PDA

View Full Version : Зарядно напрежение от алтернатор?



morfius
14-04-2011, 20:30
Колко волта трябва да има на клемите на акумулатора ако зарежда нормално алтернатора и влияе ли се от това колко е разреден?
Че на 146 нещо увехна акумулатора, сега се зарежда на домашно зарядно, но в колата същия показваше 13.4 волта след като го позаредихме малко да запали и да я приберем.
Уф да допиша... на изгасен двигател показваше 12.2 волта преди паленето вързан.

mordohy
14-04-2011, 21:33
Типично за разреден акумулатор е 12.2 волта.
13.4 пък е типично за преебан диод или фаза на генератора, но може и да е по-елементарно!
Хлабав ремък или недобре контактуващи четки.
Разбирай, че са на предела си на износване!
Ако на плюса на генератора спрямо маса ти дава 900-1500 ома, означава , че намотката и диодите са си наред.
Ако е по-малко значи имат проблеми.
Ротора е в границите на няколко ома.

koko156
14-05-2011, 15:50
morfius,а лампичката на таблото свети ли ти?

morfius
14-05-2011, 21:14
Светва в началото както е нормално, после изгасва.
Пущинята още кара така, след едно зареждане доволно вкъщи на зарядно.

koko156
14-05-2011, 21:52
Питам за лампичката,щото моята от няколко седмици свети и то постояно.По-рано след запалване си изгасяше.
Съмнява ме акумулатара,щото е някъв италянски и отдавна би трябваро да се е предал.Иначе пали от раз.
На фичо акумулатора е 2г бош силвер s4 или s5 за около 150лв и като го чукна с мултисета показва 12.7-12.8в,а при запалена кола 13.4.Тоя на алфата показва 12.5 при откачен акумулатор,при запален двигател 13.2-13.3в.Което ме навежда на мисълта,че зарежда.Или лампта се е*ава или нещо електрониката го отчита,че си заминава и ме предупреждава,ама чак пък толкоз да и чувствителна е*ахти,не вярвам.

oem
14-05-2011, 22:53
Алтернатора ти зарежда малко. 13.2 е слабо. За това ти свети вътре. Добър заряд е между 13.8 и 14.4.

nicola 59
15-05-2011, 02:06
Алтернатора ти зарежда малко. 13.2 е слабо. За това ти свети вътре. Добър заряд е между 13.8 и 14.4.

14 волта или 14 и малко е нормално

kolev
17-05-2011, 10:46
Колко волта трябва да има на клемите на акумулатора ако зарежда нормално алтернатора и влияе ли се от това колко е разреден?
Че на 146 нещо увехна акумулатора, сега се зарежда на домашно зарядно, но в колата същия показваше 13.4 волта след като го позаредихме малко да запали и да я приберем.
Уф да допиша... на изгасен двигател показваше 12.2 волта преди паленето вързан.

аз на твое място бих премерил и с друг уред и ако покаже същото, щях да сваля четките да ги видя как са и да почистя всички клеми.

morfius
17-05-2011, 14:15
аз на твое място бих премерил и с друг уред и ако покаже същото, щях да сваля четките да ги видя как са и да почистя всички клеми.

Уреда до сега не ме е подвеждал ... ГДР производство професионално :)

Всъщност питанката ми беше може ли заминаващ си и недозареден акумулатор да срине толкова зарядното напрежение.

Колкото до четките и другите чарколя ... ако е нещо за ремонт ще му търся майстор.
Но за момента търкаля така от както е пусната темата, като акумулатора определено е хахав - беше паднало под 5 градуса една от сутрините и запали с клизма, а от както е над 5 ... не е правил проблем.
Чуденки всякакви...

Sunny
17-05-2011, 14:25
Алтернатора ти зарежда малко. 13.2 е слабо. За това ти свети вътре. Добър заряд е между 13.8 и 14.4.

Това е верният отговор .

13,8v - 14,2v без консуматори . С включени консуматори мощни като светлини , парно и други не трябва да пада под 13,4v при около 2000 об/мин което е номиналното за добър заряд на акумулатора .
Акумулатора не трябва да събаря зарядния ток на алтернатора освен ако не е много разреден .

mordohy
17-05-2011, 23:10
Престанете да обсъждате напрежение под 14 волта.
Това е минало, някъде преди Москвич 412. След него говориме за 14.2-14,4 волта.
До 14-13,8 при включени всички консуматори, казваме, че е приемливо.
Под това е смукане на пръсти!
Колев ме изпревари, щото два пъти си разглобих генератора, до като разбера, че ветерана ме е предал- показваше с един волт по-малко!
Така, че юстирайте си урОдите!

Tedo
31-05-2011, 21:13
Ако на плюса на генератора спрямо маса ти дава 900-1500 ома, означава , че намотката и диодите са си наред.


