PDA

View Full Version : Синхронизация датчик колянов и разпределителен вал



popaay
20-01-2011, 08:00
Бях оставил колата за оправяне на задният мост, и исках после да я четат за грешки.Излезна грешка ,че няма синхрон м/у коляновия вал и разпределителния.Гледаха за центровка всичко е ОК,но не могат да разберат ,кой от двата датчика не сработва с другия (не ми се купуват и два датчика).А за да се чете колата оплакванията ми бяха,лек повишен разход на гориво(1-1,5л.) и една "дупка" (намаля ускорението) в ускорението на колата около 3000 оборота и после пак си наема (ускорява).
Колата е 166 jtd 2.4 136к.с.

teodor80
20-01-2011, 08:05
Бях оставил колата за оправяне на задният мост, и исках после да я четат за грешки.Излезна грешка ,че няма синхрон м/у коляновия вал и разпределителния.Гледаха за центровка всичко е ОК,но не могат да разберат ,кой от двата датчика не сработва с другия (не ми се купуват и два датчика).А за да се чете колата оплакванията ми бяха,лек повишен разход на гориво(1-1,5л.) и една "дупка" (намаля ускорението) в ускорението на колата около 3000 оборота и после пак си наема (ускорява).
Колата е 166 jtd 2.4 136к.с.
Ако в момента няма синхронизация- изобщо няма да ти харчи колата.Просто няма да работи двигатяля.Предполагам е имало за момент някакъв проблем и го е запаметило като грешка за да те предупреди,че някой датчик си отива.А за дупката виж дебитомера.

oem
20-01-2011, 10:34
Ако нямаш проблеми с палене/гаснене насочи се към датчика на разпределителния вал.

teodor80
20-01-2011, 10:41
Ако нямаш проблеми с палене/гаснене насочи се към датчика на разпределителния вал.
На 29.12.2010г имах проблем с този датчик и колата не палеше.Ако не работи датчика няма начин да запали колата.Предполагам.Даже този двигател от блъснатата алфа точно поради тази причина е с чисто нови и двата ремъка и ролките.

brazen
20-01-2011, 13:51
Колега, относно датчика: Най-вероятно е този на разпределителния вал - попринцип те сдават багажа, ако скоро колата започне да не пали(в смисъл да само да върти все едно няма гориво) - със сигурност е от него(питай патило!)
Ако го сменяш - вземи си оригинален, за да нямаш ядове после.


Ако нямаш проблеми с палене/гаснене насочи се към датчика на разпределителния вал.
Колега oem, сигурен ли си -при мен проблема с паленето беше точно от този датчик. Колата беше записъал грешка ангренаж, която подминах радушно и не след дълго спря да пали(не винаги - само когато беше загряла на 80-90градуса) След ходене по сервизи и по мъките се оказа че е имено от него.

Относно "дупката" - колегата казва дебитомер - напълно възможно, но преди да го смениш - прегледай гумения маркуч, който излиза от куулера и влиза в двигателя - може да е спукан и от там да изпуска налягане.

popaay
20-01-2011, 14:48
И двата датчика работят,но даните които подават се разминават (подобна грешка се изписва при четене на колата).
Да според мен малко мудно (тежко) пали и някой път има леки вибрации на самия двигател.За дупката в оборотите не е маркуч,защото всичко е проверено и изпипано на 100% (2 турбини хвърлих).

Mury
20-01-2011, 15:45
И двата датчика работят,но даните които подават се разминават (подобна грешка се изписва при четене на колата).
Да според мен малко мудно (тежко) пали и някой път има леки вибрации на самия двигател.За дупката в оборотите не е маркуч,защото всичко е проверено и изпипано на 100% (2 турбини хвърлих).

В такъв случай проверете ангренажа:dance::dance::dance:Ако не ти е затапен ЕГР-а,може да се погледне и той,имал съм такъв случай,трудно палеше едно Стило,а пък това може да е причинителя на другия проблем,невървенето в определен диапазон от обороти

Bobo
20-01-2011, 17:12
Ако нямаш проблеми с палене/гаснене насочи се към датчика на разпределителния вал.

Силно си в грешка отново ;) Недей заблуждава хората:thumbup:

popaay
20-01-2011, 17:57
В такъв случай проверете ангренажа:dance::dance::dance:Ако не ти е затапен ЕГР-а,може да се погледне и той,имал съм такъв случай,трудно палеше едно Стило,а пък това може да е причинителя на другия проблем,невървенето в определен диапазон от обороти
По ангренажа всичко е прегледано даже и центровка ,под трудно палене не е да върти стартера като гламав ,а леко тромаво пали поне за мен(макс 2 сек. върти стартера).
Лошото е ,че ми казват (майсторчетата),че няма как да разберат кой от двата лъже другия, и сигурно ще се наложи да купя първо датчика на коляновия вал, защото се сменял по лесно.
А има и друг вариант,който за мен е по-добрия да е останала тази грешка от преди когато ми беше запушен горивния филтър(колата имаше недостиг на гориво на голяма предавка и светваше лампата като дюза) и при четене сега си спомням ,че имаше такива грешки за тези датчици плюс ЕГР и дебитомер.След това бяха изтрити но не бях сменил филтъра и се надявам да са останали от тогава.
Ще се разбере дали са стари в събота,тогава ще я чета.

