View Full Version : Монтирах генератор за газ на Браун
Вчера монтирах на Рекстъна генератор за газ на Браун.Джипа е служебен и го карам само аз,затова няма да е трудно да засека разхода на гориво.Двигателя е дизелов
2.9 ТД.Имам пътна книжка,която попълвам всеки ден и зареждам гориво с карта на ОМВ,така че имам точна представа за разхода до момента.
Малко данни за разхода за последните 9520 км.
Изминати 9520 км.
Заредени 1021 литра обикновена нафта.
В София съм изминал 5 675 км.
Извън София съм изминал 3 845 км.
Като се сметне средният разход излиза 10.72л. на 100 км.
При последното зареждане с 66 литра съм изминал 550 км.,което прави разход от 12 литра на 100км. ,изминати само в София при натоварен трафик.
Производителя обещава чудеса на които аз много не вярвам,но реших да проверя лично,защото в интернет пространството е писано страшно много и на мен ми е много любопитно каква е истината.
Най-много да изгориме с някой друг лев фирмени средства.Колегите които видят резултатите от експеримента обаче ще са наясно за какво става въпрос.
Вчера монтирах на Рекстъна генератор за газ на Браун.Джипа е служебен и го карам само аз,затова няма да е трудно да засека разхода на гориво.Двигателя е дизелов
2.9 ТД
Зависи как си го настроил/как са ти го настроили/ - за повече мощност или за икономия. ;) И двете не може , или едното или другото.
В България знам само за едно bmw 320d, човека вика че вървяло повече но не знам дали може да му се вярва.
Alexanderbb
23-10-2011, 21:25
Колегите понеже са внимавали в училище знаят какъв ще е резултата. Даже си говорихме за това преди месец и нещо. Но пък и продавачите на надежда и философски камъни са хора и те семейства хранят
Генератора е за двигатели до 3 000 куб.см.
Единственото нещо което се регулира е тока който консумира.Максималната стойност е 30-32А.Газът който произвежда това нещо се подава в смукателния колектор и ефекта трябва да бъде само един,а именно по-нисък разход на гориво.Това според производителя.
Що се отнася до мощността би трябвало да е по-голяма,но още е рано да се произнасям по въпроса.
а тия "джипове" не даваха ли 10/100 среден разход.... имам впредвид без набълбукатора :smoke:
Stoyan Georgiev
23-10-2011, 21:36
ще следя темата с интерес :)
Този генератор наистина произвежда доста газ.Проверих го като потопих газовата тръба в чаша с вода.Водата започна да бълбука доста енергично.Спокойно може да се ползва за газова горелка.
---------- Post added at 18:38 ---------- Previous post was at 18:37 ----------
Разходите които съм дал са преди да монтирам генератора.
---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:38 ----------
Резултати ще има след поне 1 000 км.
Бълбук, бълбук... бая шарани има тук :Tease:
Бълбук, бълбук... бая шарани има тук :Tease:
не бълбукай че разстройваш мега специалната честота на бълбукатора :Tease:
Stoyan Georgiev
23-10-2011, 22:22
Бълбук, бълбук... бая шарани има тук :Tease:
бълбук бълбук, ще разберем дал' т'ва не е боклук ! :D
Вчера монтирах на Рекстъна генератор за газ на Браун.Джипа е служебен и го карам само аз,затова няма да е трудно да засека разхода на гориво.Двигателя е дизелов
2.9 ТД.Имам пътна книжка,която попълвам всеки ден и зареждам гориво с карта на ОМВ,така че имам точна представа за разхода до момента.
Малко данни за разхода за последните 9520 км.
Изминати 9520 км.
Заредени 1021 литра обикновена нафта.
В София съм изминал 5 675 км.
Извън София съм изминал 3 845 км.
Като се сметне средният разход излиза 10.72л. на 100 км.
При последното зареждане с 66 литра съм изминал 550 км.,което прави разход от 12 литра на 100км. ,изминати само в София при натоварен трафик.
Производителя обещава чудеса на които аз много не вярвам,но реших да проверя лично,защото в интернет пространството е писано страшно много и на мен ми е много любопитно каква е истината.
Най-много да изгориме с някой друг лев фирмени средства.Колегите които видят резултатите от експеримента обаче ще са наясно за какво става въпрос.
Това е интересно. Аз преди 2 години четох много за този газ, за откривателя му българин и за многото ползи от него. Имаше наистина интересни и дори фрапиращи филмчета за възможностите му, особено едно, в което една горелка режеше всичко като луда... Имаше един човечец, май кореец от щатите, който беше си направил целия двигател да работи само с този газ. Твърдеше че доста икономия е направил, а мощта си е същата. Още тогава имаше много обяви за продажби на генератори за Браунов газ и наистина го изкарваха фантастичен. Даже и аз се бях зачудил за покупка на един. С удоволствие ще следя и аз развитието на темата.
По-добре е инсталирането на генератор за Райски газ.Гарантирано повишава мощността,а в умерени дози и настроението.
И аз съм чел доста за този този генератор и доста неща ми звучаха фантастично. Определено ми е любопитно и ще следя темата. То през втората световна война и газ генераторния двигател си е бил интересно изобретение. Виждал съм Опел 1939г. производство с такъв двигател и автомобила си вървеше... Но този газ генератор така и си остана в историята.
lordliness
24-10-2011, 11:14
В никакъв случай не съм консервативен,но винаги си задавам въпроса защо някои технологии не намират широко проложение,защо наистина?
В никакъв случай не съм консервативен,но винаги си задавам въпроса защо някои технологии не намират широко проложение,защо наистина?
Може да има много обяснения, но със сигурност едното от тях е от икономически съображения.
газогенераторните инсталации позволяват двигателя с вътрешно горене да работи на твърдо гориво. очевидно е и защо са изобретени точно тия години. работят защото не разчитат на етера и свободната енергия :D :D :D
предлагам да не пълним темата, а да изчакаме за резултатите от автора. ако са положителни, ще можете да получите оферта за цена от него :surrender:
колега, ако не си отворил фирмичка за такива устройства, извинявам се и горното не го чети ;)
Колеги не съм направил фирмичка.Работата ми е свързана със системи за сигурност.Генератора ми го изпратиха от Варна.Намерих ги в нета.И други фирми предлагат подобни генератори,но този ми се видя най добре направен.Не се нагрява повече от 40-50 градуса при работа ,а това е показател за ефективна работа.