При мен дава 1800, това нормално ли е?

mordohy
31-05-2011, 21:53
Да:thumbup:

mimouzunov
31-05-2011, 23:27
Престанете да обсъждате напрежение под 14 волта.
Това е минало, някъде преди Москвич 412. След него говориме за 14.2-14,4 волта.
До 14-13,8 при включени всички консуматори, казваме, че е приемливо.
Под това е смукане на пръсти!
Колев ме изпревари, щото два пъти си разглобих генератора, до като разбера, че ветерана ме е предал- показваше с един волт по-малко!
Така, че юстирайте си урОдите!

Няма 155-ца 8 клапанова която да го потвърждава това!!!
На празен ход с включени всички консуматори напрежението е далеч под 14 волта... Мерено е на една от сбирките ни (на 4-5 коли) и всички бяха... зле.... Невярвам и при другите (155 8в) да е по-различно...
И не ме наплюваите сега ,че имам лабави връзки и тн... Електрически колата е дооста добре прегледана и даже са и направени някои модове за да е по-стабилно напрежението...

mordohy
31-05-2011, 23:34
Колега, никъде не съм твърдял, че на нашите кошници оригиналните динама са добри! Единствения начин да ги накараш да работят добре е да им сложиш външен реле-регулатор, който пък да се захрани по една особена схема.
Тогава или хоро ще се кине или тупан ще се пука!
Тоест или ще издържи на тоя режим или ще се скапят диодите, които са основните виновници заедно с реле-регулатора, дето си бае сам на себе си!

mimouzunov
01-06-2011, 08:10
Колега, никъде не съм твърдял, че на нашите кошници оригиналните динама са добри! Единствения начин да ги накараш да работят добре е да им сложиш външен реле-регулатор, който пък да се захрани по една особена схема.
Тогава или хоро ще се кине или тупан ще се пука!
Тоест или ще издържи на тоя режим или ще се скапят диодите, които са основните виновници заедно с реле-регулатора, дето си бае сам на себе си!

Отново си прав :evil:
При мен проблема беше по-скоро в това ,че алтернатора си следи измисленото напрежение от малките диоди които нямат много общо с основното напрежение в колата.. :beer:

kolev
01-06-2011, 12:04
то нарочно е направено регулацията да става по изхода на алтернатора, а не по акумулатора, щото ако там се случи да имаш лоша връзка , алтернатора ще вдигне напрежението и ще изгори де що има електроника и крушки и каквото се сетиш по тая кола.
затова първо се мери напрежението директно на алтернатора и после на акумулатора. на празен ход с включени консуматори ако напрежението е около 13,6 няма нищо притеснително.

mimouzunov
01-06-2011, 14:45
то нарочно е направено регулацията да става по изхода на алтернатора, а не по акумулатора, щото ако там се случи да имаш лоша връзка , алтернатора ще вдигне напрежението и ще изгори де що има електроника и крушки и каквото се сетиш по тая кола.
затова първо се мери напрежението директно на алтернатора и после на акумулатора. на празен ход с включени консуматори ако напрежението е около 13,6 няма нищо притеснително.

Че нали алтернатора и акумулатора са свързани с един хубав дебел кабел... Които теоретично нетрябва да прави пад и би трябвало каквото има на изхода на алтернатора това да е и на акумулатора...
При мен примерно като пусна реотани климатроници фарове всякакви (къси дълги мъгла) парно и тн напрежението на празен ход го няма никакво!!Просто алтернатора несмогва... И по-скоро се получава така защото същия не следи реално истинското напрежение на инсталацията а друго получено от други диоди...
А за питащия ,според мен е съвсем възможно от калпав акумулатор да не вдига напрежението при заряд в колата... Ако някои невярва да заповяда да му дам един такъв :flirt:

kolev
01-06-2011, 15:22
тц
дебелия кабел от акумулатора отива на стартера. друг кабел от алтернатора отива на стартера. затова се мери напрежението и директно на алтернатора и на акумулатора щото тая връзка оксидира там от големия ток. а и като завъртиш стартера , по тоя кабел ти пада напрежението с има няма 2 волта.
как е направена индикацията за зареждането при 155. с крушка или със светодиод. ако е с крушка, мога да ти кажа как да подобриш сериозно работата на алтернатора.

mimouzunov
01-06-2011, 15:33
тц
дебелия кабел от акумулатора отива на стартера. друг кабел от алтернатора отива на стартера. затова се мери напрежението и директно на алтернатора и на акумулатора щото тая връзка оксидира там от големия ток. а и като завъртиш стартера , по тоя кабел ти пада напрежението с има няма 2 волта.
как е направена индикацията за зареждането при 155. с крушка или със светодиод. ако е с крушка, мога да ти кажа как да подобриш сериозно работата на алтернатора.

С крушка е...
Още преди години съм вързал с доста дебел кабел алтернатора и акумулатора дирекно...Но само от това нямаше ефект.. Преправих зареждането още тогава с друк релерегулатор и тн... В момента колата е що годе в някакви норми ,но с доста преправяне...
Аз говорех за оригиналния вид на схемата и за това ,че с времето и с безброините връзки се получават всякакви аномалии , и за това че алтернатора (релерегулатора) не следи истинското напрежение....

