PDA

View Full Version : Мокър мокет



psihary
27-09-2011, 19:37
Жалко че с оплакване започвам при първият ми пост, но сутринта отивам на работа и в гаража забелязах мокро петно върху гумената стелка в краката на пътника зад водача. След като вдигнах стелката се оказа че целият мокет от долу е мокър. Бърза проверка от дясната страна със същият резултат.

Сдобих се през февруари с 159-ка, 1.9 JTS(знам за общото мнение за този двигател и се съгласявам че и е малък, но това беше най-добрата кола от изборът който имах )... да спомена какво карам :)

Та обратно на проблемът, започнах да умувам и поради това малко мокро петно върху стелката се замислих че от дъжда предишната нощ е протекло през вратите, но нито веднъж не съм го забелязал да се случва когато минавам през автомивка.
Мислех за дупки в купето и като карах през локвите да се е напълнило, но силно се надявам че не е това.

Търсене из други форуми показа че много хора са се оплаквали от кондензационната тръба на климатикът. Ползвах климатик преди 3 дни, като рядко ми се налага да го включвам и това ми се струва като най-вероятна причина до сега. Нямам много-зонов климатик и е ръчен, ако има значение.
Проблемът сега е че немога да намеря от къде минава тръбата от климатикът за да я проверя да не е запушена.

Мислех и за още една възможност, ако тръбата за водата на задното пръскало се е спукала дали е възможно от нея да се е наводнило?

Някой ако е преживявал подобни проблеми или може да помогне с инфо къде да ги търся и 2-те тръбички, ще е от голяма помощ.

Четох и един пост в който се споменаваше за "отводни отвори", някой ако може да поясни какви са и къде са за да ги проверя да не са запушени?

Пак благодаря предварително!

alfageorgi
27-09-2011, 21:08
Според мен проблема не ти е в климатика или в отворите които по принцип се намират под предното стъкло.Щом ти събира вода пред задните седалки или имаш проблемно уплътнение на задна врата или трябва да видиш под задна лява врата към края на прага преди задна лява гума има технологични отвори с гумени тапи на пода .Ако ти няма някоя от тези тапи които са с елипсовидна форма от там влиза вода ако минаваш през локви или караш в дъждовно време.Аз го имах подобен проблем и от както сложих тапата която просто бе паднала не съм забелязал да влиза вода в купето.

psihary
27-09-2011, 22:47
Проверих ги въпросните тапи и двете на пипане са цели и на място. Нямах нищо в мен за да светна и да ги видя, но утре ще ги погледна за да съм убеден че са здрави.

Мислих за уплатненията на вратите, но и от двете страни е мокро. Посредата гърбицата, незнам дали ги разделя напълно, но ако ги тогава вероятността и двете по едно и също време да са се скапали е малко. Пак ще ги проверя, но се съмнавам.

Мерси за тапите, не бях гледал там и не знаех за тях. Какво всъщност запушват?

Mury
28-09-2011, 11:22
Аз на мойта съм забелязал,след дъжд има вода на шофьорския пластмасов праг,малко но я има и само там.При мен може да се получава обаче,защото ми обърнаха вратата на обратно,и може да не е напасната хубаво.:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

psihary
28-09-2011, 14:44
В момента се суши в гаража, като съм се опитал да отворя малкото дупки в мокета за да духа и под него. Ще чакам и проверявам след дъжд или миене дали ще се намокри отново, а може и да експериментирам с климатикът също.

Пак да попитам: никой ли незнае от къде минава кондезационната тръба от този климатик? Също така и тръбата за течноста за задното стъкло?

Mury
28-09-2011, 16:01
В момента се суши в гаража, като съм се опитал да отворя малкото дупки в мокета за да духа и под него. Ще чакам и проверявам след дъжд или миене дали ще се намокри отново, а може и да експериментирам с климатикът също.

Пак да попитам: никой ли незнае от къде минава кондезационната тръба от този климатик? Също така и тръбата за течноста за задното стъкло?

