PDA

View Full Version : ABS централа или...?


Linkestis
18-09-2011, 14:47
Проблема е следният:сутрин проблеми когато е студена няма.След като загрее,и времето е по-топло светва ABS,ръчна и няма скоростомер.Свързването с централата е невъзможно.До тук приемаме че е изгоряла или студена спойка в централата.
Интересното е че на обед примерно когато е топло със скорост от около 200км/ч. всичко започва да работи?!?!Падне ли скороста до около 150км/ч всичко светва и скоростомера спира да работи.От място с газ колкото може,започва всичко да работи,до след минута две.
В крайна сметка аз централа ще си взема,дали ще я купя или за проба не е ясно.Но каква е вероятността да е заминал датчик?Като грешка има само Р0500 Неизправност във веригата на датчика за скоростта.

-----------
Датчик за скоростта не е ли самият ABS датчик?

myato
18-09-2011, 18:52
Я примери напрежението и тока на входа на централата,а и като цяло виж,какво подава генератора,щото май там нещо не е в ред.

kolev
18-09-2011, 19:05
до колкото знам, скоростомера при теб взима сигнал от абс. щом той не работи, абс свети и не можеш да се вържеш, значи абс няма захранване. щом като изфорсираш и тръгва, аз бих заложил първо на лоша маса на абс. той е капризен от към захранване. друг вариант е - мръсни букси или самите релета на абс които са вътре в него.

Linkestis
18-09-2011, 19:27
релетата които са в самата централа ли?
----------
до колко умрелият ми акумулатор може да влияе на тока към централата,тоест алтернатора.
Това за чувствителността на АБС-а?

RUSEV-BGR
18-09-2011, 20:20
Проблема ти колега е от централата-предсмъртна агония!Но в повечето случаи е лечимо!Ето ти решението на проблема!http://passat-b5.ru/showthread.php?t=151674

164 td
18-09-2011, 23:10
При мен се получи същия проблем и го реших за нула време.Взех един АБС от Ланчиа Капа,извадих му електрониката,нацедих я на моя АБС и всичко се успа..Бързо,лесно,евтино.

Linkestis
18-09-2011, 23:14
Колко пари?

Linkestis
19-09-2011, 19:33
Свалих централата и я отворих.Няма и нищо :( Поне на външен вид е перфектна.

mian4o
19-09-2011, 20:14
Аз преди лятото решавах такъв проблем и излезе студена спойка + мръсна букса. Сега обаче всичко е ОК, пробвай с ремонт, че за друга централа искат безбожни пари а ремонта ми излезе мисля около 80 лв.

Поздрави

Linkestis
19-09-2011, 20:29
Един колега беше написал нещо за слагане във фурната на 200 градуса,ама не намирам поста.Въпроса не е в парите,просто си имам втора употреба вече.
Каква е вероятността ако е датчик да дава такъв проблем?И къде е този датчик за скоростта?Не е ли на скоростната кутия?

---------
Мръсна букса на кое?

myato
19-09-2011, 20:43
Един колега беше написал нещо за слагане във фурната на 200 градуса,ама не намирам поста.Въпроса не е в парите,просто си имам втора употреба вече.
Каква е вероятността ако е датчик да дава такъв проблем?И къде е този датчик за скоростта?Не е ли на скоростната кутия?

---------
Мръсна букса на кое?

За "печените" платки бях писал аз,но не помня в коя тема беше.В общи линии така се лекуват студени спойки.
Ако е датчик,няма да има проблем с вързването с централата.

Между другото,скоростта я чете от датчиците на ABS-а.

Linkestis
19-09-2011, 20:46
С капака ли да я слагам или както е разглобена?

80017

myato
19-09-2011, 21:09
Разглобен,щото корпуса е от такава пластмаса,че ще се разтече.

Внимавай да не прекалиш с печенето и фурната трябва да е предварително загрята.

Linkestis
19-09-2011, 21:14
Не смея да извадя платката заради желето.Или ще я нося някъде или друга.Хванах се за това че при висока скорост започваше да работи :(

myato
19-09-2011, 21:35
Преди да правиш нещо по платката,подай директно захранване на крачето и вържи една паразитна маса,щото калпавата връзка може и да не е на платката.
За спойките търси някой,дето прави GSM-ми.Те имат такъв усталък за запоаване с горещ въздух.

b_angelov
20-09-2011, 08:45
Аз първо бих заложил на някои от датчиците на колелата.

kolev
20-09-2011, 10:24
Аз първо бих заложил на някои от датчиците на колелата.