п.с. Знам ,че кабела от алтернатора по оригинално му не отива дирекно в акумулатора ;)

kolev
01-06-2011, 15:38
колко вата е крушката. алтернатора бош ли е.

mimouzunov
01-06-2011, 18:01
колко вата е крушката. алтернатора бош ли е.

Крушката е около ват или два... Нямам идея... Алтернатора е Бош...

Furious 155
01-06-2011, 18:16
Крушката е около ват или два... Нямам идея... Алтернатора е Бош...
Крушката е на таблото и е 1.2 вата. Алтернатора си е стандартния - мисля е бош май....

mordohy
01-06-2011, 21:23
За акумулатора 6+ !
Ако някой не вярва, имам и противоположния пример!
Държи на 14.6 волта!
Трите малки диода, с течение на времето се поизхабяват и просто не могат да дадат достатъчно ток на релерегулатора. Това е другата причина да не дава необходимото напрежение, заедно с диодите, кабелите и прочие простотии.
Решението е просто.
Тука ще вмъкна и решението на проблема, поставен от Колев - презаряда или по-точно лавинообразното нарастване на напрежението, когато гори всичко, дето може. На старите кочини главно крушките!
Слагаме външен реле-регулатор, който през едно реле и БУШОН 5 А се захранва директно от акумулатора.( по желание, може да се вземе и от входа на клемното табло, но това вече си е за манияци).
Казвам 5 А , защото тука говориме за динама 55 или 65 А.
По-новите нямат тия проблеми. Техните са други!
При тая схема, регулатора ще следи напрежението на акумулатора, а не на шибаните му диоди.
При всяко включване на консуматор, регулатора автоматично ще си вдига напрежението така, че да компенсира пада и напрежението да е винаги еднакво.
Сега за ситуацията, когато динамото е на обороти, а кабела към акумулатора се прекъсне!!!
В схемата на външшния реле-регулатор, акумулатора влиза като един кондензатор с много голям капацитет.
Това създаваше проблеми при старите системи и тогава изгаряше де - що е включено.
Сегашните си имат един кондензатор на динамото .22Мф, който се предполага, че върши същата работа, ама производителите пак съветват, да не махаме клема на акумулатора на запален двигател.
Пренапрежение; изгаря всичко; компа; комутатора; лампите; гръмва акумулатора; тъщата де обявява за некадърник; жена ти те гледа като за последно...
Забравете за тая Апокалиптика.
Първом кочините за които говорим, нямат тая електроника, а и да имат нещо е от стария материал, а той не се предава лесно!
На мене, обаче ми изгоряха така много добри крушки и се ядосах!
Накратко, Колев, като се боиш от токов удар, правиш един съставен транзистор около 10 А. Режима му е- има-няма, тоест ключов. Туряш го в схема ОБ и с един опорен ценер и делител на напрежение го караш да се отпушва при 15 волта.
С цялата тая обемна конструкция( аз така го направих, щото нямах време), окъсяваш гореупоменатия с главни букви бушон 5 А.
Мръдне ли над 15 волта и бушона цъфва.!
Това на теория!
Аз препоръчвам или по-бавен транзистор или на 16 волта.
Това от практиката ми!
Разбира се, всеки може да си добави и обогати тия неща.
Едит: В Кюстендил има поне три много лачени 155-ци. Много ме е яд, като ги гледам и тъпанарите не поемат нищо! Аз им казвам: дайте да ви оправя тия неща, а те ми се надуват! Нямат представа, как ще им се отпушат колите. Защото нали знаете, че запалването е също функция на напрежението на динамото!
Баси и поста! Дръннах две ракии,до като го напиша!

kolev
02-06-2011, 10:38
Крушката е на таблото и е 1.2 вата. Алтернатора си е стандартния - мисля е бош май....

значи при 33 има абсолютно същия проблем.вместо крушката се поставя мощен резистор, както вече е направено при 145/146. ето тука съм писал за 33
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=819762&postcount=24
ефекта е че алтернатора тръгва веднага след завъртане и под товар държи стабилно напрежението. според мен е правилното решение на проблема, лесно се прави и струва стотинки.

мордохай, това с транзистора е добра идея. аз бих го закачил да управлява едно реле което при пренапрежение да прекъсва ротора, ама много сложно става и то все едно 2-ри реле регулатор идва.

mordohy
02-06-2011, 21:30
значи при 33 има абсолютно същия проблем.вместо крушката се поставя мощен резистор, както вече е направено при 145/146. ето тука съм писал за 33
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=819762&postcount=24
ефекта е че алтернатора тръгва веднага след завъртане и под товар държи стабилно напрежението. според мен е правилното решение на проблема, лесно се прави и струва стотинки.