Тръбата на климатика няма нищо общо според мен,защото е отпред в задната част на коша,и няма как да стигне до отзад,ако е така,трябва да е мокро и под предните седалки.Иначе за маркуча за течноста за чистачката трябва да върви долу в прага,но не съм сигурен. :biggrin::biggrin:

boian
29-09-2011, 00:29
Същата простотия имаше и при мене- след дъжд мокреше и отпред, и отзад, като в момента на отваряне на някоя врата вътре се проточваше струйка вода, колкото да ме вбеси. На всичкото отгоре понеже купето въобще не се усуква, като застана с едната гума над нивото на другите струйката вода пак се появяваше. Напаснах механизмите на бравите и се оправи.

Mury
29-09-2011, 12:10
Същата простотия имаше и при мене- след дъжд мокреше и отпред, и отзад, като в момента на отваряне на някоя врата вътре се проточваше струйка вода, колкото да ме вбеси. На всичкото отгоре понеже купето въобще не се усуква, като застана с едната гума над нивото на другите струйката вода пак се появяваше. Напаснах механизмите на бравите и се оправи.

И при мен се появи след ремонта на шофьорската врата,явно ще карам бояджиите да я напаснат хубаво.:drunk::drunk::drunk::drunk:

psihary
29-09-2011, 15:43
Същата простотия имаше и при мене- след дъжд мокреше и отпред, и отзад, като в момента на отваряне на някоя врата вътре се проточваше струйка вода, колкото да ме вбеси. На всичкото отгоре понеже купето въобще не се усуква, като застана с едната гума над нивото на другите струйката вода пак се появяваше. Напаснах механизмите на бравите и се оправи.

Това с напасването на механизмите на бравите го чувам за 2-ри път, но пак не съм наясно как става точното напасване?
Отваря се вратата(маха се панела) и механизмите могат да се мърдат напред и назад ли? Ако е така, как се преценява когато са прекалено дръпнати? Като изключвам положението при което вратите не се затварят вече. :)

boian
30-09-2011, 21:54
Не тези, напасват се тези, които са на колонките

psihary
10-01-2012, 15:02
Бая време мина, но реших да взема да споделя какво се оказа при мен проблемът, ако някой срещне същият проблем.

Водата влиза през отворът за пантите на вратата. Има някакво гумено уплътнение което само на една от вратите се е деформирало, но останалите са в ред и въпреки всичко вода влиза.

Сега само сняг вали и като цяло няма проблем, но на пролет ще трябва да ги сменям тия уплътнения.

Ако някой има същият проблем с достатъчно вода м/у вратите може да го провери дали е от там. Интересното е че нито веднъж не се случи при автомивката.

Та това от мен по този проблем, сега трябва да видя какво се разкърца на таблото като паднаха температурите под -10... тия италианци сигурно никога няма да започнат да ползват материали които не скрибуцат под нулата :(

yanislavv50
14-02-2016, 21:16
Проблемът със стичащата се вода при прага как се решава? Като сложа изолация за ламинат и я захапя с вратата и спира да влиза вода.. Идеи? Смених уплътнението, което се закача за купето, но резултат няма.

Mury
15-02-2016, 18:03
Така,аз отдавна открих от къде е проблема,а именно в ламарината,която затваря отвътре вратата под декоративната кора.Тя има едно уплътнение с лепило,което ако е сваляно веднъж,заради ремонт на механизма на джама,или при сваляне на дръжка,вече не държи.Водата се стича по предната релса на прозореца,тече по колоната и оттам през неуплътнената ламарина и хоп вътре на прага.Проблема се решава,като се отвие ламарината/тя е хваната с болтчета 6 мм. с глава 10 за вратата/ и се уплътни в долната част със силикон,но хубав,за гарнитури например.:afro::afro::afro::afro:

alfa racer GTA
15-02-2016, 22:34
Вероятно Мъри е 100% прав.Има и друга възможност обаче.