Не искам поста ми да бъде разбиран като някаква реклама.Просто реших да споделя резултата от тази авантюра с вас.Ако не ви е интересна темата няма да ви занимавам с глупости.
Mind_Control
26-10-2011, 16:44
Колеги не съм направил фирмичка.Работата ми е свързана със системи за сигурност.Генератора ми го изпратиха от Варна.Намерих ги в нета.И други фирми предлагат подобни генератори,но този ми се видя най добре направен.Не се нагрява повече от 40-50 градуса при работа ,а това е показател за ефективна работа.
Не искам поста ми да бъде разбиран като някаква реклама.Просто реших да споделя резултата от тази авантюра с вас.Ако не ви е интересна темата няма да ви занимавам с глупости.
Напротив, очакваме с нетърпение резултатите.
Вчера ходих до Видин и на връщане заредих пълен резервоар.В София напълних отново до горе на ОМВ пробива.
Изминати 152 км. Изразходвани 12 литра нафта.Това прави 8 литра на 100 км.Извода е,че няма икономия защото разхода ми е такъв и без генератора.:frown:
Сега ще изразходвам един резервоар само в София.Мисля си обаче ,че резултата ще е същият.
---------- Post added at 15:25 ---------- Previous post was at 15:24 ----------
Заредих в Монтана.
Stoyan Georgiev
26-10-2011, 18:58
Вчера ходих до Видин и на връщане заредих пълен резервоар.В София напълних отново до горе на ОМВ пробива.
Изминати 152 км. Изразходвани 12 литра нафта.Това прави 8 литра на 100 км.Извода е,че няма икономия защото разхода ми е такъв и без генератора.:frown:
Сега ще изразходвам един резервоар само в София.Мисля си обаче ,че резултата ще е същият.
---------- Post added at 15:25 ---------- Previous post was at 15:24 ----------
Заредих в Монтана.
не мога да кажа, че това е неочаквано :)
чакаме с интерес изгорения резервоар в София и вече нещата ще са ясни
Alexanderbb
26-10-2011, 20:09
Вчера ходих до Видин и на връщане заредих пълен резервоар.В София напълних отново до горе на ОМВ пробива.
Изминати 152 км. Изразходвани 12 литра нафта.Това прави 8 литра на 100 км.Извода е,че няма икономия защото разхода ми е такъв и без генератора.:frown:
Сега ще изразходвам един резервоар само в София.Мисля си обаче ,че резултата ще е същият.
---------- Post added at 15:25 ---------- Previous post was at 15:24 ----------
Заредих в Монтана.
Мда гадните физични закони не се дават и този път :-)
Абе знаех си аз , че Бълбукатора без антигравитационна система е неефективен . ;)
Човека поне прави нещо,а ние седим и четем, кой какво е направил......кое е по-тъпото?
Човека поне прави нещо,а ние седим и четем, кой какво е направил......кое е по-тъпото?
И какво прави, ако не са му го подарили/не си го е сглобил сам от подръчни материали тоя генератор, просто е подхранил мошениците макар с експериментална цел.
Правене му викам, обществена организация в присъствие на учени и нотариуси да си купи едно такова и да проведе тестове, след което да излезе със заключение и ако се докаже очевадното, продаващите го да ги осъдят за измама или поне за заблуждаваща реклама.
Jivko7777
27-10-2011, 00:51
Вчера ходих до Видин и на връщане заредих пълен резервоар.В София напълних отново до горе на ОМВ пробива.
Изминати 152 км. Изразходвани 12 литра нафта.Това прави 8 литра на 100 км.Извода е,че няма икономия защото разхода ми е такъв и без генератора.:frown:
Сега ще изразходвам един резервоар само в София.Мисля си обаче ,че резултата ще е същият.
---------- Post added at 15:25 ---------- Previous post was at 15:24 ----------
Заредих в Монтана.
А поне колата върви ли повече?
Сега да видим дали в София ще падне под 12, и монтажа 100% сигурно ли е че е направен както трябва, питам за да стане резултата накрая реален!
И какво прави, ако не са му го подарили/не си го е сглобил сам от подръчни материали тоя генератор, просто е подхранил мошениците макар с експериментална цел.
Правене му викам, обществена организация в присъствие на учени и нотариуси да си купи едно такова и да проведе тестове, след което да излезе със заключение и ако се докаже очевадното, продаващите го да ги осъдят за измама или поне за заблуждаваща реклама.
...бе ти,що си не следиш анкетата за чат раздела....и какво ако е с подръчни средства и какво ако му е подарено......учени,нотариуси....дрън,дрън........ ...на човека му е интересно,има време,търпение и мерак....
...бе ти,що си не следиш анкетата за чат раздела....и какво ако е с подръчни средства и какво ако му е подарено......учени,нотариуси....дрън,дрън........ ...на човека му е интересно,има време,търпение и мерак....
Мдам, много правилно. Благодарение на теста на колегата други хора може да не се опарят да дадат грешни пари вярващи в нереални обещания. Така че браво на колегата, определено прави нещо, било то и без нотариуси :shocking::bouncing_smiley:
..ми така де...за добро или лошо човека ни помага в момента.....скочиха с подигравките срещу него все едно насила ги кара да четат.......
ФЕРАРИСТ
27-10-2011, 21:13
В никакъв случай не съм консервативен,но винаги си задавам въпроса защо някои технологии не намират широко проложение,защо наистина?
Петрола движи всичко по света, който държи петрола, може да постави всеки и всичко на колене, когато му го спре......и оттам елементарната логика.......имат ли същите тия файда от нещо дето да не им ползва петрола - нямат......имат ли те много пари за да не позволят на тия технологии да процъфтят - имат.......повече логика не е нужна......
lordliness
28-10-2011, 00:11
Петрола движи всичко по света, който държи петрола, може да постави всеки и всичко на колене, когато му го спре......и оттам елементарната логика.......имат ли същите тия файда от нещо дето да не им ползва петрола - нямат......имат ли те много пари за да не позволят на тия технологии да процъфтят - имат.......повече логика не е нужна......Това ми е ясно,докато не свърши петрола няма да има нови двигатели и американците за какво ходят да се бият там-за човешки права и свободи-глупости,но този генератор май не го бива наистина.
Петрола движи всичко по света, който държи петрола, може да постави всеки и всичко на колене, когато му го спре......и оттам елементарната логика.......имат ли същите тия файда от нещо дето да не им ползва петрола - нямат......имат ли те много пари за да не позволят на тия технологии да процъфтят - имат.......повече логика не е нужна......