мордохай, това с транзистора е добра идея. аз бих го закачил да управлява едно реле което при пренапрежение да прекъсва ротора, ама много сложно става и то все едно 2-ри реле регулатор идва.
По-добре е само с транзистор. По-бърз е, а освен това и веднага окъсява и ротора. Тука е най-голямата гяволия, защото нали се сещаш,че магнитното поле си държи няколко Мсек.

syscop
02-06-2011, 21:38
...при пренапрежение да прекъсва ротора, ама много сложно става и то все едно 2-ри реле регулатор идва.

И какво се получава при въртене на ротор с относително голям брой навивки в магнитно поле ?

mordohy
02-06-2011, 21:53
И какво се получава при въртене на ротор с относително голям брой навивки в магнитно поле ?
Ами индуцира се ел. ток. Колкото повече намотки, толкова по-голямо е напрежението!

syscop
02-06-2011, 22:22
Не точно. Индуктира се напрежение. Токът ще протече, когато някъде се затвори веригата.
Мисълта ми е, че не е редно да се прекъсне възбудителната намотка при работещ генератор - не е ясно, какво ще се случи !

myato
02-06-2011, 22:34
Не точно. Индуктира се напрежение. Токът ще протече, когато някъде се затвори веригата.
Мисълта ми е, че не е редно да се прекъсне възбудителната намотка при работещ генератор - не е ясно, какво ще се случи !

Нищо няма да се случи по причините,които си описал по-горе.И се индуцира електродвижеща сила.Не ток и не напрежение.

mordohy
02-06-2011, 23:01
Не точно. Индуктира се напрежение. Токът ще протече, когато някъде се затвори веригата.
Мисълта ми е, че не е редно да се прекъсне възбудителната намотка при работещ генератор - не е ясно, какво ще се случи !
Колега, зададе въпроса, като на ученици в 7-ми клас, в час по електротехника.
Ако имаш впредвид нашите генератори, чети по-внимателно.
Намотката на ротора, с която се занимаваме, е електромагнита и както и да се върти той, намотката си се върти с него:director:.
Следователно не говориме за индуктиране на ЕДН в нея. Бъркаш се с правотоковите динама.
По-горе съм пояснил, че с транзисторната простотия окъсяваме тая намотка.
Освен това, нещата ги решаваме ние и те стават, а не се случват!
Ха наздраве!:cheers:

syscop
02-06-2011, 23:12
Съгласен, че окъсяването е решение, добро или лошо друг въпрос. :cheers:
На мен ми е малко късно да почвам:sleep:

mimouzunov
03-06-2011, 00:27
Съгласен, че окъсяването е решение, добро или лошо друг въпрос. :cheers:
На мен ми е малко късно да почвам:sleep:

Няма какво да почваш!!!
Прекъсването за което говорят по-нагоре е с цел защита от пренапрежение...

didod
03-06-2011, 17:57
Да разбирам ли, че ако сменя 16-годишната си крушка на таблото, имам шанс да подобря работата на алтернатора? Дори и с малко? Или нищо не съм рабрал? :)

kolev
03-06-2011, 18:02
Да разбирам ли, че ако сменя 16-годишната си крушка на таблото, имам шанс да подобря работата на алтернатора? Дори и с малко? Или нищо не съм рабрал? :)

ДА, а най-лесния начин е като я смениш, паралелно на нея да вържеш още една 2вата и да я скриеш вътре в таблото. тя и без това свети само докато запалиш.

mordohy
04-06-2011, 09:03
ДА, а най-лесния начин е като я смениш, паралелно на нея да вържеш още една 2вата и да я скриеш вътре в таблото. тя и без това свети само докато запалиш.
Пет вата, бе Колев, или си признай колко беше съпротивлението!:sex:

didod
04-06-2011, 09:29
А доколко температурата влияе на напрежението? Знам, че има корекция, но доколко? Щото през зимата при мен стои около 14,5 в началото и после сваля до 14,2. Сега в жегите сваля до 13,7-13,8 някъде. Дали е нормално?

kolev
04-06-2011, 13:14
Пет вата, бе Колев, или си признай колко беше съпротивлението!:sex:
понеже крушките с тоя корпус са само 1,2вата и 2вата, давам 3 варианта
1-ви - паралелно на крушката се поставя още една и се скрива зад таблото
2-ри - паралелно на крушката се поставя резистор 100ома 5вата и се скрива зад таблото
3-ти - индикационната крушка се заменя със светодиод с токоограничаващо ресисторче и паралелно на тях се поставя резистор 56ома 5вата и се скрива зад таблото

при по-новите модели е направено по 3-ти вариант, да не каже някой че си измислям глупости :)
какво се печели от това - алтернатора тръгва веднага и индикацията гасне веднага. в някои случаи двигателя трябва да се изфорсира леко за да загасне лампата- това вече няма да се случва. по-добри напрежения което значи и по-дълъг живот за акумулатора. който иска да пробва, да си премери напреженията преди и след модификацията за да се види разликата.