Ако някое от металната "скоба" за която се захваща заключващият механизъм на всяка една врата не е добре позициониран може вратата да не се затваря добре.Тогава просто при дъжд и то най-вече когато колата стой на открито на място(паркирана) врата може да не се затваря и да не уплътнява добре.Тогава там където е пластмасата на прага има нещо като улейче- по него се стичат капка по капка по време на дъжд.
За проба слагаш една суха салфетка и я "захапваш" с вратат при затваряне.Може и след като врата е затворена да я набуташ добре и да "затъпкаш" точно там долу със салфетката от вътрешната страна на вратата.
Ако след дъжд салфетката е мокра, дори и да няма по пода вода/мокетът да не е мокър/влажен, то от там подлизва вода.

На първо време заставаш зад автомобила и то точно зад тази страна която на която е вратата от която подлизва.

Гледаш силуетът на автомобила отзад и то точно там където е вратата дали прилепва плътно.Ако част от ръба на вратата или целият контур на вратата гледана отзад излиза/изпъква навън така че пипната с пръст да се напипа или гледана отзад може да се види ръба на вратата.

Ако има ръб/вижда се ръб, то вратата явно не приляга плътно вратата.Тогава със един звездообразен Г-образен ключ се развиват два болта/винта на "скобата" за която се заключва- развиваш леко докато стане хлабав и може да се мести.Тогава леко го нагаждаш нагоре- надолу и напред назад скобата и завиваш болтовете на "скобата" .Така пробваш докато вратата прилепне плътно и няма "ръбове", тоест вратата не излиза извън силуета на автомобила, а прилепне плътно до купето.

yanislavv50
16-02-2016, 00:56
Като я сравня с останалите врати, отгоре някакси не е влезнала докрай и като я натисна се прибира. Водата се събира на локвичка на прага точно под говорителя. Когато захапя с вратата изолация за ламинат и течът спира. хмм

alfa racer GTA
16-02-2016, 02:25
Ами точно това което съм писал е.Трябва ти звездообразен Г-образен ключ и след няколко опита ще си ОК.

Просто трябва да пробваш в кое положение на "скобата" с която се захваща вратата при заключване вратата се слива максимално със силуета на колата и след като я затвориш не се налага да я натискаш.

Просто трябва да се регулира- иска няколко опита,търпение и упоритост и когато стане повече вода няма да влиза в автомобила.

Тя тази "скоба" си има фабрични белези, къде трябва да е, но с времето или се размества или просто се получава така, че тези белези не се актуални и трябва да се намери новото положение в което вратата е максимално плътно затворена.

Ще ти струва максимум 5.40 лева-толкова струва комплекта евтини китайски звездообразни ключета.

Не намерих от АР 159, снимката е от друга втомобил, но те са еднакви -Ей за тази "джага" говоря:

alfa racer GTA
16-02-2016, 02:39
Възможно е и там където са "пантите" на вратата да не е регулирано добре и да иска регулиране доколкото е възможно, но първо пробвай най-лесното, това което съм писал.Другото иска повече галимации, а отгоре на това е по-сложно.

Те според мен затова са ги направали регулируеми, на всички автомобили, защото явно се повява такъв проблем, а пък и едва ли на всички автомобили всичко е на 100% напаснато и за да може да се напасва при необходимост.

Mury
16-02-2016, 12:12
Вероятно Мъри е 100% прав.Има и друга възможност обаче.

Ако някое от металната "скоба" за която се захваща заключващият механизъм на всяка една врата не е добре позициониран може вратата да не се затваря добре.Тогава просто при дъжд и то най-вече когато колата стой на открито на място(паркирана) врата може да не се затваря и да не уплътнява добре.Тогава там където е пластмасата на прага има нещо като улейче- по него се стичат капка по капка по време на дъжд.
За проба слагаш една суха салфетка и я "захапваш" с вратат при затваряне.Може и след като врата е затворена да я набуташ добре и да "затъпкаш" точно там долу със салфетката от вътрешната страна на вратата.
Ако след дъжд салфетката е мокра, дори и да няма по пода вода/мокетът да не е мокър/влажен, то от там подлизва вода.