Bobo
20-01-2011, 18:55
По ангренажа всичко е прегледано даже и центровка ,под трудно палене не е да върти стартера като гламав ,а леко тромаво пали поне за мен(макс 2 сек. върти стартера).
Лошото е ,че ми казват (майсторчетата),че няма как да разберат кой от двата лъже другия, и сигурно ще се наложи да купя първо датчика на коляновия вал, защото се сменял по лесно.
А има и друг вариант,който за мен е по-добрия да е останала тази грешка от преди когато ми беше запушен горивния филтър(колата имаше недостиг на гориво на голяма предавка и светваше лампата като дюза) и при четене сега си спомням ,че имаше такива грешки за тези датчици плюс ЕГР и дебитомер.След това бяха изтрити но не бях сменил филтъра и се надявам да са останали от тогава.
Ще се разбере дали са стари в събота,тогава ще я чета.

Може да се видят и двата датчика дали работят и дали са синхронизирани - всеки уважаващ себе си диагностик трябва да разполага с осцилоскоп ;) От запушен филтър няма как колата да запише такива грешки и да се държи по описания начин - въобще големи абсурди са ти наговорили или ти самия така си тълкуваш ?!?!

popaay
20-01-2011, 19:12
Може да се видят и двата датчика дали работят и дали са синхронизирани - всеки уважаващ себе си диагностик трябва да разполага с осцилоскоп ;) От запушен филтър няма как колата да запише такива грешки и да се държи по описания начин - въобще големи абсурди са ти наговорили или ти самия така си тълкуваш ?!?!

Така ми казаха за датчиците,за грешките след смяна на всички филтри повече не светна тази лампа(защото когато светнеше, колата гаснеше).Да това беше мое тълкуване

sonchev
22-01-2011, 10:11
здравеите колеги, точно преди 1 седмица имах проблема с датчиците, колата не искаше да пали, и ми беха казали че е датчик на коленовиа вал, да ама не, оказа се датчик на распределителниа вал. колега датчика които по често се разваля е на распределителниа вал поне така сам исчел вав форума, замерете ги дачиците и ще разберете кои работи. датчика на коленовиа вал трябва да ти дава резултат от 800 - 1000, това е като се замерва сапротивлението на датчика, а този на распределителниа вал трябва да ти дава 700 и да задаржа резултата. и на двата датчика буксите са с по 3 крачетч, замерва се второто и третото, зависи как си хванал буксата, може да ти доиде парво и вотро, не е трудно ще се справиш.:humpx:

Mury
22-01-2011, 11:27
здравеите колеги, точно преди 1 седмица имах проблема с датчиците, колата не искаше да пали, и ми беха казали че е датчик на коленовиа вал, да ама не, оказа се датчик на распределителниа вал. колега датчика които по често се разваля е на распределителниа вал поне така сам исчел вав форума, замерете ги дачиците и ще разберете кои работи. датчика на коленовиа вал трябва да ти дава резултат от 800 - 1000, това е като се замерва сапротивлението на датчика, а този на распределителниа вал трябва да ти дава 700 и да задаржа резултата. и на двата датчика буксите са с по 3 крачетч, замерва се второто и третото, зависи как си хванал буксата, може да ти доиде парво и вотро, не е трудно ще се справиш.:humpx:

Това което казваш въобще не е вярно,много по-често сдава багажа датчика на Хол/коляновия вал/.Другия от самосебеси трудно се чупи,предимно става като има интервенция върху него,което става при смяната на ангр.ремък,и по точно при смяна на водна помпа,защото тогава се сваля:balloon::balloon::balloon:

sonchev
22-01-2011, 11:39
[/COLOR]
Може да се видят и двата датчика дали работят и дали са синхронизирани - всеки уважаващ себе си диагностик трябва да разполага с осцилоскоп ;) От запушен филтър няма как колата да запише такива грешки и да се държи по описания начин - въобще големи абсурди са ти наговорили или ти самия така си тълкуваш ?!?!

