View Full Version : Зацепване на ангренаж
Имам следния проблем След смяна на водната си помпа разместих без да искам зацепването на коляновия с разпределителния вал а не ги бях белязал Започнах да правя центровка по белези но на коляновия вал на демпферната шайба няма никакъв белег От нета видях че при зацепване се ползва някаква пластина Може ли без тази пластина да направя центровка на двата вала Помпата я дават че не се центрова защото постоянно поддържа високо налягане Алфата е 2.4JTD 98г. 136к.с.
Linkestis
30-10-2011, 14:38
Купи си един нов ремък и действай според упътването.
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_jtd_cambelt.shtml
След като го опънеш завърти един два оборота на ръка за проверка.Ако "ударят"клапаните сваляш отново ремъка и опъваш пак :)
Успех
Pepko-Bepko
30-10-2011, 15:44
Точно това е точното зацепване на снимките както е дадено.Имаш един белег които за разпределителния вал ти е ясен къде е.Коляновия вал се зацепва някъде около 9 часа.Водиш се по оригиналните резки на ремъка,които са нарисувани с бяла боя.Сложиш ли резката на ремъка на белега на разпределителния вал,другата резка остава да е за коляновия вал.Пак казвам някъде около 9 часа се пада,да сочи белега на вала.След монтажа,резките на ремъка и белезите на двата вала трябва да съвпаднали.Ролката се опъва до там че плаващата й стрелка трябва да сочи към дупчицата.Ако са ти изтрити резките на ремъка или ги няма.Купуваш нов ремък Геитс там ги има задължително.Зацепването на ГНП-то не те интересува в какво положение е.След зацепване задължително въртиш на ръка два или още по добре четири оборота на коляновия кал,като сравниш белезите дали съвпадат отново и какво се случва с опъването на ремъка.Успех!
Благодаря колеги. Запалих колата но не я пробвах защото има доста свалени части а се стъмни. Работи добре но се чудя дали има смисъл да търся по оптимален вариант чрез преместване на зъб напред или назад с цел по-голяма пъргавина Но това ще стане утре когато ще мога да я пробвам
Pepko-Bepko
30-10-2011, 22:06
Няма такива схеми с презацепване напред или назад.Коляновия вал се зацепва точно където покаже белязката с боя на ремъка.Пак ти казвам търси я някъде около 9 часа.
Готово Зацепването го направих така Сложих белязката на ангренажния ремък съвпадната с белега на ангренажното колело Слагайки белязката на ремъка на колелото на коляновия вал се зачудих защото белязката на ремъка изоставаше от белега на колелото с малко Запалих я така и това беше най-вероятно досегашната ми центровка За пробата преместих спорната белязка на следващият зъб на коляновият вал където белега на ангренажният ремък пак бягаше и този път с повече но в обратна посока Може би съм дал зъб предварение Или колата преди това е била със зъб закъснение Но сега има разлика във вървенето Усеща се малко повече пъргавина Засега не усетих някакви вибрации или трептения Все пак ако съм със зъб предварение може ли да има някакви последствия за двигателя За вървенето ми хареса въпреки че я покарах само 2-3км.
Pepko-Bepko
31-10-2011, 23:29
Човек няма такива схеми,предварение закъснение!Белязките на ремака показва точното зацепване на коляновия и разпределителния вал.Зацепва се само по един начин!!!
Колега, така и така си решил да финишираш мотора, вземи му врътни направо 5-6 зъба, поне да не се мъчиш ти - всеки ден по един зъб, разглобяване, сглобяване си е чанч все пак. А по темата - със сигурност колата ти няма да върви и работи по-добре с нарушен синхрон между коляновия и разпределителния вал
ecotronic
01-11-2011, 09:20
При смяна на ангренаж на 2.0 TS освен използването на пети за фиксиране на разпределителните валове, гледам, че се ползва индикаторен часовник за определянето на ГМТ. Освен този способ има ли маркер за ГМТ на коляновия вал?
Повтарям че незнам дали предишната центровка е била правилна или сегашната Белега на ремъка е направен върху зъб и белега на колелото на коляновия вал е върху зъб Съответно зъб срещу зъб не може а един спрямо друг имат две положения При едното положение ми беше старата центровка а при второто сегашната Сега колата е чувствително по-пъргава като двигателя работи малко по-твърдо От тази по-твърда работа си мисля че съм със зъб предварение но не изключвам това да е правилната настройка Засега ще я оставя така а ще продължа да проучвам ако съм със зъб напред се предполага че ще имам детонационно горене което също характеризира твърдата работа та това детонационно горене дали ще ми финишира бързо мотора Все пак се надявам това да е правилната настройка защото ми хареса вървенето
Има белези на новия ремък - съвпадаш ги с тези на коляновия вал и десния разпределителен и при поставени пети всичко трябва да е ок. "Часовника" е желателен за по-голяма сигурност, но ако слагаш "Пауъргрип" няма да имаш проблеми.