На първо време заставаш зад автомобила и то точно зад тази страна която на която е вратата от която подлизва.

Гледаш силуетът на автомобила отзад и то точно там където е вратата дали прилепва плътно.Ако част от ръба на вратата или целият контур на вратата гледана отзад излиза/изпъква навън така че пипната с пръст да се напипа или гледана отзад може да се види ръба на вратата.

Ако има ръб/вижда се ръб, то вратата явно не приляга плътно вратата.Тогава със един звездообразен Г-образен ключ се развиват два болта/винта на "скобата" за която се заключва- развиваш леко докато стане хлабав и може да се мести.Тогава леко го нагаждаш нагоре- надолу и напред назад скобата и завиваш болтовете на "скобата" .Така пробваш докато вратата прилепне плътно и няма "ръбове", тоест вратата не излиза извън силуета на автомобила, а прилепне плътно до купето.

Аз съм го тествал на разглобена врата и обилно поливане с маркуч,веднага се3 вижда от къде протича гадта..............:wow::wow::wow::wow:

alfa racer GTA
20-02-2016, 16:00
При мен с принудително пръскане не протича.Колата е миавала автомивка, отделно аз съм я мил с водоструйка и това общо 8-10 пъти откак съм я закупил.С маркуч с дифузьор с насочена струя включен във ВиК също не пропуска, тоест с налягане на ВиК.Няма проблем.Проблема е когато вали.

Дори да пръскам в междините на вратата с водоструйка не пропуска.Пропускаше само когато вали дъжд и е на открито.

Днес я проверих, тъй като валя през нощта, а вратата не бях я направил съвсем плътно, там където върви по диагонал- издадена/изпъкнала е навън, под прозореца, нали отива навън ламарината на вратата и е с раздут дизан.Точно на тази полегата част не я бях направил и имаше леко неравност със силуета на автомобила.Пипнах от вътрешната страна мокета до вратата имаше влага, но не беше чак мокър или подгизнал.Закарах на паркинг и си играх 10-15 минути и сега вратата пасва/ е продължение и се слива напълно със силуета без да изпъква/ е издадена дори на милиметър.Подсуших и вече вярвам, че няма да има никаква влага.

При мен още като я закупих леко настърчаше и не беше напасната и настърчаше по цялото си протежение отгоре до долу.Затваряше се стегнато, и при отваряне леко заяждаше-отваряше се с по трудно от отстаналите.

Тогава един познат шофер извади такава звезда и криво ляво я направи да не заяжда, ама явно си иска време и чалъм.

Днес я напаснах на 100% вратата по силуета на автомобила подсуших влагата и съм убеден, че повече проблеми няма да има.

Просто вратата не беше плътно прилепнала.Сега е прилепнала на 100% и е като другата врата от която нищо не минава.
Подсуших каквото има.
Ще пиша при следващия дъжд дали има влага или не.Тоест какъв е резултата, за да знаят други с този проблем как се решава.

Vlado A.
22-02-2016, 16:36
При мен течеше от десните врати. Вратите бяха пререгулирани - навътре от силуета на колата. Събираше се дъждовна вода до праговете и като отворя врата се изливаше на стелките. Като отворя рязко - излива се навън.
Регулирах си вратите да са по силуета на колата и при последните дъждове нямаше проблем.
Явно трябва да може дъждовната вода да се оттича около праговете.

vernibgs
22-02-2016, 18:59
и при мен го има проблема... едната врата ми е по навътре от силуета.. това ще рече да дръпна малко планката на вън нали?

alfa racer GTA
22-02-2016, 21:24
Пробвай.То има и "движение" нагоре -надолу на тази скоба, та дори можеш под лек диагонал да я направиш...