чакай сега, въпросното устройство най-малкото не изключва ползването на петрол. едно време всички си светили със свещи и газени лампи, ама едисон изобретява електрическата крушка и не само че не го анатемосват ами и спечелва.
истината за бълбукатора е просто че е измама. не само че не върши това за което го рекламират, но теоретично и практически няма как да доведе до икономия. просто противоречи на фундаментални физични закони.
Mind_Control
29-10-2011, 21:02
чакай сега, въпросното устройство най-малкото не изключва ползването на петрол. едно време всички си светили със свещи и газени лампи, ама едисон изобретява електрическата крушка и не само че не го анатемосват ами и спечелва.
истината за бълбукатора е просто че е измама. не само че не върши това за което го рекламират, но теоретично и практически няма как да доведе до икономия. просто противоречи на фундаментални физични закони.
Не е баш така.. Колко електричество консумира тоя генератор?
Май под 0.5kW,ама на мен ми е чудно колко вода харчи на100 Рекстъна?
Не е баш така.. Колко електричество консумира тоя генератор?
32 ампера х 14 волта = 420 ВАТА консумация
да речем че ефективността на клетката е 50%. значи произведения газ съдържа енергия 210 вата
от тия 210 вата само 30% се превръщат в механична енергия от двигателя.
не можеш да произведеш повече от колкото си вкарал. закон за запазване на енергията. да не говорим че тия стойности са просто смешни. 420 вата са половин конска сила. един сешоар е точно 5 пъти по-мощен :D
Jivko7777
30-10-2011, 11:24
Вчера ходих до Видин и на връщане заредих пълен резервоар.В София напълних отново до горе на ОМВ пробива.
Изминати 152 км. Изразходвани 12 литра нафта.Това прави 8 литра на 100 км.Извода е,че няма икономия защото разхода ми е такъв и без генератора.:frown:
Сега ще изразходвам един резервоар само в София.Мисля си обаче ,че резултата ще е същият.
---------- Post added at 15:25 ---------- Previous post was at 15:24 ----------
Заредих в Монтана.
Колега какво стана с градското?
Mind_Control
30-10-2011, 15:38
32 ампера х 14 волта = 420 ВАТА консумация
да речем че ефективността на клетката е 50%. значи произведения газ съдържа енергия 210 вата
от тия 210 вата само 30% се превръщат в механична енергия от двигателя.
не можеш да произведеш повече от колкото си вкарал. закон за запазване на енергията. да не говорим че тия стойности са просто смешни. 420 вата са половин конска сила. един сешоар е точно 5 пъти по-мощен :D
Не си прав. Например климатика като се включи и мощността ти пада с 10%. Ако колата ти е 100 кВ, аз мога да те уверя, че компресора на климатика не дърпа 10 кВ. Тия сметки дето ги правите не са верни изцяло.
е това че мощността ти пада с 10% къде го видя.
въпросния бълбукатор работи с ел.енергия. компресора ти ползва механична енергия от двигателя и като всеки друг агрегат, в техническата му документация е дадена максималната консумирана мощност във ватове, независимо каква енергия ползва.
въпроса е че енергията за захранване на тия устройства, а и на всички други идва от бензина или нафтата. ти използваш горивото и не може да получиш повече енергия от тая която я има в него. фактически бълбукатора се явява консуматор. разхода ти на гориво се увеличава... с нужните за производство на 400вата.
икономия няма,разхода ти се качва,но съвсем незначително.
Mind_Control
30-10-2011, 16:07
е това че мощността ти пада с 10% къде го видя.
въпросния бълбукатор работи с ел.енергия. компресора ти ползва механична енергия от двигателя и като всеки друг агрегат, в техническата му документация е дадена максималната консумирана мощност във ватове, независимо каква енергия ползва.
въпроса е че енергията за захранване на тия устройства, а и на всички други идва от бензина или нафтата. ти използваш горивото и не може да получиш повече енергия от тая която я има в него. фактически бълбукатора се явява консуматор. разхода ти на гориво се увеличава... с нужните за производство на 400вата.
икономия няма,разхода ти се качва,но съвсем незначително.
Алтернатора така или иначе произвежда някакво количество електричество.
ей това обяснение най-много ме забавлява. имаш ли консуматор, тогава имаш консумация.
Mind_Control
30-10-2011, 16:44
ей това обяснение най-много ме забавлява. имаш ли консуматор, тогава имаш консумация.
Факт е че на колелото динамото то оказва същото съпротивление без значение дали крушката работи или не.
Факт е че на колелото динамото то оказва същото съпротивление без значение дали крушката работи или не.
Това не е вярно. Може да ти се стори така, ако консумацията е пренебрежимо малка. Пробвай да дадеш накъсо динамото и ще видиш, че има разлика ...
Като му дойде времето ще пиша за резултата от градското.
Генератора ако няма товар не оказва почти никакво съпротивление на двигателя.При празен ход на двигателя когато се включи газовият генератор оборотите видимо падат.Това се дължи на консумацията от 30А.
Тази консумация не е малка ,но не е проблем за генератора.Замерих на празен ход напрежението на акумулатора,и то беше 13.6 В.Това означава ,че генератора дава достатъчно ток дори на празен ход на двигателя.При 2000 об. напрежението се покачва до 14.4 В.Друг е въпроса,че тази консумация води до по-голям разход на гориво.В тази връзка ще ви разкажа за една интересна случка в сервиз за ремонт на автомобилни алтернатори. Та занесох веднъж /беше преди 8 години/ един алтернатор за ремонт.До като чаках станах свидетел на следната сцена:Майстора сложи на стенда за проверка един отремонтиран алтернатор.Стендът беше електродвигател към кой с ремък беше куплиран алтернатора.Пича включи електродвигателя и когато той се развъртя с едно желязо даде накъсо алтернатора.Ефекта беше поразителен.Ремъка изпищя на умряло и изхвърча от шайбите.Това ме потресе повече от клип на Николета Лозанова, и аз си гушнах алтернатора изнасяйки се като бит педераст.
За 800 км. съм долял около 300 мл. дестилирана вода.
mirchozo
30-10-2011, 22:30
Това не е вярно. Може да ти се стори така, ако консумацията е пренебрежимо малка. Пробвай да дадеш накъсо динамото и ще видиш, че има разлика ...
