невъзможността да се разминат заради него.
Единствения начин тук да се получи казус е да имаш еднакво на големина и разположение препятствие огледално на двете страни.
Е тогава вече, единия чака / връща назад... или викат КАТ/застрахователи :)