Не става ясно какъв е проблемът при теб?

Влиза ли вода или не?

Ако влиза и вратите са хлътнали навътре, може да пробваш с регулиране.

Иска се обаче търпение и поне няколко опита.Всеки след като е била навън след дъжд, за да разбереш дали "пропуска".

Не прекалявай обаче да ги извадиш извън силуета на автомобила- регулирап, стягаш, затваряш вратата и минаваш отзад на автомобила да гледаш дали вратата е наравно с купето/калника.
Да не се престараеш от желание.

Успех.

vernibgs
22-02-2016, 21:44
Ами онзи ден след дъжда забелязах ,че в краката ми (на шофйора) е мокро... и мокрото започва от прага на вратата до средата на педалите ... силуета на вратата седи може би 1-3мм по навътре.Явно утре трябва да намеря време да си поиграя с нея..но не ми стана ясно за да НЕ мокри долната половина на врата трябва да е по прилепнала към уплътнението или обратното,да е отпусна навън за да се оттича водата от външната страна на прага ?

alfa racer GTA
22-02-2016, 22:59
Не зная.Моята врата я "прибирах".Беше леко навън-1-2 милиметра.

Според мен пробвай да я напаснеш на силуета на автомобила.Да няма изпъкнали или хлътнали части на вратата спрямо силуета.След това чакаш дъжд, защото например моята само при дъжд показваше дали пропуска или не.След дъжда проверяваш дали там където е пропускала е мокро.

Ако не стане така пробваш с прибиране на вратата колкото е възможно навътре.Ако и така не стане вече пробваш с леко "изкарване" на вратата навън.

Ако и така не стане-> казаното от Mury.

vernibgs
23-02-2016, 08:45
Ще е напасна днес и после ще следя какво се случва..утре го дават да вали :) Благодаря ви много

yanislavv50
26-02-2016, 23:35
Странно, но имам гадното чувство, че тече през кората, някакси отвътре се стичат капчици май. Клечах и се гъзих при затворена врата долу, опитах се да снимам как сълзи от болтчето. Напасвах вратата, но май не е от това.
:big_whoops:

yanislavv50
27-02-2016, 13:53
Колеги, мисля, че проблема е решен. Подробно ще опиша как се диагностицира и решава теча.
Ако водата се стича от под декоративната кора и се събира на прага, то значи решението е следното:
1. Сваляте декоративната кора, тя е закрепена с 3 болта отдолу, 2 болта при конзолата за прозореца и под нея още 2. (шестограм 5-ца). Когато ги развиете, внимателно дърпате кората и я изкарвате със щипките (те са 6 или 8 по спомен)
3. Отдолу се вижда ламарината, която е вид престилка на вратата, развивате болтовете и, за да не я сваляте цялата, с нещо пластмасово я подпирате, за да има място за работа. Тя е била уплътнена с лепило, но щом тече, значи е за смяна (лепилото).
4. Внимателно премахвате старото лепило и почиствате двете повърхности (до колкото е възможно).
5. Взимате силикон (по възможност читав санитарен силикон, използва се за аквариуми.). Попълвате със силикон, там където е било старото лепило и отново завивате болтовете на престилката. Вариант е да уплътните и отвън ръбовете(както се вижда на една от снимките).
6. Връщате кората на старото и място и се надявате проблемът да е решен.
:on_da_beach:

assassin's
27-02-2016, 18:02
На мен пък при по обилен дъжд ми се пълни лявата врата.За сега си решавам проблема,като поиздърпам малко уплътнението от доло,ама това до време.Трябва да я лекувам някак.