не е от датчиците със сигурност. просто централата губи захранване. между другото, принципно не е хубаво да се кара с ремонтиран абс.

b_angelov
20-09-2011, 11:24
не е от датчиците със сигурност. просто централата губи захранване. между другото, принципно не е хубаво да се кара с ремонтиран абс.

Верно то пишело. Ама сабахлян морнинг ми се спи. Извинявам се.

Linkestis
20-09-2011, 18:01
не е от датчиците със сигурност. просто централата губи захранване. между другото, принципно не е хубаво да се кара с ремонтиран абс.

Що?Втората употреба е по-сигурна ли?

mian4o
20-09-2011, 18:47
Аз я оставих на едно момче което се занимава с автоелектроника и след около почти 2 часа беше готова.

Това е.

kolev
21-09-2011, 10:22
Що?Втората употреба е по-сигурна ли?
не бе, просто е система за сигурност и за тях се дава директно да се заменят за да е сигурно че няма да стане някоя беля при ремонта. то и на нея пише сигурно да не се отваря и ремонтира.
казвам само какво дават производителите, иначе и аз бих я ремонтирал.

ivan_petkov_stz
21-09-2011, 16:10
И аз ги правих скоро тези гимнастики и накрая само със смяна се реши проблема.
От другата страна на интегралите има ел. елементи ... замери диодите и погледни електролита на кондензатора да не е тръгнал.

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=60345

nicks1
21-09-2011, 19:57
За колегите с проблемна централа давам информация, която може да е полезна. Централите с номера 261,383 и483 са взаимозаменяеми. Днес минах по този път и е проверено.

Linkestis
30-09-2011, 22:30
Проблема се реши с втора употреба.Но продължавам да съм сигурен че е по-добре да си ремонтирате вашата.Дразнеше ме до последно че ту работеше ту не.

Galeano
23-02-2012, 18:25
Така, колеги да не отварям нова тема. Искам само да ви предупредя ,че днес за малко да се пребия заради АБС а на дизеловата ми 156ца.
От няколко дни, заради тези топящи снегове и каране във вода ми светна лампата за АБС на таблото. Аз първо си помислих,че е влязла вода в някой от датчиците и реших да почакам да се стопли малко за да изсъхне , понеже друг път така си изгасваше сама.
Днес се бях позасилил и на излизане от магистралата натиснах спирачката да намаля но АБС-са започна да рита още при съвсем леко натиснат педал и колата дори и не намали..... пробвах и с помпене на педала но същата работа.
Та внимавайте защото тоя щракащ боклук може да ви изиграе много лоша шега ! :rosso_spider:

ALFonsOlder
23-02-2012, 18:44
е как, сега без спирачки ли си бе човек??

NightRider
23-02-2012, 19:45
Прочетете това, преди да правите интервенции или купувате централи:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=68409

Но все пак е важно каква грешка ви изписва, защото ако е датчик определено не помага

Galeano
23-02-2012, 19:51
Сега си има спирачки все едно нищо не е било, но си свети лампата и абса не работи ,както преди случката. Инфарктния момент трае няколко секунди колкото да се пребие човек и после след настоятелно помпене на педала, спирачките се възвърнаха
.

NightRider
23-02-2012, 21:14
Сега си има спирачки все едно нищо не е било, но си свети лампата и абса не работи ,както преди случката. Инфарктния момент трае няколко секунди колкото да се пребие човек и после след настоятелно помпене на педала, спирачките се възвърнаха
.
Закачи я и виж каква грешка ти е качила. Но ABS-а дори да откаже - спирачки трябва да имаш. Явно имаш друг проблем - като блокирал цилиндър в отворено състояние

Galeano
23-02-2012, 21:39
Закачи я и виж каква грешка ти е качила. Но ABS-а дори да откаже - спирачки трябва да имаш. Явно имаш друг проблем - като блокирал цилиндър в отворено състояние

Имам резервна централа ще взема направо да я смненя,че екускана неиска да комуникира с ЕКУто на дизелака.

NightRider
23-02-2012, 22:18
Бушоните провери ли? И не може ABS-а да ти чука, а да не можеш да го прочетеш. Или аз нещо не съм разбрал. А преди да сменяш все пак си провери куплунгите и бушоните, особено онзи D5