---------- Post added at 10:37 ---------- Previous post was at 10:35 ----------
Повтарям че незнам дали предишната центровка е била правилна или сегашната Белега на ремъка е направен върху зъб и белега на колелото на коляновия вал е върху зъб Съответно зъб срещу зъб не може а един спрямо друг имат две положения При едното положение ми беше старата центровка а при второто сегашната Сега колата е чувствително по-пъргава като двигателя работи малко по-твърдо От тази по-твърда работа си мисля че съм със зъб предварение но не изключвам това да е правилната настройка Засега ще я оставя така а ще продължа да проучвам ако съм със зъб напред се предполага че ще имам детонационно горене което също характеризира твърдата работа та това детонационно горене дали ще ми финишира бързо мотора Все пак се надявам това да е правилната настройка защото ми хареса вървенето
А ти каква марка ремък сложи, спази ли посоката на въртене на ремъка
[QUOTE=iveli;961230]Повтарям че незнам дали предишната центровка е била правилна или сегашната Белега на ремъка е направен върху зъб и белега на колелото на коляновия вал е върху зъб Съответно зъб срещу зъб не може а един спрямо друг имат две положения
Ремъка не съм го сменял защото е на 25000км Белезите му все още се виждат Незнам каква марка е защото ми го сменяха като взех колата Сега спазих посоката на въртене и най-вероятно се надявам да съм спазил и съмнителната белязка на коляновия вал и белязката на десния разпределителен вал със белязките по ремъка
[QUOTE=iveli;961230]Повтарям че незнам дали предишната центровка е била правилна или сегашната Белега на ремъка е направен върху зъб и белега на колелото на коляновия вал е върху зъб Съответно зъб срещу зъб не може а един спрямо друг имат две положения
Ремъка не съм го сменял защото е на 25000км Белезите му все още се виждат Незнам каква марка е защото ми го сменяха като взех колата Сега спазих посоката на въртене и най-вероятно се надявам да съм спазил и съмнителната белязка на коляновия вал и белязката на десния разпределителен вал със белязките по ремъка
Колега, на коляновия вал белега го търси отзад на маховика, това отпред си го е драснал някой майстор, с маркер ли е белега или е "зъбче" на колелото
Белега на коляновия вал е на малката шайба тази която върти ангренажният ремък не пистовата и си е направо засечка а не драскано Може да има и на маховика но откъм ангренажа също има белег Нали идеята е по резките на ремъка да се наредят валовете Може би ако ремъкът нямаше резки щеше да се наложи да търся белег на маховика за да го съвпадна с нещо защото отначало чуденето беше тази резка на малката шайба на коляновия вал с какво да я съвпадна а то се оказа с ремъка
Погледни аутодатата и ще разбереш за какво ти говоря няма начин НЕменте ремък и оригинална "шайба" да не съвпаднат зъбците - затова те посъветвах да го свериш с маховика
на разпределителния вал белега е между зъбите и би трябвало като поставиш белега със зъб на ремъка, при спазена посока на ремъка (стрелките надясно или надписите към теб) този на коляновия вал да съвпадне, ако не стане има нещо гнило и търсиш други белези и начини за зацепване. Щом личат белезите би трябвало да може да се прочете и марката на ремъка - виж да не са ти сложили някой "модерен" който се къса точно на около 30 х. км. и тогава зъб напред, зъб назад ще ти е най-малкия проблем
Имам съмнение за посоката на ремъка Стрелките много бегло личаха и приех нещо спорно за вярно Това откъм посока За тренировката утре ще разхвърля всичко наново и ще видя с обратна посока на ремъка дали белезите ще дойдат на мястото си без да има спор така или така в смисъл резките на ремъка дали ще са спорни спрямо валовете или ще си дойдат на мястото При спорна ситуация ще сменя и ремъка
Linkestis
01-11-2011, 20:27
Добре де...що не си купиш нов ремък и да ти е мирна главата от към белези черти и т.н.?Пък и сам казваш че е на 25 000км.То накрая ще ти се износят резбите на болтчетата :)
Много кефи ентусиазма на колегата. Просто разхвърля и толкоз! Винаги съм знаел-това е колата. Никога А-та, М-си , Б-та и др. немски варели не са ми извивали главата. Евала....:band:
Сега да доразвия темата Купих си нов ремък Грешката при старият е че съм объркал посоката защото стрелките не се виждаха добре Оттам идва следващата грешка че колелото на разпределителният вал е белязано в междузъбие а колелото на коляновият вал е белязано върху зъб Белязките на ремъка са също в междузъбие и на зъб но при обърната посока на ремъка се получава при разпределителният вал белязки на междузъбие с междузъбие а при коляновият вал белязки на зъб срещу зъб Слагайки новият ремък докарах всичко по местата си Но колата изгуби пъргавината която бях постигнал при объркването Умишлено прехвърлих зъб предварение и колата започна да се изстрелва значително по-добре Все още незнанието ми е на коя част от мотора вредя по този начин дали на бутала и мотовилки чрез неточното газоразпределение дали на клапаните-да не прегорят заради по ранното им отваряне Колата ми не е чипосвана и се чудя дали при някой от чипосаните алфи не се е случил умишлено моят вариант Не се тръшкам с учудващо вървене но казвам че динамиката на колата се подобри Все пак незнам действително как се държи чипосана кола Та това е Ако някой му се играе да пробва Задължително само превъртайте двигатела на ръка да не стане грешка бутало-клапан
Под предварение разбирам всички белези по местата си свалям ремъка и въртя един зъб обратно на часовниковата стрелка или обратно на посоката на въртене на двигателя на коляновият вал и слагам ремъка
lordliness
02-11-2011, 20:31
Предстои ми смяна на ангренажа и мисля да се заема сам-може ли да обобщиш накратко -накъде сочат стрелките(не знам посоката на въртене на ремъка),напред по посока на движение на колата ли и как точно се обтяга ремъка,водната помпа лесно ли се изважда и ако има нещо друго специфично.
Стоейки срещу ангренажа всичко се върти по посока на часовника На ремъка има стрелки които трябва да сочат тази посока Обтяга се от зъбно обтяжно колело което е свързано с една стрелкичка която като натегнеш колкото трябва се надига Трябва да застане срещу дупка в механизма на обтягащото колело Стрелкичката е от вътрешната страна на обтягащото колело Специфичното беше изваждането на водната помпа За да я извадиш трябва да развиеш шайбата на разпределителния вал При мен беше доста стегната и докато я развия строших датчика на разпределителният вал Ако имах въздушен пистолет може би това щеше да бъде избягнато Гледай къде законтряш колелото Докато изплесне нещо и датчика го няма Съответно шайбата като се разви се прецака излятата в нея шпонка Поръчах от морга в драгичево шайба и датчик и после се започна горедискутираната сага центровка
lordliness
02-11-2011, 21:04
Благодаря,имам още 7000км. да размишлявам- сам или на сервиз :) малко ме разколеба с тези датчици и шайби,колелото ще го законтря като включа на скорост и опра бронята в стената :)
Тези дни и на мен ми се налага тази операция, и реших да споделя клипчето което на мен ми беше много полезно!
Цък (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bs84z-eiHvM)
Може да има друг вид законтряне но това ме съмнява защото колата ще е повдигната със свалена гума, подкалник и др.
lordliness
02-11-2011, 22:31
Може да има друг вид законтряне но това ме съмнява защото колата ще е повдигната със свалена гума, подкалник и др.
Това в кръга на шегата,ако е много затегнато ремъка няма да я удържи сигурно.
Само за смяна на агренажен ремък не се налага сваляне на водна помпа в сравнение с други модели при 166 е досталесно.
lordliness
05-11-2011, 21:06
Аз когато сменям ангренажа винаги сменям и помпата,течаща помпа ,ако не се забележи навреме е предпоствка за прегряване на ДВГ и сложни ремонти след това ,а и помпата е около 60 лева
Колеги,днес присъствах на зацепването на ангренажния ремък на моята алфа.Имаше проблем с белезите на коляновия вал.Белезите на ремъка и ангренажното колело съвпадаха.Белега на колелото на коляновия вал сочеше вертикално надолу(беше правен с маркер)и другия белег на ремъка който сочеше положение прибл.9 часа не съвпадаха .Също така не знам на какво се дължи но при завъртане на оборот, белега на ремъка "бяга" от белега на ангр.колело и не съвадат.Двигателя го палихме няколко пъти,правихме проба да местим с един зъб напред и назад.При местенето със зъб напред работата на двигателя се подобряваше при местене назад двигателя започваше леко да тресе.При всички случаи обаче паленето малко ми се стори че е по бавно от обикновено един вид като че ли с оборот повече от нормалното. .Явно ни убягва къде е оригиналния белег на коляновия вал и о там точното зацепване на ангренажа.Трябва да отбележа също че поради счупване на датчика на ангр. колело се наложи да го сменим и него като същия беше подменен с такъв втора употреба предоставен от колега от форума. Ахгренажния комплект е Goodyear, водната помпа Airtex купени са от Германия.