А доколко температурата влияе на напрежението? Знам, че има корекция, но доколко? Щото през зимата при мен стои около 14,5 в началото и после сваля до 14,2. Сега в жегите сваля до 13,7-13,8 някъде. Дали е нормално?
температурата влияе и напреженията при теб са идеални. без товар на празен ход не трябва да пада под 13,7-13,8

marian2784
30-06-2011, 23:44
Ако може да питам по-знаещите:при 13.8 волта без консуматори и 13,6 при пускане на перките,има ли за какво да се притеснявам,и дали ако полирам колектора и четките ще се подобри ли малко положението?

mordohy
21-07-2011, 12:53
Сега го виждам и за това сега ти отговарям.
Не пипай колектора и четките, ако не са съвсем умрели.
Тъмното оцветяване е нормално за колекторните пръстени.
Напрежението на динамото ти не е манияшко, но е в допустимите граници.
С една дума, не дърпай котарака за опашката!

myato
12-10-2011, 12:15
Да вдигна темата с едно въпросче...
Всичко тръгна от това, че забелязах случайно, че когато е пуснат мигача, бутона за аварийните едва забележимо примигва с мигача (колата е фиат Браво, при нея бутона на аварийните свети постоянно като е на контакт);
Отделно колата само понякога пали трудно (няма модел, топла, студена, всякак го прави)... Когато си пали нормално, пали от половин врътване на ключа, когато не иска да пали, стартера прави поне 3-4 врътки и то го чувам, че върти някак мудно (все едно, че се опитваш да запалиш колата на по-малко цилиндри)...
Закачах ФЕС да видя за грешка от някой датчик ама ЦЪ...
Реших и да измеря напрежението на акумулатора и то леееекичко ме притеснява: 13.8 волта при изгасена кола (на клемите) и над 15 волта (май беше 15.5 даже но не съм убеден) при работеща без никакви консуматори (пак на клемите)... :new_Eyecrazy:

Нормални ли са тези напрежения и ако не са, дали може да има връзка с трудното палене понякога..?

Това,че примигва бутонът на аварийните,най-вероятно е от релето на мигачите.Някъде в него или на клемите му има лош контакт и затваря веригата с утечка през индикатора.
Проблемът с паленето ми мирише на стартер за ремонт - вероятно затяга и прави голяма консумация.
Алтернаторът ти определено презарежда.Нормално напрежение е 14 +/-0,2V.

kolev
12-10-2011, 12:15
сменяш ли крушки често. ако не, мери с друг уред.

lordliness
12-10-2011, 16:20
На една от колите ми нямаше добра маса между двигателя и купето,и имаше подобни на твоите симптоми.Смених въпросния кабел и се оправи,възможно да го прави и от износена втулка, тогава понякога върти трудно.

mordohy
12-10-2011, 18:37
На една от колите ми нямаше добра маса между двигателя и купето,и имаше подобни на твоите симптоми.Смених въпросния кабел и се оправи,възможно да го прави и от износена втулка, тогава понякога върти трудно.
Освен това, провери и за други маси по купето.
Определено уреда ти лъже.
Нормално зареден акумулатор има около 12,7 -12.6 волта.
Уреда може да те лъже и от изтощена батерия

mordohy
12-10-2011, 22:29
Проблема се оказа калпав мултицет :)
Мултицета е калпав и това е истина, ама не той е проблема:chair:
Какво стана!

badmadafaka
13-10-2011, 00:17
Мултицета е калпав и това е истина, ама не той е проблема:chair:
Какво стана!
Той беше проблема за зарядното напрежение, за паленето проблема все още е мистерия... Изказаха се предположения, че като постои колата и пада налягането на тунджата и затова става така, не е ясно засега...:?

kolev
13-10-2011, 10:41
Той беше проблема за зарядното напрежение, за паленето проблема все още е мистерия... Изказаха се предположения, че като постои колата и пада налягането на тунджата и затова става така, не е ясно засега...:?

не думай ;)

за стартера, почистваш масите на двигателя и дебелите кабели от акумулатора до стартера и алтернатора. може и четките ти да са поизносени.

badmadafaka
13-10-2011, 10:49
Добре, аз това ясно, че ще го направя с чистенето и притягането на кабели, маси, столове и т.н. (стига да останат два часа свободни тия дни)... Обаче трудното палене става примерно веднъж от 5 паления и то е някакси тръгва рязко да върти и след една секунда прави едно-две много провлачени врътвания все едно, че мигновенно е паднал целия акумулатор и умира колата и пали... Сутринта в 7.30 на студа запали само като ме видя, че излизам от входната врата, а си мислех, че тогава ще се прояви като мръсница...

mordohy
13-10-2011, 10:55
А тая простотия при мене я прави от по-голямо предварение, ама аз си я знам!

badmadafaka
13-10-2011, 11:03
Хм... дали пък и при мен не е така тогава... Колата е с ремап купена (внесена от Италия) и наистина върви на змей за 1.2 - така, че може пък и нещо такова да се окаже :bash:
Аз всъщност нямам ясна идея дали сега е почнала да го прави или си е била така отначалото...