Няма нужда да дава на късо, щото може да изгори нещо(примерно диодния блок). Просто си включи едновременно къси/дълги, парно, нагревател на задния прозорец и ще усетиш как за момент двигателя си променя оборотите, това идва от натоварването на генератора. Някъде четох че при каране с включени светлини се вдигал разхода на гориво с 2-5%.
30А ич не са малко ток, около 360Вата мощност, като включиш фарове , парно, нагревателя на задното стъкло и разни глезотии като бас туба с усилвател и т.н., ще сварва ли да зарежда динамото аджеба ?
В 300 грама вода колко водород има бре момци?Я има 40грама я не, някой осмокласник да каже.И колко енергия се отделя при изгарянето им-бас ловя че е по- малко от 100 грама нафта. Изводите всеки да си ги прави според образованието и религията,наздраве.
Няма нужда да дава на късо, щото може да изгори нещо(примерно диодния блок). Просто си включи едновременно къси/дълги, парно, нагревател на задния прозорец и ще усетиш как за момент двигателя си променя оборотите, това идва от натоварването на генератора. Някъде четох че при каране с включени светлини се вдигал разхода на гориво с 2-5%.
30А ич не са малко ток, около 360Вата мощност, като включиш фарове , парно, нагревателя на задното стъкло и разни глезотии като бас туба с усилвател и т.н., ще сварва ли да зарежда динамото аджеба ?
// Офтопик
Предложих му, защото според мен той говореше за колело (велосипед). Там едва ли има изправител за едната крушка..
В 300 грама вода колко водород има бре момци?Я има 40грама я не, някой осмокласник да каже.И колко енергия се отделя при изгарянето им-бас ловя че е по- малко от 100 грама нафта. Изводите всеки да си ги прави според образованието и религията,наздраве.
//Лек офтопик
В 300 гр. вода, според химията има около 200 гр. водород. Колко енергия отделя е друга бира. Изводи всеки може да направи, но пък друго си е да получиш реално инфо от първа ръка ;)
Сега няма да споря колко грама точно водород има в 300 грама вода,щото явно сме завършили различни учлища и с различен успех,но дори и само водород да има в посоченото количество вода пак е крайно недостатъчно за да се реализира каквато и да икономия в рямките на 800 км. пробег,освен ако не протича атомен взрив или там както му викат ядрените физици,чак толко не съм учил,извинявам се за което.Пачито още веднъж наздраве!Темата е добър повод мислъ.
//Лек офтопик
В 300 гр. вода, според химията има около 200 гр. водород. Колко енергия отделя е друга бира. Изводи всеки може да направи, но пък друго си е да получиш реално инфо от първа ръка ;)
От 300 гр. вода няма как да се получат 200 гр. водород. Дори и да приемем, че водата е абсолютно чиста, то всички знаем, че водорода е най-лекия елемент от менделеевата таблица, а кислорода е много по-тежък. Та и така да е... 200 гр. водород могат да отделят не малка енергия. В Русенския университет съм гледал данни, от замерване на двигателя на Лада 2105, работещ с водород и бензин. Данните са доста впечатляващи, но може би най-интересното, е че при 4000 оборота нивото на изгорелите газове е много под нормите на евро 5, а разхода на бензин е колкото при ниски обороти.
Alexanderbb
31-10-2011, 09:21
Сега няма да споря колко грама точно водород има в 300 грама вода,щото явно сме завършили различни учлища и с различен успех,но дори и само водород да има в посоченото количество вода пак е крайно недостатъчно за да се реализира каквато и да икономия в рямките на 800 км. пробег,освен ако не протича атомен взрив или там както му викат ядрените физици,чак толко не съм учил,извинявам се за което.Пачито още веднъж наздраве!Темата е добър повод мислъ.
Викат му студен ядрен синтез и е розовата мечтата на всички физици :-)
Щото тогава влиза онова Е=мс2 дето си е страшно много енергия.
В 300 грама вода колко водород има бре момци?Я има 40грама я не, някой осмокласник да каже.И колко енергия се отделя при изгарянето им-бас ловя че е по- малко от 100 грама нафта. Изводите всеки да си ги прави според образованието и религията,наздраве.
получения водород и кислород в случая НЕ е източник на енергия, а преносител на енергия.
ако клетката консумира 400вата и КПД-то и е 50% , следва че в генерираното количество газ има 200вата енергия. при изгарянето на тия 200вата в двигателя само 30% от тях се превръщат в механична енергия , което е да речем 60вата.
е нали тая механична енергия трябва да завърти алтернатора, ама той може да я усвои само на 95%.
Е КЪДЕ МУ ИЗЛИЗА СМЕТКАТА
между другото, това устройство е способно да ви скапе акумулаторите. зимно време като се включат подгревните свещи, фаровете, отоплението на прозорците и огледалата, духалката на парното и други и като добавим към тях 400вата към бълбукатора, акумулатора остава недозареден.
даденото напрежение на колегата от 13,6волта e просто на долния минимум. ако си купите нов акумулатор, с това зарядно напрежение просто няма да ви дадат гаранция.
Да ти кажа и под 13,8 акумулатора остава незадоволен,тука десетите от волта са важни за съжаление.сега отивам за бира и като съм готов ще пробвам да направя точни иэчисления и да добие темата сериозен вид ,че в този ще я сложат при темите на Чери.:sayjin:
Викат му студен ядрен синтез и е розовата мечтата на всички физици :-)
Щото тогава влиза онова Е=мс2 дето си е страшно много енергия.-мерси ,термини дето не ги разбирам, хич и не се опитвам да ги помня
За да се зареди акумулатора напълно са необходими 14.5 в.Когато напрежението е 13.6 в. консуматорите черпят ток от алтернатора,но не и от акумулатора.
За да не се товари акумулатора съм направил една не сложна автоматика,така че газовият генератор да се включва 40 сек. след като започне да работи двигателя.
моларна маса на кислорода16,на водорода 1,на водата 18
300х2/18=33,33
за 800 км бълбукатора е произвел 33,33грама водород
Без да дълбая повече от обща химическа култура знам, че водорода е около три пъти по калоричен от нефтените горива,тоест водорода от бълбукатора е заместил таман 100 грама нафта.
Колко енергия е изразходвал прочутия генератор само мога да гадая,щом има система за регулиране е възможно и да си е почивал през повечето време .Факта че разхода на нафта на Рекстъна не се е повишил ме навежда на тази мисъл.