Аз като строших датчика строших и шпонката на ангренажното колело Първият проблем сте го решили но да не е останал вторият Много скоро се разискваше тази тема за превъртяло колело на разпределителен вал
Шпонката е здрава и си е на място, поне така видях.Колелото се върти нормално без биене,стегнато е добре.Двигателя работи нормално.Явно по някакъв начин сме уцелили но понеже видях тази тема в момента сън не ме хваща докато не видя че всичко е подредено по заводско описание.И проблема най вече е в белега на колелото на коляновия вал.Ако подредим нещата от там нататък всичко ще се нареди както трябва.
ecotronic
30-01-2013, 10:32
Доколкото разбирам съмнително е определянето на положението на коляновия вал при ГМТ.
Използвате ли предназначения за тази цел инструмент?
http://www.bennetts.com/images/www.bennetts.com/thumb/th41340637964VSE5961.jpg
Ако не разполагате с въпросното приспособление може да се провери ГМТ с индикаторен часовник или по маркера на маховика (не знам дали при този мотор има такъв).
Pepko-Bepko
30-01-2013, 20:29
Маркер на маховика няма!Индикаторен часовник не може да се ползва!Единствено с тази ''чикалдачка'' може да се застопори вала в положение ГМТ,но с белезите на един нов ремък няма никакви проблеми да се случи същия ефект при този мотор на италианците.Гледайте белезите на ремъка...!Това е!
Ремъка е чисто нов и има белези, които си отиват точно на място според снимките и описанията.Проблема ми е не знам къде да търся белега на колелото на коляновия вал.Явно предишния техник е зацепвал ремъка по някакъв негов си начин и е направил белези с маркер.
Pepko-Bepko
30-01-2013, 22:57
белези с маркери ...не гледай изобщо....На шайбите на коляновия и на разпред вала си има заводски маркери загледай се....Издълбани са трайно!
Ами утре ще ги гледам под лупа.То белега на ангренажа е ясен остава само на коляновия вал да намеря.
Само от любопитство - защо не може да се ползва индикаторен часовник?
И всъщност 'белега' не е ли една 'пъпка' на колелото на К.В.?
Предполагам че търсите пъпката на малкото колело на коляновият вал а не на демпферната шайба
Днес намерихме прословутия белег на коляновия вал.Оказа се че е бил точно пред очите ни но ние сме гледали други белези които са били правени с маркер.Самия белег представляваше една леко вдлъбната точка на шайбата.Презацепихме ремъка като поставихме белезите на самия ремък да съвпаднат с белезите на двете шайби и всичко си пасна абсолютно точно.От цялата работа се разбра че без предварителна информация неподготвен човек трудно би допуснал че точно това е белега на коляновия вал.Благодаря на колегите за помощта.
Без форума освен големите разходи доста от тези 166 щяха да събират прах по сервизите
Linkestis
31-01-2013, 22:59
Днес намерихме прословутия белег на коляновия вал.Оказа се че е бил точно пред очите ни но ние сме гледали други белези които са били правени с маркер.Самия белег представляваше една леко вдлъбната точка на шайбата.Презацепихме ремъка като поставихме белезите на самия ремък да съвпаднат с белезите на двете шайби и всичко си пасна абсолютно точно.От цялата работа се разбра че без предварителна информация неподготвен човек трудно би допуснал че точно това е белега на коляновия вал.Благодаря на колегите за помощта.
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=960113&postcount=2 :pimp:
Балев,Балев що се мъчиш бре човек?
То ремъка както бях вече писал в по предишен пост е чисто нов,даже си беше ангренажен комплект.Въпроса беше поставен по скоро за мое лично успокоение а не че майстора не се беше справил.Ние колата я палихме няколко пъти ама като не съвпадаше белега на ремъка ме ядеше отвътре...Иначе относно форума трябва да ви каже че нашия си е уникален и наистина тук хората си помагат един на друг.От 6 месеца имам друга кола (джип) и се регистрирах по тази причина във съответния форум, трябва да ви кажа че не знам за по голямо "мъртвило". Освен някакви платени ентусиасти на фирмата вносител,които повтарят заучени реплики май че други потребители няма.Добре че са руските форуми та човек да се информира за туй онуй.Та приятели,явно приликата на емблемата на нашите красавици със сърце не случайна.Това е марката на сърдечните хора.