съгласен съм с Бобо

popaay
22-01-2011, 13:28
Това което казваш въобще не е вярно,много по-често сдава багажа датчика на Хол/коляновия вал/.Другия от самосебеси трудно се чупи,предимно става като има интервенция върху него,което става при смяната на ангр.ремък,и по точно при смяна на водна помпа,защото тогава се сваля:balloon::balloon::balloon:

да но при мен и двата работят ама единия от двата подава грешна информация

Mury
23-01-2011, 10:27
да но при мен и двата работят ама единия от двата подава грешна информация

Така са ти казали диагностиците,ама дали е така няма как да знаеме ние.Просто според мен си закарай колата на друго място да я закачат на комп:holiday::holiday::holiday:В случая,ако е вярно това което казват диагностиците,има вероятност да е криво колелото на разпределителния вал:holiday::holiday:

sonchev
23-01-2011, 13:59
Така са ти казали диагностиците,ама дали е така няма как да знаеме ние.Просто според мен си закарай колата на друго място да я закачат на комп:holiday::holiday::holiday:В случая,ако е вярно това което казват диагностиците,има вероятност да е криво колелото на разпределителния вал:holiday::holiday:




колега това е малко вероятно да се случи.. не плаши човека,

1. има вероятност да е испуснала шпонката на коленовиа вал и от там да дава грешка че няма синхронизациа между коленовиа и распределителниа вал.
А само да допална че ако датчика на коленовиа вал прекасва да работи то тогава колата ще гасне в движение.

При датчика на распределителниа вал не е така, колата ако запали и компютара отчете грешка колата няма да изгасне а ще си работи, само че има вариант при които ако откаже на пално датчика на распределителниа вал ще светне на таблото иконката за грешки (диузата) и тогава колата няма да пали.

в твояа случеи колега мисля че проблема ти е датчика на распределителниа вал, ще чакама да пишеш за да ни разясниш проблема.!!! :Yeeeehaaa:

brazen
23-01-2011, 16:47
Kолега, верно отиди при други диагностици - търси доказан сервиз! Виж дали има друго мнение по въпроса. за мен си е датчик на разпределителя, който от време на време дава грешка за секунда, компа я записва, а след това датчика пак сработва, а от там - няма синхрон естествено. Бъди сигурен че ако колата е палена на бутане - много е вероятно някой датчик да се повреди.

Но всичко това което пишем тук са само догатки породени оп пътя на логиката. Правилна диагностика е решението.

Mury
23-01-2011, 17:08
колега това е малко вероятно да се случи.. не плаши човека,

1. има вероятност да е испуснала шпонката на коленовиа вал и от там да дава грешка че няма синхронизациа между коленовиа и распределителниа вал.
А само да допална че ако датчика на коленовиа вал прекасва да работи то тогава колата ще гасне в движение.

При датчика на распределителниа вал не е така, колата ако запали и компютара отчете грешка колата няма да изгасне а ще си работи, само че има вариант при които ако откаже на пално датчика на распределителниа вал ще светне на таблото иконката за грешки (диузата) и тогава колата няма да пали.

в твояа случеи колега мисля че проблема ти е датчика на распределителниа вал, ще чакама да пишеш за да ни разясниш проблема.!!! :Yeeeehaaa:

Теб ще те направим предводител на хората дет хвърлят боб пред блока,и играят на тука има тука нема.Стига с тея гадаения,понякога без свястна диагностика не става:flex::flex::flex::flex:

sonchev
23-01-2011, 17:40
Теб ще те направим предводител на хората дет хвърлят боб пред блока,и играят на тука има тука нема.Стига с тея гадаения,понякога без свястна диагностика не става:flex::flex::flex::flex:



колега ако даваш некакви мнения давай, няма смисал да се опитваш да ме засягаш, че съм си правил колата пред блока. ако можеш да помагаш помагай, давай реални предположеня.

koko156
23-01-2011, 18:16
А само да допална че ако датчика на коленовиа вал прекасва да работи то тогава колата ще гасне в движение.

При датчика на распределителниа вал не е така, колата ако запали и компютара отчете грешка колата няма да изгасне а ще си работи, само че има вариант при които ако откаже на пално датчика на распределителниа вал ще светне на таблото иконката за грешки (диузата) и тогава колата няма да пали.

в твояа случеи колега мисля че проблема ти е датчика на распределителниа вал, ще чакама да пишеш за да ни разясниш проблема.!!! :Yeeeehaaa:

Абсолютно вярно.При мен отвреме на време палеше от 3 или 4 път.Докато един ден не запали,дадох и ток от друг акумулатор и запали,ама на следващия ден не щя и не щя да бръмне дори.Смених датчик на колян. вал и запали от раз.
Да ама сега от време на време ми гасне в движение на около 2000об.а при около 120 предърпва,някои път при ускорение пак предърпва,а по рано не правеше така.Така,че ако е датчик на разпред.вал трябва да имаш моите симптоми.

относно дюзата на таблото светва само при преебан датчик на колянов вал.
светне ли заблави да я запалиш.

popaay
29-01-2011, 13:20
Изминати около 200км градско за 2 седмици!
Грешките ги няма,и се оказа ,че са били старите грешки от запушения горивен филтър,колата гаснеше(когато светне лапа дюза) поради недостиг на гориво.Тогава грешките бяха изчистени,но не смених горивния филтър,проблема си беше останал с колата като светне лампата.Смених всички филтри и проблема изчезна,но не изчистиха грешката(поне аз така смятам)!
Но може и да е от друго,през този период смених 2 турбини,които отидоха за скрап(и ме оставиха два пъти на пътя),като втората беше 2 употреба и сега съм уж с чисто ново от Реал-Турбо.