моларна маса на кислорода16,на водорода 1,на водата 18
300х2/18=33,33
за 800 км бълбукатора е произвел 33,33грама водород...
Извинявай колега, но това няма как да е вярно, защото ти омешваш мерките за тегло и концентрация.
Аз гледам тук:
http://www.convertworld.com/bg/molar-mass/Gram+per+mole.html
Въвеждам 300 и виждам че водорода е 297,64 гр.
Бахти,колко много може да научи човек в интернета.Нема нужда да се ходи на учлище,всичко го има наготово вече.Добре,че не задълбах за енталпията на водорода и т.н.
Верно ли така го изкарва това от линка,че с този китайски таблет не мога се оправя?
Бахти,колко много може да научи човек в интернета.Нема нужда да се ходи на учлище,всичко го има наготово вече.Добре,че не задълбах за енталпията на водорода и т.н.
Ти ако знаеш какви филмчета има в утуб-а за Брауновия газ - направо страхотия. Топи всякакъв материал без замисляне, независимо че обикновена горелка не им прави и резка. В същото време като си сложиш ръката в плазмата на горелката, ѝ няма абсолютно нищо, само малко влага остава... Направо шаш и паника :dunno:
Мисля си ,дали не си питал софтуерното чудо от линка колко тежат 300 мола водород,а не колко грама водород има в 300 грама вода,че си получил такъв размазващ моите представи за материалния свят резултат?
Мисля си ,дали не си питал софтуерното чудо от линка колко тежат 300 мола водород,а не колко грама водород има в 300 грама вода,че си получил такъв размазващ моите представи за материалния свят резултат?
Ами да ти кажа, малко ми е объркващо и на мен, ама в гр/мол се измерва моларната маса, т.е. колко грама има в единица мол. От друга страна със сигурност това е за вода, защото я разлагат на "Hydrogen, Oxygen, Sulfur, Chlorine, Iron", а в другата колонка пишат броя водни молекули. Това ме навежда на мислата, че може би бъркам като въвеждам 300. Обаче пише че броя водни молекули(Water molecule) е 16,65 което умножено по 18(моларната маса на водата) дава 300. Т.е. аз го разбирам така - в 300гр. вода за един мол има 16,65 молекули вода с моларна маса 18.
Пред вид че съм само Ай-Ти специалист, а химията си я спомням горе-долу от 10-и клас, вероятността да бъркам, клони към 100%, затова ще замоля ако има някой по-запознат да каже като как стоят нещата :)
Ами аз също не съм специалист,но това да си остане между нас.
Това обяснение с моловете,молекулите и останалите дивотии ми е срашно хаотично и не мога да му хвана края дори,наистина някой дето разбира ще трябва да ми го разтълкува.
Генератора според проиэводителя проиэвежда 90-120 литра гаэ на час.:drunk:
взимаме 100 литра газ на час с атмосферно налягане. 2/3 от него са водород примерно. значи имаме 66литра при енергийна плътност на водорода при атмосферно налягане - 0,01079 MJ/L или общо 0,719мегаджаула. това са 199ватчаса енергия в тия 66 литра. за получаването им сме изразходили 400 вата
-как се казваш
-елка
-смяяяяятаааайййй
:D
взимаме 100 литра газ на час с атмосферно налягане. 2/3 от него са водород примерно. значи имаме 66литра при енергийна плътност на водорода при атмосферно налягане - 0,01079 MJ/L или общо 0,719мегаджаула. това са 199ватчаса енергия в тия 66 литра. за получаването им сме изразходили 400 вата
-как се казваш
-елка
-смяяяяятаааайййй
:D
Ако приемем ,че колегата cufti ни е дал точна информация за изразходваното количество вода,то следва:
33гр водород по 24л/мол=792литра общо за 800 км.
ако средната скорост е към 80 км/ч значи генератора е работил 10 часа или към 80 литра на час,но това е обем за 1 мол при 20 градуса целзий,някъде из описанието четох ,че работи при по-висока температура до към 50 градуса което би добавило още няколко литра на мол,но ги смятам за по стандартно при 20 градуса ,а който иска вероятно в интернет ще намери информация или направо някой софтуер за температурните изменения на обема на водорода в газообразно състояние.
Написаното от колегата Колев съпоставено с моите бакалски сметки относно изразходваното количество вода дава сходни резултати,разминаване има заради температурата на газовете и/или неточно измерено количаство вода . Като цяло излизат сметките + – 20 %.Излиза ,че си работи напълно нормално и покрива в задоволителна степен параметрите посочени от производителя така ,че клиента няма право да се сърди на никой освен на себе си ,Като цяло повишава разхода на нафта незначително.Друга полза освен за производителя и аз също като колегата Колев не мога да открия, но пък за сметка на това повишаването риска от пожар,слаб взрив,увреждане на алтернатора и акумулатора си е съвсем реално.
Колега Пачито,
Вие имате ли някъкъв коментар или ще я карам без мезе?:drunk:
Ако приемем ,че колегата cufti ни е дал точна информация за изразходваното количество вода,то следва:
33гр водород по 24л/мол=792литра общо за 800 км.
ако средната скорост е към 80 км/ч значи генератора е работил 10 часа или към 80 литра на час,но това е обем за 1 мол при 20 градуса целзий,някъде из описанието четох ,че работи при по-висока температура до към 50 градуса което би добавило още няколко литра на мол,но ги смятам за по стандартно при 20 градуса ,а който иска вероятно в интернет ще намери информация или направо някой софтуер за температурните изменения на обема на водорода в газообразно състояние.
Написаното от колегата Колев съпоставено с моите бакалски сметки относно изразходваното количество вода дава сходни резултати,разминаване има заради температурата на газовете и/или неточно измерено количаство вода . Като цяло излизат сметките + – 20 %.Излиза ,че си работи напълно нормално и покрива в задоволителна степен параметрите посочени от производителя така ,че клиента няма право да се сърди на никой освен на себе си ,Като цяло повишава разхода на нафта незначително.Друга полза освен за производителя и аз също като колегата Колев не мога да открия, но пък за сметка на това повишаването риска от пожар,слаб взрив,увреждане на алтернатора и акумулатора си е съвсем реално.