mordohy
13-10-2011, 17:12
За да не се вкарваш във филми, такава простотия се получава и от износени втулки на стартера.
Симптомите са идентични.
На студено върти, а на топло се замисля.

badmadafaka
13-10-2011, 21:07
Лошото е, че няма закономерност... Както и да е засега така пък ако е нещо сериозно то ще си покаже :)

kolev
14-10-2011, 09:41
да, ако е от стартера ще почне все по-често да го прави. като ти омръзне, сваляш го, правиш му една пълна ревизия и си в джаза.

pakumba
25-10-2011, 18:06
Аз да кажа по темата, че вие се отплеснахте- зареждане 13.9 без консуматори на празен ход, 13.7 с всички консуматори на празен ход, в движение без сериозни консуматори от 13.8 до 13.9 държи. А акумулатора ми като не я паля 1 седмица и пада до 12,2В и колата пали, макар и да чувам, че върти по-бавно от нормалното.

myato
25-10-2011, 21:55
Аз да кажа по темата, че вие се отплеснахте- зареждане 13.9 без консуматори на празен ход, 13.7 с всички консуматори на празен ход, в движение без сериозни консуматори от 13.8 до 13.9 държи. А акумулатора ми като не я паля 1 седмица и пада до 12,2В и колата пали, макар и да чувам, че върти по-бавно от нормалното.

В нормата си.Питай си шапката.

bemy
24-11-2012, 13:05
Възможно ли е алтернатора да не зарежда добре и въпреки това лампата на таблото да не свети ?

Jivko7777
24-11-2012, 13:15
Възможно ли е алтернатора да не зарежда добре и въпреки това лампата на таблото да не свети ?

може замерете я просто колко зарежда и готово

bemy
24-11-2012, 14:20
Ами замерих ,но с много неточен уред ,голям е обхвата и няма десетична точка ,показва 13 ,но колко 13 не е ясно .При недостатъчен заряд нали лампата трябва да светне ?

kolev
24-11-2012, 14:26
свети при липса на заряд. тоест когато напрежението на акумулатора е по-високо от това на алтернатора.

bemy
28-11-2012, 19:05
14,2 V предполагам е добре за зарядно напрежение .

Galeano
28-11-2012, 20:27
14,2 V предполагам е добре за зарядно напрежение .


Перфектно

The_Game
16-12-2012, 15:35
А напрежение 14.6V как е ? Знам че 0.2 десети не са много но все пак е извън границите.

Това напрежение ми е на малки обороти независимо от разредеността на акумулатора. В обороти отново е 14.6.

Мерих го с мултицет и дисплея на кондензатора също показва толкова.

mordohy
16-12-2012, 17:13
А напрежение 14.6V как е ? Знам че 0.2 десети не са много но все пак е извън границите.

Това напрежение ми е на малки обороти независимо от разредеността на акумулатора. В обороти отново е 14.6.

Мерих го с мултицет и дисплея на кондензатора също показва толкова.
По принцип 14.6 е стандарт за японските коли.
При нашите се получава, когато си тръгне акумулатора!

The_Game
16-12-2012, 17:56
По принцип 14.6 е стандарт за японските коли.
При нашите се получава, когато си тръгне акумулатора!

Акумулатора е сменен и преди и сега пак си е 14.6V

kolev
17-12-2012, 10:06
14,6 е ок. на някои автомобили е 14,8 - малко повечко но пак няма проблеми. то зависи и с какъв уред е мерено.

Bobo
17-12-2012, 22:56
14,6 е ок. на някои автомобили е 14,8 - малко повечко но пак няма проблеми. то зависи и с какъв уред е мерено.

Аз досега такива стойности на читав алтернатор не съм виждал ;)

Da_Fuse
18-12-2012, 00:41
+1!

kolev
18-12-2012, 10:59
причината за да се следи напрежението е за да не се допуска кипене на електролита /което всъщност е електролиза на водата/. при 14,8 волта няма кипене - факт!

ето каталог с алтернатори и границите в които регулират напрежението
http://www.microcom7.com/VTA_TID_MID/Alternators.pdf

ето мануал на тойота
http://www.toyotabg.net/download/file.php?id=14286

та 14,6 е перфе особено на нова кола. като се поокислят буксите след няколко години и ще падне с 200-300 миливолта та всички да са доволни :D

mordohy
18-12-2012, 11:31
А на някой да му хрумва, че може батерията на уреда да е паднала?:priest:

kolev
18-12-2012, 12:14
бе може, но едва ли. нормални са такива стойности, кой е казал че напрежението трябва да е 14,398765(4) волта.
отделно има и температурна компенсация. лятото можеш да премериш на една кола 13,7 , а зимата 14,7. може като запалиш да вдигне 14,6 и след 30 минути каране да падне до 14. щом не кипи акумулатора и не горят крушките, значи всичко е ток и жица :D . вече мога да ти напиша цяла дисертация за акумулатори и алтернатори заради такива "експерти" дето се хващат за 100миливолта. да не говорим че напрежението е косвен признак за зареденоста. най-малкото не знаеш каква е гъстотата на електролита и при каква температура е замерено това.

