PDA

View Full Version : Въпрос за клапани на Алфа 164ТС



Paf
31-08-2006, 16:10
Здравейте,
Имам следния въпрос.Имам Алфа 164 ТС 1990 г. бензин.Карам си я вече 3- та година.По-принцип не разбирам много от автомобили ..Един познат ми каза че много ми тракали клапаните и да ида някъде да ми ги оправят.Ходих при един пич .. оня като видя Алфа и подскочи .." то било с повдигачи било не знам си кво" .. Та въпроса ми е следния:
Има ли нещо специфично или толкова сложно та се плашат като видят Алфа ?Някой ako e ходил по-майстори за настройка на клапани да каже в какво се състои цялата работа .. щото и да ме пита някой и аз не знам кво да кажа .. с повдигачи ли е с кво е .. Или има ли нещо по-специфично за това че е с два вала.Ако нещо се е прецакало отностно самите клапани или там около тях квото има ...да знам кво да очаквам като цена .. щото както казах по-горе нищо не разбирам от двигатели и да не ме измамят :)Иначе съм от Варна ... ако има някой от Варна тука да каже къде да ида .. някой майстор дето разбира.
Благодаря предварително на всички отговорили :)

търтей
31-08-2006, 16:13
карай и си свиркай:)

virusalfa
31-08-2006, 19:45
Taman ti bqh napisal cqlata operaciq i gadniq komputar mu se preeba klaviaturata,a nqma i kredor.Ima6 li4no saob6tenie :idea:

Venci
31-08-2006, 22:36
Колега, ще ти кажа първото основно правило за клапаните. То гласи, че по добре да са с по-голям луфт и да тракат, отколкото да са по-натегнати, да не ги чуваш и да изгорят. Твоята кола няма повдигачи. Реглажа се извършва с подмяната на пуловете на клапаните. Той Вируса явно ти е обяснил на "лични" като ни е пренебрегнал и не е споделил и с нас :hehe:

75 2.0 turbo
01-09-2006, 01:00
добре регулирани клапани не "тракат" и не горят :wink: не съм сигурен ама съм виждал и съм чувал де 8)

virusalfa
01-09-2006, 09:36
Клапаните се регулират с долни пулове,не като на Самара,Голф или Фиат,тук пулчетата са надянати върху самия клапан и като извадиш капачката,която обикновено майсторите наричат повдигач,обикновено са залепени от маслото за нея.Процедира се така:
1-Сваля се капака
2-Замерва се с хлабиномер действителната хлабина на клапаните и се записва на всеки колко е :!:
3-Правят се белези(може и без тях ако човека дето я прави е специалист) и се разкача веригата,като се внимава да не падне ключалката по ангренажа,та в картера(ше набуташ някой парцал докато я вземеш
4-Свалят се валовете,изваждат се една по една чашките и се замерва дебелината на пулчетата с микрометър,като данните за дебелината се записва за всеки клапан поотделно
5-Ето ти НОРМАЛНИТЕ хлабини:
СМУКАТЕЛНИ-0,37-0,45мм
ИЗПУСКАТЕЛНИ-0,43-0,50мм
6-Изчислява се дебелината на необходимия пул,ПРИМЕРНО-на изпускателен клапан има хлабина 0,60мм,а пула на същия е дебел 2,40мм.На теб ти трябва пул,дебел 2,23мм до 2,30мм.Не е необходимо да се сменят на всички клапани пуловете,първо се замерват и ако е възможно, от един се премества на друг,за да се купят по-малко :idea: Затова са и големите допуски :idea:
Закупуването на пулове става от специализиран магазин,в Александър ауто ги има по около 2лв парчето,като дебелината е през 5 микрона(половин стотна),примерно 2,350,следва 2,355,така ,че има къде да се варира
7-Сглобява се газоразпрез(делението по обратния ред,като преди да се затвори капака,се проверява с два оборота на коляновия вал правилното зацепване.
Дано съм бил изчерпателен :wink:

п.п. Процедурата е същата при всички редови мотори,без 16 клапановите

virusalfa
01-09-2006, 09:46
добре регулирани клапани не "тракат" и не горят :wink: не съм сигурен ама съм виждал и съм чувал де 8)
Не се прави на приятно разсеян,Венци е споменал за пренатегнати клапани,че горят :wink:

virusalfa
01-09-2006, 09:47
Айде да са си както трябва клапаните,а не хлабави или пренатегнати,а? :roll:

Paf
01-09-2006, 15:46
Благодаря много за изчерпателния отговор на virusalfa!Благодаря и на останалите взели отношение по-темата :)Надявам се всичко това да ми е от полза :)