Колега Пачито,
Вие имате ли някъкъв коментар или ще я карам без мезе?:drunk:
На така представения подробен анализ на ситуацията, драги ми колега 546, не виждам как бих могъл да опонирам, освен да предложа да изчакаме развитие по случая и реално представени емперични доказателства "За" или "Против" показаните дотук научни теоритични разсъждения. Междувременно предлагам да прекараме по-приятно времето с консумация на напитки, отличаващи се от водата с алкохолния си градиент :)
:drunk:
dimitar_vd62
05-11-2011, 20:25
Случайно се оказа че един мой познат монтира такива генератори.Монтирал е и на пасата си и е много доволен, казва за около 38% икономия на нафта.Разбрах че ги купува от някаква фирма.Ако искате подробности мога да попитам, набързо се видяхме не знам друго сега.Доколкото разбрах има широк диапазон от цени, вероятно и качество.
щом е в бизнеса с генератори, няма да каже нещо различно.
Jivko7777
06-11-2011, 18:32
И като гледам си от Варна а те точно от там купуват хората и може да се окаже че познаваш точно този човек...
Питай го тоя с 38% за разхода на вода,другото ни е ясно вече.Остава да е някой твой колега от теца
old alfist
06-11-2011, 19:35
Момчета, ще излезете големи ентусиасти - аз такова чудо не смея да си слагам на колата.
Произдводителя не го е предвидил и не е ясно какви процеси ще се развиват - ще вземе да ми ръждяса нещо по колата, но и аз ще следя с интерес експериментите.
Все се надявам да измисли някой нещо дето да премахне разхода на тунджа,но никой не ще да ме светне,ако може и гравитацията да понамалее малко,че ми тежи корема.
lordliness
06-11-2011, 19:59
Ей т'ва намерих http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=cosmonautics&Number=1941215740&page=2&view=collapsed&sb=5
dimitar_vd62
06-11-2011, 20:26
Ми не е колега от ТЕЦа, пък и аз работя в топлофикация, ма то е същото но в умален вариант.Разбирам намека за 38% разход на вода, не му правя реклама, пък и той знае че лесно няма да ме убеди.Можех да поискам някаква информация или отзиви от клиенти, ама аз не проявявам интерес, пък гледам и вий...тъй че за какво да се разкарвам.
Който е внимавал в часовете по химия/физика му е ясно че стандартната електролиза е много ниско ефективна. Така , че няма нужда от безсмислени сметки базирани на науката , която познаваме към момента. Без абсурдни експерименти обаче не може да се постигне напредък в науката.
За тези генератори твърдят че използва някакъв вид резонанс , с който електролизата става много по-ефективна.
И яз на туй разчитам.За това ме интересува разхода на вода. ;)
Колеги,аз приключих с експериментите.
Извода е,че няма икономия на гориво от този генератор.
Разход в София 12.3 литра.
Разход извън София 8-8.5 литра.
Изминах 1 600 км.
Като вървене също няма разлика.Явно положителния ефект се компенсира с производството на енергия.
Хубавото е, че нямах проблеми с акумулатора.
dimitar_vd62
07-11-2011, 20:32
Ми аз не случайно писах че трудно могат да ме убедят в ползата от този генератор.Освен него имам и други познати дето са го монтирали и са видели "ефекта".Исках да предложа някаква информация от кухнята ама...Ако предположим че една кола гори 10 на 100,то за 10км изгаря 1 л. нафта то при 30% икономия ще ни трябват 0,7 л. нафта.Енергията на останалите 0,3л.трябва да дойде от генератора, а ме съмнява количеството газ което може да произведе да отдели тази енергия.За кипването на 1л. вода е необходимо да внесеш някакво количество енергия което е константа.Това количество може да се получи от различни горива но количеството на горивото ще е различно и ще нараства с намаляване на неговата калоричност и плътност.Освен тоз да твърди упорито за 38% икономия, другите 2-3 се отказаха.На теория не знам но на практика не се получава.Ма в скоро време ще прескоча да видя за кво иде реч.За тоя генератор от две години се говори във Варна и ако действително имаше файда някой ще стане милионер.
Аз невиждам причина дори и с неефективен генератор да не стане милионер.
Аз невиждам причина дори и с неефективен генератор да не стане милионер.
Икономията е майка на мизерията.
Както казва един приятел: богат се става с печелене, а не от икономии.
На мен ли го казваш това,дето карам Алфата с най-висок разход на нафта според съответната тема във форума,че наливам чат пат и от скъпата,като объркам маркучите.Боли ме края на гърба мен колко нафта наливам,педала е винаги до долу, просто се кефя на откровенните измамници,които прибират кинтите на доверчивите спестовници.
dimitar_vd62
08-11-2011, 21:43
Ми гори ми 12 бензин.Не ща да чуя за газ.На работа имам 4 двигеталя на природен газ, ама те така са си изчислени - за два вида газ.Така съм съгласен.Ма да се опитвам да се надлъгвам с газ , вода... не ща.Ако не ми изнася някой ден ще си взема малолитражка.Само казах че мога да поразпитам за туй онуй ама ми резнаха крилцата.Между другото тоя познат дето се занимавал с монтажа им сподели че от няколко дена не може да открие този дето доставял въпросните у-ва.
old alfist
08-11-2011, 22:33
Жалко - таман се позаинтересувах от изобретението и всичко се провали, но да не губим надежда.
dimitar_vd62
08-11-2011, 23:05
Май не можел да си изпълни договореното и се покрил.Абе рано е още за такива експерименти.Да сложи на ладата ми едно такова, да видя че ще свали разхода с 2-3 литра .Ама не иска.
detelazurno
10-11-2011, 11:28
Интересно как не бях забелязал темата досега.
Искам да попитам колегата сдобил се с генератора - след монтирането му направиха ли ти някакви корекции на електрониката? Принципно кола с ECU се нуждае от интервенция. Трябва да се поиграе малко с притока на гориво в посока неговото понижаване иначе не постигаш нищо освен по-пълно изгаряне, което само по себе си не може да доведе до икономия.
Подобен род генератори са най-достъпни и лесни за игра в домашни условия на автомобили с карбуратор.
Интересно как не бях забелязал темата досега.
Искам да попитам колегата сдобил се с генератора - след монтирането му направиха ли ти някакви корекции на електрониката? Принципно кола с ECU се нуждае от интервенция. Трябва да се поиграе малко с притока на гориво в посока неговото понижаване иначе не постигаш нищо освен по-пълно изгаряне, което само по себе си не може да доведе до икономия.
Подобен род генератори са най-достъпни и лесни за игра в домашни условия на автомобили с карбуратор.