ecotronic
18-12-2012, 14:16
Причината за да се ограничава напрежението на алтернатора не е за да се избегне кипенето, защото напрежението на напълно-зареден акумулатор (при което започва бурно кипене и гъстотата на електролита достига 1,28 e над 15,5 V.
Причената за да се ограничи напрежението на 14,2 - 14,7 V. е това да се ограничи стойността на зарядния ток, който не е добре да надвишава 1/10 от капацитета на акумулатора.
Поради това не е добра идея да се слага акумулатор с капацитет по-малък от предписания.
Може да се каже, че колкото акумулаторът на един автомобил е с по-малък капацитет, толкова максималното напрежение на алтернатора е по-ниско и обратното.

kolev
18-12-2012, 14:42
не мога да се съглася.
колата няма как да разбере колко голям акумулатор си и сложил и с какъв ток да го зарежда. по тая логика на оловен акумулатор 6 ампер часа колко трябва да му е зарядното напрежение щото то пак си е 14,4 волта.
14,4 волта е прието за граница след която започва кипене. в действителност е повече. един акумулатор в автомобила никога не се зарежда на 100% от алтернатора. за да е напълно зареден, трябва да го включиш на зарядно, то да го "кипне" за Н часа и след това да продължи с поддържащ заряд.

mordohy
18-12-2012, 15:12
Съвсем отговорно мога да ви заявя, че колкото по-скапан е акумулатора, толкова е по-високо напрежението. Тая зависимост я има и съобразно капацитета на акумулатора.Колкото по-голям, толкова по-ниско е замереното напрежение. Причината е различното съпротивление и пада.
Нищо революционно.
Колкото до тока, той се ограничава и от руги неща, не само от регулатора.

kolev
18-12-2012, 15:24
http://www.berga-batterien.de/technologie_powerblock.php

ето тука едни "специални" берга за системи 14,8в :hehe:

ecotronic
18-12-2012, 16:06
не мога да се съглася.
колата няма как да разбере колко голям акумулатор си и сложил и с какъв ток да го зарежда. по тая логика на оловен акумулатор 6 ампер часа колко трябва да му е зарядното напрежение щото то пак си е 14,4 волта.
14,4 волта е прието за граница след която започва кипене. в действителност е повече. един акумулатор в автомобила никога не се зарежда на 100% от алтернатора. за да е напълно зареден, трябва да го включиш на зарядно, то да го "кипне" за Н часа и след това да продължи с поддържащ заряд.

На това превозно срество, което е със 6 А/H акумулатор, едва ли алтернаторът му е с мощност 1 kW.

Напрежението на регулатора е съобразено от производителя с капацитета на акумулатора и с мощността на алтернатора.

Сложи един 6 A/H акумулатор на един 1 kW алтернатор с напрежение 14, 7 V и ще го скапеш за отрицателно време.

kolev
18-12-2012, 16:19
напрежението на алтернатора няма нищо общо с капацитета на батерията , а с факта че тя е оловно киселинна.

токът на алтернатора е съобразен с нуждите на автомобила.

капацитетът на батерията е съобразен с нуждата на двигателя при стартирането му. затова типът който се използва в автомобилите е "стартерна батерия".

ecotronic
18-12-2012, 16:36
напрежението на алтернатора няма нищо общо с капацитета на батерията , а с факта че тя е оловно киселинна.

токът на алтернатора е съобразен с нуждите на автомобила.

капацитетът на батерията е съобразен с нуждата на двигателя при стартирането му. затова типът който се използва в автомобилите е "стартерна батерия".

ОК. Ще ти дам пример с твоята 6 ампер часова батерия.
Нейният заряден ток не трябва да надвишава 0,6 ампера.
Ако я сложим на зарядно устройство, ако напрежението на батерията е 12V и ако зарядният ток е 0,6 А , това означава, че вътрешното съпротивление на батерията е 20 ома.
Сега ако свържем тази батерия към източник на напрежение с неограничена товароспособност и 14,7 волта между изводите му, ще получим заряден ток 0,735 А. Т. е с 22% над номиналния, което означава, че съсипваме акумулатора.

kolev
18-12-2012, 16:59
ако предположим че сметката ти е вярна, направи я сега за 60ач. ще преместиш запетаята и в крайна сметка пак ще ги получиш тия 22% отгоре за 60ач. така ли е.

зареждането е протичане на ток между точки с различен потенциал. с покачване напрежението на акумулатора (изравняване на потенциалите), зарядния ток спада.