Mury
29-02-2016, 13:11
Колеги, мисля, че проблема е решен. Подробно ще опиша как се диагностицира и решава теча.
Ако водата се стича от под декоративната кора и се събира на прага, то значи решението е следното:
1. Сваляте декоративната кора, тя е закрепена с 3 болта отдолу, 2 болта при конзолата за прозореца и под нея още 2. (шестограм 5-ца). Когато ги развиете, внимателно дърпате кората и я изкарвате със щипките (те са 6 или 8 по спомен)
3. Отдолу се вижда ламарината, която е вид престилка на вратата, развивате болтовете и, за да не я сваляте цялата, с нещо пластмасово я подпирате, за да има място за работа. Тя е била уплътнена с лепило, но щом тече, значи е за смяна (лепилото).
4. Внимателно премахвате старото лепило и почиствате двете повърхности (до колкото е възможно).
5. Взимате силикон (по възможност читав санитарен силикон, използва се за аквариуми.). Попълвате със силикон, там където е било старото лепило и отново завивате болтовете на престилката. Вариант е да уплътните и отвън ръбовете(както се вижда на една от снимките).
6. Връщате кората на старото и място и се надявате проблемът да е решен.
:on_da_beach:

Ще стигнете до правилното решение :roll2::roll2::roll2::roll2:

Zlobich
29-02-2016, 17:52
На брат ми пежото по същия начин се пълнеше с вода.
Когато си е сменял корите е скъсал дъждобрана(при него е някакъв дебел найлон да кажем) закърпихме го и проблема е решен.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

alfa racer GTA
21-03-2016, 19:14
Има и един болт-шестограм под дръжката която се дърпа да се отваря вратата.Там има едно малко пластмасово капаче, което се "вдига"(подпаря) с тънка отверка и отдолу лъсва петият болт-шестограм.

Имаше мръсотия/прах отдолу на вратата. в долната и то само в предната част, откъм водача на автомобила.На практика това "лепило" е много фина пяна с много малки мехурчета и явно вратата се маже с една линия от тази пяна точно там където ляга вътрешния метален капак, след което се монтира веднага капака, слагат се болтовете и пяната засъхва.След това колкот издържи.На мен ми се струва, че пяната се разпада, преди всичко от жегата лятото, когато слънцето напече вратата и температурата съсипва тази пяна-лепило.На практика от нея не остава почти нищо.Някакви жалки ивици, които се разпадат при отваряне на вътрешния метален капак.Беше се набрала и фина прах-мръсотия прахоляк от улицата/пътя...

Аз използвах неутрален прозрачен силикон на Титан подходящ за стъкло, метал, ПВЦ, дърво, тухли... за външно приложение и уплътнение на фуги в прозорци и первази за прозорци.

Избрах го предимно защото пишеше, че издържа до +120 градуса.

Силиконът за аквариуми беше доста евтин - 3.80лв или 4.20 лв и не ми вдъхна много доверие, а и отделно през лятото когато автомобила е на слънце температурите във вратата стават поне 40-50, та дори и 55-60 градуса когато го пече цял ден слънцето.

Особено лятото на морето.

maxaaa9
14-06-2016, 16:36
Та след вчерашното наводнение. Реших днес да съм в подводницата и да видя от къде тече.

И ето какво видях. Събира се от долу вода и прелива. Дали е от уплътнение или крива врата? :bath::bath:

Zlobich
14-06-2016, 17:31
Преди да хвърляш луди пари за уплътнения и филми. Свали си кората на вратата и провери водобрана дали не е скъсан,също можеш да провериш и дренажите на вратата.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

alfa racer GTA
14-06-2016, 19:11
Виж какво е писал MURY по -горе.Прав е на 100%.

При мен така пропускаше задна лява врата зад водача.Свалих кората, почистих както е по-горе на снимките, купих преди това силикон на ТИТАН прозрачен издържащ на УВ лъчи и на температура от -40 до +120 градуса и намазах там където трябваше да е заводското лепило -микро пяна и на следващият сериозен порой на открито ВОАЛА - НЯМАШЕ вода вътре.Дори не беше подлизнало...
Мисля силикона беше 5.80 или 6.80 лева тубата.На него пише, че издържа от -40 до +120 градуса.Добре е да е такъв, защото лятото като я оставиш на слънце някои от силиконите които не са топлоустойчиви могат да се отлепят и да не уплътняват от водата...Особено по морето когато колата цял ден я пече слънцето ...
на 21 май сменях държач на заден десен прозорец, че прозореца го бях заклинил с един нагънат картон да не пада.След като ми оправиха механизма на прозореца и прозореца започна да се вдига и сваля с копчето, намазах всичко със силикон по металната планка за да не пропуска и от там вода.