това е другата широкоразпространена заблуда. газа е водород и кислород - тоест не ти е необходим допълнително кислород. обема на газа намалява обема постъпващ въздух.обема на тоя въздух еку-то го мери и си прави сметката за горивото. отделно има и обратна връзка през ламбда сондата. тоест корекция на екуто не е необходима. но пак казвам, обема на тоя газ е толкова малък че просто е смешно да има някакъв ефект.
отделно пък при дизелите въздуха е повече отколкото е необходим.
detelazurno
10-11-2011, 13:19
това е другата широкоразпространена заблуда. газа е водород и кислород - тоест не ти е необходим допълнително кислород. обема на газа намалява обема постъпващ въздух.обема на тоя въздух еку-то го мери и си прави сметката за горивото. отделно има и обратна връзка през ламбда сондата. тоест корекция на екуто не е необходима. но пак казвам, обема на тоя газ е толкова малък че просто е смешно да има някакъв ефект.
отделно пък при дизелите въздуха е повече отколкото е необходим.
Аз имах предвид конкретно в случая на колегата, защото не малко пъти на тия коли ламбдите им забиват я на богата, я на бедна смес и тогава все тая обратната връзка. А дали ще измери количеството постъпил газ можем само да гадаем защото ще зависи изцяло от мястото му на подаване. Не малко пъти съм виждал да се подава къде ли не. А и сам каза, че газа е прекалено малък, така че от допълнителен въздух винаги има нужда. Виж може да я избегнеш ако правиш електролиза под високо налягане, но нещо не ми е ясно как ще набуташ такъв генератор под капака с всеобщо разпространения home made метод.
Въпреки всичко продължавам да твърдя, че заигравката при карбуратор е по-интересна отколкото при пълна инжекция.
RoMeO_156_GTA
10-11-2011, 13:42
Въпреки всичко продължавам да твърдя, че заигравката при карбуратор е по-интересна отколкото при пълна инжекция.
Джипа на колегата е 2.9 Турбо дизел с 10 клапана . Познат ни е още от Мерцедесите през '90-те години . Няма ламбда сонди , няма инжекции ;-)
Аз имах предвид конкретно в случая на колегата, защото не малко пъти на тия коли ламбдите им забиват я на богата, я на бедна смес и тогава все тая обратната връзка. А дали ще измери количеството постъпил газ можем само да гадаем защото ще зависи изцяло от мястото му на подаване. Не малко пъти съм виждал да се подава къде ли не. А и сам каза, че газа е прекалено малък, така че от допълнителен въздух винаги има нужда. Виж може да я избегнеш ако правиш електролиза под високо налягане, но нещо не ми е ясно как ще набуташ такъв генератор под капака с всеобщо разпространения home made метод.
Въпреки всичко продължавам да твърдя, че заигравката при карбуратор е по-интересна отколкото при пълна инжекция.
13-те лъжи на брауновия газ
http://cr4.globalspec.com/thread/35169/The-Unlucky-13-HHO-Lies
устройството не може да произведе повече енергия отколкото консумира, това е простата истина.
detelazurno
10-11-2011, 15:42
Джипа на колегата е 2.9 Турбо дизел с 10 клапана . Познат ни е още от Мерцедесите през '90-те години . Няма ламбда сонди , няма инжекции ;-)
И?
13-те лъжи на брауновия газ
http://cr4.globalspec.com/thread/35169/The-Unlucky-13-HHO-Lies
устройството не може да произведе повече енергия отколкото консумира, това е простата истина.
Това е ясно и е в пълна сила за всяко едно устройство. Не само за това. Въпроса е дали енергията, която вкарваш, респективно която получаваш е на по-ниска себестойност от себестойноста на горивото ако използваш само него.
И?
Това е ясно и е в пълна сила за всяко едно устройство. Не само за това. Въпроса е дали енергията, която вкарваш, респективно която получаваш е на по-ниска себестойност от себестойноста на горивото ако използваш само него.
източника на енергия на един автомобил е само един и е това което сипваш в резервоара. всичко друго е консуматор на тая енергия. фактически тая клетка е само консуматор, ти енергия от нея не получаваш. разбираш ли. фактически тя при всички положения ти качва разхода. да направим ли схема на енергията, въпреки че вече и тестовите резултати на колегата пуснал темата са налични.
Mind_Control
10-11-2011, 17:22
Хубаво де- 5000 лв за този, който ми монтира, каквото той пожелае на колата и ми смъкне разхода с 30% по обичайния ми маршрут в града. Но условието е колата да продължава да се движи на бензин и да си запази мощността.
Айде да видиме кой от привържениците на брауновия газ иска да изкара едни лесни 5000 лв?
П.С. срещу моите пари искам той да сложи 500 лв.
във фиат форума има също събрани пари. някой може с един куршум два заека да удари :D
detelazurno
10-11-2011, 17:59
Хубаво де- 5000 лв за този, който ми монтира, каквото той пожелае на колата и ми смъкне разхода с 30% по обичайния ми маршрут в града. Но условието е колата да продължава да се движи на бензин и да си запази мощността.
Айде да видиме кой от привържениците на брауновия газ иска да изкара едни лесни 5000 лв?
П.С. срещу моите пари искам той да сложи 500 лв.
Виж сега. Тука развиваме по-скоро теория на вероятносите. Струва ми се някак по-интересно да си чешем езиците на подобна тематика отколкото върху нарастващия с геометрична прогресия спам в общите приказки.
dimitar_vd62
10-11-2011, 20:58
Аз па си мисля, кво ще стане с оборотите на мотора ако откача генератора, и какво ще стане ако го на товаря с още 30-50А, както пишеше че харчи този генератор.Оня моя познат продължава да твърди за 38-те%, малко се посдърпахме.:pokey:
Mind_Control
10-11-2011, 22:32
Аз па си мисля, кво ще стане с оборотите на мотора ако откача генератора, и какво ще стане ако го на товаря с още 30-50А, както пишеше че харчи този генератор.Оня моя познат продължава да твърди за 38-те%, малко се посдърпахме.:pokey:
Казвай му че давам награда 5000 лв. Не вярвам да ги откаже..
Alexanderbb
12-11-2011, 18:56
Хубаво де- 5000 лв за този, който ми монтира, каквото той пожелае на колата и ми смъкне разхода с 30% по обичайния ми маршрут в града. Но условието е колата да продължава да се движи на бензин и да си запази мощността.
Айде да видиме кой от привържениците на брауновия газ иска да изкара едни лесни 5000 лв?