Linkestis
01-02-2013, 00:31
Да,прочетох но от това което съм пуснал на последната снимка се вижда белега. :)
lordliness
01-02-2013, 09:32
Като чета доста често се чупи датчика, възможно ли е да се свали преди това.
Датчика е зад колелото на разпределителния вал.За съжаление свалянето може да стане само след като се свали ангренажното колело и то много внимателно, тъй като самия датчик обхваща една ламаринена пластина по обиколката на самото колело от която се формира импулса.Но от опит вече мога да кажа че датчици се предлагат и то доста, така че не е болка за умиране.
lordliness
01-02-2013, 21:24
тази кола още не съм я разглеждал там, доколкото разбрах за смяна на водната помпа задължително трябва да се махне колелото и сигурно освен ангренажния комплект трябва да си купя и датчик за всеки случай :)
Честно аз знаех че има риск да се счупи датчика, но въпреки това не го опазихме.Купих си един втора употреба,всъщност разбрах че е такъв когато вече го бях поръчал.Цената си беше адекватна и не съм повдигал въпроса точно поради тази причина.Сега единствено се притеснявам да не ме предаде по време на път,тъй като заминавам за чужбина с колата и все още не знам дали може да се разчита на него.Но за два три дена от както съм го сменил съм я палил безброй пъти и всеки път си възпламеняваше нормално.
ecotronic
01-02-2013, 22:47
Тези датчици са с доволно просто устройство, нямат движещи се части, не се износват и ако не бъдат механично-повредени могат да работят много дълго време. Достатъчно за да надживеят мотора.
Тези датчици са с доволно просто устройство, нямат движещи се части, не се износват и ако не бъдат механично-повредени могат да работят много дълго време. Достатъчно за да надживеят мотора.
Това на теория. А на практика...;-)
Това на теория. А на практика...;-)
На практика механиката и термодинамиката влизат в зверски екшън ;)
ecotronic
02-02-2013, 10:33
На практика механиката и термодинамиката влизат в зверски екшън ;)
И химията участва. Макар и с подържаща роля;-)
Браво,абсолютно рафиниран научен спор, подкрепен с брилянтна конкретика,неоспоримо точни факти и безспорни практически примери.И ако оставим това всичкото на страна аз си мисля че прави чест на колегата ecotronic факта че поне се мъчеше да обясни нещо за разликата от другите мастити специалисти.
Браво,абсолютно рафиниран научен спор, подкрепен с брилянтна конкретика,неоспоримо точни факти и безспорни практически примери.И ако оставим това всичкото на страна аз си мисля че прави чест на колегата ecotronic факта че поне се мъчеше да обясни нещо за разликата от другите мастити специалисти.
Простичко е колега просто искаме да кажем че не само механична повреда може да убие датчика ;)
Браво,абсолютно рафиниран научен спор, подкрепен с брилянтна конкретика,неоспоримо точни факти и безспорни практически примери.И ако оставим това всичкото на страна аз си мисля че прави чест на колегата ecotronic факта че поне се мъчеше да обясни нещо за разликата от другите мастити специалисти.
Абе да ти кажа честно, въпреки белезите, ненапразно реших да дам 110 лева и да си купя скоби на USAG заради тоя ремък! Именно за такива отвивания - завивания! Около датчци, колела, помпи...
А не съм от най-големите паралии и АЛФА-та ми е хоби!
Нещо ми се струва, че играете на следната игра -
Въртящ се стол и около вас 12 готини момичета.
Вие сте без гащи с надървен...
Срещу която се паднете - свирка.
Да, ма една от всичките мацки е канибал...
:shocking:
parmapar
27-02-2013, 09:38
Доколкото разбирам съмнително е определянето на положението на коляновия вал при ГМТ.
Използвате ли предназначения за тази цел инструмент?
http://www.bennetts.com/images/www.bennetts.com/thumb/th41340637964VSE5961.jpg
Ако не разполагате с въпросното приспособление може да се провери ГМТ с индикаторен часовник или по маркера на маховика (не знам дали при този мотор има такъв).
Колега искам да попитам този инструмент за застопоряването на коляновия вал еднакъв ли е за всички дизелови мотори?Интересуваме дали става за мотор JTD 1.9 105 коня.Тук съм побликувал размерите на приспособлението.Актуални ли са за въпросния мотор
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=32705
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.