View Full Version : Система за принудителен празен ход- ППХ
Повод за темата е една друга в общи приказки.
Като тема в Общи приказки се писаха доста глупости, за това моля, който пише тука, поне да е наясно с физиката до осми клас, тоест основно образование!!!
Моля и без размахване на дипломи, защото това винаги е проява на лош вкус и човека, който го прави винаги става за смях!
Та какво е ППХ!?
И деята идва още при карбураторите, когато мотори с по-висока компресия, дори и с прекъснато запалване, продължават да работят.
Тоест, получава се произволно самозапалване.
Първоначално се разчита на вакуумни системи да спират горивото на празения ход, а много скоро се поставят и електрични клапани.
От тук до свързването на системата на електронния оборотомер с ел клапана, пътя е много кратък.
Системата се появява по време на петролната криза в средата на 70-те години.
Системата е проста!
Едно ЦК ключе на дроселната клапа на карбуратора, показва дали е отпуснат педала на газта или е натиснат.
Елементарна електронна схема взима сигнал от минуса на бобината и следи за оборотите.
Когато ЦК подава сигнал, че педала е отпуснат, а оборотите са над зададените, примерно 1200-1500, крайния транзистор на схемата се запушва и клапана за празния ход се затваря.
Този режим се нарича ППХ.
При спадане на оборотите под зададената стойност, транзистора се отпушва и мотора си минава в режим на празен ход.
Така една система, която е имала първоначално за цел да предотврати гърмежите в ауспуха при спускане по нанадолнищата и да спира мотора при изключване на контакта, се оказва и , че има нелоша функция на моторна спирачка, както и , че икономисва известно количество гориво.
Първата и фъукция е икономия на ауспуси, а чак след това са забелязали и икономията на гориво!
Трите елемента на системата : оборотомер, клапан и ЦК ключ за положението на педала за газ са неизменни във всички системи, независимо как за маскирани.
Странното е, че когато бях закачил един прост кодочетец на моята талига, порцията гориво никога не ставаше 0. При ППХ в зависимост от оборотите ставаше 0.5 до 0.8 мг.
Значи нещо по електрониката не е било наред!
Или най-тъпото- пикаещи дюзи!
Значи нещо по електрониката не е било наред!
Или най-тъпото- пикаещи дюзи!
Няма как диагностиката да ти покаже че дюзата е отворена механично ! диагностиката показва само как компютъра управлява инжекторите ;)
Само да ви кажа че има разлика м/у инжекторно време и лоад ;)
Освен това нещата за ППВ не съм 100% съгласен щото излиза че колите дето държат празен ход през дросела без клапан както старите са ташак ;)
Няма как диагностиката да ти покаже че дюзата е отворена механично ! диагностиката показва само как компютъра управлява инжекторите ;)
Само да ви кажа че има разлика м/у инжекторно време и лоад ;)
Освен това нещата за ППВ не съм 100% съгласен щото излиза че колите дето държат празен ход през дросела без клапан както старите са ташак ;)
Има нещо такова!:handshake:
Ама и тия бяха с компресия под 10, даже и 7 бара, та им е било все тая!
Виж ауспусите им си гърмяха по нанадолнищата редовно!
Има нещо такова!:handshake:
Ама и тия бяха с компресия под 10, даже и 7 бара, та им е било все тая!
Виж ауспусите им си гърмяха по нанадолнищата редовно!
Да ве ма бъркаш фуел кът режима със ППВ ;) Това са два коренно различни режима и единия изключва другия ;)
Да не говориме че след 2003 година всички марки и производители използват частичен фуел кът заради охлаждане на камери бутали и основно греене на катализатори ;) Ела да ти покажа как кола 2004 година с права генерация на върната газ трещи като на баща ми москвича ;)
Е при моя мотроник 1.7 какво имам всъщност? И какво виждам аз с тоз нашия уред?
А, да се поправя - милисекунди виждам, не милиграми. Демек ще да е инжекторно време.
badmadafaka
04-08-2011, 10:35
Хубава тема :handshake:
Що не обясните разликата между инжекторно време и лоуд, както и между ППХ и фюел кът :book:
ППХ на инглиш е deceleration fuel cut-off , което мисля достатъчно добре описва функцията на системата.
инжектора е един вид електромагнитен клапан. той не се отваря веднага при получаване на сигнал. обикновено му трябва около 1мс. реално ако инжекторните времена са по-малки , инжекторите нямат време да се отворят.
тука не говорим за системи които повишават температурата на изгорелите газове за да държат в работен режим еко инджиплекторите :D
за феновете на спускането на неутрална- прочетете ръководството на колата си. там пише когато двигателя е в движение-да е на скорост :)
ППХ на инглиш е deceleration fuel cut-off , което мисля достатъчно добре описва функцията на системата.
инжектора е един вид електромагнитен клапан. той не се отваря веднага при получаване на сигнал. обикновено му трябва около 1мс. реално ако инжекторните времена са по-малки , инжекторите нямат време да се отворят.