Сигурен съм че е заради това.Освен това когато уплътниш със силикона, зимата няма да задържа вода и да ти замръзва вратата, та да не можеш да я отвориш ...

acho_
17-11-2019, 20:15
Добре, аз малко да повдигна темата - а тази вода къде се очаква да отиде? Огледах отдолу, но не видях дренажни отвори. Уплътняването на вътрешния панел не е ли просто заобикаляне на основния проблем? Тази вода изначало трябва ли да стига до вътрешността на вратата? Уикенда сигурно ще се захвана, вече се снабдих със силикон, защото ми направи впечатление, че след дъждовете имаше вода по гуменото уплътнение и пластмасата на прага, за щастие мокетът е сух... засега.

ivo_red
18-11-2019, 15:46
...

undy
18-11-2019, 16:49
колега,някой си е оставил ръчичките като е монтирал обратно вратата ти.
Това е хронично, често срещан проблем.
За мен също не е нормално да се пълни там с вода и в един момент да се очаква изтичане през дренажите, които и аз не локализирах.
Теч имах и аз, на предна лява осезаемо, а на другите 3 беше въпрос на време. Та за точно един час, свалих всички кори, почистих и намазах със силикон. Оттогава няма и помен от водичка.

acho_
18-11-2019, 17:20
колега,някой си е оставил ръчичките като е монтирал обратно вратата ти.
Не виждам нещо, което да подсказва, че вратата е сваляна откакто е била произведена - болтовете нямат следи, фугите също са си наред.
Пипал съм дясната врата да сменявам ограничителя, но с нея няма проблем.


Това е хронично, често срещан проблем.
За мен също не е нормално да се пълни там с вода и в един момент да се очаква изтичане през дренажите, които и аз не локализирах.
Теч имах и аз, на предна лява осезаемо, а на другите 3 беше въпрос на време. Та за точно един час, свалих всички кори, почистих и намазах със силикон. Оттогава няма и помен от водичка.

Въпросът е какво става с тази вода после? То хубаво се слага силикон, но да не стане аквариум в един момент? :) Също така, едва ли е полезно за каквото и да има от вътрешната страна на панела - машинката за заключване, моторчето на прозореца (ако е отвътре), говорителя и т.н.

undy
18-11-2019, 18:58
Въпросът е какво става с тази вода после? То хубаво се слага силикон, но да не стане аквариум в един момент? :) Също така, едва ли е полезно за каквото и да има от вътрешната страна на панела - машинката за заключване, моторчето на прозореца (ако е отвътре), говорителя и т.н.

Точно същия въпрос го задавах в другата тема, не помня коя беше, и обясненията бяха, щото така трябва да бъде и толкоз. При валеж, мивка и т.н., каквото мине около огледалото, стъклото и където намери друго място, водата слиза надолу по вътрешната част на външната ламарина и след като лепилото е изгоряло, тя продължава надолу по външната страна на вътрешната и хоп на прага отгоре. Ако всичко е наред, просто като стигне водата до долу, там вече изтича от въпросните дренажи.
Но явно като не са уплътнени двете части, между тях минава водата преди да стигне до дренажите. Аз така си го обяснявам.

acho_
18-11-2019, 19:21
Т.е. все пак има дренаж на вратата? Ще огледам по-внимателно като стигна до там, понеже онзи ден гледах с камерата на телефона набързо и отвори не видях.