П.С. срещу моите пари искам той да сложи 500 лв.
Може ли аз (не че съм привърженик на балбукатора). Веднага ще ти монтирам един твърд теглич и ще те дърпам по целия ти марширут. Разхода определено ще ти е почти никакъв, колата ти ще си е все така на бензин а мощността на мотора непипната :roll2:
firedragon
15-11-2011, 14:32
http://www.dnes.bg/index/2011/11/15/gaz-chudo-toplish-evtino-kyshta-i-karash-ikonomichno-kola.134023
Човека ли нещо не е наред с главата или е успял по някакъв начин да постигне нещо?
редовно има такива репортажи. сензация-българин откри перпетомобиле .... което харчи двойно повече енергия отколкото произвежда.
firedragon
15-11-2011, 16:00
И аз съм гледал клипчета,даже мисля,че това го гледам за 4-5 път и все пак,чичака не изглежда толкова изкукал, та ми е интересно поне за бита дали няма да има приложение бълбукатора.
Alexanderbb
15-11-2011, 16:06
http://www.dnes.bg/index/2011/11/15/gaz-chudo-toplish-evtino-kyshta-i-karash-ikonomichno-kola.134023
Човека ли нещо не е наред с главата или е успял по някакъв начин да постигне нещо?
Мега балбукатор. Пълен с технически джаджи, капачки от буркани, бутилки от кока кола и свински опашки
след като използваш 1 киловат енергия за да получиш 500вата , мисля че няма.
има приложение в индустрията. има заваръчни апарати които работят с електролиза и могат да се ползват там където има причина да не се ползва оксиацетилен примерно.
Браун е ясен той от мн отдавна,сега има друг гас мн по интересен и ефикасен който би променил човечеството изцяло би задоволил енергийните ни нужди,без никаква странична вреда .Нарича се халий-3 генериран е от слънцето и го има в изобилие на луната ,въпроса е само в това как да го съберем от там и да го превозваме тук !
Със 1 кг хелий-3 ще караме колата си сигурно 10 години !
Jivko7777
15-11-2011, 20:39
Е добре де, човека казва че до 40% е икономията, и отделно казва че мерцедеса е дал 2 литра и нещо!
Е добре де, човека казва че до 40% е икономията, и отделно казва че мерцедеса е дал 2 литра и нещо!
И попътен вятър...:))
dimitar_vd62
15-11-2011, 22:49
"С браун-газ отоплението на примерно 100кв.м.излиза около 250 лв".Еми аз толкова ток плащам през зимата и без балбукатор.И ако това 24,4 на 50,4 градуса е делта Т на входяща и изходяща вода, дето с това пламъче ще ми стопли входяща вода с 24 гр.С до 50 гр.С и ще го поддържа при постоянна циркулация не го вярвам.
Колеги, защо не мога да запаля горелката от която излиза газ Браун? Получава се пукот и една бутилка която играе роля на клапа се деформира, ако някой знае нека помогне! Благодаря!
Е добре де, човека казва че до 40% е икономията, и отделно казва че мерцедеса е дал 2 литра и нещо!
:roll2::roll2::roll2::lol::lol:
Колеги, защо не мога да запаля горелката от която излиза газ Браун? Получава се пукот и една бутилка която играе роля на клапа се деформира, ако някой знае нека помогне! Благодаря!
Нещо ще почерпиш ли?Щото аз знам защо не можеш да запалиш горелката,ама ми свършва бирата.:magic:
Интересно как не бях забелязал темата досега.
Искам да попитам колегата сдобил се с генератора - след монтирането му направиха ли ти някакви корекции на електрониката? Принципно кола с ECU се нуждае от интервенция. Трябва да се поиграе малко с притока на гориво в посока неговото понижаване иначе не постигаш нищо освен по-пълно изгаряне, което само по себе си не може да доведе до икономия.
Подобен род генератори са най-достъпни и лесни за игра в домашни условия на автомобили с карбуратор.
Пълно, пълно, колко да е пълно изгарянето? То нормално без балбукатор си е 99% Ама се съмнявам с тоя 1% неизгоряло гориво да направите 30% икономика. Ако има 30% непълно горене, колата няма да може дори да запали.
Също така се съмнявам в затворена система, състояща се от 2 системи с КПД по-малък от еденица да се получи икономия - чисто математически общия КПД ще е по-малък от най-малкия от двата.
Здравейте, искам да разбера дала има смисъл от генератор на газ на браун? Дали сте довелен?
Ако прочетеш темата, май смисъл няма.
Колеги,газ генератора отдавна е демонтиран и подарен на друг колега.
Както вече съм писал,никаква полза няма от него.
Моят съвет е да не се занимавате с глупости и да си хвърляте парите на на вятъра.:-?
iivanov2
28-10-2012, 02:51
Изчетох внимателно темата, доста интересни мнения имаше. Ето и моето мнение за брауновия газ и двигателите. Щом бакшишите не са масово на браунов газ значи файда няма, елементарен извод, без да навлизаме в дебрите на физиката и химията.
Най-практичното приложение на браунзюгаза е за рязане. Но може да се използва и за печки.
Проблема да се направи печка на браунгаз е че топлообменника заминава, понеже пламъка го топи. Обаче се сещам за един трик с балон пълен с вода и запалка - не се пука понеже водата веднага отнема температурата на пламъка,
тук може да го наблюдавате http://www.youtube.com/watch?v=7A_v8QolDm8
Брауновият газ за сега е една много скъпа играчка със съмнителен произход. На играчката де!:naughty:
За каквото и да го ползвате, цената му е много по-голяма от работата, която върши!:bouncing_smiley:
Здравейте, искам да разбера дала има смисъл от генератор на газ на браун? Дали сте довелен?
Лично аз си мажа предна лява гума със заешка лапичка, ефекта е същия, само че е безплатно. А някои от колегите карат на кучешко препикаване на колелетата и също са доволни...
dimitar_vd62
31-10-2012, 16:17
На моята една котка спи между чистачките и по-рядко карам да не я будя.Помага, по-малко гори.
Един клип от 1990 година - http://vbox7.com/play:9669e5ff12
Не е генератор на Браунов газ, но е близко до темата. И не се виждат кабели за неефективна електролиза ...
Един клип от 1990 година - http://vbox7.com/play:9669e5ff12
Не е генератор на Браунов газ, но е близко до темата. И не се виждат кабели за неефективна електролиза ...
То и нищо смислено не се вижда!:paddle:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.