PDA

View Full Version : Адванс процесор



ecotronic
08-09-2011, 16:02
Здравейте колеги !

Тъй като от предишния ми автомобил съм се убедил от ползата на адванс процесор, въпросът ми е какъв ТАП бихте ми препоръчали за 2.0 t.s. ?
Не искам да коригирам предварението чрез ремап на ECU - то за да не променям работата на бензин.

kolev
08-09-2011, 16:40
тоя би трябвало да ти свърши работа
http://www.aeb.it/products/timing-advance-processors/cobra

ecotronic
08-09-2011, 17:51
Благодаря колега!

Изглежда приличен. До момента карах с правен ТАП, калибриран за съответния двигател. Но сега (след като монтирам газовата уредба) мисля да взема нещо фабрично.

ecotronic
14-09-2011, 23:19
Във връзка с отворената от мен дискусия за ТАП, ще задам въпроса по друг начин:

Моля колегите, с двигатели 2.0 TS с газов инжекцион БЕЗ адванс процесор и без ремап на ECU-то, да споделят впечатленията си относно въздействието на ГИ върху състоянието на двигателя.
Какъв пробег сте направили? Проблеми с изгорели клапани.......и т. н.

didod
15-09-2011, 09:50
8 клапанов брои ли се?

kolev
15-09-2011, 10:25
ако говорим за пропан-бутан, разликата е направо незабележима и двигателя не страда от проблеми при каране на газ. спокойно можеш да минеш без ТАП.

ecotronic
15-09-2011, 13:24
Всички така казват. И все пак щом се говори за ТАП при LPG, или за омаслител, като по-добрия вариант, означава, че има защо.

Затова очаквах някой колега да сподели това, че е минал примерно 100 000 на газ - без тези допълнения и няма значително падане на компресия и т. н.

Не искам да звуча като параноик, а просто парен - каша духа.

kolev
15-09-2011, 13:56
този двигател има нок сензор, което значи че ЕКУ-то може да изменя аванса в някакви граници спрямо октановото число на горивото=не ти трябва ТАП. виж,ако е метан, тогава е друга работа.
омаслител също не ти трябва, клапаните не страдат от прегаряне.сигурно няма нито един ТС с такова чудо монтирано.
щом си карал на газ, сигурно знаеш - всичко по запалването да е ок. провери си бобините че имат склонност да се цепят, свещите и това е.

oem
15-09-2011, 14:36
нок контрола като функция и принцип на работа няма нищо общо с ТАП и повишение на изпреварването ъгъла на запалване. Какво значи ЕКУ-то си гласи само аванса? ЕКУ-то има базисна карта за аванса. То не може да даде повече аванс от аванса в тази карта. Може само да го върне при нужда. При ЕКУ от сериите МЕ7, МЕ9 и по-нови там нещата са малко по-различни, но пак нещата са долу-горе същите.

ТАП-а има функцията да увеличи аванса. Да даде по-голямо изпреварване на запалването спрямо ГМТ. Нещо което пропанбутана и метана го изискват като при пропанбутана може да се мине и без него. Там е само желателно.

Един пример: При многоклапанните двигатели с многоточково впръскване и висока степен на сгъстяване оборудвани с инжекционна ситема с пропанбутан или метан разликата в аванса между двете горива може да бъде от порядъка на 5 - 8 градуса. Например за пропан-бутан максимум +6/7 градуса и при метан максимум +10/12 градуса. Разбирайте това като максимум и в никакъв случай не разбирайте такова повишение в целия диапазон от обороти. И при двете горива прекаляването с аванса може да доведе до детонационно горене в някой диапазон от обороти.

За пример ще ви дам само, че 100 октана бензин по нашите бензиностанции е по-устойчив на детонации от пропан бутана при почти еднакви условия. Визирам конкретно горивата на бензиностанции ЕКО.

ecotronic
15-09-2011, 14:38
Благодаря Ви колеги, за подробните разяснения.

kolev
15-09-2011, 14:55
нок контрола като функция и принцип на работа няма нищо общо с ТАП и повишение на изпреварването ъгъла на запалване. Какво значи ЕКУ-то си гласи само аванса? ЕКУ-то има базисна карта за аванса. То не може да даде повече аванс от аванса в тази карта. Може само да го върне при нужда. При ЕКУ от сериите МЕ7, МЕ9 и по-нови там нещата са малко по-различни, но пак нещата са долу-горе същите.

ТАП-а има функцията да увеличи аванса. Да даде по-голямо изпреварване на запалването спрямо ГМТ. Нещо което пропанбутана и метана го изискват като при пропанбутана може да се мине и без него. Там е само желателно.

Един пример: При многоклапанните двигатели с многоточково впръскване и висока степен на сгъстяване оборудвани с инжекционна ситема с пропанбутан или метан разликата в аванса между двете горива може да бъде от порядъка на 5 - 8 градуса. Например за пропан-бутан максимум +6/7 градуса и при метан максимум +10/12 градуса. Разбирайте това като максимум и в никакъв случай не разбирайте такова повишение в целия диапазон от обороти. И при двете горива прекаляването с аванса може да доведе до детонационно горене в някой диапазон от обороти.

За пример ще ви дам само, че 100 октана бензин по нашите бензиностанции е по-устойчив на детонации от пропан бутана при почти еднакви условия. Визирам конкретно горивата на бензиностанции ЕКО.

да колега, така е. но казвам че разликата във вървенето с масовия бълвоч 95, който по-скоро май е 92 и пропан-бутан без ТАП е минимална, а и ТАП може да се сложи винаги. освен това при пропан-бутана много зависи и какво е съотношението между двата газа.