undy
18-11-2019, 20:17
Т.е. все пак има дренаж на вратата? Ще огледам по-внимателно като стигна до там, понеже онзи ден гледах с камерата на телефона набързо и отвори не видях.
Не се здържах :drinking:и отскочих..
170822170823,това е на предна дясна врата.....втория отвор е отпред. Намират се под гуменото уплътнение и са във вид на правоъгълник :rosso_racers:

ivo_red
18-11-2019, 22:04
оказа се,че съм отговорил на някакво старо мнение. От телефона е голяма драма. Едитнах си поста,понеже е глупост и не помага с нищо,за което се извинявам.

acho_
18-11-2019, 22:22
Ясно, на грешното място съм гледал, не бих и предположил, че са там :)

undy
18-11-2019, 22:40
Ясно, на грешното място съм гледал, не бих и предположил, че са там :)
То и аз когато се занимавах с презалепването,погледнах и не ги видях и ги зарязах,понеже вратите вътре бяха супер чисти....и си рекох "няма от какво да се затиснат тия дренажи,където и да са те"....и се заех да си силиконирам и играя ;)

sasho_n2
23-01-2023, 14:32
Здравейте. Да повдигна малко темата, с подобен проблем който ме тормози. От известно време ми прави впечетление, че след по-интензивен дъжд мокета на шофьорската седалка е мокър ( да не кажа подгизнал). Вчера го свалих, за да изсъхне и започнах да търся проблема, първо по пода, но всичко изглеждаше нормално. Свалих решетката при чистачките и установих, че там има три отводнителни канала с гумени маншони - два в краищата, които отвеждат водата някак си между подкалника и купето и един по средата, който отвежда водата направо на земята. Левият канал беше позапушен с боклуци, разчистих го, промих го с вода, но ми се струва че проблема не се реши - като изсипах по-голямо количество вода отгоре при отвора ( 5 литра с кофа) и в купето, в левият ъгъл точно зад лосста за отваряне на предният капак се стече отново тънка струйка вода. Тъй като не успявам да видя от къде влиза в купето, някой има ли идея от къде може да е проблема? Има ли някакви тапи там, които е възможно да са изпаднали?

alfa racer GTA
23-01-2023, 14:45
Ако е отпред при педалите е от тези канали които сте почистил. 5 литра вода са много - няма такъв дъжд, а и каналите са елипсовидни и с достатъчно широки отвори.

Другото е ако е мокро откъм вратата на шофьора - за там има поне 3 теми във форума - намерете ги. Общо взето се сваля кората на врата отвътре и отвиват една част от болтовете които крепят металната планка на която са закрепени механизмите за повдигане не прозорците, преди това се купува един неутрален топлоустойчив до поне 120 градуса силикон и се "подмазва" отново между метала на вратата и тази метална планка(плоскост) за която споменах по -горе. Така се възстановява уплътнението по краищата между металната плоскост и ламарината на врата отвътре между тях . Течовете спират. Разбира се преди това се почистват остатъците от старото "уплътнение" което е във вид на много фина монтажна пяна.

Във форума има теми със снимки обяснено - намерете ги и ги следвайте.

sasho_n2
23-01-2023, 16:22
Мерси. Проблема с корите на вратата го изчетох, но не е моят случай :-). При мен водата се стича отпред по ъгъла на каросерията в ляво от пердала на съединителя. Та вероятно поради запушване от там е просмуквала вода някак си. Надявам се да съм решил проблема. Иначе мокера при прага на вратата е сух, поради което съдя, че нямам проблем с вратата на този етап.

firedragon
23-01-2023, 16:40
До колкото помня има тапи за кабели от тази страна. Друга възможност е стъклото да е разлепено и някак си от там да влиза

sasho_n2
24-01-2023, 09:59
Да, това с тапите за кабелите не се бях сетил - вероятно трябва да сваля подкалника, за да разбера дали там и дали са здрави? Стъклото не е прблемно- при пробата сипвах водата под стъклото - при моторчето на чистачките.