въпроса на колегата беше нормално ли е зарядно напрежение 14,6 волта
-да, като се има в предвид че е и зима. ако желае, да го замери и при загряла кола - ще е по-малко заради температурната компенсация. също масово новите коли излизат от завода със зарядно 14,8. като станат дърти кошници и напрежението им ще спадне :D

ecotronic
18-12-2012, 18:10
ако предположим че сметката ти е вярна, направи я сега за 60ач. ще преместиш запетаята и в крайна сметка пак ще ги получиш тия 22% отгоре за 60ач. така ли е.

зареждането е протичане на ток между точки с различен потенциал. с покачване напрежението на акумулатора (изравняване на потенциалите), зарядния ток спада.

въпроса на колегата беше нормално ли е зарядно напрежение 14,6 волта
-да, като се има в предвид че е и зима. ако желае, да го замери и при загряла кола - ще е по-малко заради температурната компенсация. също масово новите коли излизат от завода със зарядно 14,8. като станат дърти кошници и напрежението им ще спадне :D

Така е. Това само означава, че дискутираните стойности 14,2 - 14,8 са подбрани за да удовлетворят по-малко всички условия. Предполага се че тези 22% над номиналния заряден ток не са фатални. Но по-добре ще е ако ги няма.
Отново става ясно това, че с годините се е наложило едно техническо решение, което цели простота, взаимозаменяемост и универсалност, но далеч не е най-правилното.
Навярно ще се съгласиш с това, че ако зареждаш акумулатора с параметрите, предписани от производителя му вместо с тези на конструктора на колата, той би имал по-дълъг живот.
Техническото изпълнение на подобен способ на заряд не е космическа технология и точно на теб не трябва да го обяснявам.
Друг е въпросът за планираното остаряване и изобщо за неща, от които само крайният потребител има полза.

bemy
18-12-2012, 19:17
Само да спомена един констатиран факт ,преди със стария акумулатор зарядното напрежение ми беше 14,2 V .Преди 2 дена си купих нов ,щото стария не става вече и зарядното напрежение при новия падна на 13,9 V .

kolev
19-12-2012, 10:24
Така е. Това само означава, че дискутираните стойности 14,2 - 14,8 са подбрани за да удовлетворят по-малко всички условия. Предполага се че тези 22% над номиналния заряден ток не са фатални. Но по-добре ще е ако ги няма.
Отново става ясно това, че с годините се е наложило едно техническо решение, което цели простота, взаимозаменяемост и универсалност, но далеч не е най-правилното.
Навярно ще се съгласиш с това, че ако зареждаш акумулатора с параметрите, предписани от производителя му вместо с тези на конструктора на колата, той би имал по-дълъг живот.
Техническото изпълнение на подобен способ на заряд не е космическа технология и точно на теб не трябва да го обяснявам.
Друг е въпросът за планираното остаряване и изобщо за неща, от които само крайният потребител има полза.
при някои автомобили дори след запалване зарядното се вдига за известно време над 15 волта за да може да се върне ток максимално бързо в акумулатора. живота му е на второ място.
безспорно ако го зареждаш по предписание и не дърпаш големи токове от него ще изкара много. само че в автомобила, акумулатора е стартерна батерия. работи в най-лошия режим. когато е студен дърпаш от него огромен ток и после го поддържаш на някакъв компромисен заряд. това не пречи на някои акумулатори да изкарат и по 10 години без никаква поддръжка и даже сваляне от колата. другите в добрия случай си изкарват гаранцията. то всичко вече така се произвежда.

mordohy
19-12-2012, 11:54
напрежението на алтернатора няма нищо общо с капацитета на батерията , а с факта че тя е оловно киселинна.

токът на алтернатора е съобразен с нуждите на автомобила.

капацитетът на батерията е съобразен с нуждата на двигателя при стартирането му. затова типът който се използва в автомобилите е "стартерна батерия".
Пак от мухата сте направили слон!:bash:
Капацитета, както и колко е стар акумулатора имат значение, защото и съпротивлението им е различно. От там и се получава разликата при замерване, защото има пад на напрежението.
Да, има и такива, дето си зареждат по 14.8, но това не е полезно за акумулатора.
Най-доброто напрежение е 14.2-14.4 волта.
Всичко останало са компромиси!

kolev
19-12-2012, 12:14
много ясно, ама забележи - все още не сме го обърнали на пукане и ядене :grin:
айде сега кажи що дъртите трактори имат копче към регулатора "лято-зима" - лято 13,8, зима - 14,4

а новите акумулатори са сухо заредени. по принцип трябва да им се направят няколко цикъла на зарядното обаче никой не го прави. затова колегата горе е измерил и различна стойност.

mordohy
19-12-2012, 12:26
много ясно, ама забележи - все още не сме го обърнали на пукане и ядене :grin:
айде сега кажи що дъртите трактори имат копче към регулатора "лято-зима" - лято 13,8, зима - 14,4

а новите акумулатори са сухо заредени. по принцип трябва да им се направят няколко цикъла на зарядното обаче никой не го прави. затова колегата горе е измерил и различна стойност.
Мда!
Просто уникална тема:gruebel:
Шеста страниза без наздравици!