тука не говорим за системи които повишават температурата на изгорелите газове за да държат в работен режим еко инджиплекторите :D
за феновете на спускането на неутрална- прочетете ръководството на колата си. там пише когато двигателя е в движение-да е на скорост :)
Е как да не говориме като 90% от колите ни оригинално са с катализатори! А това за отварянето на инжектора няма да го коментирам искам да ми кажеш при 8000 оборота и инжекторно време 4мс как ще управляваш секвенционална инжекция която има забавяне от 1мс:big_whoops: Всеки инжектор има МИНИМАЛНО време за отваряне което обикновенно на нашите кочини е около 1,1-1,2мс под това време инжектора не се отваря - но това не означава забавяне;)
lordliness
09-08-2011, 09:53
Свободен ход. Синоним на намаление на разхода на гориво.
BlueMotion Technology – това означава намаление на разхода по всевъзможни начини. Високоефективен пример за това е функцията Свободен ход. Тя може да бъде избрана само за TDI (http://www.volkswagen.bg/lexikon/tdi.html) BlueMotion Technology със 103 кВ и опционалната 6-степнна автоматична трансмисия с два съединителя DSG (http://www.volkswagen.bg/lexikon/doppelkupplungsgetriebe_dsg.html). Нейната задача е по-добро оползотворяване на кинетичната енергия на автомобила. За тази цел, когато отпуснете газта, агрегатът автоматично се отделя от задвижването и се поддържа на обороти на празен ход. При натискане на спирачката двигателят отново се свързва със задвижването, а икономичността се подобрява поради спирането на подаването на гориво при режим на принудителен празен ход. По този начин може да спестите около половин литър бензин или дизелово гориво на 100 километра.---Това е реклама на една съвременна кола-пише половин литър/100км. ,а не без хич!Икономията е нищожна,и не страдайте ,че нямате дипломи.Разликата между с дипломи и без е тази http://www.kakvo.org/tword/аматьор български тълковен речник -думата не е обидна.
Свободен ход. Синоним на намаление на разхода на гориво.
BlueMotion Technology – това означава намаление на разхода по всевъзможни начини. Високоефективен пример за това е функцията Свободен ход. Тя може да бъде избрана само за TDI (http://www.volkswagen.bg/lexikon/tdi.html) BlueMotion Technology със 103 кВ и опционалната 6-степнна автоматична трансмисия с два съединителя DSG (http://www.volkswagen.bg/lexikon/doppelkupplungsgetriebe_dsg.html). Нейната задача е по-добро оползотворяване на кинетичната енергия на автомобила. За тази цел, когато отпуснете газта, агрегатът автоматично се отделя от задвижването и се поддържа на обороти на празен ход. При натискане на спирачката двигателят отново се свързва със задвижването, а икономичността се подобрява поради спирането на подаването на гориво при режим на принудителен празен ход. По този начин може да спестите около половин литър бензин или дизелово гориво на 100 километра.---Това е реклама на една съвременна кола-пише половин литър/100км. ,а не без хич!Икономията е нищожна,и не страдайте ,че нямате дипломи.Разликата между с дипломи и без е тази http://www.kakvo.org/tword/аматьор български тълковен речник -думата не е обидна.
Колега, това е много добре, ама темата е за бензиновите мотори!
Колкото за линковете, които си посочил- не ме впечатлиха
Четейки ги се сетих за силажокомбайн CLAAS. Там ТДИ-то е даже по-съвършенно!
Ако има какво да кажеш по темата го кажи, както пишещите по-горе.
Все пак ми стана интересно!
Освен ППХ, както е при по-старите кочини, някой ще систематизира ли останалите системи, че да не хвърляме боб, останалите без дипломи!:screwy:
lordliness
10-08-2011, 08:27
Колега, това е много добре, ама темата е за бензиновите мотори!
Колкото за линковете, които си посочил- не ме впечатлиха
Четейки ги се сетих за силажокомбайн CLAAS. Там ТДИ-то е даже по-съвършенно!
Ако има какво да кажеш по темата го кажи, както пишещите по-горе.
Все пак ми стана интересно!
Освен ППХ, както е при по-старите кочини, някой ще систематизира ли останалите системи, че да не хвърляме боб, останалите без дипломи!:screwy:
Съжалявам, не знаех ,че темата е само за бензинови мотори,но ако четеш внимателно ще видиш ,че в това което съм копирал пише- ''бензин или дизелово гориво''Колкото до писането и казването няма смисъл при толкова корифеи.
Колега, това е много добре, ама темата е за бензиновите мотори!
Колкото за линковете, които си посочил- не ме впечатлиха
Четейки ги се сетих за силажокомбайн CLAAS. Там ТДИ-то е даже по-съвършенно!
Ако има какво да кажеш по темата го кажи, както пишещите по-горе.
Все пак ми стана интересно!
Освен ППХ, както е при по-старите кочини, някой ще систематизира ли останалите системи, че да не хвърляме боб, останалите без дипломи!:screwy:
Ма ти имаш диплома бре, кажи кво конкретно те интересува и аз без диплома ще ти го обесня :wow:
Ма ти имаш диплома бре, кажи кво конкретно те интересува и аз без диплома ще ти го обесня :wow:
Предател мръсен!
Юда!
Знаеш много добре, че сега съм на друга вълна и не се занимавам сериозно, даже изобщо с електроника на ДВГ.
Като говорехме за ППХ, дадох примерите за системата , тоест до където съм заспал.
После се спомена за режима на катализатора и прочие и разбрах, че малко съм изостанал от технологиите!
Точно за това призовах, някой да систематизира нещата!
Желателно смилаемо, без чуждици и сложни изречения!
Така, че седни си на задника и пиши!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.